Sukcesywna dostawa materiałów biurowych, piśmiennych i maszyn liczących (Zadanie Nr 1), materiałów papierniczych do sprzętu drukującego i urządzeń kserograficznych (Zadanie Nr 2) oraz materiałów eksploatacyjnych i tonerów (Zadanie Nr 3) dla potrzeb Urzędu Gminy Kobylnica oraz pozostałych jednostek organizacyjnych Gminy Kobylnica na rok 2017

Data publikacji 2016-12-05
Data zakończenia 2016-12-13 09:00:00
Instytucja Gmina Kobylnica
Miejscowość Kobylnica
Województwo pomorskie
Branża
  • Wyroby biurowe,
  • Drobny sprzęt biurowy

Szczegóły

Numer ogłoszenia 359311 / 2016
Typ dokumentu ZP-400
Kod CPV 301920001, 301970006
Adres strony internetowej siwz

Przedmiot zamówienia

Zamawiający dopuszcza możliwość składania ofert częściowych na następujące Zadania:
1) Zadania Nr 1: sukcesywna dostawa materiałów biurowych, piśmiennych i maszyn liczących dla potrzeb Urzędu Gminy Kobylnica oraz pozostałych jednostek organizacyjnych Gminy Kobylnica
2) Zadania Nr 2: sukcesywna dostawa materiałów papierniczych do sprzętu drukującego i urządzeń kserograficznych dla potrzeb Urzędu Gminy Kobylnica oraz pozostałych jednostek organizacyjnych Gminy Kobylnica
3) Zadania Nr 3: sukcesywna dostawa materiałów eksploatacyjnych i tonerów dla potrzeb Urzędu Gminy Kobylnica oraz pozostałych jednostek organizacyjnych Gminy Kobylnica
2. Zakres ilościowy i rodzajowy oraz wymagania dotyczące przedmiotu dostawy wskazano szacunkowo na podstawie prognozowanego zapotrzebowania na rok 2017 w Załączniku Nr 1A, 1B i 1C do SIWZ
3. Szczegółowe warunki realizacji zamówienia zawarto w pkt 3.0 SIWZ



Opis

1. Zakres ilościowy i rodzajowy oraz wymagania dotyczące przedmiotu dostawy wskazano szacunkowo na podstawie prognozowanego zapotrzebowania na rok 2017 w Załączniku Nr 1A do SIWZ
2. Szczegółowe warunki realizacji zamówienia zawarto w pkt 3.0 SIWZ1. Zakres ilościowy i rodzajowy oraz wymagania dotyczące przedmiotu dostawy wskazano szacunkowo na podstawie prognozowanego zapotrzebowania na rok 2017 w Załączniku Nr 1B do SIWZ
2. Szczegółowe warunki realizacji zamówienia zawarto w pkt 3.0 SIWZ1. Zakres ilościowy i rodzajowy oraz wymagania dotyczące przedmiotu dostawy wskazano szacunkowo na podstawie prognozowanego zapotrzebowania na rok 2017 w Załączniku Nr 1C do SIWZ
2. Szczegółowe warunki realizacji zamówienia zawarto w pkt 3.0 SIWZ

Dodatkowe informacje

Biuletyn 2016
Nazwa Gmina Kobylnica
Ulica ul. Główna
Nr domu 20
Miejscowość Kobylnica
Kod Pocztowy 76251
Panstwo Polska
Województwo pomorskie
Tel 59 842-90-70
Fax 59 842-90-72
Email a.tantala@kobylnica.eu
Adres strony url http://bip.kobylnica.tensoft.pl/
Regon 77097983200000
Obowiązkowa Tak
Zamieszczanie obowiazkowe Tak
Dotyczy 1
Rodzaj zamówienia administracja samorządowa
Czy dostep dokumentow zamowienia Tak
Dostep dokumentow zamowienia http://bip.kobylnica.tensoft.pl/
Czy zamieszczona bedzie specyfikacja Tak
Zamieszczona bedzie specyfikacja http://bip.kobylnica.tensoft.pl/
Czy wymagane przeslanie ofert Tak
Wymagane przeslanie ofert inny Zamawiający nie przewiduje możliwości składania oferty oraz innych dokumentów i oświadczeń w formie elektronicznej. Ofertę wraz z załącznikami, o których mowa w pkt 6.1 SIWZ należy złożyć pod rygorem nieważności w formie pisemnej, w dwóch nieprzejrzystych, zamkniętych i nienaruszonych kopertach. Koperta zewnętrzna i wewnętrzna powinna być zaadresowana na adres Zamawiającego oraz posiadać dopisek, o którym mowa w SIWZ.
Czy podzielone na czesci Tak
Oferty lub wnioski Wszystkie
Dopuszczone wymagane przeslanie ofert adres Urząd Gminy Kobylnica ul. Główna 20 76-251 Kobylnica - sekretariat
Numer referencyjny GIF-IZ.271.D-5.28.2016
Rodz zam D
Okres2c 31/12/2017
Czy przewiduje udzielenie zamowien 67 Tak
Czy przewiduje udzielenie zamowien 67 tekst Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówienia do 50% szacowanej wartości przedmiotu zamówienia dla każdego Zadania. Rozliczenie nastąpi wg cen jednostkowych wskazanych w ofercie wybranego Wykonawcy.
Czas O
Sytuacja finansowa okreslenie warunkow 1) w przypadku składania oferty na Zadanie Nr 1 Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 15 000,00 zł (słownie: piętnaście tysięcy zł 00/100) 2) w przypadku składania oferty na Zadanie Nr 2 Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 10 000,00 zł (słownie: dziesięć tysięcy zł 00/100) 3) w przypadku składania oferty na Zadanie Nr 3 Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 100 000,00 zł (słownie: sto tysięcy zł 00/100) 4) w przypadku składania oferty na więcej niż jedno Zadanie Wykonawca zobowiązany jest wykazać, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż suma kwot wskazanych odpowiednio dla każdego Zadania w pkt 1, 2, 3
Zdolnosc techniczna okreslenie warunkow a) w przypadku składania oferty na Zadanie Nr 1: Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał należycie co najmniej jedną dostawę materiałów biurowych lub/i piśmiennych lub/i maszyn liczących o wartości brutto nie mniejszej niż 15 000,00 zł lub przedstawi pisemne zobowiązania innych podmiotów do oddania mu do dyspozycji ww. wiedzy i doświadczenia; b) w przypadku składania oferty na Zadanie Nr 2: Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał należycie co najmniej jedną dostawę materiałów papierniczych do sprzętu drukującego lub/i urządzeń kserograficznych o wartości brutto nie mniejszej niż 10 000,00 zł lub przedstawi pisemne zobowiązania innych podmiotów do oddania mu do dyspozycji ww. wiedzy i doświadczenia; c) w przypadku składania oferty na Zadanie Nr 3: Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał należycie co najmniej jedną dostawę materiałów eksploatacyjnych lub/i tonerów o wartości brutto nie mniejszej niż 100 000,00 zł lub przedstawi pisemne zobowiązania innych podmiotów do oddania mu do dyspozycji ww. wiedzy i doświadczenia; d) w przypadku składania oferty na więcej niż jedno Zadanie konieczne jest łączne spełnienie warunków udziału w postępowaniu w zakresie wiedzy i doświadczenia opisanych odpowiednio do Zadań na które składa oferty Wykonawca lub wykaże, że będzie dysponował ww. wiedzą i doświadczeniem
Czy zamawiajacy przewiduje wykluczenie Tak
Art 24 ust 5 pkt 1 Tak
Czy oswiadczenie niepodleganiu wykluczenia Tak
Wykaz dokumentow zaswiadczen 1. Każdy Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert, o której mowa w art. 86 ust. 5 PZP, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w pkt 5.2 ppkt 12 SIWZ, sporządzone według Załącznika Nr 4 do SIWZ. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. 2. W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawca, którego oferta została najwyżej oceniona, na wezwanie Zamawiającego żąda następujących dokumentów: 1) odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 PZP wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, 3. Od Wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów na zasadach określonych w art. 22a PZP, Zamawiający wymaga przedstawienia dokumentów wymienionych w pkt 2 powyżej. 4. Wykonawca nie jest obowiązany do złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 i 3 PZP, jeżeli Zamawiający posiada oświadczenia lub dokumenty dotyczące Wykonawcy, o ile są one aktualne, lub może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2014 r. poz. 1114 oraz z 2016 r. poz. 352). 5. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt 2 powyżej, składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 6. Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 2 powyżej, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Wymagania dotyczące okresu ważności tego dokumentu stosuje się odpowiednio. 7. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu.
Zakresie warunkow udzialu W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu Zamawiający zażąda następujących dokumentów a) dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną określoną przez Zamawiającego w celu potwierdzenia, że Wykonawca spełnienia warunek opisany w pkt 5.1.2 ppkt 1 SIWZ b) wykazu dostaw wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te dostawy zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego dostawy były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w celu potwierdzenia, że Wykonawca spełnienia warunek opisany w pkt 5.1.2 ppkt 2 SIWZ (Załącznik Nr 5 do SIWZ)
Inne dokumenty niewymienione Do oferty sporządzonej w oparciu o formularz oferty (Załącznik Nr 1 do SIWZ), należy dołączyć aktualne na dzień składania ofert: 1) oświadczenie Wykonawcy składane na podstawie art. 25a ust. 1 PZP w związku z art. 22 ust. 1 pkt 2 PZP dotyczące spełniania warunków udziału, sporządzone według Załącznik Nr 2 do SIWZ, 2) oświadczenie Wykonawcy składane na podstawie art. 25a ust. 1 PZP w związku z art. 24 ust. 1 pkt 12-23 PZP dotyczące przesłanek wykluczenia z postępowania, sporządzone według Załącznik Nr 3 do SIWZ, 3) pełnomocnictwo, jeżeli ofertę podpisuje ustanowiony pełnomocnik, 4) zobowiązanie do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia sporządzone według Załącznika Nr 6 do SIWZ, 5) w przypadku ustanowienia pełnomocnika do pełnomocnictwa należy dołączyć dokument, z którego wynikają zasady reprezentacji obowiązujące u danego Wykonawcy; 6) oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium, w przypadku gdy wadium wniesione zostało w formie gwarancji lub poręczenia, 7) formularz cenowy odpowiednio na Zadanie na które Wykonawca składa ofertę, sporządzony według Załącznika Nr 1A, 1B lub/i 1C do SIWZ.
Wadium 9.1 Zamawiający żąda wadium w wysokości: 1) dla Zadania Nr 1 – 760,00 zł (słownie: siedemset sześćdziesiąt zł 00/100), 2) dla Zadania Nr 2 – 400,00 zł (słownie: czterysta zł 00/100), 3) dla Zadania Nr 3 – 5 700,00 zł (słownie: pięć tysięcy siedemset zł 00/100). 9.2 Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 9.3 Wadium musi obejmować cały okres związania ofertą. 9.4 Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) w pieniądzu, przelewem na rachunek Urzędu Gminy Kobylnica nr 94 9317 0002 0090 0733 2000 0020 w Banku Spółdzielczym w Sławnie; 2) w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) w gwarancjach bankowych; 4) w gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. 2000 r. Nr 109, poz. 1158 z późn. zm.). 9.5 Wadium wniesione w formie pieniądza powinno być oznaczone w następujący sposób: Wadium - GIF-IZ.271.D-5.28.2016 Zadanie Nr ……….. Kopię dowodu wniesienia wadium potwierdzoną za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę zaleca się dołączyć do oferty. 9.6 Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 9.7 Jako termin wniesienia wadium w formie pieniądza, przelewem zostanie przyjęty termin uznania na rachunku Zamawiającego. 9.8 Jeżeli Wykonawca wnosi wadium w innej formie niż pieniądz, oryginał dokumentu wadium należy dołączyć do oferty. 9.9 Wadium wniesione w formie poręczenia lub gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę określone w art. 46 ust. 4a i 5 PZP. 9.10 Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a PZP. 9.11 Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 9.12 Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 9.13 Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt 9.10 SIWZ, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 9.14 Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu Zamawiający zwróci je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 9.15 Zgodnie z art. 46 ust. 4a PZP Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a PZP, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w art. 25 ust. 1 PZP, oświadczenia, o którym mowa w art. 25 ust. 1 PZP, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 PZP, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 9.16 Zgodnie z art. 46 ust. 5 PZP Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
Czy wadium Tak
Czy wymaga zlozenie katalogow elektronicznych Nie
Czy wymaga zlozenie oferty wariantowej Nie
Kod trybu zamówienia PN
Czy zmiana umowy Tak
Zmiana umowy 4. Zmiana postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy jest możliwa w przypadkach opisanych poniżej, z zastrzeżeniem, iż zmiany te nie wykraczają poza określenie przedmiotu zamówienia określonego w SIWZ oraz Strony umowy wyraziły zgodę na wprowadzenie zmian, tj.: 1) zmiana w zakresie podwykonawstwa, za uprzednią zgodą Zamawiającego, 2) konieczność wprowadzenia zmian wynika z okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy 3) zmiany są konieczne w związku ze zmianami przepisów prawa, 4) zmiany dotyczą terminów realizacji dostawy, 5) zmiany dotyczą terminów płatności.
Kryt 0 cena
Kryt 0p 60
Czy będzie aukcja Nie
Data składania wniosków 13/12/2016
Godzina składania wniosków 09:00
IV 4 4 jezyki polski
Termin on
Termin związania ofertą 30
Zastosowanie procedury pzp Tak
IV 6 5 Nie
Czy unieważnienie Tak
Repozytorium wiedzy Urzędu Zamówień Publicznych  

Niezbędnik każdego uczestnika postępowania przetargowego - zebrane w jednym miejscu wszystkie najważniejsze dokumenty prawne...

Gwarancja ceny artykułów biurowych - pętla na szyi?  

W postępowaniach przetargowych podanie najniższej ceny jest w dalszym ciągu głównym, a często jedynym kryterium...

Nowa linia długopisów SCHNEIDER Slider Xite, XB  

Długopisy SCHNEIDER Slider Xite, XB wyposażone w wymienny wkład Slider 710 XB to idealne narzędzie do codziennej pracy w...

przetargibiurowe.pl  (+48) 600 092 062

Godziny pracy:  Biuro, live chat: 800 - 1700  Wsparcie online: 24h

Michał Troc Biuro obsługi klienta  

Szanowni Klienci! Drodzy Państwo!

Dbamy o Twoją prywatność

Zanim klikniesz „Przejdź do serwisu”, prosimy o przeczytanie tej informacji. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas i naszych zaufanych partnerów oraz przekazujemy informacje o naszej polityce prywatności w tym o tzw. cookies. Klikając „Przejdź do serwisu”, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez nas i naszych zaufanych partnerów, Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowych, w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych w celu ustalenia Twoich potencjalnych zainteresowań dla dostosowania reklamy i oferty), w tym na umieszczanie tzw. cookies na Twoich urządzeniach i ich odczytywanie, kliknij przycisk „Przejdź do serwisu”.

Jeśli nie chcesz wyrazić zgody lub ograniczyć jej zakres, kliknij „Szczegóły”, gdzie znajdziesz wszelkie informacje o tym jak to zrobić . Te same informacje znajdziesz także na podstronie z naszą polityką prywatności obowiązującą od 25 maja 2018.

W przypadku użytkowników zalogowanych, ważna jest Państwa wcześniejsza zgoda której udzieliliście podczas zakładania konta. Każda Państwa zgoda jest dobrowolna i można ją w dowolnym momencie wycofać.

Polityka prywatności (rozwiń) Klauzula Informacyjna (rozwiń) Lista Zaufanych Partnerów (rozwiń)