dostawa preparatu do dezynfekcji systemu ssącego do unitów stomatologicznych xo, ubrań operacyjnych włókninowych, implantu do stosowania w okolicy stopy i stawu skokowego, systemu ucisku sekwencyjnego do profilaktyki żył głębokich, dzierżawa pomp do żywienia pozajelitowego z zakupem kompatybilnych linii do podaży żywienia

Data publikacji 2017-06-16
Data zakończenia 2017-06-26 00:00:00
Instytucja Wojewódzki Szpital Zespolony im. L. Rydygiera
Miejscowość Toruń
Województwo kujawsko-pomorskie
Branża
  • Urządzenia medyczne

Szczegóły

Numer ogłoszenia 533779-N-2017
Typ dokumentu ZP-400
Kod CPV 331000001, 336316008, 331831007, 331580002
Adres strony internetowej siwz
BZP Zobacz

Przedmiot zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa preparatu do dezynfekcji systemu ssącego do unitów stomatologicznych xo, ubrań operacyjnych włókninowych, implantu do stosowania w okolicy stopy i stawu skokowego, systemu ucisku sekwencyjnego do profilaktyki żył głębokich, dzierżawa pomp do żywienia pozajelitowego z zakupem kompatybilnych linii do podaży żywienia dla n/w jednostek organizacyjnych Wojewódzkiego Szpitala Zespolonego im. L.Rydygiera w Toruniu z podziałem na nast. części (zadania):
1) dostawa preparatu do dezynfekcji systemu ssącego do unitów stomatologicznych X0 przez okres 12 miesięcy dla Regionalnego Centrum Stomatologii - Zadanie Nr 1.
2) dostawa ubrań operacyjnych włókninowych, kombinezonów włókninowych, ochraniaczy włókninowych przez okres 24 miesięcy - Zadanie Nr 2.
3) dostawa implantu do stosowania w okolicy stopy i stawu skokowego przez okres 24 miesięcy dla Oddziału Ortopedyczno-Urazowego - Zadanie Nr 3.
4) dostawa systemu ucisku sekwencyjnego do profilaktyki żył głębokich i mankietów do ucisku sekwencyjnego przez okres 24 miesięcy dla Oddziału Ortopedyczno-Urazowego - Zadanie Nr 4.
5) dzierżawa pomp do żywienia pozajelitowego – 17 szt. wraz z zakupem kompatybilnych linii do podaży żywienia pozajelitowego przez okres 24 miesięcy dla Zespołu d/s Leczenia Żywieniowego - Zadanie Nr 5.
2. Specyfikację asortymentowo-ilościowo-cenową z parametrami techniczno-użytkowymi Zamawianych wyrobów i standardy jakościowe odnoszące się do wszystkich istotnych cech przedmiotu zamówienia określają dokładnie Załączniki Nr 2/1 - Nr 2/5 i 2/5a do SIWZ, które
Wykonawca zobowiązany jest wypełnić i załączyć do oferty. W razie wątpliwości na etapie badania i oceny ofert co do zgodności parametrów techniczno-użytkowych oferowanych wyrobów z wymaganiami określonymi w SIWZ, Zamawiający zastrzega sobie możliwość wezwania Wykonawcy do dostarczenia próbki (próbek) oferowanych wyrobów w terminie określonym przez Zamawiającego.

Dodatkowe informacje

GuidZP400 b88c6298-d43b-4239-b2d0-55a807249013
Biuletyn 533779-N-2017
Zamawiajacy nazwa Wojewódzki Szpital Zespolony im. L. Rydygiera
Regon 000316068
Zamawiajacy adres ulica ul. Św. Józefa
Zamawiajacy adres numer domu 53-59
Zamawiajacy miejscowosc Toruń
Zamawiajacy kod pocztowy 87-100
Zamawiajacy panstwo Polska
Zamawiajacy wojewodztwo kujawsko-pomorskie
Zamawiajacy telefon +486793510,
Zamawiajacy fax +48566793682
Zamawiajacy email zamow_publ@wszz.torun.pl,
Adres strony url www.wszz.torun.pl
Zamieszczanie obowiazkowe 1
Ogloszenie dotyczy 1
Czy finansowane z unii 2
Czy ubiegac zaklady pracy 2
Minimalny procent zatrudnienia 0%
Rodzaj zamawiajacego 8
Rodzaj zamawiajacego inny Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej
Czy dostep dokumentow zamowienia 1
Dostep dokumentow zamowienia www.wszz.torun.pl
Czy zamieszczona bedzie specyfikacja 1
Zamieszczona bedzie specyfikacja www.wszz.torun.pl
Czy wymagane przeslanie ofert 1
Wymagane przeslanie ofert inny forma pisemna
Dopuszczone wymagane przeslanie ofert adres Sekretariat Wojewódzkiego Szpitala Zespolonego im. Ludwika Rydygiera w Toruniu, ul. Konstytucji 3 Maja 42, 87-100 Toruń
Nazwa nadana zamowieniu dostawa preparatu do dezynfekcji systemu ssącego do unitów stomatologicznych xo, ubrań operacyjnych włókninowych, implantu do stosowania w okolicy stopy i stawu skokowego, systemu ucisku sekwencyjnego do profilaktyki żył głębokich, dzierżawa pomp do żywienia pozajelitowego z zakupem kompatybilnych linii do podaży żywienia
Numer referencyjny W.Sz.Z: TZ-280-65/17
Rodzaj zamowienia 1
Czy podzielone na czesci 1
Okreslenie przedmiotu 1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa preparatu do dezynfekcji systemu ssącego do unitów stomatologicznych xo, ubrań operacyjnych włókninowych, implantu do stosowania w okolicy stopy i stawu skokowego, systemu ucisku sekwencyjnego do profilaktyki żył głębokich, dzierżawa pomp do żywienia pozajelitowego z zakupem kompatybilnych linii do podaży żywienia dla n/w jednostek organizacyjnych Wojewódzkiego Szpitala Zespolonego im. L.Rydygiera w Toruniu z podziałem na nast. części (zadania): 1) dostawa preparatu do dezynfekcji systemu ssącego do unitów stomatologicznych X0 przez okres 12 miesięcy dla Regionalnego Centrum Stomatologii - Zadanie Nr 1. 2) dostawa ubrań operacyjnych włókninowych, kombinezonów włókninowych, ochraniaczy włókninowych przez okres 24 miesięcy - Zadanie Nr 2. 3) dostawa implantu do stosowania w okolicy stopy i stawu skokowego przez okres 24 miesięcy dla Oddziału Ortopedyczno-Urazowego - Zadanie Nr 3. 4) dostawa systemu ucisku sekwencyjnego do profilaktyki żył głębokich i mankietów do ucisku sekwencyjnego przez okres 24 miesięcy dla Oddziału Ortopedyczno-Urazowego - Zadanie Nr 4. 5) dzierżawa pomp do żywienia pozajelitowego – 17 szt. wraz z zakupem kompatybilnych linii do podaży żywienia pozajelitowego przez okres 24 miesięcy dla Zespołu d/s Leczenia Żywieniowego - Zadanie Nr 5. 2. Specyfikację asortymentowo-ilościowo-cenową z parametrami techniczno-użytkowymi Zamawianych wyrobów i standardy jakościowe odnoszące się do wszystkich istotnych cech przedmiotu zamówienia określają dokładnie Załączniki Nr 2/1 - Nr 2/5 i 2/5a do SIWZ, które Wykonawca zobowiązany jest wypełnić i załączyć do oferty. W razie wątpliwości na etapie badania i oceny ofert co do zgodności parametrów techniczno-użytkowych oferowanych wyrobów z wymaganiami określonymi w SIWZ, Zamawiający zastrzega sobie możliwość wezwania Wykonawcy do dostarczenia próbki (próbek) oferowanych wyrobów w terminie określonym przez Zamawiającego.
Cpv glowny przedmiot 33100000-1
Szacunkowa wartosc zamowienia calosc 0,00
Okreslenie warunkow Wykonawca zobowiązany jest załączyć do oferty wstępne oświadczenie wg wzoru określonego w Zał. Nr 6 do SIWZ, a ten którego oferta zostanie najwyżej oceniona, na wezwanie Zamawiającego także dokumentów potwierdzających te okoliczności tj.: a/ odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji.
Sytuacja finansowa okreslenie warunkow Wykonawca zobowiązany jest załączyć do oferty wstępne oświadczenie wg wzoru określonego w Zał. Nr 6 do SIWZ, a ten którego oferta zostanie najwyżej oceniona, na wezwanie Zamawiającego także dokumentów potwierdzających te okoliczności, że: a) posiada dokument potwierdzający, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną minimum: - Zadanie Nr 1 – 3.000,00 zł, - Zadanie Nr 2 – 17.000,00 zł, - Zadanie Nr 3 – 2.900,00 zł, - Zadanie Nr 4 – 17.300,00 zł. - Zadanie Nr 5 – 40.700,00 zł. W przypadku gdy Wykonawca składa ofertę na kilka zadań należy wykazać się dokumentem potwierdzającym, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej o wymaganej wartości łącznej równej sumie tych zadań, których dotyczy oferta. Jeżeli z uzasadnionej przyczyny wykonawca nie może złożyć dokumentów dotyczących sytuacji finansowej lub ekonomicznej wymaganych przez Zamawiającego, może złożyć inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdza spełnianie opisanego przez zamawiającego warunku udziału w postępowaniu.
Zdolnosc techniczna okreslenie warunkow Wykonawca zobowiązany jest załączyć do oferty wstępne oświadczenie wg wzoru określonego w Zał. Nr 6 do SIWZ, a ten którego oferta zostanie najwyżej oceniona, na wezwanie Zamawiającego także dokumentów potwierdzających te okoliczności, że dysponuje: a/ wykazem minimum 2 dostaw wykonanych w zakresie: Zad. Nr 1 – środków dezynfekcyjnych lub wyrobów medycznych, Zad. Nr 2-5 w zakresie wyrobów medycznych, o wartości minimum dla poszczególnych zadań: - Zadanie Nr 1 – 3.000,00 zł, - Zadanie Nr 2 – 17.000,00 zł, - Zadanie Nr 3 – 2.900,00 zł, - Zadanie Nr 4 – 17.300,00 zł, - Zadanie Nr 5 – 40.700,00 zł, brutto każda dostawa, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te dostawy zostały wykonane, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego dostawy były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy. Wykaz dostaw przygotować wg wzoru stanowiącego Załącznik Nr 4 do SIWZ. Wykonawca składający ofertę na kilka zadań musi wykazać się wykonanymi minimum 2 dostawami o wymaganej wartości łącznej równej sumie tych zadań, których dotyczy oferta.
Zdolnosc techniczna informacje dodatkowe 2.1. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. 2.2. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. 2.3. Zamawiający ocenia, czy udostępniane wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13–22 ustawy Pzp. 2.4. Wykonawca, który polega na sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, odpowiada solidarnie z podmiotem, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, za szkodę poniesioną przez zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy. 2.5. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuacja ekonomiczna lub finansowa, podmiotu, o którym mowa w art. 22a ust. 1 ustawy Pzp, nie potwierdzają spełnienia przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, zamawiający żąda, aby wykonawca w terminie określonym przez zamawiającego: 1) zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub 2) zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuację finansową lub ekonomiczną, o których mowa w art. 22a ust. 1 ustawy Pzp.
Czy oswiadczenie niepodleganiu wykluczenia 1
Wykaz dokumentow zaswiadczen Zamawiający nie wymaga dokumentów potwierdzających brak podstaw do wykluczenia.
Zakresie warunkow udzialu a/ odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji. b) dokument potwierdzający, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną minimum: - Zadanie Nr 1 – 3.000,00 zł, - Zadanie Nr 2 – 17.000,00 zł, - Zadanie Nr 3 – 2.900,00 zł, - Zadanie Nr 4 – 17.300,00 zł. - Zadanie Nr 5 – 40.700,00 zł. W przypadku gdy Wykonawca składa ofertę na kilka zadań należy wykazać się dokumentem potwierdzającym, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej o wymaganej wartości łącznej równej sumie tych zadań, których dotyczy oferta. Jeżeli z uzasadnionej przyczyny wykonawca nie może złożyć dokumentów dotyczących sytuacji finansowej lub ekonomicznej wymaganych przez Zamawiającego, może złożyć inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdza spełnianie opisanego przez zamawiającego warunku udziału w postępowaniu. c/ wykaz minimum 2 dostaw wykonanych w zakresie: Zad. Nr 1 – środków dezynfekcyjnych lub wyrobów medycznych, Zad. Nr 2-5 w zakresie wyrobów medycznych, o wartości minimum dla poszczególnych zadań: - Zadanie Nr 1 – 3.000,00 zł, - Zadanie Nr 2 – 17.000,00 zł, - Zadanie Nr 3 – 2.900,00 zł, - Zadanie Nr 4 – 17.300,00 zł, - Zadanie Nr 5 – 40.700,00 zł, brutto każda dostawa, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te dostawy zostały wykonane, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego dostawy były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy. Wykaz dostaw przygotować wg wzoru stanowiącego Załącznik Nr 4 do SIWZ. Wykonawca składający ofertę na kilka zadań musi wykazać się wykonanymi minimum 2 dostawami o wymaganej wartości łącznej równej sumie tych zadań, których dotyczy oferta.
Wykaz potwierdzenie okolicznosci W celu potwierdzenia, że oferowane dostawy odpowiadają wymaganiom określonym przez Zamawiającego, Zamawiający przed udzieleniem zamówienia, wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie aktualnych na dzień złożenia n/w dokumentów: a/ aktualnie obowiązujące karty charakterystyki preparatu niebezpiecznego zgodnie z Rozporządzeniem REACH 1907/2006/WE oraz WE 1272/2008 (CLP) - wymóg dotyczy Zad. Nr 1. b) aktualne pozwolenie na dopuszczenie do obrotu oferowanego produktu biobójczego wydane przez Ministra Zdrowia lub pozwolenie na dopuszczenie do obrotu produktem biobójczym wydane przez Prezesa Urzędu Rejestracji Produktów Leczniczych, Wyrobów Med. i Produktów Biobójczych - wymóg dotyczy Zad. Nr 1. c) aktualne deklaracje zgodności oraz certyfikaty jednostki notyfikowanej potwierdzające, że oferowane wyroby są zgodne z wymaganiami zasadniczymi zgodnie z ustawą z dnia 20 maja 2010 r. o wyrobach medycznych (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 211) i Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 12 stycznia 2011 r. w sprawie wymagań zasadniczych oraz procedur oceny zgodności wyrobów medycznych do diagnostyki in vitro (tj. Dz. U. z 2013 r. poz. 1127 z późn. zm.) - jeśli dotyczą oferowanych wyrobów medycznych. Zgodnie z przepisami w/w ustawy, certyfikat jednostki notyfikowanej dotyczy tylko wyrobów medycznych klasy I z funkcją pomiarową lub sterylne, klasy IIa, klasy IIb, klasy III, aktywnych wyrobów medycznych do implantacji, wyrobów medycznych do diagnostyki in vitro. d) katalogi/prospekty/charakterystyki zawierające opis parametrów techniczno-użytkowych oferowanych wyrobów – wymóg dotyczy wyrobów z Zad. Nr 1, 3, 4, 5. e/ karta danych technicznych wystawiona przez producenta określająca parametry techniczne oferowanych wyrobów – wymóg dotyczy wyrobów z Zad. Nr 2.
Inne dokumenty niewymienione Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia wykonawcy z udziału w postępowaniu, o których mowa w § 5 rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzaju dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia, nie przedkłada innych dokumentów, gdyż zgodnie z rozdziałem II pkt 3a i 3b SIWZ, wymagane jest tylko oświadczenie wg wzoru określonego w SIWZ, o nie podleganiu wykluczeniu z postępowania w zakresie, o którym mowa w art. 24 ust. 1 pkt. 12-23 ustawy Pzp.
Zmiana umowy 1
Zmiana umowy tekst Wszelkie istotne postanowienia, jakie zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy określa Załącznik Nr 5a i 5b do SIWZ.
IV 4 4 data 2017-06-26T00:00:00+02:00
IV 4 4 godzina 10:30
IV 4 4 jezyki polski
IV 4 5 okres 30

Powiązane

Zalacznik czesc nr 1
Zalacznik nazwa Zadanie Nr 1
Zalacznik cpv glowny przedmiot 33631600-8
Szacunkowa wartosc zamowienia zal 0,0
Zalacznik okres w miesiacach 12
Zalacznik krotki opis dostawa preparatu do dezynfekcji systemu ssącego do unitów stomatologicznych X0 przez okres 12 miesięcy dla Regionalnego Centrum Stomatologii wg określenia w Załączniku Nr 2/1 do SIWZ.
  
Zalacznik czesc nr 2
Zalacznik nazwa Zadanie Nr 2
Zalacznik cpv glowny przedmiot 33631600-8
Szacunkowa wartosc zamowienia zal 0,0
Zalacznik okres w miesiacach 24
Zalacznik krotki opis dostawa ubrań operacyjnych włókninowych, kombinezonów włókninowych, ochraniaczy włókninowych przez okres 24 miesięcy, wg określenia w Załączniku Nr 2/2 do SIWZ.
  
Zalacznik czesc nr 3
Zalacznik nazwa Zadanie Nr 3
Zalacznik cpv glowny przedmiot 33183100-7
Szacunkowa wartosc zamowienia zal 0,0
Zalacznik okres w miesiacach 24
Zalacznik krotki opis dostawa implantu do stosowania w okolicy stopy i stawu skokowego przez okres 24 miesięcy dla Oddziału Ortopedyczno-Urazowego, wg określenia w Załączniku Nr 2/3 do SIWZ.
  
Zalacznik czesc nr 4
Zalacznik nazwa Zadanie Nr 4
Zalacznik cpv glowny przedmiot 33158000-2
Szacunkowa wartosc zamowienia zal 0,0
Zalacznik okres w miesiacach 24
Zalacznik krotki opis dostawa systemu ucisku sekwencyjnego do profilaktyki żył głębokich i mankietów do ucisku sekwencyjnego przez okres 24 miesięcy dla Oddziału Ortopedyczno-Urazowego, wg Zalącznika Nr 2/4 do SIWZ.
  
Zalacznik czesc nr 5
Zalacznik nazwa Zadanie Nr 5
Zalacznik cpv glowny przedmiot 33100000-1
Szacunkowa wartosc zamowienia zal 0,0
Zalacznik okres w miesiacach 24
Zalacznik krotki opis dzierżawa pomp do żywienia pozajelitowego – 17 szt. wraz z zakupem kompatybilnych linii do podaży żywienia pozajelitowego przez okres 24 miesięcy dla Zespołu d/s Leczenia Żywieniowego, wg określenia w Załączniku Nr 2/5 i 2/5a do SIWZ.
  
Repozytorium wiedzy Urzędu Zamówień Publicznych  

Niezbędnik każdego uczestnika postępowania przetargowego - zebrane w jednym miejscu wszystkie najważniejsze dokumenty prawne...

Gwarancja ceny artykułów biurowych - pętla na szyi?  

W postępowaniach przetargowych podanie najniższej ceny jest w dalszym ciągu głównym, a często jedynym kryterium...

Nowa linia długopisów SCHNEIDER Slider Xite, XB  

Długopisy SCHNEIDER Slider Xite, XB wyposażone w wymienny wkład Slider 710 XB to idealne narzędzie do codziennej pracy w...

przetargibiurowe.pl  (+48) 600 092 062

Godziny pracy:  Biuro, live chat: 800 - 1700  Wsparcie online: 24h

Michał Troc Biuro obsługi klienta  

Szanowni Klienci! Drodzy Państwo!

Dbamy o Twoją prywatność

Zanim klikniesz „Przejdź do serwisu”, prosimy o przeczytanie tej informacji. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas i naszych zaufanych partnerów oraz przekazujemy informacje o naszej polityce prywatności w tym o tzw. cookies. Klikając „Przejdź do serwisu”, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez nas i naszych zaufanych partnerów, Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowych, w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych w celu ustalenia Twoich potencjalnych zainteresowań dla dostosowania reklamy i oferty), w tym na umieszczanie tzw. cookies na Twoich urządzeniach i ich odczytywanie, kliknij przycisk „Przejdź do serwisu”.

Jeśli nie chcesz wyrazić zgody lub ograniczyć jej zakres, kliknij „Szczegóły”, gdzie znajdziesz wszelkie informacje o tym jak to zrobić . Te same informacje znajdziesz także na podstronie z naszą polityką prywatności obowiązującą od 25 maja 2018.

W przypadku użytkowników zalogowanych, ważna jest Państwa wcześniejsza zgoda której udzieliliście podczas zakładania konta. Każda Państwa zgoda jest dobrowolna i można ją w dowolnym momencie wycofać.

Polityka prywatności (rozwiń) Klauzula Informacyjna (rozwiń) Lista Zaufanych Partnerów (rozwiń)