Wykonanie dokumentacji projektowej instalacji klimatyzacji i zrealizowania robót na podstawie ww. dokumentacji w serwerowniach w budynkach sądów rejonowych apelacji lubelskiej

Data publikacji 2015-07-22
Data zakończenia 2015-08-06 08:30:00
Instytucja Sąd Apelacyjny w Lublinie
Miejscowość Lublin
Województwo lubelskie
Branża
  • Wentylatory i urządzenia klimatyzacyjne

Szczegóły

Numer ogłoszenia 186084 / 2015
Typ dokumentu ZP-400
Kod CPV 712500005, 454500006, 454421008, 453000000, 453300009, 453310006, 453312008, 425000001, 453112002, 397172003
Adres strony internetowej siwz
BZP Zobacz

Przedmiot zamówienia

1). Przedmiotem zamówienia jest wykonanie dokumentacji projektowej instalacji klimatyzacji i zrealizowania robót na podstawie ww. dokumentacji w serwerowniach w budynkach sądów rejonowych apelacji lubelskiej.
2) Przedmiot zamówienia został szczegółowo opisany w załączniku Nr 1 do SIWZ:
Załącznik nr 1 - Program funkcjonalno - użytkowy dla wykonania dokumentacji projektowej instalacji klimatyzacji i zrealizowania robót na podstawie ww. dokumentacji w serwerowniach w budynkach sądów rejonowych apelacji lubelskiej
3) Wykonawca w ramach oferty zobowiązuje się do:
- Sporządzenia dokumentacji projektowej w zakresie wykonania instalacji klimatyzacji oraz instalacji elektrycznych zasilających z uwzględnieniem wymagań określonych w ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (tj. Dz. U. z 2013 r., poz. 1409 ze zm.), określanej dalej jako Prawo budowlane;
-Uzyskania wymaganych uzgodnień, bądź dokonanie odpowiednich zgłoszeń lub dokonanie innych czynności przewidzianych przepisami prawa;
- Dostawy urządzeń, ich rozładunku i dostarczenia do miejsca instalacji;
- Wykonania instalacji elektrycznej zasilającej jednostki zewnętrzne i wewnętrzne, oraz montażu urządzeń klimatyzacyjnych;
- Wykonania instalacji chłodniczej systemu klimatyzacji;
- Wykonania grawitacyjnej instalacji odprowadzenia skroplin na zewnątrz budynku lub do najbliżej położonej łazienki;
- Montażu konstrukcji wsporczych dla agregatów zewnętrznych;
- Wykonania przejść przewodów i kabli elektrycznych, przewodów instalacji chłodniczej przez ściany/stropy budynków wraz z zabezpieczeniem przed wnikaniem wilgoci do wewnątrz;
- Uruchomienia i wykonania prób funkcjonalnych;
- Wykonania pomiarów instalacji elektrycznej;
- Wykonania naprawczych robót budowlanych malarsko - szpachlarskich wewnątrz i na zewnątrz budynku;
- Udzielenia pełnej gwarancji producenta na proponowany sprzęt na okres minimum 3 lat od daty podpisania protokołu odbioru z uwzględnieniem wymagań szczegółowych Zamawiającego;
- Wykonania wszelkich niezbędnych prac budowlanych po zakończeniu prac montażowych klimatyzacji i doprowadzeniu budynku i pomieszczeń do ich stanu pierwotnego sprzed montażu (szpachlowanie, gładzenie, malowanie miejsc po wprowadzeniu instalacji), z zastrzeżeniem, że wykonanie robót budowlanych będzie realizowane zgodnie z przepisami prawa, w tym prawa budowlanego, i przepisami BHP;
- Regulacji urządzeń klimatyzatorów przed przekazaniem Zamawiającemu oraz przekazaniu Zamawiającemu sprawnej instalacji;
- Przeszkolenia użytkowników urządzeń
- wszelkich innych czynności koniecznych do należytego, zgodnego z przepisami prawa i sztuką budowlaną wykonania przedmiotu zamówienia.
4) Istotne dla stron postanowienia zawarte są we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 4 do SIWZ.

Dodatkowe informacje

Biuletyn 1
Nazwa Sąd Apelacyjny w Lublinie
Ulica ul. Obrońców Pokoju 1
Nr domu 1
Miejscowość Lublin
Kod Pocztowy 20-950
Województwo lubelskie
Tel 81 45 23 377
Fax 81 45 23 378
Internet www.lublin.sa.gov.pl
Regon 00417647000000
E-mail patrycja@lublin.sa.gov.pl
Obowiązkowa Tak
Dotyczy 1
Adres dyn zak www.lublin.sa.gov.pl
Rodzaj zamówienia Organ kontroli państwowej lub ochrony prawa, sąd lub trybunał
Rodz zam B
Czy częsci Nie
Czy dopusza się złożenie oferty wariantowej Nie
Czy dialog Nie
Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających Nie
Czas Obowiązuje termin
Czas w miesiącach 3
Wadium 8.1. Zamawiający żąda od Wykonawców wniesienia wadium. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert w wysokości: 2 000,00 zł (słownie: dwa tysiące złotych 00/100). 8.2. Zamawiający żąda dowodu wniesienia wadium (np. kopii przelewu) dołączonego do oferty na daną część. 1) Wpłaty pieniężne wadium należy dokonywać na rachunek bankowy Zamawiającego w Banku Gospodarstwa Krajowego Oddział w Lublinie, ul. Dolna 3-go Maja 3 nr: 34 1130 1017 0021 1002 7290 0004 w terminie do 6 sierpnia 2015 r. do godz. 8:30 - wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w ww. terminie i do godz. 8:30 znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego. W ofercie należy wpisać numer rachunku bankowego, na który Zamawiający będzie mógł zwrócić wadium w pieniądzu lub do oferty załączyć upoważnienie dla osoby, której Zamawiający będzie mógł zwrócić wadium wniesione w innej formie niż pieniężna. 2) Wadium wnoszone w innej formie niż pieniężna należy przesłać na adres Zamawiającego wskazany w Rozdziale I i (w oddzielnej kopercie z zaznaczeniem wadium do sprawy Zp 2130-35/15 albo złożyć do depozytu w kasie Zamawiającego. Kasa czynna jest w godzinach: od 8:00 do 15:00 z przerwą 12:30 - 13:00 od poniedziałku do piątku w dni pracujące dla Zamawiającego. Kserokopię dowodu wniesienia wadium poświadczoną za zgodność z oryginałem należy dołączyć do oferty. 3) Zamawiający wymaga złożenia oryginału gwarancji lub oryginału poręczenia w zakresie wniesienia wadium w przypadku, gdy do skuteczności obowiązywania - zatrzymania przez Zamawiającego wadium jest niezbędna forma oryginału. 4) Gwarancja (poręczenie) musi być podpisana przez upoważnionego (upełnomocnionego) przedstawiciela Gwaranta (Poręczyciela). Podpis winien być sporządzony w sposób umożliwiający jego identyfikację np. złożony wraz z imienną pieczątką lub czytelny (z podpisem imienia i nazwiska). Z treści gwarancji (poręczenia) winno wynikać: a) zobowiązanie gwaranta (banku, zakładu ubezpieczeń) do zapłaty całej kwoty wadium nieodwołalnie i bezwarunkowo na pierwsze żądanie Zamawiającego (beneficjenta gwarancji) zawierające oświadczenie, że zaistniały okoliczności, o których mowa w pkt. 8.5. i 8.6. ppkt a i c bez potwierdzania tych okoliczności, b) termin obowiązywania gwarancji (poręczenia), który nie może być krótszy niż termin związania ofertą, c) miejsce i termin zwrotu gwarancji. 8.3. Wadium może być wnoszone: w jednej lub kilku następujących formach: - w pieniądzu - poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej (z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym), - gwarancjach bankowych, - gwarancjach ubezpieczeniowych, - poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2) ustawy z dn. 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz. U. z 2014 r., poz. 1804). 8.4 W przypadku wadium wniesionego w formie gwarancji lub poręczeń i sporządzonego w języku obcym, Zamawiający żąda, aby do oferty zostało złożone jego tłumaczenie. 8.5. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5 ustawy, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 8.6. Wykonawca, którego oferta została wybrana, traci wadium wraz z odsetkami na rzecz Zamawiającego w przypadku, gdy: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 8.7. Wykonawca, który nie wniósł wadium do upływu terminu składania ofert, na przedłużony okres związania ofertą lub w terminie, o którym mowa w art. 46 ust. 3 ustawy, albo nie zgodził się na przedłużenie okresu związania ofertą zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą. 8.8. Zamawiający, zgodnie z art. 46 ustawy, zwraca niezwłocznie wadium: a) wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. b) Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego, c) na wniosek Wykonawcy, który: - wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert, - został wykluczony z postępowania, z zastrzeżeniem pkt 8.6, - którego oferta została odrzucona. 8.9. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt. 8.8 ppkt a), jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza lub w innych przypadkach przewidzianych przepisami prawa. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 8.10. W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu Wykonawca może wyrazić zgodę na zaliczenie kwoty wadium na poczet należytego zabezpieczenia umowy. 8.11. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę.
Zaliczka Nie
Uprawnienie Zamawiający nie opisuje, nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.
Wiedza Zamawiający wymaga, aby Wykonawca wykazał się w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie: wykonaniem należycie co najmniej jednej roboty budowlanej polegającej na wykonaniu instalacji klimatyzacji o wartości minimum 100.000,00 zł brutto. Zamawiający dokona oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu na podstawie oświadczeń i dokumentów złożonych przez Wykonawcę zgodnie z Rozdziałem VI SIWZ. Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana na zasadzie: Wykonawca spełnia albo nie spełnia.
Potencjał Zamawiający nie opisuje, nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.
Zdolne Zamawiający wymaga, aby Wykonawca wykazał, iż dysponuje osobami legitymującymi się doświadczeniem i kwalifikacjami odpowiednimi do stanowisk, jakie zostaną im powierzone: Kierownik robót sanitarnych/ kierownik budowy - uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń z co najmniej 2 letnią praktyką na stanowisku kierownika robót sanitarnych; Osoba powinna posiadać odpowiednie uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi, zgodnie z Prawem budowlanym, rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11 września 2014 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. 2014 r., poz. 1278) oraz ustawą z dnia 9 maja 2014 r. o ułatwieniu dostępu do wykonywania niektórych zawodów regulowanych (Dz. U. z 2014 r., poz. 768), albo odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów. Zamawiający, określając wymogi dla każdej osoby w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych, dopuszcza odpowiadające im uprawnienia budowlane wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów Prawa Budowlanego oraz ustawy z dnia 18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U z 2008 r., nr 63, poz. 394 ze zm.). Oferta winna zawierać oświadczenie, że osoba, która będzie uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia. Zamawiający wymaga, by Wykonawca wskazał w formularzu stanowiącym załącznik Nr 7 do SIWZ - Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia - czy osoba będzie zatrudniona na podstawie stosunku pracy z Wykonawcą, czy na podstawie umowy cywilnoprawnej z Wykonawcą, czy Wykonawca będzie dysponować osobą na podstawie pisemnego zobowiązania innego podmiotu, albo wskazać inną podstawę do dysponowania osobą. Zamawiający dokona oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu na podstawie oświadczeń i dokumentów złożonych przez Wykonawcę zgodnie z Rozdziałem VI SIWZ. Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana na zasadzie: Wykonawca spełnia albo nie spełnia.
Sytuacja Zamawiający nie opisuje, nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.
Oswiadczenie potwierdzenia 2 Tak
Oswiadczenie potwierdzenia 9 Tak
Oswiadczenie potwierdzenia 10 Tak
Oswiadczenia wykluczenia 1 Tak
Oswiadczenia wykluczenia 2 Tak
Dok grup kap 1 Tak
Dokument podmiotów Tak
Niepełnosprawne Nie
Kod trybu zamówienia PN
Czy zmiana umowy Tak
Zmiana umowy Zamawiający przewiduje zmiany Umowy w przypadkach: Lp. Oznaczenie okoliczności . Zakres zmian w umowie: 1. Zmiana przepisów prawa. 1) Zmiana przedmiotu Umowy; 2) Zmiana terminu wykonania Umowy; 4) Zmiana zasad płatności; 5) Zmiana warunków płatności; 6) Zmiana Podwykonawców, o których mowa w §13 ust. 1 pkt 2) Umowy; 7)Zmiana osób, o których mowa w §18 ust. 3 Umowy; 8) Zmiana warunków odbioru robót. 2. Zmiana przepisów prawa dotyczących przedmiotu Umowy. 1)Zmiana tych postanowień Umowy, które wskutek zmiany przepisów prawa byłyby z nimi sprzeczne lub niekorzystne dla Zamawiającego. 2) Zmiana wynagrodzenia Wykonawcy, o którym mowa w §3 ust. 1) Umowy w ten sposób, że: a) wynagrodzenie zostanie ustalone na podstawie cen z kosztorysu, z zastrzeżeniem postanowień §3 ust. 4 Umowy; b) zmiana wynagrodzenie może nastąpić maksymalnie do 5% umownego wynagrodzenia netto Wykonawcy, 3)Zmiana terminu wykonania Umowy; 4) Zmiana zasad płatności; 5) Zmiana warunków płatności; 6) Zmiana Podwykonawców, o których mowa w §13 ust. 1 pkt 2) Umowy; 7) Zmiana osób, o których mowa w §18 ust. 3 Umowy; 8) Zmiana warunków odbioru robót. 3. W przypadku braku uzasadnienia dla wykonania robót objętych SIWZ, która to okoliczność ujawniła się w trakcie realizacji robót, a zmiana jest korzystna dla Zamawiającego 1) Zmiana przedmiotu Umowy; 2) Zmiana terminu wykonania Umowy; 3) Zmiana zasad płatności; 4) Zmiana warunków płatności; 5) Obniżenie wynagrodzenia Wykonawcy, o którym mowa w §3 ust. 1) umowy z zastrzeżeniem, że: a) wynagrodzenie za roboty, które nie będą wykonywane nastąpi wg. tabeli elementów scalonych, z zastrzeżeniem postanowień §3 ust. 4 Umowy; b) obniżenie wynagrodzenie może nastąpić maksymalnie o 5% umownego wynagrodzenia netto Wykonawcy 6) Zmiana Podwykonawców, o których mowa w §13 ust. 1 pkt 2) Umowy; 7) Zmiana osób, o których mowa w §18 ust. 3 Umowy; 8) Zmiana warunków odbioru robót. 4. W przypadku procedur organów administracji wpływających na możliwość realizacji przedmiotu Umowy w terminie 1)Zmiana terminu wykonania Umowy; 2) Zmiana Podwykonawców, o których mowa w §13 ust. 1 pkt 2) Umowy; 3) Zmiana osób, o których mowa w §18 ust. 3 Umowy; 4) Zmiana warunków odbioru robót. 5. W przypadku konieczności zmian terminu wykonania Umowy z przyczyn zależnych od Zamawiającego 1)Zmiana terminu wykonania Umowy; 2) Zmiana zasad płatności; 3) Zmiana warunków płatności; 6. W przypadku wystąpienia zdarzeń siły wyższej rozumianej jako zdarzenie zewnętrzne, niemożliwe do przewidzenia i niemożliwe do zapobieżenia, uniemożliwiające realizację Umowy na zasadach w niej określonych. 1)Zmiana terminu wykonania Umowy; 2) Zmiana zasad płatności; 3) Zmiana warunków płatności; 7. W przypadku możliwości odbioru robót stanowiących przedmiot Umowy w inny sposób niż przewidziano w Umowie. 1)Zmiana terminu wykonania Umowy; 2) Zmiana zasad płatności; 3) Zmiana warunków płatności; 4) Zmiana §21 Umowy. 8. Konieczność zmiany osób o których mowa w § 18 ust. 3 Umowy, z przyczyn nie przewidzianych przez Wykonawcę (np. śmierć, choroba, rozwiązanie stosunku prawnego z winy ww. osoby lub przez ww. osobę), albo konieczności zmiany danej osoby na uzasadniony wniosek Zamawiającego (np. powiązanie danej osoby z Zamawiającym byłym stosunkiem prawnym (np. umowa o pracę) lub faktycznym (pokrewieństwo, powinowactwo z pracownikami biorącymi udział w realizacji Umowy ze strony Zamawiającego) Zmiana osób, o których mowa w §18 ust. 3 Umowy, z zastrzeżeniem konieczności spełnienia przez ww. osoby warunków określonych w SIWZ. 9. Okoliczności leżące po stronie Wykonawcy, których Wykonawca nie mógł przewidzieć w chwili zawierania Umowy z Zamawiającym a dotyczące możliwości korzystania z zasobów Podwykonawców, o których mowa w § 12 Umowy albo realizacji robót przez Podwykonawcę (np. odstąpienie od umowy o podwykonawstwo) 1) Zmiana Podwykonawców, o których mowa w §13 Umowy - z zastrzeżeniem postanowień §17 ust 4 pkt 1) Umowy; lub zakresu wykonywanych przez nich robót; 10. Okoliczności leżące po stronie Wykonawcy, których Wykonawca nie mógł przewidzieć w chwili zawierania Umowy z Zamawiającym, a dotyczące możliwości realizacji robót zgodnie z terminem wyznaczonym Umową 1) Zmiana Podwykonawców, o których mowa w §13 ust. 1 pkt 2) Umowy; 2. Zmiany wynagrodzenia Wykonawcy, o których mowa w ust. 1 nie mogą spowodować odpowiednio: 1) łącznego podwyższenia wynagrodzenia brutto Wykonawcy o co najmniej 10% względem wynagrodzenia, o którym mowa w §3 ust. 1 Umowy, 2) łącznego obniżenia wynagrodzenia brutto Wykonawcy co najmniej o 10% względem wynagrodzenia, o którym mowa w §3 ust. 1 Umowy.
Kod kryterium B
Kryt 1p 90
Kryt 2 Gwarancja
Kryt 2p 10
Adres strony internetowej siwz www.lublin.sa.gov.pl
Adres uzyskania siwz Sąd Apelacyjny w Lublinie, ul. Obrońców Pokoju 1, 20-950 Lublin, pokój nr 104, I piętro
Data składania wniosków 06/08/2015
Godzina składania wniosków 08:30
Miejsce Biuro Podawcze Sądu Apelacyjnego w Lublinie prowadzone przez Oddział Administracyjny, ul. Obrońców Pokoju 1, 20-950 Lublin
Termin Obowiązuje termin
Termin związania ofertą 30
Czy unieważnienie Nie
Repozytorium wiedzy Urzędu Zamówień Publicznych  

Niezbędnik każdego uczestnika postępowania przetargowego - zebrane w jednym miejscu wszystkie najważniejsze dokumenty prawne...

Gwarancja ceny artykułów biurowych - pętla na szyi?  

W postępowaniach przetargowych podanie najniższej ceny jest w dalszym ciągu głównym, a często jedynym kryterium...

Nowa linia długopisów SCHNEIDER Slider Xite, XB  

Długopisy SCHNEIDER Slider Xite, XB wyposażone w wymienny wkład Slider 710 XB to idealne narzędzie do codziennej pracy w...

przetargibiurowe.pl  (+48) 600 092 062

Godziny pracy:  Biuro, live chat: 800 - 1700  Wsparcie online: 24h

Michał Troc Biuro obsługi klienta  

Szanowni Klienci! Drodzy Państwo!

Dbamy o Twoją prywatność

Zanim klikniesz „Przejdź do serwisu”, prosimy o przeczytanie tej informacji. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas i naszych zaufanych partnerów oraz przekazujemy informacje o naszej polityce prywatności w tym o tzw. cookies. Klikając „Przejdź do serwisu”, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez nas i naszych zaufanych partnerów, Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowych, w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych w celu ustalenia Twoich potencjalnych zainteresowań dla dostosowania reklamy i oferty), w tym na umieszczanie tzw. cookies na Twoich urządzeniach i ich odczytywanie, kliknij przycisk „Przejdź do serwisu”.

Jeśli nie chcesz wyrazić zgody lub ograniczyć jej zakres, kliknij „Szczegóły”, gdzie znajdziesz wszelkie informacje o tym jak to zrobić . Te same informacje znajdziesz także na podstronie z naszą polityką prywatności obowiązującą od 25 maja 2018.

W przypadku użytkowników zalogowanych, ważna jest Państwa wcześniejsza zgoda której udzieliliście podczas zakładania konta. Każda Państwa zgoda jest dobrowolna i można ją w dowolnym momencie wycofać.

Polityka prywatności (rozwiń) Klauzula Informacyjna (rozwiń) Lista Zaufanych Partnerów (rozwiń)