Biuletyn |
1
|
Nazwa |
Wyższy Urząd Górniczy
|
Ulica |
ul. Poniatowskiego 31
|
Nr domu |
31
|
Miejscowość |
Katowice
|
Kod Pocztowy |
40-055
|
Województwo |
śląskie
|
Tel |
32 736 17 04, 736 19 00
|
Fax |
32 7361705
|
Internet |
www.wug.gov.pl
|
Regon |
00033224500000
|
E-mail |
przetargi@wug.gov.pl
|
Obowiązkowa |
Tak
|
Dotyczy |
1
|
Rodzaj zamówienia |
Administracja rządowa centralna
|
Rodz zam |
B
|
Czy częsci |
Nie
|
Czy dopusza się złożenie oferty wariantowej |
Nie
|
Czy dialog |
Nie
|
Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających |
Tak
|
Zam uzupelniajace |
Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia wykonawcy zamówień uzupełniających, stanowiących nie więcej niż 30% wartości zamówienia podstawowego, zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Prawo zamówień publicznych
|
Czas |
Obowiązuje termin
|
Okres trwania zamówienia |
70
|
Wadium |
nie dotyczy
|
Zaliczka |
Nie
|
Uprawnienie |
zamawiający nie precyzuje wymagań w zakresie niniejszego warunku
|
Wiedza |
O zamówienie mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunek dotyczący posiadania niezbędnej wiedzy i doświadczenia, tj. w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonali, w sposób należyty oraz zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończyli, co najmniej 2 zamówienia polegające na wykonaniu robót budowlanych w obiektach objętych prawną ochroną konserwatorską zgodnie z ustawą z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz. U. z 2014 r., Nr 1446 j.t.) o wartości co najmniej 100 000,00 PLN brutto każde zamówienie;
Uwaga:
W przypadku robót budowlanych, których wartość została wyrażona w umowie w innej walucie niż PLN należy dokonać przeliczenia tej waluty na PLN przy zastosowaniu średniego kursu NBP na dzień zakończenia robót budowlanych, w przypadku robót budowlanych rozliczanych wyłącznie w walutach innych niż PLN.
|
Potencjał |
zamawiający nie precyzuje wymagań w zakresie niniejszego warunku
|
Zdolne |
O zamówienie mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunek dotyczący dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, posiadającymi odpowiednie kwalifikacje i doświadczenie, pozwalające
na prawidłową realizację zamówienia, tj.:
- co najmniej jedną osobą, która będzie uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia w charakterze kierownika budowy, posiadającą uprawnienia w specjalności konstrukcyjno-budowlanej do kierowania robotami bez ograniczeń, zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2013 r, poz. 1409 ze zm.), zwaną dalej ustawą Prawo budowlane, oraz rozporządzeniem Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2006 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (t.j. Dz. U. z 2006 r., Nr 83, poz. 578 ze zm.) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz posiadającą co najmniej 2 letnią praktykę na budowie przy zabytkach nieruchomych tj. spełniającą warunki określone w Rozporządzeniu Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 27 lipca 2011 roku w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, prac restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich, badań architektonicznych i innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych (Dz.U. z 2011 r., Nr 165, poz. 987 z późn.zm.),
- co najmniej jedną osobą, która będzie uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej
w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, zgodnie z ustawą Prawo budowlane oraz rozporządzeniem Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2006 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (t.j. Dz. U. z 2006 r., Nr 83, poz. 578 ze zm.) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów;
Uwaga:
Zamawiający dopuszcza także pełnienie ww. funkcji przez osoby posiadające odpowiednie kwalifikacje zawodowe zdobyte w innych państwach na za zasadach określonych w z art. 12a ustawy Prawo budowlane, z uwzględnieniem ustawy z dnia 18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (t.j. Dz. U. z 2008 r., Nr 63, poz. 394 ze zm.).
|
Sytuacja |
zamawiający nie precyzuje wymagań w zakresie niniejszego warunku
|
Oswiadczenie potwierdzenia 2 |
Tak
|
Oswiadczenie potwierdzenia 3 |
Tak
|
Oswiadczenie potwierdzenia opis 3 |
Wykaz należy sporządzić zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik nr 9 do SIWZ.
W wykazie należy wskazać jedynie roboty najważniejsze tj. roboty potwierdzające spełnianie warunku udziału w postępowaniu, o którym mowa w pkt VII ppkt 1 lit. b SIWZ. Zamawiający nie wymaga informacji o robotach niewykonanych lub wykonanych nienależycie.
Dowody dotyczące robót wymienionych w ww. wykazie, określające czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujące, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone, tzn.:
- poświadczenie, np. referencje albo
- inne dokumenty - jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, o którym mowa powyżej.
W przypadku, gdy zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego roboty budowlane wskazane
w wykazie zostały wcześniej wykonane, wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów, o których mowa powyżej.
|
Oswiadczenie potwierdzenia 9 |
Tak
|
Oswiadczenie potwierdzenia 10 |
Tak
|
Oswiadczenia wykluczenia 1 |
Tak
|
Oswiadczenia wykluczenia 2 |
Tak
|
Oswiadczenia wykluczenia 3 |
Tak
|
Dok grup kap 1 |
Tak
|
Dokument podmiotów |
Tak
|
Dok podm zag 2 |
Tak
|
Inne dokumenty |
1. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych lub ekonomicznych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia (wzór wg załącznika nr 14 do SIWZ lub inny dokument, z którego takie zobowiązanie wynika, np. umowa).
Z dokumentów złożonych w tym zakresie winno wynikać jednoznacznie, iż wykonawca będzie dysponował ww. zasobami w stopniu niezbędnym dla należytego wykonania zamówienia oraz, że stosunek łączący wykonawcę z tym podmiotem gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów,
w szczególności, że pozwala na to: zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu, sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia, charakter stosunku, jaki będzie łączył wykonawcę z innym podmiotem, zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia.
2. Pełnomocnictwo (jeżeli dotyczy).
3. Kosztorys ofertowy.
|
Niepełnosprawne |
Nie
|
Kod trybu zamówienia |
PN
|
Czy zmiana umowy |
Tak
|
Zmiana umowy |
Zamawiający dopuszcza możliwość dokonania istotnych zmian umowy w przypadku:
a) konieczności zmiany cen w przypadku, kiedy zmiana ta będzie korzystna dla zamawiającego tzn. na cenę niższą;
b) konieczności zmiany terminu realizacji zamówienia, jeśli konieczność ta wynika
z przyczyn, za które wykonawca nie ponosi odpowiedzialności, w szczególności z przyczyn wynikających z procesu budowlanego, opóźnień w dostawach materiałów,
c) konieczności zmiany warunków realizacji umowy, jeśli konieczność ta nastąpiła na skutek okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawierania umowy i wynika ona
z przyczyn, za które wykonawca nie ponosi odpowiedzialności,
d) konieczności zmiany warunków realizacji umowy, jeśli konieczność ta nastąpiła na skutek okoliczności leżących po stronie zamawiającego lub zmiana umowy jest korzystna dla zamawiającego,
e) konieczności zmiany warunków realizacji umowy, jeśli konieczność ta nastąpiła na skutek działania siły wyższej (np. klęski żywiołowe, strajki generalne lub lokalne), mającego bezpośredni wpływ na terminowość wykonywania robót,
f) konieczności zmiany warunków realizacji umowy, jeśli konieczność ta nastąpiła ze względu na podpisanie umowy na zamówienia dodatkowe, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy, o ile wykonywanie tych zamówień wpływa na wykonanie niniejszej umowy,
g) konieczności pominięcia pewnych robót lub ich części, zastąpienia ich innymi robotami,
a w szczególności robotami zamiennymi,
h) ewentualnej zmiany osób uczestniczących w wykonywaniu zamówienia, w szczególności kierownika budowy, z zastrzeżeniem posiadania przez te osoby, co najmniej takich samych właściwości (kwalifikacji), pod rygorem niedopuszczenia tych osób do wykonywania czynności/pełnienia funkcji,
i) ewentualnej zmiany albo rezygnacji z podwykonawców, z zastrzeżeniem, iż jeżeli zmiana ta dotyczy podmiotu, na którego zasoby wykonawca powoływał się na zasadach określonych
w art. 26 ust. 2b ustawy, w celu spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, wówczas wykonawca będzie zobowiązany wykazać zamawiającemu, iż proponowany inny podwykonawca lub wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postepowania o udzielenie zamówienia;
j) zmiany sposobu realizacji zamówienia z samodzielnej realizacji przez wykonawcę,
na realizację z udziałem podwykonawców, z zastrzeżeniem, iż podwykonawcy będą posiadać właściwości niezbędne, do realizacji zamówienia oraz zmiany sposobu realizacji zamówienia z realizacji z udziałem podwykonawców na realizację samodzielną,
k) zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ
na realizację umowy,
l) zmiany parametrów materiałów i urządzeń, które mogą nastąpić w następujących przypadkach: obniżenia kosztu ponoszonego przez zamawiającego na eksploatację, konserwację i inne, poprawienia parametrów technicznych, aktualizacji rozwiązań z uwagi
na postęp technologiczny lub zmiany obowiązujących przepisów,
m) zmiany sposobu wykonania części przedmiotu umowy będącej następstwem okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy,
n) konieczności zmiany sposobu realizacji zamówienia objętego prawem opcji wynikającej
z uzyskanej decyzji o pozwoleniu na budowę.
Nie stanowi zmiany umowy w rozumieniu art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych
w szczególności:
a) zmiana danych związanych z obsługą administracyjno-organizacyjną umowy (np. zmiana
nr rachunku bankowego),
b) zmiany danych teleadresowych, zmiany osób wskazanych do kontaktów między stronami,
c) zmiany samych nazw i danych teleadresowych podwykonawców.
Wszystkie powyższe postanowienia stanowią katalog zmian, na które zamawiający może wyrazić zgodę lub nie bez podawania uzasadnienia odmowy. Nie stanowią jednocześnie zobowiązania
do wyrażenia takiej zgody zarówno przez zamawiającego jak i przez wykonawcę. Zmiany mogą nastąpić na pisemny wniosek jednej ze stron.
|
Kod kryterium |
B
|
Kryt 1p |
98
|
Kryt 2 |
Okres gwarancji
|
Kryt 2p |
2
|
Adres strony internetowej siwz |
www.wug.gov.pl
|
Adres uzyskania siwz |
Wyższy Urząd Górniczy, ul. Poniatowskiego 31, 40-055 Katowice
|
Data składania wniosków |
26/08/2015
|
Godzina składania wniosków |
10:00
|
Miejsce |
Wyższy Urząd Górniczy, ul. Poniatowskiego 31, 40-055 Katowice
|
Termin |
Obowiązuje termin
|
Termin związania ofertą |
30
|
Informacje dodatkowe |
nie dotyczy
|
Czy unieważnienie |
Nie
|