Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na zagospodarowaniu zielenią i małą architekturą pasów drogowych miasta Poznania wraz z pielęgnacją gwarancyjną założonej zieleni.
Przedmiot zamówienia opisany wg Wspólnego słownika zamówień (CPV):
- 77310000-6 - usługi sadzenia roślin oraz utrzymania terenów zielonych,
- 39142000-9 - meble ogrodowe,
- 34928480-6 - pojemniki i kosze na odpady i śmieci,
- 45111200-0 - przygotowania terenu pod budowę; roboty ziemne,
- 45233252-7 - roboty w zakresie nawierzchni dróg.
Przedmiot zamówienia został podzielony na trzy zadania (trzy części zamówienia):
- Zadanie nr 1 (I część zamówienia) obejmuje zagospodarowanie zielenią i małą architekturą skweru przy ul. Ściegiennego/Głogowskiej oraz pobocza w pasie drogowym ul. Hetmańskiej,
- Zadanie nr 2 (II część zamówienia) obejmuje zagospodarowanie małą architekturą i zielenią ulic na terenie Osiedli: Stary Grunwald, Grunwald Południe, Grunwald Północ, Stare Miasto, Ostrów Tumski-Zawady-Komandoria, Winogrady, Naramowice, Wilda, Św. Łazarz, Jeżyce,
- Zadanie nr 3 (III część zamówienia) obejmuje zagospodarowanie zielenią i małą architekturą skweru przy
ul. Promienistej/Ściegiennego.
Dla każdego Zadania (każdej części zamówienia) przeprowadzone zostanie odrębne postępowanie przy wyborze oferty.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera pkt. 3 SIWZ DZ.UTZ. 341.61.2015.
Wartość zamówienia nie przekracza kwoty określonej w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 Ustawy.
Wartość przedmiotowego zamówienia została ustalona na łączną kwotę 640.730,31 zł, co stanowi 151.655,73 euro, w tym:
- wartość I części zamówienia (zadania nr 1) stanowi 215.404,74 zł,
- wartość II części zamówienia (zadania nr 2) stanowi 284.695,02 zł,
- wartość III części zamówienia (zadania nr 3) stanowi 140.630,55 zł.
Wskazana wartość zamówienia uwzględnia wartość zamówień uzupełniających w kwocie 213.576,77 zł, stosownie do treści art. 32 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych.
OpisZadanie nr 1 (I część zamówienia) obejmuje zagospodarowanie zielenią i małą architekturą skweru przy ul. Ściegiennego/Głogowskiej oraz pobocza w pasie drogowym ul. Hetmańskiej.
Termin wykonania zamówienia:
Zadanie nr 1:
- od dnia zawarcia umowy do 19 października 2015r. w zakresie zagospodarowania zielenią i małą architekturą oraz robót budowlanych towarzyszącym wykonywanym pracom;
- od dnia odbioru końcowego zieleni do 30 listopada 2016r. w zakresie pielęgnacji gwarancyjnej nowo założonej zielni.Zadanie nr 2 (II część zamówienia) obejmuje zagospodarowanie małą architekturą i zielenią ulic na terenie Osiedli: Stary Grunwald, Grunwald Południe, Grunwald Północ, Stare Miasto, Ostrów Tumski-Zawady-Komandoria, Winogrady, Naramowice, Wilda, Św. Łazarz, Jeżyce.
Termin wykonania zamówienia:
Zadanie nr 2:
- od dnia zawarcia umowy do 09 listopada 2015r. w zakresie zagospodarowania zielenią i małą architekturą oraz robót budowlanych towarzyszącym wykonywanym pracom;
- od dnia odbioru końcowego zieleni do 30 listopada 2016r. w zakresie pielęgnacji gwarancyjnej nowo założonej zielni.Zadanie nr 3 (III część zamówienia) obejmuje zagospodarowanie zielenią i małą architekturą skweru przy ul. Promienistej/Ściegiennego.
Termin wykonania zamówienia:
Zadanie nr 3:
- od dnia zawarcia umowy do 27 października 2015r. w zakresie zagospodarowania zielenią i małą architekturą oraz robót budowlanych towarzyszącym wykonywanym pracom;
- od dnia odbioru końcowego zieleni do 30 listopada 2016r. w zakresie pielęgnacji gwarancyjnej nowo założonej zielni. |
Biuletyn |
1
|
Nazwa |
Zarząd Dróg Miejskich w Poznaniu
|
Ulica |
ul. Wilczak 16
|
Nr domu |
16
|
Miejscowość |
Poznań
|
Kod Pocztowy |
61-623
|
Województwo |
wielkopolskie
|
Tel |
061 6477200
|
Fax |
061 8201709
|
Internet |
www.zdm.poznan.pl
|
Regon |
00016252400000
|
E-mail |
zamowienia.publiczne@zdm.poznan.pl
|
Obowiązkowa |
Tak
|
Dotyczy |
1
|
Rodzaj zamówienia |
Administracja samorządowa
|
Rodz zam |
U
|
Czy częsci |
Tak
|
Liczba częsci |
3
|
Czy dopusza się złożenie oferty wariantowej |
Nie
|
Czy dialog |
Nie
|
Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających |
Tak
|
Zam uzupelniajace |
Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Prawo zamówień publicznych, polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień, zgodnych z przedmiotem zamówienia podstawowego, stanowiących nie więcej niż 50% wartości zamówienia podstawowego.
|
Czas |
D
|
Data zakończenia |
30/11/2016
|
Wadium |
Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości stanowiącej sumę wadiów na poszczególne części zamówienia (Zadania), na które składa ofertę. Zamawiający żąda od wykonawców wniesienia wadium w kwocie:
- 4.000,00 PLN dla części 1 (Zadanie nr 1),
- 5.000,00 PLN dla części 2 (Zadanie nr 2),
- 2.000,00 PLN dla części 3 (Zadanie nr 3).
|
Zaliczka |
Nie
|
Uprawnienie |
Zamawiający odstępuje od opisu sposobu dokonywania oceny spełniania przedmiotowego warunku. Zamawiający dokona oceny spełniania przedmiotowego warunku na podstawie złożonego przez Wykonawcę wraz z ofertą oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu.
|
Wiedza |
I. Wykonawca musi wykazać:
a) że w przypadku ubiegania się o jedno Zadanie wykonał (a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych, że wykonuje) w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, należycie co najmniej 2 usługi polegające na założeniu zieleni wraz z montażem elementów małej architektury o łącznej wartości nie mniejszej niż 60.000,00 PLN netto;
b) że w przypadku ubiegania się o dwa Zadania wykonał (a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych, że wykonuje) w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, należycie co najmniej 2 usługi polegające na założeniu zieleni wraz z montażem elementów małej architektury o łącznej wartości nie mniejszej niż 80.000,00 PLN netto;
c) że w przypadku ubiegania się o trzy Zadania wykonał (a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych, że wykonuje) w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, należycie co najmniej 2 usługi polegające na założeniu zieleni wraz z montażem elementów małej architektury o łącznej wartości nie mniejszej niż 100.000,00 PLN netto;
II. Wartość umów zawieranych w walucie obcej, należy przeliczyć stosując średni kurs waluty obcej podawany przez Narodowy Bank Polski dla dnia zawarcia umowy.
III. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia łącznie wykazują spełnianie warunku dotyczącego posiadania wiedzy i doświadczenia.
IV. Wykazując spełnianie przedmiotowego warunku Wykonawca zgodnie z art. 26 ust. 2b ustawy Prawo zamówień publicznych może polegać na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia. W złożonym przez Wykonawcę zobowiązaniu innego podmiotu do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia koniecznym (ze względu na rodzaj zasobu - wiedza i doświadczenie) jest określenie sposobu uczestnictwa tego podmiotu w realizacji przedmiotowego zamówienia.
|
Potencjał |
Zamawiający odstępuje od opisu sposobu dokonywania oceny spełniania przedmiotowego warunku. Zamawiający dokona oceny spełniania przedmiotowego warunku na podstawie złożonego przez Wykonawcę wraz z ofertą oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu.
|
Zdolne |
Zamawiający odstępuje od opisu sposobu dokonywania oceny spełniania przedmiotowego warunku. Zamawiający dokona oceny spełniania przedmiotowego warunku na podstawie złożonego przez Wykonawcę wraz z ofertą oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu.
|
Sytuacja |
Zamawiający odstępuje od opisu sposobu dokonywania oceny spełniania przedmiotowego warunku. Zamawiający dokona oceny spełniania przedmiotowego warunku na podstawie złożonego przez Wykonawcę wraz z ofertą oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu.
|
Oswiadczenie potwierdzenia 4 |
Tak
|
Oswiadczenie potwierdzenia 5 |
Tak
|
Oswiadczenie potwierdzenia opis 5 |
Za usługi, których dotyczy obowiązek wskazania w przedmiotowym wykazie oraz załączenia dowodów potwierdzających ich należyte wykonanie lub wykonywanie (główne usługi) uznaje się zgodnie z opisem sposobu dokonywania oceny spełniania warunku posiadania wiedzy i doświadczenia (opis zawarty w sekcji III.3.2 niniejszego ogłoszenia) :
- w przypadku ubiegania się o jedno Zadanie, co najmniej 2 usługi polegające na założeniu zieleni wraz z montażem elementów małej architektury o łącznej wartości nie mniejszej niż 60.000,00 PLN netto (Wykaz musi obejmować minimum dwie takie usługi). Wzór wykazu zawiera Załącznik nr 7 do SIWZ;
- w przypadku ubiegania się o dwa Zadania, co najmniej 2 usługi polegające na założeniu zieleni wraz z montażem elementów małej architektury o łącznej wartości nie mniejszej niż 80.000,00 PLN netto (Wykaz musi obejmować minimum dwie takie usługi). Wzór wykazu zawiera Załącznik nr 7 do SIWZ;
- w przypadku ubiegania się o trzy Zadania, co najmniej 2 usługi polegające na założeniu zieleni wraz z montażem elementów małej architektury o łącznej wartości nie mniejszej niż 100.000,00 PLN netto (Wykaz musi obejmować minimum dwie takie usługi). Wzór wykazu zawiera Załącznik nr 7 do SIWZ.
|
Oswiadczenia wykluczenia 1 |
Tak
|
Oswiadczenia wykluczenia 2 |
Tak
|
Oswiadczenia wykluczenia 3 |
Tak
|
Oswiadczenia wykluczenia 4 |
Tak
|
Dok grup kap 1 |
Tak
|
Dokument podmiotów |
Tak
|
Dok podm zag 2 |
Tak
|
Inne dokumenty |
Pisemne zobowiązanie podmiotu na zasobach którego polega wykonawca wykazując spełnianie warunku udziału w postępowaniu, którego opis sposobu dokonywania oceny spełniania zawarto w sekcji III.3.2) niniejszego ogłoszenia. Dokument składany jedynie w sytuacji polegania na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Prawo zamówień publicznych. Wzór zobowiązania do udostępnienia zasobów (wiedzy i doświadczenia) zawiera Załącznik nr 9 do SIWZ.
|
Niepełnosprawne |
Nie
|
Kod trybu zamówienia |
PN
|
Czy zmiana umowy |
Tak
|
Zmiana umowy |
1. Zmiany takie mogą wystąpić w przypadku:
a) stwierdzenia przez Zamawiającego konieczności wykonania zamówień dodatkowych (o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych) - zmiana terminów realizacji umowy,
b) udzielenia przed terminem zakończenia przedmiotu zamówienia podstawowego, zamówień uzupełniających na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych - zmiana terminów realizacji Umowy,
c) wystąpienia awarii nie zawinionej czynnościami lub nie wynikającej z zaniechania czynności, do których wykonawca był zobowiązany - zmiana terminów realizacji umowy,
d) działań osób trzecich lub organów władzy publicznej, które spowodują przerwanie lub czasowe zawieszenie realizacji zamówienia - zmiana terminów realizacji umowy,
e) przerwania realizacji zamówienia w sytuacjach określonych w art. 32 ust.1 ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami - zmiana terminów realizacji umowy,
f)wystąpienia warunków atmosferycznych, uniemożliwiających wykonanie przedmiotu zamówienia - zmiana terminów realizacji umowy,
g) zmiany wysokości stawek podatku od towarów i usług VAT dla czynności objętych umową, która wejdzie
w życie po zawarciu umowy - zmiana wynagrodzenia wykonawcy w zakresie czynności fakturowanych po wejściu w życie ustawowej zmiany wysokości stawek ww. podatku,
h) podjęcia przez wykonawcę decyzji o powierzeniu podwykonawcom realizacji części zamówienia, która miała być realizowana siłami własnymi wykonawcy i/lub decyzji o rezygnacji z planowanego podwykonawstwa na rzecz wykonania części zamówienia siłami własnymi wykonawcy i/lub decyzji o zmianie/rezygnacji z podwykonawcy - zmiana zakresu podwykonawstwa, z zastrzeżeniem postanowień § 9 pkt. 25 wzoru umowy w sprawie zamówienia w zw. z art. 36b ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych,
i) wystąpienia kolizji z sieciami infrastruktury technicznej - zmiana terminów realizacji przedmiotu umowy,
j) wycofania się z finansowania części zadania w zakresie zieleni lub małej architektury przez którąś z Rad Osiedli (tutaj: RO Św. Łazarz, Stary Grunwald, Grunwald Południe, Grunwald Północ, Stare Miasto, Ostrów Tumski-Zawady-Komandoria, Winogrady, Naramowice, Jeżyce) - zmiana zakresu, wynagrodzenia i terminu realizacji przedmiotu umowy,
k)zmiany wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3-5 ustawy z dnia 10 października 2002r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę - zmiana wynagrodzenia Wykonawcy o różnicę pomiędzy wysokością dotychczasowego minimalnego wynagrodzenia za pracę a nową wysokością minimalnego wynagrodzenia za pracę. Zmiana będzie uwzględniała jedynie pracowników Wykonawcy zatrudnionych przez niego przy realizacji przedmiotu zamówienia w pełnym wymiarze czasu pracy, na podstawie umowy o pracę, otrzymujących minimalne wynagrodzenie. W takim przypadku Wykonawca będzie zobowiązany przedstawić wykaz tych osób wraz ze wskazaniem zmiany wysokości wynagrodzenia,
l) zmiany zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne - zmiana wynagrodzenia Wykonawcy o różnicę pomiędzy dotychczasową wysokością odprowadzanych składek a nową wysokością odprowadzanych składek. W takim przypadku Wykonawca będzie zobowiązany przedstawić wykaz pracowników realizujących przedmiot zamówienia wraz ze wskazaniem zmiany wysokości odprowadzanych składek.
2. Wykonawca ma obowiązek udokumentować zaistnienie okoliczności powodujących zmianę umowy, a określonych w pkt 1 z wyjątkiem podpunktu a), i j).
3. Przewidzenie przez Zamawiającego możliwości wprowadzenia istotnych zmian do zawartej umowy nie przesądza o obligatoryjności ich dokonania. Wystąpienie przesłanek zmiany umowy będzie każdorazowo podlegało szczegółowej analizie, po dokonaniu której zostanie podjęta decyzja co do ewentualnego wprowadzenia zmiany w treści umowy.
|
Kod kryterium |
B
|
Kryt 1p |
90
|
Kryt 2 |
Liczba osób zatrudnionych w pełnym wymiarze czasu pracy na podstawie umowy o pracę (kryterium społeczne)
|
Kryt 2p |
10
|
Adres strony internetowej siwz |
www.zdm.poznan.pl
|
Adres uzyskania siwz |
Zarząd Dróg Miejskich, ul. Wilczak 16, 61-623 Poznań, pok. 102.
|
Data składania wniosków |
24/08/2015
|
Godzina składania wniosków |
09:00
|
Miejsce |
Wydział Organizacyjny - Kancelaria Zarządu Dróg Miejskich w Poznaniu przy ul. Wilczak 16
|
Termin |
Obowiązuje termin
|
Termin związania ofertą |
30
|
Czy unieważnienie |
Nie
|