1. Przedmiotem zamówienia jest zakup materiałów biurowych. Szczegółowy opis i zakres przedmiotu zamówienia, zawierają:
1) Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia – zał. nr 4 do SIWZ;
2) Wzór umowy – zał. nr 8 do SIWZ.
2. Na etapie realizacji zamówienia Zamawiający przewiduje możliwość skorzystania z prawa opcji polegające na możliwości zwiększenia wartości zamówienia o 30% dla wszystkich materiałów biurowych wchodzących w skład opisu przedmiotu zamówienia oraz ewentualnej zmiany ilości zakupionych materiałów biurowych stosownie do jego potrzeb. Zmiana może dotyczyć tylko materiałów biurowych określonych w specyfikacji technicznej np. Zamawiający w okresie obowiązywania umowy zamówi więcej cienkopisów plastikowych, a mniej długopisów żelowych. Zmiany nie mogą dotyczyć materiałów biurowych spoza specyfikacji technicznej sporządzonej na okres od 2018–2019 r.
3. Możliwość skorzystania z prawa opcji jest jedynie prawem Zamawiającego i nie stanowi wiążącego zobowiązania.
4. Wszystkie dostarczone materiały powinny być fabrycznie nowe, w związku z czym nie mogą nosić żadnych znamion użytkowania. Dostarczony towar winien być wolny od wad fizycznych producenta, wykonany w ramach bezpiecznych technologii, o parametrach technicznych określonych w specyfikacji technicznej stanowiącej tabelę nr 1 do szczegółowego opisu przedmiotu zamówienia.
5. Materiały biurowe powinny być zapakowane estetycznie tj. odpowiednio w pudła oraz kartony oby w czasie wnoszenia nie uległ rozsypaniu itp. oraz nie był narażony na czynniki atmosferyczne np. deszcz.
6. Zamówienia częściowe mogą być składane przez Zamawiającego faksem, za pośrednictwem poczty elektronicznej lub w innej umówionej formie.
7. Wykonawca zobowiązuje się dostarczyć materiały biurowe określone w zamówieniu na własny koszt i ryzyko w godzinach pracy Zamawiającego tj. od poniedziałku do piątku
w godzinach od 800 do 1500, w terminie uzgodnionym telefonicznie z wyznaczonym pracownikiem Zamawiającego. Termin wykonania dostawy będzie nie dłuższy niż do dnia następnego od otrzymania przez Wykonawcę zamówienia częściowego.
8. Zamawiający wymaga wyceny materiałów wykazanych w specyfikacji technicznej. Specyfikacja winna być dostarczona do Zamawiającego podpisana przez upoważnionego przedstawiciela Wykonawcy.
9. Dostawa (transport) towaru wraz z załadunkiem i rozładunkiem będzie następowała
sukcesywnie według potrzeb Zamawiającego w terminie do dnia następnego po dniu otrzymania zamówienia częściowego. Wykonawca zobowiązuje się dostarczyć materiały biurowe do siedziby Zamawiającego tj. Kraków al. Słowackiego 20 lub do wskazanych zamówieniu filii Starostwa Powiatowego w Krakowie ul. Przy Moście 1, Skawina ul. Kopernika 13, Krzeszowice ul. Kolejowa 1, Węgrzce, ul. Zapole 2 wraz z wniesieniem do odpowiednich pomieszczeń wskazanych przez Zamawiającego.
10. Rodzaj materiałów stanowiących przedmiot zamówienia, wielkości oraz zakres zamówienia określone zostały w załączniku nr 4 do SIWZ w tabeli nr 1 specyfikacja techniczna. Przedstawione ilości materiałów, zawarte w specyfikacji technicznej stanowią jedynie ilości szacunkowe i stanowią podstawę do wyliczenia całościowej ceny dla porównania złożonych ofert. Rozliczenia za rzeczywiście wykonane dostawy w poszczególnych asortymentach będą się odbywały na podstawie faktycznie dokonanych zamówień częściowych w oparciu o ceny jednostkowe, podane w ofercie. Na etapie realizacji zamówienia Zamawiający zastrzega sobie prawo do ewentualnej zmiany ilości zakupionych materiałów w poszczególnych asortymentach, stosownie do rzeczywistych potrzeb. Zmiana dotyczyć może tylko materiałów określonych w specyfikacji technicznej, natomiast nie może dotyczyć materiałów spoza specyfikacji technicznej.
11. W przypadku, gdy w opisie przedmiotu zamówienia sposób realizacji został opisany poprzez wskazanie znaków towarowych lub pochodzenia, zamawiający informuje, iż zapis ten jest jedynie przykładowym i stanowi wskazanie dla wykonawcy jakie cechy powinny posiadać materiały użyte do realizacji przedmiotu zamówienia. Zamawiający zgodnie z art. 29 ust. 3 ustawy, dopuszcza oferowanie materiałów lub urządzeń równoważnych. Materiały lub urządzenia pochodzące od konkretnych producentów określają minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe, a także jakościowe (m.in.: wymiary, skład, zastosowany materiał, kolor, odcień, przeznaczenie materiałów i urządzeń, estetyka itp.) jakim muszą odpowiadać materiały lub urządzenia oferowane przez wykonawcę, aby zostały spełnione wymagania stawiane przez zamawiającego. Materiały lub urządzenia pochodzące od konkretnych producentów stanowią wyłącznie wzorzec jakościowy przedmiotu zamówienia. Pod pojęciem „minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe” zamawiający rozumie wymagania dotyczące materiałów lub urządzeń zawarte w ogólnie dostępnych źródłach, katalogach, stronach internetowych producentów. Operowanie przykładowymi nazwami producenta ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwań zamawiającego w stosunku do określonego rozwiązania. Posługiwanie się nazwami producentów/produktów ma wyłącznie charakter przykładowy. Zamawiający, wskazując oznaczenie konkretnego producenta (dostawcy) lub konkretny produkt przy opisie przedmiotu zamówienia, dopuszcza jednocześnie produkty równoważne o parametrach jakościowych i cechach użytkowych co najmniej na poziomie parametrów wskazanego produktu, uznając tym samym każdy produkt o wskazanych lub lepszych parametrach.
12. Zamawiający opisując przedmiot zamówienia przy pomocy określonych norm, aprobat czy specyfikacji technicznych i systemów odniesienia, o których mowa w art. 30 ust. 1-3 ustawy, zgodnie z art. 30 ust. 4 ustawy dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy – wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy spełniają wymagania określone przez zamawiającego. W takiej sytuacji zamawiający wymaga złożenia stosownych dokumentów, uwiarygodniających te rozwiązania.
|
GuidZP400 |
7d59eb4e-e0a3-4b20-a1d0-6d5cd7f950ed
|
Biuletyn |
630781-N-2017
|
Zamawiajacy nazwa |
Powiat Krakowski
|
Regon |
35155486700000
|
Zamawiajacy adres ulica |
Al. Słowackiego
|
Zamawiajacy adres numer domu |
20
|
Zamawiajacy miejscowosc |
Kraków
|
Zamawiajacy kod pocztowy |
30037
|
Zamawiajacy panstwo |
Polska
|
Zamawiajacy wojewodztwo |
małopolskie
|
Zamawiajacy telefon |
12 634 42 70
|
Zamawiajacy fax |
126 335 294
|
Zamawiajacy email |
zp@powiat.krakow.pl
|
Adres strony url |
www.powiat.krakow.pl
|
Zamieszczanie obowiazkowe |
1
|
Ogloszenie dotyczy |
1
|
Czy finansowane z unii |
2
|
Czy ubiegac zaklady pracy |
2
|
Minimalny procent zatrudnienia |
0%
|
Rodzaj zamawiajacego |
2
|
Czy zamieszczona bedzie specyfikacja |
1
|
Zamieszczona bedzie specyfikacja |
https://bip.malopolska.pl/spkrakow,m,294184,2017.html
|
Czy wymagane przeslanie ofert |
1
|
Wymagane przeslanie ofert inny |
W niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia składane przez Wykonawców oferty wraz z załącznikami, dokumenty i oświadczenia uzupełnione w wyniku wezwania, zmiana oferty, powiadomienie Zamawiającego o wycofaniu złożonej przez wykonawcę oferty, wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności. Zamawiający nie wyraża zgody na składanie ofert w formie elektronicznej opatrzonych bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu. Pozostałe oświadczenia, zawiadomienia, wnioski i informacje Zamawiający i Wykonawcy przekazują sobie drogą elektroniczną (poczta elektroniczna lub faks).
|
Dopuszczone wymagane przeslanie ofert adres |
Starostwo Powiatowe w Krakowie Al. Słowackiego 20 30-037 Kraków pokój 203 (sekretariat główny) II piętro
|
Nazwa nadana zamowieniu |
Zakup materiałów biurowych dla Starostwa Powiatowego
|
Numer referencyjny |
TG/ZP-5/2017
|
Rodzaj zamowienia |
1
|
Okreslenie przedmiotu |
1. Przedmiotem zamówienia jest zakup materiałów biurowych. Szczegółowy opis i zakres przedmiotu zamówienia, zawierają:
1) Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia – zał. nr 4 do SIWZ;
2) Wzór umowy – zał. nr 8 do SIWZ.
2. Na etapie realizacji zamówienia Zamawiający przewiduje możliwość skorzystania z prawa opcji polegające na możliwości zwiększenia wartości zamówienia o 30% dla wszystkich materiałów biurowych wchodzących w skład opisu przedmiotu zamówienia oraz ewentualnej zmiany ilości zakupionych materiałów biurowych stosownie do jego potrzeb. Zmiana może dotyczyć tylko materiałów biurowych określonych w specyfikacji technicznej np. Zamawiający w okresie obowiązywania umowy zamówi więcej cienkopisów plastikowych, a mniej długopisów żelowych. Zmiany nie mogą dotyczyć materiałów biurowych spoza specyfikacji technicznej sporządzonej na okres od 2018–2019 r.
3. Możliwość skorzystania z prawa opcji jest jedynie prawem Zamawiającego i nie stanowi wiążącego zobowiązania.
4. Wszystkie dostarczone materiały powinny być fabrycznie nowe, w związku z czym nie mogą nosić żadnych znamion użytkowania. Dostarczony towar winien być wolny od wad fizycznych producenta, wykonany w ramach bezpiecznych technologii, o parametrach technicznych określonych w specyfikacji technicznej stanowiącej tabelę nr 1 do szczegółowego opisu przedmiotu zamówienia.
5. Materiały biurowe powinny być zapakowane estetycznie tj. odpowiednio w pudła oraz kartony oby w czasie wnoszenia nie uległ rozsypaniu itp. oraz nie był narażony na czynniki atmosferyczne np. deszcz.
6. Zamówienia częściowe mogą być składane przez Zamawiającego faksem, za pośrednictwem poczty elektronicznej lub w innej umówionej formie.
7. Wykonawca zobowiązuje się dostarczyć materiały biurowe określone w zamówieniu na własny koszt i ryzyko w godzinach pracy Zamawiającego tj. od poniedziałku do piątku
w godzinach od 800 do 1500, w terminie uzgodnionym telefonicznie z wyznaczonym pracownikiem Zamawiającego. Termin wykonania dostawy będzie nie dłuższy niż do dnia następnego od otrzymania przez Wykonawcę zamówienia częściowego.
8. Zamawiający wymaga wyceny materiałów wykazanych w specyfikacji technicznej. Specyfikacja winna być dostarczona do Zamawiającego podpisana przez upoważnionego przedstawiciela Wykonawcy.
9. Dostawa (transport) towaru wraz z załadunkiem i rozładunkiem będzie następowała
sukcesywnie według potrzeb Zamawiającego w terminie do dnia następnego po dniu otrzymania zamówienia częściowego. Wykonawca zobowiązuje się dostarczyć materiały biurowe do siedziby Zamawiającego tj. Kraków al. Słowackiego 20 lub do wskazanych zamówieniu filii Starostwa Powiatowego w Krakowie ul. Przy Moście 1, Skawina ul. Kopernika 13, Krzeszowice ul. Kolejowa 1, Węgrzce, ul. Zapole 2 wraz z wniesieniem do odpowiednich pomieszczeń wskazanych przez Zamawiającego.
10. Rodzaj materiałów stanowiących przedmiot zamówienia, wielkości oraz zakres zamówienia określone zostały w załączniku nr 4 do SIWZ w tabeli nr 1 specyfikacja techniczna. Przedstawione ilości materiałów, zawarte w specyfikacji technicznej stanowią jedynie ilości szacunkowe i stanowią podstawę do wyliczenia całościowej ceny dla porównania złożonych ofert. Rozliczenia za rzeczywiście wykonane dostawy w poszczególnych asortymentach będą się odbywały na podstawie faktycznie dokonanych zamówień częściowych w oparciu o ceny jednostkowe, podane w ofercie. Na etapie realizacji zamówienia Zamawiający zastrzega sobie prawo do ewentualnej zmiany ilości zakupionych materiałów w poszczególnych asortymentach, stosownie do rzeczywistych potrzeb. Zmiana dotyczyć może tylko materiałów określonych w specyfikacji technicznej, natomiast nie może dotyczyć materiałów spoza specyfikacji technicznej.
11. W przypadku, gdy w opisie przedmiotu zamówienia sposób realizacji został opisany poprzez wskazanie znaków towarowych lub pochodzenia, zamawiający informuje, iż zapis ten jest jedynie przykładowym i stanowi wskazanie dla wykonawcy jakie cechy powinny posiadać materiały użyte do realizacji przedmiotu zamówienia. Zamawiający zgodnie z art. 29 ust. 3 ustawy, dopuszcza oferowanie materiałów lub urządzeń równoważnych. Materiały lub urządzenia pochodzące od konkretnych producentów określają minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe, a także jakościowe (m.in.: wymiary, skład, zastosowany materiał, kolor, odcień, przeznaczenie materiałów i urządzeń, estetyka itp.) jakim muszą odpowiadać materiały lub urządzenia oferowane przez wykonawcę, aby zostały spełnione wymagania stawiane przez zamawiającego. Materiały lub urządzenia pochodzące od konkretnych producentów stanowią wyłącznie wzorzec jakościowy przedmiotu zamówienia. Pod pojęciem „minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe” zamawiający rozumie wymagania dotyczące materiałów lub urządzeń zawarte w ogólnie dostępnych źródłach, katalogach, stronach internetowych producentów. Operowanie przykładowymi nazwami producenta ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwań zamawiającego w stosunku do określonego rozwiązania. Posługiwanie się nazwami producentów/produktów ma wyłącznie charakter przykładowy. Zamawiający, wskazując oznaczenie konkretnego producenta (dostawcy) lub konkretny produkt przy opisie przedmiotu zamówienia, dopuszcza jednocześnie produkty równoważne o parametrach jakościowych i cechach użytkowych co najmniej na poziomie parametrów wskazanego produktu, uznając tym samym każdy produkt o wskazanych lub lepszych parametrach.
12. Zamawiający opisując przedmiot zamówienia przy pomocy określonych norm, aprobat czy specyfikacji technicznych i systemów odniesienia, o których mowa w art. 30 ust. 1-3 ustawy, zgodnie z art. 30 ust. 4 ustawy dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy – wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy spełniają wymagania określone przez zamawiającego. W takiej sytuacji zamawiający wymaga złożenia stosownych dokumentów, uwiarygodniających te rozwiązania.
|
Cpv glowny przedmiot |
30190000-7
|
Szacunkowa wartosc zamowienia calosc |
0,00
|
Data rozpoczecia |
2018-01-01T00:00:00+01:00
|
Data zakonczenia |
2019-12-31T00:00:00+01:00
|
Okreslenie warunkow |
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy: 1) nie podlegają wykluczeniu; 2) spełniają warunki udziału w postępowaniu, dotyczące: • kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów; • sytuacji ekonomicznej lub finansowej; • zdolności technicznej lub zawodowej. Ponadto Wykonawcy ubiegający się o udzielenie zamówienia nie mogą podlegać wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy. Zamawiający przewiduje także wykluczenie Wykonawcy na podstawie przesłanek określonych w art. 24 ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych.
|
Zdolnosc techniczna okreslenie warunkow |
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące posiadania wiedzy i doświadczenia tj. Wykonawca musi wykazać, iż w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy to w tym okresie, zrealizował co najmniej jedną dostawę odpowiadającą swoim rodzajem i wartością dostawie stanowiącej przedmiot zamówienia. Za dostawę odpowiadającą swoim rodzajem i wartością dostawie stanowiącej przedmiot zamówienia uważa się dostawę materiałów biurowych.
|
Czy zamawiajacy przewiduje wykluczenie |
1
|
Art 24 ust 5 pkt 1 |
1
|
Art 24 ust 5 pkt 3 |
1
|
Art 24 ust 5 pkt 4 |
1
|
Art 24 ust 5 pkt 8 |
1
|
Czy oswiadczenie niepodleganiu wykluczenia |
1
|
Wykaz dokumentow zaswiadczen |
1. Zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub inny dokument potwierdzający, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub
grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu.
2. Zaświadczenie właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo inny dokument potwierdzający, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek
na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub inny dokument potwierdzający, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu.
3. Odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Prawo zamówień publicznych.
W przypadku, jeśli właściwy rejestr jest publiczny, bezpłatny i ogólnodostępny, należy wskazać adres bazy danych, w której Zamawiający może samodzielnie zweryfikować spełnienie warunku.
|
Zakresie warunkow udzialu |
Wykaz dostaw wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te dostawy zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego dostawy były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert – załącznik nr 6
|
Inne dokumenty niewymienione |
1. Na ofertę składają się następujące dokumenty:
a) Wypełniony Formularz ofertowy (wraz z formularzem cenowym) – załącznik nr 1 do SIWZ,
b) Do Formularza ofertowego należy załączyć oświadczenia, o których mowa w Rozdz. VI niniejszej SIWZ – załącznik nr 2 i załącznik nr 3.
W odpowiednich przypadkach należy złożyć: - Pisemne zobowiązanie innych podmiotów do oddania Wykonawcy swojej wiedzy i doświadczenia w trakcie realizacji zamówienia wraz z informacją o zakresie i sposobie udostępnienia zasobów, jeżeli w wykazie wykonanych lub wykonywanych głównych usług Wykonawca wskazał doświadczenie innych podmiotów. - Pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego w tym do podpisywania oferty i pozostałych dokumentów przetargowych, jeżeli osoba dokonująca tych czynności nie jest wykazana w dokumencie rejestracyjnym (ewidencyjnym). W terminie 3 dni od opublikowania na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert należy złożyć (bez wezwania): oświadczenie dotyczące przynależności do grupy kapitałowej wraz z listą podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów lub informację o tym, że Wykonawca nie należy do grupy kapitałowej – załącznik nr 5a lub 5b.
|
Czy wadium |
1
|
Wadium |
Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 10.000 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych 0/100). Wadium wnoszone w pieniądzu należy przelać na rachunek bankowy Starostwa Powiatowego w Krakowie z dopiskiem „wadium – materiały biurowe”. Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu uważa się wpływ kwoty wadium na rachunek zamawiającego do dnia 20.12.2017 r. do godz. 11:00.
Numer rachunku 37 1560 0013 2568 2812 5880 0010 – Getin Noble Bank S.A. Oryginał dokumentu gwarancyjnego lub poręczenia należy złożyć w Kasie zamawiającego, Al. Słowackiego 20, pok. 312, III piętro, do dnia 20.12.2017 r. do godz. 11:00 lub załączyć do oferty.
|
Zlozenie katalogow elektronicznych informacje dodatkowe |
1. Zamawiający nie przewiduje możliwości udzielenia zamówień uzupełniających.
2. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
3. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.
|
Zastosowanie procedury pzp |
1
|
Zmiana umowy |
1
|
Zmiana umowy tekst |
1. Wzór umowy stanowi załącznik nr 8 do SIWZ. 2. Zamawiający dopuszcza zmiany postanowień zawartej umowy, w stosunku
do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy w przypadku:
a) skorzystania z prawa opcji;
b) zmiany ceny, jedynie w przypadku ustawowej zmiany stawki podatku VAT;
c) innego ograniczenia zakresu przedmiotu zamówienia w przypadku powstania okoliczności powodujących, że wykonanie tego zakresu nie leży w interesie publicznym.
|
IV 4 4 data |
2017-12-20T00:00:00+01:00
|
IV 4 4 godzina |
11:00
|
IV 4 4 jezyki |
polski
|
IV 4 5 okres |
30
|
IV 6 6 |
Zamawiający przed zawarciem umowy wymaga wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy na sumę stanowiącą 5% zaoferowanej ceny. Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy. Wykonawcy, a także innemu podmiotowi, jeżeli ma lub miał interes w uzyskaniu zamówienia oraz poniósł lub może ponieść szkodę w wyniku naruszenia przez Zamawiającego przepisów ustawy, przysługują środki ochrony prawnej określone w dziale VI ustawy. Odwołanie przysługuje wyłącznie od niezgodnej z przepisami ustawy czynności zamawiającego podjętej w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub zaniechania czynności, do której zamawiający jest zobowiązany na podstawie ustawy. Jeżeli wartość zamówienia jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8, odwołanie przysługuje wyłącznie wobec czynności: 1) wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki lub zapytania o cenę; 2) określenia warunków udziału w postępowaniu; 3) wykluczenia odwołującego z postępowania o udzielenie zamówienia; 4) odrzucenia oferty odwołującego; 5) opisu przedmiotu zamówienia; 6) wyboru najkorzystniejszej oferty. Na orzeczenie KIO stronom oraz uczestnikom postępowania odwoławczego przysługuje skarga do sądu.
|