| GuidZP400 | 
						
															9b237a4b-1c0a-4e54-afbd-f88cd03d0ecf
													 | 
					
							                							                									
						| Biuletyn | 
						
															635291-N-2017
													 | 
					
							                									
						| Zamawiajacy nazwa | 
						
															Zarząd Dróg Miejskich w Poznaniu
													 | 
					
							                									
						| Regon | 
						
															16252400000
													 | 
					
							                									
						| Zamawiajacy adres ulica | 
						
															Wilczak
													 | 
					
							                									
						| Zamawiajacy adres numer domu | 
						
															17
													 | 
					
							                									
						| Zamawiajacy miejscowosc | 
						
															Poznań
													 | 
					
							                									
						| Zamawiajacy kod pocztowy | 
						
															61-623 
													 | 
					
							                									
						| Zamawiajacy panstwo | 
						
															Polska
													 | 
					
							                									
						| Zamawiajacy wojewodztwo | 
						
															wielkopolskie
													 | 
					
							                									
						| Zamawiajacy telefon | 
						
															616 477 200
													 | 
					
							                									
						| Zamawiajacy fax | 
						
															618 201 709
													 | 
					
							                									
						| Zamawiajacy email | 
						
															zamowienia.publiczne@zdm.poznan.pl
													 | 
					
							                									
						| Adres strony url | 
						
															www.zdm.poznan.pl
													 | 
					
							                									
						| Zamieszczanie obowiazkowe | 
						
															1
													 | 
					
							                									
						| Ogloszenie dotyczy | 
						
															1
													 | 
					
							                									
						| Czy finansowane z unii | 
						
															2
													 | 
					
							                									
						| Czy ubiegac zaklady pracy | 
						
															2
													 | 
					
							                									
						| Minimalny procent zatrudnienia | 
						
															0%
													 | 
					
							                							                							                							                							                									
						| Rodzaj zamawiajacego | 
						
															2
													 | 
					
							                							                									
						| Czy zamieszczona bedzie specyfikacja | 
						
															1
													 | 
					
							                									
						| Zamieszczona bedzie specyfikacja | 
						
															www.zdm.poznan.pl
													 | 
					
							                							                							                							                									
						| Czy wymagane przeslanie ofert | 
						
															1
													 | 
					
							                									
						| Wymagane przeslanie ofert inny | 
						
															pisemnie - osobiście lub za pośrednictwem poczty lub kuriera
													 | 
					
							                									
						| Dopuszczone wymagane przeslanie ofert adres | 
						
															Zarząd Dróg Miejskich – Biuro Podawcze pok. 08, przy ul. Wilczak 17, 61-623 Poznań
													 | 
					
							                							                									
						| Nazwa nadana zamowieniu | 
						
															Wykonywanie prac serwisowych przy sterownikach drogowych sygnalizacji świetlnych (MSR TRAFFIC)  na terenie miasta Poznania w latach 2018-2020
													 | 
					
							                									
						| Numer referencyjny | 
						
															DZ.IS.341.115.2017
													 | 
					
							                							                									
						| Rodzaj zamowienia | 
						
															2
													 | 
					
							                							                									
						| Okreslenie przedmiotu | 
						
															Przedmiotem zamówienia jest wykonywanie prac serwisowych przy sterownikach drogowych sygnalizacji świetlnych MSR Traffic na terenie miasta Poznania w latach 2018-2020.
Wykonanie prac serwisowych przy urządzeniach MSR Traffic (urządzenia systemu sterowania zainstalowane w Centrum Sterowania przy ul. Góreckiej 15 i urządzenia na terenie miasta), obejmuje:
1.	Przeprogramowanie sterownika sygnalizacji zgodnie z nową organizacją  ruchu (nowe programy) :  		
a	   - do 4. grup sygnałowych	szt.	19,80
b	   - od 5. do 8. grup sygnałowych	szt.	15,05
c	   - od 9. do 16. grup sygnałowych	szt.	11,06
d	   - od 17. do 24. grup sygnałowych	szt.	9,40
e	   - powyżej 24. grup sygnałowych	szt.	7,68
f	   - zmiana harmonogramu pracy	szt.	62,69
g	   - aktualizacja oprogramowania do aplikacji „Opticon 8.01” lub wersji wyższej	szt.	19,80
2.	Niestandardowe przeprogramowanie sterownika sygnalizacji rozliczane w roboczogodzinach łącznie z dojazdem	rg	101,66
3.	Przystosowanie sterownika do łączności z Centrum Sterowania z transmisją danych:		
a	   - GSM szerokopasmowy EDGE/HSPDA	szt.	7,84
b	   - DSL przez łącze kablowe miedziane	szt.	6,84
c	   - przez łącze światłowodowe Ethernet	szt.	5,30
4.	Naprawa pakietu sterownika dostarczonego przez Zamawiającego do Wykonawcy 	szt.	80,03
5.	Diagnostyka sterownika i analiza dziennika błędów	szt.	22,80
6.	Przystosowanie sterownika i konfiguracja do odbioru komunikatów VdV		
a	dostarczenie wraz z montażem odbiornika do odbioru komunikatów (meldunków) VdV wraz z anteną i mocowaniem do masztu sygnalizacyjnego, pełna konfiguracja i uruchomienie odbioru danych	szt.	2,09
b	przeprogramowanie parametrów radia VdV 	szt.	101,66
7.	Naprawa sterownika na skrzyżowaniu *1) 	szt.	17,10
8.	Wymiana kamery wideodetekcji *2)	szt.	10,17
9.	Podłączenie monitoringu wizyjnego do CSR *3)	szt.	4,53
													 | 
					
							                									
						| Cpv glowny przedmiot | 
						
															72250000-2
													 | 
					
							                									
						| Szacunkowa wartosc zamowienia calosc | 
						
															0,00
													 | 
					
							                									
						| Czy przewiduje udzielenie zamowien 67 | 
						
															1
													 | 
					
							                									
						| Czy przewiduje udzielenie zamowien 67 tekst | 
						
															Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt. 6 Ustawy stanowiących nie więcej niż 20% wartości zamówienia podstawowego polegających na powtórzeniu zadań określonych w opisie przedmiotu zamówienia, na warunkach wynikających z umowy dla zamówienia podstawowego z zastrzeżeniem zmian cen jednostkowych po przeprowadzonych negocjacjach.
													 | 
					
							                									
						| Data zakonczenia | 
						
															2020-12-31T00:00:00+01:00
													 | 
					
							                									
						| Zdolnosc techniczna okreslenie warunkow | 
						
															O udzielnie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:
1)  nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ust. 1 pkt. 12 - 23 oraz art. 24 ust.5 pkt.1 i 8 Ustawy.
2)  spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej.
Wykonawca spełni warunek zdolności technicznej jeśli wykaże, że: 
a)	dysponuje:
- co najmniej jedną osobą - serwisantem urządzeń MSR Traffic posiadającym świadectwo kwalifikacyjne (wydawane na podstawie rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 28 kwietnia 2003 r. w sprawie szczegółowych zasad stwierdzania posiadania kwalifikacji przez osoby zajmujące się eksploatacją urządzeń, instalacji i sieci Dz.U. z 2003 r nr 89 poz. 828 ze zm.) uprawniające do zajmowania się eksploatacją urządzeń, instalacji i sieci na stanowisku eksploatacji w zakresie obsługi, konserwacji, remontów, montażu i kontrolno-pomiarowym dla urządzeń, instalacji i sieci elektroenergetycznych o napięciu nie wyższym niż 1 kV oraz posiadającym certyfikat producenta urządzeń;
 - co najmniej dwoma osobami – programistami sterowników MSR Traffic posiadającymi certyfikat producenta urządzeń,
- co najmniej jedną osobą – specjalistą do spraw systemu sterowania ruchem MSR Traffic posiadającą certyfikat producenta urządzeń,
b)	posiada odpowiednie doświadczenie zawodowe w zakresie:
- należytego wykonania, w przypadku ubiegania o zamówienie, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, minimum 1 usługę trwającą co najmniej 6 miesięcy, o wartości nie mniejszej niż 50.000 zł brutto, polegającą na wykonywaniu prac serwisowych dla sterowników sygnalizacji świetlnej.
Zamawiający dopuszcza możliwość łączenia funkcji specjalistów w przypadku posiadania przez tą sama osobę wymaganych kwalifikacji/uprawnień.
2. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia spełnienie warunków, o których mowa w pkt. 9.1. SIWZ wykazują  łącznie.
3. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków, o których mowa w pkt. 9.1.2) SIWZ w stosownych sytuacjach, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. 
4. Zamawiający jednocześnie informuje, iż „stosowna sytuacja” o której mowa w pkt. 9.3 niniejszej SIWZ wystąpi wyłącznie w przypadku kiedy: 
a) Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów udowodni Zamawiającemu, 
że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia tj. przedkładając pisemne zobowiązanie podmiotu na zasobach którego polega (wypełniony i podpisany załącznik nr 7 do SIWZ);
b) Zamawiający oceni, czy udostępniane wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz zbada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13–22 i art.24 ust.5 pkt.1 i 8 Ustawy.
c) W odniesieniu do warunków dotyczących kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują usługi do realizacji których te zdolności są wymagane. Złożone oświadczenie, o którym mowa w pkt. 9.4.a musi jednoznacznie wskazywać na przyszły udział w realizacji zamówienia podmiotu udostępniającego zasoby w charakterze podwykonawcy (dotyczy posiadanego doświadczenia).
													 | 
					
							                									
						| Czy zdolnosc techniczna wymaga wykonawcow | 
						
															1
													 | 
					
							                									
						| Zdolnosc techniczna informacje dodatkowe | 
						
															zgodnie z zapisem pkt. 9.1.2.a) SIWZ
													 | 
					
							                									
						| Czy zamawiajacy przewiduje wykluczenie | 
						
															1
													 | 
					
							                									
						| Art 24 ust 5 pkt 1 | 
						
															1
													 | 
					
							                							                							                							                							                							                							                									
						| Art 24 ust 5 pkt 8 | 
						
															1
													 | 
					
							                									
						| Czy oswiadczenie niepodleganiu wykluczenia | 
						
															1
													 | 
					
							                							                									
						| Wykaz dokumentow zaswiadczen | 
						
															a) odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art.24 ust.5 pkt.1 Ustawy;
b) zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał  przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu;
c) zaświadczenia właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności  lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu;
Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w ppkt. a-c składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:
- nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu (wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert);
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości (wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert).
													 | 
					
							                									
						| Zakresie warunkow udzialu | 
						
															d) wykazu usług, w zakresie określonym w pkt. 9.1.2 b) SIWZ, wykonanych w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane oraz załączeniem dowodów określających czy usługi zostały wykonane należycie (wypełniony i podpisany załącznik nr 8 do SIWZ wykaz usług);
e) wykazu osób skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego wraz z informacją na temat ich uprawnień i kwalifikacji oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami (wypełniony i podpisany załącznik nr 9 do SIWZ).
													 | 
					
							                									
						| Inne dokumenty niewymienione | 
						
															Wykonawca składa wraz z ofertą:
1)	Wypełniony i podpisany formularz ofertowy - załącznik nr 2 do SIWZ;
2)	Wypełniony i podpisany formularz cenowy – załącznik nr 3 do SIWZ;
3)	Wypełniony i podpisany cennik materiałów – załącznik nr 4 do SIWZ;
4)	Wypełnione i podpisane zobowiązanie dot. udostępnienia zasobów - załącznik nr 7 do SIWZ (jeżeli dotyczy).
W przypadku podpisania oferty oraz poświadczenia za zgodność z oryginałem kopii dokumentów przez osobę niewymienioną w dokumencie rejestracyjnym wykonawcy, do oferty należy dołączyć stosowne pełnomocnictwo w oryginale lub kopii poświadczonej notarialnie.
													 | 
					
							                							                							                							                							                							                							                							                							                							                									
						| Zastosowanie procedury pzp | 
						
															1
													 | 
					
							                									
						| Zmiana umowy | 
						
															1
													 | 
					
							                									
						| Zmiana umowy tekst | 
						
															Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy w przypadku: 
a)	stwierdzenia przez Zamawiającego konieczności wykonania dodatkowych usług, o których mowa w art. 144  ust.1 pkt.2 ustawy (jeżeli ich wykonanie będzie niezbędne do prawidłowego wykonania przedmiotu umowy):
- zmiana wynagrodzenia wykonawcy - wynagrodzenie zostanie określone na podstawie negocjacji między Zamawiającym a Wykonawcą, 
- przedłużenie terminów realizacji umowy o czas niezbędny na wykonanie dodatkowych usług;
b)	zmiana zakresu przedmiotu umowy poprzez jego umniejszenie albo uzupełnienie o pozycje niewyszczególnione w SIWZ, a konieczne do realizacji przedmiotu umowy - zmiana wynagrodzenia wykonawcy :
 -zwiększenie wynagrodzenia (w przypadku uzupełnienia zakresu przedmiotu umowy o prace niewyszczególnione w SIWZ), które zostanie ustalone na podstawie negocjacji między Zamawiającym a Wykonawcą z uwzględnieniem poniższych wytycznych.
Podstawą określenia wynagrodzenia Wykonawcy za realizację prac niewyspecyfikowanych w formularzu cenowym będą ceny jednostkowe materiałów i stawka roboczogodziny wskazana w załączniku nr 4 do SIWZ.
Do kosztorysu powykonawczego Wykonawca zobowiązany będzie załączyć kopię FV zakupu na wszystkie użyte materiały.
- zmniejszenie wynagrodzenia (w przypadku ograniczenia przedmiotu umowy) o pozycje, które nie zostaną zrealizowane;
c)	wystąpienia awarii nie zawinionej czynnościami lub nie wynikającej z zaniechania czynności, do których Wykonawca był zobowiązany - przedłużenie terminów realizacji poszczególnych zadań o czas konieczny na usunięcie awarii i podjęcie realizacji zamówienia zgodnie ze standardami określonymi w SIWZ;
d)	działań osób trzecich lub organów władzy publicznej, które spowodują przerwanie lub czasowe zawieszenie realizacji zamówienia - przedłużenie terminów realizacji poszczególnych zadań o czas, w których niemożliwa była realizacja czynności objętych przedmiotem zamówienia;
e)	zmiany przepisów prawa w poniżej wskazanym zakresie:
1)	stawki podatku od towarów i usług,
2)	wysokości minimalnego wynagrodzenia albo minimalnej stawki godzinowej, ustalonych na podstawie przepisów o minimalnym wynagrodzeniu za pracę,
3)	zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne
- zmiana wynagrodzenia jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania umowy przez wykonawcę, na zasadach wskazanych w pkt. 21 SIWZ.
													 | 
					
							                									
						| IV 4 4 data | 
						
															2018-01-05T00:00:00+01:00
													 | 
					
							                									
						| IV 4 4 godzina | 
						
															09:30
													 | 
					
							                							                									
						| IV 4 4 jezyki | 
						
															język polski
													 | 
					
							                									
						| IV 4 5 okres | 
						
															30
													 |