Przedmiotem zamówienia jest zakup i dostawa fabrycznie nowych materiałów eksploatacyjnych do sprzętu komputerowego, drukarek komputerowych, urządzeń wielofunkcyjnych, kopiarek, faksów i nośników danych do Instytutu Medycyny Pracy w Łodzi na dwa lata.
1) szczegółowy opis potrzeb zamawiającego, zawierający typ sprzętu jakim dysponuje zamawiający i rodzaj materiału eksploatacyjnego zalecanego przez producenta sprzętu oraz orientacyjne ilości dostaw w okresie objętym zamówieniem, został zawarty w załączniku 1a do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. Zamawiający informuje, że dopuszcza składanie ofert na materiały eksploatacyjne jakościowo równoważne, spełniające równoważne parametry;
2) Wykonawca gwarantuje, że oferowane tonery, atramenty, będą wysokiej jakości oraz zapewniają kompatybilność pracy z urządzeniami zamawiającego, a zamontowanie i używanie dostarczonych przez Wykonawcę wkładów drukujących nie spowoduje utraty praw gwarancji producenta urządzenia do którego są przeznaczone;
3) W przypadku zaproponowania równoważnego materiału eksploatacyjnego, Wykonawca gwarantuje że:
- proces produkcyjny i stosowanie wyprodukowanych materiałów eksploatacyjnych nie
narusza praw patentowych producentów oryginalnych materiałów,
- producent oferowanego materiału eksploatacyjnego spełnia przepisy związane z ochroną
środowiska oraz potwierdza, że materiały są produkowane w sposób bezpieczny i nie
wpływający negatywnie na środowisko,
- w przypadku usterki wywołanej przez stosowanie produktów równoważnych zobowiązuje
się do zagwarantowania serwisu sprzętu i pokrycia kosztów serwisowania,
- zaproponowany równoważny materiał eksploatacyjny jest w pełni kompatybilny z
urządzeniem, do jakiego jest przeznaczony tzn. pozwala na pełna obsługę urządzenia, w tym
na monitorowaniu stanu zużycia tonera lub atramentu w urządzeniach wyposażonych w taką
funkcję,
- zaproponowany równoważny materiał eksploatacyjny działa analogicznie jak materiał
oryginalny producenta urządzenia. Materiał jest umieszczony w oryginalnym opakowaniu
fabrycznym z etykietą, musi posiadać znak firmowy producenta, etykietę zawierającą numer
katalogowy, termin ważności i listę kompatybilności.
- oferowany towar musi zapewnić zgodność z oryginalnym odpowiednikiem pod względem
jakości i ilości wydruków.
4) Wykonawca gwarantuje, że oferowane materiały eksploatacyjne zapewniają należyte bezpieczeństwo oraz posiadają właściwe opakowanie i oznakowanie;
5) materiały eksploatacyjne muszą być fabrycznie nowe, oryginalnie fabrycznie zamknięte, niepowodujące utraty gwarancji na sprzęt komputerowy, nieregenerowane, nieprefabrykowane, nienapełniane ponownie, o jakości i parametrach wymaganych przez producentów sprzętu komputerowego, a kasety z tonerem, atramentem muszą być fabrycznie opakowane w sposób chroniący je po wyjęciu z opakowania zewnętrznego (opakowania wewnętrzne). Każda kaseta oraz opakowanie z tonerem lub atramentem muszą ponadto posiadać zabezpieczenie gwarantujące rozpoznanie, że materiał eksploatacyjny nie był używany;
6) termin przydatności do użycia dostarczonych materiałów eksploatacyjnych musi być nie krótszy niż 12 miesięcy licząc od dnia potwierdzenia przez Zamawiającego wystawionego przez Wykonawcę dokumentu dostawy. Wykonawca musi zagwarantować poprawną jakość drukowania do pełnego wyczerpania środka barwiącego w okresie przydatności do użycia;
7) wszystkie dostarczone materiały eksploatacyjne muszą posiadać na opakowaniach zewnętrznych logo producenta, nazwę (typ, symbol) materiału, kod producenta umożliwiający jednoznaczną identyfikację producenta oraz typ materiału eksploatacyjnego, termin przydatności do użycia. Oznaczenia muszą być umieszczone trwale na opakowaniu zewnętrznym, a w przypadku tonerów także bezpośrednio na kasecie z tonerem;
8) dostawy realizowane będą przez okres 24 miesięcy na podstawie sukcesywnych zamówień składanych w formie pisemnej (tj. fax / mail) lub telefonicznie;
9) materiały eksploatacyjne będą dostarczane partiami, stosownie do potrzeb, od dnia podpisania umowy przez okres 24 miesięcy;
10) Wykonawca dostarczy zamówione materiały eksploatacyjne swoim transportem. Termin realizacji dostawy będzie wynosił maksymalnie do 4 dni roboczych od momentu zgłoszenia o konieczności dostawy w formie pisemnej (tj. fax / mail) lub telefonicznie. Za dzień roboczy uznaje się dni tygodnia od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy;
11) ilości materiałów wskazanych w załączniku 1a są wielkościami orientacyjnymi. Zmniejszenie zakupu ilości materiałów nie spowoduje dla zamawiającego żadnych konsekwencji prawno – finansowych;
12) wykonawca zobowiązany jest do utrzymania niezmienności cen przez cały okres obowiązywania umowy (tj. 24 miesiące).
13) Zamawiający zastrzega sobie prawo zmniejszenia ilości przedmiotu zamówienia w każdym asortymencie z prawem do proporcjonalnego zmniejszenia ceny.
Pod pojęciem „fabrycznie nowe” zamawiający rozumie produkty wykonane z nowych elementów bez śladów uszkodzenia, w oryginalnych opakowaniach producenta z widocznym logo, symbolem produktu i terminem przydatności do użytku.
Przez produkt równoważny zamawiający rozumie produkt kompatybilny ze sprzętem, do którego jest zamówiony, o parametrach takich samych bądź lepszych (pojemność tuszu/tonera, wydajność i jakość wydruku, stopnia oddania barw) w stosunku do oryginału produkowanego przez producenta urządzenia.
|
GuidZP400 |
95f15623-ab7a-4442-8171-5e7e6f78ed46
|
Biuletyn |
547791-N-2018
|
Zamawiajacy nazwa |
Instytut Medycyny Pracy im. prof. dra med. Jerzego Nofera
|
Regon |
00028853800000
|
Zamawiajacy adres ulica |
ul. Św. Teresy od Dzieciątka Jezus
|
Zamawiajacy adres numer domu |
8
|
Zamawiajacy miejscowosc |
Łódź
|
Zamawiajacy kod pocztowy |
91348
|
Zamawiajacy panstwo |
Polska
|
Zamawiajacy wojewodztwo |
łódzkie
|
Zamawiajacy telefon |
42 6314 872; 871
|
Zamawiajacy fax |
42 6314573
|
Zamawiajacy email |
zampubl@imp.lodz.pl
|
Adres strony url |
www.imp.lodz.pl
|
Zamieszczanie obowiazkowe |
1
|
Ogloszenie dotyczy |
1
|
Czy finansowane z unii |
2
|
Czy ubiegac zaklady pracy |
2
|
Minimalny procent zatrudnienia |
0%
|
Rodzaj zamawiajacego |
8
|
Rodzaj zamawiajacego inny |
Instytut badawczy
|
Czy zamieszczona bedzie specyfikacja |
1
|
Zamieszczona bedzie specyfikacja |
www.imp.lodz.pl
|
Czy wymagane przeslanie ofert |
1
|
Wymagane przeslanie ofert inny |
pisemnie
|
Dopuszczone wymagane przeslanie ofert adres |
Instytut Medycyny Pracy w Łodzi, ul. Św. Teresy od Dzieciątka Jezus Nr 8, pokój 81 Kancelaria Główna
|
Nazwa nadana zamowieniu |
Zakup i dostawa materiałów eksploatacyjnych do sprzętu komputerowego na dwa lata.
|
Numer referencyjny |
AZAPUZA/28/18/PN
|
Rodzaj zamowienia |
1
|
Okreslenie przedmiotu |
Przedmiotem zamówienia jest zakup i dostawa fabrycznie nowych materiałów eksploatacyjnych do sprzętu komputerowego, drukarek komputerowych, urządzeń wielofunkcyjnych, kopiarek, faksów i nośników danych do Instytutu Medycyny Pracy w Łodzi na dwa lata.
1) szczegółowy opis potrzeb zamawiającego, zawierający typ sprzętu jakim dysponuje zamawiający i rodzaj materiału eksploatacyjnego zalecanego przez producenta sprzętu oraz orientacyjne ilości dostaw w okresie objętym zamówieniem, został zawarty w załączniku 1a do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. Zamawiający informuje, że dopuszcza składanie ofert na materiały eksploatacyjne jakościowo równoważne, spełniające równoważne parametry;
2) Wykonawca gwarantuje, że oferowane tonery, atramenty, będą wysokiej jakości oraz zapewniają kompatybilność pracy z urządzeniami zamawiającego, a zamontowanie i używanie dostarczonych przez Wykonawcę wkładów drukujących nie spowoduje utraty praw gwarancji producenta urządzenia do którego są przeznaczone;
3) W przypadku zaproponowania równoważnego materiału eksploatacyjnego, Wykonawca gwarantuje że:
- proces produkcyjny i stosowanie wyprodukowanych materiałów eksploatacyjnych nie
narusza praw patentowych producentów oryginalnych materiałów,
- producent oferowanego materiału eksploatacyjnego spełnia przepisy związane z ochroną
środowiska oraz potwierdza, że materiały są produkowane w sposób bezpieczny i nie
wpływający negatywnie na środowisko,
- w przypadku usterki wywołanej przez stosowanie produktów równoważnych zobowiązuje
się do zagwarantowania serwisu sprzętu i pokrycia kosztów serwisowania,
- zaproponowany równoważny materiał eksploatacyjny jest w pełni kompatybilny z
urządzeniem, do jakiego jest przeznaczony tzn. pozwala na pełna obsługę urządzenia, w tym
na monitorowaniu stanu zużycia tonera lub atramentu w urządzeniach wyposażonych w taką
funkcję,
- zaproponowany równoważny materiał eksploatacyjny działa analogicznie jak materiał
oryginalny producenta urządzenia. Materiał jest umieszczony w oryginalnym opakowaniu
fabrycznym z etykietą, musi posiadać znak firmowy producenta, etykietę zawierającą numer
katalogowy, termin ważności i listę kompatybilności.
- oferowany towar musi zapewnić zgodność z oryginalnym odpowiednikiem pod względem
jakości i ilości wydruków.
4) Wykonawca gwarantuje, że oferowane materiały eksploatacyjne zapewniają należyte bezpieczeństwo oraz posiadają właściwe opakowanie i oznakowanie;
5) materiały eksploatacyjne muszą być fabrycznie nowe, oryginalnie fabrycznie zamknięte, niepowodujące utraty gwarancji na sprzęt komputerowy, nieregenerowane, nieprefabrykowane, nienapełniane ponownie, o jakości i parametrach wymaganych przez producentów sprzętu komputerowego, a kasety z tonerem, atramentem muszą być fabrycznie opakowane w sposób chroniący je po wyjęciu z opakowania zewnętrznego (opakowania wewnętrzne). Każda kaseta oraz opakowanie z tonerem lub atramentem muszą ponadto posiadać zabezpieczenie gwarantujące rozpoznanie, że materiał eksploatacyjny nie był używany;
6) termin przydatności do użycia dostarczonych materiałów eksploatacyjnych musi być nie krótszy niż 12 miesięcy licząc od dnia potwierdzenia przez Zamawiającego wystawionego przez Wykonawcę dokumentu dostawy. Wykonawca musi zagwarantować poprawną jakość drukowania do pełnego wyczerpania środka barwiącego w okresie przydatności do użycia;
7) wszystkie dostarczone materiały eksploatacyjne muszą posiadać na opakowaniach zewnętrznych logo producenta, nazwę (typ, symbol) materiału, kod producenta umożliwiający jednoznaczną identyfikację producenta oraz typ materiału eksploatacyjnego, termin przydatności do użycia. Oznaczenia muszą być umieszczone trwale na opakowaniu zewnętrznym, a w przypadku tonerów także bezpośrednio na kasecie z tonerem;
8) dostawy realizowane będą przez okres 24 miesięcy na podstawie sukcesywnych zamówień składanych w formie pisemnej (tj. fax / mail) lub telefonicznie;
9) materiały eksploatacyjne będą dostarczane partiami, stosownie do potrzeb, od dnia podpisania umowy przez okres 24 miesięcy;
10) Wykonawca dostarczy zamówione materiały eksploatacyjne swoim transportem. Termin realizacji dostawy będzie wynosił maksymalnie do 4 dni roboczych od momentu zgłoszenia o konieczności dostawy w formie pisemnej (tj. fax / mail) lub telefonicznie. Za dzień roboczy uznaje się dni tygodnia od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy;
11) ilości materiałów wskazanych w załączniku 1a są wielkościami orientacyjnymi. Zmniejszenie zakupu ilości materiałów nie spowoduje dla zamawiającego żadnych konsekwencji prawno – finansowych;
12) wykonawca zobowiązany jest do utrzymania niezmienności cen przez cały okres obowiązywania umowy (tj. 24 miesiące).
13) Zamawiający zastrzega sobie prawo zmniejszenia ilości przedmiotu zamówienia w każdym asortymencie z prawem do proporcjonalnego zmniejszenia ceny.
Pod pojęciem „fabrycznie nowe” zamawiający rozumie produkty wykonane z nowych elementów bez śladów uszkodzenia, w oryginalnych opakowaniach producenta z widocznym logo, symbolem produktu i terminem przydatności do użytku.
Przez produkt równoważny zamawiający rozumie produkt kompatybilny ze sprzętem, do którego jest zamówiony, o parametrach takich samych bądź lepszych (pojemność tuszu/tonera, wydajność i jakość wydruku, stopnia oddania barw) w stosunku do oryginału produkowanego przez producenta urządzenia.
|
Cpv glowny przedmiot |
30192113-6
|
Szacunkowa wartosc zamowienia calosc |
0,00
|
Okreslenie warunkow |
Zamawiający nie określa ww. warunku udziału w postępowaniu
|
Sytuacja finansowa okreslenie warunkow |
Zamawiający nie określa ww. warunku udziału w postępowaniu
|
Zdolnosc techniczna okreslenie warunkow |
W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu zamawiający żąda wykazu dostaw lub usług wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego dostawy lub usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
Zamawiający uzna ten warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże że dokonał 5 dostaw rodzajowo odpowiadające przedmiotowi zamówienia każda po min. 100.000,00 zł brutto – zgodnie z załącznikiem nr 6 wraz z załączeniem dowodów że dostawy te zostały wykonane w sposób należyty
|
Czy zamawiajacy przewiduje wykluczenie |
1
|
Art 24 ust 5 pkt 1 |
1
|
Czy oswiadczenie niepodleganiu wykluczenia |
1
|
Wykaz dokumentow zaswiadczen |
Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie aktualnych na dzień złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1. W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia Wykonawcy z udziału w postępowaniu Zamawiający żąda następujących dokumentów: a) zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; b) zaświadczenia właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; c) odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp; Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt 3) niniejszego rozdziału SIWZ składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - dokumenty powinny być wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert; b) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości – dokumenty powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 4) niniejszego rozdziału SIWZ, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Dokumenty powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu, o którym mowa w pkt. 1 (oświadczenie stanowiące Załącznik nr 2 i 3 do SIWZ) Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu, zamieszcza informacje o podwykonawcach w oświadczeniu, o którym mowa w pkt. 1 (oświadczenie stanowiące Załącznik nr 2 i 3 do SIWZ). W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenie o którym mowa w pkt 1 (oświadczenie stanowiące Załącznik nr 2 i 3 do SIWZ) składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokumenty te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy PZP, przekaże zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy PZP. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia, zgodnie z załącznikiem nr 5 do SIWZ
|
Zakresie warunkow udzialu |
W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu zamawiający żąda wykazu dostaw lub usług wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego dostawy lub usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu Zamawiający uzna ten warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże że dokonał 5 dostaw rodzajowo odpowiadające przedmiotowi zamówienia każda po min. 100.000,00 zł brutto – zgodnie z załącznikiem nr 6 wraz z załączeniem dowodów że dostawy te zostały wykonane w sposób należyty
|
Zmiana umowy |
1
|
Zmiana umowy tekst |
Zamawiający wymaga od Wykonawcy, aby zawarł z nim umowę na warunkach określonych we wzorze umowy, stanowiącym Załącznik nr 4.
Zamawiający przewiduje możliwość zmian treści umowy w zakresie:
- zmiany teleadresowe Stron umowy
- zmian postanowień umownych wynikających z ustawy PZP ( w szczególności art. 144 ust. 1 pkt 3), 4), 5)
|
IV 4 4 data |
2018-04-27T00:00:00+02:00
|
IV 4 4 godzina |
11:00
|
IV 4 4 jezyki |
polski
|
IV 4 5 okres |
30
|