Świadczenie usługi asysty technicznej i konserwacji oprogramowania użytkowego Zintegrowanego Systemu Informatycznego wspomagającego pracę wydziałów UMT – systemu Otago.

Data publikacji 2018-04-20
Data zakończenia 2018-05-07 00:00:00
Instytucja Gmina Miasta Toruń reprezentowana przez Prezydenta Miasta Torunia
Miejscowość Toruń
Województwo kujawsko-pomorskie
Branża
  • Usługi w zakresie konserwacji i napraw oprogramowania

Szczegóły

Numer ogłoszenia 547778-N-2018
Typ dokumentu ZP-400
Kod CPV 722670004
Adres strony internetowej siwz
BZP Zobacz

Przedmiot zamówienia

1.1. Przedmiot zamówienia obejmuje świadczenie usługi Serwisowania Systemu Otago, złożonego z Podsystemów. Wykaz Podsystemów znajduje się w Załączniku nr 1 do wzoru umowy.
1.2. Podsystemy i baza danych pracują pod systemem Windows. Wersja bazy Oracle Database Standard Edition One ver. 10.2.03, bez software update license & support. Podsystemy zostały stworzone za pomocą programu Oracle Developer 6i. Właścicielem kodów źródłowych jest Asseco Data Systems S.A. z siedzibą w Gdyni.
1.3. W ramach zamówienia Wykonawca zobowiązany jest:
1) Dostosowywania Podsystemów do zmian zachodzących w przepisach prawnych poprzez wprowadzenie uzupełnień, poprawek, ulepszeń wraz z dokumentacjami i instrukcjami. Dostosowywanie Podsystemów Zamawiającego wynika ze zmiany przepisów prawnych powszechnie obowiązujących i będzie wykonane przed dniem wejścia ich w życie, o ile zmiany przepisów zostaną opublikowane z wyprzedzeniem umożliwiającym wykonanie modyfikacji przed ich wejściem w życie a w pozostałych wypadkach w terminie 14 dni od czasu opublikowania zmienionych przepisów.
2) Udzielać prawa do otrzymywania wydań dostosowanych Podsystemów oraz dokumentacji użytkowej i administratora.
3) Usuwać Błędy zgłoszone przez Zamawiającego w Podsystemach systemu Otago.
4) Udzielać odpowiedzi w zakresie zgłoszonych uwag i potrzeb użytkownika związanych ze zmianami, modyfikacjami i rozszerzeniami systemu obejmującymi opracowanie jego nowych wersji.
5) Udzielać telefonicznej pomocy i doradztwa w sprawie używania Podsystemów, tj.: udzielać konsultacji telefonicznych w zakresie funkcjonowania systemu, jego obsługi i administrowania.
6) Serwisować w siedzibie Zamawiającego struktury baz danych Systemu Otago.
7) Parametryzować Podsystemy Systemu Otago w siedzibie Zamawiającego, zgodnie ze wskazaniami udzielonymi pisemnie lub e-mailowo przez Zamawiającego oraz na bieżąco aktualizować opisy i instrukcje Podsystemów.
8) Wdrażać w siedzibie Zamawiającego uaktualnione wersje Podsystemów oraz realizować i kontrolować wykonanie kopii zapasowych elementów, takich jak: system sieciowo-operacyjny, system bazodanowy, Podsystemów i danych zawartych w bazie, w terminach poza godzinami pracy i po uzgodnieniu z Zamawiającym.
9) Odtwarzać w siedzibie Zamawiającego systemy z kopii zapasowych w przypadku awarii serwerów.
10) Przeprowadzić w siedzibie Zamawiającego dwóch szkoleń jednodniowych dla użytkowników Zamawiającego w zakresie Podsystemów Systemu Otago. Strony ustalają, iż szkolenia będą trwały nie mniej niż 7 godzin każdego dnia, a tematyka, liczba uczestników oraz termin szkoleń zostanie ustalony nie później niż na 10 dni przed wyznaczonym terminem szkoleń.
1.4. Usługa Serwisowania nie obejmuje w szczególności usuwania jakichkolwiek nieprawidłowości działania Podsystemów wynikających z użytkowania nieodpowiednich wersji systemu operacyjnego lub bazy danych, nieprawidłowej instalacji sprzętu lub oprogramowania.
Szczegółowe informacje dotyczące opisu przedmiotu zamówienia zawiera załączniki do wzoru umowy.
1.5. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych.
1.6. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych.
1.7. Zamawiający nie przewiduje wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 4 PZP oraz postawienia zastrzeżeń, o których mowa w art. 36 a ust. 2 ustawy.
1.8. Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówień o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy PZP
1.9. Zamawiający zastosuje procedurę odwróconą, na podstawie art. 24aa ustawy Pzp.
1.10. Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub podwykonawcę, przez cały okres realizacji przedmiotu zamówienia, osób wykonujących wskazane poniżej czynności w trakcie realizacji przedmiotu umowy:
a) udzielanie konsultacji telefonicznych w zakresie funkcjonowania Systemu Otago
i jego obsługi,
b) czynności związane z aktualizacją i serwisowaniem w siedzibie Zamawiającego struktury baz danych Systemu Otago.
Szczegóły dotyczące wymagań zatrudnienia na umowę o pracę zawarte zostały we wzorze umowy, który stanowi załącznik nr 5 do SIWZ.
1.11. Termin realizacji zamówienia: - 1.07. 2018 do 30.06.2019 r.,

Dodatkowe informacje

GuidZP400 1c0139c5-10b1-4650-90d9-24f57dfad1bb
Biuletyn 547778-N-2018
Zamawiajacy nazwa Gmina Miasta Toruń reprezentowana przez Prezydenta Miasta Torunia
Regon 59690300000
Zamawiajacy adres ulica ul. Wały gen. Sikorskiego
Zamawiajacy adres numer domu 8
Zamawiajacy miejscowosc Toruń
Zamawiajacy kod pocztowy 87100
Zamawiajacy panstwo Polska
Zamawiajacy wojewodztwo kujawsko-pomorskie
Zamawiajacy telefon 566 118 713
Zamawiajacy fax 566 118 622
Zamawiajacy email bzp@um.torun.pl
Adres strony url www.bip.torun.pl
Zamieszczanie obowiazkowe 1
Ogloszenie dotyczy 1
Czy finansowane z unii 2
Czy ubiegac zaklady pracy 2
Minimalny procent zatrudnienia 0%
Rodzaj zamawiajacego 2
Czy dostep dokumentow zamowienia 1
Dostep dokumentow zamowienia www.bip.torun.pl
Czy zamieszczona bedzie specyfikacja 1
Zamieszczona bedzie specyfikacja www.bip.torun.pl
Czy wymagane przeslanie ofert 1
Wymagane przeslanie ofert inny pisemnie
Dopuszczone wymagane przeslanie ofert adres Urząd Miasta Torunia, Biuro Obsługi Urzędu , ul. Wały gen. Sikorskiego 8, kancelaria , 87-100 Toruń
Nazwa nadana zamowieniu Świadczenie usługi asysty technicznej i konserwacji oprogramowania użytkowego Zintegrowanego Systemu Informatycznego wspomagającego pracę wydziałów UMT – systemu Otago.
Numer referencyjny 61/2018
Rodzaj zamowienia 2
Okreslenie przedmiotu 1.1. Przedmiot zamówienia obejmuje świadczenie usługi Serwisowania Systemu Otago, złożonego z Podsystemów. Wykaz Podsystemów znajduje się w Załączniku nr 1 do wzoru umowy. 1.2. Podsystemy i baza danych pracują pod systemem Windows. Wersja bazy Oracle Database Standard Edition One ver. 10.2.03, bez software update license & support. Podsystemy zostały stworzone za pomocą programu Oracle Developer 6i. Właścicielem kodów źródłowych jest Asseco Data Systems S.A. z siedzibą w Gdyni. 1.3. W ramach zamówienia Wykonawca zobowiązany jest: 1) Dostosowywania Podsystemów do zmian zachodzących w przepisach prawnych poprzez wprowadzenie uzupełnień, poprawek, ulepszeń wraz z dokumentacjami i instrukcjami. Dostosowywanie Podsystemów Zamawiającego wynika ze zmiany przepisów prawnych powszechnie obowiązujących i będzie wykonane przed dniem wejścia ich w życie, o ile zmiany przepisów zostaną opublikowane z wyprzedzeniem umożliwiającym wykonanie modyfikacji przed ich wejściem w życie a w pozostałych wypadkach w terminie 14 dni od czasu opublikowania zmienionych przepisów. 2) Udzielać prawa do otrzymywania wydań dostosowanych Podsystemów oraz dokumentacji użytkowej i administratora. 3) Usuwać Błędy zgłoszone przez Zamawiającego w Podsystemach systemu Otago. 4) Udzielać odpowiedzi w zakresie zgłoszonych uwag i potrzeb użytkownika związanych ze zmianami, modyfikacjami i rozszerzeniami systemu obejmującymi opracowanie jego nowych wersji. 5) Udzielać telefonicznej pomocy i doradztwa w sprawie używania Podsystemów, tj.: udzielać konsultacji telefonicznych w zakresie funkcjonowania systemu, jego obsługi i administrowania. 6) Serwisować w siedzibie Zamawiającego struktury baz danych Systemu Otago. 7) Parametryzować Podsystemy Systemu Otago w siedzibie Zamawiającego, zgodnie ze wskazaniami udzielonymi pisemnie lub e-mailowo przez Zamawiającego oraz na bieżąco aktualizować opisy i instrukcje Podsystemów. 8) Wdrażać w siedzibie Zamawiającego uaktualnione wersje Podsystemów oraz realizować i kontrolować wykonanie kopii zapasowych elementów, takich jak: system sieciowo-operacyjny, system bazodanowy, Podsystemów i danych zawartych w bazie, w terminach poza godzinami pracy i po uzgodnieniu z Zamawiającym. 9) Odtwarzać w siedzibie Zamawiającego systemy z kopii zapasowych w przypadku awarii serwerów. 10) Przeprowadzić w siedzibie Zamawiającego dwóch szkoleń jednodniowych dla użytkowników Zamawiającego w zakresie Podsystemów Systemu Otago. Strony ustalają, iż szkolenia będą trwały nie mniej niż 7 godzin każdego dnia, a tematyka, liczba uczestników oraz termin szkoleń zostanie ustalony nie później niż na 10 dni przed wyznaczonym terminem szkoleń. 1.4. Usługa Serwisowania nie obejmuje w szczególności usuwania jakichkolwiek nieprawidłowości działania Podsystemów wynikających z użytkowania nieodpowiednich wersji systemu operacyjnego lub bazy danych, nieprawidłowej instalacji sprzętu lub oprogramowania. Szczegółowe informacje dotyczące opisu przedmiotu zamówienia zawiera załączniki do wzoru umowy. 1.5. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych. 1.6. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych. 1.7. Zamawiający nie przewiduje wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 4 PZP oraz postawienia zastrzeżeń, o których mowa w art. 36 a ust. 2 ustawy. 1.8. Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówień o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy PZP 1.9. Zamawiający zastosuje procedurę odwróconą, na podstawie art. 24aa ustawy Pzp. 1.10. Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub podwykonawcę, przez cały okres realizacji przedmiotu zamówienia, osób wykonujących wskazane poniżej czynności w trakcie realizacji przedmiotu umowy: a) udzielanie konsultacji telefonicznych w zakresie funkcjonowania Systemu Otago i jego obsługi, b) czynności związane z aktualizacją i serwisowaniem w siedzibie Zamawiającego struktury baz danych Systemu Otago. Szczegóły dotyczące wymagań zatrudnienia na umowę o pracę zawarte zostały we wzorze umowy, który stanowi załącznik nr 5 do SIWZ. 1.11. Termin realizacji zamówienia: - 1.07. 2018 do 30.06.2019 r.,
Cpv glowny przedmiot 72267000-4
Szacunkowa wartosc zamowienia calosc 0,00
Data zakonczenia 2019-06-30T00:00:00+02:00
Informacje na temat katalogow Termin realizacji zamówienia: - 1.07. 2018 do 30.06.2019 r.,
Okreslenie warunkow nie dotyczy
Sytuacja finansowa okreslenie warunkow nie dotyczy
Zdolnosc techniczna okreslenie warunkow nie dotyczy
Czy oswiadczenie niepodleganiu wykluczenia 1
Inne dokumenty niewymienione 1. Zobowiązanie podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia, jeżeli Wykonawca polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych. 2. W celu oceny, czy wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy, będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, zamawiający żąda dokumentów, które określają w szczególności: a) zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu; b) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; c) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; d) czy podmioty, na zdolnościach, których wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizują roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą. 3. Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy (zestawienie złożonych ofert), przekazuje zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy PZP. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia (załącznik nr 4). 4. Wypełniony formularz oferty – załącznik nr 2 5. Dowód wniesienia wadium (oryginał). 6. Oświadczenia: - oświadczenie Wykonawcy, które z informacji zawartych w ofercie na stronach od .... do .... stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji i jako takie nie mogą być udostępniane innym uczestnikom postępowania. W przypadku zastrzeżenia informacji przez wykonawcę zobowiązany jest on wykazać, że zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa. Brak powyższego oświadczenia oznaczał będzie, że dokumenty składające się na ofertę nie stanowią tajemnicy przedsiębiorstwa (Wykonawca nie może zastrzec informacji, o których mowa w art. 86 ust. 4 ustawy ). - Wykonawca na podstawie art. 36 b ust. 1 ustawy PZP składa oświadczenie jaką część zamówienia zamierza powierzyć podwykonawcom wraz z podaniem firm podwykonawców - oświadczenie składane w przypadku korzystania z podwykonawców.
Czy wadium 1
Wadium Wadium w wysokości 7 000 zł (słownie: siedem tysięcy 00/100), powinno być wniesione przed upływem terminu składania ofert. Okres ważności wadium powinien być zgodny z terminem związania ofertą. Wadium może być wniesione w następujących formach: a) pieniądzu - na konto UMT nr 62 1160 2202 0000 0003 3943 1400 z adnotacją: wadium: świadczenie usługi asysty technicznej i konserwacji oprogramowania użytkowego ZSI – system Otago Za datę wniesienia wadium przyjmuję się datę jego wpływu na konto Zamawiającego. b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości ( t. j. Dz. U. z 2014 r., poz. 1804).
Zastosowanie procedury pzp 1
Zmiana umowy 1
Zmiana umowy tekst 1. Strony dopuszczają zmiany w umowie w zakresie 1) zmian kanałów komunikacyjnych określonych w § 5 ust. 1 pkt 2) h wzoru umowy, 2) zmiany upoważnienia udzielonego w §7 ust. 9 wzoru umowy, 2. Stosownie do treści art. 142 ust. 5 ustawy Pzp Zamawiający przewiduje możliwość zmiany wysokości wynagrodzenia określonego w § 4 ust. 1 wzoru umowy w następujących przypadkach: 1) w przypadku zmiany stawki podatku od towarów i usług, 2) w przypadku zmiany wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3 – 5 ustawy z dnia 10 października 2002r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę, 3) w przypadku zmian zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub zmiany wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, - jeżeli zmiany określone w §12 ust. 2 pkt 1), 2) i 3) wzoru umowy będą miały wpływ na koszty wykonania Umowy przez Wykonawcę. 3. W sytuacji wystąpienia okoliczności wskazanych w §12 ust. 2 pkt. 1 wzoru umowy niniejszego paragrafu Wykonawca jest uprawniony złożyć Zamawiającemu pisemny wniosek o zmianę Umowy w zakresie płatności wynikających z faktur wystawionych po wejściu w życie przepisów zmieniających stawkę podatku od towarów i usług. Wniosek powinien zawierać wyczerpujące uzasadnienie faktyczne i wskazanie podstaw prawnych zmiany stawki podatku od towarów i usług oraz dokładne wyliczenie kwoty wynagrodzenia należnego Wykonawcy po zmianie Umowy. 4. W sytuacji wystąpienia okoliczności wskazanych w §12 ust. 2 pkt. 2 wzoru umowy niniejszego paragrafu Wykonawca jest uprawniony złożyć Zamawiającemu pisemny wniosek o zmianę Umowy w zakresie płatności wynikających z faktur wystawionych po wejściu w życie przepisów zmieniających wysokość minimalnego wynagrodzenia za pracę. Wniosek powinien zawierać wyczerpujące uzasadnienie faktyczne i wskazanie podstaw prawnych oraz dokładne wyliczenie kwoty wynagrodzenia należnego Wykonawcy po zmianie Umowy, w szczególności Wykonawca zobowiązuje się wykazać związek pomiędzy wnioskowaną kwotą podwyższenia wynagrodzenia, a wpływem zmiany minimalnego wynagrodzenia za pracę na kalkulację wynagrodzenia. Wniosek powinien obejmować jedynie dodatkowe koszty realizacji Umowy, które Wykonawca obowiązkowo ponosi w związku z podwyższeniem wysokości płacy minimalnej. Zamawiający oświadcza, iż nie będzie akceptował, kosztów wynikających z podwyższenia wynagrodzeń pracownikom Wykonawcy, które nie są konieczne w celu ich dostosowania do wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę, w szczególności koszty podwyższenia wynagrodzenia w kwocie przewyższającej wysokość płacy minimalnej. 5. W sytuacji wystąpienia okoliczności wskazanych w §12 ust. 2 pkt. 3 wzoru umowy niniejszego paragrafu Wykonawca jest uprawniony złożyć Zamawiającemu pisemny wniosek o zmianę Umowy w zakresie płatności wynikających z faktur wystawionych po zmianie zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne. Wniosek powinien zawierać wyczerpujące uzasadnienie faktyczne i wskazanie podstaw prawnych oraz dokładne wyliczenie kwoty wynagrodzenia Wykonawcy po zmianie Umowy, w szczególności Wykonawca zobowiązuje się wykazać związek pomiędzy wnioskowaną kwotą podwyższenia wynagrodzenia a wpływem zmiany zasad, o których mowa w §12 ust. 2 pkt. 3 wzoru umowy na kalkulację wynagrodzenia. Wniosek może obejmować jedynie dodatkowe koszty realizacji Umowy, które Wykonawca obowiązkowo ponosi w związku ze zmianą zasad, o których mowa w §12 ust. 2 pkt. 3 wzoru umowy. 6. Zmiana Umowy w zakresie zmiany wynagrodzenia z przyczyn określonych w §12 ust. 2 pkt 1), 2) i 3) wzoru umowy obejmować będzie wyłącznie płatności za prace, których w dniu zmiany odpowiednio stawki podatku VAT, wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę i składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, jeszcze nie wykonano. 7. Obowiązek wykazania wpływu zmian, o których mowa w §12 ust. 2 wzoru umowy na zmianę wynagrodzenia, o którym mowa w § 4 ust. 1 wzoru umowy należy do Wykonawcy pod rygorem odmowy dokonania zmiany Umowy przez Zamawiającego.
IV 4 4 data 2018-05-07T00:00:00+02:00
IV 4 4 godzina 11:00
IV 4 4 jezyki polski
IV 4 5 okres 30

Criterion

Kryteria Cena
Znaczenie 60,00
  
Kryteria Czas naprawy błędów niekrytycznych (nie mniej niż 1 dzień i nie więcej niż 5 dni)
Znaczenie 40,00
  
Repozytorium wiedzy Urzędu Zamówień Publicznych  

Niezbędnik każdego uczestnika postępowania przetargowego - zebrane w jednym miejscu wszystkie najważniejsze dokumenty prawne...

Gwarancja ceny artykułów biurowych - pętla na szyi?  

W postępowaniach przetargowych podanie najniższej ceny jest w dalszym ciągu głównym, a często jedynym kryterium...

Nowa linia długopisów SCHNEIDER Slider Xite, XB  

Długopisy SCHNEIDER Slider Xite, XB wyposażone w wymienny wkład Slider 710 XB to idealne narzędzie do codziennej pracy w...

przetargibiurowe.pl  (+48) 600 092 062

Godziny pracy:  Biuro, live chat: 800 - 1700  Wsparcie online: 24h

Michał Troc Biuro obsługi klienta  

Szanowni Klienci! Drodzy Państwo!

Dbamy o Twoją prywatność

Zanim klikniesz „Przejdź do serwisu”, prosimy o przeczytanie tej informacji. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas i naszych zaufanych partnerów oraz przekazujemy informacje o naszej polityce prywatności w tym o tzw. cookies. Klikając „Przejdź do serwisu”, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez nas i naszych zaufanych partnerów, Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowych, w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych w celu ustalenia Twoich potencjalnych zainteresowań dla dostosowania reklamy i oferty), w tym na umieszczanie tzw. cookies na Twoich urządzeniach i ich odczytywanie, kliknij przycisk „Przejdź do serwisu”.

Jeśli nie chcesz wyrazić zgody lub ograniczyć jej zakres, kliknij „Szczegóły”, gdzie znajdziesz wszelkie informacje o tym jak to zrobić . Te same informacje znajdziesz także na podstronie z naszą polityką prywatności obowiązującą od 25 maja 2018.

W przypadku użytkowników zalogowanych, ważna jest Państwa wcześniejsza zgoda której udzieliliście podczas zakładania konta. Każda Państwa zgoda jest dobrowolna i można ją w dowolnym momencie wycofać.

Polityka prywatności (rozwiń) Klauzula Informacyjna (rozwiń) Lista Zaufanych Partnerów (rozwiń)