Dostawa kalendarzy

Data publikacji 2018-09-27
Data zakończenia 2018-10-05 00:00:00
Instytucja Centrum Obsługi Kancelarii Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej
Miejscowość Warszawa
Województwo mazowieckie
Branża
  • Papeteria i inne wyroby

Szczegóły

Numer ogłoszenia 622493-N-2018
Typ dokumentu ZP-400
Kod CPV 301997928
Adres strony internetowej siwz
BZP Zobacz

Przedmiot zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa kalendarzy według poniższego podziału na części:
a) część I – kalendarze książkowe oraz notesy,
b) część II – kalendarze trójdzielne.
Jednocześnie Zamawiający wymaga złożenia wraz z ofertą próbki, o których mowa w § 10 ust. 2 pkt 3 SIWZ.
2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi Załącznik nr 2 SIWZ.
3. Wykonawca zobowiązany jest zrealizować zamówienie na zasadach i warunkach opisanych we wzorze Umowy stanowiącym Załącznik nr 8 do SIWZ.
5. Zamawiający przewiduje możliwości składania ofert częściowych. Wykonawca może złożyć ofertę na jedną lub dwie części zamówienia.
6. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
7. Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6/7 ustawy Pzp.

Dodatkowe informacje

GuidZP400 d92edf62-7465-4b3c-a835-42217718481d
Biuletyn 622493-N-2018
Zamawiajacy nazwa Centrum Obsługi Kancelarii Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej
Regon 14273498200000
Zamawiajacy adres ulica ul. Wiejska
Zamawiajacy adres numer domu 10
Zamawiajacy miejscowosc Warszawa
Zamawiajacy kod pocztowy 00902
Zamawiajacy panstwo Polska
Zamawiajacy wojewodztwo mazowieckie
Zamawiajacy telefon 22 695 21 30
Zamawiajacy fax 22 695 21 33
Zamawiajacy email zamowienia.co@prezydent.pl
Adres strony url www.co.kprp.pl
Adres strony internetowej narzedzia www.co.kprp.pl
Zamieszczanie obowiazkowe 1
Ogloszenie dotyczy 1
Czy finansowane z unii 2
Czy ubiegac zaklady pracy 2
Minimalny procent zatrudnienia 0%
Rodzaj zamawiajacego 8
Rodzaj zamawiajacego inny Instytucja Gospodarki Budżetowej
Czy dostep dokumentow zamowienia 1
Dostep dokumentow zamowienia Tak
Czy zamieszczona bedzie specyfikacja 1
Zamieszczona bedzie specyfikacja www.co.kprp.pl
Czy oferty wnioski dostepne 1
Oferty wnioski dostepne Nie
Czy dopuszczone wymagane przeslanie ofert 1
Dopuszczone wymagane przeslanie ofert inny Nie
Czy wymagane przeslanie ofert 1
Wymagane przeslanie ofert inny Tak drogą pocztową (w formie pisemnej)
Dopuszczone wymagane przeslanie ofert adres Centrum Obsługi Kancelarii Prezydenta RP, ul. Wiejska 10, 00-902 Warszawa
Czy komunikacja elektroniczna wymaga 1
Komunikacja elektroniczna wymaga Nie
Nazwa nadana zamowieniu Dostawa kalendarzy
Numer referencyjny ZP.CO- 41/2018
Rodzaj zamowienia 1
Czy podzielone na czesci 1
Zastrzega prawo grup czesci 2
Maksymalna liczba czesci jednemu wykonawcy 2
Okreslenie przedmiotu 1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa kalendarzy według poniższego podziału na części: a) część I – kalendarze książkowe oraz notesy, b) część II – kalendarze trójdzielne. Jednocześnie Zamawiający wymaga złożenia wraz z ofertą próbki, o których mowa w § 10 ust. 2 pkt 3 SIWZ. 2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi Załącznik nr 2 SIWZ. 3. Wykonawca zobowiązany jest zrealizować zamówienie na zasadach i warunkach opisanych we wzorze Umowy stanowiącym Załącznik nr 8 do SIWZ. 5. Zamawiający przewiduje możliwości składania ofert częściowych. Wykonawca może złożyć ofertę na jedną lub dwie części zamówienia. 6. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych. 7. Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6/7 ustawy Pzp.
Cpv glowny przedmiot 30199792-8
Szacunkowa wartosc zamowienia calosc 0,00
Data zakonczenia 2018-12-18T00:00:00+01:00
Informacje na temat katalogow 5. Zamawiający przewiduje możliwości składania ofert częściowych. Wykonawca może złożyć ofertę na jedną lub dwie części zamówienia. 6. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych. 7. Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6/7 ustawy Pzp. 8. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez wykonawcę żadnego z elementów zamówienia. 9. Zamawiający dopuszcza możliwości skorzystania z prawa opcji w zakresie części I i II zamówienia, zgodnie z art. 34 ust 5 ustawy Pzp, polegającego na zwiększeniu ilości realizowanych dostaw, w ramach, którego zakłada, iż: a. szacowana ilość artykułów dla każdej części zamówienia będzie wynosiła do 100% ilości zamówienia podstawowego, odpowiednio do danej części i asortymentu, b. prawo opcji realizowane będzie na warunkach analogicznych (odpowiednich) jak zamówienie podstawowe na podstawie pisemnych zleceń, w terminie wskazanym we wzorze Umowy, c. ceny jednostkowe dotyczące zamówień w ramach prawa opcji będą tożsame z cenami jednostkowymi dotyczącymi zamówienia podstawowego, określone w ofercie wykonawcy, d. o zamiarze skorzystania z prawa opcji, Zamawiający poinformuje Wykonawcę pisemnie, e. Zamawiający jest uprawniony do skorzystania z prawa opcji w całości lub w części w zakresie poszczególnych części zamówienia, f. na asortyment objęte prawem opcji zamówienia będą składane najpóźniej do 30 września 2019 r. 10. Zamawiający informuje, że Wykonawca, którego oferta zostanie oceniona jako najkorzystniejsza będzie poddany procedurze sprawdzającej prowadzonej przez Służbę Ochrony Państwa. Oferta Wykonawcy negatywnie zweryfikowanego zostanie odrzucona zgodnie z przesłankami art. 89 ust. 1 pkt. 2) oraz pkt. 7d) ustawy Pzp. Stosowne oświadczenie składa Wykonawca w Formularzu ofertowym stanowiącym Załączniku nr 1 do SIWZ. 11. Niezależnie od uprawnień, wynikających z przepisów ogólnych Zamawiający może odstąpić albo rozwiązać umowę w przypadku, gdy Wykonawca w toku wykonywania umowy zostanie negatywnie zweryfikowany przez Służbę Ochrony Państwa. Wykonawca w Załączniku nr 1 do SIWZ potwierdza, iż z tego tytułu nie będzie wnosił żadnych roszczeń względem Zamawiającego. Umowa w zakresie prawa opcji będzie obowiązywać do 31 stycznia 2020 r.
Okreslenie warunkow Działalność prowadzona na potrzeby wykonania przedmiotu zamówienia nie wymaga posiadania specjalnych uprawnień.
Sytuacja finansowa okreslenie warunkow Zamawiający nie konkretyzuje niniejszego warunku.
Zdolnosc techniczna okreslenie warunkow Na potwierdzenie spełnienia niniejszego warunku, Zamawiający żąda od Wykonawcy: wykazania się wykonaniem z należytą starannością, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych wykonywaniem z należytą starannością, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie: co najmniej dwóch zamówień (umów) polegających na wydrukowaniu i dostawie kalendarzy o wartości każdego zamówienia (umowy) nie mniejszej niż: a) dla części I – kalendarze książkowe oraz notesy - 130 000,00 zł brutto; b) dla części II – kalendarze trójdzielne - 9 000,00 zł brutto Ponadto Wykonawcy załączą dowody potwierdzające, że dostawy te zostały wykonane lub są wykonywane należycie.
Czy zamawiajacy przewiduje wykluczenie 1
Art 24 ust 5 pkt 1 1
Czy oswiadczenie niepodleganiu wykluczenia 1
Wykaz dokumentow zaswiadczen Zgodnie z art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp, Zamawiający przed udzieleniem zamówienia najpierw dokona oceny ofert, a następnie zbada, czy Wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza, nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. Wówczas Zamawiający wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie aktualnych na dzień złożenia oświadczeń lub dokumentów: A) potwierdzających brak podstaw do wykluczenia: i. informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 ustawy Pzp, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;
Zakresie warunkow udzialu Zgodnie z art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp, Zamawiający przed udzieleniem zamówienia najpierw dokona oceny ofert, a następnie zbada, czy Wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza, nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. Wówczas Zamawiający wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie aktualnych na dzień złożenia oświadczeń lub dokumentów: B) potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu: zdolności technicznej lub zawodowej: i. wykazu dostaw wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te dostawy zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert (dotyczy warunku określonego w § 5 ust. 1 pkt. 2) lit. c - oddzielnie dla każdej z części - Załącznik nr 6a i 6b do SIWZ).
Czy wadium 1
Wadium 1. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości: a) dla części I – 1 500,00 zł (słownie: jeden tysiąc pięćset złotych 00/100), b) dla części II – 200,00 zł (słownie: dwieście złotych 00/100). 2. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. 3. Wadium może być wniesione w: a) pieniądzu, b) poręczeniach bankowych, lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2018 r. poz. 110, z późn. zm.). 4. Wadium w formie pieniądza należy wnieść przelewem na konto w Banku BGK Oddział w Warszawie na nr rachunku 07 1130 1017 0020 1473 8920 0002, z dopiskiem na przelewie: W tytule przelewu podać numer postępowania. 5. Skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu następuje z chwilą uznania środków pieniężnych na rachunku bankowym Zamawiającego, o którym mowa w § 8 ust. 4 SIWZ, przed upływem terminu składania ofert (tj. przed upływem dnia i godziny wyznaczonej jako ostateczny termin składania ofert). 6. Zamawiający zaleca, aby w przypadku wniesienia wadium w formie: 1) pieniężnej – dokument potwierdzający dokonanie przelewu wadium został załączony do oferty; 2) innej niż pieniądz – oryginał dokumentu został złożony w oddzielnej kopercie, a jego kopia w ofercie. 7. W przypadku składania dokumentów wymienionych w ust. 3 lit. b), c), d) i e) mogą one być złożone w kasie Zamawiającego (pok. 348 w godz. 11:00 – 13:00) przez wykonawcę lub przysłane pocztą na adres Centrum Obsługi Kancelarii Prezydenta RP Wydział Finansowy z dopiskiem: >>Wadium do przetargu nieograniczonego na Dostawę kalendarzy [sygnatura postępowania – ZP.CO-41/2018]<<, z tym zastrzeżeniem, że dokument ten musi wpłynąć do Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. 8. Z treści gwarancji/poręczenia winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp. 9. Oferta wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie w sposób nieprawidłowy zostanie odrzucona, na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 7b ustawy Pzp. 10. Okoliczności i zasady zwrotu wadium, jego przepadku oraz zasady jego zaliczenia na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy określa ustawa Pzp.
Zastosowanie procedury pzp 1
Zmiana umowy 1
Zmiana umowy tekst 1. Zamawiający poza przypadkami wskazanymi w art. 144 ust. 1 pkt 2-6 ustawy Prawo zamówień publicznych dopuszcza możliwość dokonania zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, w sytuacji gdy dotyczy ona: a) konieczności zmiany stawki podatku (VAT) na dostawy będące przedmiotem zamówienia – w przypadku ustawowej zmiany podatku VAT. Wówczas wynagrodzenie umowne brutto ulegnie modyfikacji proporcjonalnie do tej zmiany, b) wysokości wynagrodzenia należnego Wykonawcy w przypadku zmiany wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę albo wysokości minimalnej stawki godzinowej ustalanych na podstawie przepisów ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę; c) wysokości wynagrodzenia należnego Wykonawcy w przypadku zmiany zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym, ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne; d) zmiany parametrów produkcji jeśli zmiany podyktowane będą procesem technologicznym i korzystnie wpłyną na efekt końcowy, e) cen jednostkowych w zamówieniu podstawowym oraz w ramach prawa opcji, w przypadkach, o których mowa w pkt a-c; f) zmiany sposobu wykonywania Umowy w przypadku zmiany powszechnie obowiązujących przepisów, g) zwiększenia zakresu przedmiotowego poprzez zlecenie dodruk kalendarzy wg projektu pierwotnie przekazanego lub nowego, na warunkach określonych w Umowie, jednak nie więcej niż do 50% wartości wskazanej w § 4 ust. 1 i 2, w przypadku zaistnienia uzasadnionej i pilnej potrzeby takiego dodruku, wyrażonej przez Kancelarię Prezydenta Rzeczypospolitej Polskie, h) istotnej zmiany cen elementów składowych, z których zostanie wykonany przedmiot Umowy w szczególności w ramach prawa opcji. - jeśli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę 9. Waloryzacja wynagrodzenia będzie mogła nastąpić od dnia wprowadzenia: 1) nowych stawek podatku od towarów i usług; 2) nowej wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę albo wysokości minimalnej stawki godzinowej; 3) nowych zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym, ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne. 10. W przypadkach określonych w ust. 8 Strony winny przedstawić niezbędne dokumenty potwierdzające zasadność wprowadzenia zmian w umowie. 2. Zamawiający dopuszcza możliwość dokonania zmiany zawartej Umowy również w zakresie zmiany sposobu wykonywania Umowy w przypadku zmiany powszechnie obowiązujących przepisów.
IV 4 4 data 2018-10-05T00:00:00+02:00
IV 4 4 godzina 13:00
IV 4 4 jezyki polski
IV 4 5 okres 30

Powiązane

Zalacznik czesc nr 1
Zalacznik nazwa kalendarze książkowe oraz notesy
Zalacznik cpv glowny przedmiot 30199792-8
Szacunkowa wartosc zamowienia zal 0,00
Zalacznik data zakonczenia 2018-12-18T00:00:00+01:00
Zalacznik informacje dodatkowe 9. Zamawiający dopuszcza możliwości skorzystania z prawa opcji w zakresie części I zamówienia, zgodnie z art. 34 ust 5 ustawy Pzp, polegającego na zwiększeniu ilości realizowanych dostaw, w ramach, którego zakłada iż: a. szacowana ilość artykułów dla każdej części zamówienia będzie wynosiła do 100% ilości zamówienia podstawowego, odpowiednio do danej części i asortymentu, b. prawo opcji realizowane będzie na warunkach analogicznych (odpowiednich) jak zamówienie podstawowe na podstawie pisemnych zleceń, w terminie wskazanym we wzorze Umowy, c. ceny jednostkowe dotyczące zamówień w ramach prawa opcji będą tożsame z cenami jednostkowymi dotyczącymi zamówienia podstawowego, określone w Załączniku nr 1 do SIWZ, d. o zamiarze skorzystania z prawa opcji, Zamawiający poinformuje Wykonawcę pisemnie, e. Zamawiający jest uprawniony do skorzystania z prawa opcji w całości lub w części w zakresie poszczególnych części zamówienia, f. na asortyment objęte prawem opcji zamówienia będą składane najpóźniej do 30 września 2019 r.
Zalacznik krotki opis 1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa kalendarzy według poniższego podziału na części: a) część I – kalendarze książkowe oraz notesy, Jednocześnie Zamawiający wymaga złożenia wraz z ofertą próbki, o których mowa w § 10 ust. 2 pkt 3 SIWZ. 2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi Załącznik nr 2 SIWZ. 3. Wykonawca zobowiązany jest zrealizować zamówienie na zasadach i warunkach opisanych we wzorze Umowy stanowiącym Załącznik nr 8 do SIWZ.
  
Zalacznik czesc nr 2
Zalacznik nazwa kalendarze trójdzielne
Zalacznik cpv glowny przedmiot 30199792-8
Szacunkowa wartosc zamowienia zal 0,00
Zalacznik data zakonczenia 2018-12-18T00:00:00+01:00
Zalacznik informacje dodatkowe 9. Zamawiający dopuszcza możliwości skorzystania z prawa opcji w zakresie części II zamówienia, zgodnie z art. 34 ust 5 ustawy Pzp, polegającego na zwiększeniu ilości realizowanych dostaw, w ramach, którego zakłada iż: a. szacowana ilość artykułów dla każdej części zamówienia będzie wynosiła do 100% ilości zamówienia podstawowego, odpowiednio do danej części i asortymentu, b. prawo opcji realizowane będzie na warunkach analogicznych (odpowiednich) jak zamówienie podstawowe na podstawie pisemnych zleceń, w terminie wskazanym we wzorze Umowy, c. ceny jednostkowe dotyczące zamówień w ramach prawa opcji będą tożsame z cenami jednostkowymi dotyczącymi zamówienia podstawowego, określone w Załączniku nr 1 do SIWZ, d. o zamiarze skorzystania z prawa opcji, Zamawiający poinformuje Wykonawcę pisemnie, e. Zamawiający jest uprawniony do skorzystania z prawa opcji w całości lub w części w zakresie poszczególnych części zamówienia, f. na asortyment objęte prawem opcji zamówienia będą składane najpóźniej do 30 września 2019 r.
Zalacznik krotki opis 1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa kalendarzy według poniższego podziału na części: b) część II – kalendarze trójdzielne. Jednocześnie Zamawiający wymaga złożenia wraz z ofertą próbki, o których mowa w § 10 ust. 2 pkt 3 SIWZ. 2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi Załącznik nr 2 SIWZ.
  

Criterion

Kryteria Jakość
Znaczenie 20,00
  
Kryteria Termin realizacji zamówienia
Znaczenie 30,00
  
Kryteria Cena ofertowa brutto
Znaczenie 50,00
  
Repozytorium wiedzy Urzędu Zamówień Publicznych  

Niezbędnik każdego uczestnika postępowania przetargowego - zebrane w jednym miejscu wszystkie najważniejsze dokumenty prawne...

Gwarancja ceny artykułów biurowych - pętla na szyi?  

W postępowaniach przetargowych podanie najniższej ceny jest w dalszym ciągu głównym, a często jedynym kryterium...

Nowa linia długopisów SCHNEIDER Slider Xite, XB  

Długopisy SCHNEIDER Slider Xite, XB wyposażone w wymienny wkład Slider 710 XB to idealne narzędzie do codziennej pracy w...

przetargibiurowe.pl  (+48) 600 092 062

Godziny pracy:  Biuro, live chat: 800 - 1700  Wsparcie online: 24h

Michał Troc Biuro obsługi klienta  

Szanowni Klienci! Drodzy Państwo!

Dbamy o Twoją prywatność

Zanim klikniesz „Przejdź do serwisu”, prosimy o przeczytanie tej informacji. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas i naszych zaufanych partnerów oraz przekazujemy informacje o naszej polityce prywatności w tym o tzw. cookies. Klikając „Przejdź do serwisu”, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez nas i naszych zaufanych partnerów, Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowych, w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych w celu ustalenia Twoich potencjalnych zainteresowań dla dostosowania reklamy i oferty), w tym na umieszczanie tzw. cookies na Twoich urządzeniach i ich odczytywanie, kliknij przycisk „Przejdź do serwisu”.

Jeśli nie chcesz wyrazić zgody lub ograniczyć jej zakres, kliknij „Szczegóły”, gdzie znajdziesz wszelkie informacje o tym jak to zrobić . Te same informacje znajdziesz także na podstronie z naszą polityką prywatności obowiązującą od 25 maja 2018.

W przypadku użytkowników zalogowanych, ważna jest Państwa wcześniejsza zgoda której udzieliliście podczas zakładania konta. Każda Państwa zgoda jest dobrowolna i można ją w dowolnym momencie wycofać.

Polityka prywatności (rozwiń) Klauzula Informacyjna (rozwiń) Lista Zaufanych Partnerów (rozwiń)