„Dostawa środków czystości dla Urzędu Miasta Tarnobrzega, placówek oświatowych i pozostałych jednostek w Tarnobrzegu”

Data publikacji 2019-12-09
Data zakończenia 2019-12-17 00:00:00
Instytucja Prezydent Miasta Tarnobrzega
Miejscowość Tarnobrzeg
Województwo podkarpackie
Branża
  • Środki czyszczące

Szczegóły

Numer ogłoszenia 634075-N-2019
Typ dokumentu ZP-400
Kod CPV 398300009, 398300000
Adres strony internetowej siwz
BZP Zobacz

Przedmiot zamówienia

„Dostawa środków czystości dla Urzędu Miasta Tarnobrzega, placówek oświatowych i pozostałych jednostek w Tarnobrzegu” ujęta w 4 zadaniach:

Zadanie 1 - „Dostawa środków czystości do placówek oświatowych w Tarnobrzegu - Przedszkoli” w tym:
a) Przedszkole nr 1 ul. Kosmonautów 4; 39-400 Tarnobrzeg
b) Przedszkole nr 2 ul. Kochanowskiego 7; 39-400 Tarnobrzeg
c) Przedszkole nr 3 ul. Dekutowskiego 2; 39-400 Tarnobrzeg
d) Przedszkole Nr 4 ul. Por. J. Tracza 2; 39-400 Tarnobrzeg
e) Przedszkole Nr 5 ul. Dekutowskiego 19; 39-400 Tarnobrzeg
f) Przedszkole Nr 6 ul. 1-go Maja 14; 39-400 Tarnobrzeg
g) Przedszkole nr 7 ul. Zwierzyniecka 4; 39-400 Tarnobrzeg
h) Przedszkole nr 8 ul. Sobowska 1; 39-400 Tarnobrzeg
i) Przedszkole Integracyjne nr 9 ul. Wiejska 4; 39-400 Tarnobrzeg
j) Przedszkole nr 12 ul. M. Dąbrowskiej 10; 39-400 Tarnobrzeg
k) Przedszkole nr 13 ul. Sokola 8; 39-400 Tarnobrzeg
l) Przedszkole nr 15 ul. Św. Barbary 9; 39-400 Tarnobrzeg
m) Przedszkole nr 17 ul. E. Orzeszkowej 7; 39-400 Tarnobrzeg
n) Przedszkole nr 18 ul. Kościelna 3; 39-400 Tarnobrzeg
o) Żłobek Miejski nr 1 ul. Dekutowskiego 4; 39-400 Tarnobrzeg
p) Żłobek Miejski nr 2 ul. Elizy Orzeszkowej 7A; 39-400 Tarnobrzeg

Zadanie 2 - „Dostawa środków czystości do placówek oświatowych w Tarnobrzegu – Szkół Podstawowych” w tym:
a) Szkoła Podstawowa nr 3 ul. Kochanowskiego 3; 39-400 Tarnobrzeg
b) Szkoła Podstawowa nr 4 ul. Wyspiańskiego 10; 39-400 Tarnobrzeg
c) Szkoła Podstawowa nr 6 ul. Mickiewicza 86; 39-400 Tarnobrzeg
d) Szkoła Podstawowa nr 7 ul. Sienkiewicza 215; 39-400 Tarnobrzeg
e) Szkoła Podstawowa nr 8 ul. Stanisława Piętaka 53; 39-400 Tarnobrzeg
f) Szkoła Podstawowa nr 9 ul. Wiejska 4; 39-400 Tarnobrzeg
g) Szkoła Podstawowa Nr 10 ul. Dąbrowskiej 10; 39-400 Tarnobrzeg
h) Szkoła Podstawowa nr 11 ul. Olszowa 1; 39-400 Tarnobrzeg

Zadanie 3 - „Dostawa środków czystości do placówek oświatowych w Tarnobrzegu - Zespołów Szkół i pozostałych jednostek” w tym:
a) Zespół Szkół nr 1 ul. Kopernika 49; 39-400 Tarnobrzeg
b) Zespół Szkół nr 2 ul. Jachowicza 4; 39-400 Tarnobrzeg
c) Zespół Szkół nr 3 ul. Św. Barbary 1B; 39-400 Tarnobrzeg
d) Internat Zespołu Szkół nr 3 ul. Św. Barbary 1; 39-400 Tarnobrzeg
e) Liceum Ogólnokształcące ul. Jachowicza 13; 39-400 Tarnobrzeg
f) Zespół Szkół im. Ks. St. Staszica ul. Kopernika 1; 39-400 Tarnobrzeg
g) Zespół Szkół Specjalnych ul. Kopernika 18; 39-400 Tarnobrzeg
h) Centrum Kształcenia Zawodowego ul. Kopernika 5; 39-400 Tarnobrzeg
i) Poradnia Psychologiczo - Pedagogiczna ul. Kościuszki 30; 39-400 Tarnobrzeg
j) RCPO Natura 2000 ul. Sandomierska 27, 39-400 Tarnobrzeg
k) Samorządowe Centrum Usług Wspólnych ul. Kościuszki 30; 39-400 Tarnobrzeg

Zadanie 4 - „Dostawa środków czystości dla Urzędu Miasta Tarnobrzega”.

zgodnie z załącznikiem nr 8, 8a , 8b i 8c do SIWZ

Dodatkowe informacje

GuidZP400 c197d08a-c13e-48b3-8e9e-e10ead24dae9
Biuletyn 634075-N-2019
Zamawiajacy nazwa Prezydent Miasta Tarnobrzega
Regon 83041350900000
Zamawiajacy adres ulica ul. Kościuszki
Zamawiajacy adres numer domu 32
Zamawiajacy miejscowosc Tarnobrzeg
Zamawiajacy kod pocztowy 39-400
Zamawiajacy panstwo Polska
Zamawiajacy wojewodztwo podkarpackie
Zamawiajacy telefon 158 226 570
Zamawiajacy fax 158 222 504
Zamawiajacy email strategia@tarnobrzeg.tpnet.pl
Adres strony url www.tarnobrzeg.pl
Zamieszczanie obowiazkowe 1
Ogloszenie dotyczy 1
Czy finansowane z unii 2
Czy ubiegac zaklady pracy 2
Minimalny procent zatrudnienia 0%
Czy przeprowadza wspolnie 1
Rodzaj zamawiajacego 2
Wspolne udzielanie zamowienia Zamawiający – Urząd Miasta Tarnobrzega został wyznaczony na podstawie Zarządzenia nr 411/2019 z dnia 02 grudnia 2019r. jako Zamawiający w rozumieniu art. 16 ust. 4 ustawy Pzp, do przeprowadzenia wspólnego postępowania z jednostkami organizacyjnymi Gminy Tarnobrzeg w imieniu i na ich rzecz wraz z udzieleniem zamówienia. Na każde zadanie zostanie zawarta odrębna umowa w sprawie zamówienia publicznego z Wykonawcą.
Czy dostep dokumentow zamowienia 1
Dostep dokumentow zamowienia www.tarnobrzeg.pl
Czy zamieszczona bedzie specyfikacja 1
Zamieszczona bedzie specyfikacja www.tarnobrzeg.pl
Czy wymagane przeslanie ofert 1
Wymagane przeslanie ofert inny Urząd Miasta Tarnobrzega
Dopuszczone wymagane przeslanie ofert adres ul. Mickiewicza 7, 39-400 Tarnobrzeg ( Kancelaria Ogólna Urzędu)
Nazwa nadana zamowieniu „Dostawa środków czystości dla Urzędu Miasta Tarnobrzega, placówek oświatowych i pozostałych jednostek w Tarnobrzegu”
Numer referencyjny BZP-I.271.74.2019
Rodzaj zamowienia 1
Czy podzielone na czesci 1
Okreslenie przedmiotu „Dostawa środków czystości dla Urzędu Miasta Tarnobrzega, placówek oświatowych i pozostałych jednostek w Tarnobrzegu” ujęta w 4 zadaniach: Zadanie 1 - „Dostawa środków czystości do placówek oświatowych w Tarnobrzegu - Przedszkoli” w tym: a) Przedszkole nr 1 ul. Kosmonautów 4; 39-400 Tarnobrzeg b) Przedszkole nr 2 ul. Kochanowskiego 7; 39-400 Tarnobrzeg c) Przedszkole nr 3 ul. Dekutowskiego 2; 39-400 Tarnobrzeg d) Przedszkole Nr 4 ul. Por. J. Tracza 2; 39-400 Tarnobrzeg e) Przedszkole Nr 5 ul. Dekutowskiego 19; 39-400 Tarnobrzeg f) Przedszkole Nr 6 ul. 1-go Maja 14; 39-400 Tarnobrzeg g) Przedszkole nr 7 ul. Zwierzyniecka 4; 39-400 Tarnobrzeg h) Przedszkole nr 8 ul. Sobowska 1; 39-400 Tarnobrzeg i) Przedszkole Integracyjne nr 9 ul. Wiejska 4; 39-400 Tarnobrzeg j) Przedszkole nr 12 ul. M. Dąbrowskiej 10; 39-400 Tarnobrzeg k) Przedszkole nr 13 ul. Sokola 8; 39-400 Tarnobrzeg l) Przedszkole nr 15 ul. Św. Barbary 9; 39-400 Tarnobrzeg m) Przedszkole nr 17 ul. E. Orzeszkowej 7; 39-400 Tarnobrzeg n) Przedszkole nr 18 ul. Kościelna 3; 39-400 Tarnobrzeg o) Żłobek Miejski nr 1 ul. Dekutowskiego 4; 39-400 Tarnobrzeg p) Żłobek Miejski nr 2 ul. Elizy Orzeszkowej 7A; 39-400 Tarnobrzeg Zadanie 2 - „Dostawa środków czystości do placówek oświatowych w Tarnobrzegu – Szkół Podstawowych” w tym: a) Szkoła Podstawowa nr 3 ul. Kochanowskiego 3; 39-400 Tarnobrzeg b) Szkoła Podstawowa nr 4 ul. Wyspiańskiego 10; 39-400 Tarnobrzeg c) Szkoła Podstawowa nr 6 ul. Mickiewicza 86; 39-400 Tarnobrzeg d) Szkoła Podstawowa nr 7 ul. Sienkiewicza 215; 39-400 Tarnobrzeg e) Szkoła Podstawowa nr 8 ul. Stanisława Piętaka 53; 39-400 Tarnobrzeg f) Szkoła Podstawowa nr 9 ul. Wiejska 4; 39-400 Tarnobrzeg g) Szkoła Podstawowa Nr 10 ul. Dąbrowskiej 10; 39-400 Tarnobrzeg h) Szkoła Podstawowa nr 11 ul. Olszowa 1; 39-400 Tarnobrzeg Zadanie 3 - „Dostawa środków czystości do placówek oświatowych w Tarnobrzegu - Zespołów Szkół i pozostałych jednostek” w tym: a) Zespół Szkół nr 1 ul. Kopernika 49; 39-400 Tarnobrzeg b) Zespół Szkół nr 2 ul. Jachowicza 4; 39-400 Tarnobrzeg c) Zespół Szkół nr 3 ul. Św. Barbary 1B; 39-400 Tarnobrzeg d) Internat Zespołu Szkół nr 3 ul. Św. Barbary 1; 39-400 Tarnobrzeg e) Liceum Ogólnokształcące ul. Jachowicza 13; 39-400 Tarnobrzeg f) Zespół Szkół im. Ks. St. Staszica ul. Kopernika 1; 39-400 Tarnobrzeg g) Zespół Szkół Specjalnych ul. Kopernika 18; 39-400 Tarnobrzeg h) Centrum Kształcenia Zawodowego ul. Kopernika 5; 39-400 Tarnobrzeg i) Poradnia Psychologiczo - Pedagogiczna ul. Kościuszki 30; 39-400 Tarnobrzeg j) RCPO Natura 2000 ul. Sandomierska 27, 39-400 Tarnobrzeg k) Samorządowe Centrum Usług Wspólnych ul. Kościuszki 30; 39-400 Tarnobrzeg Zadanie 4 - „Dostawa środków czystości dla Urzędu Miasta Tarnobrzega”. zgodnie z załącznikiem nr 8, 8a , 8b i 8c do SIWZ
Cpv glowny przedmiot 39830000-9
Szacunkowa wartosc zamowienia calosc 0,00
Data zakonczenia 2020-12-31T00:00:00+01:00
Okreslenie warunkow Nie dotyczy.
Sytuacja finansowa okreslenie warunkow Nie dotyczy.
Zdolnosc techniczna okreslenie warunkow Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że wykonał w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów na rzecz których dostawy te zostały wykonane lub są wykonywane należycie oraz załączeniem dowodów określających czy te dostawy zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego dostawy lub usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu; - 1 dostawę środków czystości o wartości nie mniejszej niż odpowiednio: Zadanie 1 – 35 000,00 zł brutto, Zadanie 2 – 40 000,00 zł brutto, Zadanie 3 – 30 000,00 zł brutto Zadanie 4 – 15 000,00 zł brutto UWAGA: Wykonawca składający ofertę na zadanie nr 1, 2, 3 i 4 może wykazać spełnienie warunków tylko dla zadania nr 2.
Czy zamawiajacy przewiduje wykluczenie 1
Art 24 ust 5 pkt 1 1
Art 24 ust 5 pkt 8 1
Czy oswiadczenie niepodleganiu wykluczenia 1
Wykaz dokumentow zaswiadczen W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy z udziału w postępowaniu: a) odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt.1 ustawy Pzp; b) zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert lub inny dokument potwierdzający, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; c) zaświadczenia właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo inny dokument potwierdzający, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert , lub inny dokument potwierdzający, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności, uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; d) oświadczenia Wykonawcy o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej; w przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej Wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.
Zakresie warunkow udzialu a) wykaz dostaw wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te dostawy zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego dostawy były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu (załącznik 7 do SIWZ) – dotyczy zadania I,II, III i IV.
Wykaz potwierdzenie okolicznosci Nie dotyczy.
Inne dokumenty niewymienione Formularze cenowe- załączniki nr 8, 8a, 8b i 8c.
Zastosowanie procedury pzp 1
Zmiana umowy 1
Zmiana umowy tekst 1. Wszelkie zmiany i uzupełnienia niniejszej umowy dla swej ważności wymagają formy pisemnej w postaci aneksu. 2. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy w przypadku: a. zmiany podyktowanej zmianą przepisów prawa, b. zaistnienia omyłki pisarskiej lub rachunkowej c. powstania rozbieżności lub niejasności w rozumieniu pojęć użytych w umowie, których nie będzie można usunąć w inny sposób, a zmiana będzie umożliwiać usunięcie rozbieżności i doprecyzowanie Umowy w celu jednoznacznej interpretacji jej zapisów przez strony. d. organizacyjnej polegającej na: zmianie osób, podwykonawców, grup wykonawców i innych podmiotów współpracujących przy realizacji zamówienia pod warunkiem, że ich uprawnienia, potencjał ekonomiczny, wykonawczy i doświadczenie nie są gorsze od tych, jakie posiadają podmioty zamieniane. Zmiany te mogą nastąpić z przyczyn organizacyjnych pod warunkiem, że osoby podwykonawcy, grupy wykonawców i innych podmiotów spełniają wszystkie wymogi wynikające z SIWZ i złożonej oferty. 3. Wszystkie powyższe postanowienia stanowią katalog zmian, na które Zamawiający może wyrazić zgodę. Nie stanowią jednocześnie zobowiązania do wyrażenia takiej zgody. Warunkiem dokonania zmian postanowień zawartej umowy w formie aneksu do umowy jest zgoda obu stron wyrażona na piśmie pod rygorem nieważności zmiany.
IV 4 4 data 2019-12-17T00:00:00+01:00
IV 4 4 godzina 10:00
IV 4 4 jezyki polski
IV 4 5 okres 30

Powiązane

Zalacznik czesc nr 1
Zalacznik nazwa Zadanie 1 - „Dostawa środków czystości do placówek oświatowych w Tarnobrzegu - Przedszkoli”
Zalacznik cpv glowny przedmiot 39830000-9
Szacunkowa wartosc zamowienia zal 0,00
Zalacznik data zakonczenia 2020-12-31T00:00:00+01:00
Zalacznik krotki opis Zadanie 1 - „Dostawa środków czystości do placówek oświatowych i pozostałych jednostek w Tarnobrzegu - Przedszkoli”. Szczegółowy zakres określa specyfikacja dostaw (formularz cenowy) załącznik nr 8 do SIWZ.
  
Zalacznik czesc nr 2
Zalacznik nazwa „Dostawa środków czystości do placówek oświatowych w Tarnobrzegu – Szkół Podstawowych”
Zalacznik cpv glowny przedmiot 39830000-9
Szacunkowa wartosc zamowienia zal 0,00
Zalacznik data zakonczenia 2020-12-31T00:00:00+01:00
Zalacznik krotki opis Zadanie 2 „Dostawa środków czystości do placówek oświatowych i pozostałych jednostek w Tarnobrzegu – Szkół Podstawowych”. Szczegółowy zakres określa specyfikacja dostaw (formularz cenowy) załącznik nr 8a do SIWZ
  
Zalacznik czesc nr 3
Zalacznik nazwa „Dostawa środków czystości do placówek oświatowych i pozostałych jednostek w Tarnobrzegu - Zespołów Szkół i pozostałych jednostek”
Zalacznik cpv glowny przedmiot 39830000-0
Szacunkowa wartosc zamowienia zal 0,00
Zalacznik data zakonczenia 2020-01-31T00:00:00+01:00
Zalacznik krotki opis Zadanie 3 - „Dostawa środków czystości do placówek oświatowych i pozostałych jednostek w Tarnobrzegu - Zespołów Szkół i pozostałych jednostek” Szczegółowy zakres określa specyfikacja dostaw (formularz cenowy) załącznik nr 8b do SIWZ.
  
Zalacznik czesc nr 4
Zalacznik nazwa „Dostawa środków czystości dla Urzędu Miasta Tarnobrzega”.
Zalacznik cpv glowny przedmiot 39830000-9
Szacunkowa wartosc zamowienia zal 0,00
Zalacznik data zakonczenia 2020-12-31T00:00:00+01:00
Zalacznik krotki opis Zadanie 4 - „Dostawa środków czystości dla Urzędu Miasta Tarnobrzega”. Szczegółowy zakres określa specyfikacja dostaw (formularz cenowy) załącznik nr 8c do SIWZ.
  

Criterion

Kryteria Cena
Znaczenie 60,00
  
Kryteria termin częściowy realizacji zamówienia
Znaczenie 40,00
  
Repozytorium wiedzy Urzędu Zamówień Publicznych  

Niezbędnik każdego uczestnika postępowania przetargowego - zebrane w jednym miejscu wszystkie najważniejsze dokumenty prawne...

Gwarancja ceny artykułów biurowych - pętla na szyi?  

W postępowaniach przetargowych podanie najniższej ceny jest w dalszym ciągu głównym, a często jedynym kryterium...

Nowa linia długopisów SCHNEIDER Slider Xite, XB  

Długopisy SCHNEIDER Slider Xite, XB wyposażone w wymienny wkład Slider 710 XB to idealne narzędzie do codziennej pracy w...

przetargibiurowe.pl  (+48) 600 092 062

Godziny pracy:  Biuro, live chat: 800 - 1700  Wsparcie online: 24h

Michał Troc Biuro obsługi klienta  

Szanowni Klienci! Drodzy Państwo!

Dbamy o Twoją prywatność

Zanim klikniesz „Przejdź do serwisu”, prosimy o przeczytanie tej informacji. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas i naszych zaufanych partnerów oraz przekazujemy informacje o naszej polityce prywatności w tym o tzw. cookies. Klikając „Przejdź do serwisu”, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez nas i naszych zaufanych partnerów, Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowych, w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych w celu ustalenia Twoich potencjalnych zainteresowań dla dostosowania reklamy i oferty), w tym na umieszczanie tzw. cookies na Twoich urządzeniach i ich odczytywanie, kliknij przycisk „Przejdź do serwisu”.

Jeśli nie chcesz wyrazić zgody lub ograniczyć jej zakres, kliknij „Szczegóły”, gdzie znajdziesz wszelkie informacje o tym jak to zrobić . Te same informacje znajdziesz także na podstronie z naszą polityką prywatności obowiązującą od 25 maja 2018.

W przypadku użytkowników zalogowanych, ważna jest Państwa wcześniejsza zgoda której udzieliliście podczas zakładania konta. Każda Państwa zgoda jest dobrowolna i można ją w dowolnym momencie wycofać.

Polityka prywatności (rozwiń) Klauzula Informacyjna (rozwiń) Lista Zaufanych Partnerów (rozwiń)