Dostawa odzieży roboczej i ochronnej dla pracowników wojska i żołnierzy zawodowych pełniących służbę na stanowiskach specjalistycznych, na których wymagane jest wyposażenie w odzież ochronnną lub roboczą z uwagi na przepisy BHP

Data publikacji 2020-05-13
Data zakończenia 2020-05-21 00:00:00
Instytucja 31 Wojskowy Oddział Gospodarczy
Miejscowość Zgierz
Województwo łódzkie
Branża
  • Specjalna odzież robocza

Szczegóły

Numer ogłoszenia 537285-N-2020
Typ dokumentu ZP-400
Kod CPV 181300009
Adres strony internetowej siwz
BZP Zobacz

Przedmiot zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest
dostawa odzieży roboczej i ochronnej dla pracowników wojska
i żołnierzy zawodowych pełniących służbę na stanowiskach specjalistycznych, na których wymagane jest wyposażenie w odzież ochronną lub roboczą z uwagi na przepisy bhp
2. Dostarczony towar musi być fabrycznie nowy, wyprodukowany w 2020 roku, nie noszący śladów jakiegokolwiek wcześniejszego użytkowania. Ponadto musi:
a) być wysokiej jakości,
b) osiadać cechy Producenta,
c) być odpowiednio złożony i spakowany w bezzwrotnych, fabrycznych opakowaniach, przy czym każda sztuka lub komplet winna być spakowana w oddzielnym opakowaniu (folia),
d) posiadać certyfikat CE albo kartę charakterystyki towaru, zawierać opis: kolor, skład, gęstość, garmaturę, parametry i spełniać wymagania stawiane przez Polskie Normy, w szczególności na opakowaniach zbiorczych winna znajdować się nazwa i opis towaru w języku polskim.
3. Towar musi być oznakowany kodem kreskowym EAN-13 lub EAN-8 zgodnie
z postanowieniami Decyzji 3/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 3 stycznia 2014 r. w sprawie wytycznych określających wymagania w zakresie znakowania kodem kreskowym wyrobów dostarczanych do resortu obrony narodowej (Dz. Urz. MON z 2014r. poz. 11).
4. Wykonawca zobowiązany jest do złożenia, jako część składową oferty, następujących próbek - modeli ofertowych:
a) koszula robocza flanelowa – rozmiar L – zadanie nr 1
b) ubranie robocze – rozmiar XL - zadanie nr 1
c) ubranie robocze ocieplone – rozmiar XL - zadanie nr 1
d) trzewiki robocze – rozmiar 42 - zadanie nr 1
e) pantofle specjalne – rozmiar 38 - zadanie nr 2
f) ubranie płócienne białe – rozmiar L - zadanie nr 2
g) rękawice przeciwpozlizgowe i antybakteryjne – rozmiar 8 – zadanie 3
h) ochronniki barków (kręgosłupa) – rozmiar L – zadanie 4
i) kombinezon jednoczęściowy dla pracowników działań w trudnym terenie i przy zmiennych warunkach atmosferycznych – rozmiar XL – zadanie 5
j) obuwie medyczne – rozmiar 38 - zadanie nr 6
k) kamizelka ratownika medycznego – rozmiar XL – zadanie 6
l) fartuch biały – rozmiar M - zadanie nr 6
5. Zamawiający zastrzega możliwość wyprania i wyprasowania otrzymanych próbek – modeli ofertowych.
6. Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia Zamawiającemu tabel rozmiarowych w terminie 2 dni od daty zawarcia umowy. Zamawiający w ciągu 10 dni roboczych, od dnia dostarczenia przez Wykonawcę tabel rozmiarowych, dostarczy do Wykonawcy szczegółowe informacje dotyczące podziału towaru na poszczególne magazyny oraz wymiarów poszczególnego towaru, opracowane na podstawie dostarczonych tabel rozmiarowych. Na podstawie przesłanych informacji Wykonawca zrealizuje zamówienie.
7. Towary muszą być dopuszczone do obrotu i posiadać atesty, jeżeli są one wymagane obowiązującymi przepisami oraz muszą być dostarczone
w odpowiednich dla danego asortymentu opakowaniach jednostkowych
i zbiorczych.
8. Wykonawca zobowiązany jest do dokonania poprawek krawieckich odzieży roboczej i ochronnej zgodnie z zapisami w umowie (załącznik nr 5 do SIWZ, § 1 pkt. 8 - 10).
9. Zamawiający zastrzega sobie prawo do dwukrotnego dokonania wymiany dostarczonego towaru w określonym rozmiarze na inny rozmiar (zamiana rozmiarów), w ciągu 6 miesięcy od daty wykonania umowy. W takim przypadku Zamawiający zgłasza zapotrzebowanie na określoną ilość towaru w danym rozmiarze, stawiając jednocześnie do dyspozycji ten sam towar w innym rozmiarze w terminie 14 dni przed wymianą. Dostawa nowego towaru winna nastąpić w ciągu 14 dni od daty zgłoszenia takiej potrzeby przez Zamawiającego, na koszt Wykonawcy. Towar podlegający wymianie ze strony Zamawiającego powinien być nierozpakowany i w stanie z dnia jego dostawy.
10. Okres gwarancji na cały przedmiot zamówienia musi wynosić 2 lata od daty odbioru towaru, tj. od daty podpisania protokołu odbioru. Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia oświadczenia gwarancyjnego w dniu odbioru przedmiotu umowy.
11. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia - rodzaj, ilość zamawianego asortymentu określa formularz cenowy - Załącznik nr 2 do SIWZ.

Dodatkowe informacje

GuidZP400 bbce2a52-4e2a-4754-a6e2-b10234b5cc0e
Biuletyn 537285-N-2020
Zamawiajacy nazwa 31 Wojskowy Oddział Gospodarczy
Regon 10106725600000
Zamawiajacy adres ulica ul. Konstantynowska
Zamawiajacy adres numer domu 85
Zamawiajacy miejscowosc Zgierz
Zamawiajacy kod pocztowy 95-100
Zamawiajacy panstwo Polska
Zamawiajacy wojewodztwo łódzkie
Zamawiajacy telefon 26 1442098
Zamawiajacy fax 26 1442101
Zamawiajacy email 31wog.zp@ron.mil.pl
Adres strony url www.31wog.wp.mil.pl
Zamieszczanie obowiazkowe 1
Ogloszenie dotyczy 1
Czy finansowane z unii 2
Czy ubiegac zaklady pracy 2
Minimalny procent zatrudnienia 0%
Rodzaj zamawiajacego 8
Rodzaj zamawiajacego inny Obrona
Dostep dokumentow zamowienia www.31wog.wp.mil.pl
Zamieszczona bedzie specyfikacja www.31wog.wp.mil.pl
Nazwa nadana zamowieniu Dostawa odzieży roboczej i ochronnej dla pracowników wojska i żołnierzy zawodowych pełniących służbę na stanowiskach specjalistycznych, na których wymagane jest wyposażenie w odzież ochronnną lub roboczą z uwagi na przepisy BHP
Numer referencyjny 52/ZP/20
Rodzaj zamowienia 1
Czy podzielone na czesci 1
Okreslenie przedmiotu 1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa odzieży roboczej i ochronnej dla pracowników wojska i żołnierzy zawodowych pełniących służbę na stanowiskach specjalistycznych, na których wymagane jest wyposażenie w odzież ochronną lub roboczą z uwagi na przepisy bhp 2. Dostarczony towar musi być fabrycznie nowy, wyprodukowany w 2020 roku, nie noszący śladów jakiegokolwiek wcześniejszego użytkowania. Ponadto musi: a) być wysokiej jakości, b) osiadać cechy Producenta, c) być odpowiednio złożony i spakowany w bezzwrotnych, fabrycznych opakowaniach, przy czym każda sztuka lub komplet winna być spakowana w oddzielnym opakowaniu (folia), d) posiadać certyfikat CE albo kartę charakterystyki towaru, zawierać opis: kolor, skład, gęstość, garmaturę, parametry i spełniać wymagania stawiane przez Polskie Normy, w szczególności na opakowaniach zbiorczych winna znajdować się nazwa i opis towaru w języku polskim. 3. Towar musi być oznakowany kodem kreskowym EAN-13 lub EAN-8 zgodnie z postanowieniami Decyzji 3/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 3 stycznia 2014 r. w sprawie wytycznych określających wymagania w zakresie znakowania kodem kreskowym wyrobów dostarczanych do resortu obrony narodowej (Dz. Urz. MON z 2014r. poz. 11). 4. Wykonawca zobowiązany jest do złożenia, jako część składową oferty, następujących próbek - modeli ofertowych: a) koszula robocza flanelowa – rozmiar L – zadanie nr 1 b) ubranie robocze – rozmiar XL - zadanie nr 1 c) ubranie robocze ocieplone – rozmiar XL - zadanie nr 1 d) trzewiki robocze – rozmiar 42 - zadanie nr 1 e) pantofle specjalne – rozmiar 38 - zadanie nr 2 f) ubranie płócienne białe – rozmiar L - zadanie nr 2 g) rękawice przeciwpozlizgowe i antybakteryjne – rozmiar 8 – zadanie 3 h) ochronniki barków (kręgosłupa) – rozmiar L – zadanie 4 i) kombinezon jednoczęściowy dla pracowników działań w trudnym terenie i przy zmiennych warunkach atmosferycznych – rozmiar XL – zadanie 5 j) obuwie medyczne – rozmiar 38 - zadanie nr 6 k) kamizelka ratownika medycznego – rozmiar XL – zadanie 6 l) fartuch biały – rozmiar M - zadanie nr 6 5. Zamawiający zastrzega możliwość wyprania i wyprasowania otrzymanych próbek – modeli ofertowych. 6. Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia Zamawiającemu tabel rozmiarowych w terminie 2 dni od daty zawarcia umowy. Zamawiający w ciągu 10 dni roboczych, od dnia dostarczenia przez Wykonawcę tabel rozmiarowych, dostarczy do Wykonawcy szczegółowe informacje dotyczące podziału towaru na poszczególne magazyny oraz wymiarów poszczególnego towaru, opracowane na podstawie dostarczonych tabel rozmiarowych. Na podstawie przesłanych informacji Wykonawca zrealizuje zamówienie. 7. Towary muszą być dopuszczone do obrotu i posiadać atesty, jeżeli są one wymagane obowiązującymi przepisami oraz muszą być dostarczone w odpowiednich dla danego asortymentu opakowaniach jednostkowych i zbiorczych. 8. Wykonawca zobowiązany jest do dokonania poprawek krawieckich odzieży roboczej i ochronnej zgodnie z zapisami w umowie (załącznik nr 5 do SIWZ, § 1 pkt. 8 - 10). 9. Zamawiający zastrzega sobie prawo do dwukrotnego dokonania wymiany dostarczonego towaru w określonym rozmiarze na inny rozmiar (zamiana rozmiarów), w ciągu 6 miesięcy od daty wykonania umowy. W takim przypadku Zamawiający zgłasza zapotrzebowanie na określoną ilość towaru w danym rozmiarze, stawiając jednocześnie do dyspozycji ten sam towar w innym rozmiarze w terminie 14 dni przed wymianą. Dostawa nowego towaru winna nastąpić w ciągu 14 dni od daty zgłoszenia takiej potrzeby przez Zamawiającego, na koszt Wykonawcy. Towar podlegający wymianie ze strony Zamawiającego powinien być nierozpakowany i w stanie z dnia jego dostawy. 10. Okres gwarancji na cały przedmiot zamówienia musi wynosić 2 lata od daty odbioru towaru, tj. od daty podpisania protokołu odbioru. Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia oświadczenia gwarancyjnego w dniu odbioru przedmiotu umowy. 11. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia - rodzaj, ilość zamawianego asortymentu określa formularz cenowy - Załącznik nr 2 do SIWZ.
Cpv glowny przedmiot 18130000-9
Szacunkowa wartosc zamowienia calosc 0,00
Waluta calosc PLN
Okres w dniach 20
Okreslenie warunkow Zamawiający nie stawia w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.
Sytuacja finansowa okreslenie warunkow Zamawiający nie stawia w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.
Zdolnosc techniczna okreslenie warunkow Zamawiający nie stawia w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.
Czy zamawiajacy przewiduje wykluczenie 1
Czy oswiadczenie niepodleganiu wykluczenia 1
Inne dokumenty niewymienione W przypadku podpisania oferty oraz poświadczenia za zgodność z oryginałem kopii dokumentów przez osobę niewymienioną w dokumencie rejestracyjnym (ewidencyjnym) m.in. KRS, CEiDG i innych odpowiednich dla Wykonawcy lub danego podmiotu, należy do oferty dołączyć stosowne Pełnomocnictwo w oryginale lub kopii poświadczonej notarialnie.
Zastosowanie procedury pzp 1
IV 4 4 data 2020-05-21T00:00:00+02:00
IV 4 4 godzina 10:00
IV 4 4 jezyki polski
IV 4 5 okres 30

Powiązane

Zalacznik czesc nr 1
Zalacznik nazwa Odzież ochronna i robocza
Zalacznik cpv glowny przedmiot 18130000-9
Szacunkowa wartosc zamowienia zal 0,00
Waluta zal PLN
Zalacznik okres w dniach 20
Zalacznik krotki opis Dostawa odzieży roboczej i ochronnej dla pracowników wojska i żołnierzy zawodowych pełniących służbę na stanowiskach specjalistycznych, na których wymagane jest wyposażenie w odzież ochronną lub roboczą z uwagi na przepisy bhp. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia - rodzaj, ilość zamawianego asortymentu określa formularz cenowy - Załącznik nr 2 do SIWZ. 7) Wykonawca, składa próbki, będące jednym z elementów oferty, celem oceny ofert, których weryfikacja umożliwi przyznanie punktów w ramach kryteriów opisanych w Rozdziale XIV niniejszej SIWZ: a) koszula robocza flanelowa – rozmiar L – zadanie nr 1 b) ubranie robocze – rozmiar XL - zadanie nr 1 c) ubranie robocze ocieplone – rozmiar XL - zadanie nr 1 d) trzewiki robocze – rozmiar 42 - zadanie nr 1
  
Zalacznik czesc nr 2
Zalacznik nazwa Odziez ochronna dla personelu kucharskiego
Zalacznik cpv glowny przedmiot 18130000-9
Szacunkowa wartosc zamowienia zal 0,00
Waluta zal PLN
Zalacznik okres w dniach 20
Zalacznik krotki opis Dostawa odzieży roboczej i ochronnej dla pracowników wojska i żołnierzy zawodowych pełniących służbę na stanowiskach specjalistycznych, na których wymagane jest wyposażenie w odzież ochronną lub roboczą z uwagi na przepisy bhp. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia - rodzaj, ilość zamawianego asortymentu określa formularz cenowy - Załącznik nr 2 do SIWZ. 5. Wykonawca zobowiązany jest do złożenia, jako część składową oferty, następujących próbek - modeli ofertowych: pantofle specjalne – rozmiar 38 - zadanie nr 2, ubranie płócienne białe – rozmiar L - zadanie nr 2
  
Zalacznik czesc nr 3
Zalacznik nazwa Odzież dla pilarzy
Zalacznik cpv glowny przedmiot 18130000-9
Szacunkowa wartosc zamowienia zal 0,00
Waluta zal PLN
Zalacznik okres w dniach 20
Zalacznik krotki opis Dostawa odzieży roboczej i ochronnej dla pracowników wojska i żołnierzy zawodowych pełniących służbę na stanowiskach specjalistycznych, na których wymagane jest wyposażenie w odzież ochronną lub roboczą z uwagi na przepisy bhp. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia - rodzaj, ilość zamawianego asortymentu określa formularz cenowy - Załącznik nr 2 do SIWZ. 5. Wykonawca zobowiązany jest do złożenia, jako część składową oferty, następujących próbek - modeli ofertowych: rękawice przeciwpozlizgowe i antybakteryjne – rozmiar 8 – zadanie 3
  
Zalacznik czesc nr 4
Zalacznik nazwa Odziez dla kierowców pojazdu czterokołowego
Zalacznik cpv glowny przedmiot 18130000-9
Szacunkowa wartosc zamowienia zal 0,00
Waluta zal PLN
Zalacznik okres w dniach 20
Zalacznik krotki opis Dostawa odzieży roboczej i ochronnej dla pracowników wojska i żołnierzy zawodowych pełniących służbę na stanowiskach specjalistycznych, na których wymagane jest wyposażenie w odzież ochronną lub roboczą z uwagi na przepisy bhp. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia - rodzaj, ilość zamawianego asortymentu określa formularz cenowy - Załącznik nr 2 do SIWZ. 5. Wykonawca zobowiązany jest do złożenia, jako część składową oferty, następujących próbek - modeli ofertowych: ochronniki barków (kręgosłupa) – rozmiar L – zadanie 4
  
Zalacznik czesc nr 5
Zalacznik nazwa Odzież dla zespołu modułowego - żołnierze OT i PRON
Zalacznik cpv glowny przedmiot 18130000-9
Szacunkowa wartosc zamowienia zal 0,00
Waluta zal PLN
Zalacznik okres w dniach 20
Zalacznik krotki opis Dostawa odzieży roboczej i ochronnej dla pracowników wojska i żołnierzy zawodowych pełniących służbę na stanowiskach specjalistycznych, na których wymagane jest wyposażenie w odzież ochronną lub roboczą z uwagi na przepisy bhp. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia - rodzaj, ilość zamawianego asortymentu określa formularz cenowy - Załącznik nr 2 do SIWZ. 5. Wykonawca zobowiązany jest do złożenia, jako część składową oferty, następujących próbek - modeli ofertowych: kombinezon jednoczęściowy dla pracowników działań w trudnym terenie i przy zmiennych warunkach atmosferycznych – rozmiar XL – zadanie 5
  
Zalacznik czesc nr 6
Zalacznik nazwa Odziez dla ratowników oraz personelu medycznego
Zalacznik cpv glowny przedmiot 18130000-9
Szacunkowa wartosc zamowienia zal 0,00
Waluta zal PLN
Zalacznik okres w dniach 20
Zalacznik krotki opis Dostawa odzieży roboczej i ochronnej dla pracowników wojska i żołnierzy zawodowych pełniących służbę na stanowiskach specjalistycznych, na których wymagane jest wyposażenie w odzież ochronną lub roboczą z uwagi na przepisy bhp. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia - rodzaj, ilość zamawianego asortymentu określa formularz cenowy - Załącznik nr 2 do SIWZ. 5. Wykonawca zobowiązany jest do złożenia, jako część składową oferty, następujących próbek - modeli ofertowych: obuwie medyczne – rozmiar 38 - zadanie nr 6, kamizelka ratownika medycznego – rozmiar XL – zadanie 6, fartuch biały – rozmiar M - zadanie nr 6
  
Zalacznik czesc nr 7
Zalacznik nazwa Odzież ochrony indywidualnej - rękawice
Zalacznik cpv glowny przedmiot 18130000-9
Szacunkowa wartosc zamowienia zal 0,00
Waluta zal PLN
Zalacznik okres w dniach 20
Zalacznik krotki opis Dostawa odzieży roboczej i ochronnej dla pracowników wojska i żołnierzy zawodowych pełniących służbę na stanowiskach specjalistycznych, na których wymagane jest wyposażenie w odzież ochronną lub roboczą z uwagi na przepisy bhp. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia - rodzaj, ilość zamawianego asortymentu określa formularz cenowy - Załącznik nr 2 do SIWZ.
  
Zalacznik czesc nr 8
Zalacznik nazwa Odziez ochrony indywidualnej - maska na twarz
Zalacznik cpv glowny przedmiot 18130000-9
Szacunkowa wartosc zamowienia zal 0,00
Waluta zal PLN
Zalacznik okres w dniach 20
Zalacznik krotki opis Dostawa odzieży roboczej i ochronnej dla pracowników wojska i żołnierzy zawodowych pełniących służbę na stanowiskach specjalistycznych, na których wymagane jest wyposażenie w odzież ochronną lub roboczą z uwagi na przepisy bhp. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia - rodzaj, ilość zamawianego asortymentu określa formularz cenowy - Załącznik nr 2 do SIWZ.
  
Zalacznik czesc nr 9
Zalacznik nazwa Odziez ochrony indywidualnej - gogle ochronne
Zalacznik cpv glowny przedmiot 18130000-9
Szacunkowa wartosc zamowienia zal 0,00
Waluta zal PLN
Zalacznik okres w dniach 20
Zalacznik krotki opis Dostawa odzieży roboczej i ochronnej dla pracowników wojska i żołnierzy zawodowych pełniących służbę na stanowiskach specjalistycznych, na których wymagane jest wyposażenie w odzież ochronną lub roboczą z uwagi na przepisy bhp. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia - rodzaj, ilość zamawianego asortymentu określa formularz cenowy - Załącznik nr 2 do SIWZ.
  
Zalacznik czesc nr 10
Zalacznik nazwa Odziez ochrony indywidualnej - gogle ochronne do prac lakierniczych
Zalacznik cpv glowny przedmiot 18130000-9
Szacunkowa wartosc zamowienia zal 0,00
Waluta zal PLN
Zalacznik okres w dniach 20
Zalacznik krotki opis Dostawa odzieży roboczej i ochronnej dla pracowników wojska i żołnierzy zawodowych pełniących służbę na stanowiskach specjalistycznych, na których wymagane jest wyposażenie w odzież ochronną lub roboczą z uwagi na przepisy bhp. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia - rodzaj, ilość zamawianego asortymentu określa formularz cenowy - Załącznik nr 2 do SIWZ.
  
Repozytorium wiedzy Urzędu Zamówień Publicznych  

Niezbędnik każdego uczestnika postępowania przetargowego - zebrane w jednym miejscu wszystkie najważniejsze dokumenty prawne...

Gwarancja ceny artykułów biurowych - pętla na szyi?  

W postępowaniach przetargowych podanie najniższej ceny jest w dalszym ciągu głównym, a często jedynym kryterium...

Nowa linia długopisów SCHNEIDER Slider Xite, XB  

Długopisy SCHNEIDER Slider Xite, XB wyposażone w wymienny wkład Slider 710 XB to idealne narzędzie do codziennej pracy w...

przetargibiurowe.pl  (+48) 600 092 062

Godziny pracy:  Biuro, live chat: 800 - 1700  Wsparcie online: 24h

Michał Troc Biuro obsługi klienta  

Szanowni Klienci! Drodzy Państwo!

Dbamy o Twoją prywatność

Zanim klikniesz „Przejdź do serwisu”, prosimy o przeczytanie tej informacji. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas i naszych zaufanych partnerów oraz przekazujemy informacje o naszej polityce prywatności w tym o tzw. cookies. Klikając „Przejdź do serwisu”, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez nas i naszych zaufanych partnerów, Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowych, w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych w celu ustalenia Twoich potencjalnych zainteresowań dla dostosowania reklamy i oferty), w tym na umieszczanie tzw. cookies na Twoich urządzeniach i ich odczytywanie, kliknij przycisk „Przejdź do serwisu”.

Jeśli nie chcesz wyrazić zgody lub ograniczyć jej zakres, kliknij „Szczegóły”, gdzie znajdziesz wszelkie informacje o tym jak to zrobić . Te same informacje znajdziesz także na podstronie z naszą polityką prywatności obowiązującą od 25 maja 2018.

W przypadku użytkowników zalogowanych, ważna jest Państwa wcześniejsza zgoda której udzieliliście podczas zakładania konta. Każda Państwa zgoda jest dobrowolna i można ją w dowolnym momencie wycofać.

Polityka prywatności (rozwiń) Klauzula Informacyjna (rozwiń) Lista Zaufanych Partnerów (rozwiń)