ZAPYTANIE OFERTOWE NA DOSTAWĘ WYROBÓW MEDYCZNYCH JEDNORAZOWEGO UŻYTKU, ODZIEŻY OCHRONNEJ I ŚRODKÓW DEZYNFEKCYJNYCH

Data publikacji 2020-05-13
Data zakończenia 2020-05-22 00:00:00
Instytucja Wojewódzki Szpital Psychiatryczny im. Tadeusza Bilikiewicza w Gdańsku
Miejscowość Gdańsk
Województwo pomorskie
Branża
  • Urządzenia medyczne

Szczegóły

Numer ogłoszenia 539550-N-2020
Typ dokumentu ZP-400
Kod CPV 331000001
Adres strony internetowej siwz
BZP Zobacz

Przedmiot zamówienia

Postępowanie o udzielenie zamówienia jest prowadzone na podstawie art. 6 ustawy z dnia 2 marca 2020r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych.

ZAPYTANIE OFERTOWE NA DOSTAWĘ WYROBÓW MEDYCZNYCH JEDNORAZOWEGO UŻYTKU, ODZIEŻY OCHRONNEJ I ŚRODKÓW DEZYNFEKCYJNYCH
Wojewódzki Szpital Psychiatryczny im. prof. Tadeusza Bilikiewicza w Gdańsku kieruje zapytanie ofertowe i zaprasza do złożenia oferty na dostawę wyrobów medycznych jednorazowego użytku, odzieży ochronnej i środków dezynfekcyjnych w ilości i asortymencie określonym w „Formularzu cenowym” niniejszej dokumentacji, stanowiącym Załącznik nr 2 do Zapytania ofertowego. Przedmiot zamówienia musi być dopuszczony do użytku w placówkach ochrony zdrowia. Termin ważności oferowanych produktów będzie nie krótszym niż 12 miesięcy, licząc od daty dostarczenia do Zamawiającego. Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych, ale na całość pakietu.
Zamawiający wymaga wykonania zamówienia w terminie: 3 miesięcy od dnia podpisania umowy. Zamawiający przewiduje zawarcie umowy na w/w okres zgodnie z zapisami określonymi w Załączniku nr 3 do Zapytania ofertowego „Projekt umowy”.

Oferowany przedmiot zamówienia stanowiący wyrób medyczny musi spełniać wymagania określone w:
• Ustawie z dnia 20 maja 2010 r o wyrobach medycznych ((tj. Dz. U. z 2020 r ., poz. 186),
• Rozporządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 5 listopada 2010r w sprawie sposobu kwalifikacji wyrobów medycznych ( Dz. U. z 2019 r , poz. 195),
• Rozporządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 17 lutego 2016r w sprawie wymagań zasadniczych oraz procedur zgodności wyrobów medycznych ( Dz. U. z 2016 r., poz. 211),
• Rozporządzeniu Ministra zdrowia z dnia 23 września 2010 r. w sprawie wzoru znaku CE (Dz. U. 2010, nr 186, poz. 1252;
• Dyrektywę 2007/47/WE z dnia 5 września 2007r - dotyczącej wyrobów medycznych.
Przedmiot zamówienia musi być dopuszczony do obrotu na terenie RP i posiadać Deklaracje Zgodności (oświadczenie wytwórcy lub jego autoryzowanego przedstawiciela, stwierdzające na jego wyłączną odpowiedzialność, że wyrób jest zgodny z wymaganiami zasadniczymi). Ponadto Wykonawca winien dysponować formularzem Powiadomienia/Zgłoszenia /Wpisu do Rejestru Wyrobów Medycznych zgodnie z ustawą o wyrobach medycznych z dnia 20 maja 2010 r o wyrobach medycznych (tj. Dz. U. z 2019 r ., poz. 175 ). Zamawiający zastrzega sobie prawo do żądania dostarczenia Zamawiającemu wyżej wymienionych dokumentów na każdym etapie postępowania i realizacji umowy.
Zamawiający dopuszcza udział podwykonawców.
Zamawiający dopuszcza składanie ofert równoważnych – odpowiedników lub zamienników danej pozycji Formularza cenowego, pod warunkiem zagwarantowania tych samych właściwości.
Zamawiający wyraża zgodę na złożenie oferty z inną liczbą sztuk w opakowaniu niż określono w Formularzu cenowym przy zastosowaniu przeliczenia opakowań do 2 miejsc po przecinku, chyba że Zamawiający wyraźnie określił maksymalną ilość sztuk w opakowaniu w Formularzu cenowym, który stanowi Załącznik nr 2 do zapytania ofertowego.
Przedmiot zamówienia Wykonawca dostarczy na własny koszt i ryzyko do magazynu gospodarczego (budynek nr 19) w siedzibie Zamawiającego.
Dostawy odbywać się będą sukcesywnie, zgodnie z zamówieniami częściowymi, określającymi każdorazowo asortyment oraz ilość, w terminie 10 dni, od dnia złożenia zamówienia.
Osoby uprawnione do kontaktu z Zamawiającym:
- w sprawie przedmiotu zamówienia – Arkadiusz Bobowski tel. (58) 52 47 526, w godzinach 8:00 – 14:00
- w sprawach formalnych – Dorota Achcińska tel. 58 52 47 518 w godzinach 8:00 – 14:00.
1. Wykonawca ubiegający się o udzielenie zamówienia zobowiązany jest do złożenia:
1) wypełnionego formularza „Oferty”, będącego Załącznikiem nr 1 do niniejszego Zapytania ofertowego;
2) wypełnionego „Formularza cenowego”, będącego Załącznikiem nr 2 do niniejszego Zapytania ofertowego;
3) pełnomocnictwa w przypadku podpisania oferty przez pełnomocnika (jeżeli dotyczy).
2. Kryteria wyboru ofert: cena - 100%
3. Ofertę (wg załączonego poniżej wzoru), należy przesłać wyłącznie w formie elektronicznej na adres:
szpital@wsp-bilikiewicz.pl do dnia 22 maja 2020 r. do godz. 1000.
Dokumenty wymagające podpisu (formularz oferty, formularz cenowy, pełnomocnictwo) winny być odręcznie podpisane i zeskanowane (format pdf, jpg) lub podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym.

W tytule wiadomości należy umieścić dopisek
„Oferta na dostawę wyrobów medycznych jednorazowego użytku,
odzieży ochronnej i środków dezynfekcyjnych – znak sprawy Adm 5/2020”.

Dodatkowe informacje

GuidZP400 51b7abb0-77fc-49b2-bc1c-107f56712ffd
Biuletyn 539550-N-2020
Zamawiajacy nazwa Wojewódzki Szpital Psychiatryczny im. Tadeusza Bilikiewicza w Gdańsku
Regon 29346200000000
Zamawiajacy adres ulica ul. Srebrniki
Zamawiajacy adres numer domu 17
Zamawiajacy miejscowosc Gdańsk
Zamawiajacy kod pocztowy 80-282
Zamawiajacy panstwo Polska
Zamawiajacy wojewodztwo pomorskie
Zamawiajacy telefon 58 52 47 500
Zamawiajacy fax 585 247 520
Zamawiajacy email dzpublicznych@wsp-bilikiewicz.pl
Adres strony url www.wsp-bilikiewicz.pl
Ogloszenie dotyczy 1
Czy finansowane z unii 2
Czy ubiegac zaklady pracy 2
Minimalny procent zatrudnienia 0%
Rodzaj zamawiajacego 8
Rodzaj zamawiajacego inny Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej
Czy dostep dokumentow zamowienia 1
Dostep dokumentow zamowienia www.wsp-bilikiewicz.pl
Czy zamieszczona bedzie specyfikacja 1
Zamieszczona bedzie specyfikacja www.wsp-bilikiewicz.pl
Czy oferty wnioski dostepne 1
Oferty wnioski dostepne szpital@wsp-bilikiewicz.pl
Nazwa nadana zamowieniu ZAPYTANIE OFERTOWE NA DOSTAWĘ WYROBÓW MEDYCZNYCH JEDNORAZOWEGO UŻYTKU, ODZIEŻY OCHRONNEJ I ŚRODKÓW DEZYNFEKCYJNYCH
Numer referencyjny Adm 5/2020
Rodzaj zamowienia 1
Czy podzielone na czesci 1
Okreslenie przedmiotu Postępowanie o udzielenie zamówienia jest prowadzone na podstawie art. 6 ustawy z dnia 2 marca 2020r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych. ZAPYTANIE OFERTOWE NA DOSTAWĘ WYROBÓW MEDYCZNYCH JEDNORAZOWEGO UŻYTKU, ODZIEŻY OCHRONNEJ I ŚRODKÓW DEZYNFEKCYJNYCH Wojewódzki Szpital Psychiatryczny im. prof. Tadeusza Bilikiewicza w Gdańsku kieruje zapytanie ofertowe i zaprasza do złożenia oferty na dostawę wyrobów medycznych jednorazowego użytku, odzieży ochronnej i środków dezynfekcyjnych w ilości i asortymencie określonym w „Formularzu cenowym” niniejszej dokumentacji, stanowiącym Załącznik nr 2 do Zapytania ofertowego. Przedmiot zamówienia musi być dopuszczony do użytku w placówkach ochrony zdrowia. Termin ważności oferowanych produktów będzie nie krótszym niż 12 miesięcy, licząc od daty dostarczenia do Zamawiającego. Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych, ale na całość pakietu. Zamawiający wymaga wykonania zamówienia w terminie: 3 miesięcy od dnia podpisania umowy. Zamawiający przewiduje zawarcie umowy na w/w okres zgodnie z zapisami określonymi w Załączniku nr 3 do Zapytania ofertowego „Projekt umowy”. Oferowany przedmiot zamówienia stanowiący wyrób medyczny musi spełniać wymagania określone w: • Ustawie z dnia 20 maja 2010 r o wyrobach medycznych ((tj. Dz. U. z 2020 r ., poz. 186), • Rozporządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 5 listopada 2010r w sprawie sposobu kwalifikacji wyrobów medycznych ( Dz. U. z 2019 r , poz. 195), • Rozporządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 17 lutego 2016r w sprawie wymagań zasadniczych oraz procedur zgodności wyrobów medycznych ( Dz. U. z 2016 r., poz. 211), • Rozporządzeniu Ministra zdrowia z dnia 23 września 2010 r. w sprawie wzoru znaku CE (Dz. U. 2010, nr 186, poz. 1252; • Dyrektywę 2007/47/WE z dnia 5 września 2007r - dotyczącej wyrobów medycznych. Przedmiot zamówienia musi być dopuszczony do obrotu na terenie RP i posiadać Deklaracje Zgodności (oświadczenie wytwórcy lub jego autoryzowanego przedstawiciela, stwierdzające na jego wyłączną odpowiedzialność, że wyrób jest zgodny z wymaganiami zasadniczymi). Ponadto Wykonawca winien dysponować formularzem Powiadomienia/Zgłoszenia /Wpisu do Rejestru Wyrobów Medycznych zgodnie z ustawą o wyrobach medycznych z dnia 20 maja 2010 r o wyrobach medycznych (tj. Dz. U. z 2019 r ., poz. 175 ). Zamawiający zastrzega sobie prawo do żądania dostarczenia Zamawiającemu wyżej wymienionych dokumentów na każdym etapie postępowania i realizacji umowy. Zamawiający dopuszcza udział podwykonawców. Zamawiający dopuszcza składanie ofert równoważnych – odpowiedników lub zamienników danej pozycji Formularza cenowego, pod warunkiem zagwarantowania tych samych właściwości. Zamawiający wyraża zgodę na złożenie oferty z inną liczbą sztuk w opakowaniu niż określono w Formularzu cenowym przy zastosowaniu przeliczenia opakowań do 2 miejsc po przecinku, chyba że Zamawiający wyraźnie określił maksymalną ilość sztuk w opakowaniu w Formularzu cenowym, który stanowi Załącznik nr 2 do zapytania ofertowego. Przedmiot zamówienia Wykonawca dostarczy na własny koszt i ryzyko do magazynu gospodarczego (budynek nr 19) w siedzibie Zamawiającego. Dostawy odbywać się będą sukcesywnie, zgodnie z zamówieniami częściowymi, określającymi każdorazowo asortyment oraz ilość, w terminie 10 dni, od dnia złożenia zamówienia. Osoby uprawnione do kontaktu z Zamawiającym: - w sprawie przedmiotu zamówienia – Arkadiusz Bobowski tel. (58) 52 47 526, w godzinach 8:00 – 14:00 - w sprawach formalnych – Dorota Achcińska tel. 58 52 47 518 w godzinach 8:00 – 14:00. 1. Wykonawca ubiegający się o udzielenie zamówienia zobowiązany jest do złożenia: 1) wypełnionego formularza „Oferty”, będącego Załącznikiem nr 1 do niniejszego Zapytania ofertowego; 2) wypełnionego „Formularza cenowego”, będącego Załącznikiem nr 2 do niniejszego Zapytania ofertowego; 3) pełnomocnictwa w przypadku podpisania oferty przez pełnomocnika (jeżeli dotyczy). 2. Kryteria wyboru ofert: cena - 100% 3. Ofertę (wg załączonego poniżej wzoru), należy przesłać wyłącznie w formie elektronicznej na adres: szpital@wsp-bilikiewicz.pl do dnia 22 maja 2020 r. do godz. 1000. Dokumenty wymagające podpisu (formularz oferty, formularz cenowy, pełnomocnictwo) winny być odręcznie podpisane i zeskanowane (format pdf, jpg) lub podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym. W tytule wiadomości należy umieścić dopisek „Oferta na dostawę wyrobów medycznych jednorazowego użytku, odzieży ochronnej i środków dezynfekcyjnych – znak sprawy Adm 5/2020”.
Cpv glowny przedmiot 33100000-1
Szacunkowa wartosc zamowienia calosc 0,00
Okres w miesiacach 3
Informacje na temat katalogow Postępowanie o udzielenie zamówienia jest prowadzone na podstawie art. 6 ustawy z dnia 2 marca 2020r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych.
Inne dokumenty niewymienione Formularz ofertowy, Formularz cenowy stanowiące załączniki do zapytania ofertowego.
Czy dopuszcza zlozenie katalogow elektronicznych 1
Zmiana umowy 1
Zmiana umowy tekst Podstawę prawną zawarcia niniejszej umowy stanowi art. 6 ustawy z dnia 2 marca 2020r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych. 1. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany stawki podatku VAT w dostosowaniu do obowiązujących w dniu wystawienia faktury przepisów prawnych, przy czym zmianie ulegnie wyłącznie stawka i wartość VAT oraz cena brutto, cena netto pozostanie bez zmian. W takiej sytuacji strony zawrą aneks do umowy na wniosek Wykonawcy. 2. Strony dopuszczają możliwość zmiany umowy w następujących przypadkach: 1) zmian, w tym o charakterze istotnym w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy – pod warunkiem wyrażenia na nie zgody przez Zamawiającego tj. w sytuacjach: a) zmiany terminu wykonania zamówienia, w razie wystąpienia siły wyższej mającej bezpośredni wpływ na terminowość dostawy. Siła wyższa, o której mowa to zdarzenie niezależne od Wykonawcy, nie stanowiące jego problemów organizacyjnych, którego strony umowy nie mogły przewidzieć, któremu nie mogły zapobiec, ani któremu nie mogły przeciwdziałać, a które uniemożliwiają Wykonawcy wykonanie w części lub w całości jego zobowiązania wynikającego z niniejszej umowy albo mającej bezpośredni wpływ na terminowość dostawy. Strony za okoliczności siły wyższej uznają: ogłoszone stany klęski żywiołowej, w tym powódź i trzęsienie ziemi, upadek statku powietrznego, strajki generalne lub lokalne, działania wojenne lub ogłoszenie stanu wojennego, atak terrorystyczny, b) zmiany warunków realizacji i zakresu przedmiotowego umowy niezbędne do prawidłowej realizacji zamówienia związane z zaistnieniem niemożliwych do wcześniejszego przewidzenia i niezależnych od stron umowy okoliczności powodujących rezygnację lub wyłączenie z realizacji określonego zakresu przedmiotu zamówienia z punktu widzenia Zamawiającego, przy jednoczesnym obniżeniu wynagrodzenia umownego o wartość niezrealizowanych elementów przedmiotu zamówienia, c) zmiany wartości umowy w sytuacji wskazanej w § 2 ust.3 umowy, d) zmiany terminu wykonania zamówienia wskutek wystąpienia okoliczności leżących wyłącznie po stronie Zamawiającego, w tym w szczególności wstrzymanie dostawy przez Zamawiającego, 4. Strona występująca o zmianę postanowień niniejszej umowy zobowiązana jest do udokumentowania zaistnienia okoliczności, o których mowa w ust. 3. Wniosek o zmianę postanowień niniejszej umowy musi być złożony na piśmie. 5. Strony zobowiązane są do wzajemnego powiadomienia się o zmianach ich danych wskazanych w komparycji umowy, pod rygorem uznania korespondencji wysłanej na dotychczasowe dane ze skutkiem doręczenia.
IV 4 4 data 2020-05-22T00:00:00+02:00
IV 4 4 godzina 10:00
IV 4 4 jezyki polski
IV 4 5 okres 10

Powiązane

Zalacznik czesc nr 1
Zalacznik nazwa Pakiet 1 – półmaska FFP 3
Zalacznik cpv glowny przedmiot 33100000-1
Szacunkowa wartosc zamowienia zal 0,00
Zalacznik okres w miesiacach 3
Zalacznik krotki opis pólmaska filtrująca typu hepa FFP3 - zgodnie z opisem w Formularzu cenowym załącznik nr 2 do zapytania ofertowego
  
Zalacznik czesc nr 2
Zalacznik nazwa Pakiet 2 – półmaska FFP 2/KN95
Zalacznik cpv glowny przedmiot 33100000-1
Szacunkowa wartosc zamowienia zal 0,00
Zalacznik okres w miesiacach 3
Zalacznik krotki opis pólmaska filtrująca typu hepa FFP2/KN95 w ilościach określonych w Formularzu cenowym
  
Zalacznik czesc nr 3
Zalacznik nazwa Pakiet 3 – wyroby z fizeliny
Zalacznik cpv glowny przedmiot 33100000-1
Szacunkowa wartosc zamowienia zal 0,00
Zalacznik okres w miesiacach 3
Zalacznik krotki opis Pakiet 3 – wyroby z fizeliny - 6 pozycji z Formularza cenowego
  
Zalacznik czesc nr 4
Zalacznik nazwa Pakiet 4– maski chirurgiczne
Zalacznik cpv glowny przedmiot 33100000-1
Szacunkowa wartosc zamowienia zal 0,00
Zalacznik okres w miesiacach 3
Zalacznik krotki opis Pakiet 4– maski chirurgiczne zgodnie z ilościami w Formularzu cenowym
  
Zalacznik czesc nr 5
Zalacznik nazwa Pakiet 5 – Kombinezony
Zalacznik cpv glowny przedmiot 33100000-1
Szacunkowa wartosc zamowienia zal 0,00
Zalacznik okres w miesiacach 3
Zalacznik krotki opis Pakiet 5 – Kombinezony w ilościach określonych w formularzu cenowym
  
Zalacznik czesc nr 6
Zalacznik nazwa Pakiet 6 – Gogle ochronne
Zalacznik cpv glowny przedmiot 33100000-1
Szacunkowa wartosc zamowienia zal 0,00
Zalacznik okres w miesiacach 3
Zalacznik krotki opis Pakiet 6 – Gogle ochronne w ilościach określonych w formularzu cenowym
  
Zalacznik czesc nr 7
Zalacznik nazwa Pakiet 7 - Fartuchy barierowe
Zalacznik cpv glowny przedmiot 33100000-1
Szacunkowa wartosc zamowienia zal 0,00
Zalacznik okres w miesiacach 3
Zalacznik krotki opis Pakiet 7 - Fartuchy barierowe zgodnie z ilościami z formularza cenowego
  
Zalacznik czesc nr 8
Zalacznik nazwa Pakiet 8 – przyłbice
Zalacznik cpv glowny przedmiot 33100000-1
Szacunkowa wartosc zamowienia zal 0,00
Zalacznik okres w miesiacach 3
Zalacznik krotki opis Pakiet 8 – przyłbice zgodnie z ilościami podanymi w formularzu cenowym
  
Zalacznik czesc nr 9
Zalacznik nazwa Pakiet 9 – Ochraniacze na obuwie
Zalacznik cpv glowny przedmiot 33100000-1
Szacunkowa wartosc zamowienia zal 0,00
Zalacznik okres w miesiacach 3
Zalacznik krotki opis Pakiet 9 – Ochraniacze na obuwie zgodnie z ilościami podanymi w formularzu cenowym
  
Zalacznik czesc nr 10
Zalacznik nazwa Pakiet 10 – Środki dezynfekcyjne
Zalacznik cpv glowny przedmiot 33100000-1
Szacunkowa wartosc zamowienia zal 0,00
Zalacznik okres w miesiacach 3
Zalacznik krotki opis Pakiet 10 – Środki dezynfekcyjne zgodnie z pozycjami formularza cenowego
  

Criterion

Kryteria cena
Znaczenie 100,00
  
Repozytorium wiedzy Urzędu Zamówień Publicznych  

Niezbędnik każdego uczestnika postępowania przetargowego - zebrane w jednym miejscu wszystkie najważniejsze dokumenty prawne...

Gwarancja ceny artykułów biurowych - pętla na szyi?  

W postępowaniach przetargowych podanie najniższej ceny jest w dalszym ciągu głównym, a często jedynym kryterium...

Nowa linia długopisów SCHNEIDER Slider Xite, XB  

Długopisy SCHNEIDER Slider Xite, XB wyposażone w wymienny wkład Slider 710 XB to idealne narzędzie do codziennej pracy w...

przetargibiurowe.pl  (+48) 600 092 062

Godziny pracy:  Biuro, live chat: 800 - 1700  Wsparcie online: 24h

Michał Troc Biuro obsługi klienta  

Szanowni Klienci! Drodzy Państwo!

Dbamy o Twoją prywatność

Zanim klikniesz „Przejdź do serwisu”, prosimy o przeczytanie tej informacji. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas i naszych zaufanych partnerów oraz przekazujemy informacje o naszej polityce prywatności w tym o tzw. cookies. Klikając „Przejdź do serwisu”, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez nas i naszych zaufanych partnerów, Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowych, w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych w celu ustalenia Twoich potencjalnych zainteresowań dla dostosowania reklamy i oferty), w tym na umieszczanie tzw. cookies na Twoich urządzeniach i ich odczytywanie, kliknij przycisk „Przejdź do serwisu”.

Jeśli nie chcesz wyrazić zgody lub ograniczyć jej zakres, kliknij „Szczegóły”, gdzie znajdziesz wszelkie informacje o tym jak to zrobić . Te same informacje znajdziesz także na podstronie z naszą polityką prywatności obowiązującą od 25 maja 2018.

W przypadku użytkowników zalogowanych, ważna jest Państwa wcześniejsza zgoda której udzieliliście podczas zakładania konta. Każda Państwa zgoda jest dobrowolna i można ją w dowolnym momencie wycofać.

Polityka prywatności (rozwiń) Klauzula Informacyjna (rozwiń) Lista Zaufanych Partnerów (rozwiń)