DOSTAWA MEBLI MEDYCZNYCH, LODÓWEK, ODBIORNIKÓW TELEWIZYJNYCH I WYPOSAŻENIA SANITARNO – EPIDEMIOLOGICZNEGO NA WYPOSAŻENIE PRACOWNI CHEMIOTERAPII I PRACOWNI ENDOSKOPII w ramach Projektu pn. „Poprawa dostępu do diagnostyki i leczenia onkologicznego w Szpitalu Specjalistycznym im. J. K. Łukowicza w Chojnicach poprzez rozbudowę infrastruktury i zakup specjalistycznego sprzętu i aparatury medycznej.” – II postępowanie

Data publikacji 2020-09-15
Data zakończenia 2020-09-23 00:00:00
Instytucja Szpital Specjalistyczny im. J. K. Łukowicza w Chojnicach
Miejscowość Chojnice
Województwo pomorskie
Branża
  • Meble (włącznie z biurowymi), wyposażenie, urządzenia domowe (z wyłączeniem oświetlenia) i środki czyszczące

Szczegóły

Numer ogłoszenia 581974-N-2020
Typ dokumentu ZP-400
Kod CPV 390000002
Adres strony internetowej siwz
BZP Zobacz

Przedmiot zamówienia

Przedmiotem niniejszego zamówienia jest dostawa mebli medycznych, lodówek, odbiorników telewizyjnych i wyposażenia sanitarno – epidemiologicznego na wyposażenie pracowni chemioterapii i pracowni endoskopii w ramach Projektu pn. „Poprawa dostępu do diagnostyki i leczenia onkologicznego w Szpitalu Specjalistycznym im. J. K. Łukowicza w Chojnicach poprzez rozbudowę infrastruktury i zakup specjalistycznego sprzętu i aparatury medycznej.” (patrz – formularz asortymentowo – cenowy (szczegółowy opis przedmiotu zamówienia) - załącznik nr 2 do SIWZ oraz wymogi dodatkowe – Załącznik nr 3 do SIWZ). Przedmiot zamówienia został podzielony na 4 Zadania. Dopuszcza się możliwość składania ofert częściowych na poszczególne zadania.

Dodatkowe informacje

GuidZP400 9ee823c6-9509-4dec-a7c4-610923aaa400
Biuletyn 581974-N-2020
Zamawiajacy nazwa Szpital Specjalistyczny im. J. K. Łukowicza w Chojnicach
Regon 30816900000000
Zamawiajacy adres ulica ul. Leśna
Zamawiajacy adres numer domu 10
Zamawiajacy miejscowosc Chojnice
Zamawiajacy kod pocztowy 89-600
Zamawiajacy panstwo Polska
Zamawiajacy wojewodztwo pomorskie
Zamawiajacy telefon 523 956 974
Zamawiajacy fax 523 956 505
Zamawiajacy email zampublik@szpital.chojnice.pl
Adres strony url www.szpital.chojnice.pl
Zamieszczanie obowiazkowe 1
Ogloszenie dotyczy 1
Czy finansowane z unii 1
Nazwa projektu programu Poprawa dostępu do diagnostyki i leczenia onkologicznego w Szpitalu Specjalistycznym im. J.K. Łukowicza w Chojnicach poprzez rozbudowę infrastruktury i zakup specjalistycznego sprzętu i aparatury medycznej
Czy ubiegac zaklady pracy 2
Minimalny procent zatrudnienia 0%
Rodzaj zamawiajacego 8
Rodzaj zamawiajacego inny Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej
Czy dostep dokumentow zamowienia 1
Dostep dokumentow zamowienia www.szpital.chojnice.pl
Czy zamieszczona bedzie specyfikacja 1
Zamieszczona bedzie specyfikacja www.szpital.chojnice.pl
Czy wymagane przeslanie ofert 1
Wymagane przeslanie ofert inny Forma pisemna
Dopuszczone wymagane przeslanie ofert adres Szpital Specjalistyczny im. J. K. Łukowicza, ul. Leśna 10, 89-600 Chojnice (dział zamówień publicznych p. 208-209; osoby upoważnione do przyjęcia ofert: Anna Tuszkiewicz – Rudnik, Katarzyna Tyborska, Joanna Narloch, Agnieszka Chmielewska)
Nazwa nadana zamowieniu DOSTAWA MEBLI MEDYCZNYCH, LODÓWEK, ODBIORNIKÓW TELEWIZYJNYCH I WYPOSAŻENIA SANITARNO – EPIDEMIOLOGICZNEGO NA WYPOSAŻENIE PRACOWNI CHEMIOTERAPII I PRACOWNI ENDOSKOPII w ramach Projektu pn. „Poprawa dostępu do diagnostyki i leczenia onkologicznego w Szpitalu Specjalistycznym im. J. K. Łukowicza w Chojnicach poprzez rozbudowę infrastruktury i zakup specjalistycznego sprzętu i aparatury medycznej.” – II postępowanie
Numer referencyjny FZAP-380-13/20
Rodzaj zamowienia 1
Czy podzielone na czesci 1
Okreslenie przedmiotu Przedmiotem niniejszego zamówienia jest dostawa mebli medycznych, lodówek, odbiorników telewizyjnych i wyposażenia sanitarno – epidemiologicznego na wyposażenie pracowni chemioterapii i pracowni endoskopii w ramach Projektu pn. „Poprawa dostępu do diagnostyki i leczenia onkologicznego w Szpitalu Specjalistycznym im. J. K. Łukowicza w Chojnicach poprzez rozbudowę infrastruktury i zakup specjalistycznego sprzętu i aparatury medycznej.” (patrz – formularz asortymentowo – cenowy (szczegółowy opis przedmiotu zamówienia) - załącznik nr 2 do SIWZ oraz wymogi dodatkowe – Załącznik nr 3 do SIWZ). Przedmiot zamówienia został podzielony na 4 Zadania. Dopuszcza się możliwość składania ofert częściowych na poszczególne zadania.
Cpv glowny przedmiot 39000000-2
Szacunkowa wartosc zamowienia calosc 0,00
Zdolnosc techniczna okreslenie warunkow Wykonawca zobowiązany jest załączyć do oferty wstępne oświadczenie wg wzoru określonego w Załączniku Nr 4 do SIWZ, a ten którego oferta zostanie najwyżej oceniona, na wezwanie Zamawiającego także dokumentów potwierdzających te okoliczności, że dysponuje wykazem minimum 3 dostaw wykonanych a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych w zakresie dostaw odpowiadających przedmiotowi zamówienia o wartości minimum dla poszczególnych zadań: zadanie nr 1: 161.900,00 zł, zadanie nr 2: 16.100,00 zł, zadanie nr 3: 35.100,00 zł, zadanie nr 4: 22.000,00 zł, brutto każda dostawa, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te dostawy zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego dostawy były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. Wykonawca składający ofertę na kilka zadań musi wykazać się wykonanymi a w przypadku świadczeń ciągłych również wykonywanymi, minimum 3 dostawami o wymaganej wartości łącznej równej sumie tych zadań, których dotyczy oferta.
Zdolnosc techniczna informacje dodatkowe 1. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. 2. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. 3. Zamawiający ocenia, czy udostępniane Wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez Wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13–22 i ust. 5 ustawy Pzp. 4. Wykonawca, który polega na sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, odpowiada solidarnie z podmiotem, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, za szkodę poniesioną przez zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy. 5. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuacja ekonomiczna lub finansowa, podmiotu, o którym mowa w art. 22a ust. 1 ustawy Pzp, nie potwierdzają spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, Zamawiający żąda, aby Wykonawca w terminie określonym przez zamawiającego: 1) zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub 2) zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuację finansową lub ekonomiczną, o których mowa w art. 22a ust. 1 ustawy Pzp.
Czy zamawiajacy przewiduje wykluczenie 1
Art 24 ust 5 pkt 1 1
Art 24 ust 5 pkt 8 1
Czy oswiadczenie niepodleganiu wykluczenia 1
Wykaz dokumentow zaswiadczen 1. Zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; 2. Zaświadczenie właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; 3. Odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji – art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp.
Zakresie warunkow udzialu Wykaz minimum 3 dostaw wykonanych a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych w zakresie dostaw odpowiadających przedmiotowi zamówienia o wartości minimum dla poszczególnych zadań: zadanie nr 1: 161.900,00 zł, zadanie nr 2: 16.100,00 zł, zadanie nr 3: 35.100,00 zł, zadanie nr 4: 22.000,00 zł, brutto każda dostawa, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te dostawy zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego dostawy były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert; Wykonawca składający ofertę na kilka zadań musi wykazać się wykonanymi a w przypadku świadczeń ciągłych również wykonywanymi, minimum 3 dostawami o wymaganej wartości łącznej równej sumie tych zadań, których dotyczy oferta.
Wykaz potwierdzenie okolicznosci W celu potwierdzenia, że oferowane dostawy odpowiadają wymaganiom określonym przez Zamawiającego, Zamawiający przed udzieleniem zamówienia wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie aktualnych na dzień złożenia dokumentów potwierdzające te okoliczności tj.: 1. Dokumenty potwierdzające jakość wyrobów (atesty, certyfikaty, itp.). 2. Dokumenty szczegółowo opisane w załączniku nr 2 do SIWZ (dotyczy Zadania nr 1) 3. Foldery lub karty katalogowe oferowanych wyrobów w celu zapoznania się z ich charakterystyką techniczną i sposobem wykonania - wymóg dotyczy wszystkich zadań. W przypadku mebli, karta katalogowa produktu musi zawierać nazwę produktu lub nazwę użytego systemu, nazwę producenta, rysunek lub zdjęcie proponowanego mebla, wymiary oraz szczegóły techniczne mebla pozwalające zweryfikować czy proponowany produkt spełnia wymagania projektu. Zamawiający wymaga przedstawienia zdjęć i/lub rysunków faktycznie oferowanych produktów w celu weryfikacji czy oferta spełnia wymagania. 4. Oświadczenie, że oferowany przedmiot zamówienia spełnia wymagania określone ustawą z dnia 20 maja 2010 r. o wyrobach medycznych (dotyczy Zadania nr 1 pozycji nr 22 i 23). W celu złożenia oświadczenia można wykorzystać wzór zawarty w załączniku nr 6 do SIWZ.
Inne dokumenty niewymienione 1. Jeżeli osobą podpisującą ofertę w imieniu i na rzecz Wykonawcy, nie jest osoba wskazana jako uprawniona do reprezentacji podmiotu zgodnie z dokumentacją rejestrową, Wykonawca wraz z ofertą winien złożyć stosowne pełnomocnictwo do podpisania oferty przez tę osobę w postaci oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii. Pełnomocnictwo musi być opatrzone datą wystawienia, określać termin jego obowiązywania i zakres umocowania oraz pieczęć Wykonawcy, imienną pieczęć udzielającego pełnomocnictwa i jego podpis. 2. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium RP, zamiast dokumentów, o których mowa w rozdziale II punkcie 3b SIWZ 2.1. podpunkt 3b. 1 i 2 SIWZ – składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu. 2.2. podpunkt 3b. 3 SIWZ – składa dokument wystawiony w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. 3. Dokument, o którym mowa w punkcie 2.1. powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. Dokument, o którym mowa w punkcie 2.2 powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem składania ofert. 4. Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w punkcie 2, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Regulację z punktu 3 stosuje się odpowiednio.
IV 4 4 data 2020-09-23T00:00:00+02:00
IV 4 4 godzina 10:00
IV 4 4 jezyki Język polski
IV 4 5 okres 30

Powiązane

Zalacznik czesc nr 1
Zalacznik nazwa Zadanie nr 1
Zalacznik cpv glowny przedmiot 39000000-2
Szacunkowa wartosc zamowienia zal 0,00
Zalacznik okres w dniach 35
Zalacznik krotki opis Przedmiotem niniejszego zamówienia jest dostawa mebli medycznych, lodówek, odbiorników telewizyjnych i wyposażenia sanitarno – epidemiologicznego na wyposażenie pracowni chemioterapii i pracowni endoskopii w ramach Projektu pn. „Poprawa dostępu do diagnostyki i leczenia onkologicznego w Szpitalu Specjalistycznym im. J. K. Łukowicza w Chojnicach poprzez rozbudowę infrastruktury i zakup specjalistycznego sprzętu i aparatury medycznej.” (patrz – formularz asortymentowo – cenowy (szczegółowy opis przedmiotu zamówienia) - załącznik nr 2 do SIWZ oraz wymogi dodatkowe – Załącznik nr 3 do SIWZ). Przedmiot zamówienia został podzielony na 4 Zadania - Zadanie nr 1.
  
Zalacznik czesc nr 2
Zalacznik nazwa Zadanie nr 2
Zalacznik cpv glowny przedmiot 39000000-2
Szacunkowa wartosc zamowienia zal 0,00
Zalacznik okres w dniach 35
Zalacznik krotki opis Przedmiotem niniejszego zamówienia jest dostawa mebli medycznych, lodówek, odbiorników telewizyjnych i wyposażenia sanitarno – epidemiologicznego na wyposażenie pracowni chemioterapii i pracowni endoskopii w ramach Projektu pn. „Poprawa dostępu do diagnostyki i leczenia onkologicznego w Szpitalu Specjalistycznym im. J. K. Łukowicza w Chojnicach poprzez rozbudowę infrastruktury i zakup specjalistycznego sprzętu i aparatury medycznej.” (patrz – formularz asortymentowo – cenowy (szczegółowy opis przedmiotu zamówienia) - załącznik nr 2 do SIWZ oraz wymogi dodatkowe – Załącznik nr 3 do SIWZ). Przedmiot zamówienia został podzielony na 4 Zadania - Zadanie nr 2.
  
Zalacznik czesc nr 3
Zalacznik nazwa Zadanie nr 3
Zalacznik cpv glowny przedmiot 39000000-2
Szacunkowa wartosc zamowienia zal 0,00
Zalacznik okres w dniach 35
Zalacznik krotki opis Przedmiotem niniejszego zamówienia jest dostawa mebli medycznych, lodówek, odbiorników telewizyjnych i wyposażenia sanitarno – epidemiologicznego na wyposażenie pracowni chemioterapii i pracowni endoskopii w ramach Projektu pn. „Poprawa dostępu do diagnostyki i leczenia onkologicznego w Szpitalu Specjalistycznym im. J. K. Łukowicza w Chojnicach poprzez rozbudowę infrastruktury i zakup specjalistycznego sprzętu i aparatury medycznej.” (patrz – formularz asortymentowo – cenowy (szczegółowy opis przedmiotu zamówienia) - załącznik nr 2 do SIWZ oraz wymogi dodatkowe – Załącznik nr 3 do SIWZ). Przedmiot zamówienia został podzielony na 4 Zadania - Zadanie nr 3.
  
Zalacznik czesc nr 4
Zalacznik nazwa Zadanie nr 4
Zalacznik cpv glowny przedmiot 39000000-2
Szacunkowa wartosc zamowienia zal 0,00
Zalacznik okres w dniach 35
Zalacznik krotki opis Przedmiotem niniejszego zamówienia jest dostawa mebli medycznych, lodówek, odbiorników telewizyjnych i wyposażenia sanitarno – epidemiologicznego na wyposażenie pracowni chemioterapii i pracowni endoskopii w ramach Projektu pn. „Poprawa dostępu do diagnostyki i leczenia onkologicznego w Szpitalu Specjalistycznym im. J. K. Łukowicza w Chojnicach poprzez rozbudowę infrastruktury i zakup specjalistycznego sprzętu i aparatury medycznej.” (patrz – formularz asortymentowo – cenowy (szczegółowy opis przedmiotu zamówienia) - załącznik nr 2 do SIWZ oraz wymogi dodatkowe – Załącznik nr 3 do SIWZ). Przedmiot zamówienia został podzielony na 4 Zadania - Zadanie nr 4.
  

Criterion

Kryteria Cena
Znaczenie 60,00
  
Kryteria Warunki gwarancji
Znaczenie 20,00
  
Kryteria Termin dostawy
Znaczenie 20,00
  
Repozytorium wiedzy Urzędu Zamówień Publicznych  

Niezbędnik każdego uczestnika postępowania przetargowego - zebrane w jednym miejscu wszystkie najważniejsze dokumenty prawne...

Gwarancja ceny artykułów biurowych - pętla na szyi?  

W postępowaniach przetargowych podanie najniższej ceny jest w dalszym ciągu głównym, a często jedynym kryterium...

Nowa linia długopisów SCHNEIDER Slider Xite, XB  

Długopisy SCHNEIDER Slider Xite, XB wyposażone w wymienny wkład Slider 710 XB to idealne narzędzie do codziennej pracy w...

przetargibiurowe.pl  (+48) 600 092 062

Godziny pracy:  Biuro, live chat: 800 - 1700  Wsparcie online: 24h

Michał Troc Biuro obsługi klienta  

Szanowni Klienci! Drodzy Państwo!

Dbamy o Twoją prywatność

Zanim klikniesz „Przejdź do serwisu”, prosimy o przeczytanie tej informacji. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas i naszych zaufanych partnerów oraz przekazujemy informacje o naszej polityce prywatności w tym o tzw. cookies. Klikając „Przejdź do serwisu”, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez nas i naszych zaufanych partnerów, Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowych, w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych w celu ustalenia Twoich potencjalnych zainteresowań dla dostosowania reklamy i oferty), w tym na umieszczanie tzw. cookies na Twoich urządzeniach i ich odczytywanie, kliknij przycisk „Przejdź do serwisu”.

Jeśli nie chcesz wyrazić zgody lub ograniczyć jej zakres, kliknij „Szczegóły”, gdzie znajdziesz wszelkie informacje o tym jak to zrobić . Te same informacje znajdziesz także na podstronie z naszą polityką prywatności obowiązującą od 25 maja 2018.

W przypadku użytkowników zalogowanych, ważna jest Państwa wcześniejsza zgoda której udzieliliście podczas zakładania konta. Każda Państwa zgoda jest dobrowolna i można ją w dowolnym momencie wycofać.

Polityka prywatności (rozwiń) Klauzula Informacyjna (rozwiń) Lista Zaufanych Partnerów (rozwiń)