1. Oznaczenie przedmiotu zamówienia według klasyfikacji Wspólnego Słownika Zamówień (CPV):
Przedmiot główny: 80.53.31.00-0 Usługi szkolenia komputerowego
Przedmiot dodatkowy:
80.53.30.00-9 Usługi zapoznawania użytkownika z obsługą komputera i usługi szkoleniowe,
80.42.00.00-4 Usługi e-learning,
39.16.21.00-6 Pomoce dydaktyczne,
39.16.20.00-5 Pomoce naukowe,
39.16.22.00-7 Pomoce i artykuły szkoleniowe,
55.12.00.00-7 Usługi cateringowe w zakresie spotkań i konferencji.
2. Niniejsze zamówienie dokonywane jest w związku z realizacją Projektu LUBIEWO - INTERNET - EDUKACJ@, finansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach działania 8.3. Przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu- elnclusion, osi priorytetowej 8. Społeczeństwo informacyjne - zwiększanie innowacyjności gospodarki Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka 2007 - 2013.
3. Przedmiotem zamówienia jest:
a) Kurs podstawowej obsługi komputera i Internetu dla 650 Uczestników
b) Materiały szkoleniowe dla 650 uczestników
c) Catering dla 650 uczestników szkolenia
4. Wymagania szczególne odnośnie przedmiotu zamówienia:
1. Kurs podstawowej obsługi komputera i Internetu:
a. W ramach zadania należy:
1. Przeprowadzić pięciodniowe szkolenie na terenie Gminy Lubiewo dla 650 osób z grupy docelowej PO IG,
w miejscu dostosowanym do potrzeb osób niepełnosprawnych.
2. Zamawiający zakłada, że w każdej z grup szkoleniowych uczestniczyć będzie od 8 do 12 osób - szkolenie powinno odbyć się w 65 grupach po 30 godzin szkoleniowych w każdej z grup.
3. Przeprowadzić szkolenie w sposób uwzględniający zróżnicowany stopień zaawansowania, dostosowany do indywidualnych potrzeb i możliwości Uczestników; Zamawiający nie dopuszcza możliwości szkolenia dwóch lub więcej uczestników kursu przy jednym stanowisku komputerowym.
4. Oznakować miejsce realizacji szkoleń zgodnie z Wytycznymi w zakresie oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka na lata 2007-2013 (PO IG), Oś priorytetowa 8. Społeczeństwo Informacyjne - zwiększenie innowacyjności gospodarki, działanie 8.3 Przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu eInclusion.
5. Zapewnić uczestnikom niezbędne materiały szkoleniowe, uwzględniając przy tym różne grupy odbiorców (młodzież, osoby niepełnosprawne, osoby starsze) oraz ich zaawansowanie w obsłudze komputera.
6. Skonfigurować platformę e-learning z zawartością dostosowaną do potrzeb szkolenia, wspierającą szkolenia stacjonarne, w tym zapewnić wsparcie informatyczne i moderatora.
7. Zapewnić wykwalifikowaną kadrę dydaktyczną do przeprowadzenia szkoleń.
8. Opracować programy szkolenia, uwzględniając, że każdy dzień szkolenia będzie trwał 5 godzin dydaktycznych oraz przerwy (1 godzina dydaktyczna = 45 minut).
9. Opracować harmonogram kursu uwzględniający dzienny czas trwania zajęć nie dłuższy niż 5 godzin dydaktycznych (45 min.), rozpoczynających się nie wcześniej niż o godzinie 8:00 i kończących się nie później niż o godzinie 20:00. Do czasu zajęć dydaktycznych nie wlicza się czasu trwania przerw.
10. Zakres szkolenia winien obejmować co najmniej:
a. Kurs obsługi komputera powinien objąć następujące zagadnienia
1. Podstawy obsługi komputera:
1. Elementy budowy komputera
2. Podstawowe pojęcia
3. Zasady pracy w systemie operacyjnym
4. Praca na plikach, folderach
5. Co to są skróty i jakie mają zastosowanie
6. Programy których używamy na co dzień: edytor tekstu, przeglądarka internetowa, arkusz kalkulacyjny, klient poczty, komunikator internetowy
7. Co to jest panel sterowania i do czego służy (np. zmiana rozdzielczości ekranu, zmiana wyglądu pulpitu itp.)
8. Podstawy administracji systemem
9. Konserwacja systemu darmowe narzędzia
10. Podstawy z obsługi i konfiguracji oprogramowania antywirusowego,
11. Podsumowanie
2. Organizacja i zarządzanie danymi na komputerze
1. Pliki i foldery
2. Tworzenie i kasowanie plików, folderów i skrótów
3. Kopiowanie, przenoszenie, wklejanie plików, folderów i skrótów
4. Podsumowanie
3. Obsługa edytora tekstów - podstawy
1. Redagowanie dokumentu
2. Formatowanie tekstu
3. Praca z tabelami i na tabelach
4. Grafika w edytorze tekstu
5. Ustawianie dokumentu do wydruku
6. Drukowanie dokumentu
7. Podsumowanie
4. Obsługa arkusza kalkulacyjnego - podstawy
1. Co to jest arkusz kalkulacyjny i do czego służy
2. Praca na arkuszu: omówienie budowy arkusza, wprowadzanie danych, kasowanie
3. Formuły i funkcje - podstawy
4. Sortowanie danych
5. Tworzenie wykresów
6. Ustawienia arkusza do wydruku, drukowanie arkusza
7. Podsumowanie
5. Obsługa prezentacji multimedialnych - podstawy
1. schemat działania i sposoby zapisu prezentacji,
2. tworzenie, przenoszenie i kopiowanie slajdów, szablony slajdów, formatowanie tła slajdu
3. przejścia między slajdami, animacje dla elementów slajdu, określanie kolejności animacji elementów slajdu
4. tabele i wykresy
5. multimedia
6. organizacja prezentacji i przygotowanie pokazu
7. Podsumowanie
6. Podstawy Internetu
1. Zasady obsługi przeglądarki internetowej
2. Do czego służy Internet
3. Wyszukiwanie danych w Internecie
4. Popularne serwisy internetowe
5. Komunikatory internetowe - gadu-gadu, skype, viber, icq i inne.
6. Co to jest wirus i inne zagrożenia płynące z internetu? jak się chronić przed nim
7. Zasady korzystania z oprogramowania antywirusowego posiadanego przez beneficjentów (skanowanie, aktualizacja, ochrona rodzicielska)
8. e-komunikacja z urzędem deklaracje pit wnioski do urzędu.
9. Podsumowanie
7. Poczta elektroniczna
1. Jak i gdzie założyć skrzynkę pocztową
2. Tworzenie, wysyłanie, odbieranie e-mail
3. Zarządzanie naszymi mailami, tworzenie folderów, przenoszenie, sortowanie maili, wyszukiwanie,
4. Co to jest Spam i jak go unikać, czarna lista maili
5. Podsumowanie
8. Tworzenie stron WWW
1. HTML/XHTML
2. CSS
3. PHP
4. SQL
5. JAVASCRIPT
6. AJAX
7. FLASH
8. ASP.NET
9. Podsumowanie
b. Zamawiający oczekuje realizacji zakresu merytorycznego w podziale na 4 moduły szkoleniowe:
1. Moduł I Podstawy obsługi komputera,
2. Moduł II Posługiwanie się edytorem tekstu,
3. Moduł III Posługiwanie się arkuszem kalkulacyjnym,
4. Moduł IV Tworzenie stron WWW.
c. Ilość godzin szkolenia w ramach każdego z modułów warunkuje ilość sformowanych grup szkoleniowych spośród Beneficjentów Ostatecznych projektu/Uczestników szkoleń.
d. Zamawiający oczekuje, że uczestnicy kursu, po jego zakończeniu nabędą umiejętności samodzielnej obsługi komputera, bezpiecznego i zgodnego z prawem korzystania z zasobów internetu.
e. Wykonawca wyda każdemu uczestnikowi kursu po jego zakończeniu zaświadczenie oraz/lub certyfikat ukończenia kursu współfinansowanego ze środków Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka na lata 2007-2013 (PO IG), Oś priorytetowa 8. Społeczeństwo Informacyjne - zwiększenie innowacyjności gospodarki, działanie 8.3 Przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu eInclusion.
f. Wykonawca przeprowadzi na zakończenie kursu ankietę ewaluacyjną ex-post, określającą nie mniej niż poziom zadowolenia uczestników z odbytego kursu, przydatność omawianych zagadnień, wzrost nabytej wiedzy i umiejętności,
g. Wykonawca zobowiązany jest przekazać Zamawiającemu na zakończenie kursu oryginały następujących dokumentów:
1. imienne listy obecności, harmonogramy szkoleń,
2. listę z potwierdzeniem odbioru materiałów szkoleniowych przez uczestników szkolenia,
3. rejestr wydanych zaświadczeń i certyfikatów.
h. Wszystkie przygotowane dokumenty powinny być oznakowane zgodnie z Wytycznymi w zakresie oznaczania projektów
w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka na lata 2007- 2013 (PO IG), Oś priorytetowa 8. Społeczeństwo Informacyjne - zwiększenie innowacyjności gospodarki, działanie 8.3 Przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu eInclusion.
i. Wykonawca dostarczy materiały szkoleniowe dla 650 uczestników, w tym nie mniej niż: podręcznik, wydrukowana prezentacja ew. płyta CD/DVD z wypalonymi materiałami szkoleniowymi oraz dostęp do materiałów w postaci usługi udostępnionej w tzw. chmurze (z ang. cloud computing). Wszystkie przygotowane dokumenty powinny być oznakowane zgodnie z Wytycznymi w zakresie oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka na lata 2007- 2013 (PO IG), Oś priorytetowa 8. Społeczeństwo Informacyjne - zwiększenie innowacyjności gospodarki, działanie 8.3 Przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu eInclusion.
j. Wykonawca dostarczy każdemu z uczestników kursu materiały dydaktyczne odzwierciedlające lub rozszerzające zakres wiedzy przekazanej podczas kursu. Materiały te muszą być w formie materiałów autorskich. Materiały dydaktyczne muszą być dostarczone w formie pisemnej, możliwe jest ich zdublowanie lub rozszerzenie w formie elektronicznej, w tym e-learning za pośrednictwem stworzonej w ramach odrębnego zamówienia platformy i tzw. cloud computing.
2. Catering dla uczestników szkolenia
a. Usługa cateringowa obejmować ma:
1. przerwy kawowe dla każdego ze szkoleń, na które będą składały się: napoje gorące (kawa, herbata), woda mineralna, ciastka.
3. Ciężar udowodnienia, że oferowana usługa jest równoważna w stosunku do wymogu określonego przez Zamawiającego spoczywa na składającym ofertę. W takim wypadku Wykonawca musi przedłożyć odpowiednie dokumenty, wymagane prawem certyfikaty i inne dokumenty, oraz pozwalające jednoznacznie stwierdzić, że jest ona równoważna (pod rygorem odrzucenia oferty).
4. Zamawiający dopuszcza realizację części zamówienia polegającej na dostarczeniu usług cateringowych, analizy ex-post i wydruku (także wypalenia na płycie CD/DVD) materiałów szkoleniowych przy udziale podwykonawców. |