„System kompleksowej obsługi urządzeń drukujących i wydruków”

Data publikacji 2016-12-09
Data zakończenia 2016-12-19 10:30:00
Instytucja Szpital Specjalistyczny im. Stefana Żeromskiego Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej w Krakowie
Miejscowość Kraków
Województwo małopolskie
Branża
  • Pakiety oprogramowania użytkowego do drukowania

Szczegóły

Numer ogłoszenia 363523 / 2016
Typ dokumentu ZP-400
Kod CPV 487730007
Adres strony internetowej siwz

Przedmiot zamówienia

I. Przedmiotem zamówienia jest uruchomienie i utrzymanie przez okres 24 m-cy systemu kompleksowej obsługi urządzeń drukujących użytkowanych przez Szpitala Specjalistycznego im. Stefana Żeromskiego SP ZOZ w Krakowie, os. Na Skarpie 66, 31-913 Kraków,.

System powinien obejmować:
1. zapewnienie ciągłości pracy urządzeń drukujących, w tym ich naprawy, konserwacje i przeglądy; oraz płynne dostarczanie materiałów eksploatacyjnych (z wyjątkiem papieru) - tonerów do drukarek.
2. udostępnienie i prowadzenie przez Wykonawcę, w oparciu o jego serwery, serwisu umożliwiającego:
a) zdalne monitorowanie stanu zużycia materiałów eksploatacyjnych dla poszczególnych urządzeń drukujących ( w zależności od technologii urządzenia )z wykorzystaniem oprogramowania (agentów) zainstalowanego u Zamawiającego, na które Wykonawca udziela Zamawiającemu prawa użytkowania – podsystem monitorowania;
b) raportowanie ilości wydruków dla poszczególnych urządzeń drukujących – podsystem raportowy na wszystkich urządzeniach Zamawiającego;
3. zapewnienie Zamawiającemu  poprzez przeglądarkę WWW dostępu do serwisu Wykonawcy umożliwiającego podgląd monitorowanych urządzeń oraz generowanych raportów
4.śledzenie i analizowanie przez Wykonawcę stanów zużycia materiałów eksploatacyjnych  urządzeń drukujących Zamawiającego ( w zależności od technologii urządzenia ) oraz na tej podstawie płynną ich dostawę (z wyjątkiem papieru);
4. odbiór i utylizację zużytych części i materiałów eksploatacyjnych;
WYMAGANIA OGÓLNE
1. Szacowana ilość stron A4 wydruku w ramach realizacji przedmiotu zamówienia: 6 700 000/ rok
2. Przedmiotem zamówienia objęte będą posiadane przez Zamawiającego urządzenia zgodnie z załącznikiem nr 5 do SIWZ oraz urządzenia drukujące nabywane przez Zamawiającego w ramach tworzenia nowych stanowisk.
3. Wykonawca użyczy na prośbę zamawiającego do 320 sztuk urządzeń drukujących nowych lub nie starszych niż 2 lata i w tym 20 nowych drukarek jednego typu w zamian za comiesięczna opłatę uwzględniająca koszt wydruku jednej strony A4 ujednoliconą dla wszystkich urządzeń Zamawiającego i obliczaną na podstawie ilości wykonanych wydruków raportowanych do serwisu Wykonawcy. Urządzenia będą zgodne z opisem sprzętu z punktu 4.
4. Wykonawca musi zapewnić możliwość użyczenia następujących typów urządzeń:
drukarka laserowa, monochromatyczna, dupleksowa z dwoma podajnikami umożliwiającymi automatyczny wybór podajnika w zależności od formatu wydruku (możliwość drukowania recept); - 150 szt.
urządzenie wielofunkcyjne mono (drukarka, kopiarka, skaner, fax), urządzenie laserowe, monochromatyczne, dupleksowa z dwoma podajnikami umożliwiającymi automatyczny wybór podajnika w zależności od formatu wydruku, skaner automatyczny dupleksowy z możliwością skanowania do katalogu sieciowego; - 120 szt.
urządzenie wielofunkcyjne kolorowe (drukarka, kopiarka, skaner, fax), urządzenie laserowe, kolorowe, dupleksowa z dwoma podajnikami umożliwiającymi automatyczny wybór podajnika w zależności od formatu wydruku, skaner automatyczny dupleksowy z możliwością skanowania do katalogu sieciowego – 30 szt.
Poszczególne ilości mogą ulec zmianie w ilości ± 20 szt.
WSZYSTKIE TYPY URZĄDZEŃ MUSZĄ POSIADAĆ STEROWNIKI DO SYSTEMU WYDRUKU CUPS
5. Zamawiający zastrzega sobie prawo pierwokupu użyczonych urządzeń po cenie oszacowanej na podstawie wartości określonej w protokole użyczenia i stopnia ich zużycia.
6. Zamawiający nie dopuszcza wymiany urządzeń będących jego własnością.
7. System zarządzania musi zapewniać:
a) pełną kontrolę kosztów wydruków dla poszczególnych urządzeń drukujących;
b) pełną kontrolę ilości wydruków (stron) dla poszczególnych urządzeń drukujących;
c) pełną kontrolę stanów materiałów eksploatacyjnych poszczególnych urządzeń drukujących;
d) możliwość kontroli papieru do wydruków;
e) prognozę stanów materiałów eksploatacyjnych w oparciu o historię ilości wydruków.
f) zarządzanie wirtualnym magazynem Zamawiającego w zakresie ilości tonerów nowych oraz tonerów zużytych znajdujących się w magazynie Zamawiającego. Zarządzanie musi odbywać się z poziomu panelu administracyjnego;
g) udostępnienie informacji dot. uszkodzenia materiałów drukujących (tonerów), generowanych z poziomu chipa tonera;
h) możliwość wygenerowania historii zmiany materiałów eksploatacyjnych
z poziomu pojedynczego urządzenia w okresie min pełnych 12 miesięcy;
i) możliwość wygenerowania historii ilości wydrukowanych stron z poziomu pojedynczego urządzenia w okresie min pełnych 12 miesięcy;
j) możliwość generowania tzw.:" ośrodków tworzenia kosztów" poprzez przypisanie wybranego urządzenia Zamawiającego do wskazanej przez niego lokalizacji ( dział, wydział, oddział, pokój, piętro, osoba );
k) instalacja systemu musi odbywać się za pomocą agenta skanującego poszczególne sieci lub podsieci Zamawiającego;
l) udostępnienia informacji o płatnościach online w czasie rzeczywistym
z podziałem na kwoty faktur opłaconych, nieopłaconych i przeterminowanych;
m) możliwość współpracy z już użytkowanymi przez Zamawiającego urządzeniami, połączonymi za pomocą połączeń LAN jak i USB;
n) brak konieczności instalacji serwerów jak i innej ingerencji w sieć Zamawiającego. W razie potrzeby Zamawiający dopuszcza możliwość instalacji serwera pośredniczącego w sieci Zamawiającego zgodnie w zaleceniami Sekcji Informatycznej.
o) możliwość podglądu w czasie rzeczywistym za pomocą przeglądarki www parametrów pracy systemu (tzw: ”indywidualny panel administracyjny„), umożliwiający Zamawiającemu wgląd w jego pracę z poziomu pojedynczej drukarki.

8. Zamawiający jest zwolniony z potrzeby „ręcznego” kontrolowania stanu liczników - nie dopuszcza się możliwości odczytywania liczników urządzeń własnymi siłami oraz przekazywanie tej informacji Wykonawcy.
Dostawa materiałów eksploatacyjnych odbywać się ma automatycznie do magazynu Zamawiającego bez dodatkowych zleceń lub zamówień z jego strony, jednakże Zamawiający zastrzega sobie taką możliwość w szczególnych przypadkach.
Zamawiająca zastrzega sobie aby w Sekretariacie Szpitala i na Izbie Przyjęć zawsze znajdował się zapas po 1 szt. toneru dla każdego urządzenia drukującego.
Wykonawca dostarczy do magazynu 10 drukarek zastępczych z interfejsem sieciowym o parametrach równoważnych do drukarek aktualnie wykorzystywanych.
W momencie startowego uruchomienia systemu Wykonawca wygeneruje raport początkowy informujący o stanie liczników poszczególnych urządzeń drukujących.
Raport w formie papierowej i elektronicznej jako plik arkusza kalkulacyjnego dotyczący stanu zużycia materiałów zużywalnych oraz stopnia realizacji umowy względem jej wartości maksymalnej sporządzany będzie na koniec miesiąca:
WYMAGANIA TECHNICZNE
1. Brak konieczności instalacji serwerów w sieci Zamawiającego. W razie potrzeby Zamawiający dopuszcza możliwość instalacji serwera pośredniczącego w sieci Zamawiającego zgodnie w zaleceniami Sekcji Informatycznej.
2. Możliwość instalacji oprogramowania agenta w środowisku Windows oraz Linux.
3. Możliwość komunikacji agenta z urządzeniem drukującym za pomocą połączeń LAN oraz USB zarówno w środowisku Windows jak i Linux
4. W przypadku konieczności podłączenia do sieci LAN urządzenia drukującego Zamawiającego lub użyczonego od Wykonawcy w miejscu, gdzie nie ma wystarczającej ilości gniazd sieciowych, Wykonawca użyczy Zamawiającemu przełącznik sieciowy i/lub printserver.
5. Zamawiający nie dopuszcza ingerencji Wykonawcy w swoje środowisko sieciowe.
6. Zakres danych przesyłanych od agentów zainstalowanych u Zamawiającego do serwera Wykonawcy może obejmować tylko i wyłącznie informacje związane z stanem pracy urządzeń drukujących – niedopuszczalne jest przesyłanie jakichkolwiek informacji związanych z treścią wydruków
7. System musi posiadać funkcje synchronizacji struktury organizacyjnej z domeną Active Directory zamawiającego.
8. Transmisja danych od agentów do serwera musi być szyfrowana jednym ze standardowych algorytmów kryptograficznych (np. DES, 3DES, AES, IDEA, BLOWFISH, TWOFISH, SERPENT).
9. Przypisanie przez Wykonawcę poszczególnych urządzeń drukujących w podsystemie raportowym do lokalizacji i ośrodków powstawania kosztów zgodnie z wykazem dostarczonym przez Zamawiającego po podpisaniu umowy.
10. Systemu musi zapewniać automatyczne skanowanie sieci komputerowej w celu wykrycia nowych urządzeń.
12. Podsystemy monitorowania i raportowania powinny zapewniać:
a) prezentację informacji o urządzeniu drukującym: producent, model, numer seryjny, lokalizacja, ośrodek powstawania kosztów
b) generowanie raportów dziennych, tygodniowych, miesięcznych wraz z możliwością podziału na format papieru, duplex, simplex oraz wydruk kolorowy i monochromatyczny dla poszczególnych urządzeń Zamawiającego;
c) tworzenie sumarycznego wykresu oraz raportu ilości wydruków z możliwością wyboru zakresu dat (historia);
d) generowanie raportu miesięcznego ilości i kosztu wydruków (stron) dla każdego urządzenia z agregacją względem ośrodków powstawania kosztów;
e) eksport raportów drukowania do plików CSV
f) śledzenie zużycia materiałów eksploatacyjnych w urządzeniach drukujących jak również możliwość zliczania ilości wydrukowanych stron.
13. System musi zapewnić automatyczne monitorowanie nowych urządzeń drukujących zainstalowanych na wcześniej monitorowanych stacjach roboczych i serwerach wydruków. W takim przypadki informacja o podłączeniu nowego urządzenia musi być automatycznie przesłana do serwera centralnego, gdzie administrator podejmie decyzje o jej sklasyfikowaniu
14. System musi dostarczać funkcjonalność zabezpieczenia poufności wydruków poprzez zwalnianie prac po wprowadzeniu przez użytkownika numerycznego kodu pin lub karty zbliżeniowej
15. System musi umożliwić zastosowanie różnego rodzaju czytników kart zbliżeniowych w ramach jednej instalacji systemu.
16. Zamawiający nie dopuszcza instalacji kilku aplikacji, dostęp do panelu systemu musi być przez przeglądarkę WWW.
17. System musi umożliwiać obsługę SNMP v3.
18. Nie dopuszcza się instalowanie wielu aplikacji. Wszystkie funkcjonalności muszą zostać spełnione przez jeden system zarządzania . Jeden rodzaj agenta musi być odpowiedzialny za skanowanie i komunikację urządzeń USB, LPT i LAN . Nie dopuszcza się możliwości instalacji wielu agentów.
19. Oprogramowanie zliczające musi posiadać możliwość doboru ręcznego min 15 profili dla urządzeń drukujących połączonych za pomocą połączeń USB.
20. Oprogramowanie zliczająco monitorujące musi mieć możliwość odczytu zbieranych informacji z urządzeń drukujących zamawiającego tekstem otwartym ( skrypt otwarty) JSON / ASCII. 
21. Oprogramowanie musi mieć możliwość odczytu plików w standardzie  SOAP,MARS oraz współpracy z interfacem POSIX,
22. System zarządzania posiada musi posiadać funkcjonalność:
a) obliczenia w czasie rzeczywistym na podstawie zużycia materiałów eksploatacyjnych ,  pokrycia strony dla każdej drukarki w całym środowisku bez względu na typ połączenia urządzenia drukującego ze stacją roboczą tj. LPT, USB oraz LAN, oraz  pozwala w czasie rzeczywistym i z zakresem dat wygenerować raport z procentowym pokryciem stron dla każdej drukarki oraz średnim pokryciem dla wszystkich z rozróżnieniem na kopie mono i kolor
b) określania  ceny pojedynczej  kopi z dokładnością  do 4 miejsca po przecinku , pozwalający w czasie rzeczywistym i z zakresem dat wygenerować raport z pokryciami stron dla każdej drukarki oraz średnim pokryciem dla wszystkich rozdzielając na kopie mono i kolor lub uśredniając do mono .
c) możliwość wysyłania informacji związanej z zarządzaniem systemem i pracą drukarek do Biura Obsługi Klienta  z poziomu systemu zarządzania drukiem , bez konieczności korzystania z serwerów i domen poczty zewnętrznej.
23. Oprogramowanie musi zapewnić zintegrowany dostęp do panelu serwisowego wskazującego następujące  informacje dotyczące  napraw urządzeń serwisowanych:
a) status naprawy w czasie rzeczywistym
b) dane zgłaszającego
c) lokalizację sprzętu drukującego będącego w naprawie ( wskazanie miejsca w którym znajduje się uszkodzone urządzenie u Zamawiającego )
d) model urządzenia drukującego wraz z numerem seryjnym
e) opis usterki ( z możliwością wypełnienia opisu usterki przez Zamawiającego )
f) możliwość wyszczególnienia części niezbędnych do naprawy urządzenia drukującego ( edytowalny przez Wykonawcę)
g) wyszczególnienie kosztów naprawy ( edytowalnych przez Wykonawcę)
h) opis naprawy urządzenia drukującego ( wypełniany przez serwis Wykonawcy)
i) data zgłoszenia serwisowego ( możliwość zgłoszenia akcji serwisowej przez Zamawiającego za pomocą przeglądarki www)
j) data przyjęcia zgłoszenia serwisowego ( wypełnia serwis Wykonawcy)
k) data wykonania naprawy ( wypełnia serwis Wykonawcy)
l) data wydania drukarki z serwisu ( wypełnia serwis Wykonawcy )
m) możliwość dodania załącznika ( dodania strony testowej z urządzenia celem określenia awarii , brudnego druku etc , )
n) możliwość dodania załącznika przez serwis urządzeń drukujących ( wydruk testowy z urządzenia drukującego świadczący o poprawnym wykonaniu usługi serwisowej )

II. Zamawiający wymaga aby w pierwszym dniu uruchomienia systemu, oferent dostarczył i podłączył wraz z pracownikami sekcji informatycznej Zamawiającego 70 drukarek aby zapewnić ciągłość pracy szpitala.

III. Wdrożenie i uruchomienie systemu nastąpi w terminie nie dłuższym niż 7 dni od dnia podpisania umowy
W przypadku wykonania zamówienia przez podwykonawcę Wykonawca zobowiązany jest do podania części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom zgodnie z art. 36 b ustawy Pzp

Dodatkowe informacje

Biuletyn 2016
Nazwa Szpital Specjalistyczny im. Stefana Żeromskiego Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej w Krakowie
Ulica os. Na Skarpie
Nr domu 66
Miejscowość Kraków
Kod Pocztowy 31913
Panstwo Polska
Województwo małopolskie
Tel (012) 6441956
Fax (012) 6444756
Email zpubl@interia.pl
Adres strony url www.zeromski-szpital.pl
Regon 63016100000
Obowiązkowa Tak
Zamieszczanie obowiazkowe Tak
Dotyczy 1
Rodzaj zamówienia podmiot prawa publicznego
Czy zamieszczona bedzie specyfikacja Tak
Zamieszczona bedzie specyfikacja http://www.bip.krakow.pl/?bip_id=40&mmi=10567
Czy wymagane przeslanie ofert Tak
Wymagane przeslanie ofert inny Pisemnie
Czy podzielone na czesci Nie
Dopuszczone wymagane przeslanie ofert adres Szpital Specjalistyczny im. S. Żeromskiego SP ZOZ w Krakowie, os. Na Skarpie 66, 31 - 913 Kraków
Numer referencyjny ZP 29/2016
Rodz zam U
Okres2c 24
Czy przewiduje udzielenie zamowien 67 Nie
Czas O
Okreslenie warunkow Zamawiający nie precyzuje szczegółowo warunku
Sytuacja finansowa okreslenie warunkow Zamawiający nie precyzuje szczegółowo warunku
Zdolnosc techniczna okreslenie warunkow Zamawiający wymaga posiadania wiedzy i doświadczenia w zakresie wykonania lub wykonywania w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej 2 wdrożeń systemu kompleksowej obsługi urządzeń drukujących na 4 000 000 stron A4, wraz z załączeniem dokumentu potwierdzającego, że ta dostawa została wykonana lub jest wykonywana należycie. Dokumentami , o których mowa powyżej są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługa była lub jest wykonywana, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy. Referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonanie powinny być wydane nie wcześniej 3 m-ce przed upływem terminu składania ofert.
Czy zamawiajacy przewiduje wykluczenie Tak
Art 24 ust 5 pkt 1 Tak
Czy oswiadczenie niepodleganiu wykluczenia Tak
Wykaz dokumentow zaswiadczen 1. Oświadczenie, że na dzień składania ofert wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania i spełnia warunki udziału w postępowaniu. Informacje zawarte w oświadczeniu będą stanowić wstępne potwierdzenie, że wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. 2. Zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz ewentualnymi odsetkami lub płatnościami lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu. 3. Zaświadczenia właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert lub innego dokumentu potwierdzającego , że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymania w całości wykonania decyzji właściwego organu. 4. Odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt. 1 ustawy Pzp 5. oświadczenie o przynależności do tej samej grupy kapitałowej. Wraz ze złożeniem oświadczenia Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 3 do SIWZ
Zakresie warunkow udzialu 1. Oświadczenie, że na dzień składania ofert wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania i spełnia warunki udziału w postępowaniu. Informacje zawarte w oświadczeniu będą stanowić wstępne potwierdzenie, że wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. 2. Referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługa była lub jest wykonywana, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy. Referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonanie powinny być wydane nie wcześniej 3 m-ce przed upływem terminu składania ofert.
Inne dokumenty niewymienione 1. Formularz ofertowy według wzoru określonego w załączniku nr 1 do SIWZ 2. Upoważnienie (pełnomocnictwo) do podpisania oferty winno być dołączone do oferty, o ile nie wynika z innych dokumentów załączonych przez Wykonawcę.
Wykaz potwierdzenie okolicznosci 1. Oświadczenie Wykonawcy, że zaoferowane drukarki posiadają Deklaracja zgodności CE 2. Certyfikat PN-EN ISO /IEC 27001:2014 w zakresie usług związanych z usługami drukującymi
Czy wadium Nie
Czy przewiduje udzielenie zaliczek Nie
Czy dopuszcza zlozenie katalogow elektronicznych Nie
Czy wymaga zlozenie katalogow elektronicznych Nie
Czy wymaga zlozenie oferty wariantowej Nie
Czy dopuszcza zlozenie oferty wariantowej Nie
Czy dopuszcza zlozenie oferty wariantowej zasadniczej Nie
Kod trybu zamówienia PN
Czy zmiana umowy Tak
Zmiana umowy Zgodnie z § 13 pkt. 1 i § 14pkt. 1 Wzoru projektu umowy
Kryt 0 Cena
Kryt 0p 60
Data składania wniosków 19/12/2016
Godzina składania wniosków 10:30
IV 4 4 jezyki polski
Termin on
Termin związania ofertą 30
Zastosowanie procedury pzp Tak
IV 6 5 Nie
Czy unieważnienie Tak
Repozytorium wiedzy Urzędu Zamówień Publicznych  

Niezbędnik każdego uczestnika postępowania przetargowego - zebrane w jednym miejscu wszystkie najważniejsze dokumenty prawne...

Gwarancja ceny artykułów biurowych - pętla na szyi?  

W postępowaniach przetargowych podanie najniższej ceny jest w dalszym ciągu głównym, a często jedynym kryterium...

Nowa linia długopisów SCHNEIDER Slider Xite, XB  

Długopisy SCHNEIDER Slider Xite, XB wyposażone w wymienny wkład Slider 710 XB to idealne narzędzie do codziennej pracy w...

przetargibiurowe.pl  (+48) 600 092 062

Godziny pracy:  Biuro, live chat: 800 - 1700  Wsparcie online: 24h

Michał Troc Biuro obsługi klienta  

Szanowni Klienci! Drodzy Państwo!

Dbamy o Twoją prywatność

Zanim klikniesz „Przejdź do serwisu”, prosimy o przeczytanie tej informacji. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas i naszych zaufanych partnerów oraz przekazujemy informacje o naszej polityce prywatności w tym o tzw. cookies. Klikając „Przejdź do serwisu”, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez nas i naszych zaufanych partnerów, Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowych, w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych w celu ustalenia Twoich potencjalnych zainteresowań dla dostosowania reklamy i oferty), w tym na umieszczanie tzw. cookies na Twoich urządzeniach i ich odczytywanie, kliknij przycisk „Przejdź do serwisu”.

Jeśli nie chcesz wyrazić zgody lub ograniczyć jej zakres, kliknij „Szczegóły”, gdzie znajdziesz wszelkie informacje o tym jak to zrobić . Te same informacje znajdziesz także na podstronie z naszą polityką prywatności obowiązującą od 25 maja 2018.

W przypadku użytkowników zalogowanych, ważna jest Państwa wcześniejsza zgoda której udzieliliście podczas zakładania konta. Każda Państwa zgoda jest dobrowolna i można ją w dowolnym momencie wycofać.

Polityka prywatności (rozwiń) Klauzula Informacyjna (rozwiń) Lista Zaufanych Partnerów (rozwiń)