Zakup oraz sukcesywna dostawa wyrobów gospodarstwa domowego z tworzyw sztucznych do jednostek organizacyjnych UAM. Przedmiot zamówienia został podzielony na 2 części: Część 1 - Zakup oraz sukcesywna dostawa wyrobów gospodarstwa domowego z tworzyw sztucznych do jednostek organizacyjnych UAM [mopy, kije, miotły, szczotki, wiadra, ścierki itp.] Część 2 - Zakup oraz sukcesywna dostawa wyrobów gospodarstwa domowego z tworzyw sztucznych do jednostek organizacyjnych UAM [kosze, rękawice gumowe, art. jednorazowe, taśmy ostrzegawcze, worki na śmieci]

Data publikacji 2017-04-06
Data zakończenia 2017-04-20 00:00:00
Instytucja Uniwersytet im. A. Mickiewicza w Poznaniu
Miejscowość Poznań
Województwo wielkopolskie
Branża
  • Sprzęt gospodarstwa domowego,
  • Produkty z tworzyw sztucznych

Szczegóły

Numer ogłoszenia 60734 / 2017
Typ dokumentu ZP-400
Kod CPV 195200007, 397000009
Adres strony internetowej siwz

Przedmiot zamówienia

Zakup oraz sukcesywna dostawa wyrobów gospodarstwa domowego z tworzyw sztucznych do jednostek organizacyjnych UAM. Przedmiot zamówienia został podzielony na 2 części. Część 1 - Zakup oraz sukcesywna dostawa wyrobów gospodarstwa domowego z tworzyw sztucznych do jednostek organizacyjnych UAM [mopy, kije, miotły, szczotki, wiadra, ścierki itp.]
Przedmiot zamówienia w zakresie asortymentu i ilości został opisany w załączniku 2a i 3a [oba załączniki będą stanowiły integralną część przyszłej umowy].
Zamawiający oczekuje towaru wysokiej jakości w pierwszym gatunku.
Wykonawca musi udzielić na przedmiot zamówienia gwarancji min.: 12 miesięcy licząc od dnia dostawy.
Wykonawca będzie zobowiązany do dostarczania towaru partiami, których ilości i zakres będą uzależnione od rzeczywistych potrzeb Zamawiającego. Podane w załączniku nr 2a do SIWZ ilości poszczególnych artykułów są ilościami szacunkowymi, służącymi do obliczenia ceny oferty i mogą ulec zmianie (w górę lub w dół) w trakcie realizacji zawartej w wyniku niniejszego postępowania przetargowego umowy. Jednakże łączna suma wartości dostaw częściowych nie może przekroczyć maksymalnej wartości umowy. W związku z tym ostateczna całkowita wartość umowy wynikająca z sumowania cen częściowych dostaw wykonanych na podstawie zamówień Zamawiającego w okresie trwania umowy może być niższa niż wskazana w umowie jej maksymalna wartość brutto, a Wykonawcy w takim przypadku nie będzie przysługiwać roszczenie o zapłatę różnicy pomiędzy ustaloną, w sposób wskazany wyżej, ostateczną wartością umowy, a jej wartością maksymalną. Wielkość każdorazowej dostawy częściowej wynikać będzie tylko i wyłącznie z jednostronnych dyspozycji osób uprawnionych przez Zamawiającego, zgłoszonych za pomocą pisma lub faxu. Wyłącza się składanie zamówień w soboty i w niedzielę.
Cena oferty musi zawierać koszty dostawy oraz transportu przedmiotu zamówienia do magazynu głównego oraz jednostek organizacyjnych UAM wymienionych w załączniku nr 6. Wykonawca może zaproponować asortyment równoważny do określonego w opisie przedmiotu zamówienia, który musi spełniać warunki, że jest minimum tej samej klasy, jaką oczekuje Zamawiający, tzn. asortyment równoważny musi spełniać wymogi opisane przez Zamawiającego w SIWZ. W przypadku zaproponowania przez Wykonawcę towaru równoważnego, Zamawiający wymaga dostarczenia tegoż towaru w celu sprawdzenia zgodności z towarem opisanym przez Zamawiającego.
Należy wskazać nazwę producenta i typ w kolumnie "Asortyment równoważny" formularza cenowego.
W przypadku części 1 poz. 5,9,41,44,47 Zamawiający wymaga dostarczenia próbek towaru (op./szt.) celem potwierdzenia zgodności ze SIWZ. W razie wygrania przetargu przez Wykonawcę, próbki pozostają do dyspozycji Zamawiającego przez okres trwania umowy jako towar wzorcowy.
Dostarczone materiały muszą spełniać wymagania techniczne, a w szczególności:
a) odpowiadać wszystkim cechom określonym w opisie przedmiotu zamówienia,
b) muszą być fabrycznie nowe.
Oferta musi uwzględniać wszystkie pozycje załączników nr 2a. Oferty niekompletne zostaną odrzucone jako nie spełniające wymogów opisu istotnych warunków zamówienia
Cena oferty musi zawierać koszty dostawy - transportu przedmiotu zamówienia oraz koszt rozładunku i wniesienia.
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych
Część 2 - Zakup oraz sukcesywna dostawa wyrobów gospodarstwa domowego z tworzyw sztucznych do jednostek organizacyjnych UAM [kosze, rękawice gumowe, art. jednorazowe, taśmy ostrzegawcze, worki na śmieci].
Przedmiot zamówienia w zakresie asortymentu i ilości został opisany w załączniku 2b i 3b [oba załączniki będą stanowiły integralną część przyszłej umowy].
Zamawiający oczekuje towaru wysokiej jakości w pierwszym gatunku.
Wykonawca musi udzielić na przedmiot zamówienia gwarancji min.: 12 miesięcy licząc od dnia dostawy.
Wykonawca będzie zobowiązany do dostarczania towaru partiami, których ilości i zakres będą uzależnione od rzeczywistych potrzeb Zamawiającego. Podane w załącznikach nr 2b do SIWZ ilości poszczególnych artykułów są ilościami szacunkowymi, służącymi do obliczenia ceny oferty i mogą ulec zmianie (w górę lub w dół) w trakcie realizacji zawartej w wyniku niniejszego postępowania przetargowego umowy. Jednakże łączna suma wartości dostaw częściowych nie może przekroczyć maksymalnej wartości umowy. W związku z tym ostateczna całkowita wartość umowy wynikająca z sumowania cen częściowych dostaw wykonanych na podstawie zamówień Zamawiającego w okresie trwania umowy może być niższa niż wskazana w umowie jej maksymalna wartość brutto, a Wykonawcy w takim przypadku nie będzie przysługiwać roszczenie o zapłatę różnicy pomiędzy ustaloną, w sposób wskazany wyżej, ostateczną wartością umowy, a jej wartością maksymalną.
Wielkość każdorazowej dostawy częściowej wynikać będzie tylko i wyłącznie z jednostronnych dyspozycji osób uprawnionych przez Zamawiającego, zgłoszonych za pomocą pisma lub faxu. Wyłącza się składanie zamówień w soboty i w niedzielę.
Cena oferty musi zawierać koszty dostawy oraz transportu przedmiotu zamówienia do magazynu głównego oraz jednostek organizacyjnych UAM wymienionych w załączniku nr 6.
Wykonawca może zaproponować asortyment równoważny do określonego w opisie przedmiotu zamówienia, który musi spełniać warunki, że jest minimum tej samej klasy, jaką oczekuje Zamawiający, tzn. asortyment równoważny musi spełniać wymogi opisane przez Zamawiającego w SIWZ. W przypadku zaproponowania przez Wykonawcę towaru równoważnego, Zamawiający wymaga dostarczenia tegoż towaru w celu sprawdzenia zgodności z towarem opisanym przez Zamawiającego.
Należy wskazać nazwę producenta i typ w kolumnie "Asortyment równoważny" formularza cenowego.
W przypadku części 2 poz. 10,11,25,26 Zamawiający wymaga dostarczenia próbek towaru (op./szt.) celem potwierdzenia zgodności ze SIWZ. W razie wygrania przetargu przez Wykonawcę, próbki pozostają do dyspozycji Zamawiającego przez okres trwania umowy jako towar wzorcowy.
Dostarczone materiały muszą spełniać wymagania techniczne, a w szczególności:
a) odpowiadać wszystkim cechom określonym w opisie przedmiotu zamówienia,
b) muszą być fabrycznie nowe.
Oferta musi uwzględniać wszystkie pozycje załączników nr 2b. Oferty niekompletne zostaną odrzucone jako nie spełniające wymogów opisu istotnych warunków zamówienia
Cena oferty musi zawierać koszty dostawy - transportu przedmiotu zamówienia oraz koszt rozładunku i wniesienia.
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.



Opis

Zakup oraz sukcesywna dostawa wyrobów gospodarstwa domowego z tworzyw sztucznych do jednostek organizacyjnych UAM [mopy, kije, miotły, szczotki, wiadra, ścierki itp.]
Przedmiot zamówienia w zakresie asortymentu i ilości został opisany w załączniku 2a i 3a [oba załączniki będą stanowiły integralną część przyszłej umowy.
Zamawiający oczekuje towaru wysokiej jakości w pierwszym gatunku.
Wykonawca musi udzielić na przedmiot zamówienia gwarancji min.: 12 miesięcy licząc od dnia dostawy.
Wykonawca będzie zobowiązany do dostarczania towaru partiami, których ilości i zakres będą uzależnione od rzeczywistych potrzeb Zamawiającego. Podane w załączniku nr 2a do SIWZ ilości poszczególnych artykułów są ilościami szacunkowymi, służącymi do obliczenia ceny oferty i mogą ulec zmianie (w górę lub w dół) w trakcie realizacji zawartej w wyniku niniejszego postępowania przetargowego umowy. Jednakże łączna suma wartości dostaw częściowych nie może przekroczyć maksymalnej wartości umowy. W związku z tym ostateczna całkowita wartość umowy wynikająca z sumowania cen częściowych dostaw wykonanych na podstawie zamówień Zamawiającego w okresie trwania umowy może być niższa niż wskazana w umowie jej maksymalna wartość brutto, a Wykonawcy w takim przypadku nie będzie przysługiwać roszczenie o zapłatę różnicy pomiędzy ustaloną, w sposób wskazany wyżej, ostateczną wartością umowy, a jej wartością maksymalną.
Wielkość każdorazowej dostawy częściowej wynikać będzie tylko i wyłącznie z jednostronnych dyspozycji osób uprawnionych przez Zamawiającego, zgłoszonych za pomocą pisma lub faxu. Wyłącza się składanie zamówień w soboty i w niedzielę.
Cena oferty musi zawierać koszty dostawy oraz transportu przedmiotu zamówienia do magazynu głównego oraz jednostek organizacyjnych UAM wymienionych w załączniku nr 6.
Wykonawca może zaproponować asortyment równoważny do określonego w opisie przedmiotu zamówienia, który musi spełniać warunki, że jest minimum tej samej klasy, jaką oczekuje Zamawiający, tzn. asortyment równoważny musi spełniać wymogi opisane przez Zamawiającego w SIWZ. W przypadku zaproponowania przez Wykonawcę towaru równoważnego, Zamawiający wymaga dostarczenia tegoż towaru w celu sprawdzenia zgodności z towarem opisanym przez Zamawiającego.
Należy wskazać nazwę producenta i typ w kolumnie "Asortyment równoważny" formularza cenowego.
W przypadku części 1 poz. 5,9,41,44,47 Zamawiający wymaga dostarczenia próbek towaru (op./szt.) celem potwierdzenia zgodności ze SIWZ. W razie wygrania przetargu przez Wykonawcę, próbki pozostają do dyspozycji Zamawiającego przez okres trwania umowy jako towar wzorcowy.
Dostarczone materiały muszą spełniać wymagania techniczne, a w szczególności:
a) odpowiadać wszystkim cechom określonym w opisie przedmiotu zamówienia,
b) muszą być fabrycznie nowe.
Oferta musi uwzględniać wszystkie pozycje załączników nr 2a. Oferty niekompletne zostaną odrzucone jako nie spełniające wymogów opisu istotnych warunków zamówienia
Cena oferty musi zawierać koszty dostawy - transportu przedmiotu zamówienia oraz koszt rozładunku i wniesienia.
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych

Zakup oraz sukcesywna dostawa wyrobów gospodarstwa domowego z tworzyw sztucznych do jednostek organizacyjnych UAM [kosze, rękawice gumowe, art. jednorazowe, taśmy ostrzegawcze, worki na śmieci].
Przedmiot zamówienia w zakresie asortymentu i ilości został opisany w załączniku 2b i 3b [oba załączniki będą stanowiły integralną część przyszłej umowy.
Zamawiający oczekuje towaru wysokiej jakości w pierwszym gatunku.
Wykonawca musi udzielić na przedmiot zamówienia gwarancji min.: 12 miesięcy licząc od dnia dostawy.
Wykonawca będzie zobowiązany do dostarczania towaru partiami, których ilości i zakres będą uzależnione od rzeczywistych potrzeb Zamawiającego. Podane w załącznikach nr 2b do SIWZ ilości poszczególnych artykułów są ilościami szacunkowymi, służącymi do obliczenia ceny oferty i mogą ulec zmianie (w górę lub w dół) w trakcie realizacji zawartej w wyniku niniejszego postępowania przetargowego umowy. Jednakże łączna suma wartości dostaw częściowych nie może przekroczyć maksymalnej wartości umowy. W związku z tym ostateczna całkowita wartość umowy wynikająca z sumowania cen częściowych dostaw wykonanych na podstawie zamówień Zamawiającego w okresie trwania umowy może być niższa niż wskazana w umowie jej maksymalna wartość brutto, a Wykonawcy w takim przypadku nie będzie przysługiwać roszczenie o zapłatę różnicy pomiędzy ustaloną, w sposób wskazany wyżej, ostateczną wartością umowy, a jej wartością maksymalną.
Wielkość każdorazowej dostawy częściowej wynikać będzie tylko i wyłącznie z jednostronnych dyspozycji osób uprawnionych przez Zamawiającego, zgłoszonych za pomocą pisma lub faxu. Wyłącza się składanie zamówień w soboty i w niedzielę.
Cena oferty musi zawierać koszty dostawy oraz transportu przedmiotu zamówienia do magazynu głównego oraz jednostek organizacyjnych UAM wymienionych w załączniku nr 6.
Wykonawca może zaproponować asortyment równoważny do określonego w opisie przedmiotu zamówienia, który musi spełniać warunki, że jest minimum tej samej klasy, jaką oczekuje Zamawiający, tzn. asortyment równoważny musi spełniać wymogi opisane przez Zamawiającego w SIWZ. W przypadku zaproponowania przez Wykonawcę towaru równoważnego, Zamawiający wymaga dostarczenia tegoż towaru w celu sprawdzenia zgodności z towarem opisanym przez Zamawiającego.
Należy wskazać nazwę producenta i typ w kolumnie "Asortyment równoważny" formularza cenowego.
W przypadku części 2 poz. 10,11,25,26 Zamawiający wymaga dostarczenia próbek towaru (op./szt.) celem potwierdzenia zgodności ze SIWZ. W razie wygrania przetargu przez Wykonawcę, próbki pozostają do dyspozycji Zamawiającego przez okres trwania umowy jako towar wzorcowy.
Dostarczone materiały muszą spełniać wymagania techniczne, a w szczególności:
a) odpowiadać wszystkim cechom określonym w opisie przedmiotu zamówienia,
b) muszą być fabrycznie nowe.
Oferta musi uwzględniać wszystkie pozycje załączników nr 2b. Oferty niekompletne zostaną odrzucone jako nie spełniające wymogów opisu istotnych warunków zamówienia
Cena oferty musi zawierać koszty dostawy - transportu przedmiotu zamówienia oraz koszt rozładunku i wniesienia.
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.

Dodatkowe informacje

Biuletyn 2017
Nazwa Uniwersytet im. A. Mickiewicza w Poznaniu
Ulica ul. Wieniawskiego
Nr domu 1
Miejscowość Poznań
Kod Pocztowy 61-712
Panstwo Polska
Województwo wielkopolskie
Tel 61 8294440, 61 8291650
Fax 61 8294012
Email przetargisdzp@amu.edu.pl
Adres strony url www.amu.edu.pl
Regon 1293330000
Obowiązkowa Tak
Zamieszczanie obowiazkowe Tak
Dotyczy 1
Rodzaj zamówienia inny:
Czy dostep dokumentow zamowienia Tak
Dostep dokumentow zamowienia www.amu.edu.pl
Czy zamieszczona bedzie specyfikacja Tak
Zamieszczona bedzie specyfikacja www.amu.edu.pl
Czy wymagane przeslanie ofert Tak
Wymagane przeslanie ofert inny Wyłącznie forma pisemna
Czy podzielone na czesci Tak
Oferty lub wnioski Wszystkie
Dopuszczone wymagane przeslanie ofert adres Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Dział Zamówień Publicznych, ul. H. Wieniawskiego 1, 61-712 Poznań
Numer referencyjny ZP/1690/D/2017
Rodz zam D
Okres2c 12
Czy przewiduje udzielenie zamowien 67 Nie
Czas O
Czy zamawiajacy przewiduje wykluczenie Tak
Art 24 ust 5 pkt 1 Tak
Czy oswiadczenie niepodleganiu wykluczenia Tak
Wykaz dokumentow zaswiadczen Odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy. Jeżeli o udzielenie zamówienia wykonawcy ubiegają się wspólnie - dokument winien złożyć każdy z wykonawców
Inne dokumenty niewymienione A) Formularz ofertowy dla każdej części (Jeżeli o udzielenie zamówienia wykonawcy ubiegają się wspólnie – dokument ten podpisuje pełnomocnik), B) Formularz cenowy dla każdej części (Jeżeli o udzielenie zamówienia wykonawcy ubiegają się wspólnie – dokument ten podpisuje pełnomocnik), C) Formularz ilościowy dla każdej części, D) Oświadczenie o niewykluczeniu dla każdej części, E) Oświadczenie o podwykonawcach dla każdej części(jeśli dotyczy), F) Próbki asortymentu równoważnego w przypadku zaproponowania towarów innych niż wymienione w załączniku 2a i 2b [część 1 i 2] E) Dowód wniesienia wadium F) Próbki asortymentu – wzorów Część 1 poz. 5,9,41,44,47 Część 2 poz. 10,11,25,26 G) Pełnomocnictwo: jeżeli Wykonawcy wspólnie ubiegają się o zamówienie, jeżeli Wykonawcę reprezentuje pełnomocnik.
Wadium Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: Część 1 – 1.400,00 zł (słownie: tysiąc czterysta złotych 00/100) Część 2 - 2.300,00 zł (słownie: dwa tysiące trzysta złotych, 00/100) Wadium należy wnieść w terminie do dnia 20.04.2017. godz. 11:00. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: a)pieniądzu: przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: BZ WBK SA 77 1090 1362 0000 0000 3601 7903 b)poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c)gwarancjach bankowych; d)gwarancjach ubezpieczeniowych e)poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275).
Czy wadium Tak
Czy przewiduje udzielenie zaliczek Nie
Czy dopuszcza zlozenie katalogow elektronicznych Nie
Czy wymaga zlozenie katalogow elektronicznych Nie
Czy wymaga zlozenie oferty wariantowej Nie
Czy dopuszcza zlozenie oferty wariantowej Nie
Czy dopuszcza zlozenie oferty wariantowej zasadniczej Nie
Kod trybu zamówienia PN
Czy ograniczenie liczby uczestnikow Nie
Czy obejmuje ustanowienie Nie
Czy pobranie umowy ramowej dynamicznego katalogow Nie
Czy umowy ramowej dynamicznego katalogow Nie
Czy zmiana umowy Tak
Zmiana umowy 1.Strony przewidują możliwość istotnej zmiany postanowień zawartej umowy w następujących przypadkach: a)Zamawiający dopuszcza możliwość przedłużenia umowy w przypadku wskazanym w § 4 ust. 3, b)w przypadku, gdy po zawarciu umowy asortyment wskazany w załączniku nr 2 do umowy zostanie wycofany z produkcji i sprzedaży oraz zastąpiony będzie innym, zaakceptowanym przez Zamawiającego, o nie gorszych parametrach, nie wyższej cenie, po przedstawieniu przez Wykonawcę oświadczenia producenta o zaistnieniu takiej okoliczności, c)w przypadku zmiany albo wprowadzenia nowych przepisów lub norm, jeżeli zgodnie z nimi koniecznie będzie dostosowanie treści umowy do aktualnego stanu prawnego, d)w przypadku, gdy po zawarciu umowy Zamawiający stwierdzi lub Wykonawca zawiadomi Zamawiającego, że wystąpiły inne okoliczności, które mogą przeszkodzić prawidłowemu wykonaniu przedmiotu umowy, o ile zmiana ta nie wykracza poza przedmiot zamówienia określony w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, e)w przypadku zmiany obowiązującej stawki VAT Wykonawca otrzyma wynagrodzenie w wysokości ceny netto powiększonej o kwotę VAT, wyliczoną zgodnie ze stawką obowiązującą w dniu wystawienia faktury. 2.Zmiana postanowień zawartej umowy wymaga formy pisemnej pod rygorem nieważności.
Kryt 0 Cena (C)
Kryt 0p 60
Czy będzie aukcja Nie
Data składania wniosków 20/04/2017
Termin on
Termin związania ofertą 30
Zastosowanie procedury pzp Nie
IV 3 1 Przewidziane jest zastrzezenie Nie
IV 3 1 Przewidziany podzial Nie
IV 3 2 PodzialDialogu Nie
IV 3 3 PodzialNegocjacji Nie
IV 6 5 Nie
Czy unieważnienie Tak
Repozytorium wiedzy Urzędu Zamówień Publicznych  

Niezbędnik każdego uczestnika postępowania przetargowego - zebrane w jednym miejscu wszystkie najważniejsze dokumenty prawne...

Gwarancja ceny artykułów biurowych - pętla na szyi?  

W postępowaniach przetargowych podanie najniższej ceny jest w dalszym ciągu głównym, a często jedynym kryterium...

Nowa linia długopisów SCHNEIDER Slider Xite, XB  

Długopisy SCHNEIDER Slider Xite, XB wyposażone w wymienny wkład Slider 710 XB to idealne narzędzie do codziennej pracy w...

przetargibiurowe.pl  (+48) 600 092 062

Godziny pracy:  Biuro, live chat: 800 - 1700  Wsparcie online: 24h

Michał Troc Biuro obsługi klienta  

Szanowni Klienci! Drodzy Państwo!

Dbamy o Twoją prywatność

Zanim klikniesz „Przejdź do serwisu”, prosimy o przeczytanie tej informacji. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas i naszych zaufanych partnerów oraz przekazujemy informacje o naszej polityce prywatności w tym o tzw. cookies. Klikając „Przejdź do serwisu”, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez nas i naszych zaufanych partnerów, Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowych, w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych w celu ustalenia Twoich potencjalnych zainteresowań dla dostosowania reklamy i oferty), w tym na umieszczanie tzw. cookies na Twoich urządzeniach i ich odczytywanie, kliknij przycisk „Przejdź do serwisu”.

Jeśli nie chcesz wyrazić zgody lub ograniczyć jej zakres, kliknij „Szczegóły”, gdzie znajdziesz wszelkie informacje o tym jak to zrobić . Te same informacje znajdziesz także na podstronie z naszą polityką prywatności obowiązującą od 25 maja 2018.

W przypadku użytkowników zalogowanych, ważna jest Państwa wcześniejsza zgoda której udzieliliście podczas zakładania konta. Każda Państwa zgoda jest dobrowolna i można ją w dowolnym momencie wycofać.

Polityka prywatności (rozwiń) Klauzula Informacyjna (rozwiń) Lista Zaufanych Partnerów (rozwiń)