GuidZP400 |
61ff03cd-39cd-411d-b70f-e99884124e92
|
Biuletyn |
533824-N-2017
|
Zamawiajacy nazwa |
Śląska Sieć Metropolitalna Sp. z o. o.
|
Regon |
24106924900000
|
Zamawiajacy adres ulica |
Bojkowska
|
Zamawiajacy adres numer domu |
35A
|
Zamawiajacy miejscowosc |
Gliwice
|
Zamawiajacy kod pocztowy |
44-100
|
Zamawiajacy panstwo |
Polska
|
Zamawiajacy wojewodztwo |
śląskie
|
Zamawiajacy telefon |
32 441 90 00,
|
Zamawiajacy fax |
32 441 90 16
|
Zamawiajacy email |
biuro@ssm.silesia.pl,
|
Adres strony url |
www.sssm.silesia.pl
|
Adres strony internetowej |
www.ssm.silesia.pl
|
Zamieszczanie obowiazkowe |
1
|
Ogloszenie dotyczy |
1
|
Czy finansowane z unii |
2
|
Czy ubiegac zaklady pracy |
2
|
Minimalny procent zatrudnienia |
0%
|
Rodzaj zamawiajacego |
3
|
Czy dostep dokumentow zamowienia |
1
|
Dostep dokumentow zamowienia |
www.ssm.silesia.pl
|
Czy zamieszczona bedzie specyfikacja |
1
|
Zamieszczona bedzie specyfikacja |
www.ssm.silesia.pl
|
Czy wymagane przeslanie ofert |
1
|
Wymagane przeslanie ofert inny |
w formie pisemnej za pośrednictwem operatora pocztowego, posłańca lub osobiście.
|
Dopuszczone wymagane przeslanie ofert adres |
Sekretariat Śląskiej Sieci Metropolitalnej Sp. z o.o. (pokój 109), ul. Bojkowska 35A, 44-100 Gliwice
|
Nazwa nadana zamowieniu |
Wykonanie instalacji telekomunikacyjnych wraz z uruchomieniem systemów retransmisji sygnału radiowego, systemów dyspozytorskich służb odpowiedzialnych za bezpieczeństwo i systemów łączności wewnętrznej Operatora Hali, wraz z bezprzewodową siecią komputerową w ramach inwestycji pn. „Budowa nowoczesnej hali widowiskowo-sportowej Podium w Gliwicach”
|
Numer referencyjny |
SSM/4/PP/2017
|
Okreslenie przedmiotu |
Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie - optymalizacja dokumentacji projektowej, dostawa, montaż i uruchomienie instalacji telekomunikacyjnych, w postaci systemów retransmisji sygnału radiowego, systemów dyspozytorskich służb mundurowych odpowiedzialnych za bezpieczeństwo publiczne i systemów łączności wewnętrznej Operatora Hali wraz bezprzewodową siecią komputerową, wraz z rozbudową systemu komunikatów głosowych i niezbędną rozbudową istniejącej infrastruktury teletechnicznej w obrębie obiektu o nazwie „Hala Widowiskowo Sportowa Gliwice” (dawniej: „Nowoczesna hala widowiskowo-sportowa PODIUM”)
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje w załączniku nr 5 do SIWZ – Program Funkcjonalno-Użytkowy.
|
Cpv glowny przedmiot |
32418000-6
|
Szacunkowa wartosc zamowienia calosc |
0,00
|
Okres w miesiacach |
3
|
Okreslenie warunkow |
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy posiadają:
- Aktualny system kontroli obrotu towarami o znaczeniu strategicznym dla bezpieczeństwa państwa zgodny z wymaganiami określonymi w art. 11 ust.2 Ustawy z dnia 29.11.2000 r potwierdzony stosownym certyfikatem wydanym przez uprawniony organ;
- Najwyższy status partnerski producenta oferowanych rozwiązań sieciowych.
|
Sytuacja finansowa okreslenie warunkow |
zamówienie mogą ubiegać się wykonawcy, których sytuacja ekonomiczna i finansowa pozwoli na prawidłowe wykonanie zamówienia, tj.:
- posiadają środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości nie mniejszej niż 5 000 000 PLN.
- osiągnęli w okresie ostatnich trzech lat obrotowych, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie przychody ze sprzedaży netto w łącznej wysokości nie mniejszej niż 8 000 000,00 PLN.
|
Sytuacja finansowa informacje dodatkowe |
- W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunek dotyczący sytuacji ekonomicznej i finansowej winien spełniać jeden Wykonawca lub Wykonawcy łącznie.
- W przypadku, gdy dokumenty przedłożone przez wykonawcę na potwierdzenie spełniania warunku sytuacji ekonomicznej lub finansowej, wskazywać będą wysokość środków finansowych lub zdolności kredytowej w walucie innej niż PLN, należy przeliczyć kwoty w walucie obcej przy zastosowaniu kursu średniego NBP danej waluty w stosunku do PLN publikowanego na dzień opublikowania ogłoszenia.
- W przypadku Wykonawców uzyskujących przychody netto ze sprzedaży w walucie innej niż PLN, należy przeliczyć przychody netto ze sprzedaży z danego roku obrotowego przy zastosowaniu kursu będącego średnią ze średniego kursu NBP danej waluty w stosunku do PLN na dzień opublikowania ogłoszenia.
|
Zdolnosc techniczna okreslenie warunkow |
I. Wykonawca spełni warunek dotyczący zdolności technicznej, jeżeli wykaże że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem składania ofert, a jeżeli okres działalności jest krótszy – w tym okresie:
- zrealizował co najmniej jedno zamówienie, które obejmowało swym zakresem przygotowanie projektu wykonawczego wraz z dostawą i instalacją oraz uruchomieniem systemów retransmisji sygnałów radiowych wraz systemem dyspozytorskim służb mundurowych odpowiedzialnych za bezpieczeństwo publiczne i system łączności wewnętrznej operatora obiektu wraz z projektem
o wartości nie mniejszej niż 1 500 000 PLN netto (słownie: jeden milion pięćset tysięcy złotych 00/100), przy czym system retransmisyjny powinien zapewniać dwukierunkową retransmisję sygnału minimum 8 nośnych, pomiędzy otoczeniem obiektu budowlanego a jego wnętrzem,
a sygnał we wnętrzu powinien być rozprowadzony kablem promieniującym lub zwykłym kablem radiowym połączonym z minimum pięcioma punktami antenowymi wewnętrznymi lub kablem optycznym połączonym z minimum trzema punktami antenowymi wewnętrznymi. Minimum jedna referencja musi dotyczyć projektu z optyczną dystrybucją sygnału radiowego. Dla udokumentowania takiego doświadczenia należy przedstawić listę instalacji zawierającą minimum: nazwę instalacji, miejsce instalacji, opis zawierający liczbę retransmitowanych nośnych oraz sposób rozprowadzenia sygnału we wnętrzu obiektu, rok i miesiąc uzyskania akceptacji wykonanych prac, kontakt e-mail i/lub telefon do przedstawiciela właściciela lub operatora obiektu, który może potwierdzić podane dane.
- zrealizował co najmniej jedno zamówienie, które obejmowało swym zakresem wykonanie projektu wykonawczego wraz z dostawą, instalacją oraz uruchomienie systemów sieci bezprzewodowej wraz z siecią komputerową o wartości nie mniejszej niż 2 500 000 PLN netto (słownie: dwa miliony pięćset tysięcy złotych 00/100);
II. Wykonawca spełni warunek dotyczący zdolności zawodowej, jeżeli wykaże, że dysponuje następującymi osobami, które zostaną wyznaczone do realizacji zamówienia:
Kierownik i projektant robót telekomunikacyjnych:
- osoba z uprawnieniami do projektowania i kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń telekomunikacyjnych bez ograniczeń, posiadająca aktualny certyfikat producenta oferowanego okablowania strukturalnego do instalacji, nadzoru, serwisu
- posiadający min. 5-letnie doświadczenie polegające na projektowaniu i kierowaniu robotami telekomunikacyjnymi od dnia uzyskania uprawnień budowlanych.
Specjalista projektowania i kierowania robotami w zakresie systemów retransmisji sygnału radiowego i systemów dyspozytorskich:
- posiadający min. 5-letnie doświadczenie w projektowaniu i kierowaniu robotami
w zakresie systemów retransmisji sygnału radiowego i systemów dyspozytorskich,
- posiadający doświadczenie polegające na zaprojektowaniu i kierowaniu robotami dot. „systemów retransmisji sygnału radiowego, systemów dyspozytorskich służb mundurowych odpowiedzialnych za bezpieczeństwo publiczne i systemów łączności wewnętrznej operatora obiektu”, na jednym obiekcie w instalacji stałej o wartości dostarczanych i zaprojektowanych systemów za kwotę min. 1 000 000 PLN netto.
Specjalista projektowania i wdrażania w zakresie sieci bezprzewodowych:
- posiadający min. 5-letnie doświadczenie w projektowaniu sieci bezprzewodowych
- posiadający certyfikat producenta oferowanych urządzeń sieciowych na poziomie eksperckim
- posiadający certyfikat CWNA® - Certified Wireless Network Administrator
- posiadający doświadczenie w zakresie projektowania w zakresie systemów sieci komputerowych i bezprzewodowych, na jednym obiekcie w instalacji stałej o wartości dostarczonych i zaprojektowanych systemów za kwotę min. 1 000 000 PLN netto
- posługujący się płynnie językiem polskim
Specjalista projektowania i wdrażania w zakresie sieci bezprzewodowych:
- posiadający min. 5-letnie doświadczenie w projektowaniu sieci bezprzewodowych
- posiadający certyfikat producenta oferowanych urządzeń sieciowych na poziomie eksperckim
- posiadający certyfikat CWNE® - Certified Wireless Network Expert
- posiadający doświadczenie w zakresie projektowania w zakresie systemów sieci komputerowych i bezprzewodowych, na jednym obiekcie w instalacji stałej o wartości dostarczonych i zaprojektowanych systemów za kwotę min. 1 000 000 PLN netto
-posługujący się płynnie językiem polskim
|
Czy zdolnosc techniczna wymaga wykonawcow |
1
|
Zdolnosc techniczna informacje dodatkowe |
Zdolność techniczna:
- Każde wykazane zadanie może jednocześnie potwierdzać spełnianie kilku z powyższych warunków.
- Zamawiający wskazuje, że na potrzeby spełnienia warunku, o którym mowa w rozdziale 8 pkt. 3) ppkt. I tiret 1,2 SIWZ, nie uzna doświadczenia obejmującego dostawę, instalację oraz uruchomienie ww. systemów zainstalowanych jedynie tymczasowo, w szczególności w celu realizacji pojedynczych imprez. Zamawiający wymaga, aby wszystkie elementy dostarczone, zainstalowane i uruchomione były zainstalowane w jednym obiekcie, na stałe.
Zdolność zawodowa:
a) Uprawnienia, o których mowa powyżej, powinny być zgodne z ustawą z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (t. j. Dz. U. z 2016 r., poz. 290) oraz rozporządzeniem Ministra Infrastruktury
i Rozwoju z dnia 11 września 2014 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych
w budownictwie (Dz. U. z 2014 r., poz. 1278) lub ważne odpowiadające im kwalifikacje, nadane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów upoważniające do kierowania robotami budowlanymi w zakresie objętym niniejszym zamówieniem.
b) W przypadku Wykonawców zagranicznych dopuszcza się również kwalifikacje zdobyte w innych państwach, na zasadach określonych w art. 12a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane
(t. j. Dz. U. z 2016 r., poz. 290), z uwzględnieniem postanowień ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r.
o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2016 r., poz. 65).
c) Zamawiający dopuszcza również uprawnienia równoważne (w zakresie koniecznym do wykonania przedmiotu zamówienia) – dla osób, które posiadają uprawnienia uzyskane przed dniem wejścia w życie ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t. j. Dz. U. z 2016 r., poz. 290) lub stwierdzenie posiadania przygotowania zawodowego do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie i zachowały uprawnienia do pełnienia tych funkcji
w dotychczasowym zakresie.
d) Poprzez certyfikat równoważny Zamawiający rozumie certyfikat analogiczny co do zakresu certyfikatu wskazanego w rozdziale 8) pkt 3) ppkt. II, tiret drugi i trzeci, co jest rozumiane jako:
- analogiczna dziedzina merytoryczna wynikająca z zakresu czynności ww. osoby, której dotyczy certyfikat (tj. projektowanie systemów bezpieczeństwa funkcjonalnego);
- analogiczny poziom doświadczenia zawodowego wymaganego do otrzymania certyfikatu;
- potwierdzony jest egzaminem;
- certyfikat jest wydany przez właściwą, akredytowaną jednostkę;
- certyfikat jest aktualny.
UWAGA: Jedna osoba może łącznie pełnić jedną z funkcji wyżej wymienionych.
|
Czy zamawiajacy przewiduje wykluczenie |
1
|
Art 24 ust 5 pkt 5 |
1
|
Art 24 ust 5 pkt 6 |
1
|
Art 24 ust 5 pkt 7 |
1
|
Czy oswiadczenie niepodleganiu wykluczenia |
1
|
Czy oswiadczenie spelnienie kryteriow |
1
|
Wykaz dokumentow zaswiadczen |
• odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy;
• zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega
z opłacaniem podatków, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub inny dokument potwierdzający, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami,
w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu;
• zaświadczenie właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo inny dokument potwierdzający, że wykonawca nie zalega
z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawione nie wcześniej niż
3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub inny dokument potwierdzający, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu;
• informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 ustawy oraz, odnośnie skazania za wykroczenie na karę aresztu, w zakresie określonym przez Zamawiającego na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 5 i 6 ustawy Pzp, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu;
• oświadczenie Wykonawcy o braku wydania wobec niego prawomocnego wyroku sądu lub ostatecznej decyzji administracyjnej o zaleganiu z uiszczeniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne albo – w przypadku wydania takiego wyroku lub decyzji – dokumentów potwierdzających dokonanie płatności tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami lub zawarcie wiążącego porozumienia w sprawie spłat tych należności. oświadczenie wykonawcy o braku wydania prawomocnego wyroku sądu skazującego za wykroczenie na karę ograniczenia wolności lub grzywny w zakresie określonym przez zamawiającego na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 5 i 6 Pzp;
• oświadczenie Wykonawcy o braku wydania wobec niego ostatecznej decyzji administracyjnej o naruszeniu obowiązków wynikających z przepisów prawa pracy, prawa ochrony środowiska lub przepisów o zabezpieczeniu społecznym w zakresie określonym przez zamawiającego na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 7 Pzp.
|
Zakresie warunkow udzialu |
• Certyfikat potwierdzający posiadanie aktualnego systemu obrotu towarami o znaczeniu strategicznym dla bezpieczeństwa państwa zgodny z wymaganiami określonymi w art. 11 ust. 2 ustawy z dnia 29.11.2000 r.
• Dokumenty potwierdzające spełnienie okoliczności, o których mowa w rozdziale 8) pkt. 3. ppkt 1 tiret drugi.
• Rachunek zysków i strat za okres ostatnich 3 lat obrotowych, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – za ten okres. W przypadku Wykonawców nie zobowiązanych do sporządzania sprawozdania finansowego - inne dokumenty określające obroty oraz zobowiązania i należności, z których wynikać będą roczne przychody netto ze sprzedaży za okres jak w zdaniu poprzednim.
Jeżeli z uzasadnionej przyczyny Wykonawca nie może złożyć wymaganych przez Zamawiającego dokumentów, o których mowa w niniejszym tirecie Zamawiający dopuszcza złożenie przez Wykonawcę innych dokumentów, o których mowa w art. 26 ust. 2c ustawy Pzp.
• Informacja banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej potwierdzająca wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 1 miesiąc przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziałi w postępowaniu.
Jeżeli z uzasadnionej przyczyny Wykonawca nie może złożyć wymaganych przez Zamawiającego dokumentów, o których mowa w niniejszym tirecie, Zamawiający dopuszcza złożenie przez Wykonawcę innych dokumentów,o których mowa w art. 26 ust. 2c ustawy Pzp;
• Wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym, czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne dokumenty. Wzór wykazu robót stanowi Załącznik nr 3 do SIWZ.
UWAGA! W przypadku, gdy Zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego roboty wymienione
w Wykazie robot budowlanych lub usług wskazane w Wykazie usług zostały wcześniej wykonane, Wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów. Wykonawca wpisuje jedynie takie zamówienie do Wykazu robot budowlanych.
• Wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. Wzór wykazu osób stanowi Załącznik nr 3 do SIWZ.
|
Zakresie kryteriow selekcji |
• Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnieniu warunków udziału w postępowaniu
o treści załącznika nr 2A.
W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców jednolity dokument lub oświadczenie składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokumenty te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji oraz brak podstaw do wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału
w postępowaniu lub kryteriów selekcji oraz brak podstaw wykluczenia.
• dokumenty potwierdzające spełnienie warunków przedmiotowych opisanych w rozdziale 8) pkt 4. SIWZ
i w Załączniku nr 5 do SIWZ – Program Funkcjonalno-Użytkowy (PFU). Dokumenty wymagane na potwierdzenie opisanych w PFU parametrów i wymagań (warunków przedmiotowo istotnych) dla poszczególnych elementów wskazanych w rozdziale 8) pkt 4. ppkt a) zostały wymienione w Załączniku nr 1a do SIWZ., który należy złożyć wypełniony razem z ofertą. W przypadku oferowania przez Wykonawcę rozwiązań równoważnych do tych opisanych w PFU dopuszczonych przez Zamawiającego na zasadach określonych w PFU Zamawiający dopuszcza przedłożenie przez Wykonawcę innych dokumentów niż wskazane w Załączniku nr 1a potwierdzających spełnienie wymogów stawianych przez Zamawiającego w PFU.
|
Inne dokumenty niewymienione |
• Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 - o treści ZAŁĄCZNIKA NR 2B. Wraz ze złożeniem oświadczenia Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.
• Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. Wykonawca w takiej sytuacji musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Przykładowy wzór zobowiązania podmiotu trzeciego stanowi załącznik nr 2C do SIWZ.
• Wykonawca wpisany do urzędowego wykazu zatwierdzonych wykonawców lub wykonawca certyfikowany przez jednostki certyfikujące spełniające wymogi europejskich norm certyfikacji może złożyć zaświadczenie o wpisie do urzędowego wykazu wydane przez właściwy organ lub certyfikat wydany przez właściwą jednostkę certyfikującą kraju, w którym wykonawca ten ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, wskazujące na dokumenty stanowiące podstawę wpisu lub uzyskania certyfikacji, w miejsce odpowiednich dokumentów wymienionych w pkt. 1, 2, 3.
|
Czy wadium |
1
|
Wadium |
1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium w kwocie: 120 000,00 zł (słownie: sto dwadzieścia tysięcy złotych).
2. Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium przed upływem terminu składania ofert.
3. Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji musi być ważne minimum przez okres związania ofertą, dotyczyć przedmiotowego zamówienia, być bezwarunkowe i nieodwołalne, płatne na pierwsze żądanie oraz zawierać klauzule gwarantujące możliwość zatrzymania wadium w przypadkach, o których mowa w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp,
4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy w ING Bank Śląski SA o/Gliwice nr konta 79 1050 1298 1000 0023 5801 1001.
5. Jeżeli wadium wnoszone jest w formie innej niż pieniądz, należy je złożyć przed upływem terminu składania ofert w Śląskiej Sieci Metropolitalnej Spółka z o.o., ul. Bojkowska 35A, 44-100 Gliwice pokój nr 109 (I piętro), godziny urzędowania: od 7:30 -15:30 od poniedziałku do piątku.
6. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
a) pieniądzu;
b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;
c) gwarancjach bankowych;
d) gwarancjach ubezpieczeniowych;
e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2016 r. poz.359)
|
Zastosowanie procedury pzp |
1
|
Zmiana umowy |
1
|
Zmiana umowy tekst |
1. Działając w oparciu o art. 144 ust. 1 pkt 1) Ustawy Pzp, Zamawiający przewiduje możliwość zmiany Kontraktu, w tym w szczególności postanowień dotyczących wysokości wynagrodzenia Wykonawcy, terminu realizacji Kontraktu, terminu przekazania Terenu Budowy oraz sposobu realizacji Robót, w następujących sytuacjach:
a) pojawienie się na rynku materiałów lub urządzeń nowszej generacji pozwalających na zaoszczędzenie kosztów realizacji Robót lub kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu Kontraktu;
b) niedostępność na rynku materiałów lub urządzeń wskazanych w Kontrakcie spowodowana zaprzestaniem produkcji lub wycofaniem z rynku tych materiałów lub urządzeń;
c) pojawienie się nowości technicznych lub nowszej technologii wykonania zaprojektowanych Robót, których wprowadzenie do Kontraktu byłoby korzystne dla Zamawiającego, w tym pozwalających na zaoszczędzenie czasu realizacji inwestycji lub kosztów wykonywanych prac, jak również kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu Kontraktu;
d) konieczność zrealizowania Robót przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub technologicznych niż wskazane w Kontrakcie w sytuacji gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem Kontraktu;
e) dokonanie zmiany technologii ze względu na nowelizację prawa przy zachowaniu standardów, jakości i trwałości wykonywanych robót zgodnie z Kontraktem;
f) działania Siły Wyższej uniemożliwiającej bądź utrudniającej realizację Robót;
g) możliwość wprowadzenia zmian wpływających korzystnie na środowisko, zużycie energii lub obniżające koszty użytkowania Robót przy zachowaniu standardów, jakości i trwałości wykonywanych Robót zgodnie z Kontraktem;
h) zmiana przepisów prawa wpływająca na sposób realizacji Robót, skutkująca w szczególności koniecznością dokonania modyfikacji projektu, wprowadzenia zmian konstrukcyjnych, zmian materiałów, technologii wykonania, dodatkowych zabezpieczeń;
i) zmiana teleadresowych danych Stron, w tym numerów rachunków bankowych, określonych
j) w Kontrakcie;
k) zmiana zakresu robót przeznaczonych do wykonania przez Podwykonawcę lub zmiana Podwykonawcy na wniosek Zamawiającego lub Wykonawcy;
l) kolizja realizowanych Robót z planowanymi lub równolegle prowadzonymi przez Zamawiającego pracami/remontami/działaniami;
m) konieczność wykonania robót niewchodzących w zakres przedmiotu Kontraktu, aczkolwiek niezbędnych dla należytego wykonania Robót, lub robót zamiennych;
n) opóźnienie wykonania Robót na skutek prac realizowanych przez innego wykonawcę (nie dotyczy pośrednich i bezpośrednich podwykonawców Wykonawcy);
o) innych przyczyn zewnętrznych, niezależnych wyłącznie od Zamawiającego a zarazem niezależnych od Wykonawcy, uniemożliwiających bądź utrudniających realizację Robót;
p) rezygnacji przez Zamawiającego z realizacji części Robót, w takim przypadku wynagrodzenie przysługujące Wykonawcy zostanie proporcjonalnie pomniejszone;
q) innych przyczyn natury obiektywnej, w tym zewnętrznych, niezależnych wyłącznie od Zamawiającego a zarazem niezależnych od Wykonawcy, uniemożliwiających bądź utrudniających przekazanie Terenu Budowy w terminie wskazanym w Kontrakcie;
r) zmiany urzędowej stawki podatku VAT; lub
s) jakichkolwiek innych sytuacji, dla których w Kontrakcie wskazano na możliwości zmiany Kontraktu.
t) Poza okolicznościami wskazanymi powyżej Strony przewidują jednocześnie możliwość wprowadzania Zmian Kontraktu w innych okolicznościach, które zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa pozwalają na Zmianę Kontraktu.
Warunki Zmiany Kontraktu
Strony przewidują następujące warunki wprowadzania Zmian do Kontraktu:
Strony przewidują następujące warunki wprowadzania Zmian do Kontraktu:
a) termin wykonania Kontraktu może ulec odpowiedniemu przedłużeniu o czas niezbędny do zakończenia wykonywania Robót w sposób należyty, nie dłużej jednak niż o czas trwania okoliczności, które uniemożliwiły lub utrudniły wykonanie Robót w pierwotnie ustalonym terminie oraz wyłącznie jeżeli Wykonawca nie ponosi odpowiedzialności za te okoliczności na podstawie Kontraktu;
b) termin przekazania Terenu Budowy może ulec odpowiedniemu przedłużeniu o czas trwania okoliczności, które uniemożliwiły lub utrudniły przekazanie Terenu Budowy w pierwotnie ustalonym terminie oraz wyłącznie jeżeli Wykonawca nie ponosi odpowiedzialności za te okoliczności na podstawie Kontraktu;
c) każda ze Zmian Kontraktu może być powiązana z obniżeniem wynagrodzenia umownego;
d) zwiększenie wynagrodzenia jest możliwe jedynie w przypadku, gdy wprost przewidziano taką możliwość w Kontrakcie lub jest to możliwe w oparciu o powszechnie obowiązujące przepisy prawa,
e) zmiany wynagrodzenia Wykonawcy, których możliwość dokonania przewidziano w Kontrakcie wprowadzane na mocy aneksu do Kontraktu zostaną skalkulowane przez Wykonawcę wg następujących zasad:
i. o ile będzie to możliwe, zostaną oparte o ceny jednostkowe pracy sprzętu i materiałów zaproponowane przez Wykonawcę, lecz nie wyższe niż średnie ceny SEKOCENBUD dla kwartału poprzedzającego termin wykonania robót budowlanych;
ii. w przypadku niemożliwości ustalenia zmiany wynagrodzenia w oparciu o pkt i powyżej, zmiana wynagrodzenia zostanie określona w oparciu o wycenę przedstawioną przez Wykonawcę zawierającą uzasadnienie i udokumentowanie zmiany kosztów Wykonawcy.
|
IV 4 4 data |
2017-07-03T00:00:00+02:00
|
IV 4 4 godzina |
08:00
|
IV 4 4 jezyki |
Polski
|
IV 4 5 okres |
60
|