GuidZP400 |
97e122ee-8f73-473c-89f4-2bdaaf788b92
|
Biuletyn |
612639-N-2018
|
Zamawiajacy nazwa |
Śląskie Centrum Rehabilitacji
|
Regon |
7238892700000
|
Zamawiajacy adres ulica |
ul. Zdrojowa
|
Zamawiajacy adres numer domu |
6
|
Zamawiajacy miejscowosc |
Ustroń
|
Zamawiajacy kod pocztowy |
43450
|
Zamawiajacy panstwo |
Polska
|
Zamawiajacy wojewodztwo |
śląskie
|
Zamawiajacy telefon |
338 545 131
|
Zamawiajacy email |
scr@scr-ustron.com.pl
|
Adres strony url |
www.scr-ustron.com.pl
|
Zamieszczanie obowiazkowe |
1
|
Ogloszenie dotyczy |
1
|
Czy finansowane z unii |
2
|
Czy ubiegac zaklady pracy |
2
|
Minimalny procent zatrudnienia |
0%
|
Rodzaj zamawiajacego |
8
|
Rodzaj zamawiajacego inny |
Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej
|
Zamieszczona bedzie specyfikacja |
www.scr-ustron.com.pl
|
Czy dopuszczone wymagane przeslanie ofert |
1
|
Dopuszczone wymagane przeslanie ofert inny |
osobiście, drogą pocztową lub poczta kurierską
|
Czy wymagane przeslanie ofert |
1
|
Wymagane przeslanie ofert inny |
osobiście, drogą pocztową lub pocztą kurierską
|
Nazwa nadana zamowieniu |
Zakup wraz z dostawą warzyw, owoców i mrożonek na potrzeby Śląskiego Centrum Rehabilitacji i Prewencji w podziale na 5 części
|
Numer referencyjny |
ŚCR/EDO/03/2018/OŻ
|
Rodzaj zamowienia |
1
|
Czy podzielone na czesci |
1
|
Maksymalna liczba czesci jednemu wykonawcy |
5
|
Okreslenie przedmiotu |
Przedmiotem zamówienia jest zakup wraz z dostawą na potrzeby Śląskiego Centrum Rehabilitacji i Prewencji warzyw, owoców i mrożonek określonych szczegółowo w załącznikach nr: 2, 2a, 2b, 2c i 2d do siwz – „Formularze asortymentowo-cenowe” do niniejszej specyfikacji w rozbiciu na części.
Zamówienie składa się z 5 części (zadań) w podziale na:
- Część nr 1 - „Warzywa korzeniowe” – załącznik 2 do siwz,
- Część nr 2 - „Warzywa sezonowe” – załącznik 2a do siwz,
- Część nr 3 - „Owoce” – załącznik nr 2b do siwz,
- Część nr 4 - „Warzywa całoroczne” – załącznik nr 2c do siwz,
- Część nr 5 - „Mrożonki” – załącznik nr 2d do siwz
|
Cpv glowny przedmiot |
03200000-3
|
Szacunkowa wartosc zamowienia calosc |
0,00
|
Zdolnosc techniczna okreslenie warunkow |
a) sporządzony wg załącznika nr 5 do Specyfikacji wykaz dostaw wykonanych w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, obejmujący co najmniej 1 zamówienie, którego przedmiotem była dostawa warzyw, owoców, odpowiadającą swoim rodzajem i wartością dostawie stanowiącej przedmiot niniejszego zamówienia, o wartości brutto nie mniejszej niż 30.000,00 zł
b) dowody poświadczające, że zamówienie wskazane przez Wykonawcę w wykazie, wymagane przez Zamawiającego zostało wykonane należycie i prawidłowo ukończone. Zgodnie z postanowieniami § 2 ust. 4 pkt 1 rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 roku (Dz. U. z 2016 r. poz. 1126) w sprawie rodzajów dokumentów jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia, dowodami tymi są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego zamówienia były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne dokumenty. Wykonawca nie jest zobowiązany do przedłożenia dokumentów, które dotyczyłyby zamówień wykonanych na rzecz Zamawiającego,
c) zgodnie z postanowieniami § 1 ust. 4 Rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 roku (Dz. U. 2016, poz. 1126). w sprawie rodzajów dokumentów jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia), przy czym dowodami o których mowa w pkt. b) są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne dokumenty
Przez dostawy odpowiadające przedmiotowi zamówienia Zamawiający rozumie zrealizowanie dostaw warzyw, owoców i mrożonek dla szpitali, szkół, hoteli, itp
|
Czy zamawiajacy przewiduje wykluczenie |
1
|
Art 24 ust 5 pkt 1 |
1
|
Art 24 ust 5 pkt 4 |
1
|
Czy oswiadczenie niepodleganiu wykluczenia |
1
|
Czy oswiadczenie spelnienie kryteriow |
1
|
Wykaz dokumentow zaswiadczen |
a) aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 25 ust. 5 pkt. 1 ustawy, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt. 1 ustawy,
b) w celu potwierdzenia okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 3 ustawy w zakresie braku podstaw wykluczenia z udziału w postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku złożenia w postępowaniu ofert przez co najmniej dwóch Wykonawców, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust 3 ustawy Pzp, przekaże Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (tj. Dz. U. z 2018 r. poz. 798), o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt. 23 ustawy Pzp, zgodnie z załącznikiem nr 6 do siwz. W przypadku złożenia ofert przez Wykonawców należących do tej samej grupy kapitałowej mogą oni wraz ze złożeniem oświadczeń o przynależności do tej grupy kapitałowej przedstawić dowody (dokumenty bądź i informacje) potwierdzające, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu
|
Wykaz potwierdzenie okolicznosci |
1) w celu potwierdzenia okoliczności, o których mowa a art. 25 ust. 1 pkt. 2 ustawy, w zakresie zdolności technicznej lub zawodowej, Wykonawca, na wezwanie Zamawiającego, składa:
a) sporządzony wg załącznika nr 5 do Specyfikacji wykaz dostaw wykonanych w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, obejmujący co najmniej 1 zamówienie, którego przedmiotem była dostawa warzyw, owoców, odpowiadającą swoim rodzajem i wartością dostawie stanowiącej przedmiot niniejszego zamówienia, o wartości brutto nie mniejszej niż 30.000,00 zł
b) dowody poświadczające, że zamówienie wskazane przez Wykonawcę w wykazie, wymagane przez Zamawiającego zostało wykonane należycie i prawidłowo ukończone. Zgodnie z postanowieniami § 2 ust. 4 pkt 1 rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 roku (Dz. U. z 2016 r. poz. 1126) w sprawie rodzajów dokumentów jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia, dowodami tymi są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego zamówienia były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne dokumenty. Wykonawca nie jest zobowiązany do przedłożenia dokumentów, które dotyczyłyby zamówień wykonanych na rzecz Zamawiającego,
c) zgodnie z postanowieniami § 1 ust. 4 Rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 roku (Dz. U. 2016, poz. 1126). w sprawie rodzajów dokumentów jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia), przy czym dowodami o których mowa w pkt. b) są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne dokumenty
Przez dostawy odpowiadające przedmiotowi zamówienia Zamawiający rozumie zrealizowanie dostaw warzyw, owoców i mrożonek dla szpitali, szkół, hoteli, itp.,
Wymóg ten winien być spełniony odrębnie dla każdej części zamówienia (dotyczy każdej z części zamówienia)
|
Inne dokumenty niewymienione |
a) w przypadku złożenia oferty wspólnej przez kilku przedsiębiorców konsorcjum lub spółka cywilna – ustanawiają oni pełnomocnika do reprezentowania ich w niniejszym postępowaniu, albo reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego z uwzględnieniem wymogu odpowiedzialności solidarnej, zgodnie z rozdz. V ust. 1 pkt. 9 siwz. W takich wypadkach każdy ze wspólników musi złożyć dokumenty wymienione w rozdziale VI, ust.1 , pkt 1 lit. a) oraz pkt. 2 lit. a) a jeżeli dotyczy także pkt. 5. Pozostałe dokumenty będą traktowane jako wspólne,
b) w przypadku, kiedy Wykonawca, celem wykazania spełnienia warunków udziału w niniejszym postępowaniu, będzie polegał na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ust. 1 ustawy, w celu oceny, czy Wykonawca będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia oraz czy stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, Zamawiający wymaga złożenia przez te podmioty:
• wszelkich dokumentów określonych w ust. 1 niniejszego rozdziału, stosownie do zakresu w jakim będą one uczestniczyć przy realizacji niniejszego zamówienia,
• zobowiązania podmiotu udostępniającego zasoby albo innego dokumentu, potwierdzającego oddanie Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia w zakresie określonym w art. 22a ust. 1 ustawy Pzp, które to zobowiązanie w szczególności będzie określać:
• zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu,
• sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu przez Wykonawcę przy wykonywaniu zamówienia publicznego,
• zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego,
• czy podmiot na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje dostawy, których wskazane zdolności dotyczą, stosownie do zakresu w jakim będą one uczestniczyć przy realizacji niniejszego zamówienia
5) w zakresie nieuregulowanym w niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia, zastosowanie mają przepisy Rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 roku (Dz. U. 2016, poz. 1126). „w sprawie rodzajów dokumentów jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia”
6) Wykonawca mający siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, składa:
a) informację z odpowiedniego rejestru albo, w przypadku braku takiego rejestru, inny równoważny dokument wydany przez właściwy organ sądowy lub administracyjny kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dotyczy informacja albo dokument, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 13, 14 i 21 – wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert,
b) dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzające odpowiednio, że:
• nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości – wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert,
• nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zezwolenie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert,
c) Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, bezwzględnie ma zastosowanie § 7 Rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 roku (Dz. U. 2016, poz. 1126). „w sprawie rodzajów dokumentów jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia”,
d) w przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów kraju, w którym miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu,
e) dokumenty sporządzone w języku obcym należy składać wraz z tłumaczeniem na język polski.
7) Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów – podwykonawców w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełnienia, w zakresie w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu, zamieszcza informację o tych podmiotach w oświadczeniu, o którym mowa w ust. 1 pkt. 1 niniejszego rozdziału (składa także oświadczenie dotyczące tych podmiotów), art. 25a ust. 3 ustawy Pzp,
8) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego składają, każdy z osobna, oświadczenia wymienione w rozdz. V ust. 1 pkt. 1 siwz wraz z informacjami, o których mowa w ust. 1 pkt. 5 i 6 niniejszego rozdziału. Oświadczenia te mają potwierdzać spełnienie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia, w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnienie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia (art. 25a ust. 6 ustawy Pzp),
9) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, w rozumieniu art. 23 ust. 1 ustawy Pzp są zobowiązani:
a) do złożenia, w ofercie, dokumentu pełnomocnictwa (w formie oryginału lub kopii potwierdzonej notarialnie za zgodność z oryginałem) określającego zakres umocowania pełnomocnika ustanowionego do reprezentowania ich w postępowaniu stosownie do art. 23 ust. 2 ustawy Pzp,
b) ustanowić Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu i do zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Zaleca się aby Pełnomocnikiem był jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Jeżeli oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, zostanie wybrana, Zamawiający przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego, będzie żądał od nich umowy regulującej współpracę tych Wykonawców, W tym celu przed podpisaniem umowy o zamówienie są oni zobowiązani przedstawić Zamawiającemu stosowne porozumienie (umowę konsorcjum) zawierające w swojej treści co najmniej następujące postanowienia;
• skład konsorcjum nie może zostać zmieniony bez uprzedniej zgody Zamawiającego w toku niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia, jak również przez cały okres wykonywania umowy,
•
• Wykonawcy tworzący konsorcjum będą solidarnie odpowiedzialni wobec Zamawiającego zarówno co do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia, jak i w umowie przyznanej w wyniku tego postępowania,
• wszyscy Wykonawcy ponoszą solidarną, niczym nie ograniczoną odpowiedzialność prawną za wykonanie umowy i wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy,
• pełnomocnik jest upoważniony do przyjmowania płatności od Zamawiającego i do przyjmowania instrukcji i do zaciągania zobowiązań na rzecz i w imieniu wszystkich partnerów razem i każdego z osobna. Jednakże pożądanym przez Zamawiającego jest, aby umowa konsorcjum została zawarta przed terminem składania ofert.
10) samodzielne podmioty gospodarcze, działając w formie spółki cywilnej, składający ofertę łączną (wspólną). W takim przypadku każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia powinien złożyć wszelkie dokumenty potwierdzające spełnienie warunków udziału w postępowaniu
11) oświadczenie o wypełnieniu obowiązków informacyjnych przewidzianych w art. 13 lub art. 14 rozporządzenia RODO wobec osób fizycznych, od których dane osobowe bezpośrednio lub pośrednio pozyskał w celu ubiegania się o udzielenie zamówienia publicznego, sporządzone wg wzoru stanowiącego załącznik nr 8 do specyfikacji
12)wypełniony formularz ofertowy (załącznik nr 1 do siwz),
13) wypełnione dla poszczególnych części „Formularze cenowe” - załączniki nr 2, 2a, 2b, 2c i 2d do siwz i umowy, w których została skalkulowana cena oferty, nie zawierający błędów w obliczeniu ceny, których nie można poprawić na podstawie art. 87 ust. 2 ustawy,
14) oryginał pełnomocnictwa osób podpisujących ofertę w imieniu firmy składającej ofertę, o ile nie wynika to z innych dokumentów załączonych przez Wykonawcę
|
Zastosowanie procedury pzp |
1
|
Zmiana umowy |
1
|
Zmiana umowy tekst |
1. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania następujących zmian postanowień zawartej umowy, bez konieczności sporządzania aneksu do umowy:
a) zmiana podwykonawcy, przy pomocy którego Wykonawca wykonuje przedmiot umowy na innego dysponującego, co najmniej porównywalnym doświadczeniem, potencjałem technicznym i osobowym,
b) rozszerzenie zakresu podwykonawstwa w porównaniu do wskazanego w ofercie Wykonawcy, o ile posłużenie się podwykonawcą doprowadzi do poprawienia jakości lub skrócenia czasu wykonywania poszczególnych robót,
c) inne zmiany spowodowane przyczynami zewnętrznymi, niezależnymi od Zamawiającego oraz Wykonawcy skutkującymi niemożliwością wykonania dostaw na warunkach określonych w umowie (w szczególności spowodowane zmianami obowiązującego prawa w zakresie przedmiotu zamówienia).
d) gdy zmiana jest korzystna dla Zamawiającego (np. gdy obniży to koszty wykonywanych dostaw).
2. Zamawiający przewiduje możliwość dokonywania innych zmian umowy, pod warunkiem, że konieczność wprowadzenia takich zmian wynika z okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, a zrealizowanie założonego pierwotnie celu umowy byłoby bez tych zmian niemożliwe lub zmiany te są korzystne dla Zamawiającego.
3. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany wynagrodzenia Wykonawcy, o którym mowa w § 4, które może ulec zmianie w zakresie ustawowej zmiany podatku VAT.
4. Zmiana wysokości wynagrodzenia należnego Wykonawcy w przypadku zmiany stawki podatku VAT będzie odnosić się wyłącznie do części przedmiotu Umowy zrealizowanej, zgodnie z terminami ustalonymi umową, po dniu wejścia w życie przepisów zmieniających stawkę podatku od towarów i usług oraz wyłącznie do części przedmiotu umowy, do której zastosowanie znajdzie zmiana stawki podatku od towarów i usług. W takim przypadku zmiany wartość wynagrodzenia netto nie zmieni się, a wartość wynagrodzenia brutto zostanie wyliczona na podstawie nowych przepisów.
5. Wszystkie powyższe postanowienia stanowią katalog zmian, na które Zamawiający może wyrazić zgodę. Nie stanowią jednocześnie zobowiązania do wyrażenia takiej zgody
6. Nie stanowi zmiany umowy w rozumieniu art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych:
a) zmiana danych związanych z obsługą administracyjno-organizacyjną Umowy (np. zmiana nr rachunku bankowego, zmiana dokumentów potwierdzających wykonanie dostaw),
b) zmiany danych teleadresowych,
c) udzielenie zamówień dodatkowych określonych w przepisach o zamówieniach publicznych.
7. Wszelkie zmiany i uzupełnienia treści niniejszej umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.
|
IV 4 4 data |
2018-09-12T00:00:00+02:00
|
IV 4 4 godzina |
10:00
|
IV 4 4 jezyki |
Oferta winna być sporządzona w języku polskim
|
IV 4 5 okres |
30
|