Wykonanie, oznakowanie, opakowanie i dostawę do siedziby WS PB w Gdańsku materiałów informacyjno-promocyjnych

Data publikacji 2018-09-10
Data zakończenia 2018-09-20 00:00:00
Instytucja Państwowa Jednostka Budżetowa - Centrum Projektów Europejskich
Miejscowość Warszawa
Województwo mazowieckie
Branża
  • Aparatura i sprzęt do celów demonstracyjnych

Szczegóły

Numer ogłoszenia 615054-N-2018
Typ dokumentu ZP-400
Kod CPV 392941000
Adres strony internetowej siwz
BZP Zobacz

Przedmiot zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest wykonanie, oznakowanie, opakowanie i dostawa do siedziby WS PB w Gdańsku materiałów informacyjno-promocyjnych- 12 pozycji asortymentowych, zwanych dalej „materiałami”. Zamawiający wymaga wysokiej jakości wykonania oraz oznakowania materiałów informacyjno-promocyjnych objętych zamówieniem. Opis przedmiotu zamówienia znajduje się w załączniku do projektu umowy – Załącznik nr 1 do SIWZ. Wraz z ofertą Wykonawca zobowiązany jest złożyć po jednej oznakowanej próbce każdej pozycji asortymentowej objętej przedmiotem zamówienia, to jest próbkę: 1. Pendrive USB, 2.Torba bawełniana, 3. Długopis, 4. Długopis, 5. Zestaw konferencyjny, 6. Plecak, 7. Butelka filtrująca, 8. Zawieszka do bagażu, 9. Smycz konferencyjna, 10. Gry w drewnianym pudełku, 11. Czyścik do okularów, 12. Drewniane jojo.
Zamawiający dokona oceny jakości oferowanego przez Wykonawcę asortymentu na podstawie przedstawionych przez Wykonawcę próbek w ramach oceny ofert – kryterium jakość 30%. Załączone do oferty próbki muszą spełniać wymagania określone w OPZ za wyjątkiem nadruków/grawerów itp. oraz znaków graficznych. Zamawiający dopuści do oceny próbki poglądowe tzn. z oznakowaniem w innej niż wymagana w OPZ ilości kolorów nadruku, wielkości, umiejscowieniu itp., przy czym oznakowanie na próbkach musi zostać wykonane metodą/techniką wymaganą dla danej pozycji asortymentowej zgodnie z zapisami OPZ. Zamawiający dopuści do oceny próbkę pendrive USB o innej pojemności niż wskazana w OPZ, przy czym niedopuszczalne jest złożenie próbki bez pamięci. Oznakowanie tą sama metodą, która będzie zastosowana przy realizacji niniejszego zamówienia jest warunkiem dopuszczenia próbki do oceny. Zamawiający dopuszcza przy tym różnicę rozmiarów próbek +/- 20% względem wskazanych w OPZ wymiarów. Zamawiający wymaga złożenia próbek w kolorach wskazanych w OPZ. Jeżeli w OPZ wskazanych jest kilka kolorów dla danej pozycji asortymentowej Wykonawca może złożyć próbkę w jednym wybranym spośród wskazanych kolorze. Wszystkie złożone próbki muszą być opakowane zgodnie z warunkami wskazanymi w OPZ.
Zamawiający na wniosek zwróci próbki Wykonawcom, których oferta nie zostanie wybrana jako najkorzystniejsza. Próbki oferty wybranej jako najkorzystniejsza będą przechowywane przez Zamawiającego przez okres 4 lat jako materiał porównawczy wobec materiałów dostarczonych w ramach realizacji umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Próbka składana jest w celu dokonania oceny jakościowej oferowanych produktów i w tym wypadku nie jest traktowana jako dokument w rozumieniu art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, a tym samym art. 26 ust. 3 ustawy Pzp nie będzie miał zastosowania. Próbka nie będzie podlegała uzupełnieniu. Brak złożenia próbki na dzień składania ofert bądź złożenie próbki niezgodnej z wymaganiami Zamawiającego skutkować będzie odrzuceniem oferty na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 2 ustawy Prawo zamówień publicznych.
Jeśli przynajmniej 2 z przedstawionych próbek uzyska ocenę poniżej 4 punktów w którymkolwiek z podkryteriów, Zamawiający odrzuci ofertę Wykonawcy w całości, jako niezgodną z treścią SIWZ pod względem wymaganej jakości materiałów informacyjno-promocyjnych.

Dodatkowe informacje

GuidZP400 b9dfbf00-11e0-455e-8733-e41aeb0a9e9e
Biuletyn 615054-N-2018
Zamawiajacy nazwa Państwowa Jednostka Budżetowa - Centrum Projektów Europejskich
Regon 14168145600000
Zamawiajacy adres ulica Domaniewska
Zamawiajacy adres numer domu 39 a
Zamawiajacy miejscowosc Warszawa
Zamawiajacy kod pocztowy 02-672
Zamawiajacy panstwo Polska
Zamawiajacy wojewodztwo mazowieckie
Zamawiajacy telefon 22 3783100, 22 3783111
Zamawiajacy fax 22 2019725
Zamawiajacy email przetargi@cpe.gov.pl, katarzyna.mazurkiewicz@cpe.gov.pl
Adres strony url www.cpe.gov.pl
Zamieszczanie obowiazkowe 1
Ogloszenie dotyczy 1
Czy finansowane z unii 1
Nazwa projektu programu Program Współpracy Interreg V-A Południowy Bałtyk 2014-2020
Czy ubiegac zaklady pracy 2
Minimalny procent zatrudnienia 0%
Rodzaj zamawiajacego 3
Czy zamieszczona bedzie specyfikacja 1
Zamieszczona bedzie specyfikacja www.cpe.gov.pl
Wymagane przeslanie ofert inny Oferty składać należy w formie pisemnej
Dopuszczone wymagane przeslanie ofert adres Centrum Projektów Europejskich ul. Domaniewska 39a, 02-672 Warszawa
Nazwa nadana zamowieniu Wykonanie, oznakowanie, opakowanie i dostawę do siedziby WS PB w Gdańsku materiałów informacyjno-promocyjnych
Numer referencyjny WA.263.37.2018.AZ
Rodzaj zamowienia 1
Okreslenie przedmiotu Przedmiotem zamówienia jest wykonanie, oznakowanie, opakowanie i dostawa do siedziby WS PB w Gdańsku materiałów informacyjno-promocyjnych- 12 pozycji asortymentowych, zwanych dalej „materiałami”. Zamawiający wymaga wysokiej jakości wykonania oraz oznakowania materiałów informacyjno-promocyjnych objętych zamówieniem. Opis przedmiotu zamówienia znajduje się w załączniku do projektu umowy – Załącznik nr 1 do SIWZ. Wraz z ofertą Wykonawca zobowiązany jest złożyć po jednej oznakowanej próbce każdej pozycji asortymentowej objętej przedmiotem zamówienia, to jest próbkę: 1. Pendrive USB, 2.Torba bawełniana, 3. Długopis, 4. Długopis, 5. Zestaw konferencyjny, 6. Plecak, 7. Butelka filtrująca, 8. Zawieszka do bagażu, 9. Smycz konferencyjna, 10. Gry w drewnianym pudełku, 11. Czyścik do okularów, 12. Drewniane jojo. Zamawiający dokona oceny jakości oferowanego przez Wykonawcę asortymentu na podstawie przedstawionych przez Wykonawcę próbek w ramach oceny ofert – kryterium jakość 30%. Załączone do oferty próbki muszą spełniać wymagania określone w OPZ za wyjątkiem nadruków/grawerów itp. oraz znaków graficznych. Zamawiający dopuści do oceny próbki poglądowe tzn. z oznakowaniem w innej niż wymagana w OPZ ilości kolorów nadruku, wielkości, umiejscowieniu itp., przy czym oznakowanie na próbkach musi zostać wykonane metodą/techniką wymaganą dla danej pozycji asortymentowej zgodnie z zapisami OPZ. Zamawiający dopuści do oceny próbkę pendrive USB o innej pojemności niż wskazana w OPZ, przy czym niedopuszczalne jest złożenie próbki bez pamięci. Oznakowanie tą sama metodą, która będzie zastosowana przy realizacji niniejszego zamówienia jest warunkiem dopuszczenia próbki do oceny. Zamawiający dopuszcza przy tym różnicę rozmiarów próbek +/- 20% względem wskazanych w OPZ wymiarów. Zamawiający wymaga złożenia próbek w kolorach wskazanych w OPZ. Jeżeli w OPZ wskazanych jest kilka kolorów dla danej pozycji asortymentowej Wykonawca może złożyć próbkę w jednym wybranym spośród wskazanych kolorze. Wszystkie złożone próbki muszą być opakowane zgodnie z warunkami wskazanymi w OPZ. Zamawiający na wniosek zwróci próbki Wykonawcom, których oferta nie zostanie wybrana jako najkorzystniejsza. Próbki oferty wybranej jako najkorzystniejsza będą przechowywane przez Zamawiającego przez okres 4 lat jako materiał porównawczy wobec materiałów dostarczonych w ramach realizacji umowy w sprawie zamówienia publicznego. Próbka składana jest w celu dokonania oceny jakościowej oferowanych produktów i w tym wypadku nie jest traktowana jako dokument w rozumieniu art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, a tym samym art. 26 ust. 3 ustawy Pzp nie będzie miał zastosowania. Próbka nie będzie podlegała uzupełnieniu. Brak złożenia próbki na dzień składania ofert bądź złożenie próbki niezgodnej z wymaganiami Zamawiającego skutkować będzie odrzuceniem oferty na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 2 ustawy Prawo zamówień publicznych. Jeśli przynajmniej 2 z przedstawionych próbek uzyska ocenę poniżej 4 punktów w którymkolwiek z podkryteriów, Zamawiający odrzuci ofertę Wykonawcy w całości, jako niezgodną z treścią SIWZ pod względem wymaganej jakości materiałów informacyjno-promocyjnych.
Cpv glowny przedmiot 39294100-0
Szacunkowa wartosc zamowienia calosc 0,00
Data zakonczenia 2018-10-31T00:00:00+01:00
Zdolnosc techniczna okreslenie warunkow Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca przedstawi wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych w okresie ostatnich trzech lat, przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie co najmniej 2 dostaw materiałów reklamowych obejmujących ich oznakowanie o łącznej wartości minimum 30 000,00 zł wraz z podaniem ich przedmiotu, dat wykonania, wartości i podmiotu, na rzecz którego dostawa została wykonana, wraz z załączeniem dowodów, że została wykonana lub jest wykonywana należycie.
Czy zamawiajacy przewiduje wykluczenie 1
Art 24 ust 5 pkt 1 1
Art 24 ust 5 pkt 2 1
Art 24 ust 5 pkt 3 1
Art 24 ust 5 pkt 4 1
Art 24 ust 5 pkt 5 1
Art 24 ust 5 pkt 6 1
Art 24 ust 5 pkt 7 1
Art 24 ust 5 pkt 8 1
Czy oswiadczenie niepodleganiu wykluczenia 1
Wykaz dokumentow zaswiadczen 1.Wraz z ofertą wykonawca złoży aktualne na dzień składania ofert oświadczenie, o którym mowa w art. 25a ust. 1 pkt 1 ustawy, w zakresie nie podlegania wykluczeniu. Oświadczenie zostanie podpisane przez osobę/y upoważnione do reprezentowania Wykonawcy. Wzór oświadczenia określony jest w załączniku nr 4 do SIWZ 2.odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy. Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia przedmiotowego dokumentu, jeżeli Zamawiający może go uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2014 r. poz. 1114 oraz z 2016 r. poz. 352), a Wykonawca wskaże w ofercie adres internetowy skąd Zamawiający ma go pobrać.
Zakresie warunkow udzialu wykaz dostaw wykonanych a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich przedmiotu, dat wykonania, wartości i podmiotów na rzecz których dostawy zostały wykonane (wg wzoru określonego w załączniku nr 5 do SIWZ oraz załączeniem dowodów określających czy te dostawy zostały wykonane lub są wykonywane należycie. Dowodami, o których mowa powyżej są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego dostawy były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
Inne dokumenty niewymienione 1.Wraz z ofertą Wykonawca zobowiązany jest złożyć po jednej oznakowanej próbce każdej pozycji asortymentowej objętej przedmiotem zamówienia, to jest próbkę: 1. Pendrive USB, 2.Torba bawełniana, 3. Długopis, 4. Długopis, 5. Zestaw konferencyjny, 6. Plecak, 7. Butelka filtrująca, 8. Zawieszka do bagażu, 9. Smycz konferencyjna, 10. Gry w drewnianym pudełku, 11. Czyścik do okularów, 12. Drewniane jojo. Zamawiający dokona oceny jakości oferowanego przez Wykonawcę asortymentu na podstawie przedstawionych przez Wykonawcę próbek w ramach oceny ofert – kryterium jakość 30%. Załączone do oferty próbki muszą spełniać wymagania określone w OPZ za wyjątkiem nadruków/grawerów itp. oraz znaków graficznych. Zamawiający dopuści do oceny próbki poglądowe tzn. z oznakowaniem w innej niż wymagana w OPZ ilości kolorów nadruku, wielkości, umiejscowieniu itp., przy czym oznakowanie na próbkach musi zostać wykonane metodą/techniką wymaganą dla danej pozycji asortymentowej zgodnie z zapisami OPZ. Zamawiający dopuści do oceny próbkę pendrive USB o innej pojemności niż wskazana w OPZ, przy czym niedopuszczalne jest złożenie próbki bez pamięci. Oznakowanie tą sama metodą, która będzie zastosowana przy realizacji niniejszego zamówienia jest warunkiem dopuszczenia próbki do oceny. Zamawiający dopuszcza przy tym różnicę rozmiarów próbek +/- 20% względem wskazanych w OPZ wymiarów. Zamawiający wymaga złożenia próbek w kolorach wskazanych w OPZ. Jeżeli w OPZ wskazanych jest kilka kolorów dla danej pozycji asortymentowej Wykonawca może złożyć próbkę w jednym wybranym spośród wskazanych kolorze. Wszystkie złożone próbki muszą być opakowane zgodnie z warunkami wskazanymi w OPZ. Zamawiający na wniosek zwróci próbki Wykonawcom, których oferta nie zostanie wybrana jako najkorzystniejsza. Próbki oferty wybranej jako najkorzystniejsza będą przechowywane przez Zamawiającego przez okres 4 lat jako materiał porównawczy wobec materiałów dostarczonych w ramach realizacji umowy w sprawie zamówienia publicznego. Próbka składana jest w celu dokonania oceny jakościowej oferowanych produktów i w tym wypadku nie jest traktowana jako dokument w rozumieniu art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, a tym samym art. 26 ust. 3 ustawy Pzp nie będzie miał zastosowania. Próbka nie będzie podlegała uzupełnieniu. Brak złożenia próbki na dzień składania ofert bądź złożenie próbki niezgodnej z wymaganiami Zamawiającego skutkować będzie odrzuceniem oferty na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 2 ustawy Prawo zamówień publicznych. Jeśli przynajmniej 2 z przedstawionych próbek uzyska ocenę poniżej 4 punktów w którymkolwiek z podkryteriów, Zamawiający odrzuci ofertę Wykonawcy w całości, jako niezgodną z treścią SIWZ pod względem wymaganej jakości materiałów informacyjno-promocyjnych. 2) pełnomocnictwo dla osoby składającej ofertę, jeżeli umocowanie do reprezentowania wykonawcy nie wynika z treści złożonych dokumentów rejestrowych; 3) pełnomocnictwo dla lidera konsorcjum, w przypadku wspólnego składania oferty przez Wykonawców; 4) zobowiązanie do udostępnienia zasobów ( jeżeli dotyczy).
Czy wadium 1
Wadium 1. Przed upływem terminu składania ofert Zamawiający żąda od Wykonawców wniesienia wadium w wysokości: 1 000,00 PLN (słownie: jeden tysiąc złotych) 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275). 3. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie je w sposób nieprawidłowy zostanie odrzucona na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 7b) ustawy. 4. Wadium w formie pieniężnej należy wpłacać na konto Zamawiającego: Narodowy Bank Polski Oddział Okręgowy w Warszawie, nr konta 98 1010 1010 0058 8713 9120 0000. Na przelewie należy umieścić informację: „Wadium w postępowaniu znak WA.263.37.2018.AZ”. 5. Dowód wniesienia wadium należy dołączyć do oferty. W przypadku wniesienia wadium w formie pieniężnej do oferty należy dołączyć oryginał lub kopię dokumentu wniesienia wadium poświadczoną za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę, a w pozostałych przypadkach wymienionych w ust. 2 – oryginał dowodu wniesienia wadium. 6. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem ust. 7. 7. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 8. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 9. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 10. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 11. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.
Zastosowanie procedury pzp 1
Zmiana umowy 1
Zmiana umowy tekst 1. Okoliczności skutkujące możliwością zmiany zawartej umowy opisuje art. 144 ustawy. 2. Oprócz możliwości dokonania zmian do umowy, przewidzianych w art. 144 ustawy i postanowieniach załączonego projektu umowy, nie wymagających sporządzenia aneksu do umowy, Zamawiający przewiduje także możliwości zmiany postanowień umowy w przypadkach gdy: a) nastąpi zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym istotny wpływ na realizację przedmiotu umowy, b) termin realizacji zamówienia ulegnie przesunięciu, jeżeli przesunięcie terminu nastąpi z przyczyn niezależnych od Wykonawcy.
IV 4 4 data 2018-09-20T00:00:00+02:00
IV 4 4 godzina 10:45
IV 4 4 jezyki język polski
IV 4 5 okres 30

Criterion

Kryteria Cena
Znaczenie 60,00
  
Kryteria Ocena jakościowa
Znaczenie 40,00
  
Repozytorium wiedzy Urzędu Zamówień Publicznych  

Niezbędnik każdego uczestnika postępowania przetargowego - zebrane w jednym miejscu wszystkie najważniejsze dokumenty prawne...

Gwarancja ceny artykułów biurowych - pętla na szyi?  

W postępowaniach przetargowych podanie najniższej ceny jest w dalszym ciągu głównym, a często jedynym kryterium...

Nowa linia długopisów SCHNEIDER Slider Xite, XB  

Długopisy SCHNEIDER Slider Xite, XB wyposażone w wymienny wkład Slider 710 XB to idealne narzędzie do codziennej pracy w...

przetargibiurowe.pl  (+48) 600 092 062

Godziny pracy:  Biuro, live chat: 800 - 1700  Wsparcie online: 24h

Michał Troc Biuro obsługi klienta  

Szanowni Klienci! Drodzy Państwo!

Dbamy o Twoją prywatność

Zanim klikniesz „Przejdź do serwisu”, prosimy o przeczytanie tej informacji. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas i naszych zaufanych partnerów oraz przekazujemy informacje o naszej polityce prywatności w tym o tzw. cookies. Klikając „Przejdź do serwisu”, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez nas i naszych zaufanych partnerów, Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowych, w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych w celu ustalenia Twoich potencjalnych zainteresowań dla dostosowania reklamy i oferty), w tym na umieszczanie tzw. cookies na Twoich urządzeniach i ich odczytywanie, kliknij przycisk „Przejdź do serwisu”.

Jeśli nie chcesz wyrazić zgody lub ograniczyć jej zakres, kliknij „Szczegóły”, gdzie znajdziesz wszelkie informacje o tym jak to zrobić . Te same informacje znajdziesz także na podstronie z naszą polityką prywatności obowiązującą od 25 maja 2018.

W przypadku użytkowników zalogowanych, ważna jest Państwa wcześniejsza zgoda której udzieliliście podczas zakładania konta. Każda Państwa zgoda jest dobrowolna i można ją w dowolnym momencie wycofać.

Polityka prywatności (rozwiń) Klauzula Informacyjna (rozwiń) Lista Zaufanych Partnerów (rozwiń)