GuidZP400 |
6d2706aa-7345-46fc-bd72-7575f7645aa8
|
Biuletyn |
616726-N-2018
|
Zamawiajacy nazwa |
Gmina Jawornik Polski
|
Regon |
65090062500000
|
Zamawiajacy adres ulica |
Jawornik Polski
|
Zamawiajacy adres numer domu |
30
|
Zamawiajacy miejscowosc |
Jawornik Polski
|
Zamawiajacy kod pocztowy |
37232
|
Zamawiajacy panstwo |
Polska
|
Zamawiajacy wojewodztwo |
podkarpackie
|
Zamawiajacy telefon |
16 6514014 w. 26
|
Zamawiajacy fax |
166 514 055
|
Zamawiajacy email |
zamowienia@jawornikpolski.itl.pl
|
Adres strony url |
http://www.jawornikpolski.itl.pl/bip/index.php?page=bip.php&under=22&grp=9
|
Adres strony internetowej |
http://www.jawornikpolski.itl.pl/bip/index.php?page=bip.php&under=22&grp=9
|
Zamieszczanie obowiazkowe |
1
|
Ogloszenie dotyczy |
1
|
Czy finansowane z unii |
1
|
Nazwa projektu programu |
Postępowanie jest prowadzone w ramach projektu pn „Działania szkoleniowe na rzecz rozwoju kompetencji cyfrowych w życiu codziennym mieszkańców gminy Jawornik Polski” współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa na lata 2014 -2020, Osi priorytetowa nr III Cyfrowe kompetencje społeczne, działanie 3.1: Działania szkoleniowe na rzecz rozwoju kompetencji cyfrowych dotyczących realizacji projektu grantowego.
|
Czy ubiegac zaklady pracy |
2
|
Minimalny procent zatrudnienia |
0%
|
Rodzaj zamawiajacego |
2
|
Czy zamieszczona bedzie specyfikacja |
1
|
Zamieszczona bedzie specyfikacja |
http://www.jawornikpolski.itl.pl/bip/index.php?page=bip.php&under=22&grp=9
|
Czy wymagane przeslanie ofert |
1
|
Wymagane przeslanie ofert inny |
w formie pisemnej - osobiście lub za posrednictwem poczty/firmy kurierskiej
|
Komunikacja elektroniczna wymaga |
Urząd Gminy Jawornik Polski 37-232 Jawornik Polski 30
|
Nazwa nadana zamowieniu |
Zakup sprzętu komputerowego niezbędnego do przeprowadzania szkoleń w ramach projektu „ Działania szkoleniowe na rzecz rozwoju kompetencji cyfrowych w życiu codziennym mieszkańców gminy Jawornik Polski”
|
Numer referencyjny |
RRG 271.14.2018
|
Rodzaj zamowienia |
1
|
Okreslenie przedmiotu |
Przedmiot zamówienia obejmuje:
1. Zakup przenośnych komputerów z funkcja tabletu – 33 szt.
2. Zakup szafy mobilnej ( na kółkach) do przechowywania sprzętu z możliwością ładowania oraz zarządzania sprzętem mobilnym – 3 szt.
3. Zakup rysika do komputera przenośnego z funkcja tabletu – 33 szt.
4. Zakup oprogramowania biurowego dla 33 szt. komputerów – 1 kpl.
1. Zamówienie obejmuje dostawę na własny koszt Wykonawcy, wraz z transportem, rozładunkiem i wniesieniem sprzętu.
2. Zakres zamówienia obejmuje m.in.: dostarczenie, załadunek, rozładunek, przedmiotu umowy, oraz (jeśli dotyczy) montaż i instalację dostarczonego sprzętu a także jego uruchomienie. Wszystkie materiały powinny być nowe, nie noszące śladów uszkodzeń zewnętrznych i uprzedniego używania tzn. że żadna część składająca się na dany materiał nie może być wcześniej używana, musi pochodzić z bieżącej produkcji, być sprawna i posiadać wyposażenie niezbędne do funkcjonalnego działania.
3. Dostarczony sprzęt musi posiadać odpowiednie certyfikaty potwierdzające zgodność z Polskimi Normami oraz certyfikaty bezpieczeństwa.
4. Szczegółowy opis zamówienia, zawierający rodzaj i ilość sprzętu, ich specyfikacje techniczną został zawarty w szczegółowym zestawieniu przedmiotu zamówienia stanowiącym załączniki nr 7 do SIWZ. Wymienione w opisie produkty muszą posiadać karty gwarancyjne i instrukcję obsługi w języku polskim oraz muszą być wolne od obciążeń prawami osób trzecich.
6. Wskazane w SIWZ ewentualne nazwy własne, symbole, modele, typy i itp. mają jedynie charakter wzorcowy.
Wymagania stawiane Wykonawcy:
1) Wykonawca ponosi pełna odpowiedzialność odszkodowawczą według zasad określonych kodeksem cywilnym, oraz postanowieniami zamawiającego w treści umowy,
2) wykonawca jest odpowiedzialny za całokształt, w tym za przebieg oraz terminowe wykonanie zamówienia do czasu wygaśnięcia zobowiązań wykonawcy wobec zamawiającego,
3) Wykonawca jest odpowiedzialny za jakośc, zgodność z warunkami technicznymi i jakościowymi opisanymi dla przedmiotu zamówienia,
4) Wymagana jest należyta staranność przy realizacji zobowiązań umowy,
5) ustaenia i decyzje dotyczące wykonywania zamówienia uzgadniane będą przez zamawiającego z ustanowionym przedstawicieleme wykonawcy,
6) okreslenie przez Wykonawcę telefonów kontaktowych i numerów fax. oraz innych ustaleń niezbędnych dla prawidłowego, sprawnego i terminowego wykonania zamówienia
7) zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez wykonawcę podczas wykonywania przedmiotu umowy.
8) Wykonawca w okresie gwarancji zapewnia wykonywanie czynności konserwacyjnych oraz przeglądów zgodnie z wymogami i zaleceniami określonymi przez producenta (m.in. w dokumentacji techniczno-ruchowej, instrukcjach, kartach gwarancyjnych itp.) wszystkich systemów i urządzeń dla zapewnienia ich optymalnej sprawności i utrzymania gwarancji
5. Materiały i urządzenia równoważne:
1) Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia w niniejszym postępowaniu – także w dokumentacji projektowej służącej do opisu przedmiotu zamówienia na wykonanie robót budowlanych, znajdują się jakiekolwiek znaki towarowe, patenty czy pochodzenie, źródła lub szczególne procesy, które charakteryzują produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę, zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne („lub równoważne” – art. 29 ust 3 ustawy pzp). Dotyczą one wszystkich elementów / składników opisu przedmiotu zamówienia w niniejszym postępowaniu, które są wymagane od wykonawcy. Zamawiający przygotowując opis przedmiotu zamówienia w niniejszym postepowaniu wskazał wszystkie znane mu przypadki i w każdym z nich podał zasady oceny rozwiązań równoważnych. Jeżeli wykonawca stwierdzi / zauważy, analizując opis przedmiotu zamówienia, że nie są to wszystkie przypadki, prosi się wykonawcę, aby niezwłocznie/przed terminem składania ofert przekazał zamawiającemu tą informację wskazując to w zapytaniu dotyczącym opisu przedmiotu zamówienia i zasad oceny rozwiązań równoważnych.
|
Cpv glowny przedmiot |
30213200-7
|
Szacunkowa wartosc zamowienia calosc |
0,00
|
Data zakonczenia |
2018-10-31T00:00:00+01:00
|
Okreslenie warunkow |
Zamawiający nie wprowadza żadnego opisu.
|
Sytuacja finansowa okreslenie warunkow |
Zamawiający nie wprowadza żadnego opisu.
|
Zdolnosc techniczna okreslenie warunkow |
Określenie warunku: O udzielenie zamówienia może ubiegać się Wykonawca, który wykaże, że należycie zrealizował w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane – dostawy min. 1 zadania polegającego na dostawie i sprzętu komputerowego i/lub multimedialnego o wartości min. 5 000 brutto oraz załączeniem dowodów określających, czy te dostawy zostały wykonane lub są wykonywane należycie.
Informacje dodatkowe: W przypadku wykazania przez Wykonawców, wartości niezbędnych do oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu w innych walutach niż PLN, Zamawiający, jako kurs przeliczeniowy waluty przyjmie średni kurs danej waluty publikowany przez Narodowy Bank Polski w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w BZP. Jeżeli w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu, Narodowy Bank Polski nie publikuje średniego kursu danej waluty, za podstawę przeliczenia, przyjmuje się średni kurs publikowany pierwszego dnia, po dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu, w którym zostanie on opublikowany.
W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub korzystania z zasobów podmiotów trzecich na podstawie art. 22a PZP minimum jeden wykonawca albo wszyscy ci wykonawcy wspólnie powinni spełniać warunek doświadczenia. Konieczność ich spełniania odnosi się do konsorcjum jako całości, nie do jego poszczególnych członków.
A – dokumenty na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu
A.1 Dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej
a) wykaz dostaw wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postepowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej 1 dostawy sprzętu komputerowego i/lub multimedialnego o wartości min. 5 000 brutto. zł brutto każda wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te dostawy zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego dostawy były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów –oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
Propozycja dokumentu stanowi złącznik nr 5 do niniejszej SIWZ.
W przypadku wykazania przez Wykonawców, wartości niezbędnych do oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu w innych walutach niż PLN, Zamawiający, jako kurs przeliczeniowy waluty przyjmie średni kurs danej waluty publikowany przez Narodowy Bank Polski w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w BZP. Jeżeli w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu, Narodowy Bank Polski nie publikuje średniego kursu danej waluty, za podstawę przeliczenia, przyjmuje się średni kurs publikowany pierwszego dnia, po dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu, w którym zostanie on opublikowany.
Uwaga: W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia dokumenty wymagane w pkt VI SIWZ pkt A. składa odpowiednio Wykonawca, który wykazuje spełnianie warunków, w zakresie opisanym w pkt V SIWZ pkt 1.2.
|
Czy zamawiajacy przewiduje wykluczenie |
1
|
Art 24 ust 5 pkt 1 |
1
|
Czy oswiadczenie niepodleganiu wykluczenia |
1
|
Wykaz dokumentow zaswiadczen |
Zamawiający przed udzieleniem zamówienia wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona do złożenia w wyznaczonym terminie – nie krótszym niż 5 dni – aktualnych na dzień złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz potwierdzających brak podstaw do wykluczenia.
B – dokumenty na potwierdzenie braku podstaw do wykluczenia
1) odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy;
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w rozdziale VI. Etap III – po dokonaniu oceny: pkt B ppkt 1) - 3) składa odpowiednio:
a) dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa powyżej zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby.
W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów kraju, w którym miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu
W przypadku oferty wspólnej (konsorcjum) dokumenty/oświadczenia składa odrębnie każdy z uczestników konsorcjum.
|
Zakresie warunkow udzialu |
Zamawiający przed udzieleniem zamówienia wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona do złożenia w wyznaczonym terminie – nie krótszym niż 5 dni – aktualnych na dzień złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz potwierdzających brak podstaw do wykluczenia.
A – dokumenty na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu
A.1 Dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej
a) wykaz dostaw wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postepowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej 1 dostawy sprzętu komputerowego i/lub multimedialnego o wartości min. 5 000 brutto. zł brutto każda wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te dostawy zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego dostawy były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów –oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
Propozycja dokumentu stanowi złącznik nr 5 do niniejszej SIWZ.
W przypadku wykazania przez Wykonawców, wartości niezbędnych do oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu w innych walutach niż PLN, Zamawiający, jako kurs przeliczeniowy waluty przyjmie średni kurs danej waluty publikowany przez Narodowy Bank Polski w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w BZP. Jeżeli w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu, Narodowy Bank Polski nie publikuje średniego kursu danej waluty, za podstawę przeliczenia, przyjmuje się średni kurs publikowany pierwszego dnia, po dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu, w którym zostanie on opublikowany.
Uwaga: W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia dokumenty wymagane w pkt VI SIWZ pkt A. składa odpowiednio Wykonawca, który wykazuje spełnianie warunków, w zakresie opisanym w pkt V SIWZ pkt 1.2.
|
Inne dokumenty niewymienione |
Każdy wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej ( http://www.jawornikpolski.itl.pl/bip/ ) informacji z otwarcia ofert o której mowa w art. 86 ust.5 ustawy, przekażą Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 4 do niniejszej SIWZ. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.
ETAP SKŁADANIA OFERT:
1. Wypełniony i podpisany formularz oferty - załącznik Nr 1 do SIWZ
2. Wypełniony i podpisany formularz cenowy – załącznik nr 1.1 do SIWZ
3. Pełnomocnictwo do występowania w imieniu Wykonawcy i zaciągania w jego imieniu zobowiązań. Musi być załączone w oryginale albo załączona jako kopia pełnomocnictwa uwierzytelniona notarialnie. (jeśli dotyczy)
4. Pisemne zobowiązania innych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji ich potencjału technicznego, kadrowego lub finansowego na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia (jeśli dotyczy).
ETAP PO DOKONANIU OCENY OFERT:
1. W przypadku złożenia oferty zawierającej zastosowanie rozwiązań równoważnych do opisywanych przez Zamawiającego, obowiązek udowodnienia ich równoważności z wymaganiami wskazanymi przez Zamawiającego, leży po stronie Wykonawcy. Wykonawca musi w takim przypadku załączyć zestawienie materiałów równoważnych wraz z innymi niezbędnymi dokumentami potwierdzającymi spełnienie w/w wymagań np. kart urządzeń, kart katalogowych, certyfikaty bezpieczeństwa, deklaracje zgodności, aprobaty techniczne, dokumentację techniczną rozruchową urządzeń (DTR). Dokumenty należy przedłożyć wraz z tłumaczeniem na język polski.
|
Czy wadium |
1
|
Wadium |
1. Zamawiający żąda wniesienia wadium w wysokości: 1 000,00 zł (słownie: jeden tysiąc złotych 00/100)
2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących form:
- pieniądzu (nr konta UG Jawornik Polski – 14 9106 1018 2004 1000 0026 0004 BS Przeworsk O/Jawornik Polski)
- poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym
- gwarancjach bankowych
- gwarancjach ubezpieczeniowych
- poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2014r. poz.1804 oraz z 2015 r. poz. 978 i 1240)
3. Potwierdzoną Kopię dowodu uiszczenia wadium w formie pieniężnej należy dołączyć do oferty.
4. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy wskazany przez Zamawiającego.
5. Wadium wnoszone w formie innej niż pieniężna powinno być załączone do oferty w formie oryginału.
6. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert.
7. Za datę wniesienia wadium w formie pieniężnej uznaje się datę uznania rachunku Zamawiającego. Zamawiający zastrzega sobie prawo sprawdzenia czasu wpływu wadium na swoje konto. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy wskazany przez Zamawiającego.
8. Wadium wnoszone w postaci niepieniężnej musi mieć datę początkową ważności równą co najmniej terminowi złożenia oferty określonej w siwz, a datę końcową ważności upływającą najwcześniej w ostatnim dniu związania ofertą wymaganą zapisami siwz.
9. Z treści gwarancji/poręczenia winno wynikać bezwarunkowe, i nieodwołalne na każde pisemne żądanie zgłoszone przez zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta/poręczyciela do wypłaty zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art.46 ust.4a i 5 pzp.
10. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli:
- Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej.
- Wykonawca, którego oferta została wybrana:
a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie.
b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
c) Zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
|
Zastosowanie procedury pzp |
1
|
Zmiana umowy |
1
|
Zmiana umowy tekst |
1. Wszelkie zmiany treści niniejszej Umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności
2. Zamawiający oświadcza, iż przewiduje możliwość istotnych zmian Umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w przypadku wystąpienia co najmniej jednej z wymienionych w niniejszym paragrafie okoliczności oraz określa warunki zmian w ust. 3 - 7 niniejszego paragrafu Umowy.
3. W przypadku zmiany wysokości obowiązującej stawki podatku VAT w sytuacji, gdy w trakcie realizacji przedmiotu Umowy nastąpi zmiana stawki podatku VAT dla robót objętych przedmiotem Umowy. W takim przypadku Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany wysokości wynagrodzenia, określonego w § 6 ust. 1 Umowy, o kwotę równą różnicy w kwocie podatku.
4. W przypadku zmiany regulacji prawnych odnoszących się do praw i obowiązków stron Umowy, wprowadzonych po zawarciu Umowy, wywołujących niezbędną potrzebę zmiany sposobu realizacji Umowy, Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany sposobu realizacji Umowy, wysokości wynagrodzenia, określonego w § 6 ust. 1 Umowy,
5. Możliwość Zmiany terminu realizacji umowy w przypadku wystąpienia którejkolwiek z okoliczności wymienionych w pkt 5 lit. a-e, termin wykonania umowy może ulec odpowiedniemu przedłużeniu o czas niezbędny do zakończenia wykonywania jej przedmiotu w sposób należyty, nie dłużej jednak niż okres trwania tych okoliczności tj.:
a) wystąpienia nieprzewidzianych okoliczności uniemożliwiających realizację kontraktu w terminie poprzez wyjątkowo niesprzyjające warunki atmosferyczne, działanie siły wyższej, pod pojęciem której rozumie się wszystkie zdarzenia zewnętrzne niemożliwe do przewidzenia i niemożliwe do zapobieżenia przez Stronę lub Strony umowy, a zaistniałe po zawarciu umowy, uniemożliwiającej prowadzenie prac, dokonywanie odbioru.
b) zmiany będące następstwem okoliczności leżących po stronie Zamawiającego
c) zmiany będące następstwem działania organów administracji,
d) jakiegokolwiek opóźnienia, utrudnienia lub przeszkód spowodowanych przez /lub dających się przypisać Zamawiającemu lub innemu Wykonawcy zatrudnionemu przez Zamawiającego na terenie wykonywania prac,
e) działania osób trzecich, nie będących konsekwencją winy którejkolwiek ze stron, uniemożliwią wykonywanie prac
5. W przypadku, gdy w Umowie znajdują się oczywiste błędy pisarskie lub rachunkowe, Zamawiający dopuszcza zmiany postanowień Umowy, w których występują takie oczywiste błędy pisarskie lub rachunkowe.
6. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian i uzupełnień nieistotnych Umowy (nie stanowiących zmian istotnych niniejszej umowy), w szczególności:
a) zmiana nazwy, siedziby stron Umowy, numerów kont bankowych oraz innych danych identyfikacyjnych,
b) zmiana osób odpowiedzialnych za kontakty i nadzór nad przedmiotem Umowy.
7. W przypadku zmiany podwykonawców: w przypadku wprowadzenia podwykonawcy, wprowadzenia nowego (kolejnego) podwykonawcy, rezygnacji podwykonawcy, zmiany wartości lub zakresu robót wykonywanych przez podwykonawcę, Zamawiający może wyrazić zgodę na powyższe po zaakceptowaniu umowy Wykonawcy z podwykonawcą wraz z częścią dokumentacji dot. wykonania robót określonych w umowie, w terminie 14 dni od przekazania umowy przez Wykonawcę.
8. Wszystkie powyższe postanowienia stanowią katalog zmian, na które Zamawiający może wyrazić zgodę. Nie stanowią jednocześnie zobowiązania Zamawiającego do wyrażenia takiej zgody.
|
IV 4 4 data |
2018-09-24T00:00:00+02:00
|
IV 4 4 godzina |
11:00
|
IV 4 4 jezyki |
polski
|
IV 4 5 okres |
30
|