Dostawa materiałów promocyjnych i kalendarzy na 2019 rok dla Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubelskiego w Lublinie z podziałem na dwie części.

Data publikacji 2018-09-14
Data zakończenia 2018-09-25 00:00:00
Instytucja Województwo Lubelskie
Miejscowość Lublin
Województwo lubelskie
Branża
  • Papeteria i inne wyroby

Szczegóły

Numer ogłoszenia 615336-N-2018
Typ dokumentu ZP-400
Kod CPV 301997928
Adres strony internetowej siwz
BZP Zobacz

Przedmiot zamówienia

Dostawa materiałów promocyjnych i kalendarzy na 2019 rok dla Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubelskiego w Lublinie z podziałem na dwie części.
Dla cz. I:
Zamówienie obejmuje wykonanie i dostarczenie kalendarzy książkowych i ściennych trójdzielnych na potrzeby działań informacyjno-promocyjnych oraz jako wyposażenie biura pracowników IZ RPO. Materiały będą zawierały podstawowe informacje o programie oraz dane kontaktowe do instytucji zajmujących się wdrażaniem programu.
Dla cz. II
Przedmiotem zamówienia jest usługa zaprojektowania, wykonania oraz dostarczenia kalendarzy na 2019 r. wraz z zakupem i dostawą pozostałych materiałów promocyjnych.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowią załączniki nr 1a, 1b do SIWZ.

Dodatkowe informacje

GuidZP400 cd85140b-bfb0-4a83-9f83-18b8e730bd18
Biuletyn 615336-N-2018
Zamawiajacy nazwa Województwo Lubelskie
Regon 43101917000000
Zamawiajacy adres ulica ul. Artura Grottgera
Zamawiajacy adres numer domu 4
Zamawiajacy miejscowosc Lublin
Zamawiajacy kod pocztowy 20029
Zamawiajacy panstwo Polska
Zamawiajacy wojewodztwo lubelskie
Zamawiajacy telefon 81 44 16 636
Zamawiajacy fax 81 44 16 535
Zamawiajacy email edyta.wisniewska@lubelskie.pl
Adres strony url www.lubelskie.pl
Zamieszczanie obowiazkowe 1
Ogloszenie dotyczy 1
Czy finansowane z unii 1
Nazwa projektu programu W części pierwszej: Zamawiający informuje, iż niniejsze zamówienia zostanie dofinansowane z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Pomocy Technicznej ze środków Pomocy Technicznej Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2014 – 2020. W części drugiej:Zamawiający informuje Wykonawcę, że zorganizowanie przedmiotu zamówienia jest finansowane ze środków: Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich „Pomocy Technicznej” PROW 2014-2020, Schematu II.
Czy ubiegac zaklady pracy 2
Minimalny procent zatrudnienia 0%
Rodzaj zamawiajacego 2
Czy zamieszczona bedzie specyfikacja 1
Zamieszczona bedzie specyfikacja https://umwl.bip.lubelskie.pl/index.php?id=85
Czy wymagane przeslanie ofert 1
Wymagane przeslanie ofert inny w formie pisemnej
Dopuszczone wymagane przeslanie ofert adres Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie ul. Artura Grottgera 4, 20- 029 Lublin (parter - KANCELARIA OGÓLNA)
Nazwa nadana zamowieniu Dostawa materiałów promocyjnych i kalendarzy na 2019 rok dla Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubelskiego w Lublinie z podziałem na dwie części.
Numer referencyjny OP-IV.272.107.2018.NSZ
Rodzaj zamowienia 1
Czy podzielone na czesci 1
Okreslenie przedmiotu Dostawa materiałów promocyjnych i kalendarzy na 2019 rok dla Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubelskiego w Lublinie z podziałem na dwie części. Dla cz. I: Zamówienie obejmuje wykonanie i dostarczenie kalendarzy książkowych i ściennych trójdzielnych na potrzeby działań informacyjno-promocyjnych oraz jako wyposażenie biura pracowników IZ RPO. Materiały będą zawierały podstawowe informacje o programie oraz dane kontaktowe do instytucji zajmujących się wdrażaniem programu. Dla cz. II Przedmiotem zamówienia jest usługa zaprojektowania, wykonania oraz dostarczenia kalendarzy na 2019 r. wraz z zakupem i dostawą pozostałych materiałów promocyjnych. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowią załączniki nr 1a, 1b do SIWZ.
Cpv glowny przedmiot 30199792-8
Szacunkowa wartosc zamowienia calosc 0,00
Informacje na temat katalogow Okres, w którym realizowane będzie zamówienie podany w części ogłoszenia dotyczącej danej części zamówienia.
Okreslenie warunkow Działalność prowadzona na potrzeby wykonania przedmiotu zamówienia nie wymaga posiadania specjalnych kompetencji lub uprawnień.
Sytuacja finansowa okreslenie warunkow Zamawiający nie określa szczegółowego sposobu oceny spełniania tego warunku.
Zdolnosc techniczna okreslenie warunkow - Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku: Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku: Dla części I: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie wykażą się wykonaniem, co najmniej czterech dostaw kalendarzy o wartości, co najmniej 30 000,00 zł brutto każda. Dla części II: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie wykażą się wykonaniem, co najmniej 3 dostaw, których przedmiotem zamówienia był zakupu i dostawa materiałów promocyjnych, w tym kalendarzy, o wartości min. 30 000,00 zł brutto każda.
Zdolnosc techniczna informacje dodatkowe Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne przeprowadzona będzie w oparciu o złożone przez wykonawców oświadczenia i dokumenty zgodnie z formułą „spełnia – nie spełnia”. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności dołączając do oferty zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia (w formie oryginału). Z zobowiązania lub innych dokumentów potwierdzających udostępnienie zasobów przez inne podmioty musi bezspornie i jednoznacznie wynikać w szczególności: -zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu; -sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; -zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; -czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje dostawy, których wskazane zdolności dotyczą. Dla swej skuteczności zobowiązanie musi zostać złożone przez osobę/osoby uprawnione do reprezentowania podmiotu trzeciego w powyższym zakresie. Zobowiązanie złożone przez osobę nieuprawnioną nie dowodzi udostępnienia zasobu przez podmiot trzeci. Wartości pieniężne wskazane w dokumentach złożonych w celu wykazania przez Wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa wyżej, podane w walutach obcych, Wykonawca przeliczy na złote polskie wg średniego kursu walu NBP z dnia zamieszczenia obowiązkowego ogłoszenia o niniejszym postępowaniu w Biuletynie Zamówień Publicznych.
Czy zamawiajacy przewiduje wykluczenie 1
Art 24 ust 5 pkt 1 1
Czy oswiadczenie niepodleganiu wykluczenia 1
Zakresie warunkow udzialu 1. Zgodnie z art.26 ust.2 ustawy, Zamawiający nie będzie wzywał wykonawcy, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie aktualnych na dzień złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających brak podstaw do wykluczenia. 2. Zamawiający wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie aktualnych na dzień złożenia następujących oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu: 1) wykazu dostaw, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy zostały wykonane według wzoru stanowiącego Załączniki nr 6a, 6b do SIWZ (w formie oryginału) oraz załączeniem dowodów określających czy te dostawy zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego dostawy były wykonywane (w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem), a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy(w formie oryginału), w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 3. Jeżeli jest to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia, zamawiający może na każdym etapie postępowania wezwać wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych oświadczeń lub dokumentów potwierdzających, że nie podlegają wykluczeniu, spełniają warunki udziału w postępowaniu, a jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio oświadczenia lub dokumenty nie są już aktualne, do złożenia aktualnych oświadczeń lub dokumentów.
Zastosowanie procedury pzp 1
Zmiana umowy 1
Zmiana umowy tekst Do SIWZ dołączone są wzory umów stanowiące jej integralną część zgodnie z załącznikami nr 3a, 3b do SIWZ, w którym Zamawiający przewidział wszystkie istotne dla stron postanowienia oraz przyszłe zobowiązania Wykonawcy i Zamawiającego. Zamawiający przewiduje istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, określone w § 8 w cz. 1 post., w § 9 w cz. nr 2 post. wzoru umowy.
IV 4 4 data 2018-09-25T00:00:00+02:00
IV 4 4 godzina 11:00
IV 4 4 jezyki język polski
IV 4 5 okres 30
IV 4 17 1
IV 6 6 1. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu, o którym mowa w rozdz. VII SIWZ, według wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do SIWZ. 2. Zamawiający nie żąda od wykonawcy, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy niebędącemu podmiotem, na którego zasoby powołuje się wykonawca, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu zamieszczania informacji o podwykonawcach w oświadczeniu, o którym mowa w rozdz. VII ust. 1 SIWZ. 3. Niezwłocznie po otwarciu ofert zamawiający zamieszcza na stronie internetowej informacje dotyczące: a) kwoty, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia; b) firm oraz adresów wykonawców, którzy złożyli oferty w terminie; c) ceny zawartej w ofertach oraz terminów realizacji zamówienia dla poszczególnych części. 4. Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia przekazania informacji o której mowa w pkt. 3, przekazuje zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy (w formie oryginału) według wzoru zamieszczonego na stronie internetowej Zamawiającego wraz z informacją, o której mowa w pkt 3). Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. 5. Przed podpisaniem umowy Wykonawca, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza w danej części postępowania, przedstawi szczegółową kalkulację ceny netto, brutto i podatku VAT w zakresie Załącznika nr 1a, 1b do SIWZ – OPZ, z uwzględnieniem cen jednostkowych. Wartość brutto za cały przedmiot zamówienia musi być identyczna z wartością podaną na formularzu ofertowym złożonej oferty. Za ofertę najkorzystniejszą uznana zostanie oferta, która uzyska najwyższą łączną liczbę punktów. Zamawiający zgodnie z art. 24aa ustawy najpierw dokona oceny ofert, a następnie zbada, czy wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza, nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. Jeżeli wykonawca, o którym mowa w ust. 2, uchyla się od zawarcia umowy, zamawiający może zbadać, czy nie podlega wykluczeniu oraz czy spełnia warunki udziału w postępowaniu wykonawca, który złożył ofertę najwyżej ocenioną spośród pozostałych ofert. Obowiązek informacyjny w toku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego (RODO) określone są w rozdz. XXIX SIWZ.

Powiązane

Zalacznik czesc nr 1
Zalacznik nazwa Zamówienie obejmuje wykonanie i dostarczenie kalendarzy książkowych i ściennych trójdzielnych na potrzeby działań informacyjno-promocyjnych oraz jako wyposażenie biura pracowników IZ RPO. Materiały będą zawierały podstawowe informacje o programie oraz dane kontaktowe do instytucji zajmujących się wdrażaniem programu.
Zalacznik cpv glowny przedmiot 30199792-8
Szacunkowa wartosc zamowienia zal 0,00
Zalacznik okres w dniach 40
Zalacznik informacje dodatkowe 1. Wykonawca składa ofertę na dana część postępowania z wykorzystaniem Formularza ofertowego stanowiącego załącznik nr 2 do SIWZ (w formie oryginału); 2. Wykonawca dodatkowo dołącza do oferty następujące elementy: Dla części pierwszej postępowania: 1) Próbki: kalendarza książkowego w formacie A4, A5 i A6 zgodnego z zapisami Opisu Przedmiotu Zamówienia (okleina wymagana w OPZ, tj. poliuretanowa – m.in. matowa z fakturą, metaliczna z regularną fakturą i termoprzebarwialna – m.in. ekoskórzana i skóropodobna) - próbki nie muszą zawierać wymaganych w OPZ: • wkładki informacyjnej, • oznakowania, • tłoczenia, • tasiemki w kolorze oprawy, • jednostkowego opakowania kalendarza ściennego trójdzielnego (bez wymaganego w OPZ oznakowania i projektu graficznego), zgodnych z opisem technicznym kalendarzy umieszczonym w Opisie Przedmiotu Zamówienia. Próbki nie muszą zawierać wymaganych w OPZ • jednostkowego opakowania (kartonowej koperty) • indywidualnego nadruku na główce kalendarza oraz na pleckach kalendarza. Zamawiający dopuszcza dołączenie jako próbki kalendarza na rok 2018 lub 2017. 2) Wstępny projekt graficzny wstępu/wkładki informacyjnej – 10 pkt. Zgodnie z zapisami załącznik nr 1 do Umowy – Opis Przedmiotu Zamówienia na początku kalendarza powinny zostać umieszczone 2 kartki (4 strony), które zawierać będą wstęp i/lub wkładkę informacyjną (tekst oraz zdjęcia i/lub grafika, dane kontaktowe do instytucji zajmujących się wdrażaniem programu). Dane kontaktowe są udostępnione są w opis przedmiotu zamówienia – załącznik nr 1a do SIWZ, natomiast pozostałe element takie jak tekst oraz zdjęcia i/lub grafika Wykonawca projektuje już samodzielnie. W ramach tego kryterium ocenie będzie podlegał wstępny projekt graficzny 4 stron wkładki, uwzględniając zapisy OPZ. Wkładka ta będzie użyta na etapie realizacji we wszystkich formatach kalendarzy. Wykonawca nie będzie weryfikował poprawności treści tekstu umieszczonego we wstępnym projekcie graficznym wkładki informacyjnej – sposób zamieszczenia tekstu stanowi dla Zamawiającego element poglądowy. Projekt w formie kolorowego wydruku w formacie, co najmniej A4 (wizualizacja projektu) - każda strona. Projekt dołączony do oferty w formie wydruku (wizualizacja projektu). Wykonawca do oferty dołączy projekt podlegający ocenie zgodnie z kryteriami oceny oferty. Wykonawca ma za zadanie przygotować projekt graficzny w oparciu o klucz graficzny RPO WL dla perspektywy 2014-2020 dostępny pod linkiem: https://rpo.lubelskie.pl/strona-385-zasady_promocji_i_oznakowania_projektow.html oraz obowiązujące od dnia 1 stycznia 2018 roku oznakowanie: Wykonawca może wykorzystać zdjęcia projektów RPO WL znajdujące się pod poniższym linkiem: http://mapa.rpo.lubelskie.pl/ Powyższe próbki nie będą podlegały uzupełnieniu, o którym mowa w art. 26 ust 3 ustawy, gdyż ocena ww. elementów będzie dokonywana w kontekście kryteriów oceny ofert. Jeżeli Wykonawca nie złoży do oferty powyższych próbek i/lub projektu bądź nie będą one zgodne z ww. wymaganiami jego oferta zostanie odrzucona na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 2 ustawy. Oferta wykonawcy także będzie odrzucona: 1) gdy Wykonawca nie dołączy do oferty próbek/projektu w odpowiednim formacie i ilości; 2) gdy załączone próbki/projekt nie będą zgodne z OPZ i wyżej wymienionym wymogami; 3) gdy Wykonawca złoży więcej próbek/projektów niż ilość wymagana;
Zalacznik krotki opis Zamówienie obejmuje wykonanie i dostarczenie kalendarzy książkowych i ściennych trójdzielnych na potrzeby działań informacyjno-promocyjnych oraz jako wyposażenie biura pracowników IZ RPO. Materiały będą zawierały podstawowe informacje o programie oraz dane kontaktowe do instytucji zajmujących się wdrażaniem programu. Opz stanowi załącznik nr 1 a do SIWZ.
  
Zalacznik czesc nr 2
Zalacznik nazwa Przedmiotem zamówienia jest usługa zaprojektowania, wykonania oraz dostarczenia kalendarzy na 2019 r. wraz z zakupem i dostawą pozostałych materiałów promocyjnych.
Zalacznik cpv glowny przedmiot 30199792-8
Szacunkowa wartosc zamowienia zal 0,00
Zalacznik okres w dniach 30
Zalacznik informacje dodatkowe 1. Wykonawca składa ofertę na dana część postępowania z wykorzystaniem Formularza ofertowego stanowiącego załącznik nr 2 do SIWZ (w formie oryginału); 2. Wykonawca dodatkowo dołącza do oferty następujące elementy: Próbki: 1. Pamięć USB o pojemności 16 GB (próbka bez logotypu i sloganu, z przykładową grafiką podaną przez Wykonawcę, w opakowaniu – pudełeczku) - produkt musi być zgodny z zapisami Opisu Przedmiotu Zamówienia dla części nr 2 postępowania – załącznik nr 1b do SIWZ, 2. Kalendarza kieszonkowego - produkt musi być zgodny z zapisami Opisu Przedmiotu Zamówienia dla części nr 2 postępowania – załącznik nr 1b do SIWZ, 3. Kalendarza format B5 - produkt musi być zgodny z zapisami Opisu Przedmiotu Zamówienia dla części nr 2 postępowania – załącznik nr 1b do SIWZ. Zamawiający dopuszcza dołączenie, jako próbki kalendarza na rok 2018 lub 2017. Kalendarze złożone, jako próbki nie muszą zawierać wymaganych z OPZ wklejek reklamowych oraz logotypów. Nie muszą też posiadać kartonowych opakowań. Dotyczy cz. II Powyższe próbki nie będą podlegały uzupełnieniu, o którym mowa w art. 26 ust 3 ustawy, gdyż ocena ww. elementów będzie dokonywana w kontekście kryteriów oceny ofert. Jeżeli Wykonawca nie złoży do oferty powyższych próbek i/lub projektu bądź nie będą one zgodne z ww. wymaganiami jego oferta zostanie odrzucona na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 2 ustawy. Oferta wykonawcy także będzie odrzucona: 1) gdy Wykonawca nie dołączy do oferty próbek/projektu w odpowiednim formacie i ilości; 2) gdy załączone próbki/projekt nie będą zgodne z OPZ i wyżej wymienionym wymogami; 3) gdy Wykonawca złoży więcej próbek/projektów niż ilość wymagana
Zalacznik krotki opis Przedmiotem zamówienia jest usługa zaprojektowania, wykonania oraz dostarczenia kalendarzy na 2019 r. wraz z zakupem i dostawą pozostałych materiałów promocyjnych. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowią załączniki nr 1b do SIWZ.
  
Repozytorium wiedzy Urzędu Zamówień Publicznych  

Niezbędnik każdego uczestnika postępowania przetargowego - zebrane w jednym miejscu wszystkie najważniejsze dokumenty prawne...

Gwarancja ceny artykułów biurowych - pętla na szyi?  

W postępowaniach przetargowych podanie najniższej ceny jest w dalszym ciągu głównym, a często jedynym kryterium...

Nowa linia długopisów SCHNEIDER Slider Xite, XB  

Długopisy SCHNEIDER Slider Xite, XB wyposażone w wymienny wkład Slider 710 XB to idealne narzędzie do codziennej pracy w...

przetargibiurowe.pl  (+48) 600 092 062

Godziny pracy:  Biuro, live chat: 800 - 1700  Wsparcie online: 24h

Michał Troc Biuro obsługi klienta  

Szanowni Klienci! Drodzy Państwo!

Dbamy o Twoją prywatność

Zanim klikniesz „Przejdź do serwisu”, prosimy o przeczytanie tej informacji. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas i naszych zaufanych partnerów oraz przekazujemy informacje o naszej polityce prywatności w tym o tzw. cookies. Klikając „Przejdź do serwisu”, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez nas i naszych zaufanych partnerów, Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowych, w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych w celu ustalenia Twoich potencjalnych zainteresowań dla dostosowania reklamy i oferty), w tym na umieszczanie tzw. cookies na Twoich urządzeniach i ich odczytywanie, kliknij przycisk „Przejdź do serwisu”.

Jeśli nie chcesz wyrazić zgody lub ograniczyć jej zakres, kliknij „Szczegóły”, gdzie znajdziesz wszelkie informacje o tym jak to zrobić . Te same informacje znajdziesz także na podstronie z naszą polityką prywatności obowiązującą od 25 maja 2018.

W przypadku użytkowników zalogowanych, ważna jest Państwa wcześniejsza zgoda której udzieliliście podczas zakładania konta. Każda Państwa zgoda jest dobrowolna i można ją w dowolnym momencie wycofać.

Polityka prywatności (rozwiń) Klauzula Informacyjna (rozwiń) Lista Zaufanych Partnerów (rozwiń)