| GuidZP400 |
7968004b-0af5-4d92-90dc-94bc5b867995
|
| Biuletyn |
593798-N-2020
|
| Zamawiajacy nazwa |
Krajowa Informacja Skarbowa
|
| Regon |
366063511
|
| Zamawiajacy adres ulica |
T. Sixta
|
| Zamawiajacy adres numer domu |
17
|
| Zamawiajacy miejscowosc |
Bielsko-Biała
|
| Zamawiajacy kod pocztowy |
43-300
|
| Zamawiajacy panstwo |
Polska
|
| Zamawiajacy wojewodztwo |
śląskie
|
| Zamawiajacy telefon |
33 472 79 00,
|
| Zamawiajacy fax |
33 472 79 04
|
| Zamawiajacy email |
przetargi.kis@mf.gov.pl,
|
| Adres strony url |
www.kis.gov.pl
|
| Zamieszczanie obowiazkowe |
1
|
| Ogloszenie dotyczy |
1
|
| Czy finansowane z unii |
2
|
| Czy ubiegac zaklady pracy |
2
|
| Minimalny procent zatrudnienia |
0%
|
| Rodzaj zamawiajacego |
1
|
| Czy zamieszczona bedzie specyfikacja |
1
|
| Zamieszczona bedzie specyfikacja |
www.kis.gov.pl
|
| Wymagane przeslanie ofert inny |
Forma pisemna
|
| Dopuszczone wymagane przeslanie ofert adres |
Krajowa Informacja Skarbowa w Bielsku-Białej, ul. Teodora Sixta 17, 4 piętro, pokój 414.
|
| Nazwa nadana zamowieniu |
Dostawa i montaż klimatyzatorów w budynku Krajowej Informacji Skarbowej w Bielsku-Białej przy ul. Warszawskiej 5
|
| Numer referencyjny |
0110-KLL2.260.20.2020; ZKP-7/2020
|
| Rodzaj zamowienia |
1
|
| Okreslenie przedmiotu |
Przedmiotem zamówienia jest dostawa w tym rozładunek wraz z wniesieniem i montaż klimatyzatorów oraz wykonanie niezbędnych instalacji w budynku Krajowej Informacji Skarbowej w Bielsku-Białej przy ul. Warszawskiej 5.
|
| Cpv glowny przedmiot |
39717200-3
|
| Szacunkowa wartosc zamowienia calosc |
0,00
|
| Sytuacja finansowa okreslenie warunkow |
Wykonawca składa w ofercie oświadczenie potwierdzające, że znajduje się w sytuacji ekonomicznej lub finansowej umożliwiającej realizację przedmiotu zamówienia – na potwierdzenie powyższego Wykonawca składa w ofercie oświadczenie potwierdzające, że posiada środki finansowe lub ma zdolność kredytową w wysokości, co najmniej 250.000,00 zł (słownie: dwieście pięćdziesiąt tysięcy złotych).
Zamawiający uzna, że warunek został spełniony, jeżeli Wykonawca w celu potwierdzenia powyższego wraz z ofertą złoży wypełnione oświadczenie na formularzu będącym załącznikiem nr 2 do SIWZ.
|
| Zdolnosc techniczna okreslenie warunkow |
Wykonawca musi przedstawić wykaz dotyczący wykonania co najmniej jednej pracy montażowej klimatyzatorów o wartości nie mniejszej niż: – 200 000,00 zł (słowne: dwieście tysięcy złotych) wykonanej nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie wraz z podaniem jej rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów na rzecz których prace te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te prace montażowe zostały wykonane należycie w szczególności informacji o tym czy prace zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego prace montażowe były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne dokumenty.
Zamawiający uzna, że warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wraz z ofertą złoży wypełnione oświadczenie stanowiące załącznik nr 2 do SIWZ wraz z referencjami lub innymi dokumentami, potwierdzającymi prawidłowe wykonanie prac montażowych w zakresie montażu klimatyzacji.
Przez jedną pracę montażową klimatyzacji Zamawiający rozumie jeden kontrakt/jedną umowę.
Wartości w walutach innych niż wskazane przez Zamawiającego należy przeliczyć według średniego kursu NBP na dzień opublikowania ogłoszenia o zamówieniu, dotyczącego niniejszego postępowania podając datę i kurs waluty. Przeliczenia samodzielnie dokonuje Wykonawca. W sytuacji gdy ogłoszenie o zamówieniu zostanie opublikowane w dniu, w którym nie są publikowane kursy walut obcych przez NBP, Wykonawca przyjmuje do przeliczeń średni kurs walut obcych NBP z najbliższego dnia, następującego po dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu, w którym NBP opublikuje średnie kursy walut obcych.
Wykonawca w celu potwierdzenia spełniania ww. warunków udziału w postępowaniu może polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych. W takim przypadku Wykonawca wraz z ofertą przedstawia Zamawiającemu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Ze zobowiązania lub innych dokumentów potwierdzających udostępnienie zasobów przez inne podmioty musi bezspornie i jednoznacznie wynikać w szczególności:
- jaki jest zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu;
- w jaki sposób zostaną wykorzystane zasoby innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego;
- jaki jest zakres i w jakim okresie inny podmiot będzie brał udział przy wykonywaniu zamówienia publicznego;
- że zgodnie z art. 22a ustawy Pzp podmiot, na zdolnościach, którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje prace montażowe lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą.
Wykonawca, który polega na sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, odpowiada solidarnie z podmiotem, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, za szkodę poniesioną przez Zamawiającego, powstałą wskutek nieudostępnienia zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy.
|
| Czy zamawiajacy przewiduje wykluczenie |
1
|
| Art 24 ust 5 pkt 1 |
1
|
| Art 24 ust 5 pkt 8 |
1
|
| Czy oswiadczenie niepodleganiu wykluczenia |
1
|
| Wykaz dokumentow zaswiadczen |
W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu Wykonawcy, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza Zamawiający zażąda:
- odpisu z właściwego rejestru lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp, chyba, że Wykonawca wskaże w pkt XIV Formularza Oferty stanowiącego Załącznik nr 1 do SIWZ, adres strony internetowej umożliwiającej Zamawiającemu pozyskanie tych informacji (dostęp do bazy danych musi być ogólnodostępny i bezpłatny – art. 26 ust. 6 ustawy Pzp),
- oryginał oświadczenia o przynależności bądź też braku przynależności do grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp w przypadku, jeżeli nie został złożony w oryginale w terminie, o którym mowa w pkt 10 SIWZ,
- jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu, o którym mowa w pkt 11.1.2. SIWZ składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości – wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert,
- jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 11.7.1. SIWZ, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym lub organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby,
- w przypadku wątpliwości, co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę, Zamawiający zwraca się do właściwych organów odpowiedniego kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu.
|
| Zakresie warunkow udzialu |
Dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż – 250 000,00 zł (słownie: dwieście pięćdziesiąt tysięcy zł).
|
| Inne dokumenty niewymienione |
Oferta musi być złożona w formie pisemnej zgodnie z zapisami pkt 15 SIWZ.
Oświadczenia i dokumenty, stanowiące uzupełnienie oferty, przekazane na adres poczty elektronicznej uważa się za złożone w terminie, jeżeli ich treść dotarła do adresata przed upływem terminu. Wykonawca może je przekazywać wyłącznie na adres poczty elektronicznej: kancelaria.kis@mf.gov.pl. Złożenie dokumentów stanowiących uzupełnienie oferty drogą elektroniczną nie zwalnia Wykonawcy z dostarczenia oryginałów/kopii potwierdzonych za zgodność z oryginałem do siedziby Zamawiającego bez zbędnego opóźnienia.
Oferta musi zawierać niżej wymienione dokumenty wypełnione i podpisane przez osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy (podpis czytelny osoby uprawnionej do reprezentowania Wykonawcy lub podpis nieczytelny osoby uprawnionej do reprezentowania Wykonawcy z pieczęcią imienną), złożone w formie oryginału:
- Formularz oferty (Załącznik nr 1 do SIWZ),
- Oświadczenie dotyczące spełniania warunków udziału w postępowaniu (Załącznik nr 2 do SIWZ),
- Oświadczenie dotyczące przesłanek wykluczenia z postępowania (Załącznik nr 3 do SIWZ),
- Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia (Załącznik nr 4 do SIWZ)
Dokumenty wymienione powyżej są dostępne w wersji edytowalnej na stronie internetowej Zamawiającego www.kis.gov.pl, zakładka „Ogłoszenia – Zamówienia Publiczne – Zamówienia publiczne powyżej 30 tys. EUR”.
W przypadku polegania na sytuacji ekonomicznej lub finansowej innych podmiotów – pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby zamówienia.
W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców oświadczenia stanowiące załącznik:
- nr 1 i 4 do SIWZ muszą być podpisane przez osobę/osoby reprezentującą/reprezentujące wszystkich Wykonawców na podstawie stosownego pełnomocnictwa lub podpisane przez wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
- nr 2 i 3 do SIWZ składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
Dokumenty te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. Muszą być podpisane przez osobę reprezentującą/osoby reprezentujące wszystkich Wykonawców na podstawie stosownego pełnomocnictwa lub podpisane przez wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu składa oświadczenie na formularzu stanowiącym Załącznik nr 3 do SIWZ.
Wykonawca polegający na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu składa dodatkowo w formie oryginału pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia.
W przypadku, gdy Wykonawcę reprezentuje pełnomocnik, do oferty musi być załączone – podpisane przez osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy – pełnomocnictwo określające jego zakres. Ww. pełnomocnictwo należy złożyć w formie oryginału lub kopii potwierdzonej notarialnie.
Wykonawca, w terminie do 3 dni od dnia zamieszczenia informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp na stronie Zamawiającego, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp (wg wzoru stanowiącego załącznik nr 6 do SIWZ). Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że istniejące pomiędzy podmiotami powiązania w ramach grupy kapitałowej nie prowadzą do zakłócenia uczciwej konkurencji pomiędzy Wykonawcami w postępowaniu o udzielenie zamówienia.
Dokument, o którym mowa w pkt 10.1. należy złożyć w oryginale.
Aby dotrzymać terminu Wykonawca może złożyć ww. oświadczenie drogą elektroniczną na adres kancelaria.kis@mf.gov.pl. Złożenie ww. dokumentu drogą elektroniczną nie zwalnia Wykonawcy z dostarczenia oryginału do siedziby Zamawiającego bez zbędnego opóźnienia.
|
| Czy wadium |
1
|
| Wadium |
Warunkiem udziału w postępowaniu jest wniesienie wadium, które do niniejszego zamówienia wynosi: 6.000,00 zł (słownie: sześć tysięcy złotych).
Wadium może być wnoszone w następujących formach:
- w pieniądzu – przelew na rachunek Zamawiającego: Okręgowy Oddział NBP w Katowicach nr 14 1010 1212 0064 6413 9120 0000
Przy wnoszeniu wadium w pieniądzu (przelew) Wykonawca winien podać nazwę przetargu zgodnie z zapisami pkt 3.2 SIWZ. W przypadku przelewów bankowych za datę złożenia wadium przyjmuje się datę wpływu środków na rachunek Zamawiającego.
- w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
- w gwarancjach bankowych,
- w gwarancjach ubezpieczeniowych,
- w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2020 r. poz. 299 ze zm.).
Wadium musi być wniesione przed upływem terminu do składania ofert.
Wadium musi obejmować minimum okres związania ofertą.
Dowód wniesienia wadium należy załączyć do oferty lub przedłożyć najpóźniej przed upływem terminu składania ofert.
Wadium wniesione w pieniądzu, Zamawiający zwraca wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę.
Wadium w formie niepieniężnej należy złożyć w formie oryginału wraz z ofertą lub bezpośrednio w siedzibie Zamawiającego w kancelarii Krajowej Informacji Skarbowej, parter, pokój nr 1-5. W przypadku składania wadium w formie niepieniężnej w siedzibie Zamawiającego, należy złożyć je w kopercie i opisać tak jak ofertę (wg wzoru w pkt 16 SIWZ) z dopiskiem „WADIUM”.
Poręczenie, gwarancja lub inny dokument stanowiący formę wadium winien zawierać stwierdzenie, że na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego wzywające do zapłaty kwoty wadium zgodnie z warunkami SIWZ, następuje jego bezwarunkowa wypłata bez jakichkolwiek zastrzeżeń ze strony gwaranta/poręczyciela.
Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium, w tym również na przedłużony termin związania ofertą lub nie zgodzi się na przedłużenie terminu związania ofertą, wniesie je w sposób nieprawidłowy, zostanie odrzucona na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 7a i 7b Pzp.
Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza lub unieważnieniu postępowania. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia.
Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert.
Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego.
Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi
na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie nie złożył oświadczeń lub dokumentów, potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę, jako najkorzystniejszej.
Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana:
- odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie,
- nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy,
- zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
|
| Zastosowanie procedury pzp |
1
|
| Zmiana umowy |
1
|
| Zmiana umowy tekst |
Zamawiający dopuszcza zmiany w treści umowy zgodnie z Kodeksem cywilnym i art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych.
Zamawiający przewiduje następujące możliwości dokonania zmian postanowień zawartej umowy:
- zmiany wartości umowy – w przypadku zwiększenia bądź zmniejszenia stawek podatku od towarów i usług, które wejdą w życie po dniu zawarcia umowy, a przed wykonaniem przez Wykonawcę obowiązku po wykonaniu, którego Wykonawca jest uprawniony do uzyskania wynagrodzenia, wynagrodzenie Wykonawcy może ulec odpowiedniemu zwiększeniu bądź zmniejszeniu, jeżeli w wyniku zastosowania zmienionych stawek podatków ulega zmianie kwota należnego podatku oraz wynagrodzenie Wykonawcy uwzględniające podatek od towarów i usług,
- zmiany umówionego terminu wykonania zamówienia – z powodu działań osób trzecich uniemożliwiających wykonanie zamówienia, które to działania nie są konsekwencją winy którejkolwiek ze stron,
- zmiany w zakresie przedmiotu zamówienia – z powodu wykonania dodatkowych prac montażowych wynikłych podczas wykonywania umowy wcześniej nie ujętych w Szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia, których niewykonanie będzie skutkowało niewłaściwym wykonaniem przedmiotu umowy oraz zmiany oferowanych elementów systemu klimatyzacji na inne o identycznych lub lepszych przy niepodwyższonej cenie ofertowej.
|
| IV 4 4 data |
2020-11-24T00:00:00+01:00
|
| IV 4 4 godzina |
09:00
|
| IV 4 5 okres |
30
|