1. Przedmiotem zamówienia jest rozbudowa i modernizacja systemów zabezpieczenia technicznego wraz z montażem i serwisem w najmowanym przez Prokuraturę Generalną budynku przy ul. Rakowieckiej 26/30 w Warszawie, a w szczególności zakup elektronicznych urządzeń i środków mechanicznego zabezpieczenia wraz z oprogramowaniem, wykonanie instalacji kablowej, montaż urządzeń we wskazanych lokalizacjach i zdanie prac związanych z modernizacją i rozbudową systemu kontroli dostępu (SKD), systemu włamania i napadu (SWiN) oraz systemu telewizji dozorowej (STD) zgodnie z załącznikiem nr 3 do SIWZ. Wszystkie urządzenia muszą współpracować z istniejącym systemem kontroli dostępu oraz systemem alarmowym.
2. Wybrany Wykonawca po wykonaniu prac będzie zobowiązany: a) dostarczyć dokumentację zgodności dla systemu SWiN stopnia II oraz systemu kontroli dostępu w klasie dostępu B i klasie rozpoznania II, b) udzielić gwarancji na wykonane prace, zamontowane urządzenia i prawidłowe funkcjonowanie całości systemu po dokonanej rozbudowie i modernizacji, c) zapewnić serwis gwarancyjny w okresie gwarancji, d) przeprowadzić szkolenie osób obsługujących system.
3. Wykonawca przyjmuje do wiadomości, że w budynku są zainstalowane elementy systemu zabezpieczeń technicznych objęte gwarancją udzieloną przez podmioty, które zrealizowały zamówienia publiczne na rzecz Zamawiającego, oraz że rozbudowa i modernizacja systemu zabezpieczeń technicznych objęta przedmiotowym zamówieniem polegać ma między innymi na zintegrowaniu nowo instalowanych lub modernizowanych elementów z istniejącym systemem. Zamawiający informuje, a Wykonawca przyjmuje do wiadomości, że część elementów systemu zabezpieczeń technicznych istniejącego w Prokuraturze Generalnej jest objęta gwarancją zgodnie z warunkami określonymi w umowie Nr 210/06/2013 z dnia 12 czerwca 2013. Zamawiający sceduje na Wykonawcę wszelkie uprawnienia i wierzytelności przyszłe wynikające z gwarancji udzielonych na podstawie wyżej wskazanej umowy, a wykonawca oświadcza, że uprawnienia te i wierzytelności przejmie.
4. System kontroli dostępu
a) w Prokuraturze Generalnej zainstalowano system kontroli dostępu wraz z systemem zarządzania kluczami. Do posiadanego systemu KD wykonawca podłączy wszystkie dodatkowe urządzenia związane z rozbudową i modernizacją systemu,
b) rozbudowa systemu obejmie: dostawę wraz z instalacją dodatkowego modułu antypassback (12 przejść), instalację 1 kompletnego przejścia jednostronnego i 4 kompletnych przejść dwustronnych. Chronione przejścia mają być wyposażone co najmniej w kontroler przejścia, obudowę z zasilaczem buforowym i akumulatorem, przycisk wyjścia (przejście jednostronne), przycisk wyjścia ewakuacyjny, zwory magnetyczne z kompletem mocowań, czytniki HID R10, czujniki magnetyczne otwarcia drzwi, okablowanie, dostawę wraz z instalacją 90-cio pozycyjnego depozytora kluczy (musi być kompatybilny z już eksploatowanym),
c) modernizacja systemu obejmie: 2 tory wejściowe (kołowroty) z bramką ewakuacyjną (sterowane systemem KD i konsolą). Bezwzględnie obowiązuje jednolitość z urządzeniami zainstalowanymi w wejściu C.
5. System alarmowy
a) system alarmowy - w celu zapewnienia należytej ochrony obiektu oraz klasy systemu zastosowana została centrala alarmowa spełniająca wzmagania Polskich Norm PN-EN 50131-1. Do zabezpieczenia pomieszczeń wybrano czujki ruchu, czujki magnetyczne, czujki dualne z antymaskingiem, czujki kurtynowe dualne z antymaskingiem, czujki kurtynowe dualne, czujki zbicia szyby, czujki sejsmiczne, przyciski alarmowe, przyciski alarmowe radiowe. W celu zapewnienia niezawodności nadzoru i zarządzania systemem zainstalowano stacje robocze Dell OptiPlex 7010 wraz z oprogramowaniem,
b) rozbudowa i modernizacja systemu obejmie instalację m.in. nw. urządzeń w pomieszczeniach budynku nr 3: - aula - kurtynowe czujki ruchu (8 szt.), czujka ruchu (3 szt.), czujka magnetyczna drzwi (8szt.), - centrala alarmowa kompatybilna z istniejącym systemem (1 szt.), - koncentrator RIO PCB (3 szt.), - dotykowa klawiatura graficzna (4 szt.), - rekonfiguracja systemu alarmowego (wyodrębnienie części grup z istniejącego systemu alarmowego i przeniesienie do nowej centrali alarmowej. Dokonanie zmian w oprogramowaniu do wizualizacji i zarządzania SWiN), - instalacja nowego oprogramowania do zarządzania SWiN
6. System telewizji dozorowej
a) system telewizji dozorowej - nadrzędnymi urządzeniami w systemie STD są serwery wizyjne, które pozwalają na sterowanie siecią kamer, rejestrację i podgląd obrazów na żywo bezpośrednio na podłączonych do ich kart graficznych zestawie monitorów LCD 40 + 22, które zostały zainstalowane w pomieszczeniu ochrony. Możliwy jest także dostęp zdalny do obrazów na żywo oraz zarejestrowanego materiału wideo poprzez sieć LAN. Zadaniem urządzeń jest dystrybucja obrazu zewszystkich kamer w sposób umożliwiający podgląd obrazu z dowolnie wybranej kamery, w dowolny sposób, na ekranach podłączonych do danej jednostki serwerowej,
b) rozbudowa i modernizacja systemu obejmie instalację m.in. nw. urządzeń w pomieszczeniach budynku nr 3: - na zewnątrz budynku kamera IP szybkoobrotowa megapikselowa dzień/noc (1 szt.), - przeniesienie wewnętrznej kamery IP z pomieszczenia zlokalizowanego na 1 piętrze do piwnicy.
7. Ponadto w ramach rozbudowy systemu zabezpieczeń technicznych zainstalowane zostaną następujące elementy:
a) poprawa izolacyjności akustycznej pomieszczenia 3.3.51,
b) system synchronizacji czasu urządzeń pracujących na rzecz systemu zabezpieczeń technicznych.
8. Pozostałe warunki dotyczące realizacji zamówienia zostały określone w załączniku nr 3 do SIWZ.
9. Zamawiający informuje, iż dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym za pomocą norm, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów odniesienia, o których mowa w art. 30 ust. 1-3 ustawy.
10. Wszelkie nazwy własne produktów użyte w specyfikacjach technicznych, dokumentacji projektowej winny być interpretowane jako definicje standardów, a niejako nazwy konkretnych rozwiązań mających zastosowanie w projekcie. Produkty takie można zastąpić materiałami/urządzeniami równoważnymi innych producentów, a jeśli zmiana ta spowoduje koszty dodatkowe, to ponosi je Wykonawca.
11. W przypadku zastosowania równoważnych zamiennych materiałów lub urządzeń, ich zestawienie wraz parametrami technicznymi należy dołączyć do kosztorysu ofertowego. Nie umieszczenie w zestawieniu zamiennych równoważnych materiałów i urządzeń oznaczać będzie, że w trakcie realizacji prac zastosowane będą materiały i urządzenia wynikające z dokumentacji projektowej.
12. Zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywane przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego.
13. W przypadku wątpliwości, co do równoważności zaproponowanych w ofercie zamienników, Zamawiający na etapie badania oferty może wymagać wykazania (dokumentowania) równoważności.
14. Przez produkt równoważny rozumie się taki, który w sposób poprawny współpracuje z pozostałymi elementami i urządzeniami, a jego zastosowanie nie wymaga żadnych dodatkowych nakładów (finansowych, programistycznych, sprzętowych) związanych z dostosowaniem pozostałych elementów systemu oraz realizuje wszystkie funkcje i posiada wszystkie cechy określone w specyfikacji technicznej zawartej w projekcie.
15. Przez normę jakościową równoważną rozumie się taką, która potwierdza, że dostarczane produkty odpowiadają określonym normom lub specyfikacjom technicznym, lub poświadcza zgodność działań Wykonawcy z normami jakościowymi, lub poświadcza zgodność działań Wykonawcy z równoważnymi normami jakościowymi odwołującymi się do systemów zapewniania jakości opartych na odpowiednich normach europejskich, lub potwierdza odpowiednio stosowanie przez Wykonawcę równoważnych środków zapewnienia jakości.
16. Zamawiający udostępni Wykonawcy do wglądu posiadaną dokumentację techniczną istniejącego systemu zabezpieczeń technicznych pod warunkiem zachowania poufności tych danych.
17. Zamawiający przewiduje wizję lokalną w terminie uzgodnionym wcześniej. Osoby do kontaktu:
Leonard Raniszewski - tel. 723998514
Janusz Rożej - tel. 723998252
Krzysztof Szwoch - tel. 668127520
18. Zamawiający nie przewiduje udzielenia zaliczek na poczet wykonania zamówienia.
19. Zamawiający bezwzględnie wymaga przestrzegania zasad:
a) utrzymania kompatybilności z dotychczas eksploatowanym systemem,
b) utrzymania jednolitości urządzeń w budynkach PG |