Dostawy p.n. Centrum Edukacyjno-Wdrożeniowe w Chojnicach - wystawa o tytule: Chojnice - człowiek w naturze, czyli eksperyment z koegzystencji. w ramach: RPO WP na lata 2007-2013, Oś Priorytetowa 1. Rozwój i innowacje MŚP, Działanie 1.5. Regionalna sieć transferu rozwiązań innowacyjnych, Poddziałanie 1.5.1. Infrastruktura dla rozwoju firm innowacyjnych.

Data publikacji 2014-09-03
Data zakończenia 2014-09-16 09:00:00
Instytucja Powiat Chojnicki
Miejscowość Chojnice
Województwo pomorskie
Branża
  • Meble (włącznie z biurowymi), wyposażenie, urządzenia domowe (z wyłączeniem oświetlenia) i środki czyszczące,
  • Maszyny, aparatura, urządzenia i wyroby elektryczne; oświetlenie,
  • Sprzęt telewizyjny i audiowizualny,
  • Usługi programowania oprogramowania aplikacyjnego

Szczegóły

Numer ogłoszenia 293214 / 2014
Typ dokumentu ZP-400
Kod CPV 390000002, 310000006, 323200002, 722120004, 798000002
Adres strony internetowej siwz
BZP Zobacz

Przedmiot zamówienia

Przedmiotem zamówienia są dostawy p.n.
Centrum Edukacyjno-Wdrożeniowe w Chojnicach - wystawa o tytule: Chojnice - człowiek w naturze, czyli eksperyment z koegzystencji w ramach:
RPO WP na lata 2007-2013,
Oś Priorytetowa 1. Rozwój i innowacje MŚP,
Działanie 1.5. Regionalna sieć transferu rozwiązań innowacyjnych,
Poddziałanie 1.5.1. Infrastruktura dla rozwoju firm innowacyjnych.

Zakres zamówienia:
1)Meble i wyposażenie:
- labirynt z pni szt. 3
- plansza ekspozycyjna szt. 1
- szafki szatniowe typ I szt. 46
- szafki szatniowe typ II szt. 15

2)Maszyny i urządzenia:
- kocioł czarownic szt. 1
- reflektor sygnalizacyjny szt. 2
- luneta szt. 2
- bojer o gabarytach zgodnych z dokumentacją projektową szt. 1
- urządzenie wiatrak szt. 1
- urządzenie baterie słoneczne szt. 1
- urządzenie wioślarz szt. 1
- urządzenie rowerek szt. 1

3)Sprzęt telewizyjny, audiowizualny oraz eksponaty:
- głośnik kierunkowy szt. 1
- głośnik kierunkowy z wzmacniaczem szt. 1
- głośnik szt. 2
- odtwarzacz audio szt. 1
- odtwarzacz audio ze wzmacniaczem szt. 1
- czujnik ruchu szt. 1
- monitor 17 szt. 1
- monitor 17 do zabudowy szt. 1
- komputer szt. 10
- mikser szt. 1
- czujnik dotykowy szt. 8
- model drzewa szt. 1
- projektor szt. 4
- tiul projekcyjny szt. 1
- wielokanałowy moduł przekaźników szt. 1
- czujnik głębi szt. 3
- przełączniki + sterowanie szt. 10
- plastikowa trawa kpl. 2
- monitor dotykowy 15 szt. 1
- czujnik nacisku szt. 1
- bloczki z pianki poliuretanowej szt. 45
- piłki tenisowe szt. 5
- system sterowania kpl. 3
- blat projekcyjny szt. 1
- monitor 32 szt. 1
- kamera szt. 1
- sterownik diod kpl. 1
- żarówka dekoracyjna szt. 36
- wzmacniacz szt. 1
- oprawy świetlne szt. 51
- przyciski z polietylenu szt. 2
- rama mdf szt. 1
- tablica magnetyczna szt. 1
- elementy układanki szt. 50
- monitory dotykowe 17 szt. 2
- interfejs szt. 1
- plastikowy kajak szt. 1
4) Programowanie oprogramowania aplikacyjnego szt. 20
5) Usługi drukowania:
- plansze informacyjne szt. 43
- aplikacja na pniakach szt. 8
- aplikacje graficzne szt. 101
- grafika ścian szt. 4
- ciekawostki zagadki szt. 17

Ekspozycja Chojnice - człowiek w naturze, czyli eksperyment z koegzystencji ukazuje charakterystyczne dla Powiatu Chojnickiego oraz przylegających do niego terenów elementy przyrodnicze i historyczno-kulturowe. Ekspozycja to przestrzeń doświadczalno-edukacyjna, miejsce naukowych zabaw. W przestrzeni wystawy zaprojektowano 18 stanowisk interaktywnych wykorzystujących nowoczesne formy przekazu. Przewiduje się następujące rodzaje interakcji: manualną, ruchową, zmysłową, intelektualną.

Ścieżka zwiedzania prowadzi przez trzy strefy tematyczne.
I - Bory Tucholskie
II - Jezioro Charzykowskie
III - Kraina Ludzi
Całkowita powierzchnia ekspozycji wraz ze strefą obsługi gościa wynosi ok. 340 m ².

Wszystkie użyte materiały powinny spełniać wymagania dla wyrobów dopuszczonych do użytku w budynkach użyteczności publicznej, w szczególności w zakresie ochrony przeciwpożarowej i przepisów bhp, zgodnie z obowiązującym Prawem Budowlanym i odpowiednimi normami.

Wszystkie elementy stanowisk i elementów scenograficznych muszą spełniać wymagania w zakresie bezpieczeństwa użytkowania oraz odpowiednich warunków higienicznych i zdrowotnych. Materiały i urządzenia zastosowane do ich wykonania muszą zawierać atesty higieniczne oraz spełniać wymogi dopuszczenia do obrotu i powszechnego stosowania tj. certyfikat zgodności, względnie deklarację zgodności lub aprobatę techniczną.

Składniki Wystawy powinny spełniać normy UE dotyczące światła i oświetlenia oraz oświetlenia miejsca pracy.

Wykonawca zobowiązany jest do współpracy, za pośrednictwem Zamawiającego,
z wykonawcą robót budowlanych dla zadania pn. Modernizacja budynku wraz z otoczeniem przy ul. Piłsudskiego 30b w Chojnicach na potrzeby osób niepełnosprawnych - wystawa stała w zakresie wykonania, dostawy i montażu

Kosztorys ofertowy należy opracować w układzie zgodnym z załączonym przedmiarem robót.

Przedmiar stanowi dokument pomocniczy.

Termin realizacji zamówienia: do 12.12.2014 r.

Szczegółowe określenie przedmiotu zamówienia zawarte jest w załączniku do SIWZ: dokumentacji wykonawczej wystawy o tytule: Chojnice - człowiek w naturze, czyli eksperyment z koegzystencji wraz z aneksem.

Dodatkowe informacje

Biuletyn 1
Nazwa Powiat Chojnicki
Ulica ul. 31 Stycznia 56
Nr domu 56
Miejscowość Chojnice
Kod Pocztowy 89-600
Województwo pomorskie
Tel 052 3966533
Internet www.powiat.chojnice.pl
E-mail przetargi@powiat.chojnice.pl
Obowiązkowa Tak
Dotyczy 1
Rodzaj zamówienia Administracja samorządowa
Rodz zam D
Czy częsci Nie
Czy dopusza się złożenie oferty wariantowej Nie
Czy dialog Nie
Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających Nie
Czas D
Data zakończenia 12/12/2014
Wadium 1. Zamawiający żąda od wykonawców wniesienia wadium w wysokości: 5 000,00 zł słownie: ( pięć tysięcy złotych 00/100). 2.W zależności od woli wykonawcy wadium może być wnoszone w jednej lub kilku formach: -pieniądzu, -poręczeniach bankowych lub poręczeniach kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym ze poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym. -gwarancjach bankowych, -gwarancjach ubezpieczeniowych, -poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt.2 ustawy z 9.11.2000 r. o utworzeniu PARP (Dz. U. z 2007 r. Nr 42 poz. 275 ze zm.). 3. W przypadku wnoszenia wadium w pieniądzu ustaloną kwotę należy wpłacić przelewem na konto Zamawiającego w Banku Spółdzielczym Więcbork nr 45 8162 0003 0019 0004 2000 0120 (decyduje DATA UZNANIA WPŁATY NA KONCIE Zamawiającego). Kserokopię dowodu wpłaty należy dołączyć do oferty. 4.W przypadku wnoszenia wadium w pozostałych dopuszczalnych formach określonych w pkt. 1 dokument wadium należy dołączyć do oferty. 5.Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. 6.Oferta, do której nie będzie dołączone wadium, spowoduje wykluczenie wykonawcy przez zamawiającego. Wadium w przypadku wykonawców działających wspólnie może być wniesione przez jednego z wykonawców - pełnomocnika, z zaznaczeniem że jest przez niego wnoszone w imieniu wykonawców. 7.Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza oraz w przypadku jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. 8.Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy 9.Zamawiający dokona niezwłocznie zwrotu wadium na pisemny wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu do składania ofert, 10.Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego 11.Wykonawca, którego oferta została wybrana utraci wadium wraz z odsetkami na rzecz Zamawiającego, w przypadku, gdy: a.Wykonawca odmówi podpisania umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; b.Wykonawca nie wniesie zabezpieczenia należytego wykonania umowy; c.zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 12.Wadium wnoszone w formie gwarancji winno zawierać w swej treści: nieodwołalne i bezwarunkowe zobowiązanie się do zapłaty kwoty wadium na wypadek gdyby Wykonawca: -odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, -nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy, -zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, -w odpowiedzi na wezwanie o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych nie złożył dokumentów lub oświadczeń o których mowa w art. 25 ust. 1, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. -dokładne określenie przedmiotu postępowania, -kwotę zobowiązania, -termin ważności, -klauzule dodatkowe np. nakazujące zwrot dokumentu po jego wygaśnięciu. 13.Pozostałe formy wniesienia wadium winny zawierać wszystkie elementy wynikające z odnośnych i obowiązujących przepisów. 14.Zamawiający nie przewiduje udzielenia zaliczek na poczet wykonania zamówienia.
Zaliczka Nie
Uprawnienie Działalność prowadzona na potrzeby wykonania przedmiotu zamówienia nie wymaga posiadania specjalnych uprawnień.
Wiedza Wykonawcy muszą wykazać, że zrealizowali w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, minimum jedno zamówienie o wartości minimum 200 000,00 zł brutto, którego przedmiotem była jednocześnie dostawa, wykonanie, montaż i uruchomienie sprzętu interaktywnego wraz z oprogramowaniem aplikacyjnym.
Potencjał Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w zakresie potencjału technicznego
Zdolne Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w zakresie dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia.
Sytuacja Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w zakresie sytuacji ekonomicznej i finansowej.
Oswiadczenie potwierdzenia 4 Tak
Oswiadczenie potwierdzenia 5 Tak
Oswiadczenie potwierdzenia opis 5 Wykonawcy muszą wykazać, że zrealizowali w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, minimum jedno zamówienie o wartości minimum 200 000,00 zł brutto, którego przedmiotem była jednocześnie dostawa, wykonanie, montaż i uruchomienie sprzętu interaktywnego wraz z oprogramowaniem aplikacyjnym.
Oswiadczenia wykluczenia 1 Tak
Oswiadczenia wykluczenia 2 Tak
Oswiadczenia wykluczenia 8 Tak
Dok grup kap 1 Tak
Dokument podmiotów Tak
Inne dokumenty 7.ZAWARTOŚĆ OFERT: Oferta winna zawierać wypełniony formularz - druk OFERTA - wg załącznika - Rozdział. B do SIWZ, oraz niżej wymienione dokumenty: a) Dokumenty wymienione w dziale IX niniejszej SIWZ b) INNE DOKUMENTY WYMAGANE OD WYKONAWCÓW: - Kosztorys ofertowy opracowany w układzie zgodnym z załączonym przedmiarem robót. - Dowód wniesienia wadium. W przypadku gdy wadium wnoszone jest w innej formie niż pieniądz, Wykonawca obowiązany jest do złożenia oryginału gwarancji lub poręczenia. -Zobowiązanie o współpracy - wg załącznika nr 5 do siwz. -Wykaz części zamówienia, które wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcom - wg załącznika nr 6 do siwz. -Pełnomocnictwo dla osoby podpisującej ofertę do występowania w imieniu wykonawcy, jeżeli nie wynika to bezpośrednio z dokumentów rejestrowych lub w przypadku, o którym mowa w art. 23 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych - wg załącznika nr 7 do siwz. 3.Dokumenty podmiotów zagranicznych. 3.1 Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, składa dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzający, że: a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, zgodnie z § 4 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakie może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane ( poz. 231). Zgodnie z zapisem § 4 ust. 3 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane: Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się w/w dokumentów (odniesienie do pkt. III 4.3.1 ogłoszenia), zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem. W przypadku gdy wykonawca nie spełnia samodzielnie wymaganych warunków udziału w przedmiotowym postępowaniu składa pisemne zobowiązanie innego podmiotu do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia.(w oryginale) zgodnie z art. 26 ust. 2b ustawy Pzp. Zamawiający w celu oceny, czy wykonawca będzie dysponował zasobami innych podmiotów w stopniu niezbędnym dla należytego wykonania zamówienia oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów żąda: Dokumentów dotyczących w szczególności (wg wzoru nr 5 do siwz) a)Zakresu dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu, b)sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu przez wykonawcę przy wykonywaniu zamówienia c)charakteru stosunku, jaki będzie łączył wykonawcę z innym podmiotem, d)zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia
Niepełnosprawne Nie
Kod trybu zamówienia PN
Czy zmiana umowy Tak
Zmiana umowy 3.Dla potrzeb Umowy, Siła Wyższa oznacza zdarzenie, którego wystąpienie jest niezależne od Stron i któremu nie mogą one zapobiec przy zachowaniu należytej staranności, a w szczególności: wojny, stany nadzwyczajne, klęski żywiołowe, epidemie, ograniczenia związane z kwarantanną, embargo, rewolucje, zamieszki i strajki. 4.Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty w zakresie zmiany terminu realizacji przedmiotu umowy w przypadku: 1)wystąpienia okoliczności niezależnych od wykonawcy skutkujących niemożliwością dotrzymania terminu realizacji przedmiotu umowy, jeżeli Zamawiający uzna je za zasadne. 2)zmiany obowiązujących przepisów, jeżeli zgodnie z nimi konieczne będzie dostosowanie treści umowy do aktualnego stanu prawnego, 3)wystąpienie siły wyższej, 4)skrócenia terminu zakończenia realizacji umowy na pisemny wniosek Wykonawcy, 5)wstrzymania przez zamawiającego wykonywania prac nie wynikających z okoliczności leżących po stronie wykonawcy. 6)w przypadku opóźnienia wykonania robót budowlanych realizowanych w danym obiekcie przez innych Wykonawców 5.W przypadku zmiany terminu realizacji przedmiotu umowy, wymienionych w pkt 1-6, termin ten może ulec przedłużeniu nie dłużej jednak niż o czas trwania tych okoliczności. 6.Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty w zakresie wartości przedmiotu umowy w przypadku: 1)zmniejszenia zakresu przedmiotu umowy z przyczyn o obiektywnym charakterze, istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie części zakresu realizacji umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili jej zawarcia; 7.Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty w zakresie zamiany podwykonawców w przypadku: 1)wprowadzenia nowego podwykonawcy, 2)rezygnacji podwykonawcy, 3)zmiany wartości lub zakresu dostaw wykonywanych przez podwykonawców. 8.Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty w zakresie zmiany osób wymienionych w umowie w przypadku: 1)śmierci, choroby, rezygnacji, zwolnienia pracownika lub innych zdarzeń losowych, 2)zastrzeżeń jednej ze stron, co do kompetencji w/w osób. W takim przypadku nowa osoba musi spełniać wymagania określone w siwz. 9.Powyższe postanowienia stanowią katalog zmian, na które zamawiający może Wyrazić zgodę. Powyższe postanowienia nie stanowią zobowiązania zamawiającego do wyrażenia zgody na ich wprowadzenie. 10.Istotne dla Stron postanowienia zawiera wzór umowy, która stanowi integralną część niniejszej SIWZ. 11.Zamawiający nie zamierza zawrzeć umowy ramowej. 12.W przypadku wystąpienia okoliczności stanowiących podstawę do zmian postanowień umowy Wykonawca zobowiązany jest do niezwłocznego, poinformowania o tym fakcie Zamawiającego i wystąpienia z wnioskiem o dokonanie zmian w przedmiotowej umowie. 13.Jeżeli Zamawiający uzna, że okoliczności wskazane przez Wykonawcę jako stanowiące podstawę do zmiany umowy nie są zasadne, Wykonawca zobowiązany jest do realizacji zadania zgodnie z warunkami zawartymi w umowie. Zmiana umowy może nastąpić w formie pisemnej, pod rygorem nieważności takiego oświadczenia.
Kod kryterium A
Adres strony internetowej siwz www.powiat.chojnice.pl
Adres uzyskania siwz POWIAT CHOJNICKI ul. 31 Stycznia 56 89-600 CHOJNICE
Data składania wniosków 16/09/2014
Godzina składania wniosków 09:00
Miejsce Ofertę należy złożyć w Starostwie Powiatowym w Chojnicach ul. 31 Stycznia 56, 89-600 Chojnice Biuro Obsługi Interesantów
Termin Obowiązuje termin
Termin związania ofertą 30
Informacje dodatkowe Dostawy p.n. Centrum Edukacyjno-Wdrożeniowe w Chojnicach - wystawa o tytule: Chojnice - człowiek w naturze, czyli eksperyment z koegzystencji. w ramach: RPO WP na lata 2007-2013, Oś Priorytetowa 1. Rozwój i innowacje MŚP, Działanie 1.5. Regionalna sieć transferu rozwiązań innowacyjnych, Poddziałanie 1.5.1. Infrastruktura dla rozwoju firm innowacyjnych.
Czy unieważnienie Nie
Repozytorium wiedzy Urzędu Zamówień Publicznych  

Niezbędnik każdego uczestnika postępowania przetargowego - zebrane w jednym miejscu wszystkie najważniejsze dokumenty prawne...

Gwarancja ceny artykułów biurowych - pętla na szyi?  

W postępowaniach przetargowych podanie najniższej ceny jest w dalszym ciągu głównym, a często jedynym kryterium...

Nowa linia długopisów SCHNEIDER Slider Xite, XB  

Długopisy SCHNEIDER Slider Xite, XB wyposażone w wymienny wkład Slider 710 XB to idealne narzędzie do codziennej pracy w...

przetargibiurowe.pl  (+48) 600 092 062

Godziny pracy:  Biuro, live chat: 800 - 1700  Wsparcie online: 24h

Michał Troc Biuro obsługi klienta  

Szanowni Klienci! Drodzy Państwo!

Dbamy o Twoją prywatność

Zanim klikniesz „Przejdź do serwisu”, prosimy o przeczytanie tej informacji. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas i naszych zaufanych partnerów oraz przekazujemy informacje o naszej polityce prywatności w tym o tzw. cookies. Klikając „Przejdź do serwisu”, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez nas i naszych zaufanych partnerów, Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowych, w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych w celu ustalenia Twoich potencjalnych zainteresowań dla dostosowania reklamy i oferty), w tym na umieszczanie tzw. cookies na Twoich urządzeniach i ich odczytywanie, kliknij przycisk „Przejdź do serwisu”.

Jeśli nie chcesz wyrazić zgody lub ograniczyć jej zakres, kliknij „Szczegóły”, gdzie znajdziesz wszelkie informacje o tym jak to zrobić . Te same informacje znajdziesz także na podstronie z naszą polityką prywatności obowiązującą od 25 maja 2018.

W przypadku użytkowników zalogowanych, ważna jest Państwa wcześniejsza zgoda której udzieliliście podczas zakładania konta. Każda Państwa zgoda jest dobrowolna i można ją w dowolnym momencie wycofać.

Polityka prywatności (rozwiń) Klauzula Informacyjna (rozwiń) Lista Zaufanych Partnerów (rozwiń)