Zmiana umowy |
Zamawiający zastrzega sobie możliwość dokonania zmiany postanowień zawartej z Wykonawcą umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której zostanie on wybrany (stosownie do treści art. 144 ust. 1 u.p.z.p.).
1. Zamawiający informuje, iż przewiduje możliwość zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie, której dokonano wyboru wykonawcy, w przypadku wystąpienia co najmniej jednej z okoliczności wymienionych poniżej, z uwzględnieniem podawanych warunków ich wprowadzenia:
1) Zmiany któregokolwiek z terminów wskazanych w Umowie, w tym terminu wykonania przedmiotu Umowy. Termin wykonania umowy może ulec odpowiedniemu przedłużeniu lub skróceniu, w związku z wystąpieniem następujących okoliczności w szczególności:
a) z powodu zmiany terminów Projektu nr POIS.01.01.00-00-186/09 pn.: Rozwiązanie gospodarki wodno - ściekowej w Gminie Nowogrodziec - Etap Ia, okresu kwalifikowania wydatków lub okresu obowiązywania Umowy na dofinansowanie,
b) z powodu działania siły wyższej mającej bezpośredni wpływ na wykonanie robót, np. klęski żywiołowej,
c) z powodu działań osób trzecich uniemożliwiających wykonanie prac, które to działania nie są konsekwencją winy którejkolwiek ze stron,
d) z powodu braków lub błędów w dokumentacji, również tych polegających na niezgodności dokumentacji z przepisami prawa,
e) z powodu niekorzystnych warunków atmosferycznych, z wyłączeniem warunków atmosferycznych typowych dla danej pory roku, które uniemożliwiają realizację przedmiotu umowy zgodnie z obowiązującymi przepisami (warunkami technicznymi -normami);
f) z powodu wstrzymania robót przez Zamawiającego,
g) w przypadku zmiany technologii wykonania robót, na wniosek Wykonawcy lub Zamawiającego i pod warunkiem, że zmiana ta będzie korzystna dla Zamawiającego,
h) w przypadku zmiany sposobu spełnienia świadczenia;
2) zmiany sposobu spełnienia świadczenia, zmianę parametrów realizowanego zamówienia wraz ze wszystkimi konsekwencjami występującymi w związku z wprowadzoną zmianą w tym: zmiana terminu realizacji i/lub zmniejszenie/zwiększenie wynagrodzenia w przypadku:
a) z powodu uzasadnionych zmian w zakresie sposobu wykonywania przedmiotu zamówienia proponowanych przez Zamawiającego lub Wykonawcę, jeżeli te zmiany są korzystne dla Zamawiającego, a w szczególności:
- może obniżyć koszt realizacji przedmiotu Umowy lub przyszłej eksploatacji,
- może przyczynić się do podniesienia bezpieczeństwa wykonania przedmiotu Umowy,
- może przyczynić się do podniesienia jakości wykonania przedmiotu Umowy,
- może przyczynić się do usprawnienia jego właściwości użytkowych, podniesienia efektywności działania,
- może przyczynić się do korzystnego dla Zamawiającego skrócenia terminu realizacji wykonania przedmiotu Umowy,
b) zmian jakości lub innych parametrów charakterystycznych dla danego elementu prac lub zmiany technologii, jeśli jest to uzasadnione dla prawidłowego wykonania prac;
c) zmiana lokalizacji punktów pomiarowych na sieci wodociągowej, urządzeń pomiarowych na suw lub ujęciach wody względem miejsc pierwotnie planowanych, spowodowaną w szczególności odmiennymi od przyjętych w dokumentacji warunkami terenowymi, np.: istnienie podziemnych urządzeń, instalacji lub obiektów infrastrukturalnych itp. lub z innych uzasadnionych względów,
3) inne dopuszczalne zmiany umowy:
a) siła wyższa uniemożliwiająca wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z SIWZ,
b) nastąpi zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu zamówienia pociągającą za sobą konieczność zmiany terminu bądź wynagrodzenia,
c) zmiana stawki podatku VAT - w przypadku zmiany obowiązującej stawki podatku VAT, Zamawiający dopuszcza możliwość zmniejszenia lub zwiększenia wynagrodzenia o kwotę równą różnicy w kwocie podatku VAT,
d) rezygnacja przez Zamawiającego z realizacji części przedmiotu umowy. W takim przypadku wynagrodzenie przysługujące wykonawcy zostanie pomniejszone, przy czym Zamawiający zapłaci za wszystkie spełnione świadczenia,
e) w innych sytuacjach, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia niniejszej umowy i mających charakter zmian nieistotnych tj. nie odnoszących się do warunków, które gdyby zostały ujęte w ramach pierwotnej procedury udzielania zamówienia, umożliwiłyby dopuszczenie innej oferty niż ta, która została pierwotnie dopuszczona,
f) z powodu zaistnienia okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, w szczególności spowodowanych sytuacją finansową, zdolnościami płatniczymi lub warunkami organizacyjnymi;
g) gdy zmiany Umowy dotyczą poprawienia błędów i oczywistych omyłek słownych, literowych i liczbowych, zmiany układu graficznego Umowy, numeracji jednostek redakcyjnych, śródtytułów lub uzupełnień treści nie powodujących zmiany celu i istoty Umowy,
h) w przypadku uchwalenia lub zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa krajowego i wspólnotowego oraz wytycznych, zaleceń i dokumentów programowych Funduszu Spójności, z których treści wynika konieczność lub zasadność wprowadzenia zmian Umowy, w szczególności zmiany ustawowej stawki VAT,
i) zmiany innych warunków umowy, jeżeli w chwili zawarcia umowy nie znane były fakty mające na nie wpływ, przy jednoczesnym założeniu, że zakres zmian spowoduje następstwa korzystne dla Zamawiającego.
j) w przypadku, gdy konieczność zmiany Umowy wynikać będzie z umów, wytycznych, zaleceń, decyzji lub innych dokumentów, którymi stroną lub autorem będą instytucje finansujące Projekt lub inne organy publiczne albo sądy,
k) w przypadku zmiany, rozwiązania, odstąpienia, wygaśnięcia lub stwierdzenia nieważności Umowy na dofinansowanie,
l) w przypadku nieotrzymania, uchylenia, zmiany, cofnięcia lub stwierdzenia nieważności Decyzji o udzieleniu dofinansowania Projektu,
m) podczas wykonania przedmiotu Umowy zaistnieje konieczność dokonania uszczegółowienia, wykładni lub doprecyzowania poszczególnych zapisów Umowy, nie powodujących zmiany celu i istoty Umowy,
n) obiektywnie jest to niezbędne dla zachowania i realizacji celów Umowy, dla których została ona zawarta,
o) w przypadku zaistnienia innej istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie Umowy bez dokonania jej zmian nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w na etapie zawierania Umowy,
p) w przypadku zmiany podwykonawcy.
2. Wszelkie zmiany muszą być dokonywane z zachowaniem przepisu art. 140 ust. 1 i art. 140 ust. 3 ustawy Pzp stanowiącego, że umowa podlega unieważnieniu w części wykraczającej poza określenie przedmiotu zamówienia zawartego w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.
3. Wszelkie zmiany i uzupełnienia treści niniejszej Umowy, wymagają formy pisemnej w postaci aneksów do Umowy, pod rygorem nieważności, za wyjątkiem wskazanych w Umowie sytuacji, w których sporządzenie aneksu nie jest konieczne.
4. Nie stanowi zmiany umowy o charakterze istotnym w rozumieniu art. 144 ustawy Pzp - w szczególności: zmiana danych związanych z obsługą administracyjno-organizacyjną Umowy, zmiany danych teleadresowych, zmian personelu Wykonawcy i Zamawiającego.
|