GuidZP400 |
08a11366-57b7-4a05-8975-61e744689715
|
Biuletyn |
546896-N-2018
|
Zamawiajacy nazwa |
Stołeczny Zarząd Infrastruktury
|
Regon |
013058050
|
Zamawiajacy adres ulica |
Al. Jerozolimskie
|
Zamawiajacy adres numer domu |
97
|
Zamawiajacy miejscowosc |
Warszawa
|
Zamawiajacy kod pocztowy |
00-909
|
Zamawiajacy panstwo |
Polska
|
Zamawiajacy wojewodztwo |
mazowieckie
|
Zamawiajacy telefon |
+48261846770
|
Zamawiajacy fax |
+48261846704
|
Zamawiajacy email |
szp.szi@ron.mil.pl
|
Adres strony url |
www.szi.wp.mil.pl
|
Zamieszczanie obowiazkowe |
1
|
Ogloszenie dotyczy |
1
|
Czy finansowane z unii |
2
|
Czy ubiegac zaklady pracy |
2
|
Minimalny procent zatrudnienia |
0%
|
Rodzaj zamawiajacego |
8
|
Rodzaj zamawiajacego inny |
Jednostka Organizacyjna MON
|
Czy dostep dokumentow zamowienia |
1
|
Dostep dokumentow zamowienia |
www.szi.wp.mil.pl
|
Czy zamieszczona bedzie specyfikacja |
1
|
Zamieszczona bedzie specyfikacja |
www.szi.wp.mil.pl
|
Czy dopuszczone wymagane przeslanie ofert |
1
|
Dopuszczone wymagane przeslanie ofert inny |
Osobiście, droga pocztową lub przesyłką kurierską. Decydujące znaczenie dla oceny zachowania terminu składania ofert ma data i godzina wpływu do Zamawiającego
|
Dopuszczone wymagane przeslanie ofert adres |
Stołeczny Zarząd Infrastruktury, Al. Jerozolimskie 97,00-909 Warszawa - pokój 118
|
Nazwa nadana zamowieniu |
NA ZAKUP UBRAŃ STRAŻACKICH ORAZ BUTÓW STRAŻACKICH WYPOSAŻENIE WOJSKOWYCH STRAŻY POŻARNYCH W OBSZARZE DZIAŁAŃ SZI
|
Numer referencyjny |
44/2018
|
Rodzaj zamowienia |
1
|
Czy podzielone na czesci |
1
|
Okreslenie przedmiotu |
CZĘŚĆ 1 – Ubrania Strażackie (Załącznik nr 10 do SIWZ)
1. Ubranie strażackie specjalistyczne CPV 18100000-0 kpl. 24;
2. Ubranie strażackie koszarowe CPV 18100000-0 kpl. 64;
3. Rękawice strażackie bojowe pięciopalcowe CPV 18100000-0 para 50;
4. Pas strażacki bojowy CPV 18100000-0 szt. 25;
5. Kominiarka strażacka CPV 18100000-0 szt. 20;
6. Koszulka strażacka zimowa CPV 18100000-0 szt. 60;
7. Koszulka strażacka letnia bawełniana CPV 18100000-0 szt. 50;
8. Koszulka strażacka letnia mat. techniczny CPV 18100000-0 szt. 16;
Zamówienie objęte prawe opcji: (Załącznik nr 10 do SIWZ)
1. Ubranie strażackie specjalne CPV 18100000-0 kpl. 18;
2. Ubranie strażackie koszarowe CPV 18100000-0 kpl. 36;
3. Rękawice strażackie bojowe pięciopalcowe CPV 18100000-0 para 30;
4. Pas strażacki bojowy CPV 18100000-0 szt. 25;
5. Kominiarka strażacka CPV 18100000-0 szt. 30;
6. Koszulka strażacka zimowa CPV 18100000-0 szt. 50;
7. Koszulka strażacka letnia bawełniana CPV 18100000-0 szt. 50
8. Koszulka strażacka letnia mat. techniczny CPV 18100000-0 szt. 16;
Wykonawca zobowiązuje się dostarczyć ubrania strażackie i buty strażackie zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia stanowiącym załącznik nr 10 do SIWZ.
|
Cpv glowny przedmiot |
18100000-0
|
Szacunkowa wartosc zamowienia calosc |
0,00
|
Okreslenie warunkow |
a) Zamawiający nie określa ww. warunku udziału w postępowaniu.
|
Sytuacja finansowa okreslenie warunkow |
a) Zamawiający nie określa ww. warunku udziału w postępowaniu.
|
Zdolnosc techniczna okreslenie warunkow |
a) Wykazu dostaw wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z informacją o wykonaniu z należytą starannością minimum jednego zamówienia polegającego na wykonaniu dostaw:
• Część 1 – ubrania strażackie o wartości co najmniej 45 000,00 zł (brutto)
• Część 2 – buty strażackie o wartości co najmniej 25 000,00 zł (brutto)
wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz, których dostawy zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te dostawy zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego dostawy były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie Wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert (Załącznik nr 4 do SIWZ).
W przypadku podania kwot w walucie obcej, Zamawiający dokona przeliczenia tej wartości na wartość w złotych według średniego kursu NBP dla danej waluty z dnia publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. Jeżeli w dniu ukazania się ogłoszenia o zamówieniu, NBP nie publikuje informacji o średnim kursie walut, Zamawiający dokona odpowiednich przeliczeń wg średniego kursu z pierwszego, kolejnego dnia, w którym NBP opublikuje w/w informacje.
UWAGA: W przypadku ubiegania się przez Wykonawcę o dwie części zamówienia Zamawiający żąda przedstawienia referencji dla każdej części osobno.
Na potwierdzenie, że oferowane dostawy odpowiadają określonym wymaganiom, Zamawiający żąda:
a) Świadectwo dopuszczenia dla:
• Część 1 – świadectwo dopuszczenia do użytkowania CNBOP dla ubrań wyszczególnionych w formularzu cenowym: pozycja nr 1,3,5 (Załączniki nr 8 do SIWZ)
• Część 2 – świadectwo dopuszczenia do użytkowania CNBOP dla butów wyszczególnionych w formularzu cenowym: pozycja nr 1,2 (Załączniki nr 9 do SIWZ)
b) Certyfikat oceny typu WE dla:
• Część 1 – certyfikat oceny typu WE dla ubrań wyszczególnionych
w formularzu cenowym: pozycja nr 1,3 (Załączniki nr 8 do SIWZ)
c) Deklaracja zgodności WE dla:
• Część 2 – deklaracja zgodności WE dla butów wyszczególnionych w formularzu cenowym: pozycja nr 1 (Załączniki nr 9 do SIWZ)
d) Oświadczenie dotyczące uczestnictwa w systemie GS-1 (Załącznik nr 14 do SIWZ)
|
Czy zdolnosc techniczna wymaga wykonawcow |
1
|
Czy zamawiajacy przewiduje wykluczenie |
1
|
Art 24 ust 5 pkt 1 |
1
|
Art 24 ust 5 pkt 2 |
1
|
Art 24 ust 5 pkt 3 |
1
|
Art 24 ust 5 pkt 4 |
1
|
Art 24 ust 5 pkt 5 |
1
|
Art 24 ust 5 pkt 6 |
1
|
Art 24 ust 5 pkt 7 |
1
|
Art 24 ust 5 pkt 8 |
1
|
Czy oswiadczenie niepodleganiu wykluczenia |
1
|
Wykaz dokumentow zaswiadczen |
1. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia, o których mowa w art. 24 ustawy Pzp, Zamawiający żąda złożenia nw. dokumentów:
a) aktualnego odpisu z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji
o działalności gospodarczej;
b) zaświadczenia właściwego naczelnika Urzędu Skarbowego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert lub innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie
w całości wykonania decyzji właściwego organu;
c) zaświadczenia właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert lub innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz
z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu
2. Wyżej wymienione dokumenty winny być złożone w formie oryginału lub kopii, poświadczonych za zgodność (oświadczenia w formie oryginału) i podpisane przez osobę/y reprezentujące firmę zgodnie z wpisem do rejestru działalności gospodarczej (lub upełnomocnionego przedstawiciela firmy - pełnomocnictwo należy bezwzględnie dołączyć do oferty pod rygorem nieważności) oraz opieczętowane pieczątką służbową osoby/osób podpisującej/podpisujących.
3. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, dokumenty na potwierdzenie braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy, składa się na zasadach określonych w §7 oraz w §8 Rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia.
4. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu, o którym mowa powyżej w pkt 1 a)-c), składa dokument lub dokumenty, wystawione zgodnie z prawem kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:
a) nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu;
b) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości;
Dokumenty o których mowa w pkt 8 lit. b) powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Dokument, o którym mowa w pkt 8 lit. a) powinien być wystawiony nie wczesniej niż 3 miesiące przed upływem tego terminu.
5. Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 1 lit. a)-c), zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby.
6. Jeżeli jest to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia, Zamawiający może na każdym etapie postępowania wezwać Wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych oświadczeń lub dokumentów potwierdzających, że nie podlegają wykluczeniu, spełniają warunki udziału w postępowaniu, a jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio oświadczenia lub dokumenty nie są już aktualne, do złożenia aktualnych oświadczeń lub dokumentów.
|
Zakresie warunkow udzialu |
1) Na potwierdzenie posiadania kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów, Zamawiający żąda, aby Wykonawca posiadał:
a) Zamawiający nie określa ww. warunku udziału w postępowaniu.
2) Na potwierdzenie spełniania warunku znajdowania się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia Zamawiający żąda:
a) Zamawiający nie określa ww. warunku udziału w postępowaniu.
3) Na potwierdzenie spełniania warunku posiadania zdolności technicznej lub zawodowej, Zamawiający żąda:
a) Wykazu dostaw wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z informacją o wykonaniu z należytą starannością minimum jednego zamówienia polegającego na wykonaniu dostaw:
• Część 1 – ubrania strażackie o wartości co najmniej 45 000,00 zł (brutto)
• Część 2 – buty strażackie o wartości co najmniej 25 000,00 zł (brutto)
wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz, których dostawy zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te dostawy zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego dostawy były wykonywane,
a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest
w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie Wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert (Załącznik nr 4 do SIWZ).
W przypadku podania kwot w walucie obcej, Zamawiający dokona przeliczenia tej wartości na wartość w złotych według średniego kursu NBP dla danej waluty z dnia publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. Jeżeli w dniu ukazania się ogłoszenia o zamówieniu, NBP nie publikuje informacji o średnim kursie walut, Zamawiający dokona odpowiednich przeliczeń wg średniego kursu z pierwszego, kolejnego dnia,
w którym NBP opublikuje w/w informacje.
UWAGA: W przypadku ubiegania się przez Wykonawcę o dwie części zamówienia Zamawiający żąda przedstawienia referencji dla każdej części osobno.
4) na potwierdzenie, że oferowane dostawy odpowiadają określonym wymaganiom, Zamawiający żąda:
a) Świadectwo dopuszczenia dla:
• Część 1 – świadectwo dopuszczenia do użytkowania CNBOP dla ubrań wyszczególnionych w formularzu cenowym: pozycja nr 1,3,5 (Załączniki nr 8 do SIWZ)
• Część 2 – świadectwo dopuszczenia do użytkowania CNBOP dla butów wyszczególnionych w formularzu cenowym: pozycja nr 1,2 (Załączniki nr 9 do SIWZ)
b) Certyfikat oceny typu WE dla:
• Część 1 – certyfikat oceny typu WE dla ubrań wyszczególnionych w formularzu cenowym: pozycja nr 1,3 (Załączniki nr 8 do SIWZ)
c) Deklaracja zgodności WE dla:
• Część 2 – deklaracja zgodności WE dla butów wyszczególnionych w formularzu cenowym: pozycja nr 1 (Załączniki nr 9 do SIWZ)
d) Oświadczenie dotyczące uczestnictwa w systemie GS-1 (Załącznik nr 14 do SIWZ)
|
Wykaz potwierdzenie okolicznosci |
1. Do oferty każdy Wykonawca musi dołączyć aktualne na dzień składania ofert oświadczenia w zakresie wskazanym w Załączniku nr 2 i 3 do SIWZ. Informacje zawarte w oświadczeniach będą stanowić wstępne potwierdzenie, że Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu oraz nie podlega wykluczeniu.
2. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenia o których mowa w pkt 1, składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia te mają potwierdzać spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia.
3. Zamawiający żąda aby Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom zamieścił informacje o tych podwykonawcach w oświadczeniu, o którym mowa w ust. 1 (Załącznik nr 3 do SIWZ) w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu.
4. Zamawiający żąda, aby Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełnienia -
w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby - warunków udziału w postępowaniu zamieścił informacje o tych podmiotach w oświadczeniu lub w innym dokumencie, o którym mowa w ust. 1, wraz z zobowiązaniem podmiotu trzeciego lub innego dokumentu, które powinno zawierać (Załącznik nr 6 do SIWZ):
1) zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu;
2) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu przez Wykonawcę przy wykonywaniu zamówienia publicznego,
3) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego,
4) czy podmiot na zdolnościach, którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty, których wskazane zdolności dotyczą.
5. Oprócz oświadczeń potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu Wykonawca do oferty musi załączyć nw. dokumenty:
1) Formularz oferty (wzór - Załącznik nr 1 do SIWZ);
2) Formularze cenowe sporządzone wg wzoru Zamawiającego (Część 1 - Załącznik nr 8 do SIWZ, Część 2 – Załącznik nr 9 do SIWZ);
3) Pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie;
4) Zobowiązanie podmiotu trzeciego, w przypadku powołania się przez Wykonawcę na zasoby innych podmiotów (Załącznik nr 6 do SIWZ);
6. Ponadto zaleca się załączenie do oferty – kserokopii potwierdzające wpłaty wadium (Do oferty nie należy załączyć oryginału gwarancji bankowej , gwarancji ubezpieczeniowej itp. – oryginału gwarancji ubezpieczeniowej należy złożyć w kancelarii SZI)
7. Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, przekaże zamawiającemu oświadczenie
o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej (Załącznik nr 5 do SIWZ), o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu
o udzielenie zamówienia.
|
Czy wadium |
1
|
Wadium |
1. Warunkiem udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia jest wniesienie wadium
w wysokości:
• Część 1 - 2 100,00 zł
• Część 2 - 1 400,00 zł
|
Zastosowanie procedury pzp |
1
|
Zmiana umowy |
1
|
Zmiana umowy tekst |
1. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany postanowień umowy na podstawie art. 144 ustawy Pzp. w zakresie:
1) Zmiany danych dotyczących stron umowy, jak zmiana nazwy (jeśli nie oznacza przekształcenia podmiotowego lub przedmiotowego) siedziby, adresu, numeru konta bankowego np. w przypadku zmian wpisów w ewidencji działalności gospodarczej lub KRS;
2) Osób upoważnionych, jako przedstawiciele stron itp., w przypadku nieprzewidzianych zdarzeń losowych takich jak m.in. choroba, śmierć, ustanie stosunku pracy;
3) Zmiany terminu realizacji zamówienia w przypadku:
a) wstrzymania dostaw przez Zamawiającego z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego termin wykonania umowy może ulec przesunięciu o okres nie dłuższy niż okres 30 dni,
b) wystąpienia siły wyższej (zdarzenia, których nie mogły przewidzieć, którym nie mogły zapobiec ani którym nie mogły przeciwdziałać, a które uniemożliwiają Wykonawcy w całości lub części jego zobowiązań) lub innych okoliczności niezależnych od Wykonawcy lub których Wykonawca przy zachowaniu należytej staranności nie był
w stanie uniknąć lub przewidzieć, jak również inne przeszkody lub utrudnienia
w wykonaniu przedmiotu umowy spowodowane przez osobę trzecią – o czas działania siły wyższej oraz czas potrzebny do usunięcia skutków jej działania oraz usunięcia przeszkód;
4) Zmiany inne w przypadku zmian w prawie, ustawach i rozporządzeniach, które nastąpiły po dniu otwarcia ofert oraz na skutek innych przyczyn związanych z realizacją przedmiotu zamówienia, a niezależnych od stron.
5) Zmiany dotyczące realizacji dodatkowych dostaw od dotychczasowego Wykonawcy, nieobjętych zamówieniem podstawowym, o ile stały się niezbędne i zostały spełnione łącznie następujące warunki:
a) Zmiana Wykonawcy nie może zostać dokonana z powodów ekonomicznych lub technicznych, w szczególności dotyczących zamienności lub interoperacyjności usług zamówionych w ramach zamówienia podstawowego,
b) Zmiana Wykonawcy spowodowałoby istotną niedogodność lub znaczne zwiększenie kosztów dla Zamawiającego,
c) Wartość każdej kolejnej zmiany nie przekracza 50% wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie.
6. Zmiany Wykonawcy, któremu Zamawiający udzielił zamówienia może zastąpić nowy Wykonawca:
a) w wyniku połączenia, podziału, przekształcenia, upadłości, restrukturyzacji lub nabycia dotychczasowego Wykonawcy lub jego przedsiębiorstwa, o ile nowy Wykonawca spełnia warunki udziału w postepowaniu, nie zachodzą wobec niego podstawy wykluczenia oraz nie pociąga to za sobą innych istotnych zmian umowy,
b) w wyniku przejęcia przez Zamawiającego zobowiązań Wykonawcy względem jego podwykonawców.
7. Zamawiający przewiduje zmiany postanowień zawartej umowy o których mowa
w art. 144 ust. 1 pkt 2, 3, 4 ustawy Pzp.
a) zmiany zostały przewidziane w ogłoszeniu o zamówieniu lub specyfikacji istotnych warunków zamówienia w postaci jednoznacznych postanowień umownych, które określają ich zakres, w szczególności możliwość zmiany wysokości wynagrodzenia wykonawcy, i charakter oraz warunki wprowadzenia zmian;
b) zmiany dotyczą realizacji dodatkowych dostaw, od dotychczasowego wykonawcy, nieobjętych zamówieniem podstawowym, o ile stały się niezbędne i zostały spełnione łącznie następujące warunki:
- zmiana wykonawcy nie może zostać dokonana z powodów ekonomicznych lub technicznych, w szczególności dotyczących zamienności lub interoperacyjności sprzętu, usług lub instalacji, zamówionych w ramach zamówienia podstawowego,
- zmiana wykonawcy spowodowałaby istotną niedogodność lub znaczne zwiększenie kosztów dla zamawiającego,
- wartość każdej kolejnej zmiany nie przekracza 50% wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie lub umowie ramowej;
c) zostały spełnione łącznie następujące warunki:
- konieczność zmiany umowy lub umowy ramowej spowodowana jest okolicznościami, których zamawiający, działając z należytą starannością, nie mógł przewidzieć,
- wartość zmiany nie przekracza 50% wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie lub umowie ramowej;
d) wykonawcę, któremu zamawiający udzielił zamówienia, ma zastąpić nowy wykonawca:
- w wyniku połączenia, podziału, przekształcenia, upadłości, restrukturyzacji lub nabycia dotychczasowego wykonawcy lub jego przedsiębiorstwa, o ile nowy wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu, nie zachodzą wobec niego podstawy wykluczenia oraz nie pociąga to za sobą innych istotnych zmian umowy,
- w wyniku przejęcia przez zamawiającego zobowiązań wykonawcy względem jego podwykonawców;
8. Zmiany w wyżej opisanym zakresie mogą być dokonane w zawartej umowie wyłącznie w formie pisemnej, w postaci aneksu do umowy, pod rygorem nieważności wprowadzonych zmian.
9. Zmiana umowy dokonana z naruszeniem ust. 6 podlega unieważnieniu.
10. Zamawiający dopuszcza możliwość nie wykonania pełnego zakresu rzeczowego zamówienia i z tego tytułu Wykonawcy nie przysługują żadne roszczenia finansowe.
|
IV 4 4 data |
2018-05-07T00:00:00+02:00
|
IV 4 4 godzina |
09:30
|
IV 4 4 jezyki |
Oferta powinna być napisana czytelnie w języku polskim.
|
IV 4 5 okres |
30
|