GuidZP400 |
0e88a4b8-3441-4a63-9b6a-2597b3faf191
|
Biuletyn |
521797-N-2019
|
Zamawiajacy nazwa |
Instytut Techniki Budowlanej
|
Regon |
63650000000000
|
Zamawiajacy adres ulica |
ul. Filtrowa
|
Zamawiajacy adres numer domu |
1
|
Zamawiajacy miejscowosc |
Warszawa
|
Zamawiajacy kod pocztowy |
00-611
|
Zamawiajacy panstwo |
Polska
|
Zamawiajacy wojewodztwo |
mazowieckie
|
Zamawiajacy telefon |
022 8251303, 8252885
|
Zamawiajacy fax |
228 257 730
|
Zamawiajacy email |
instytut@itb.pl
|
Zamieszczanie obowiazkowe |
1
|
Ogloszenie dotyczy |
1
|
Czy finansowane z unii |
2
|
Czy ubiegac zaklady pracy |
2
|
Minimalny procent zatrudnienia |
0%
|
Rodzaj zamawiajacego |
8
|
Rodzaj zamawiajacego inny |
instytut badawczy
|
Czy zamieszczona bedzie specyfikacja |
1
|
Zamieszczona bedzie specyfikacja |
www.itb.pl
|
Czy wymagane przeslanie ofert |
1
|
Wymagane przeslanie ofert inny |
pisemnie
|
Dopuszczone wymagane przeslanie ofert adres |
ITB Warszawa ul. Filtrowa 1
|
Nazwa nadana zamowieniu |
Dostawa i montaż wentylatorów osiowych wraz z osprzętem na potrzeby budowy tunelu aerodynamicznego
|
Numer referencyjny |
TO-250-07TA/19
|
Rodzaj zamowienia |
1
|
Okreslenie przedmiotu |
Dostawa i montaż wentylatorów osiowych wraz z osprzętem na potrzeby budowy tunelu aerodynamicznego
|
Cpv glowny przedmiot |
39717100-2
|
Szacunkowa wartosc zamowienia calosc |
0,00
|
Informacje na temat katalogow |
Zamawiający wymaga, aby dostawa wentylatorów wraz z osprzętem została zrealizowana w terminie 4 miesięcy od dnia zawarcia umowy, a montaż i uruchomienie wentylatorów w terminie maksymalnie 2 miesięcy od daty dostawy wentylatorów.
Realizacja przedmiotu umowy będzie odbywała się równolegle z realizacją budowy tunelu aerodynamicznego przez innego Wykonawcę. W związku z tym Zamawiający oczekuje od Wykonawców realizujących budowę tunelu aerodynamicznego oraz dostawę i montaż wentylatorów osiowych wraz z osprzętem współpracy i koordynacji realizacji prac oraz pełnej współpracy w tym zakresie z Zamawiającym.
|
Okreslenie warunkow |
Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.
|
Sytuacja finansowa okreslenie warunkow |
Wykonawca musi wykazać, iż jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem niniejszego zamówienia na sumę gwarancyjną minimum 100 000,00 PLN.
|
Zdolnosc techniczna okreslenie warunkow |
Wykonawca musi wykazać, iż w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, zrealizował co najmniej 1 podobne zamówienie, tj. zamówienia polegające na dostawie i montażu wraz z uruchomieniem wentylatorów osiowych, o wartości minimum 200 000,00 PLN netto.
|
Czy zamawiajacy przewiduje wykluczenie |
1
|
Art 24 ust 5 pkt 1 |
1
|
Art 24 ust 5 pkt 8 |
1
|
Czy oswiadczenie niepodleganiu wykluczenia |
1
|
Czy oswiadczenie spelnienie kryteriow |
1
|
Wykaz dokumentow zaswiadczen |
Do oferty każdy Wykonawca musi dołączyć aktualne na dzień składania ofert oświadczenie w zakresie braku podstaw do wykluczenia zgodne z treścią formularza zamieszczonego w Rozdziale II.2 SIWZ (Formularz „Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia”) oraz oświadczenie w zakresie spełniania warunków udziału w postępowaniu zgodne z treścią formularza zamieszczonego w Rozdziale II.3 SIWZ (Formularz „Oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu”).
7.2. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełnienia - w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby - warunków udziału w postępowaniu zamieszcza odpowiednio informacje o tych podmiotach w oświadczeniach, o których mowa w pkt 7.1.
7.3. Zamawiający przed udzieleniem zamówienia, wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie aktualnych na dzień złożenia następujących oświadczeń lub dokumentów:
7.3.1. Wykazu wykonanych dostaw w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, o których mowa w pkt 6.2. lit. b), według formularza zamieszczonego w Rozdziale II.5 SIWZ (Formularz ”Doświadczenie”) z załączonymi dowodami określającymi czy dostawy te zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego dostawy były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy. Pod pojęciem dostaw Zamawiający rozumie zamówienia potwierdzające spełnianie opisanych w pkt 6.2. lit. b) warunków.
7.3.2. Dokumentów potwierdzających, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną, zgodnie z warunkiem określonym w pkt 6.2 lit. c).
7.3.3. Odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy.
7.3.4. Zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu.
7.3.5. Zaświadczenia właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu.
7.3.6. Oświadczenia Wykonawcy o braku wydania wobec niego prawomocnego wyroku sądu lub ostatecznej decyzji administracyjnej o zaleganiu z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne albo – w przypadku wydania takiego wyroku lub decyzji – dokumentów potwierdzających dokonanie płatności tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami lub zawarcie wiążącego porozumienia w sprawie spłat tych należności.
7.3.7. Oświadczenia Wykonawcy o niezaleganiu z opłacaniem podatków i opłat lokalnych, o których mowa w ustawie z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz. U. z 2016 r. poz. 716).
7.4. Zgodnie z art. 24 ust. 11 ustawy, Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o których mowa w art. 86 ust. 5 Pzp (oraz w pkt. 12.4 SIWZ), przekaże Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 Pzp, sporządzone zgodnie z treścią formularza zamieszczonego w Rozdziale II.6 (Formularz ”Informacja dotycząca przynależności do grupy kapitałowej”). Oświadczenie powinno być złożone w siedzibie Zamawiającego w oryginale. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.
|
Inne dokumenty niewymienione |
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia oraz dokumenty i oświadczenia wymienione 7.3.3, 7.3.4, 7.3.5, 7.3.6, 7.3.7 składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu wymienione w pkt 7.1 Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia składają wspólnie lub każdy z nich składa własne oświadczenie. Dokumenty wymienione w punkcie 7.3.1 i 7.3.2 powinien przedłożyć ten spośród Wykonawców składających wspólną ofertę, który potwierdza spełnienie danego warunku udziału w postępowaniu.
7.6. Oświadczenia i dokumenty, o których mowa w pkt 6.3 i 7.1 oraz pełnomocnictwa składane wraz z ofertą powinny zostać złożone w oryginale. Pozostałe dokumenty należy złożyć w oryginale lub kopii poświadczonej przez Wykonawcę za zgodność z oryginałem (wymagane poświadczenie każdej zapisanej strony dokumentu).
7.7. Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonuje odpowiednio Wykonawca, podmiot, na którego zdolnościach lub sytuacji polega Wykonawca, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego, w zakresie dokumentów, które każdego z nich dotyczą.
7.8. Do oferty należy załączyć ponadto:
7.8.1 Pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia).
7.8.2 Pełnomocnictwo do podpisania oferty (o ile prawo do podpisania oferty nie wynika z innych dokumentów złożonych wraz z ofertą).
7.9. Wykonawca nie jest obowiązany do złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 i 3 ustawy Pzp, jeżeli wskaże, iż Zamawiający posiada te oświadczenia lub dokumenty dotyczące tego Wykonawcy lub może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2017 r. poz. 570 z późn. zm.).
7.10. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej:
a) zamiast dokumentu, o którym mowa w pkt 7.3.3., składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości,
b) zamiast dokumentów, o których mowa w pkt 7.3.4 i 7.3.5, składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu.
7.11. Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 7.10 litera a) i b) zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie Wykonawcy, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji Wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem.
7.12. Dokumenty, o których mowa w pkt 7.10. lit. a) powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Dokumenty, o których mowa w pkt 7.10. lit. b) powinny być wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
7.13. W przypadku polegania na zasobach podmiotów trzecich w celu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, dokumenty składane na potwierdzenie:
a) braku podstaw do wykluczenia, określone w punkcie 7.3.3 – 7.3.7
lub/i
b) spełnienia warunku udziału w postępowaniu określone w punkcie 7.3.1 – 7.3.2
będą wymagane przez Zamawiającego w trybie wskazanym w punkcie 7.3. również od tego podmiotu.
|
Zastosowanie procedury pzp |
1
|
Zmiana umowy |
1
|
Zmiana umowy tekst |
1. Zmiana postanowień zawartej umowy możliwa jest w przypadku zaistnienia jednej z następujących okoliczności i w zakresie określonym poniżej:
1) W przypadku dokonania określonych czynności lub ich zaniechania przez organy administracji publicznej, w tym organy administracji rządowej, samorządowej, jak również organy i podmioty, których działalność wymaga wydania jakiejkolwiek decyzji o charakterze administracyjnym w trakcie wykonywania przedmiotu niniejszej Umowy, w szczególności:
a) opóźnienie wydania przez ww. organy decyzji, zezwoleń, uzgodnień itp., do wydania których są zobowiązane na mocy przepisów prawa lub regulaminów, z przyczyn niezawinionych przez Strony;
b) odmowa wydania przez ww. organy decyzji, zezwoleń, uzgodnień itp., z przyczyn niezawinionych przez Stronę.
W przypadku wystąpienia którejkolwiek z okoliczności wymienionych powyżej i o ile ich powstanie nie jest lub nie było w jakikolwiek sposób zależne od żadnej ze Stron, zmianie może ulec termin realizacji umowy, odpowiednio do okresu trwania przeszkody/okoliczności, o której mowa powyżej, a która uniemożliwia realizację przedmiotu niniejszej umowy zgodnie z jej treścią, terminowo i w sposób należyty.
2) W przypadku konieczności zrealizowania przedmiotu Umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub materiałów ze względu na zmianę przepisów prawa – możliwa jest w szczególności zmiana: sposobu wykonania, rozwiązań technicznych lub materiałów, terminu realizacji Umowy i/lub Wynagrodzenia w takim zakresie, w jakim zmiany te stanowią konsekwencję zmiany przepisów.
3) W przypadku jeżeli:
a) oferowane urządzenia wyszły z produkcji, czego Wykonawca nie mógł przewidzieć,
b) producent urządzeń nie jest w stanie dostarczyć ich w wymaganym technologicznie terminie, mimo złożenia przez Wykonawcę zamówienia z odpowiednim wyprzedzeniem,
c) istnieje możliwość dostarczenia lepszych urządzeń nowszej generacji, co zmniejszy koszty eksploatacyjne, poprawi parametry funkcjonalne lub przyczyni się do innych oszczędności po stronie Zamawiającego,
- dopuszczalne są zmiany polegające na dostawie nowych, lepszych urządzeń, bez wzrostu wynagrodzenia.
4) W przypadku, gdy zawarcie umowy, której przedmiotem jest budowa tunelu aerodynamicznego , w którym mają być zamontowane wentylatory, będzie się opóźniać i w terminie 2 tygodni od daty podpisania niniejszej umowy Zamawiający nie podpisze umowy na budowę tunelu, jak również jeżeli wykonanie umowy na budowę tunelu aerodynamicznego ulegnie opóźnieniu, termin realizacji niniejszej umowy zostanie zmieniony o przewidywany okres opóźnienia w budowie.
5) W przypadku wystąpienia istotnych zmian w parametrach budowanego tunelu aerodynamicznego, powodujących, że zaoferowane wentylatory nie mogą być wykorzystane, dopuszcza się zmianę oferowanych urządzeń na odpowiadające nowym potrzebom Zamawiającego. W takim przypadku zmianie może ulec także termin realizacji i cena.
6) Pozostałe zmiany spowodowane następującymi okolicznościami:
a) siła wyższa uniemożliwiająca wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z SIWZ;
b) gdy zaistnieje inna, niemożliwa do przewidzenia w momencie zawarcia Umowy okoliczność prawna, ekonomiczna lub techniczna, za którą żadna ze Stron nie ponosi odpowiedzialności, skutkująca brakiem możliwości należytego wykonania umowy lub jej części zgodnie z treścią Umowy;
c) zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa lub norm w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu Umowy lub świadczenia Stron;
W przypadku wystąpienia okoliczności wymienionych powyżej w pkt 6 lit a – c) możliwa jest w szczególności zmiana sposobu i terminu realizacji Umowy o ile i tylko w takim zakresie, w jakim jest to niezbędne dla usunięcia przeszkód w realizacji umowy.
2. Strona wnosząca o zmiany postanowień niniejszej umowy na podstawie postanowień niniejszego paragrafu zobowiązana jest do udokumentowania zaistnienia okoliczności stanowiących przesłankę do zmiany oraz przedstawienia projektu zmiany umowy.
|
IV 4 4 data |
2019-03-22T00:00:00+01:00
|
IV 4 4 godzina |
11:00
|
IV 4 5 okres |
30
|
IV 6 6 |
18. UNIEWAŻNIENIE POSTĘPOWANIA.
Zamawiający unieważni postępowanie w przypadkach określonych w art. 93 ust. 1 ustawy Pzp. Zamawiający za okoliczność określoną w art. 93 ust. 1 pkt 6 ustawy uzna w szczególności sytuację, w której stało się niemożliwe udzielenie zamówienia na budowę tunelu aerodynamicznego w terminie umożliwiającym wykonanie przedmiotowego zamówienia w zakładanych terminach. O unieważnieniu postępowania Zamawiający zawiadomi Wykonawców zgodnie z art. 93 ust. 3 ustawy Pzp.
|