Wyposażenie pracowni przedmiotowych w mieście Ząbki.

Data publikacji 2019-03-07
Data zakończenia 2019-03-15 00:00:00
Instytucja Miasto Ząbki
Miejscowość Ząbki
Województwo mazowieckie
Branża
  • Pomoce naukowe

Szczegóły

Numer ogłoszenia 522822-N-2019
Typ dokumentu ZP-400
Kod CPV 391620005
Adres strony internetowej siwz
BZP Zobacz

Przedmiot zamówienia

1. Przedmiot zamówienia obejmuje:
 dostawę wraz z transportem i wniesieniem do budynków sprzętu dydaktycznego do pracowni przedmiotowych szkół podstawowych znajdujących się na terenie miasta Ząbki, tj. Szkoły Podstawowej nr 1 – ul. Piłsudskiego 35, Szkoły Podstawowej nr 2 – ul. Batorego 11, Szkoły Podstawowej nr 3 – ul. Kościelna 2;
 jeżeli jest to uzasadnione rodzajem przedmiotu zamówienia – montaż i uruchomienie.

Dodatkowe informacje

GuidZP400 e907f26c-fd16-460a-ab95-9f8a609a99e7
Biuletyn 522822-N-2019
Zamawiajacy nazwa Miasto Ząbki
Regon 52728500000000
Zamawiajacy adres ulica ul. Wojska Polskiego
Zamawiajacy adres numer domu 10
Zamawiajacy miejscowosc Ząbki
Zamawiajacy kod pocztowy 05-091
Zamawiajacy panstwo Polska
Zamawiajacy wojewodztwo mazowieckie
Zamawiajacy telefon 225 109 700
Zamawiajacy fax 225 109 888
Zamawiajacy email zamowienia.publiczne@zabki.pl
Adres strony url www.zabki.pl
Zamieszczanie obowiazkowe 1
Ogloszenie dotyczy 1
Czy finansowane z unii 1
Nazwa projektu programu 3. Zamówienie realizowane w ramach projektu pn. "Mistrzowie kompetencji w Szkole Podstawowej nr 1 w Ząbkach", „Mistrzowie kompetencji w Szkole Podstawowej nr 2 w Ząbkach”, „Mistrzowie kompetencji w Szkole Podstawowej nr 3 w Ząbkach”, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014-2020, w ramach Osi Priorytetowej X Edukacja dla rozwoju regionu, Działanie 10.1 Kształcenie i rozwój dzieci i młodzieży, Poddziałanie 10.01.02. Edukacja ogólna w ramach ZIT.
Czy ubiegac zaklady pracy 2
Minimalny procent zatrudnienia 0%
Rodzaj zamawiajacego 2
Czy dostep dokumentow zamowienia 1
Dostep dokumentow zamowienia www.bip.zabki.pl
Czy zamieszczona bedzie specyfikacja 1
Zamieszczona bedzie specyfikacja www.bip.zabki.pl
Wymagane przeslanie ofert inny pisemnie pod rygorem nieważności
Dopuszczone wymagane przeslanie ofert adres ul. Wojska Polskiego 10, 05-091 Ząbki, Biuro Obsługi Interesanta, pokój nr 6
Nazwa nadana zamowieniu Wyposażenie pracowni przedmiotowych w mieście Ząbki.
Numer referencyjny ZPU.271.05.2019
Rodzaj zamowienia 1
Czy podzielone na czesci 1
Okreslenie przedmiotu 1. Przedmiot zamówienia obejmuje:  dostawę wraz z transportem i wniesieniem do budynków sprzętu dydaktycznego do pracowni przedmiotowych szkół podstawowych znajdujących się na terenie miasta Ząbki, tj. Szkoły Podstawowej nr 1 – ul. Piłsudskiego 35, Szkoły Podstawowej nr 2 – ul. Batorego 11, Szkoły Podstawowej nr 3 – ul. Kościelna 2;  jeżeli jest to uzasadnione rodzajem przedmiotu zamówienia – montaż i uruchomienie.
Cpv glowny przedmiot 39162000-5
Szacunkowa wartosc zamowienia calosc 0,00
Data zakonczenia 2019-05-31T00:00:00+02:00
Informacje na temat katalogow Kryterium oceny ofert - waga 40% - termin razlizacjii zamówienia
Okreslenie warunkow Zamawiający nie stawia warunku w tym zakresie
Sytuacja finansowa okreslenie warunkow Zamawiający nie stawia warunku w tym zakresie
Zdolnosc techniczna okreslenie warunkow Zamawiający nie stawia warunku w tym zakresie
Czy zamawiajacy przewiduje wykluczenie 1
Art 24 ust 5 pkt 1 1
Art 24 ust 5 pkt 8 1
Czy oswiadczenie niepodleganiu wykluczenia 1
Wykaz dokumentow zaswiadczen Zamawiający przed wyborem oferty najkorzystniejszej wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni (z zastrzeżeniem zawartym w Dziale D pkt. 3 i 4), aktualnych na dzień złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających: 1. brak podstaw do wykluczenia: 1.1 zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert lub inny dokument potwierdzający, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, 1.2 zaświadczenie właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo inny dokument potwierdzający, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub inny dokument potwierdzający, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, 1.3 odpis z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp, 1.4 oświadczenie Wykonawcy o niezaleganiu z opłacaniem podatków i opłat lokalnych, o których mowa w ustawie z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz.U. z 2018 r. poz. 1445). 1.5 Wykonawca z siedzibą lub miejscem zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej: 1.5.1 Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów o których mowa w ust. 1 pkt 1.1. – 1.3. składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: • nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 1.5.2 Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ppkt 1.5.1., zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Przepisy ppkt 1.5.1. w zakresie terminu wystawienia dokumentów stosuje się odpowiednio. 1.6 W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia ww. oświadczenia i dokumenty składa każdy z Wykonawców występujących wspólnie. 1.7 W przypadku innego podmiotu, na którego zdolnościach Wykonawca polega, Wykonawca składa ww. oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia w odniesieniu do każdego z tych podmiotów. 1.8 Dokumenty i oświadczenia innego podmiotu, na którego zasobach polega na zasadach art. 22a ustawy Pzp: Zamawiający żąda od Wykonawcy, który polega na zdolnościach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów potwierdzających brak podstaw do wykluczenia wymienionych w pkt. 1. D. Informacje dodatkowe dotyczące oświadczeń i dokumentów 1. Oświadczenia i dokumenty wskazane w niniejszym rozdziale muszą spełniać wymagania określone w ustawie Pzp i przepisach rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz. U. z 2018 r., poz. 1993). 2. Jeżeli jest to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia, Zamawiający może na każdym etapie postępowania wezwać Wykonawcę do złożenia wszystkich lub niektórych oświadczeń lub dokumentów potwierdzających, że nie podlega wykluczeniu, spełnia warunki udziału w postępowaniu, a jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio oświadczenia lub dokumenty nie są już aktualne, do złożenia aktualnych oświadczeń lub dokumentów. 3. W przypadku wskazania przez Wykonawcę dostępności oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w dziale C ust. 2 w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, lub ich dostępności w bazie KRS lub CEIDG, Zamawiający pobiera samodzielnie z tych baz danych oświadczenia lub dokumenty. Zamawiający żąda od Wykonawcy przedstawienia tłumaczenia na język polski wskazanych przez Wykonawcę i pobranych samodzielnie przez Zamawiającego dokumentów. 4. W przypadku wskazania przez Wykonawcę oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w dziale C ust. 1 i 2, które znajdują się w posiadaniu Zamawiającego, w szczególności oświadczeń lub dokumentów przechowywanych przez Zamawiającego zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy Pzp, Zamawiający w celu potwierdzenia okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 i 3 ustawy Pzp, korzysta z posiadanych oświadczeń lub dokumentów, o ile są one aktualne.
Zastosowanie procedury pzp 1
IV 4 4 data 2019-03-15T00:00:00+01:00
IV 4 4 godzina 09:00
IV 4 4 jezyki polski
IV 4 5 okres 30

Powiązane

Zalacznik czesc nr 1
Zalacznik nazwa Mistrzowie kompetencji w Szkole Podstawowej nr 1
Zalacznik cpv glowny przedmiot 39162000-5
Szacunkowa wartosc zamowienia zal 0,00
Zalacznik data zakonczenia 2019-05-31T00:00:00+02:00
Zalacznik krotki opis 1.2 Wymagania ogólne do wszystkich części zamówienia:  Zamówienie musi być podzielone na osobne paczki dla każdej pracowni w danej szkole – szczegółowe informacje w tym zakresie Zamawiający przekaże Wykonawcy po zawarciu umowy.  Pomoce dydaktyczne powinny być fabrycznie nowe, nieużywane i wolne od wad, wyprodukowane nie później niż 12 miesięcy przed dniem złożenia oferty, posiadać instrukcję obsługi w języku polskim oraz muszą posiadać dokumenty wymagane obowiązującymi przepisami prawa potwierdzające oznakowanie CE (deklaracja zgodności lub certyfikat CE).  Koszt dostawy należy uwzględnić w cenach jednostkowych dostarczanych produktów na poszczególne placówki. 2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w załączniku nr 5 do SIWZ. 3. Zamówienie realizowane w ramach projektu pn. "Mistrzowie kompetencji w Szkole Podstawowej nr 1 w Ząbkach", „Mistrzowie kompetencji w Szkole Podstawowej nr 2 w Ząbkach”, „Mistrzowie kompetencji w Szkole Podstawowej nr 3 w Ząbkach”, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014-2020, w ramach Osi Priorytetowej X Edukacja dla rozwoju regionu, Działanie 10.1 Kształcenie i rozwój dzieci i młodzieży, Poddziałanie 10.01.02. Edukacja ogólna w ramach ZIT. 4. Opis równoważności: A. Zamawiający zaznacza, iż użyte w niniejszej specyfikacji i jej załącznikach przykłady nazw własnych produktów bądź producentów dotyczące określonych modeli, elementów, materiałów, urządzeń itp. mają charakter wzorcowy (przykładowy) i dopuszczone jest składanie ofert zawierających rozwiązania równoważne, które spełniają minimalne wymagania techniczne i funkcjonalne określone w zamówieniu, przy czym Wykonawca zobowiązany jest wykazać w treści złożonej oferty ich równoważność, załączając stosowne opisy/techniczne i/lub funkcjonalne. B. Przez materiał równoważny Zamawiający rozumie materiał/produkt porównywalny z wskazanym przez Zamawiającego, tj. o takich samych bądź lepszych funkcjach użytkowych, parametrach i cechach jakościowych, w stosunku do wskazanego oryginału produkowanego przez jego producenta. Materiał równoważny musi się także cechować identyfikowalną nazwą (marką) producenta. C. W celu weryfikacji oferowanego materiału równoważnego, Wykonawca obowiązany jest wraz z ofertą do złożenia szczegółowego opisu materiału równoważnego w formie np. karty charakterystyki lub specyfikacji technicznej zawierającej opis działania, opis parametrów technicznych, sposób użytkowania itp. D. Udowodnienie, że zaoferowany materiał jest materiałem równoważnym leży po stronie Wykonawcy.
  
Zalacznik czesc nr 2
Zalacznik nazwa Mistrzowie kompetencji w Szkole Podstawowej nr 2
Zalacznik cpv glowny przedmiot 39162000-5
Szacunkowa wartosc zamowienia zal 0,00
Zalacznik data zakonczenia 2019-05-31T00:00:00+02:00
Zalacznik krotki opis 1.2 Wymagania ogólne do wszystkich części zamówienia:  Zamówienie musi być podzielone na osobne paczki dla każdej pracowni w danej szkole – szczegółowe informacje w tym zakresie Zamawiający przekaże Wykonawcy po zawarciu umowy.  Pomoce dydaktyczne powinny być fabrycznie nowe, nieużywane i wolne od wad, wyprodukowane nie później niż 12 miesięcy przed dniem złożenia oferty, posiadać instrukcję obsługi w języku polskim oraz muszą posiadać dokumenty wymagane obowiązującymi przepisami prawa potwierdzające oznakowanie CE (deklaracja zgodności lub certyfikat CE).  Koszt dostawy należy uwzględnić w cenach jednostkowych dostarczanych produktów na poszczególne placówki. 2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w załączniku nr 5 do SIWZ. 3. Zamówienie realizowane w ramach projektu pn. "Mistrzowie kompetencji w Szkole Podstawowej nr 1 w Ząbkach", „Mistrzowie kompetencji w Szkole Podstawowej nr 2 w Ząbkach”, „Mistrzowie kompetencji w Szkole Podstawowej nr 3 w Ząbkach”, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014-2020, w ramach Osi Priorytetowej X Edukacja dla rozwoju regionu, Działanie 10.1 Kształcenie i rozwój dzieci i młodzieży, Poddziałanie 10.01.02. Edukacja ogólna w ramach ZIT. 4. Opis równoważności: A. Zamawiający zaznacza, iż użyte w niniejszej specyfikacji i jej załącznikach przykłady nazw własnych produktów bądź producentów dotyczące określonych modeli, elementów, materiałów, urządzeń itp. mają charakter wzorcowy (przykładowy) i dopuszczone jest składanie ofert zawierających rozwiązania równoważne, które spełniają minimalne wymagania techniczne i funkcjonalne określone w zamówieniu, przy czym Wykonawca zobowiązany jest wykazać w treści złożonej oferty ich równoważność, załączając stosowne opisy/techniczne i/lub funkcjonalne. B. Przez materiał równoważny Zamawiający rozumie materiał/produkt porównywalny z wskazanym przez Zamawiającego, tj. o takich samych bądź lepszych funkcjach użytkowych, parametrach i cechach jakościowych, w stosunku do wskazanego oryginału produkowanego przez jego producenta. Materiał równoważny musi się także cechować identyfikowalną nazwą (marką) producenta. C. W celu weryfikacji oferowanego materiału równoważnego, Wykonawca obowiązany jest wraz z ofertą do złożenia szczegółowego opisu materiału równoważnego w formie np. karty charakterystyki lub specyfikacji technicznej zawierającej opis działania, opis parametrów technicznych, sposób użytkowania itp. D. Udowodnienie, że zaoferowany materiał jest materiałem równoważnym leży po stronie Wykonawcy.
  
Zalacznik czesc nr 3
Zalacznik nazwa Mistrzowie kompetencji w Szkole Podstawowej nr 3
Zalacznik cpv glowny przedmiot 39162000-5
Szacunkowa wartosc zamowienia zal 0,00
Zalacznik data zakonczenia 2019-05-31T00:00:00+02:00
Zalacznik krotki opis 1.2 Wymagania ogólne do wszystkich części zamówienia:  Zamówienie musi być podzielone na osobne paczki dla każdej pracowni w danej szkole – szczegółowe informacje w tym zakresie Zamawiający przekaże Wykonawcy po zawarciu umowy.  Pomoce dydaktyczne powinny być fabrycznie nowe, nieużywane i wolne od wad, wyprodukowane nie później niż 12 miesięcy przed dniem złożenia oferty, posiadać instrukcję obsługi w języku polskim oraz muszą posiadać dokumenty wymagane obowiązującymi przepisami prawa potwierdzające oznakowanie CE (deklaracja zgodności lub certyfikat CE).  Koszt dostawy należy uwzględnić w cenach jednostkowych dostarczanych produktów na poszczególne placówki. 2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w załączniku nr 5 do SIWZ. 3. Zamówienie realizowane w ramach projektu pn. "Mistrzowie kompetencji w Szkole Podstawowej nr 1 w Ząbkach", „Mistrzowie kompetencji w Szkole Podstawowej nr 2 w Ząbkach”, „Mistrzowie kompetencji w Szkole Podstawowej nr 3 w Ząbkach”, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014-2020, w ramach Osi Priorytetowej X Edukacja dla rozwoju regionu, Działanie 10.1 Kształcenie i rozwój dzieci i młodzieży, Poddziałanie 10.01.02. Edukacja ogólna w ramach ZIT. 4. Opis równoważności: A. Zamawiający zaznacza, iż użyte w niniejszej specyfikacji i jej załącznikach przykłady nazw własnych produktów bądź producentów dotyczące określonych modeli, elementów, materiałów, urządzeń itp. mają charakter wzorcowy (przykładowy) i dopuszczone jest składanie ofert zawierających rozwiązania równoważne, które spełniają minimalne wymagania techniczne i funkcjonalne określone w zamówieniu, przy czym Wykonawca zobowiązany jest wykazać w treści złożonej oferty ich równoważność, załączając stosowne opisy/techniczne i/lub funkcjonalne. B. Przez materiał równoważny Zamawiający rozumie materiał/produkt porównywalny z wskazanym przez Zamawiającego, tj. o takich samych bądź lepszych funkcjach użytkowych, parametrach i cechach jakościowych, w stosunku do wskazanego oryginału produkowanego przez jego producenta. Materiał równoważny musi się także cechować identyfikowalną nazwą (marką) producenta. C. W celu weryfikacji oferowanego materiału równoważnego, Wykonawca obowiązany jest wraz z ofertą do złożenia szczegółowego opisu materiału równoważnego w formie np. karty charakterystyki lub specyfikacji technicznej zawierającej opis działania, opis parametrów technicznych, sposób użytkowania itp. D. Udowodnienie, że zaoferowany materiał jest materiałem równoważnym leży po stronie Wykonawcy.
  

Criterion

Kryteria Termin realizacji zamówienia
Znaczenie 40,00
  
Kryteria Cena
Znaczenie 60,00
  
Repozytorium wiedzy Urzędu Zamówień Publicznych  

Niezbędnik każdego uczestnika postępowania przetargowego - zebrane w jednym miejscu wszystkie najważniejsze dokumenty prawne...

Gwarancja ceny artykułów biurowych - pętla na szyi?  

W postępowaniach przetargowych podanie najniższej ceny jest w dalszym ciągu głównym, a często jedynym kryterium...

Nowa linia długopisów SCHNEIDER Slider Xite, XB  

Długopisy SCHNEIDER Slider Xite, XB wyposażone w wymienny wkład Slider 710 XB to idealne narzędzie do codziennej pracy w...

przetargibiurowe.pl  (+48) 600 092 062

Godziny pracy:  Biuro, live chat: 800 - 1700  Wsparcie online: 24h

Michał Troc Biuro obsługi klienta  

Szanowni Klienci! Drodzy Państwo!

Dbamy o Twoją prywatność

Zanim klikniesz „Przejdź do serwisu”, prosimy o przeczytanie tej informacji. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas i naszych zaufanych partnerów oraz przekazujemy informacje o naszej polityce prywatności w tym o tzw. cookies. Klikając „Przejdź do serwisu”, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez nas i naszych zaufanych partnerów, Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowych, w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych w celu ustalenia Twoich potencjalnych zainteresowań dla dostosowania reklamy i oferty), w tym na umieszczanie tzw. cookies na Twoich urządzeniach i ich odczytywanie, kliknij przycisk „Przejdź do serwisu”.

Jeśli nie chcesz wyrazić zgody lub ograniczyć jej zakres, kliknij „Szczegóły”, gdzie znajdziesz wszelkie informacje o tym jak to zrobić . Te same informacje znajdziesz także na podstronie z naszą polityką prywatności obowiązującą od 25 maja 2018.

W przypadku użytkowników zalogowanych, ważna jest Państwa wcześniejsza zgoda której udzieliliście podczas zakładania konta. Każda Państwa zgoda jest dobrowolna i można ją w dowolnym momencie wycofać.

Polityka prywatności (rozwiń) Klauzula Informacyjna (rozwiń) Lista Zaufanych Partnerów (rozwiń)