Zakup usługi doradczej w zakresie rozbudowy i rozwoju Systemy Danych o Zabytkach będącego w posiadaniu Narodowego Instytutu Dziedzictwa

Data publikacji 2019-03-14
Data zakończenia 2019-03-22 00:00:00
Instytucja Narodowy Instytut Dziedzictwa
Miejscowość Warszawa
Województwo mazowieckie
Branża
  • Usługi doradcze w zakresie zarządzania projektem

Szczegóły

Numer ogłoszenia 525590-N-2019
Typ dokumentu ZP-400
Kod CPV 722240001
Adres strony internetowej siwz
BZP Zobacz

Przedmiot zamówienia

Przedmiot zamówienia obejmuje wsparcie Zamawiającego na etapie przygotowania zamówienia na prace programistyczne w zakresie przygotowania dokumentacji zamówienia oraz wsparcia po ogłoszeniu zamówienia do momentu podpisania umowy z wyłonionym wykonawcą prac programistycznych.

Dodatkowe informacje

GuidZP400 cae3f979-cac2-437a-b3d7-17f46ce22d98
Biuletyn 525590-N-2019
Zamawiajacy nazwa Narodowy Instytut Dziedzictwa
Regon 15263890000000
Zamawiajacy adres ulica ul. Kopernika
Zamawiajacy miejscowosc Warszawa
Zamawiajacy kod pocztowy 00-924
Zamawiajacy panstwo Polska
Zamawiajacy wojewodztwo mazowieckie
Zamawiajacy telefon 22 826 93 52
Zamawiajacy fax 22 826 17 14
Zamawiajacy email mmarzec@nid.pl
Adres strony url www.nid.pl
Zamieszczanie obowiazkowe 1
Ogloszenie dotyczy 1
Czy finansowane z unii 1
Nazwa projektu programu Zakup usługi doradczej w zakresie rozbudowy i rozwoju Systemu Danych o Zabytkach będącego w posiadaniu Narodowego Instytutu Dziedzictwa
Czy ubiegac zaklady pracy 2
Minimalny procent zatrudnienia 0%
Rodzaj zamawiajacego 8
Rodzaj zamawiajacego inny państwowa instytucja kultury
Czy zamieszczona bedzie specyfikacja 1
Zamieszczona bedzie specyfikacja www.nid.pl/pl/O_NID/Ogloszenia/
Dopuszczone wymagane przeslanie ofert adres Narodowy Instytut Dziedzictwa ul. Kopernika 36/40, 00-942 Warszawa
Nazwa nadana zamowieniu Zakup usługi doradczej w zakresie rozbudowy i rozwoju Systemy Danych o Zabytkach będącego w posiadaniu Narodowego Instytutu Dziedzictwa
Numer referencyjny DIG/NID/1/2019
Rodzaj zamowienia 2
Okreslenie przedmiotu Przedmiot zamówienia obejmuje wsparcie Zamawiającego na etapie przygotowania zamówienia na prace programistyczne w zakresie przygotowania dokumentacji zamówienia oraz wsparcia po ogłoszeniu zamówienia do momentu podpisania umowy z wyłonionym wykonawcą prac programistycznych.
Cpv glowny przedmiot 72224000-1
Szacunkowa wartosc zamowienia calosc 145000,00
Waluta calosc PLN
Data zakonczenia 2020-01-31T00:00:00+01:00
Okreslenie warunkow nie dotyczy
Sytuacja finansowa okreslenie warunkow nie dotyczy
Zdolnosc techniczna okreslenie warunkow w zakresie zdolności technicznej lub zawodowej: 1) Zamawiający uzna za spełniony warunek jeżeli Wykonawca wykaże, iż w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał/wykonuje co najmniej dwie usługi, rozumiane jako dwa zamówienia/dwie umowy doradcze, dla projektu informatycznego o wartości nie mniejszej niż 150 000 PLN brutto każda z nich, przy czym: a) każda z usług doradczych obejmowała swoim zakresem co najmniej wsparcie Zamawiającego: na etapie przygotowania zamówienia na prace programistyczne w zakresie przygotowania dokumentacji zamówienia; w zarządzaniu i realizacji projektu informatycznego, w tym definiowanie metodyk i standardów dla produktów i procesów; projektowanie architektury systemów teleinformatycznych; b) usługi doradcze obejmowały projekty, których elementem była budowa/rozbudowa systemu teleinformatycznego, o wartości nie mniejszej niż 2 000 000 PLN brutto; c) co najmniej jedna z dwóch usług doradczych dotyczyła projektu teleinformatycznego wykorzystującego rozwiązania GIS (System informacji geograficznej). Uwaga! w przypadku podania kwot w walutach obcych Zamawiający dokona ich przeliczenia według średniego kursu Narodowego Banku Polskiego (NBP) z dnia opublikowania ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. Jeżeli w dniu opublikowania ogłoszenia o zamówieniu, NBP nie opublikuje informacji o średnim kursie walut, Zamawiający dokona odpowiednich przeliczeń wg średniego kursu z pierwszego, kolejnego dnia, w którym NBP opublikuje ww. informacje. 2) Zamawiający uzna za spełniony warunek jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia tj. złoży oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu określonych przepisami art. 22 ust. 1 ustawy Pzp oraz wykaże, iż dysponuje/będzie dysponować zespołem osób spełniających niżej wymienione wymagania dla pełnienia danej funkcji oraz deklaruje zaangażowanie wymienionych osób w stopniu zapewniającym należytą realizację zadań będących przedmiotem postępowania. Zamawiający nie dopuszcza aby wskazana przez Wykonawcę osoba pełniła więcej niż jedną rolę. 1.Kierownika/Inżyniera projektu – 1 osoba: a) posiada wyższe wykształcenie; b) posiada doświadczenie w zakresie zarządzania projektami z wykorzystaniem standardu PRINCE 2, potwierdzone certyfikatem Prince2 Foundation lub równoważnym; c) posiada znajomość metodyki projektowania architektury systemów teleinformatycznych, zapewniającej kompleksowe podejście do projektowania, planowania, implementacji oraz zarządzania informacyjną architekturą przedsiębiorstwa (np. TOGAF) udokumentowane certyfikatem np. TOGAF 9 Certified lub równoważnym; d) w ciągu ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert zarządzał projektami biznesowymi z elementami informatycznymi oraz posiada doświadczenie w kierowaniu co najmniej dwoma różnymi projektami budowy i wdrożenia systemów informatycznych; e) w ciągu ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert pełnił funkcję kierownika projektu/Inżyniera projektu w co najmniej jednym zakończonym wdrożeniem projekcie, którego głównym elementem było zaprojektowanie, realizacja i wdrożenie systemu teleinformatycznego wykorzystującego rozwiązania GIS (odebranym przez zamawiającego i przekazanym do utrzymania), przy czym wartość wdrażanych systemów teleinformatycznych wynosiła nie mniej niż 2 000 000 PLN brutto; f) posiada biegłą znajomość języka polskiego w mowie i piśmie oraz języka angielskiego co najmniej w stopniu umożliwiającym swobodne posługiwanie się dokumentacją techniczną systemów. 2. Architekt systemów informatycznych – 1 osoba: a) posiada wyższe wykształcenie informatyczne; b) posiada potwierdzone umiejętności i doświadczenie w posługiwaniu się językiem UML, udokumentowane certyfikatem UML 2.X lub równoważnym; c) posiada znajomość metodyki projektowania architektury systemów teleinformatycznych, zapewniającej kompleksowe podejście do projektowania, planowania, implementacji oraz zarządzania informacyjną architekturą przedsiębiorstwa (np. TOGAF) udokumentowane certyfikatem np. TOGAF 9 Certified lub równoważnym; d) posiada doświadczenie w wymiarowaniu oprogramowania w metodzie powszechnie dostępnej (np. COSMIC), udokumentowane certyfikatem np. COSMIC Certified lub równoważnym; e) w ciągu ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert brał udział w co najmniej dwóch projektach doradczych, których celem było wsparcie Zamawiającego w zarządzaniu i realizacji projektu informatycznego, w tym definiowanie metodyk i standardów dla produktów i procesów projektowych (zarządczych, analitycznych, programistycznych), przy czym wartość każdego z projektów, którego dotyczyło wsparcie była nie mniejsza niż 2 000 000 PLN brutto; f) w przeciągu ostatnich 3 lat brał udział w co najmniej jednym projekcie informatycznym w roli architekta korporacyjnego/architekta domenowego dla systemów wykorzystujących mechanizmy przetwarzania danych przestrzennych (GIS), przy czym wartość projektu, którego dotyczyło wsparcie była nie mniejsza niż 2 000 000 PLN brutto; g) posiada biegłą znajomość języka polskiego w mowie i piśmie oraz języka angielskiego co najmniej w stopniu umożliwiającym swobodne posługiwanie się dokumentacją techniczną systemów. 3. Analityk systemowy – 1 osoba: a) posiada wyższe wykształcenie informatyczne lub pokrewne; b) posiadanie doświadczenia w zakresie posługiwania się językiem UML, udokumentowane certyfikatem UML 2.X lub równoważnym; c) posiada doświadczenie w wymiarowaniu oprogramowania w metodzie powszechnie dostępnej(np. COSMIC) udokumentowane certyfikatem np. COSMIC Certificate lub równoważnym, d) w przeciągu ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert brał udział w co najmniej dwóch projektach doradczych, których celem było wsparcie Zamawiającego w zarządzaniu i realizacji projektu informatycznego, w tym definiowanie metodyk i standardów dla projektów i procesów projektowych (zarządczych, analitycznych, programistycznych), przy czym wartość każdego z projektów, którego dotyczyło wsparcie była nie mniejsza niż 2 000 000 PLN brutto, e) w przeciągu ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert brał udział w co najmniej jednym projekcie informatycznym w roli analityka systemowego dla systemów wykorzystujących mechanizmy przetwarzania danych przestrzennych (GIS), przy czym wartość projektu, którego dotyczyło wsparcie była nie mniejsza niż 2 000 000 PLN brutto. 4. Analityk biznesowy – 1 osoba: a) posiada wykształcenie wyższe techniczne lub wyższe z zakresu nauk ścisłych, lub wyższe z zakresu nauk ekonomicznych; b) posiada minimum 3-letnie doświadczenie w zakresie analizy, mapowania, modelowania, standaryzacji i optymalizacji procesów biznesowych; c) posiada doświadczenie w projektach modelowania i optymalizacji procesów wspomaganych narzędziami wykorzystujących odpowiednią notację (BPMN lub UML), potwierdzone certyfikatem UML 2.X lub BPMN lub równoważnym; d) w ciągu ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert brał udział jako analityk w realizacji co najmniej jednej usługi w zakresie: zbierania i specyfikacji wymagań funkcjonalnych i niefunkcjonalnych, identyfikowania założeń i ograniczeń systemowych; e) posiada biegłą znajomość języka polskiego w mowie i piśmie oraz języka angielskiego co najmniej w stopniu umożliwiającym swobodne posługiwanie się dokumentacją techniczną systemów. 5. Specjalista ds. prawnych - 1 osoba: a) posiada wykształcenie wyższe prawnicze, b) posiada praktyczną znajomość regulacji prawnych dotyczących zamówień publicznych, c) ma co najmniej 5 letnie doświadczenie w świadczeniu usług prawnych, d) w ciągu ostatnich 3 lat przed terminem składania ofert brał udział w realizacji co najmniej jednej usługi polegającej na przygotowaniu i udziale w przeprowadzeniu postępowań o udziale zamówienia publicznego zakończonych zawarciem umowy, dotyczących wdrożenia lub rozbudowy systemów informatycznych o wartości nie mniejszej niż 1 000 000 PLN brutto, e) posiada biegłą znajomość języka polskiego w mowie i piśmie. Uwaga: Jako certyfikat równoważny Zamawiający rozumie certyfikat analogiczny co do zakresu wskazanego certyfikatu, co jest rozumiane jako: a. analogiczna dziedzina merytoryczna wynikająca z wiedzy, której dotyczy certyfikat (np. kompetencje związane z zarządzaniem projektami), b. analogiczny stopień poziomu kompetencji (np. podstawowy, zaawansowany, ekspert), c. analogiczny poziom doświadczenia zawodowego wymagany dla otrzymania danego certyfikatu (np.: konieczność wykazania się uczestnictwem w określonej liczbie projektów w danej roli, etc.), uzyskanie certyfikatu potwierdzone jest egzaminem. certyfikat równoważny nie może być wystawiony przez Wykonawcę lub podmiot zależny od Wykonawcy lub należący do tej samej grupy kapitałowej co Wykonawca (tj. wymagane jest uzyskanie certyfikatu od podmiotu niezależnego od Wykonawcy), d. wszystkie certyfikaty posiadane przez osoby wskazane przez Wykonawcę do realizacji zamówienia muszą być aktualne na dzień wyznaczony przez Zamawiającego, jako dzień złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy. Przez metodykę równoważną rozumie się metodykę powszechnie stosowaną (stosowanie nie wymaga opłat autorskich) i publicznie dostępną (opis metodyki jest opublikowany i powszechnie dostępny), która stanowi zbiór reguł i zasad postępowania stanowiący spójne pojęciowo podejście do wykonywania i zarządzania projektem oraz umożliwia adaptację do specjalnych potrzeb organizacji, programu lub projekt.
Czy zdolnosc techniczna wymaga wykonawcow 1
Czy zamawiajacy przewiduje wykluczenie 1
Art 24 ust 5 pkt 1 1
Art 24 ust 5 pkt 2 1
Czy oswiadczenie niepodleganiu wykluczenia 1
Wykaz dokumentow zaswiadczen odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy;
Zakresie warunkow udzialu b) wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usługi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. c) wykaz usług wykonanych, w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu; d) zobowiązanie podmiotów, na których zdolnościach zawodowych, sytuacji finansowej lub ekonomicznej wykonawca polega do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia;
Czy wadium 1
Wadium 1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium w kwocie: 4.300 PLN (słownie: cztery tysiące trzysta złotych 00/100). 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku z następujących form: a) pieniądzu; b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2018 r. poz. 110, 650, 1000 i 1669). W przypadku wniesienia wadium w formie pieniężnej należy dokonać przelewu na rachunek bankowy Bank Gospodarstwa Krajowego 02 1130 1017 0020 1462 2390 0001 ze wskazaniem w tytule przelewu: „WADIUM - Zakup usługi doradczej w zakresie rozbudowy i rozwoju Systemy Danych o Zabytkach będącego w posiadaniu Narodowego Instytutu Dziedzictwa, znak DIG/NID/1/2019” W przypadku wnoszenia wadium w jednej z form, o których mowa w pkt 9.2.b-e z treści gwarancji/poręczenia musi jednoznacznie wynikać: 1) nazwa zleceniodawcy (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji/poręczenia (Zamawiającego); 2) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem; 3) kwota gwarancji/poręczenia; 4) termin ważności gwarancji/poręczenia, obejmujący cały okres związania ofertą; 5) bezwarunkowe, nieodwołalne, płatne na pierwsze żądanie Zamawiającego zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 uPzp. 3. Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej przyjmuje się termin uznania rachunku Zamawiającego pełną kwotą wadium. 4. W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu należy przedłożyć oryginał lub kopię (poświadczoną za zgodność z oryginałem) polecenia przelewu bankowego lub dowód wpłaty. W przypadku wnoszenia wadium w innych formach: oryginał dokumentu wadialnego (poręczenia lub gwarancji) należy załączyć do oferty.
Zastosowanie procedury pzp 1
Zmiana umowy 1
Zmiana umowy tekst 1. Zmiana postanowień Umowy może nastąpić w trybie przewidzianym ustawą Prawo zamówień publicznych za zgodą Stron wyrażoną na piśmie. Warunkiem dokonania zmian jest złożenie wniosku przez stronę inicjującą zmianę, zawierającego opis propozycji zmian i ich uzasadnienie. Zmiany obowiązują z dniem podpisania aneksu lub ich pisemnej akceptacji przez drugą stronę pod rygorem nieważności, z uwzględnieniem art. 144 ust. 1 tej ustawy, w zakresie: 1) zmiany: nazwy, adresu, formy prawnej działania firmy, 2) zmiany Podwykonawcy, przy pomocy którego Wykonawca realizuje przedmiot Umowy, po uprzedniej akceptacji Zamawiającego, 3) zmiany sposobu wykonania Umowy, o ile zmiana taka jest konieczna w celu prawidłowego wykonania Umowy, 4) okoliczności wynikających z działania siły wyższej, uniemożliwiających wykonanie przedmiotu Umowy, 5) zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa lub wynikających z prawomocnych orzeczeń lub ostatecznych aktów administracyjnych właściwych organów - w takim zakresie, w jakim będzie to niezbędne w celu dostosowania postanowień Umowy do zaistniałego stanu prawnego lub faktycznego, 6) innych przyczyn zewnętrznych, skutkujących niemożliwością prowadzenia działań w celu wykonania Umowy, 7) nieistotnych zmian postanowień Umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy. Ponadto każda ze Stron może jednostronnie dokonać zmiany Umowy w zakresie: osoby upoważnionej do kontaktów, numerów telefonów, adresów wskazanych w Umowie, zawiadamiając o tym niezwłocznie drugą Stronę w formie pisemnej pod rygorem nieważności. 2. Wszystkie postanowienia, o których mowa w ust. 1, stanowią katalog zmian, na które Zamawiający może wyrazić zgodę lub nie bez podawania uzasadnienia odmowy. Nie stanowią jednocześnie zobowiązania do wyrażenia takiej zgody zarówno przez Zamawiającego jak i przez Wykonawcę. 3. Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzenia istotnych zmian do niniejszej Umowy: 1) dopuszcza się zmiany, których łączna wartość zmian jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 i jest mniejsza od 10% wartości zamówienia określonej pierwotnie w Umowie; 2) dopuszcza się zmiany w zakresie realizacji dodatkowych usług od dotychczasowego wykonawcy, nieobjętych zamówieniem podstawowym, o ile stały się niezbędne i zostały spełnione łącznie następujące warunki: a. zmiana wykonawcy nie może zostać dokonana z powodów ekonomicznych lub technicznych, w szczególności dotyczących zamienności lub interoperacyjności sprzętu, usług lub instalacji, zamówionych w ramach zamówienia podstawowego, b. zmiana Wykonawcy spowodowałaby istotną niedogodność lub znaczne zwiększenie kosztów dla Zamawiającego, c. wartość każdej kolejnej zmiany nie przekracza 50% wartości zamówienia określonej pierwotnie w Umowie. 3) przewiduje się zmiany w sytuacji gdy zostały spełnione łącznie następujące warunki: a. konieczność zmiany Umowy spowodowana jest okolicznościami, których Zamawiający, działając z należytą starannością, nie mógł przewidzieć, b. wartość zmiany nie przekracza 50% wartości zamówienia określonej pierwotnie w Umowie; c. w wyniku przejęcia przez Zamawiającego zobowiązań Wykonawcy względem jego Podwykonawców.
IV 4 4 data 2019-03-22T00:00:00+01:00
IV 4 4 godzina 10:00
IV 4 4 jezyki polski
IV 4 5 okres 30

Criterion

Kryteria Termin wykonania
Znaczenie 20,00
  
Kryteria Doświadczenie zespołu
Znaczenie 20,00
  
Kryteria Cena
Znaczenie 60,00
  
Repozytorium wiedzy Urzędu Zamówień Publicznych  

Niezbędnik każdego uczestnika postępowania przetargowego - zebrane w jednym miejscu wszystkie najważniejsze dokumenty prawne...

Gwarancja ceny artykułów biurowych - pętla na szyi?  

W postępowaniach przetargowych podanie najniższej ceny jest w dalszym ciągu głównym, a często jedynym kryterium...

Nowa linia długopisów SCHNEIDER Slider Xite, XB  

Długopisy SCHNEIDER Slider Xite, XB wyposażone w wymienny wkład Slider 710 XB to idealne narzędzie do codziennej pracy w...

przetargibiurowe.pl  (+48) 600 092 062

Godziny pracy:  Biuro, live chat: 800 - 1700  Wsparcie online: 24h

Michał Troc Biuro obsługi klienta  

Szanowni Klienci! Drodzy Państwo!

Dbamy o Twoją prywatność

Zanim klikniesz „Przejdź do serwisu”, prosimy o przeczytanie tej informacji. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas i naszych zaufanych partnerów oraz przekazujemy informacje o naszej polityce prywatności w tym o tzw. cookies. Klikając „Przejdź do serwisu”, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez nas i naszych zaufanych partnerów, Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowych, w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych w celu ustalenia Twoich potencjalnych zainteresowań dla dostosowania reklamy i oferty), w tym na umieszczanie tzw. cookies na Twoich urządzeniach i ich odczytywanie, kliknij przycisk „Przejdź do serwisu”.

Jeśli nie chcesz wyrazić zgody lub ograniczyć jej zakres, kliknij „Szczegóły”, gdzie znajdziesz wszelkie informacje o tym jak to zrobić . Te same informacje znajdziesz także na podstronie z naszą polityką prywatności obowiązującą od 25 maja 2018.

W przypadku użytkowników zalogowanych, ważna jest Państwa wcześniejsza zgoda której udzieliliście podczas zakładania konta. Każda Państwa zgoda jest dobrowolna i można ją w dowolnym momencie wycofać.

Polityka prywatności (rozwiń) Klauzula Informacyjna (rozwiń) Lista Zaufanych Partnerów (rozwiń)