1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa wraz z transportem, rozładowaniem
i wniesieniem do magazynów Nabywcy materiałów eksploatacyjnych
do drukarek, urządzeń wielofunkcyjnych, ploterów, faksów, zgodnych
z opisem przedmiotu zamówienia i polskimi normami przenoszącymi europejskie normy zharmonizowane.
Szczegółowy wykaz materiałów eksploatacyjnych zawiera Formularz cenowy, stanowiący Załącznik nr 2 do niniejszej specyfikacji.
2. Miejscem dostaw będzie magazyn 1W na terenie 45 WOG w Wędrzynie, magazyn 1M na terenie Jednostki Wojskowej 5700 w Międzyrzeczu. Zamawiający wymaga, aby dostawy były realizowane w całości zgodnie ze złożonym zleceniem. Koszty transportu związane z dostawą towarów ponosi Dostawca. Ustalenia i decyzje dotyczące wykonania zamówienia uzgadniane będą przez Nabywcę z ustanowionym przedstawicielem Dostawcy.
3. Oferowane towary muszą spełniać wszystkie parametry określone
w specyfikacji istotnych warunków zamówienia i Formularzu cenowym, być fabrycznie nowe i wolne od wad oraz posiadać nienaruszone cechy pierwotnego opakowania.
4. Materiały eksploatacyjne zostały wymienione w Formularzu cenowym poprzez wskazanie symbolu oryginalnego produktu (OEM), do którego są przeznaczone.
5. Zamawiający wymaga dostarczenia materiałów eksploatacyjnych fabrycznie nowych (nieużywanych), pełnowartościowych, kompatybilnych ze sprzętem, do którego są przeznaczone, oryginalnych lub równoważnych z zastrzeżeniem pkt. 9, 17.
6. Oznakowanie wyrobu kodem kreskowym:
Wyroby należy oznakować kodem kreskowym zgodnie z Decyzją nr 3/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 3 stycznia 2014 r. w sprawie wytycznych określających wymagania w zakresie znakowania kodem kreskowym wyrobów dostarczanych do resortu obrony narodowej. Dostarczone wyroby powinny być oznakować zgodnie z 4 pkt.1 ppkt.5 (grupa materiałowa 5) ww. decyzji. Zastosowane etykiety powinny spełniać wymagania określone w 5 dla grupy materiałowej 5 ww. decyzji.
Zamawiający zobowiązuje Wykonawcę do przekazania wypełnionej Karty wyrobu w postaci elektronicznej (format MS Excel) do odbiorcy wyrobu zamówienia w karcie wyrobu Wykonawca powinien umieścić numer GTIN i dane uzupełniające wyrobu (zgodnie z załącznikiem nr 6 ww. decyzji). Wykonawca kartę wyrobu powinien przekazać do Odbiorcy zamówienia najpóźniej w dniu dostawy (opcjonalnie 14 dni przed dostawą Odbiorca wnioskuje o wprowadzenie identyfikatorów GTIN w systemie informatycznym JIM.). W przypadku, gdy do dnia realizacji umowy nie zostanie wyznaczony nr GLN Zamawiającego, wyroby w tej części nie będą znakowane kodem kreskowym.
7. Materiały eksploatacyjne będą dostarczane sukcesywnie partiami, stosownie do potrzeb Nabywcy.
8. Wielkość i asortyment każdej partii materiałów eksploatacyjnych będzie wynikać z jednostronnej dyspozycji, tj. złożonego zamówienia.
9. Zamawiający dopuszcza możliwość złożenia oferty na materiały równoważne, pod warunkiem, że:
a) materiały eksploatacyjne równoważne (innych firm niż wymienione
w specyfikacji) są fabrycznie nowe, bez śladów używania
i uszkodzenia, w oryginalnych, hermetycznie zamkniętych opakowaniach producenta, pełnowartościowe, nieregenerowane.
b) pod pojęciem ,,fabrycznie nowe” należy rozumieć materiały, które
w swoim całym procesie produkcyjnym (za wyjątkiem kartonowego opakowania) są wytwarzane z elementów wytworzonych od podstaw, bez użycia w jakikolwiek sposób komponentów uzyskanych z innych produktów wcześniej użytkowanych (w szczególności dotyczy to obudowy);
c) ich stosowanie nie narusza praw gwarancyjnych producentów sprzętu. Dostawca bierze na siebie pełną odpowiedzialność za uszkodzenia sprzętu spowodowane używaniem zaoferowanych materiałów. Dostawca zobowiązuje się do zagwarantowania serwisu sprzętu i pokrycia kosztów serwisowania w przypadku, gdyby usterka została wywołana przez stosowanie produktów równoważnych. W takim przypadku koszt ekspertyzy związanej z oceną kwestionowanych materiałów oraz koszt ekspertyzy sprzętu ponosi Dostawca;
d) nie naruszają praw patentowych materiałów eksploatacyjnych pochodzących od producentów sprzętu;
e) posiadają znak firmowy producenta oraz etykiety identyfikujące dany produkt pozwalające na ich identyfikację bez konieczności naruszania opakowania, z wszelkimi zabezpieczeniami stosowanymi przez producentów (np. hologramy) a także w sposób chroniący przed działaniem czynników zewnętrznych (hermetyczne wewnętrzne opakowanie);
f) są kompatybilne ze sprzętem, do którego są przeznaczone,
o parametrach takich samych bądź lepszych niż odpowiadające im produkty OEM (pojemność tuszu/ tonera, ilość uzyskanych kopii nie może być mniejsza niż dla produktów oryginalnych);
g) wydajność tonerów musi zostać potwierdzona dołączonymi certyfikatami wykonanymi zgodnie z normami STMC, ISO/IEC 19752, ISO/IEC 24711, ISO/IEC 19798 lub normami równoważnymi wykonanymi przez niezależne jednostki badawcze. Z załączonych dokumentów ma jednoznacznie wynikać, których pozycji asortymentowych dany dokument dotyczy;
h) materiały eksploatacyjne muszą być fabrycznie nowe, niewchodzące wcześniej (pierwotnie) w całości ani w części w skład innych materiałów (nieużywane). Muszą one posiadać znak firmowy producenta, etykiety zawierające numer katalogowy i termin jego ważności;
i) w przypadku, kiedy produkt oryginalny posiada wbudowany układ scalony, który monitoruje proces druku i zużycie atramentu/tonera, produkt równoważny musi posiadać analogiczny element;
j) jeżeli w trakcie trwania umowy Nabywca stwierdzi, iż wydajność, jakość lub niezawodność dostarczonych produktów niekorzystnie odbiega od parametrów produktu oryginalnego (pochodzącego od producenta urządzenia, do którego materiał jest przeznaczony) lub jeżeli produkt nie sygnalizuje we właściwy sposób stanu zużycia tuszu lub tonera, Dostawca na żądanie Nabywcy winien materiał oferowany w asortymencie, którego żądanie dotyczy, wymienić na materiał nowy, spełniający wymagania Nabywcy. W przypadku trzeciej reklamacji danego typu zamiennego materiału eksploatacyjnego Nabywca ma prawo żądać dostaw materiałów oryginalnych producenta urządzenia (OEM), a Dostawca jest zobowiązany dostarczyć takie materiały w cenach jednostkowych ofertowych, określonych w umowie. Taka zmiana asortymentu dostawy nie będzie stanowić zmiany umowy ani oferty, na podstawie której umowa została zawarta.
10. Zamawiający nie dopuszcza materiałów eksploatacyjnych regenerowanych – nie zostaną one uznane za równoważne, ponieważ jest to materiał wytworzony w oparciu o już zużyty materiał eksploatacyjny, bez wymiany części (zazwyczaj tylko wyczyszczony i ponownie napełniony), tj. odzyskiwany w procesie technologicznym poprzez przywrócenie zużytym materiałom ich pierwotnych właściwości.
11. Okres zdatności do użytku dostarczanych materiałów eksploatacyjnych nie może być krótszy niż 12 miesięcy od daty otrzymania przedmiotu zamówienia przez Nabywcę.
12. Dostawca odpowiedzialny jest za jakość oraz zgodność z warunkami technicznymi i jakościowymi określonymi dla przedmiotu zamówienia. Wymagana jest należyta staranność przy realizacji zobowiązań wynikających z umowy.
13. W przypadku stwierdzenia niezgodności dostarczonego towaru lub dostarczenia towaru wadliwego, towar nie zostanie odebrany, a Dostawca jest zobowiązany do dostarczenia towaru zgodnego z opisem przedmiotu zamówienia i wolnego od wad.
14. Dostawca zobowiązany jest poinformować telefonicznie Nabywcę
o planowanej dostawie przynajmniej z dwudniowym wyprzedzeniem. Niedochowanie powyższych zapisów skutkować będzie nie przyjęciem dostawy przez Nabywcę.
15. Dostawy towarów do magazynów Nabywcy odbywać się będą w dni robocze od poniedziałku do czwartku od godziny 8:00 do 13:00.
16. Dostawca zobowiązuje się do wystawiania faktur po dostarczeniu całego asortymentu do danego zamówienia.
17. Zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych, Dostawca, który zaoferuje produkty równoważne do opisywanych przez Nabywcę, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy spełniają wymagania określone przez Nabywcę.
a) Potwierdzenie zgodności parametrów technicznych (certyfikat STMC oraz raport z testów wydajności), w tym wydajności określonych na podstawie norm ISO/IEC 19752 dla tonerów monochromatycznych, ISO/IEC 24711 dla wkładów atramentowych, ISO/IEC 19798 dla tonerów kolorowych (lub norm równoważnych) wystawiony przez podmiot niezależny od producenta, Wykonawcy i dystrybutora, w języku polskim zawierający elementy:
średnia ilość wydruku,
odchylenie standardowe,
dolna granica przedziału ufności (90%),
data testowania,
lista testowanych kaset,
liczba kaset użytych do obliczeń,
typ kasety,
czy stosowano procedurę wstrząsania,
tryb drukowania,
liczba urządzeń użytych w teście,
użyty nośnik,
format papieru,
orientacja podawania papieru,
system operacyjny,
oprogramowanie,
wersja sterownika drukarki,
wersja strony testowej,
kody testowanych wkładów,
numery użytych urządzeń,
temperatura,
wilgotność,
sposób połączenia komputera z testową drukarką,
zestawienia wydajności poszczególnych tonerów z podaniem urządzeń i warunków w jakich odbyło się badanie.
Oświadczenie może zostać wystawione na grupę lub kilka rodzajów tonerów.
b) certyfikat potwierdzający, że oferowany asortyment będzie wytwarzany w systemie zarządzania jakością zgodnie z ISO 9001:2000 oraz ISO 14001 lub normami równoważnymi, aktualny w terminie składania ofert;
c) oświadczenie producenta, że oferowane produkty równoważne są wyrobami fabrycznie nowymi, nieregenerowanymi, w pełni kompatybilnymi ze sprzętem, do którego są przeznaczone, o parametrach takich samych w stosunku do typu zamawianego produktu stanowiącego przedmiot zamówienia oraz że proces produkcji i stosowanie wyprodukowanych przez niego materiałów eksploatacyjnych nie narusza praw patentowych producentów oryginalnych tonerów, tuszy i kaset, jak również, że użycie tego produktu do serwisowanych w ramach gwarancji urządzeń nie spowoduje uszkodzenia naruszającego warunki gwarancji (Załącznik nr 5 do SIWZ).
d) dla materiałów, które nie podlegają w/w normom - deklaracje zgodności oferowanego produktu z produktem wytwarzanym przez producenta sprzętu, dla którego przeznaczony jest dany produkt pod względem zachowania podstawowych parametrów przewidzianych dla tego sprzętu.
e) w przypadku, gdy producentem produktu równoważnego jest producent produktu odniesienia - produktu oryginalnego - dokumentem potwierdzającym wydajność może być wydruk ze strony internetowej producenta (poświadczony za zgodność kopii dokumentu z oryginałem przez Wykonawcę);
18. W przypadku złożenia oferty na materiały równoważne, Wykonawca zobowiązany jest złożyć wraz z ofertą dokumenty/oświadczenia wymienione w pkt. 17.
19. Materiały eksploatacyjne stanowiące przedmiot niniejszego postępowania,
po ich zużyciu, zostaną przekazane Dostawcy, wpisanemu do rejestru właściwego starosty (Ustawa o odpadach z 14.12.2012r., Dz.U. 2016r., poz.1987, 1954, z 2017r. poz. 785, 1566).
20. Wykonawca zobowiązany jest do potwierdzenia transportu i odbioru odpadów na Karcie Przekazania Odpadu wystawionej przez Odbiorcę według wzoru określonego w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 31.12.2014r., w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów (Dz. U. 2014r., poz. 1973).
21. Nabywca zastrzega sobie możliwość skorzystania z prawa opcji,
co Dostawca akceptuje, poprzez podpisanie umowy. W ramach prawa opcji Zamawiający może zakupić dodatkowo materiały eksploatacyjne ujęte w załączniku ”Formularz cenowy” do umowy.
22. Ostateczna ilość zakupionych materiałów eksploatacyjnych w ramach prawa opcji będzie uzależniona od potrzeb Nabywcy, nie przekroczy jednak 40 % kwoty gwarantowanej.
23. Nabywca ma prawo do skorzystania z prawa opcji w sytuacji zaistnienia potrzeby w terminie realizacji umowy.
24. Wyrób zakupiony w ramach prawa opcji musi spełniać wszystkie wymogi
jak dla zamówienia podstawowego.
25. Nabywca zastrzega, że część zamówienia określona jako prawo opcji jest uprawnieniem, a nie zobowiązaniem. Nabywca może nie skorzystać z prawa opcji w przypadku braku rzeczywistych potrzeb przedmiotu umowy, bądź nie przyznania środków finansowych na ten cel.
26. O zamiarze skorzystania z prawa opcji, ilości zamówionych materiałów eksploatacyjnych oraz miejsca dostawy Zamawiający poinformuje Wykonawcę pisemnie na druku Zamówienia (wg załącznika do umowy).
27. Skorzystanie z prawa opcji nie wymaga aneksowania przedmiotowej umowy. Pisemna forma powiadomienia Dostawcy o skorzystaniu z prawa opcji przez Nabywcę, jest wiążąca dla Dostawcy w zakresie realizacji wszystkich warunków określonych w umowie dla zakupu realizowanego w ramach opcji. Odmowa zrealizowania przez Dostawcę dostawy w ramach prawa opcji będzie skutkować naliczeniem stosownej kary umownej, przewidzianej w umowie.
|
GuidZP400 |
86dd68c7-f75b-4bd0-aaba-9fdc496762fe
|
Biuletyn |
538141-N-2020
|
Zamawiajacy nazwa |
45 Wojskowy Oddział Gospodarczy
|
Regon |
80521018000000
|
Zamawiajacy adres ulica |
-
|
Zamawiajacy adres numer domu |
-
|
Zamawiajacy miejscowosc |
Wędrzyn
|
Zamawiajacy kod pocztowy |
69-211
|
Zamawiajacy panstwo |
Polska
|
Zamawiajacy wojewodztwo |
lubuskie
|
Zamawiajacy telefon |
957 556 236,
|
Zamawiajacy fax |
957 556 222
|
Zamawiajacy email |
45wog.zampubliczne@ron.mil.pl,
|
Adres strony url |
www.45wog.wp.mil.pl
|
Zamieszczanie obowiazkowe |
1
|
Ogloszenie dotyczy |
1
|
Czy finansowane z unii |
2
|
Czy ubiegac zaklady pracy |
2
|
Minimalny procent zatrudnienia |
0%
|
Rodzaj zamawiajacego |
8
|
Rodzaj zamawiajacego inny |
Jednostka Organizacyjna Skarbu Państwa podległa MON
|
Czy zamieszczona bedzie specyfikacja |
1
|
Zamieszczona bedzie specyfikacja |
www.45wog.wp.mil.pl
|
Dopuszczone wymagane przeslanie ofert adres |
45 Wojskowy Oddział Gospodarczy w Wędrzynie; 69-211 Wędrzyn
|
Nazwa nadana zamowieniu |
Sukcesywne dostawy materiałów eksploatacyjnych do urządzeń drukujących na rok 2020 do 45 Wojskowego Oddziału Gospodarczego w Wędrzynie
|
Numer referencyjny |
16/2020/LOG
|
Rodzaj zamowienia |
1
|
Okreslenie przedmiotu |
1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa wraz z transportem, rozładowaniem
i wniesieniem do magazynów Nabywcy materiałów eksploatacyjnych
do drukarek, urządzeń wielofunkcyjnych, ploterów, faksów, zgodnych
z opisem przedmiotu zamówienia i polskimi normami przenoszącymi europejskie normy zharmonizowane.
Szczegółowy wykaz materiałów eksploatacyjnych zawiera Formularz cenowy, stanowiący Załącznik nr 2 do niniejszej specyfikacji.
2. Miejscem dostaw będzie magazyn 1W na terenie 45 WOG w Wędrzynie, magazyn 1M na terenie Jednostki Wojskowej 5700 w Międzyrzeczu. Zamawiający wymaga, aby dostawy były realizowane w całości zgodnie ze złożonym zleceniem. Koszty transportu związane z dostawą towarów ponosi Dostawca. Ustalenia i decyzje dotyczące wykonania zamówienia uzgadniane będą przez Nabywcę z ustanowionym przedstawicielem Dostawcy.
3. Oferowane towary muszą spełniać wszystkie parametry określone
w specyfikacji istotnych warunków zamówienia i Formularzu cenowym, być fabrycznie nowe i wolne od wad oraz posiadać nienaruszone cechy pierwotnego opakowania.
4. Materiały eksploatacyjne zostały wymienione w Formularzu cenowym poprzez wskazanie symbolu oryginalnego produktu (OEM), do którego są przeznaczone.
5. Zamawiający wymaga dostarczenia materiałów eksploatacyjnych fabrycznie nowych (nieużywanych), pełnowartościowych, kompatybilnych ze sprzętem, do którego są przeznaczone, oryginalnych lub równoważnych z zastrzeżeniem pkt. 9, 17.
6. Oznakowanie wyrobu kodem kreskowym:
Wyroby należy oznakować kodem kreskowym zgodnie z Decyzją nr 3/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 3 stycznia 2014 r. w sprawie wytycznych określających wymagania w zakresie znakowania kodem kreskowym wyrobów dostarczanych do resortu obrony narodowej. Dostarczone wyroby powinny być oznakować zgodnie z 4 pkt.1 ppkt.5 (grupa materiałowa 5) ww. decyzji. Zastosowane etykiety powinny spełniać wymagania określone w 5 dla grupy materiałowej 5 ww. decyzji.
Zamawiający zobowiązuje Wykonawcę do przekazania wypełnionej Karty wyrobu w postaci elektronicznej (format MS Excel) do odbiorcy wyrobu zamówienia w karcie wyrobu Wykonawca powinien umieścić numer GTIN i dane uzupełniające wyrobu (zgodnie z załącznikiem nr 6 ww. decyzji). Wykonawca kartę wyrobu powinien przekazać do Odbiorcy zamówienia najpóźniej w dniu dostawy (opcjonalnie 14 dni przed dostawą Odbiorca wnioskuje o wprowadzenie identyfikatorów GTIN w systemie informatycznym JIM.). W przypadku, gdy do dnia realizacji umowy nie zostanie wyznaczony nr GLN Zamawiającego, wyroby w tej części nie będą znakowane kodem kreskowym.
7. Materiały eksploatacyjne będą dostarczane sukcesywnie partiami, stosownie do potrzeb Nabywcy.
8. Wielkość i asortyment każdej partii materiałów eksploatacyjnych będzie wynikać z jednostronnej dyspozycji, tj. złożonego zamówienia.
9. Zamawiający dopuszcza możliwość złożenia oferty na materiały równoważne, pod warunkiem, że:
a) materiały eksploatacyjne równoważne (innych firm niż wymienione
w specyfikacji) są fabrycznie nowe, bez śladów używania
i uszkodzenia, w oryginalnych, hermetycznie zamkniętych opakowaniach producenta, pełnowartościowe, nieregenerowane.
b) pod pojęciem ,,fabrycznie nowe” należy rozumieć materiały, które
w swoim całym procesie produkcyjnym (za wyjątkiem kartonowego opakowania) są wytwarzane z elementów wytworzonych od podstaw, bez użycia w jakikolwiek sposób komponentów uzyskanych z innych produktów wcześniej użytkowanych (w szczególności dotyczy to obudowy);
c) ich stosowanie nie narusza praw gwarancyjnych producentów sprzętu. Dostawca bierze na siebie pełną odpowiedzialność za uszkodzenia sprzętu spowodowane używaniem zaoferowanych materiałów. Dostawca zobowiązuje się do zagwarantowania serwisu sprzętu i pokrycia kosztów serwisowania w przypadku, gdyby usterka została wywołana przez stosowanie produktów równoważnych. W takim przypadku koszt ekspertyzy związanej z oceną kwestionowanych materiałów oraz koszt ekspertyzy sprzętu ponosi Dostawca;
d) nie naruszają praw patentowych materiałów eksploatacyjnych pochodzących od producentów sprzętu;
e) posiadają znak firmowy producenta oraz etykiety identyfikujące dany produkt pozwalające na ich identyfikację bez konieczności naruszania opakowania, z wszelkimi zabezpieczeniami stosowanymi przez producentów (np. hologramy) a także w sposób chroniący przed działaniem czynników zewnętrznych (hermetyczne wewnętrzne opakowanie);
f) są kompatybilne ze sprzętem, do którego są przeznaczone,
o parametrach takich samych bądź lepszych niż odpowiadające im produkty OEM (pojemność tuszu/ tonera, ilość uzyskanych kopii nie może być mniejsza niż dla produktów oryginalnych);
g) wydajność tonerów musi zostać potwierdzona dołączonymi certyfikatami wykonanymi zgodnie z normami STMC, ISO/IEC 19752, ISO/IEC 24711, ISO/IEC 19798 lub normami równoważnymi wykonanymi przez niezależne jednostki badawcze. Z załączonych dokumentów ma jednoznacznie wynikać, których pozycji asortymentowych dany dokument dotyczy;
h) materiały eksploatacyjne muszą być fabrycznie nowe, niewchodzące wcześniej (pierwotnie) w całości ani w części w skład innych materiałów (nieużywane). Muszą one posiadać znak firmowy producenta, etykiety zawierające numer katalogowy i termin jego ważności;
i) w przypadku, kiedy produkt oryginalny posiada wbudowany układ scalony, który monitoruje proces druku i zużycie atramentu/tonera, produkt równoważny musi posiadać analogiczny element;
j) jeżeli w trakcie trwania umowy Nabywca stwierdzi, iż wydajność, jakość lub niezawodność dostarczonych produktów niekorzystnie odbiega od parametrów produktu oryginalnego (pochodzącego od producenta urządzenia, do którego materiał jest przeznaczony) lub jeżeli produkt nie sygnalizuje we właściwy sposób stanu zużycia tuszu lub tonera, Dostawca na żądanie Nabywcy winien materiał oferowany w asortymencie, którego żądanie dotyczy, wymienić na materiał nowy, spełniający wymagania Nabywcy. W przypadku trzeciej reklamacji danego typu zamiennego materiału eksploatacyjnego Nabywca ma prawo żądać dostaw materiałów oryginalnych producenta urządzenia (OEM), a Dostawca jest zobowiązany dostarczyć takie materiały w cenach jednostkowych ofertowych, określonych w umowie. Taka zmiana asortymentu dostawy nie będzie stanowić zmiany umowy ani oferty, na podstawie której umowa została zawarta.
10. Zamawiający nie dopuszcza materiałów eksploatacyjnych regenerowanych – nie zostaną one uznane za równoważne, ponieważ jest to materiał wytworzony w oparciu o już zużyty materiał eksploatacyjny, bez wymiany części (zazwyczaj tylko wyczyszczony i ponownie napełniony), tj. odzyskiwany w procesie technologicznym poprzez przywrócenie zużytym materiałom ich pierwotnych właściwości.
11. Okres zdatności do użytku dostarczanych materiałów eksploatacyjnych nie może być krótszy niż 12 miesięcy od daty otrzymania przedmiotu zamówienia przez Nabywcę.
12. Dostawca odpowiedzialny jest za jakość oraz zgodność z warunkami technicznymi i jakościowymi określonymi dla przedmiotu zamówienia. Wymagana jest należyta staranność przy realizacji zobowiązań wynikających z umowy.
13. W przypadku stwierdzenia niezgodności dostarczonego towaru lub dostarczenia towaru wadliwego, towar nie zostanie odebrany, a Dostawca jest zobowiązany do dostarczenia towaru zgodnego z opisem przedmiotu zamówienia i wolnego od wad.
14. Dostawca zobowiązany jest poinformować telefonicznie Nabywcę
o planowanej dostawie przynajmniej z dwudniowym wyprzedzeniem. Niedochowanie powyższych zapisów skutkować będzie nie przyjęciem dostawy przez Nabywcę.
15. Dostawy towarów do magazynów Nabywcy odbywać się będą w dni robocze od poniedziałku do czwartku od godziny 8:00 do 13:00.
16. Dostawca zobowiązuje się do wystawiania faktur po dostarczeniu całego asortymentu do danego zamówienia.
17. Zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych, Dostawca, który zaoferuje produkty równoważne do opisywanych przez Nabywcę, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy spełniają wymagania określone przez Nabywcę.
a) Potwierdzenie zgodności parametrów technicznych (certyfikat STMC oraz raport z testów wydajności), w tym wydajności określonych na podstawie norm ISO/IEC 19752 dla tonerów monochromatycznych, ISO/IEC 24711 dla wkładów atramentowych, ISO/IEC 19798 dla tonerów kolorowych (lub norm równoważnych) wystawiony przez podmiot niezależny od producenta, Wykonawcy i dystrybutora, w języku polskim zawierający elementy:
średnia ilość wydruku,
odchylenie standardowe,
dolna granica przedziału ufności (90%),
data testowania,
lista testowanych kaset,
liczba kaset użytych do obliczeń,
typ kasety,
czy stosowano procedurę wstrząsania,
tryb drukowania,
liczba urządzeń użytych w teście,
użyty nośnik,
format papieru,
orientacja podawania papieru,
system operacyjny,
oprogramowanie,
wersja sterownika drukarki,
wersja strony testowej,
kody testowanych wkładów,
numery użytych urządzeń,
temperatura,
wilgotność,
sposób połączenia komputera z testową drukarką,
zestawienia wydajności poszczególnych tonerów z podaniem urządzeń i warunków w jakich odbyło się badanie.
Oświadczenie może zostać wystawione na grupę lub kilka rodzajów tonerów.
b) certyfikat potwierdzający, że oferowany asortyment będzie wytwarzany w systemie zarządzania jakością zgodnie z ISO 9001:2000 oraz ISO 14001 lub normami równoważnymi, aktualny w terminie składania ofert;
c) oświadczenie producenta, że oferowane produkty równoważne są wyrobami fabrycznie nowymi, nieregenerowanymi, w pełni kompatybilnymi ze sprzętem, do którego są przeznaczone, o parametrach takich samych w stosunku do typu zamawianego produktu stanowiącego przedmiot zamówienia oraz że proces produkcji i stosowanie wyprodukowanych przez niego materiałów eksploatacyjnych nie narusza praw patentowych producentów oryginalnych tonerów, tuszy i kaset, jak również, że użycie tego produktu do serwisowanych w ramach gwarancji urządzeń nie spowoduje uszkodzenia naruszającego warunki gwarancji (Załącznik nr 5 do SIWZ).
d) dla materiałów, które nie podlegają w/w normom - deklaracje zgodności oferowanego produktu z produktem wytwarzanym przez producenta sprzętu, dla którego przeznaczony jest dany produkt pod względem zachowania podstawowych parametrów przewidzianych dla tego sprzętu.
e) w przypadku, gdy producentem produktu równoważnego jest producent produktu odniesienia - produktu oryginalnego - dokumentem potwierdzającym wydajność może być wydruk ze strony internetowej producenta (poświadczony za zgodność kopii dokumentu z oryginałem przez Wykonawcę);
18. W przypadku złożenia oferty na materiały równoważne, Wykonawca zobowiązany jest złożyć wraz z ofertą dokumenty/oświadczenia wymienione w pkt. 17.
19. Materiały eksploatacyjne stanowiące przedmiot niniejszego postępowania,
po ich zużyciu, zostaną przekazane Dostawcy, wpisanemu do rejestru właściwego starosty (Ustawa o odpadach z 14.12.2012r., Dz.U. 2016r., poz.1987, 1954, z 2017r. poz. 785, 1566).
20. Wykonawca zobowiązany jest do potwierdzenia transportu i odbioru odpadów na Karcie Przekazania Odpadu wystawionej przez Odbiorcę według wzoru określonego w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 31.12.2014r., w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów (Dz. U. 2014r., poz. 1973).
21. Nabywca zastrzega sobie możliwość skorzystania z prawa opcji,
co Dostawca akceptuje, poprzez podpisanie umowy. W ramach prawa opcji Zamawiający może zakupić dodatkowo materiały eksploatacyjne ujęte w załączniku ”Formularz cenowy” do umowy.
22. Ostateczna ilość zakupionych materiałów eksploatacyjnych w ramach prawa opcji będzie uzależniona od potrzeb Nabywcy, nie przekroczy jednak 40 % kwoty gwarantowanej.
23. Nabywca ma prawo do skorzystania z prawa opcji w sytuacji zaistnienia potrzeby w terminie realizacji umowy.
24. Wyrób zakupiony w ramach prawa opcji musi spełniać wszystkie wymogi
jak dla zamówienia podstawowego.
25. Nabywca zastrzega, że część zamówienia określona jako prawo opcji jest uprawnieniem, a nie zobowiązaniem. Nabywca może nie skorzystać z prawa opcji w przypadku braku rzeczywistych potrzeb przedmiotu umowy, bądź nie przyznania środków finansowych na ten cel.
26. O zamiarze skorzystania z prawa opcji, ilości zamówionych materiałów eksploatacyjnych oraz miejsca dostawy Zamawiający poinformuje Wykonawcę pisemnie na druku Zamówienia (wg załącznika do umowy).
27. Skorzystanie z prawa opcji nie wymaga aneksowania przedmiotowej umowy. Pisemna forma powiadomienia Dostawcy o skorzystaniu z prawa opcji przez Nabywcę, jest wiążąca dla Dostawcy w zakresie realizacji wszystkich warunków określonych w umowie dla zakupu realizowanego w ramach opcji. Odmowa zrealizowania przez Dostawcę dostawy w ramach prawa opcji będzie skutkować naliczeniem stosownej kary umownej, przewidzianej w umowie.
|
Cpv glowny przedmiot |
30125110-5
|
Szacunkowa wartosc zamowienia calosc |
0,00
|
Data zakonczenia |
2020-12-11T00:00:00+01:00
|
Okreslenie warunkow |
Zamawiający nie określa szczegółowych wymagań w powyższym zakresie. Wystarczającym będzie złożenie oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu – wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 4 do SIWZ;
|
Sytuacja finansowa okreslenie warunkow |
Zamawiający uzna spełnienie tego warunku, jeżeli:
-Wykonawca wykaże, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 350 000,00 zł.
|
Zdolnosc techniczna okreslenie warunkow |
Zamawiający uzna spełnienie tego warunku, jeżeli:
- Wykonawca wykaże, iż wykonał należycie, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonuje należycie co najmniej 2 dostawy w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadające swoim rodzajem przedmiotowi zamówienia, z których każda będzie opiewała na kwotę nie mniejszą niż 350 000,00 zł brutto.
|
Czy zamawiajacy przewiduje wykluczenie |
1
|
Art 24 ust 5 pkt 1 |
1
|
Art 24 ust 5 pkt 5 |
1
|
Art 24 ust 5 pkt 8 |
1
|
Czy oswiadczenie niepodleganiu wykluczenia |
1
|
Wykaz dokumentow zaswiadczen |
Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta zostanie najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie aktualnych na dzień złożenia następujących dokumentów potwierdzających brak podstaw do wykluczenia Wykonawcy z postępowania:
1) informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 ustawy Pzp, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;
2) zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu;
3) zaświadczenia właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu;
4) odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy.
|
Zakresie warunkow udzialu |
Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta zostanie najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie aktualnych na dzień złożenia następujących dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu:
1) dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 350 000,00 zł;
2) Wykaz dostaw wykonanych (Załącznik nr 7 do SIWZ), tj. co najmniej dwóch
dostaw odpowiadających swoim rodzajem przedmiotowi zamówienia, z których każda będzie opiewała na kwotę nie mniejszą niż 350 000,00 zł brutto, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy zostały wykonane, oraz załączenie dowodów określających, czy dostawy te zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego dostawy były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy.
W przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
|
Inne dokumenty niewymienione |
1. W celu wstępnego wykazania braku podstaw do wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 oraz art. 24 ust. 5 pkt 1, 5, 8 ustawy Pzp, Zamawiający wymaga złożenia wraz z ofertą oświadczenia – wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 3 do SIWZ.
2. W celu wstępnego wykazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1b ustawy Pzp, Zamawiający wymaga złożenia wraz z ofertą oświadczenia – wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 4 do SIWZ.
W przypadku, gdy Wykonawca będzie korzystał z potencjału podmiotu trzeciego, wraz z ofertą należy złożyć stosowne zobowiązanie (Załącznik nr 8 do SIWZ).
3. W przypadku złożenia oferty na materiały równoważne celem potwierdzenia, że te materiały spełniają wymagania określone przez Zamawiającego, wymagane jest złożenie wraz z ofertą:
a) Certyfikat STMC, raportów z testów wydajności określonych na podstawie norm ISO/IEC 19752 dla tonerów monochromatycznych, ISO/IEC 24711 dla wkładów atramentowych, ISO/IEC 19798 dla tonerów kolorowych (lub norm równoważnych) wystawionych przez podmiot niezależny od producenta, Wykonawcy i dystrybutora, w języku polskim zawierający elementy:
średnia ilość wydruku,
odchylenie standardowe,
dolna granica przedziału ufności (90%),
data testowania,
lista testowanych kaset,
liczba kaset użytych do obliczeń,
typ kasety,
czy stosowano procedurę wstrząsania,
tryb drukowania,
liczba urządzeń użytych w teście,
użyty nośnik,
format papieru,
orientacja podawania papieru,
system operacyjny,
oprogramowanie,
wersja sterownika drukarki,
wersja strony testowej,
kody testowanych wkładów,
numery użytych urządzeń,
temperatura,
wilgotność,
sposób połączenia komputera z testową drukarką,
zestawienia wydajności poszczególnych tonerów z podaniem urządzeń i warunków w jakich odbyło się badanie.
Oświadczenie może zostać wystawione na grupę lub kilka rodzajów tonerów.
b) dla materiałów, które nie podlegają w/w normom - deklaracji zgodności oferowanego
produktu z produktem wytwarzanym przez producenta sprzętu, dla którego przeznaczony jest dany produkt pod względem zachowania podstawowych parametrów przewidzianych dla tego sprzętu.
UWAGA!
Dla celów umożliwienia weryfikacji do jakiej pozycji Formularza cenowego odnosi się przedłożony raport z testów wydajności/deklaracja zgodności, wymaga się, aby Wykonawca zamieścił w prawym górnym rogu tego dokumentu oznaczenie pozycji z Formularza cenowego, której dokument dotyczy.
c) w przypadku, gdy producentem produktu równoważnego jest producent produktu
odniesienia - produktu oryginalnego - dokumentem potwierdzającym wydajność może być wydruk ze strony internetowej producenta (poświadczony za zgodność kopii dokumentu z oryginałem przez Wykonawcę);
d) certyfikatów potwierdzających, że oferowany asortyment będzie wytwarzany w systemie zarządzania jakością zgodnie z ISO 9001:2000 oraz ISO 14001 lub normami równoważnymi;
e) oświadczenia Wykonawcy, że oferowane produkty równoważne są wyrobami fabrycznie nowymi, nieregenerowanymi, w pełni kompatybilnymi ze sprzętem, do którego są przeznaczone, o parametrach takich samych w stosunku do typu zamawianego produktu stanowiącego przedmiot zamówienia oraz że proces produkcji i stosowanie wyprodukowanych przez niego materiałów eksploatacyjnych nie narusza praw patentowych producentów oryginalnych tonerów, tuszy i kaset, jak również, że użycie tego produktu do serwisowanych w ramach gwarancji urządzeń nie spowoduje uszkodzenia naruszającego warunki gwarancji (Załącznik nr 5 do SIWZ).
UWAGA! Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia przez Zamawiającego na stronie internetowej informacji, o których mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 (Załącznik nr 6 do SIWZ). Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.
|
Czy wadium |
1
|
Wadium |
1. Ustala się wadium w wysokości 11 500,00 zł (słownie: jedenaście tysięcy pięćset złotych 00/100).
2. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert.
3. Wadium można wnieść w jednej lub kilku następujących formach:
a) pieniądzu;
b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym;
c) gwarancjach bankowych;
d) gwarancjach ubezpieczeniowych;
e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust.5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158 oraz z 2002 r. Nr 25, poz. 253, Nr 66, poz. 596 i Nr 216, poz. 1824 z późn. zm.).
Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy:
57 1010 1704 0060 0213 9120 3000 z dopiskiem:
„Przetarg nieograniczony na dostawę materiałów eksploatacyjnych do urządzeń drukujących”.
Skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu następuje z chwilą wpływu środków pieniężnych
na rachunek bankowy wskazany powyżej, przed upływem terminu składania ofert.
Stosowny dowód potwierdzający wniesienie wadium należy załączyć do oferty.
Termin ważności wadium złożonego w innej formie niż pieniądz, powinien obejmować cały okres związania ofertą. W przypadku form innych niż pieniądz, musi być precyzyjnie określone: kto jest gwarantem, beneficjentem oraz zleceniodawcą gwarancji, wysokość kwoty gwarancji, termin ważności oraz zobowiązanie podmiotu udzielającego gwarancji do zapłaty wadium w przypadkach przewidzianych w art. 46 ustawy Pzp, mianowicie: Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Prawo zamówień publicznych, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 cyt. ustawy, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej.
Również poręczenie musi precyzyjnie określać, za kogo poręczyciel dokonuje poręczenia, do jakiej wysokości i na jaki czas oraz wskazywać przedmiot poręczenia.
Z treści gwarancji lub poręczenia musi jednoznacznie wynikać, jaki jest sposób reprezentacji gwaranta (poręczyciela). Gwarancja (poręczenie) musi być podpisana przez upoważnionego (upełnomocnionego) przedstawiciela gwaranta (poręczyciela). Podpis winien być sporządzony w sposób umożliwiający jego identyfikacją np. złożony wraz z imienną pieczątką lub czytelny (z podaniem imienia i nazwiska).
Gwarancja lub poręczenie powinno zawierać stwierdzenie, że na pierwsze pisemne żądanie zamawiającego – zgłoszone w terminie związania ofertą – wzywające do zapłaty kwoty wadium zgodnie z warunkami specyfikacji i art. 46 ust. 4a i 5 ustawy – następuje jego bezwarunkowa wypłata, bez jakichkolwiek zastrzeżeń ze strony gwaranta/poręczyciela.
Dowodem wniesienia wadium w innej formie niż pieniądz jest załączenie do oferty kopii gwarancji lub poręczenia. Oryginał dokumentu (wadium w formie niepieniężnej) należy zdeponować w kancelarii jawnej (bud. 33 parter, pok. 11), wskazanej jako miejsce składania ofert w terminie tożsamym, z terminem składania ofert, tj. do 18.05.2020r. do godz. 10:00.
W przypadku wniesienia odwołania po otwarciu ofert Zamawiający, nie później niż na 7 dni przed upływem ważności wadium, wzywa Wykonawców, pod rygorem wykluczenia z postępowania, do przedłużenia ważności wadium albo wniesienia nowego wadium na okres niezbędny do zabezpieczenia postępowania do zawarcia umowy. Jeżeli odwołanie wniesiono po wyborze oferty najkorzystniejszej, wezwanie kieruje się jedynie do Wykonawcy, którego ofertę wybrano jako najkorzystniejszą.
|
Zastosowanie procedury pzp |
1
|
IV IstotnePostanowienia |
1) Ogólne i szczegółowe warunki umowy, które uwzględnione będą w przyszłej umowie
z wybranym w wyniku przeprowadzenia postępowania Wykonawcą, ujęto we wzorze umowy dołączonym do niniejszej specyfikacji.
2) Umowa w sprawie realizacji zamówienia publicznego zawarta zostanie z uwzględnieniem postanowień wynikających z treści niniejszej SIWZ oraz danych zawartych w ofercie. W sprawach nieuregulowanych umową zastosowanie będą miały zapisy niniejszej specyfikacji.
|
IV 4 14 |
1) Zamawiający ustala zabezpieczenie należytego wykonania umowy w wysokości 10 % ceny brutto ofertowej zamówienia ustalonego od kwoty gwarantowanej.
2) Zabezpieczenie służy pokryciu roszczeń z tytułu niewyko¬nania lub nienależytego wykonania umowy.
3) Należną kwotę zabezpieczenia Wykonawca zobowiązany będzie wnieść w całości przed terminem zawarcia umowy.
4) Zabezpieczenie może być wnoszone według wyboru wyko¬nawcy w jednej lub w kilku następujących formach:
a) pieniądzu;
b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym;
c) gwarancjach bankowych;
d) gwarancjach ubezpieczeniowych;
e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przed¬siębiorczości.
5) W przypadku wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy w formie gwarancji, jeżeli oferta została złożona wspólnie przez kilku wykonawców, w treści gwarancji muszą być dokonane następujące stwierdzenia:
• wykaz wszystkich wykonawców wspólnie składających ofertę;
• że gwarant zapłaci wymienioną kwotę bez względu na to, z czyjej przyczyny przedmiot zamówienia nie został wykonany należycie;
• że wypłata należnej kwoty zabezpieczenia należytego wykonania umowy w przypadku wymienionym w ust. 2 nastąpi zawsze bez względu na winę któregokolwiek z wykonawców wspólnie wykonujących zamówienie;
• termin ważności.
6) Należną kwotę zabezpieczenia Wykonawca zobowiązany będzie wnieść w całości przed zawarciem umowy.
7) Zabezpieczenie wnoszone w pieniądzu Wykonawca wpłaci przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego, tj. NBP oddział w Zielonej Górze nr 28 1010 1704 0060 0213 9120 1000.
8) W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu Wykonawca może wyrazić zgodę na zaliczenie kwoty wadium na poczet zabezpieczenia.
9) Jeżeli zabezpieczenie wniesiono w pieniądzu, Zamawiający przechowa je na rachunku bankowym. Zamawiający zwróci zabezpieczenie wniesione w pieniądzu z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszt prowadzenia tego rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pie¬niędzy na rachunek bankowy Wykonawcy.
10) W trakcie realizacji umowy Wykonawca może dokonać zmiany formy zabezpieczenia na jedną lub kilka form, o których mowa w ust. 4.
|
IV 4 4 data |
2020-05-18T00:00:00+02:00
|
IV 4 4 godzina |
10:00
|
IV 4 4 jezyki |
polski
|
IV 4 5 okres |
30
|