| GuidZP400 |
c561bc38-f2fe-4c95-88df-dce61410bcdd
|
| Biuletyn |
561413-N-2020
|
| Zamawiajacy nazwa |
Biblioteka Śląska w Katowicach
|
| Regon |
27687800700000
|
| Zamawiajacy adres ulica |
pl. Rady Europy
|
| Zamawiajacy adres numer domu |
1
|
| Zamawiajacy miejscowosc |
Katowice
|
| Zamawiajacy kod pocztowy |
40-021
|
| Zamawiajacy panstwo |
Polska
|
| Zamawiajacy wojewodztwo |
śląskie
|
| Zamawiajacy telefon |
322 083 875,
|
| Zamawiajacy fax |
322 083 720
|
| Zamawiajacy email |
agnieszka.dec.michalska@bs.katowice.pl,
|
| Adres strony url |
http://www.bs.katowice.pl
|
| Zamieszczanie obowiazkowe |
1
|
| Ogloszenie dotyczy |
1
|
| Czy finansowane z unii |
2
|
| Czy ubiegac zaklady pracy |
2
|
| Minimalny procent zatrudnienia |
0%
|
| Rodzaj zamawiajacego |
3
|
| Czy dostep dokumentow zamowienia |
1
|
| Dostep dokumentow zamowienia |
http://www.bs.katowice.pl
|
| Czy zamieszczona bedzie specyfikacja |
1
|
| Zamieszczona bedzie specyfikacja |
http://bip-slaskie.pl/bslaska/zamowienia_publiczne/1
|
| Czy wymagane przeslanie ofert |
1
|
| Wymagane przeslanie ofert inny |
Ofertę należy złożyć w języku polskim, z zachowaniem formy pisemnej, pod rygorem nieważności. Zamawiający nie wyraża zgody na złożenie oferty w postaci elektronicznej.
|
| Dopuszczone wymagane przeslanie ofert adres |
Biblioteka Śląska, pl. Rady Europy 1, 40-021 Katowice, Sekretariat Biblioteki Śląskiej
|
| Nazwa nadana zamowieniu |
Wymiana klimatyzatora centralnego (agregatu wody lodowej) w budynku Biblioteki Śląskiej w Katowicach przy pl. Rady Europy 1.
|
| Numer referencyjny |
DDB.201.8.2020
|
| Rodzaj zamowienia |
1
|
| Okreslenie przedmiotu |
Przedmiotem niniejszego zamówienia jest wymiana i montaż, w miejsce wyeksploatowanego, klimatyzatora centralnego (agregatu wody lodowej) w budynku Biblioteki Śląskiej w Katowicach przy pl. Rady Europy 1.
Zakres prac obejmuje:
1. Demontaż i utylizację istniejącego agregatu – w celu demontażu starego agregatu niezbędne jest odłączenie urządzenia od istniejących instalacji oraz odciągniecie czynnika z urządzenia i jego utylizacja. Po odpowiednim zabezpieczeniu, stary agregat powinien zostać zdjęty z dachu budynku, przy użyciu dźwigu.
2. Dostosowanie konstrukcji wsporczej pod montaż nowego agregatu - nowe urządzenie powinno być zamontowane w miejscu obecnej konstrukcji. Zamawiający wymaga by konstrukcja agregatu była dobrze zabezpieczona antykorozyjnie. Zamawiający nie przewiduje ingerencji w poszycie dachu i zakłada, że nowa, stalowa konstrukcja wsporcza zostanie ustawiona na istniejących fundamentach. Zamawiający wymaga aby nowa konstrukcja była wyższa od obecnej o minimum 30 cm, zapewniając swobodny dostęp do poszycia dachu.
3. Dostawa i montaż nowego agregatu o parametrach nie gorszych niż wskazane w Szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia, wraz z całym osprzętem i elementami koniecznymi do montażu;
4. Wykonanie płukania układu instalacji chłodu i napełnienie 35% roztworem glikolu etylenowego w ilości ok. 2700 l.;
5. Wykonanie wizualizacji pracy nowego agregatu chłodu poprzez zastosowanie „podglądu jego pracy” na panelu sterującym umieszczonym we wskazanym pomieszczeniu;
6. Dostosowanie automatyki nowego agregatu chłodu do istniejącej automatyki budynkowej (m. in. sterowanie pompami chłodu);
7. Uruchomienie urządzenia i przeszkolenie personelu Zamawiającego w zakresie obsługi urządzenia – Wykonawca powinien podłączyć agregat do istniejącej instalacji hydraulicznej i elektrycznej. Następnie przeprowadzi uruchomienie urządzenia oraz instalacji klimatyzacyjnej. Ponadto, Wykonawca zobowiązany jest do przeszkolenia pracowników Zamawiającego w zakresie obsługi i eksploatacji urządzenia.
8. Dostarczenie wszystkich wymaganych prawem dokumentów, atestów, kart katalogowych, instrukcji obsługi, karty gwarancyjnej, karty nastaw po kalibracji agregatu - po przystosowaniu parametrów urządzenia do instalacji budynkowej oraz dokumentów potwierdzających utylizację zdemontowanego agregatu. Całość dokumentów powinna być w języku polskim.
9. Dostarczenie dokumentacji potwierdzającej sprawność agregatu – Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia protokołu podłączenia urządzenia oraz protokołu sprawdzenia instalacji chłodu.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty został w załączniku nr 5 do SIWZ, na który składają się następujące elementy:
Załącznik nr 5a do SIWZ – Opis przedmiotu zamówienia
Załącznik nr 5b do SIWZ – tabliczka znamionowa agregatu
|
| Cpv glowny przedmiot |
39717200-3
|
| Szacunkowa wartosc zamowienia calosc |
0,00
|
| Data zakonczenia |
2020-11-30T00:00:00+01:00
|
| Okreslenie warunkow |
Wykonawca składający ofertę musi dysponować certyfikatem dla przedsiębiorcy wskazanym w ustawie z dnia 15 maja 2015r. o substancjach zubożających warstwę ozonową oraz niektórych fluorowanych gazach cieplarnianych (Dz. U. z 2019r., poz. 2158 z późn. zm.).
|
| Sytuacja finansowa okreslenie warunkow |
Zamawiający nie stawia warunku w tym zakresie.
|
| Zdolnosc techniczna okreslenie warunkow |
Zamawiający uzna ww. warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że:
1. w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie wykonał co najmniej dwie dostawy polegające na montażu i uruchomieniu agregatu wody lodowej o wydajności chłodniczej urządzenia nie mniejszej niż 300 KW i wartości zamówienia nie mniejszej niż 200 000 zł brutto każda.
2. Skieruje do realizacji zamówienia:
a) co najmniej jedną osobę, posiadającą aktualne uprawnienia F-GAZOWE w zakresie naprawy i obsługi technicznej urządzeń i instalacji chłodniczych oraz certyfikaty zgodne z ustawą z dnia 15 maja 2015 r. o substancjach zubożających warstwę ozonową oraz o niektórych fluorowanych gazach cieplarnianych (Dz. U. z 2019r., poz. 2158 z późn. zm.)
b) co najmniej jedną osobę, posiadającą aktualne świadectwo kwalifikacji przyznane przez komisje kwalifikacyjne w trybie ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. - Prawo energetyczne (Dz. U. z 2020r., poz. 833 z późn. zm.), uprawniające do eksploatacji i dozoru urządzeń elektroenergetycznych grupa 1 oraz grupa 2.
c) co najmniej jedną osobę, posiadającą aktualne zaświadczenie lekarza medycyny pracy dopuszczające do prac na wysokościach powyżej 3 m, wydane na mocy rozporządzenia Ministra Zdrowia i Opieki Społecznej z dnia 30 maja 1996r. w sprawie przeprowadzania badań lekarskich pracowników, zakresu profilaktycznej opieki zdrowotnej nad pracownikami oraz orzeczeń lekarskich wydawanych do celów przewidzianych w Kodeksie pracy (Dz. U. z 2016r. poz. 2067 ze zm.).
|
| Czy zamawiajacy przewiduje wykluczenie |
1
|
| Art 24 ust 5 pkt 1 |
1
|
| Art 24 ust 5 pkt 4 |
1
|
| Czy oswiadczenie niepodleganiu wykluczenia |
1
|
| Wykaz dokumentow zaswiadczen |
Oświadczenia lub dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia:
1. odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy.
|
| Zakresie warunkow udzialu |
Oświadczenia lub dokumenty potwierdzające spełnianie przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu:
1. Certyfikat dla przedsiębiorcy wskazany w ustawie z dnia 15 maja 2015r. o substancjach zubożających warstwę ozonową oraz niektórych fluorowanych gazach cieplarnianych (Dz. U. z 2019r., poz. 2158 z późn. zm.)
2. Wykaz dostaw lub usług wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego dostawy lub usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonanie powinny być wydane nie wcześniej niż 2 miesiące przed upływem terminu składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. Wzór wykazu stanowi załącznik nr 7 do SIWZ;
Uwaga:
Jeżeli zakres dostaw/usług przedstawionych w dokumencie złożonym na potwierdzenie, że dostawy/usługi zostały wykonane w sposób należyty, jest szerszy od opisanego przez Zamawiającego w Rozdziale V ust. 1 pkt 1.2. ppkt 1.2.3 SIWZ, należy w wykazie dostaw/usług podać wartość dostaw/usług odpowiadających zakresowi przedmiotu zamówienia, przedstawianych na potwierdzenie warunku udziału w postępowaniu w zakresie doświadczenia.
3. Wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. Wzór wykazu stanowi załącznik nr 8 do SIWZ.
4. od Wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp, przedstawienia, w odniesieniu do tych podmiotów, oświadczeń i dokumentów wymienionych w Rozdziale XIII ust. 3 SIWZ oraz spełnienia - w zakresie, w jakim Wykonawca powołuje się na jego zasoby - warunki udziału w postępowaniu – jeżeli Wykonawca polega na zasobach podmiotu trzeciego;
|
| Inne dokumenty niewymienione |
1. Wykonawca zobowiązany jest złożyć wraz z wypełnionym i podpisanym formularzem ofertowym sporządzonym według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do SIWZ, następujące oświadczenia i dokumenty:
1.1. aktualne na dzień składania ofert oświadczenie stanowiące wstępne potwierdzenie, że wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu (zgodnie z załącznikiem nr 2 do SIWZ);
1.2. zobowiązanie podmiotu trzeciego, o którym mowa w Rozdziale V pkt 3.1.1 i 3.1.4 SIWZ – jeżeli wykonawca polega na zasobach lub sytuacji podmiotu trzeciego (przykładowy wzór zobowiązania stanowi załącznik nr 3 do SIWZ)
1.3. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu, zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniach, o których mowa w pkt 1.1.
1.4. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenia, o których mowa w pkt 1.1 SIWZ składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia.
2. Dokumenty i oświadczenia składane samodzielnie przez wykonawcę, po upływie terminu składania ofert:
2.1. Wykonawca, w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Prawo zamówień publicznych zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 4 do SIWZ. W przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, dokumenty te należy złożyć odnośnie każdego z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
3. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w Rozdziale V ust. 1 pkt 1.2 SIWZ, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych.
3.1. Zamawiający jednocześnie informuje, iż „stosowna sytuacja”, o której mowa w pkt 3 wystąpi wyłącznie w przypadku kiedy:
3.1.1. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów udowodni Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Wzór zobowiązania stanowi załącznik nr 3 do SIWZ;
3.1.2. Zamawiający oceni, czy udostępniane wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez Wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz zbada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 oraz art. 24 ust. 5 pkt 1 i 4 ustawy Prawo zamówień publicznych;
3.1.3. w odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane;
3.1.4. z zobowiązania lub innych dokumentów potwierdzających udostępnienie zasobów przez inne podmioty musi bezspornie i jednoznacznie wynikać w szczególności:
- zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu;
- sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia;
- zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego;
- czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą.
3.2. Wykonawca, który polega na sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, odpowiada solidarnie z podmiotem, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, za szkodę poniesioną przez Zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów chyba, że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy.
3.3. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuacja ekonomiczna lub finansowa, podmiotu, o którym mowa w ust. 3, nie potwierdzają spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, Zamawiający żąda, aby wykonawca w terminie określonym przez Zamawiającego:
- zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub
- zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuację finansową lub ekonomiczną, o których mowa w ust. 3.
4. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. Wykonawcy występujący wspólnie muszą ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, a jego upoważnienie musi być udokumentowane pełnomocnictwem podpisanym przez upełnomocnionych przedstawicieli wszystkich wykonawców występujących wspólnie. Stosowne pełnomocnictwo należy złożyć wraz z ofertą.
4.1. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, warunki udziału w postępowaniu, o których mowa w Rozdziale V ust. 1 pkt 1.2 SIWZ, musi spełniać co najmniej jeden z wykonawców lub wszyscy wykonawcy łącznie.
|
| Czy wadium |
1
|
| Wadium |
1. Złożona oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości:
5.000,00 zł (słownie: pięć tysięcy złotych 00/100)
2. Wadium winno zostać wniesione przed upływem terminu składania ofert. Nie wniesienie wadium, w tym również na przedłużony okres związania ofertą lub wniesienie wadium po tym terminie skutkować będzie odrzuceniem oferty Wykonawcy.
3. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach:
a) w pieniądzu,
b) w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym, że poręczenie kasy winno być poręczeniem pieniężnym,
c) w gwarancjach bankowych,
d) w gwarancjach ubezpieczeniowych,
e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tj. Dz. U. z 2019, poz. 310).
4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy: Santander Bank Polska S.A nr rachunku 51 1090 1186 0000 0001 3545 1373 z podaniem tytułu: „Wadium do postępowania nr DDB.201.8.2020 – Wymiana klimatyzatora centralnego (agregatu wody lodowej) w budynku Biblioteki Śląskiej w Katowicach przy pl. Rady Europy 1”. Będzie ono przechowywane na rachunku bankowym Zamawiającego.
5. Datą wniesienia wadium jest data uznania na rachunku Zamawiającego, przy czym
wadium jest wniesione należycie w dniu i o godzinie obciążenia rachunku Zamawiającego, a nie w dniu i o godzinie dokonania przelewu przez Wykonawcę. Wadium musi wpłynąć na rachunek Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert.
6. W przypadku wnoszenia wadium w pozostałych formach określonych w ust. 3, dokument wadium należy złożyć w oryginale. Oryginał dokumentu, potwierdzającego wniesienie przez Wykonawcę wadium w wymaganej wysokości, należy wnieść:
a) w postaci papierowej złożony w siedzibie Zamawiającego (w sekretariacie), w kopercie oznaczonej nazwą wykonawcy lub jego imieniem i nazwiskiem oraz dokładnym jego adresem z dopiskiem „WADIUM do postępowania nr DDB.201.8.2020 – Wymiana klimatyzatora centralnego (agregatu wody lodowej) w budynku Biblioteki Śląskiej w Katowicach przy pl. Rady Europy 1”, przed upływem terminu wyznaczonego do składania ofert.
Dokument potwierdzający wniesienie wadium, powinien być przekazany przez Wykonawcę w takiej formie w jakiej został on wystawiony przez gwaranta/instytucję poręczającą.
7. Nie wniesienie wadium w wymaganym terminie, w wymaganej wysokości lub w wymaganej formie (w tym również na przedłużenie okresu związania ofertą) skutkuje odrzuceniem oferty Wykonawcy.
8. Wadium, o którym mowa w ust. 6, musi zawierać zobowiązanie gwaranta lub poręczyciela do nieodwołalnej i bezwarunkowej zapłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium, na pierwsze pisemne jego żądanie w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i ust. 5 ustawy Pzp.
9. W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji, powinna być ona sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem i winna zawierać następujące elementy:
1) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy, jeżeli Wykonawcą jest konsorcjum należy wskazać wszystkie podmioty wchodzące w skład konsorcjum), beneficjenta gwarancji (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib,
2) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją,
3) kwotę gwarancji,
4) termin ważności gwarancji
5) zobowiązanie gwaranta do zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego w przypadkach określonych w art. 46 ust. 4a i ust. 5 ustawy Pzp.
10. Postanowienia ust. 9 stosuje się odpowiednio do poręczeń, określonych powyżej w ust. 3.
11. Gwarancja lub poręczenie mają zawierać postanowienie, zgodnie z którym będą: nieodwołalne, bezwarunkowe i płatne na pierwsze pisemne żądanie beneficjenta wskazanego w Rozdziale I SIWZ.
12. Zwrot wadium – wadium zostanie zwrócone według zasad określonych w art. 46 ust. 1, 1a, 2, 4 Ustawy Pzp.
13. Utrata wadium – Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami według zasad określonych w art. 46 ust. 4a-5 Ustawy Pzp.
14. Zamawiający informuje, iż w przypadku gdy Wykonawca złoży Zamawiającemu pisemne oświadczenie w zakresie przekazania wadium na zabezpieczenie należytego wykonania Umowy, Zamawiający zgodnie z wolą Wykonawcy, przekaże wadium na zabezpieczenie należytego wykonania Umowy.
|
| Zastosowanie procedury pzp |
1
|
| IV IstotnePostanowienia |
Wzór umowy stanowi załącznik nr 6 do SIWZ.
|
| IV 4 14 |
1. Wykonawca przed podpisaniem Umowy zobowiązany jest do wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy na kwotę stanowiącą 10 % ceny brutto oferty.
2. Zabezpieczenie może być wnoszone według wyboru wykonawcy w formach określonych w art. 148 ust. 1 – Prawo zamówień publicznych. Wybrany wykonawca zobowiązany jest wnieść zabezpieczenie należytego wykonania umowy przed podpisaniem Umowy. Zabezpieczenie należytego wykonania umowy winno zostać wniesione w PLN.
3. Jeżeli zabezpieczenie należytego wykonania umowy wniesiono w pieniądzu, Zamawiający przechowuje je na oprocentowanym rachunku bankowym i zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszt prowadzenia tego rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wykonawcy. Zabezpieczenie wnoszone w pieniądzu należy wpłacić na rachunek zamawiającego nr: 51 1090 1186 0000 0001 3545 1373 z dopiskiem „Zabezpieczenie należytego wykonania umowy - DDB.201.8.2020 - Wymiana klimatyzatora centralnego (agregatu wody lodowej) w budynku Biblioteki Śląskiej w Katowicach przy pl. Rady Europy 1”
4. W przypadku złożenia tytułem zabezpieczenia należytego wykonania przedmiotu umowy gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej, Zamawiający dopuszcza gwarancję w postaci bezwarunkowej, nieodwołalnej i płatnej na pierwsze żądanie o treści zaakceptowanej przez Zamawiającego, także co do formy, wartości i okresu ważności.
5. Wykonawca zobligowany jest zagwarantować, aby wniesione zabezpieczenie zachowało moc wiążącą przez cały okres obowiązywania niniejszej umowy oraz okres rękojmi.
6. Część kwoty zabezpieczenia (70%) zostanie zwolniona lub zwrócona Wykonawcy w ciągu 30 dni od daty końcowego odbioru Przedmiotu umowy obejmującego roboty budowlane i uznania przez Zamawiającego zamówienia za należycie wykonane.
7. Pozostałe 30% kwoty zabezpieczenia należytego wykonania umowy Zamawiający zwróci nie później niż w 15 dniu po upływie okresu gwarancji i rękojmi za wady przedmiotu umowy.
|
| Zmiana umowy |
1
|
| Zmiana umowy tekst |
1. Zmiany umowy możliwe są jedynie w trybie art. 144 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych. Uzgodnienia w tym zakresie, wymagają dla swojej ważności zatwierdzenia przez Zamawiającego, a zmiana umowy może nastąpić jedynie na piśmie, w formie aneksu do umowy pod rygorem nieważności.
2. Zamawiający zgodnie z art. 144 ust. 1 w/w ustawy przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w przypadku wystąpienia co najmniej jednej z okoliczności wymienionych poniżej, z uwzględnieniem podawanych warunków ich wystąpienia:
1) Zamawiający przewiduje możliwość zmiany terminu realizacji umowy w przypadku:
a) gdy wystąpi siła wyższa uniemożliwiająca wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z jej postanowieniami ,„Siła wyższa” oznacza wydarzenie zewnętrzne, nieprzewidywalne i poza kontrolą stron niniejszej umowy, którego skutkom nie można zapobiec, występujące po podpisaniu umowy,
W przypadku wystąpienia powyższych okoliczności termin wykonania umowy może ulec odpowiedniemu przedłużeniu, o czas niezbędny do zakończenia wykonywania jej przedmiotu w sposób należyty, nie dłużej jednak niż o okres trwania tych okoliczności;
2) Poprawy jakości lub innych parametrów charakterystycznych dla danego elementu dostawy lub zmiany technologii na równoważną lub lepszą, podniesienia wydajności urządzeń lub oraz bezpieczeństwa, w sytuacji wycofania z rynku przez producenta lub wstrzymania, zakończenia produkcji zaoferowanego przez Wykonawcę przedmiotu zamówienia bądź jego elementów;
3) Wydłużenia terminu gwarancji w sytuacji przedłużenia jej przez producenta;
4) W przypadkach przewidzianych w art.144 ust. 1 pkt. 2 - 6 ustawy Prawo Zamówień Publicznych (Dz. U. z 2019 r., poz. 1843 z późn. zm.);
5) Zmiany w zakresie wysokości podatku VAT – jeżeli w okresie obowiązywania umowy nastąpi zmiana bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa określających stawkę podatku VAT obejmującego przedmiot umowy. Zmiana możliwa jest jedynie w zakresie determinowanym zmianą stawki podatku VAT. Zmiana może dotyczyć wyłącznie kwoty netto (kwota brutto pozostaje bez zmian);
6) Zmiany w zakresie osób realizujących zamówienie, pod warunkiem, że nowe osoby posiadają wykształcenie, doświadczenie i kwalifikacje opisane w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia;
7) Zmiany podwykonawcy ze względów losowych lub innych korzystnych dla Zamawiającego, w przypadku zadeklarowania przez Wykonawcę realizacji zamówienia przy pomocy podwykonawców, z uwzględnieniem postanowień § 6 ust. 2;
8) Zmiany przepisów ustaw mających zastosowanie do przedmiotu niniejszej umowy.
3. Wszystkie powyższe postanowienia stanowią katalog zmian, na które Zamawiający może wyrazić zgodę, jednocześnie nie stanowią one zobowiązania do wyrażenia takiej zgody.
4. Warunkiem dokonania zmian w umowie jest złożenie wniosku w formie pisemnej przez stronę inicjującą zmianę zawierającego: opis propozycji zmian, uzasadnienie zmian, opis wypływu zmiany na termin wykonania umowy.
|
| IV 4 4 data |
2020-07-31T00:00:00+02:00
|
| IV 4 4 godzina |
09:00
|
| IV 4 4 jezyki |
język polski
|
| IV 4 5 okres |
30
|