1. Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie oraz wykonanie robót budowlanych wraz z wyposażeniem budynku i zagospodarowaniem terenu w ramach zadania pn.: Modernizacja i wyposażenie budynku na potrzeby nowej siedziby Gminnej Biblioteki Publicznej w Samsonowie, gm. Zagnańsk zgodnie z programem funkcjonalno - użytkowym oraz ze szczegółowym opisem przedmiotu zamówienia (specyfikacja techniczna wyposażenia).
2. Zadanie pn.: Modernizacja i wyposażenie budynku na potrzeby nowej siedziby Gminnej Biblioteki Publicznej w Samsonowie, gm. Zagnańsk dofinansowane jest w ramach programu Wieloletniego Kultura + Priorytet Biblioteka + Infrastruktura Bibliotek ze środków finansowych Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z budżetu państwa.
3. Przedmiot zamówienia obejmuje:
Etap I - faza projektowa:
1) Inwentaryzację obiektu komplet,
2) Opracowanie mapy do celów projektowych.
3) Uzyskanie w imieniu Zamawiającego, wszelkich niezbędnych warunków technicznych (wod.-kan., energetycznych, gazowych);
4) Opracowanie projektu rozbiórek - 4 egz.
5) Opracowanie projektu budowlanego, niezbędnego do uzyskania decyzji o pozwoleniu na budowę zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, zakresem opisanym w SIWZ, programie funkcjonalno-użytkowym pn.: Modernizacja i wyposażenie budynku na potrzeby nowej siedziby Gminnej Biblioteki Publicznej w Samsonowie, gm. Zagnańsk oraz szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia (specyfikacja techniczna wyposażenia) w sposób zgodny z ustaleniami określonymi w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego.
6) Projekt budowlany należy wykonać zgodnie z rozporządzeniem Ministra Transportu Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25 kwietnia 2012 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego (Dz. U. z 2012 r. poz. 462 ze zmianami), a w szczególności zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno - użytkowego (t. j. Dz. U. z 2013 r., poz. 1129) wraz z uzyskaniem wymaganych prawem decyzji i pozwoleń na budowę na podstawie udzielonego pełnomocnictwa oraz zgłoszenie robót budowlanych nie wymagających pozwolenia na budowę w przypadku przyłączy) w zakresie umożliwiającym realizację robót budowlanych - wykonany w 5 egzemplarzach;
7) Opracowanie projektu wykonawczego wszystkich branż, przedmiarów robót zgodnie z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego, ustawą Prawo budowlane z dnia
7 lipca 1994 r. (tj. Dz. U. z 2013 r., poz. 1409 ze zm.), ustawą z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (tj. Dz. U. z 2013, poz. 260 ze zm.) oraz zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r.w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz. U. z 2002 r. Nr 75, poz. 690 ze zm.);
8) Wykonanie dokumentacji geotechnicznej podłoża gruntowego;
9) Przedmiar robót i kosztorys ofertowy uwzględniający cenę ryczałtową zawartą w ofercie (wg słownika CPV) - wykonany po 2 egzemplarze;
10) W toku procesu projektowania:
a) Udostępnienie dokumentacji projektowej,
b) Przedłożenie Zamawiającemu do zatwierdzenia dokumentacji projektowej przed złożeniem wniosku o pozwolenie na budowę;
11) Opracowanie wizualizacji projektu oraz informacji BIOZ, opinii technicznych, ekspertyz i badań zgodnie z wymogami programu funkcjonalno - użytkowego oraz ewentualnych odstępstw w toku procesu projektowania na podstawie art. 9 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tj. Dz. U. z 2013 r., poz. 1409 tj. ze zm.);
12) Opracowanie dokumentacji projektowej odrębnej oraz uzyskanie zgody kpl. (decyzji) w przypadku ingerencji w pas drogi wojewódzkiej ( dot. zjazdu i miejsc postojowych);
13) Opracowanie harmonogramu rzeczowo - finansowego (na kwotę ryczałtową podaną w ofercie) robót budowlanych i przedłożenie do zatwierdzenia przez Zamawiającego;
14) Uzyskanie ostatecznej decyzji o pozwoleniu na budowę i rozbiórkę frontowej części budynku oraz zgłoszenie robót nie wymagających pozwolenia na budowę;
15) Opłaty za warunki, uzgodnienia oraz wszelkie dokumenty niezbędne do realizacji zadania po stronie Wykonawcy;
Etap II - faza wykonania robót budowlanych:
1) Wykonanie robót budowlanych na podstawie opracowanej i zatwierdzonej dokumentacji projektowej, zgodnie z decyzją o pozwoleniu na budowę i zgłoszeniu robót budowlanych nie wymagających pozwolenia na budowę, Harmonogramem rzeczowo - finansowym robót budowlanych, obowiązującym prawem, normami, zasadami wiedzy technicznej, sztuką budowlaną i niniejszą SIWZ oraz programu funkcjonalno - użytkowego;
2) Wykonanie robót budowlanych polegających na:
a) rozbiórce:
- istniejącego ogrodzenia działki w całości;
- budynku istniejącego - segment frontowy w całości;
- budynku istniejącego - łącznik - ściana zachodnia łącznika pozostanie jako część nowoprojektowanej rozbudowy obiektu, a pozostałe elementy powinny zostać wyburzone i zutylizowane;
- posadzek w całym obiekcie (w budynku istniejącym - segment tylni);
- zbędnych ścian działowych (w budynku istniejącym - segment tylni);
- skucie starych tynków (w budynku istniejącym - segment tylni);
- ścian szczytowych powyżej stropu I piętra (w budynku istniejącym - segment tylni);
- więźby dachowej oraz pokrycia dachu (w budynku istniejącym - segment tylni);
- orynnowania dachu (w budynku istniejącym - segment tylni);
- wyburzeniu (w budynku istniejącym - segment tylni) wewnętrznych schodów;
- wyburzeniu schodów zewnętrznych;
- wyburzeniu zbędnych kominów wentylacyjnych;
- usunięciu (w budynku istniejącym - segment tylni) wszystkich instalacji wewnętrznych, stolarki okiennej i drzwiowej, parapetów okiennych;
- likwidacja lukswerów;
b) utylizacji materiałów z rozbiórki;
c) wybudowaniu:
- fundamentu (elementów dobudowywanych);
- ścian fundamentowych (jw.);
- ścian zewnętrznych nowoprojektowanych nośnych i osłonowych nadziemia;
- ścian wewnętrznych nowoprojektowanych nośnych;
- ścianek wewnętrznych nowoprojektowanych działowych;
- kominy dymowe i wentylacyjne przemurować od poziomu stropu I piętra;
- dachu - więźba dachowa wraz z pokryciem z dodatkowym ociepleniem na stropie piętra;
- nadproży okiennych i drzwiowych w ścianach istniejących dla otworów nowoprojektowanych stalowych;
- stropów nowoprojektowanych (strop istniejący należy wzmocnić aby poprawnie pracował pod zwiększonym obciążeniem wynikającym ze zmiany funkcji budynku;
- Schody zewnętrzne betonowe, wylewane;
- Schody wewnętrzne o konstrukcji żelbetowej;
- tarasu o konstrukcji żelbetowej;
- pomieszczenia czytelni (tzw. ogród zimowy). Pomieszczenie czytelni tworzyć będzie systemowa konstrukcja typowa dla ogrodów zimowych. Profile nośne: systemowe termoizolowane profile aluminiowe. Wyposażone w uszczelki i system kanalików do odprowadzenia wody. Ściany oraz dach wykonane ze szkła zespolonego składającego się z szyby niskoemisyjnej oraz bezpiecznej (klejonej). Konstrukcja musi zagwarantować ciepło w zimowe dni. Materiał, z którego jest wykonana, zarówno szkło jak i profile aluminiowe muszą dobrze izolować wnętrze od warunków zewnętrznych. W czytelni należy zastosować system ogrzewania podłogowego;
- przyłączy:
-wodociągowych,
- kanalizacyjnych,
- energetycznych,
- gazowych,
- telekomunikacyjnych,
- informatycznych;
- projektowanego zjazdu z drogi publicznej (droga wojewódzka);
- Platformy - Standardowy dźwig elektryczny o udźwigu 630kg (8 osób). Produkowany zgodnie z normami ISO 9001, spełniający wymagania europejskiej Dyrektywy Dźwigowej 95/16/WE
d) remoncie, pracach naprawczych, wymianie:
- ściany fundamentowe - w ścianach istniejących należy uzupełnić braki w zaprawie i na osuszony mur zastosować izolację przeciwwilgociową oraz termiczną;
- ściany zewnętrzne nośne i osłonowe nadziemia - ściany zewnętrzne istniejące należy osuszyć, ocieplić i otynkować, rysy i pęknięcia naprawić;
- w ścianach wewnętrznych istniejących należy naprawić rysy i spękania konstrukcyjne, ściany osuszyć, tynki wymienić;
- wymienić tynki wewnętrzne na tynki cementowo.-wapienne (malowane farbami lateksowymi z dwukrotnym szpachlowaniem całości);
- naprawa rys i spękania kominów istniejących;
- w stropach istniejących naprawa miejscowych rys i spękań;
- strop należy wzmocnić aby poprawnie pracował pod zwiększonym obciążeniem wynikających ze zmiany funkcji budynku;
- kominy dymowe i wentylacyjne - naprawa rys i spękań oraz przemurowanie kominów ponad połacią dachową;
- wzmocnieniu lub częściowej wymianie istniejących stropów po uwzględnieniu obciążeń wynikających z aktualnej funkcji pomieszczeń;
- wykuciu nowych otworów w ścianach nośnych z odpowiednim ich wzmocnieniem;
e) pracach budowlanych i wykończeniowych:
- ocieplenie ścian zewnętrznych płytami styropianowymi z zewnętrzną wyprawą elewacyjną tynkiem cienkowarstwowym (sylikatowo - sylikonowym);
- od wewnątrz nowym tynkiem cementowo.-wapiennym wraz z wykonaniem dwuwarstwowej gładzi gipsowej z malowaniem farbami lateksowymi;
- systemowe sufity podwieszane z płyt gipsowo-kartonowych lub równoważne z wydzieloną przestrzenią instalacyjną;
- instalacje zabudować płytami GK
- wykończenie stropu I piętra (strych);
- obróbki blacharskie, rynny i rury spustowe metalowe;
- posadzki piwnicy, posadzki parteru, posadzki piętra (posadzki nowoprojektowane na gruncie)
- posadzki z płytek i wykładzin PCV
- wykonanie instalacji:
-wodociągowych,
- kanalizacyjnych,
- elektrycznych,
- gazowych,
- CO wraz z kotłownią,
- telekomunikacyjnych,
- informatycznych (komputerowych);
- odprowadzeniu wód opadowych;
- okna w budynku PCV, kolor, kolor dwustronny, typowe lub wykonane indywidualnie zgodnie z załączonym wykazem. Stolarka okienna wyposażona w nawietrzaki. Okna powinny mieć powierzchnię gładką, łatwą do utrzymania czystości. Szyby w oknach ze szkła bezpiecznego, współczynnik przenikania 1.0;
f) zagospodarowaniu terenu:
- ogrodzenie terenu z furtką i bramą wjazdową;
- drogi i chodniki miejsca parkingowe [Konstrukcję nawierzchni zaprojektować zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej
z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie (Dz. U. nr 43, poz.430 ze zm)];
- ukształtowanie terenów zielonych poprzez wykonanie trawników oraz nasadzeń krzewów, drzew i kwiatów;
- fontanna;
- humusowanie wraz z obsianiem trawą;
g) Elementy wyposażenia zgodne z wymogami użyteczności publicznej (atesty), wyposażenie i montaż zgodnie z załącznikiem nr 8 i nr 9 do specyfikacji.
h) wykonanie pozostałych prac koniecznych do prawidłowego funkcjonowania budynku.
Etap III -uzyskanie pozwolenia na użytkowanie:
1) Przygotowanie dokumentów wymaganych przepisami prawa, związanych z oddaniem obiektu do użytkowania, oraz uzyskanie odbiorów niezbędnych do pozwolenia na użytkowanie, decyzji UDT (winda, kotłownia), doprowadzenie do zawarcia umów z dostawcami mediów;
2) Uzyskanie pozwolenia na użytkowanie po uprzednim opracowaniu Instrukcji Bezpieczeństwa P.poż. oraz wyposażenie obiektu w gaśnice, oznakowanie i inne wymagane przepisami prawa;
3) Przeprowadzenie wymaganych prób i badań, opracowanie świadectwa charakterystyki energetycznej budynku oraz dokumentacji powykonawczej i geodezyjnych pomiarów powykonawczych.
4) Założenie książki obiektu budowlanego.
5) Koszty ww formalności po stronie wykonawcy.
6) Podane przez Zamawiającego ewentualne nazwy mają charakter przykładowy, a ich wskazanie ma na celu określenie oczekiwanego standardu, przy czym Zamawiający dopuszcza składanie ofert równoważnych w zakresie sporządzonego opisu zamówienia.
Dodatkowe wymagania:
1. Zapewnienie kierownika budowy, kierowników robót wymaganych branż
oraz nadzoru autorskiego projektantów, w cenie oferty.
2. Wykonawca na własny koszt zapewni media (woda, prąd, gaz i inne) niezbędne
do realizacji przedmiotu zamówienia.
Rozliczenie odbędzie się na podstawie podliczników, zamontowanych przez Wykonawcę.
3. Utrzymanie i ochrona obiektu przez cały okres realizacji zadania po stronie Wykonawcy (wraz z kosztami poniesionymi w tym zakresie) ze względu na termin dofinansowania, odbiór może nastąpić w miesiącu sierpniu w roku 2015. |