Modernizacja i wyposażenie budynku na potrzeby nowej siedziby Gminnej Biblioteki Publicznej w Samsonowie, gm. Zagnańsk

Data publikacji 2014-04-23
Data zakończenia 2014-05-13 10:00:00
Instytucja Gminna Biblioteka Publiczna w Samsonowie
Miejscowość Zagnańsk
Województwo świętokrzyskie
Branża
  • Usługi informatyczne: konsultacyjne, opracowywania oprogramowania, internetowe i wsparcia

Szczegóły

Numer ogłoszenia 137930 / 2014
Typ dokumentu ZP-400
Kod CPV 710000008, 713200007, 714200008, 715200009, 715400005, 450000007, 451000008, 451100001, 452000009, 453000000, 454000001, 510000009, 720000005
Adres strony internetowej siwz
BZP Zobacz

Przedmiot zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie oraz wykonanie robót budowlanych wraz z wyposażeniem budynku i zagospodarowaniem terenu w ramach zadania pn.: Modernizacja i wyposażenie budynku na potrzeby nowej siedziby Gminnej Biblioteki Publicznej w Samsonowie, gm. Zagnańsk zgodnie z programem funkcjonalno - użytkowym oraz ze szczegółowym opisem przedmiotu zamówienia (specyfikacja techniczna wyposażenia).
2. Zadanie pn.: Modernizacja i wyposażenie budynku na potrzeby nowej siedziby Gminnej Biblioteki Publicznej w Samsonowie, gm. Zagnańsk dofinansowane jest w ramach programu Wieloletniego Kultura + Priorytet Biblioteka + Infrastruktura Bibliotek ze środków finansowych Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z budżetu państwa.
3. Przedmiot zamówienia obejmuje:

Etap I - faza projektowa:
1) Inwentaryzację obiektu komplet,
2) Opracowanie mapy do celów projektowych.
3) Uzyskanie w imieniu Zamawiającego, wszelkich niezbędnych warunków technicznych (wod.-kan., energetycznych, gazowych);
4) Opracowanie projektu rozbiórek - 4 egz.
5) Opracowanie projektu budowlanego, niezbędnego do uzyskania decyzji o pozwoleniu na budowę zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, zakresem opisanym w SIWZ, programie funkcjonalno-użytkowym pn.: Modernizacja i wyposażenie budynku na potrzeby nowej siedziby Gminnej Biblioteki Publicznej w Samsonowie, gm. Zagnańsk oraz szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia (specyfikacja techniczna wyposażenia) w sposób zgodny z ustaleniami określonymi w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego.
6) Projekt budowlany należy wykonać zgodnie z rozporządzeniem Ministra Transportu Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25 kwietnia 2012 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego (Dz. U. z 2012 r. poz. 462 ze zmianami), a w szczególności zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno - użytkowego (t. j. Dz. U. z 2013 r., poz. 1129) wraz z uzyskaniem wymaganych prawem decyzji i pozwoleń na budowę na podstawie udzielonego pełnomocnictwa oraz zgłoszenie robót budowlanych nie wymagających pozwolenia na budowę w przypadku przyłączy) w zakresie umożliwiającym realizację robót budowlanych - wykonany w 5 egzemplarzach;
7) Opracowanie projektu wykonawczego wszystkich branż, przedmiarów robót zgodnie z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego, ustawą Prawo budowlane z dnia
7 lipca 1994 r. (tj. Dz. U. z 2013 r., poz. 1409 ze zm.), ustawą z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (tj. Dz. U. z 2013, poz. 260 ze zm.) oraz zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r.w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz. U. z 2002 r. Nr 75, poz. 690 ze zm.);
8) Wykonanie dokumentacji geotechnicznej podłoża gruntowego;
9) Przedmiar robót i kosztorys ofertowy uwzględniający cenę ryczałtową zawartą w ofercie (wg słownika CPV) - wykonany po 2 egzemplarze;
10) W toku procesu projektowania:
a) Udostępnienie dokumentacji projektowej,
b) Przedłożenie Zamawiającemu do zatwierdzenia dokumentacji projektowej przed złożeniem wniosku o pozwolenie na budowę;
11) Opracowanie wizualizacji projektu oraz informacji BIOZ, opinii technicznych, ekspertyz i badań zgodnie z wymogami programu funkcjonalno - użytkowego oraz ewentualnych odstępstw w toku procesu projektowania na podstawie art. 9 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tj. Dz. U. z 2013 r., poz. 1409 tj. ze zm.);
12) Opracowanie dokumentacji projektowej odrębnej oraz uzyskanie zgody kpl. (decyzji) w przypadku ingerencji w pas drogi wojewódzkiej ( dot. zjazdu i miejsc postojowych);
13) Opracowanie harmonogramu rzeczowo - finansowego (na kwotę ryczałtową podaną w ofercie) robót budowlanych i przedłożenie do zatwierdzenia przez Zamawiającego;
14) Uzyskanie ostatecznej decyzji o pozwoleniu na budowę i rozbiórkę frontowej części budynku oraz zgłoszenie robót nie wymagających pozwolenia na budowę;
15) Opłaty za warunki, uzgodnienia oraz wszelkie dokumenty niezbędne do realizacji zadania po stronie Wykonawcy;

Etap II - faza wykonania robót budowlanych:
1) Wykonanie robót budowlanych na podstawie opracowanej i zatwierdzonej dokumentacji projektowej, zgodnie z decyzją o pozwoleniu na budowę i zgłoszeniu robót budowlanych nie wymagających pozwolenia na budowę, Harmonogramem rzeczowo - finansowym robót budowlanych, obowiązującym prawem, normami, zasadami wiedzy technicznej, sztuką budowlaną i niniejszą SIWZ oraz programu funkcjonalno - użytkowego;
2) Wykonanie robót budowlanych polegających na:
a) rozbiórce:
- istniejącego ogrodzenia działki w całości;
- budynku istniejącego - segment frontowy w całości;
- budynku istniejącego - łącznik - ściana zachodnia łącznika pozostanie jako część nowoprojektowanej rozbudowy obiektu, a pozostałe elementy powinny zostać wyburzone i zutylizowane;
- posadzek w całym obiekcie (w budynku istniejącym - segment tylni);
- zbędnych ścian działowych (w budynku istniejącym - segment tylni);
- skucie starych tynków (w budynku istniejącym - segment tylni);
- ścian szczytowych powyżej stropu I piętra (w budynku istniejącym - segment tylni);
- więźby dachowej oraz pokrycia dachu (w budynku istniejącym - segment tylni);
- orynnowania dachu (w budynku istniejącym - segment tylni);
- wyburzeniu (w budynku istniejącym - segment tylni) wewnętrznych schodów;
- wyburzeniu schodów zewnętrznych;
- wyburzeniu zbędnych kominów wentylacyjnych;
- usunięciu (w budynku istniejącym - segment tylni) wszystkich instalacji wewnętrznych, stolarki okiennej i drzwiowej, parapetów okiennych;
- likwidacja lukswerów;
b) utylizacji materiałów z rozbiórki;
c) wybudowaniu:
- fundamentu (elementów dobudowywanych);
- ścian fundamentowych (jw.);
- ścian zewnętrznych nowoprojektowanych nośnych i osłonowych nadziemia;
- ścian wewnętrznych nowoprojektowanych nośnych;
- ścianek wewnętrznych nowoprojektowanych działowych;
- kominy dymowe i wentylacyjne przemurować od poziomu stropu I piętra;
- dachu - więźba dachowa wraz z pokryciem z dodatkowym ociepleniem na stropie piętra;
- nadproży okiennych i drzwiowych w ścianach istniejących dla otworów nowoprojektowanych stalowych;
- stropów nowoprojektowanych (strop istniejący należy wzmocnić aby poprawnie pracował pod zwiększonym obciążeniem wynikającym ze zmiany funkcji budynku;
- Schody zewnętrzne betonowe, wylewane;
- Schody wewnętrzne o konstrukcji żelbetowej;
- tarasu o konstrukcji żelbetowej;
- pomieszczenia czytelni (tzw. ogród zimowy). Pomieszczenie czytelni tworzyć będzie systemowa konstrukcja typowa dla ogrodów zimowych. Profile nośne: systemowe termoizolowane profile aluminiowe. Wyposażone w uszczelki i system kanalików do odprowadzenia wody. Ściany oraz dach wykonane ze szkła zespolonego składającego się z szyby niskoemisyjnej oraz bezpiecznej (klejonej). Konstrukcja musi zagwarantować ciepło w zimowe dni. Materiał, z którego jest wykonana, zarówno szkło jak i profile aluminiowe muszą dobrze izolować wnętrze od warunków zewnętrznych. W czytelni należy zastosować system ogrzewania podłogowego;
- przyłączy:

-wodociągowych,
- kanalizacyjnych,
- energetycznych,
- gazowych,
- telekomunikacyjnych,
- informatycznych;

- projektowanego zjazdu z drogi publicznej (droga wojewódzka);
- Platformy - Standardowy dźwig elektryczny o udźwigu 630kg (8 osób). Produkowany zgodnie z normami ISO 9001, spełniający wymagania europejskiej Dyrektywy Dźwigowej 95/16/WE
d) remoncie, pracach naprawczych, wymianie:
- ściany fundamentowe - w ścianach istniejących należy uzupełnić braki w zaprawie i na osuszony mur zastosować izolację przeciwwilgociową oraz termiczną;
- ściany zewnętrzne nośne i osłonowe nadziemia - ściany zewnętrzne istniejące należy osuszyć, ocieplić i otynkować, rysy i pęknięcia naprawić;
- w ścianach wewnętrznych istniejących należy naprawić rysy i spękania konstrukcyjne, ściany osuszyć, tynki wymienić;
- wymienić tynki wewnętrzne na tynki cementowo.-wapienne (malowane farbami lateksowymi z dwukrotnym szpachlowaniem całości);
- naprawa rys i spękania kominów istniejących;
- w stropach istniejących naprawa miejscowych rys i spękań;
- strop należy wzmocnić aby poprawnie pracował pod zwiększonym obciążeniem wynikających ze zmiany funkcji budynku;
- kominy dymowe i wentylacyjne - naprawa rys i spękań oraz przemurowanie kominów ponad połacią dachową;
- wzmocnieniu lub częściowej wymianie istniejących stropów po uwzględnieniu obciążeń wynikających z aktualnej funkcji pomieszczeń;
- wykuciu nowych otworów w ścianach nośnych z odpowiednim ich wzmocnieniem;
e) pracach budowlanych i wykończeniowych:
- ocieplenie ścian zewnętrznych płytami styropianowymi z zewnętrzną wyprawą elewacyjną tynkiem cienkowarstwowym (sylikatowo - sylikonowym);
- od wewnątrz nowym tynkiem cementowo.-wapiennym wraz z wykonaniem dwuwarstwowej gładzi gipsowej z malowaniem farbami lateksowymi;
- systemowe sufity podwieszane z płyt gipsowo-kartonowych lub równoważne z wydzieloną przestrzenią instalacyjną;
- instalacje zabudować płytami GK
- wykończenie stropu I piętra (strych);
- obróbki blacharskie, rynny i rury spustowe metalowe;
- posadzki piwnicy, posadzki parteru, posadzki piętra (posadzki nowoprojektowane na gruncie)
- posadzki z płytek i wykładzin PCV
- wykonanie instalacji:

-wodociągowych,
- kanalizacyjnych,
- elektrycznych,
- gazowych,
- CO wraz z kotłownią,
- telekomunikacyjnych,
- informatycznych (komputerowych);

- odprowadzeniu wód opadowych;
- okna w budynku PCV, kolor, kolor dwustronny, typowe lub wykonane indywidualnie zgodnie z załączonym wykazem. Stolarka okienna wyposażona w nawietrzaki. Okna powinny mieć powierzchnię gładką, łatwą do utrzymania czystości. Szyby w oknach ze szkła bezpiecznego, współczynnik przenikania 1.0;
f) zagospodarowaniu terenu:
- ogrodzenie terenu z furtką i bramą wjazdową;
- drogi i chodniki miejsca parkingowe [Konstrukcję nawierzchni zaprojektować zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej
z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie (Dz. U. nr 43, poz.430 ze zm)];
- ukształtowanie terenów zielonych poprzez wykonanie trawników oraz nasadzeń krzewów, drzew i kwiatów;
- fontanna;
- humusowanie wraz z obsianiem trawą;
g) Elementy wyposażenia zgodne z wymogami użyteczności publicznej (atesty), wyposażenie i montaż zgodnie z załącznikiem nr 8 i nr 9 do specyfikacji.
h) wykonanie pozostałych prac koniecznych do prawidłowego funkcjonowania budynku.

Etap III -uzyskanie pozwolenia na użytkowanie:
1) Przygotowanie dokumentów wymaganych przepisami prawa, związanych z oddaniem obiektu do użytkowania, oraz uzyskanie odbiorów niezbędnych do pozwolenia na użytkowanie, decyzji UDT (winda, kotłownia), doprowadzenie do zawarcia umów z dostawcami mediów;
2) Uzyskanie pozwolenia na użytkowanie po uprzednim opracowaniu Instrukcji Bezpieczeństwa P.poż. oraz wyposażenie obiektu w gaśnice, oznakowanie i inne wymagane przepisami prawa;
3) Przeprowadzenie wymaganych prób i badań, opracowanie świadectwa charakterystyki energetycznej budynku oraz dokumentacji powykonawczej i geodezyjnych pomiarów powykonawczych.
4) Założenie książki obiektu budowlanego.
5) Koszty ww formalności po stronie wykonawcy.
6) Podane przez Zamawiającego ewentualne nazwy mają charakter przykładowy, a ich wskazanie ma na celu określenie oczekiwanego standardu, przy czym Zamawiający dopuszcza składanie ofert równoważnych w zakresie sporządzonego opisu zamówienia.

Dodatkowe wymagania:
1. Zapewnienie kierownika budowy, kierowników robót wymaganych branż
oraz nadzoru autorskiego projektantów, w cenie oferty.
2. Wykonawca na własny koszt zapewni media (woda, prąd, gaz i inne) niezbędne
do realizacji przedmiotu zamówienia.
Rozliczenie odbędzie się na podstawie podliczników, zamontowanych przez Wykonawcę.
3. Utrzymanie i ochrona obiektu przez cały okres realizacji zadania po stronie Wykonawcy (wraz z kosztami poniesionymi w tym zakresie) ze względu na termin dofinansowania, odbiór może nastąpić w miesiącu sierpniu w roku 2015.

Dodatkowe informacje

Biuletyn 1
Nazwa Gminna Biblioteka Publiczna w Samsonowie
Ulica Samsonów 24B
Nr domu 24B
Miejscowość Zagnańsk
Kod Pocztowy 26-050
Województwo świętokrzyskie
Tel 41300 34 12
Fax 41 300 34 12
Regon 29203705700000
E-mail stella.slefarska@zagnansk.pl
Obowiązkowa Tak
Dotyczy 1
Rodzaj zamówienia Inny: Instytucja kultury
Rodzaj zam inny Instytucja kultury
Rodz zam B
Czy częsci Nie
Czy dopusza się złożenie oferty wariantowej Nie
Czy dialog Nie
Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających Tak
Czas D
Data zakończenia 31/07/2015
Zam uzupelniajace Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust.1 pkt 6 Prawa Zamówień Publicznych w wysokości do 20% wartości całego zamówienia.
Wadium 1.Zamawiający żąda od Wykonawców wniesienia wadium w kwocie 10 000,00 PLN (słownie złotych: dziesięć tysięcy złotych 00/100) przed upływem terminu składania ofert. Wadium musi obejmować okres związania ofertą. 2.Nie wniesienie wadium przed upływem terminu składania ofert skutkuje wykluczeniem Wykonawcy z postępowania na podstawie art. 24 ust. 2 pkt. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych. 3.Wadium Wykonawca składa w jednej lub kilku formach przewidzianych ustawą Prawo zamówień publicznych: -pieniądzu, -poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; -gwarancjach bankowych; -gwarancjach ubezpieczeniowych; -poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dn. 2.11.2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. 4.Wadium składane w pieniądzu należy wpłacać przelewem na rachunek Zamawiającego: BS Samsonów nr 84 8512 0002 2001 0009 3028 0003 z adnotacją: Modernizacja i wyposażenie budynku na potrzeby nowej siedziby Gminnej Biblioteki Publicznej w Samsonowie, gm. Zagnańsk w ramach programu Wieloletniego Kultura + Priorytet Biblioteka + Infrastruktura Bibliotek dofinansowane ze środków finansowych Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z budżetu państwa. 5. Wadium wnoszone w pieniądzu uważa się za wniesione jeżeli znajdzie się na ww rachunku do godziny 10: 00 w dniu 13.05.2014 r. 6.W przypadku wadium wnoszonego w formie niepieniężnej, oryginał potwierdzenia złożenia wadium należy dołączyć do oferty. 7.W sprawie zwrotu wadium, jego zatrzymania Zamawiający będzie postępował zgodnie z art. 46 ustawy Prawo zamówień publicznych. 8.Po wyborze najkorzystniejszej oferty lub unieważnieniu postępowania Zamawiający zwróci wadium wszystkim Wykonawcom, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza.
Zaliczka Nie
Uprawnienie Za spełnienie tego warunku Zamawiający uzna prowadzenie przez Wykonawcę działalności gospodarczej w zakresie objętym przedmiotem zamówienia zarejestrowanej w Krajowym Rejestrze Sądowym lub innym organie działalności gospodarczej.
Wiedza Za spełnienie tego warunku Zamawiający uzna wykonanie w ostatnich pięciu latach przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej jednej roboty budowlanej (w systemie zaprojektuj i wybuduj) odpowiadającą swoim rodzajem robotom stanowiącym przedmiot zamówienia o wartości nie mniejszej niż 1 100 000,00 PLN, lub wykonanie w oddzielnym zamówieniu projektu budowlanego odpowiadającego swoim rodzajem przedmiotowi zamówienia i realizowanej w oddzielnym zamówieniu roboty budowlanej odpowiadającej swoim rodzajem robotom stanowiącym przedmiot zamówienia, o wartości sumarycznej nie mniejszej niż 1 100 000,00 PLN, odpowiednio potwierdzoną, że została wykonana w sposób należyty zgodnie z zasadami sztuki budowlanej oraz prawidłowo ukończona. Zamawiający pod pojęciem robót odpowiadających swoim rodzajem przedmiotowi zamówienia rozumie, zadania polegające na projektowaniu, przebudowie lub budowie obejmujące swoim zakresem, co najmniej roboty kubaturowe, sanitarne, elektryczne.
Zdolne Za spełnienie tego warunku Zamawiający uzna dysponowanie osobami, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia i posiadają uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno - budowlanej, energetycznej, telekomunikacyjno-telefonicznej, wodociągowej ,sanitarnej, gazowej, instalacyjnej urządzeń cieplnych i wentylacyjnych, informatycznej;
Sytuacja Za spełnienie tego warunku Zamawiający uzna dysponowanie środkami lub posiadanie zdolności kredytowej w kwocie min. 700 000,00 PLN.
Oswiadczenie potwierdzenia 2 Tak
Oswiadczenie potwierdzenia 9 Tak
Oswiadczenie potwierdzenia 10 Tak
Oswiadczenie potwierdzenia 12 Tak
Oswiadczenie potwierdzenia 13 Tak
Oswiadczenie potwierdzenia 15 Tak
Oswiadczenie potwierdzenia 17 Tak
Oswiadczenie potwierdzenia opis 17 W przypadku, gdy wykazując spełnienie warunków udziału w postępowaniu, Wykonawca polega na zasobach (wiedzy, doświadczeniu, osobach zdolnych lub zdolnościach finansowych) innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy PZP, składa następujące oświadczenia i dokumenty: - pisemne zobowiązanie w formie oświadczenia tych podmiotów do oddania wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia; - informacja banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotycząca podmiotów trzecich, potwierdzająca wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową tych podmiotów, wystawiona nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert;
Oswiadczenia wykluczenia 1 Tak
Oswiadczenia wykluczenia 2 Tak
Oswiadczenia wykluczenia 3 Tak
Oswiadczenia wykluczenia 4 Tak
Dok grup kap 1 Tak
Dokument podmiotów Tak
Dok podm zag 2 Tak
Niepełnosprawne Nie
Kod trybu zamówienia PN
Czy zmiana umowy Tak
Zmiana umowy 1. Istotne dla stron postanowienia określa Wzór umowy. Złożenie oferty jest równoznaczne z zaakceptowaniem załączonego wzoru umowy i zawartych we wzorze klauzul. 2. Zamawiający przewiduje zmiany w warunkach zawartej umowy na zasadach określonych w § 8 - zmiany umowy (załącznik nr 7 - wzór umowy)
Kod kryterium A
Adres strony internetowej siwz http://zagnansk.biuletyn.net/
Adres uzyskania siwz Urząd Gminy w Zagnańsku ul. Spacerowa 8, 26-050 Zagnańsk
Data składania wniosków 13/05/2014
Godzina składania wniosków 10:00
Miejsce Urząd Gminy Zagnańsk, ul. Spacerowa 8, Punkt Obsługi Interesanta
Termin Obowiązuje termin
Termin związania ofertą 30
Czy unieważnienie Nie
Informacje dodatkowe Projekt dofinansowany ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego - Program Wieloletni Kultura + Priorytet Biblioteka + Infrastruktura Bibliotek.
Repozytorium wiedzy Urzędu Zamówień Publicznych  

Niezbędnik każdego uczestnika postępowania przetargowego - zebrane w jednym miejscu wszystkie najważniejsze dokumenty prawne...

Gwarancja ceny artykułów biurowych - pętla na szyi?  

W postępowaniach przetargowych podanie najniższej ceny jest w dalszym ciągu głównym, a często jedynym kryterium...

Nowa linia długopisów SCHNEIDER Slider Xite, XB  

Długopisy SCHNEIDER Slider Xite, XB wyposażone w wymienny wkład Slider 710 XB to idealne narzędzie do codziennej pracy w...

przetargibiurowe.pl  (+48) 600 092 062

Godziny pracy:  Biuro, live chat: 800 - 1700  Wsparcie online: 24h

Michał Troc Biuro obsługi klienta  

Szanowni Klienci! Drodzy Państwo!

Dbamy o Twoją prywatność

Zanim klikniesz „Przejdź do serwisu”, prosimy o przeczytanie tej informacji. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas i naszych zaufanych partnerów oraz przekazujemy informacje o naszej polityce prywatności w tym o tzw. cookies. Klikając „Przejdź do serwisu”, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez nas i naszych zaufanych partnerów, Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowych, w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych w celu ustalenia Twoich potencjalnych zainteresowań dla dostosowania reklamy i oferty), w tym na umieszczanie tzw. cookies na Twoich urządzeniach i ich odczytywanie, kliknij przycisk „Przejdź do serwisu”.

Jeśli nie chcesz wyrazić zgody lub ograniczyć jej zakres, kliknij „Szczegóły”, gdzie znajdziesz wszelkie informacje o tym jak to zrobić . Te same informacje znajdziesz także na podstronie z naszą polityką prywatności obowiązującą od 25 maja 2018.

W przypadku użytkowników zalogowanych, ważna jest Państwa wcześniejsza zgoda której udzieliliście podczas zakładania konta. Każda Państwa zgoda jest dobrowolna i można ją w dowolnym momencie wycofać.

Polityka prywatności (rozwiń) Klauzula Informacyjna (rozwiń) Lista Zaufanych Partnerów (rozwiń)