Audyt bezpieczeństwa oraz przygotowanie do certyfikacji Platformy Lokalizacyjno-Informacyjnej z Centralną Bazą Danych (PLI CBD) w ramach realizacji Projektu Rozbudowa Platformy Lokalizacyjno-Informacyjnej z Centralną Bazą Danych (PLICBD2) - POIG.07.01.00-00-051/12

Data publikacji 2014-11-26
Data zakończenia 2014-12-15 14:00:00
Instytucja Urząd Komunikacji Elektronicznej
Miejscowość Warszawa
Województwo mazowieckie
Branża
  • Usługi doradztwa w zakresie audytu komputerowego oraz sprzętu komputerowego,
  • Usługi audytu komputerowego i testowania komputerów,
  • Usługi audytu komputerowego

Szczegóły

Numer ogłoszenia 245331 / 2014
Typ dokumentu ZP-400
Kod CPV 728000008, 728100001, 721500001
Adres strony internetowej siwz
BZP Zobacz

Przedmiot zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie przez Wykonawcę na rzecz Zamawiającego audytu bezpieczeństwa systemu informatycznego PLI CBD oraz przygotowanie do certyfikacji na zgodność z normami z zakresu zarządzania usługami informatycznymi oraz z zakresu bezpieczeństwa informacji i przeprowadzenie szkoleń. W ramach przedmiotu zamówienia Wykonawca wykona na rzecz Zamawiającego następujące usługi (zadania):
1) przygotowanie i przeprowadzenie szkoleń:
- wprowadzające dla zespołu wdrażającego system w zakresie ochrony informacji, zarządzania usługami informatycznymi, inwentaryzacji aktywów informacyjnych oraz oceny ryzyka teleinformatycznego;
- z zakresu projektowania i wdrażania Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji wg powszechnie obowiązujących norm w tym zakresie np. PN-ISO-IEC 27001 lub równoważnej;
- z zakresu projektowania i wdrażania Systemu Zarządzania Usługami Informatycznymi wg powszechnie obowiązujących norm w tym zakresie np. PN-ISO-IEC 20000-1 lub równoważnej;
2) wykonanie audytu ochrony danych osobowych w celu zbadania procesów przetwarzania danych osobowych w Systemie PLI CBD. Wykonawca dokona weryfikacji stanu faktycznego z opisanymi procesami w posiadanych przez Zamawiającego dokumentach (Polityka Bezpieczeństwa i Instrukcja Zarządzania Systemem Informatycznym) oraz z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa i standardami;
3) opracowanie i przekazanie Zamawiającemu planu wdrożenia oraz wdrożenie Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji i Ciągłością Działania zgodnie z wymaganiami powszechnie obowiązujących norm w tym zakresie np. PN-ISO-IEC 27001 lub równoważnej oraz powszechnie obowiązujących norm:
- w odniesieniu do ustanawiania zabezpieczeń np. PN-ISO-IEC 17799 lub równoważnej;
- w odniesieniu do zarządzania ryzykiem np. PN-ISO-IEC 27005 lub równoważnej;
- w odniesieniu do odtwarzania techniki informatycznej po katastrofie w ramach zarządzania ciągłością działania np. PN-ISO-IEC 24762 lub równoważnej;
4) opracowanie i przekazanie Zamawiającemu planu wdrożenia oraz wdrożenie Systemu Zarządzania Usługami Informatycznymi zgodnie z wymaganiami powszechnie obowiązujących norm w tym zakresie np. PN-ISO-IEC 20000-1 lub równoważnej;
5) wykonanie testów penetracyjnych Systemu PLI CBD w zakresie funkcjonalności aplikacji PLI CBD związanej z przenoszeniem numerów, systemem obsługi użytkowników oraz modułem do administrowania aplikacją PLI CBD;
6) dokonanie przeglądu konfiguracji wybranych urządzeń wchodzących w skład Systemu PLI CBD;
7) przygotowanie i przeprowadzenie szkoleń obejmujących tematykę bezpieczeństwa informacji oraz zarządzania usługami informatycznymi dla audytorów wewnętrznych:
- z zakresu Audytor wewnętrzny systemu zarządzania bezpieczeństwem informacji wg powszechnie obowiązujących norm w tym zakresie np. PN- ISO-IEC 27001 lub równoważnej;
- z zakresu Audytor wewnętrzny systemu zarządzania usługami informatycznymi wg powszechnie obowiązujących norm w tym zakresie np. PN-ISO-IEC 20000-1 lub równoważnej;
8) przygotowanie do procesu certyfikacji Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji zgodnie z wymaganiami powszechnie obowiązujących norm w tym zakresie np. PN-ISO-IEC 27001 lub równoważnej oraz przygotowanie do procesu certyfikacji Systemu Zarządzania Usługami Informatycznymi zgodnie z wymaganiami powszechnie obowiązujących norm w tym zakresie np. wymaganiami normy PN-ISO-IEC 20000-1 lub równoważnej;
9) wykonywanie asysty powdrożeniowej w okresie 12 miesięcy od daty podpisania protokołu odbioru końcowego.
Wszędzie tam, gdzie przedmiot zamówienia jest opisany poprzez wskazanie znaków towarowych, patentów, norm, aprobat, standardów lub pochodzenia, Zamawiający dopuszcza zastosowanie przez Wykonawcę rozwiązań równoważnych w stosunku do opisanych w niniejszym dokumencie, pod warunkiem, że będą one posiadały, co najmniej takie same lub lepsze parametry funkcjonalne i nie obniżą określonych w niniejszej specyfikacji standardów. W rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 roku w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz.U z 2012, poz. 526 z późn. zm.) w rozdziale IV Minimalne wymagania dla systemów teleinformatycznych w par. 15 pkt 3 wskazane jest wprost, że wymagania zawarte w tym rozporządzeniu odnoszące się do sposobu projektowania, wdrażania i eksploatowania systemów teleinformatycznych uznaje się za spełnione jeżeli odbywają się z uwzględnieniem Polskich Norm: PN- ISO-IEC 20000-1 i PN-ISO-IEC 20000-2. Natomiast w par. 20 ww. rozporządzenia wskazane jest, że wymagania w zakresie zarządzania bezpieczeństwem informacji uznaje się za spełnione, jeżeli system zarządzania bezpieczeństwem informacji został opracowany na podstawie Polskiej Normy PN-ISO-IEC 27001. 2. Szczegółowo opis przedmiotu zamówienia określony został w projekcie umowy, stanowiącym załącznik nr 7 do niniejszej SIWZ oraz załącznikach do umowy

Dodatkowe informacje

Biuletyn 1
Nazwa Urząd Komunikacji Elektronicznej
Ulica ul. Kasprzaka 18/20
Nr domu 18/20
Miejscowość Warszawa
Kod Pocztowy 01-211
Województwo mazowieckie
Tel 022 5349259, 5349169
Fax 022 5349341
Internet www.uke.gov.pl
Regon 01751079400000
E-mail m.nowak@uke.gov.pl
Obowiązkowa Tak
Dotyczy 1
Rodzaj zamówienia Administracja rządowa centralna
Rodz zam U
Czy częsci Nie
Czy dopusza się złożenie oferty wariantowej Nie
Czy dialog Nie
Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających Nie
Czas D
Data zakończenia 30/06/2016
Wadium Każdy Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swoją ofertę wadium w wysokości 6 000,00 zł (sześć tysięcy złotych), zgodnie z pkt 10 Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ)
Zaliczka Nie
Wiedza Wykonawca zobowiązany jest wykazać, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie w ramach wykonanych lub wykonywanych usług, należycie wykonał co najmniej usługi spełniające poniżej określone wymagania: a) 2 (dwa) audyty bezpieczeństwa systemu informatycznego, których głównym przedmiotem były testy penetracyjne, b) 2 (dwa) audyty bezpieczeństwa systemu informatycznego, których głównym przedmiotem były przeglądy konfiguracji urządzeń informatycznych, c) 2 (dwa) audyty bezpieczeństwa systemu informatycznego, których głównym przedmiotem był audyt bezpieczeństwa danych osobowych, d) 2 (dwie) usługi, których głównym przedmiotem było opracowanie, wdrożenie oraz przygotowanie do certyfikacji Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji i Ciągłością Działania (SZBI) zgodnie z powszechnie obowiązującymi normami w tym zakresie, e) 2 (dwie) usługi, których głównym przedmiotem było opracowanie, wdrożenie oraz przygotowanie do certyfikacji Systemu Zarządzania Usługami Informatycznymi (SZUI) - zgodnie z powszechnie obowiązującymi normami w tym zakresie. Łączna wartość wykonanych wszystkich wyżej wymienionych audytów i usług, od pkt a) do e), nie może być niższa niż 300 000,00 złotych brutto. Zamawiający uzna warunek za spełniony, gdy Wykonawca przedstawi wykonanie wszystkich wyżej wymienionych audytów i usług od pkt a) do e), w ramach jednego zamówienia lub kilku zamówień
Potencjał Zamawiający nie określa szczegółowego warunku w tym zakresie
Zdolne Wykonawca zobowiązany jest wykazać, że dysponuje osobami, które posiadają poniżej określone wykształcenie i doświadczenie: a) Kierownik Projektu, posiadający: - wykształcenie wyższe; - minimum 3-letnie doświadczenie na stanowisku Kierownika Projektu; - w okresie ostatnich 3 lat (przed upływem terminu składania ofert), kierował zespołem specjalistów prowadzących audyty bezpieczeństwa systemów informatycznych w zakresie: testów penetracyjnych, przeglądu konfiguracji urządzeń, audytu bezpieczeństwa danych osobowych oraz wdrożył System Zarządzania Usługami Informatycznymi zgodny z powszechnie obowiązującymi normami w tym zakresie i System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji zgodny z powszechnie obowiązującymi normami w tym zakresie oraz doświadczeniem w realizacji minimum jednego projektu zakończonego uzyskaniem akredytowanego certyfikatu zgodności z powszechnie obowiązującymi normami w zakresie zarządzania usługami informatycznymi i powszechnie obowiązującymi normami w zakresie zarzadzania bezpieczeństwem informacji; b) Konsultant 1 posiadający: - wykształcenie wyższe; - minimum 3-letnie doświadczenie na stanowisku Konsultanta w tym uczestnictwo w co najmniej dwóch projektach wdrożeniowych systemów Zarządzania Usługami Informatycznymi zgodnych z powszechnie obowiązującymi normami w tym zakresie; c) Konsultant 2 posiadający: - wykształcenie wyższe; - minimum 3-letnie doświadczenie na stanowisku Konsultanta w tym uczestnictwo w co najmniej dwóch projektach wdrożeniowych systemów Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji zgodnych z powszechnie obowiązującymi normami w tym zakresie; d) 2 (dwóch) Ekspertów ds. Bezpieczeństwa teleinformatycznego posiadających: - wykształcenie wyższe techniczne; - minimum 5-letnie doświadczenie w wykonywaniu testów penetracyjnych i przeglądu konfiguracji urządzeń informatycznych oraz uczestniczyły w wykonaniu co najmniej czterech audytach bezpieczeństwa systemów informatycznych w zakresie: testów penetracyjnych oraz przeglądu konfiguracji. Jedna wskazana w wykazie, o którym mowa w pkt III.4.1) niniejszego ogłoszenia osoba może potwierdzić spełnianie warunku tylko dla jednej wskazanej powyżej funkcji
Sytuacja Wykonawca zobowiązany jest wykazać, że posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę minimum 300.000,00 zł (słownie: trzysta tysięcy złotych)
Oswiadczenie potwierdzenia 4 Tak
Oswiadczenie potwierdzenia 5 Tak
Oswiadczenie potwierdzenia opis 5 Wykonawca w wykazie zobowiązany jest do wskazania usług potwierdzających spełnienie warunku udziału w postępowaniu, określonego w III.3.2) Ogłoszenia tj. wskazania usług spełniających poniżej określone wymagania: a) 2 (dwa) audyty bezpieczeństwa systemu informatycznego, których głównym przedmiotem były testy penetracyjne, b) 2 (dwa) audyty bezpieczeństwa systemu informatycznego, których głównym przedmiotem były przeglądy konfiguracji urządzeń informatycznych, c) 2 (dwa) audyty bezpieczeństwa systemu informatycznego, których głównym przedmiotem był audyt bezpieczeństwa danych osobowych, d) 2 (dwie) usługi, których głównym przedmiotem było opracowanie, wdrożenie oraz przygotowanie do certyfikacji Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji i Ciągłością Działania (SZBI) zgodnie z powszechnie obowiązującymi normami w tym zakresie, które zakończyły się uzyskaniem przez Zamawiającego certyfikatu na zgodność z powszechnie obowiązującą normą w tym zakresie, e) 2 (dwie) usługi, których głównym przedmiotem było opracowanie, wdrożenie oraz przygotowanie do certyfikacji Systemu Zarządzania Usługami Informatycznymi (SZUI) - zgodnie z powszechnie obowiązującymi normami w tym zakresie które zakończyły się uzyskaniem przez Zamawiającego certyfikatu na zgodność z powszechnie obowiązującymi normami w tym zakresie. Łączna wartość wykonanych wszystkich wyżej wymienionych audytów i usług, od pkt a) do e), nie może być niższa niż 350 000,00 złotych brutto. Zamawiający uzna warunek za spełniony, gdy Wykonawca przedstawi wykonanie wszystkich wyżej wymienionych audytów i usług od pkt a) do e), w ramach jednego zamówienia lub kilku zamówień.
Oswiadczenie potwierdzenia 9 Tak
Oswiadczenie potwierdzenia 13 Tak
Oswiadczenia wykluczenia 1 Tak
Oswiadczenia wykluczenia 2 Tak
Dok grup kap 1 Tak
Dokument podmiotów Tak
Inne dokumenty 1) formularz oferty sporządzony według wzoru stanowiącego Załącznik nr 1 do SIWZ, 2) w przypadku Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, dokument ustanawiający pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego; 3) pełnomocnictwo w przypadku, gdy uprawnienie do podpisania oferty nie wynika bezpośrednio ze złożonego w ofercie odpisu z właściwego rejestru lub ewidencji; 4) Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia, zdolnościach finansowych lub ekonomicznych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia. Podmiot, który zobowiązał się do udostepnienia zasobów zgodnie z art. 26 ust. 2b ustawy, odpowiada solidarnie z Wykonawcą za szkodę Zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy; 5) jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa wyżej w ogłoszeniu - w pkt III. 4.3.1), zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji Wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem. Dokument powinien być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania oferty; 6) oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu sporządzone według wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do SIWZ, 7) jeżeli z uzasadnionej przyczyny Wykonawca nie może przedstawić dokumentów dotyczących sytuacji finansowej i ekonomicznej, może przedstawić inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdza spełnianie opisanego w pkt III.3.5) ogłoszenia warunku, 8) jeżeli kwoty w dokumentach wymienionych w pkt III.4.1) ogłoszenia podane zostaną w innej walucie niż w złotych polskich, Wykonawca zobowiązany jest dokonać ich przeliczenia na złote według średniego kursu NBP na dzień opublikowania ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych; 9) harmonogram prac, o którym mowa w pkt 19.3 SIWZ. Zamawiający nie narzuca szczególnej formy Harmonogramu prac, przy czym zaznacza się, iż ww. Harmonogram prac powinien być przygotowany w sposób umożliwiający dokonanie oceny w oparciu o kryteria zawarte w SIWZ.
Niepełnosprawne Nie
Kod trybu zamówienia PN
Czy zmiana umowy Tak
Zmiana umowy Zamawiający dopuszcza możliwości zmiany umowy zawartej z Wykonawcą. Zmiana umowy jest możliwa jedynie w szczególnie uzasadnionych okolicznościach i na warunkach określonych w SIWZ.
Kod kryterium B
Kryt 1p 90
Kryt 2 Harmonogram prac - którego opis zamiesczono w pkt 19 SIWZ
Kryt 2p 10
Adres strony internetowej siwz www.uke.gov.pl
Adres uzyskania siwz Urząd Komunikacji Elektronicznej, 01-211 Warszawa, ul. Kasprzaka 18/20, pok. 314 lub na stronie internetowej Zamawiającego
Data składania wniosków 15/12/2014
Godzina składania wniosków 14:00
Miejsce Urząd Komunikacji Elektronicznej, 01-211 Warszawa, ul. Kasprzaka 18/20, pokój nr 4 (Kancelaria ogólna)
Termin Obowiązuje termin
Termin związania ofertą 30
Informacje dodatkowe Realizacja zamówienia, następuje częściowo poprzez dofinansowanie Unii Europejskiej ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach VII Osi Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka. Numer referencyjny nadany sprawie przez Zamawiającego - BAK-WZP-231-28/14
Czy unieważnienie Nie
Uprawnienie Zamawiający nie określa szczegółowego warunku w tym zakresie
Repozytorium wiedzy Urzędu Zamówień Publicznych  

Niezbędnik każdego uczestnika postępowania przetargowego - zebrane w jednym miejscu wszystkie najważniejsze dokumenty prawne...

Gwarancja ceny artykułów biurowych - pętla na szyi?  

W postępowaniach przetargowych podanie najniższej ceny jest w dalszym ciągu głównym, a często jedynym kryterium...

Nowa linia długopisów SCHNEIDER Slider Xite, XB  

Długopisy SCHNEIDER Slider Xite, XB wyposażone w wymienny wkład Slider 710 XB to idealne narzędzie do codziennej pracy w...

przetargibiurowe.pl  (+48) 600 092 062

Godziny pracy:  Biuro, live chat: 800 - 1700  Wsparcie online: 24h

Michał Troc Biuro obsługi klienta  

Szanowni Klienci! Drodzy Państwo!

Dbamy o Twoją prywatność

Zanim klikniesz „Przejdź do serwisu”, prosimy o przeczytanie tej informacji. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas i naszych zaufanych partnerów oraz przekazujemy informacje o naszej polityce prywatności w tym o tzw. cookies. Klikając „Przejdź do serwisu”, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez nas i naszych zaufanych partnerów, Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowych, w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych w celu ustalenia Twoich potencjalnych zainteresowań dla dostosowania reklamy i oferty), w tym na umieszczanie tzw. cookies na Twoich urządzeniach i ich odczytywanie, kliknij przycisk „Przejdź do serwisu”.

Jeśli nie chcesz wyrazić zgody lub ograniczyć jej zakres, kliknij „Szczegóły”, gdzie znajdziesz wszelkie informacje o tym jak to zrobić . Te same informacje znajdziesz także na podstronie z naszą polityką prywatności obowiązującą od 25 maja 2018.

W przypadku użytkowników zalogowanych, ważna jest Państwa wcześniejsza zgoda której udzieliliście podczas zakładania konta. Każda Państwa zgoda jest dobrowolna i można ją w dowolnym momencie wycofać.

Polityka prywatności (rozwiń) Klauzula Informacyjna (rozwiń) Lista Zaufanych Partnerów (rozwiń)