Uzupełnienie elementów małej architektury na terenach pofortecznych Starego Miasta w Zamościu oraz naprawa uszkodzonych alejek z nawierzchni Hansegrand oraz wykonanie nowych na terenie Parku Miejskiego w Zamościu przy urządzeniach fitness. realizowane w ramach Projektu Zamość miasto UNESCO, Pomnik Historii RP produktem turystycznym polskiej gospodarki. Projekt współfinansowany z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka 2007-2013. 6. Oś Priorytetowa Polska Gospodarka na rynku międzynarodowym

Data publikacji 2015-07-22
Data zakończenia 2015-08-06 10:00:00
Instytucja Miasto Zamość
Miejscowość Zamość
Województwo lubelskie
Branża
  • Różne siedziska i krzesła

Szczegóły

Numer ogłoszenia 185172 / 2015
Typ dokumentu ZP-400
Kod CPV 451112914, 452332609, 452622106, 391136003, 349284806
Adres strony internetowej siwz
BZP Zobacz

Przedmiot zamówienia

1. Opis przedmiotu zamówienia
1.1. Przedmiotem zamówienia jest uzupełnienie elementów małej architektury na terenach pofortecznych Starego Miasta w Zamościu oraz naprawa uszkodzonych alejek z nawierzchni Hansegrand oraz wykonanie nowych na terenie Parku Miejskiego w Zamościu przy urządzeniach fitness.

1.2. Zakres prac:

1.2.1. W zakresie uzupełnienia elementów małej architektury na terenach pofortecznych Starego Miasta w Zamościu:

Uzupełnienie istniejących elementów małej architektury o następujące elementy:
Ławki - 29 szt.
Kosze parkowe - 31 szt.
Stojaki na rowery -4 szt.
Gabloty/tablice z regulaminem - 11szt
Śmietniki - 15 szt.

Elementy stanowiące uzupełnienie małej architektury zostały rozmieszczone przy ciągach komunikacyjnych w miejscach łatwo dostępnych. Z uwagi na zachowanie jednolitej stylistyki ławki i kosze w parku posiadać będą stylistykę istniejących ławek i koszy.

Ławki z oparciem
Konstrukcja:
1) stelaż z żeliwa malowany farbą chlorokauczukową w kolorze (RAL 6009), śruby, nakrętki i podkładki - stalowe ocynkowane,
2) siedzisko i oparcie z drewnianych desek dębowych, bez sęków, ilość desek - 3 szt. o gr. min. 40mm, o zaokrąglonych krawędziach, impregnowane, i malowane w kolorze palisander.
Parametry techniczne:
1) długość min.180cm
2) wysokość całkowita min. 90cm
3) wysokość siedziska min. 42-44cm
3) szerokość siedziska min. 50cm
Sposób montażu:
Stelaż przystosowany do montażu na stałe do prefabrykatów betonowych o bryle prostopadłościanu za pomocą kołków rozporowych i śrub do wkopania na głębokość 80cm.

Kosze na odpady
Konstrukcja:
1) słupek i pojemnik ze stali nierdzewnej ażurowej o grubości 1,00mm, zabezpieczony od góry daszkiem z blachy, wyposażony w popielniczkę malowany farbą chlorokauczukową w kolorze 6009 wg palety RAL, śruby, nakrętki i podkładki - stalowe ocynkowane,
2) otwieranie: kluczem
Parametry:
1) wysokość całkowita min. 123cm
2) pojemność min. 35l
3) średnica min. 32cm
Sposób montażu:
Stelaż przystosowany do montażu na stałe do prefabrykatów betonowych o bryle prostopadłościanu za pomocą kołków rozporowych i śrub do wkopania na głębokość 80cm.

Gabloty/tablice
Konstrukcja:
Elementy stalowe i żeliwne: podkład cynkowy malowany proszkowo
-powierzchnia ekspozycyjna: płyta OSB lub blacha stalowa w kolorze 6009 wg palety RAL
Montaż poprzez przymocowanie do fundamentów betonowych kotwami
Parametry tablicy:
Wymiary: 200x 105 cm
powierzchnia ekspozycyjna jednej strony: 170x 80 cm Materiał: stal, żeliwo
Powłoki
antykorozyjne: cynkowanie proszkowe oraz malowanie proszkowe
Kolor: czarny, grafit, w kolorze 6009 wg palety RAL
Montaż: do zabetonowania.

Stojaki na rowery pięciostanowiskowy
Konstrukcja:
Elementy stalowe z profili zimnogiętych w układzie pionowym i poziomym (patrz część graficzna) . Konstrukcja zwieńczona gzymsem z kształtowników. Elementy metalowe należy ocynkować i pomalować proszkowo w kolorze 6009 wg palety RAL.
Całość przymocowana do fundamentów betonowych za pomocą kotew.
Parametry:
- szerokość: 67 cm
- wysokość: 92 cm
- długość 357 cm


Kosze na odpadki
Kosze zaprojektowano jako elementy całkowicie metalowe z blach na konstrukcji z profili zamkniętych. Kosz należy zamocować do fundamentu betonowego za pomocą kotew. Jedna ze ścianek kosza posiada otwierane drzwiczki umożliwiające odpowiednim służbom opróżnianie pojemnika. Pojemnik (wkład) należy wykonać z blachy ocynkowanej. Drzwiczki należy wyposażyć w zawiasy i zamek uniemożliwiający dostęp osobom niepowołanym. W blasze wieńczącej należy wykonać tłoczenie z perforowaną popielnicą. Wszystkie elementy stalowe należy ocynkować i pomalować proszkowo zgodnie z podaną kolorystyką. Kosze zaprojektowano jako konstrukcję z profili zimnogiętych z wypełnieniem z blachy stalowej. Jedną ze ścianek kosza należy wykonać jako otwierane drzwiczki umożliwiające odpowiednim służbom opróżnianie pojemnika. Drzwiczki należy wyposażyć w zawiasy i zamek uniemożliwiający dostęp osobom niepowołanym. Pojemnik (wkład) należy wykonać z blachy ocynkowanej. Kosz zwieńczony blachą z perforowaną popielnicą. Od spodu kosza należy przyspawać stopę z blachy stalowej z otworami montażowym. Wszystkie elementy stalowe należy wykonać w warunkach warsztatowych ze stali St3SY.
Fundamentowanie
Projekt zakłada wykonanie prefabrykowanego fundamentu betonowego, zbrojonego przeciwskurczowo, wykonywanego w warunkach warsztatowych według wytycznych dostawcy. Fundament należy wykonać z beto-nu licowego z fazowanymi krawędziami górnymi.
Mocowanie elementów
Stopę stalową należy przymocować do fundamentu kotwami wklejanymi M16.
Wykończenie:
Element stalowy należy w całości ocynkować i pomalować proszkowo w kolorze (RAL 6009).
Gabaryty: Wysokość: 93cm, Szerokość: 50 cm, Długość: 50 cm

1.2.2. W zakresie naprawy uszkodzonych alejek z nawierzchni Hansegrand oraz wykonanie nowych na terenie Parku Miejskiego w Zamościu przy urządzeniach fitness:
Projektuje się wykonanie nowych dojść z nawierzchnią Hansegrand do 4 urządzeń siłowych oraz dokonanie naprawy uszkodzonych fragmentów alejki już istniejącej.

Składniki:
Nawierzchnia składa się z czystego materiału budowlanego z wysokogatunkowych surowców, takich jak; łupki wysokogórskie, specjalny wiążący żwir i kamień naturalny. Nawierzchnia jest całkowicie przyjazna dla środowiska i podlega ustawicznej kontroli jakości.
Właściwości:
Nawierzchnia nie kruszy i nie pyli się, jest odporna na działanie zewnętrznych warunków atmosferycznych oraz łatwy w obróbce. Posiada wysoką odporność na ciężar, ścieranie i jest nie brudzący.
Nawierzchnia nadaje się na powierzchnie przeznaczone dla wózków inwalidzkich.
Dane techniczne:
Nawierzchnia posiada grubość ziarna od 0 do 11 mm, waga wynosi 2,00 tony/m3.


1.3. Szczegółowy opis wykonania i zakres robót zawarty jest w dokumentacji technicznej (stanowiącej załącznik nr 9 do SIWZ), obejmującej:
- Uzupełnienie elementów małej architektury na terenach pofortecznych Starego Miasta w Zamościu, opracował: inż. Andrzej Młynarski, czerwiec 2015,
- Naprawa uszkodzonych alejek z nawierzchnią Hansegrand oraz wykonanie nowych na terenie Parku Miejskiego w Zamościu przy urządzeniach fitness, opracował: inż. Andrzej Młynarski
oraz w Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót (stanowiącej załącznik nr 10 do SIWZ)
1.4. Dokładną lokalizację wszystkich elementów małej architektury należy ustalić na budowie, po akceptacji przedstawiciela Inwestora.
1.5. Występujące w dokumentacji nazwy własne producentów lub wyrobów zostały użyte wyłącznie w celu wskazania założonego standardu przyjętych rozwiązań. Wskazanie technologii HanseGrand jest niezbędne, ponieważ zamówienie dotyczy kontynuacji, uzupełnienia już zrealizowanych robót budowlanych w ramach Projektu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka. Nawierzchnie wykonane na tym terenie zostały zrealizowane w technologii HanseGrand. Zamówienie opisane jest dokumentacją projektową POIG w części już zrealizowaną. Rysunki firmowane przez Biuro Projektowe REDAN i chronione prawem autorskim zawierają nazwę technologii wykonania nawierzchni - HanseGrand. Zgodnie z art. 30 ust. 4 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający dopuszcza zastosowanie rozwiązań równoważnych. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne jest zobowiązany wykazać, że spełniają one wymagania określone przez Zamawiającego o parametrach nie gorszych od podanych w SIWZ i w załącznikach do SIWZ.

1.6. Lokalizacja robót budowlanych: Zamość, tereny poforteczne Starego Miasta w Zamościu.

Dodatkowe informacje

Biuletyn 1
Nazwa Miasto Zamość
Ulica Rynek Wielki 13
Nr domu 13
Miejscowość Zamość
Kod Pocztowy 22-400
Województwo lubelskie
Tel 084 6392084
Fax 084 6393054
Internet www.zamosc.pl
Regon 95036874700000
E-mail zamowienia@zamosc.um.gov.pl
Obowiązkowa Tak
Dotyczy 1
Rodzaj zamówienia Administracja samorządowa
Rodz zam B
Czy częsci Nie
Czy dopusza się złożenie oferty wariantowej Nie
Czy dialog Nie
Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających Nie
Czas D
Data zakończenia 08/10/2015
Wadium 1. Warunkiem udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia jest wniesienie wadium w wysokości: 4.000,00 zł (słownie: cztery tysiące złotych 00/100). 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach określonych w art. 45 ust. 6 ustawy Prawo zamówień publicznych, tj.: a) pieniądzu, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jedn. Dz.U. z 2007r. Nr 42, poz.275 z późn. zm.). 3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na konto: PKO Bank Polski S.A. Oddział w Zamościu, nr konta 74 1020 5356 0000 1102 0007 7768.
Zaliczka Nie
Uprawnienie Zamawiający nie wyznacza szczegółowych warunków w tym zakresie. Wykonawca potwierdza spełnianie warunku poprzez złożenie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu.
Wiedza Zamawiający przy ocenie spełniania przez Wykonawcę warunku wiedzy i doświadczenia będzie brał pod uwagę wyłącznie roboty budowlane wykonane w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, które zostaną poparte dowodami dotyczącymi najważniejszych robót, określającymi, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazującymi, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. Zamawiający uzna, że Wykonawca posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie, jeżeli w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie - wykaże się wykonaniem co najmniej 1 roboty budowlanej polegającej na wykonaniu robót budowlanych przy układaniu nawierzchni, fundamentowaniu oraz montowaniu elementów małej architektury znajdujących się na terenach objętych ścisłą ochroną konserwatorską o wartości co najmniej 100.000,00 zł brutto oraz załączy dowody określające, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujące, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. Wartości pieniężne wskazane w dokumentach złożonych przez Wykonawcę dotyczące warunków udziału w postępowaniu, podane w walutach innych niż PLN, Wykonawca przeliczy na złote polskie wg średniego kursu walut NBP z dnia publikacji ogłoszenia o niniejszym zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. Jeżeli w dniu ogłoszenia o zamówieniu nie będzie opublikowany średni kurs walut przez NBP, Wykonawca powinien przyjąć kurs przeliczeniowy z ostatniej opublikowanej tabeli kursów NBP przed dniem publikacji ogłoszenia o zamówieniu.
Potencjał Zamawiający nie wyznacza szczegółowych warunków w tym zakresie. Wykonawca potwierdza spełnianie warunku poprzez złożenie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu.
Zdolne Wykonawca wykaże dysponowanie osobami o odpowiednich kwalifikacjach zawodowych, doświadczeniu i wykształceniu niezbędnym do wykonania zamówienia. Wykonawca wykaże dysponowanie osobą o odpowiednich uprawnieniach, tj. kierownikiem budowy - posiadającym uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów. Kierownik budowy powinien posiadać uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (tekst jedn. Dz.U. z 2013r. poz. 1409 z późn. zm.) oraz rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11 września 2014r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz.U. z 2014r. poz. 1278) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów. Zgodnie z art. 12a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (tekst jedn. Dz.U. z 2013r. poz. 1409 z późn. zm.) samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, określone w art. 12 ust. 1 ustawy mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych. Regulację odrębną stanowią przepisy ustawy z dnia 18 marca 2008r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz.U. z 2008r. Nr 63 poz.394, z późn. zm.).
Sytuacja Wykonawca wykaże: ­ posiadanie środków finansowych lub zdolności kredytowej w wysokości co najmniej 100.000,00 zł, ­ posiadanie opłaconej polisy, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia w wysokości co najmniej 100.000,00 zł. Wartości pieniężne wskazane w dokumentach złożonych przez Wykonawcę dotyczące warunków udziału w postępowaniu, podane w walutach innych niż PLN, Wykonawca przeliczy na złote polskie wg średniego kursu walut NBP z dnia publikacji ogłoszenia o niniejszym zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. Jeżeli w dniu ogłoszenia o zamówieniu nie będzie opublikowany średni kurs walut przez NBP, Wykonawca powinien przyjąć kurs przeliczeniowy z ostatniej opublikowanej tabeli kursów NBP przed dniem publikacji ogłoszenia o zamówieniu.
Oswiadczenie potwierdzenia 2 Tak
Oswiadczenie potwierdzenia 3 Tak
Oswiadczenie potwierdzenia opis 3 Zamawiający uzna, że Wykonawca posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie, jeżeli w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie - wykaże się wykonaniem co najmniej 1 roboty budowlanej polegającej na wykonaniu robót budowlanych przy układaniu nawierzchni, fundamentowaniu oraz montowaniu elementów małej architektury znajdujących się na terenach objętych ścisłą ochroną konserwatorską o wartości co najmniej 100.000,00 zł brutto oraz załączy dowody określające, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujące, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.
Oswiadczenie potwierdzenia 9 Tak
Oswiadczenie potwierdzenia 10 Tak
Oswiadczenie potwierdzenia 12 Tak
Oswiadczenie potwierdzenia 13 Tak
Oswiadczenie potwierdzenia 15 Tak
Oswiadczenie potwierdzenia 16 Tak
Oswiadczenia wykluczenia 1 Tak
Oswiadczenia wykluczenia 2 Tak
Oswiadczenia wykluczenia 3 Tak
Oswiadczenia wykluczenia 4 Tak
Oswiadczenia wykluczenia 5 Tak
Oswiadczenia wykluczenia 6 Tak
Oswiadczenia wykluczenia 7 Tak
Dok grup kap 1 Tak
Dokument podmiotów Tak
Dok podm zag 2 Tak
Dok podm zag 3 Tak
Dok podm zag 4 Tak
Dok podm zag 5 Tak
Inne dokumenty Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia, zdolnościach finansowych lub ekonomicznych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia.
Niepełnosprawne Nie
Kod trybu zamówienia PN
Czy zmiana umowy Tak
Zmiana umowy 1. Zamawiający na podstawie art. 144 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych przewiduje możliwość zmiany zawartej umowy w następujących przypadkach: 1) zmiana osób wyznaczonych do pełnienia funkcji, jak też powołania nowych, w przypadku: - śmierci, - rozwiązania stosunku pracy, - utraty uprawnień niezbędnych do wykonywania funkcji w ramach niniejszego zamówienia, - choroby powyżej 14 dni potwierdzonej zaświadczeniem lekarskim, - urlopu wypoczynkowego osób wyznaczonych do realizacji zamówienia - na czas tego urlopu, - innych zdarzeń losowych zaistniałych z przyczyn niezależnych od Zamawiającego oraz Wykonawcy, skutkujących obiektywną niemożliwością pełnienia funkcji przez daną osobę, wynikających z okoliczności, których mimo zachowania należytej staranności nie można było przewidzieć przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. Zmiana osób wyznaczonych do pełnienia funkcji, jak też powołanie nowych, będzie możliwa na uzasadniony obiektywnymi okolicznościami wniosek Wykonawcy po zaakceptowaniu przez Zamawiającego kandydatury innej osoby spełniającej warunki zawarte w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, co oznacza, że kwalifikacje nowo wprowadzonych osób muszą być takie same albo wyższe od kwalifikacji personelu wykazanego w ofercie. Wniosek, o którym mowa w zdaniu powyżej, Wykonawca przedkłada Zamawiającemu. 2) zmiana podwykonawcy lub rezygnacja z udziału podwykonawcy przy realizacji przedmiotu zamówienia. Zmiana może nastąpić wyłącznie po przedstawieniu przez Wykonawcę oświadczenia podwykonawcy o jego rezygnacji z udziału w realizacji przedmiotu zamówienia oraz o braku roszczeń wobec Wykonawcy z tytułu realizacji umowy. Jeżeli zmiana dotyczy podmiotu trzeciego, na zasobach, którego Wykonawca opierał się wykazując spełnianie warunków udziału w postępowaniu, Zamawiający dopuści zmianę pod warunkiem, że nowy podwykonawca wykaże spełnianie warunków w zakresie nie mniejszym niż wskazane na etapie postępowania o udzielenie zamówienia przez dotychczasowego podwykonawcę. 3) zmiana terminów realizacji umowy w następujących sytuacjach: a) w przypadku przedłużania się procedury wyboru najkorzystniejszej oferty dopuszcza się przesunięcie terminów realizacji zamówienia, o których mowa w ust. 4.2 i 4.3 umowy, b) w przypadku wyrażenia zgody przez właściwą instytucję na przedłużenie okresu realizacji Projektu Zamość miasto UNESCO, Pomnik Historii RP produktem turystycznym polskiej gospodarki dopuszcza się przesunięcie terminów realizacji zamówienia, o których mowa w ust. 4.2 i 4.3 umowy, c) w przypadku wystąpienia robót zamiennych wprowadzonych na podstawie protokołu konieczności lub w przypadku zlecenia zamówienia dodatkowego w rozumieniu art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy Prawo zamówień publicznych, dopuszcza się zmianę terminów realizacji zamówienia, o których mowa w ust. 4.2 i 4.3 umowy, d) w przypadku wprowadzenia w trakcie realizacji zamiennych rozwiązań projektowych dopuszcza się zmianę terminów realizacji zamówienia, o których mowa w ust. 4.2 i 4.3 umowy, e) jeżeli zmiany będą następstwem działania organów sądowych lub administracyjnych, w szczególności dotyczących: - przekroczenia określonych przez prawo terminów wydawania przez organy administracji decyzji, zezwoleń itp., - odmowy wydania przez organy administracji wymaganych decyzji, zezwoleń, uzgodnień z przyczyn niezawinionych przez Zamawiającego, f) w przypadku konieczności uzyskania wyroku sądowego lub innego orzeczenia sądu lub organu administracyjnego, którego konieczności nie można było przewidzieć przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, g) w przypadku konieczności zaspokojenia roszczeń osób trzecich - w tym grup społecznych lub zawodowych nieartykułowanych lub niemożliwych do jednoznacznego określenia przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, h) w przypadku, gdy nastąpi zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu umowy, i) dopuszcza się zmianę terminów o których mowa w ust. 4.2 i 4.3. umowy, jeżeli realizacja przedmiotu umowy zostanie znacznie utrudniona lub uniemożliwiona przez warunki atmosferyczne, lub wykonanie pewnych prac wymaga określonych warunków atmosferycznych, j) dopuszcza się zmianę terminów o których mowa w ust. 4.2 i 4.3 umowy, jeżeli zmiana terminów realizacji umowy jest konieczna z powodu działania siły wyższej, tj. niezwykłych i nieprzewidzianych okoliczności niezależnych od strony, która się na nie powołuje i których konsekwencji mimo zachowania należytej staranności nie można było przewidzieć przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. Pod pojęciem siły wyższej na potrzeby niniejszego warunku, rozumieć należy zdarzenie zewnętrzne: - o charakterze niezależnym od stron, - którego nie można uniknąć ani któremu strony nie mogły zapobiec przy zachowaniu należytej staranności, - którego nie można przypisać drugiej stronie. Za siłę wyższą warunkującą zmianę umowy uważać się będzie w szczególności: - powódź, pożar, - silne wiatry, obfite opady atmosferyczne, ekstremalny upał lub mróz, szczególnie w dłuższym okresie i inne zdarzenia związane z działaniem sił natury, jeżeli uniemożliwią one lub znacznie utrudnią prowadzenie robót budowlanych. Za siłę wyższą warunkującą zmianę umowy uważać się będzie również: - zamieszki, strajki, ataki terrorystyczne, działania wojenne, - nagłe i długotrwałe przerwy w dostawie energii elektrycznej, - promieniowanie lub skażenia, - nieprzewidziane uszkodzenie lub zniszczenie obiektu budowlanego, urządzenia technicznego lub systemu urządzeń technicznych powodujące przerwę w ich używaniu lub utratę ich właściwości, bez których zrealizowanie założonego pierwotnie celu umowy stało się niemożliwe, - wystąpienie na obszarze, na którym realizowany jest przedmiot umowy zakażeń lub zachorowań na chorobę zakaźną lub innych zjawisk związanych ze zdrowiem w liczbie większej niż zwykle albo wystąpienie zakażeń lub chorób zakaźnych dotychczas niewystępujących. 4) zmiany w stosunku do dokumentacji projektowej: a) na wniosek Wykonawcy, w trakcie prowadzenia robót, mogą być dokonywane zmiany technologii i sposobu wykonania elementów robót. Dopuszcza się je tylko w przypadkach, gdy proponowane przez niego rozwiązanie jest równorzędne lub lepsze funkcjonalnie od tego, jakie przewiduje projekt, a jednocześnie nie spowoduje zwiększenia kosztów robót. W tym przypadku Wykonawca przedstawia projekt zamienny, zawierający opis proponowanych zmian, niezbędne rysunki i wycenę kosztów (kosztorys różnicowy obrazujący różnice pomiędzy kosztorysem ofertowym a proponowanym rozwiązaniem zamiennym). Wniosek taki wymaga akceptacji nadzoru autorskiego, zaopiniowania przez Inspektora nadzoru w formie protokołu konieczności i zatwierdzenia do realizacji przez Zamawiającego, b) na wniosek Zamawiającego, w trakcie prowadzenia robót, mogą być dokonywane zmiany technologii i sposobu wykonania elementów robót, jeżeli z punktu widzenia Zamawiającego zachodzi potrzeba zmiany rozwiązań zawartych w dokumentacji projektowej. Dopuszcza się je tylko w przypadkach, gdy proponowane rozwiązanie nie spowoduje zwiększenia kosztów robót. W tym przypadku Inspektor nadzoru sporządza protokół konieczności wraz z opinią w sprawie ich wykonania, celem akceptacji przez Zamawiającego. 5) zmiana kwoty wynagrodzenia Wykonawcy w przypadku zmiany stawki podatku VAT. Jeżeli w trakcie realizacji przedmiotu umowy nastąpi zmiana stawki podatku VAT dla robót objętych przedmiotem zamówienia, Strony dokonają odpowiedniej zmiany wynagrodzenia umownego. 6) inne zmiany niż wymienione w pkt 1 - 5 w następujących sytuacjach: a) zmiany prowadzące do likwidacji oczywistych omyłek pisarskich i rachunkowych w treści umowy, b) zmiany dotyczące nazwy, siedziby Wykonawcy lub jego formy organizacyjno-prawnej w trakcie trwania umowy, numerów kont bankowych oraz innych danych identyfikacyjnych, c) zmiany wskutek wystąpienia innych okoliczności nie wynikających z winy Wykonawcy ani Zamawiającego, których mimo zachowania należytej staranności nie można było przewidzieć przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, a zrealizowanie założonego pierwotnie celu umowy byłoby bez tych zmian niemożliwe lub zmiany te są korzystne dla Zamawiającego, d) dopuszczalne są wszelkie zmiany nieistotne rozumiane w ten sposób, że wiedza o ich wprowadzeniu na etapie postępowania o zamówienie nie wpłynęłaby na krąg podmiotów ubiegających się o zamówienie ani na wynik postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. 2. Z zastrzeżeniem pkt 16.3 i 16.4 powyższe zmiany zostaną wprowadzone aneksami i dokonane po przeprowadzeniu uzgodnień przez strony umowy, w formie pisemnej pod rygorem nieważności. 3. Zmiany o których mowa w pkt 16.1 ppkt 4 lit a i b, zostaną wprowadzone protokołem konieczności, zaakceptowanym przez Zamawiającego. 4. Zmiana osoby w przypadku, o którym mowa w pkt 16.1 ppkt 1 tiret piąte następuje poprzez pisemną akceptację Zamawiającego, poprzedzoną pozytywną opinią Inspektora nadzoru.
Kod kryterium B
Kryt 1p 97
Kryt 2 Okres gwarancji
Kryt 2p 3
Adres strony internetowej siwz www.bip.zamosc.um.gov.pl.
Adres uzyskania siwz SIWZ (materiały przetargowe) można także uzyskać nieodpłatnie w siedzibie Zamawiającego: Urząd Miasta Zamość ul. Pereca 12, 22-400 Zamość.
Data składania wniosków 06/08/2015
Godzina składania wniosków 10:00
Miejsce Oferty należy składać w pokoju nr 7 (Sekretariat Prezydenta Miasta) w Urzędzie Miasta Zamość, 22-400 Zamość, Rynek Wielki 13 (Ratusz)
Termin Obowiązuje termin
Termin związania ofertą 30
Informacje dodatkowe 1. Zamówienie realizowane w ramach Projektu Zamość miasto UNESCO, Pomnik Historii RP produktem turystycznym polskiej gospodarki. Projekt współfinansowany z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka 2007-2013. 6. Oś Priorytetowa Polska Gospodarka na rynku międzynarodowym, Działanie 6.4 Inwestycje w produkty turystyczne o znaczeniu ponadregionalnym. 2. Otwarcie ofert nastąpi w dniu 06.08.2015 r. o godz. 10:30 w siedzibie Zamawiającego - w Urzędzie Miasta Zamość, Rynek Wielki 13, 22-400 Zamość w pokoju nr 12 (Ratusz). 3.Osoby uprawnione do kontaktów z Wykonawcami: Małgorzata Strzępek, Ireneusz Czuk - fax (84) 639-30-54, e-mail: zamowienia@zamosc.pl
Czy unieważnienie Nie
Repozytorium wiedzy Urzędu Zamówień Publicznych  

Niezbędnik każdego uczestnika postępowania przetargowego - zebrane w jednym miejscu wszystkie najważniejsze dokumenty prawne...

Gwarancja ceny artykułów biurowych - pętla na szyi?  

W postępowaniach przetargowych podanie najniższej ceny jest w dalszym ciągu głównym, a często jedynym kryterium...

Nowa linia długopisów SCHNEIDER Slider Xite, XB  

Długopisy SCHNEIDER Slider Xite, XB wyposażone w wymienny wkład Slider 710 XB to idealne narzędzie do codziennej pracy w...

przetargibiurowe.pl  (+48) 600 092 062

Godziny pracy:  Biuro, live chat: 800 - 1700  Wsparcie online: 24h

Michał Troc Biuro obsługi klienta  

Szanowni Klienci! Drodzy Państwo!

Dbamy o Twoją prywatność

Zanim klikniesz „Przejdź do serwisu”, prosimy o przeczytanie tej informacji. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas i naszych zaufanych partnerów oraz przekazujemy informacje o naszej polityce prywatności w tym o tzw. cookies. Klikając „Przejdź do serwisu”, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez nas i naszych zaufanych partnerów, Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowych, w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych w celu ustalenia Twoich potencjalnych zainteresowań dla dostosowania reklamy i oferty), w tym na umieszczanie tzw. cookies na Twoich urządzeniach i ich odczytywanie, kliknij przycisk „Przejdź do serwisu”.

Jeśli nie chcesz wyrazić zgody lub ograniczyć jej zakres, kliknij „Szczegóły”, gdzie znajdziesz wszelkie informacje o tym jak to zrobić . Te same informacje znajdziesz także na podstronie z naszą polityką prywatności obowiązującą od 25 maja 2018.

W przypadku użytkowników zalogowanych, ważna jest Państwa wcześniejsza zgoda której udzieliliście podczas zakładania konta. Każda Państwa zgoda jest dobrowolna i można ją w dowolnym momencie wycofać.

Polityka prywatności (rozwiń) Klauzula Informacyjna (rozwiń) Lista Zaufanych Partnerów (rozwiń)