Zamówienie obejmuje: Przebudowę w dwóch częściach 5,7 km drogi powiatowej nr 2314C Żnin - Janowiec Wlkp. poprzez: wyrównanie i odpowiednie wyprofilowanie istniejącej nawierzchni betonem asfaltowym, wykonanie nakładek bitumicznych na jezdni, wykonanie nowej konstrukcji nawierzchni na poszerzeniach, wykonanie ronda w m. Żerniki, wykonanie pętli autobusowej, wykonanie nowej konstrukcji nawierzchni na rondzie i pętli autobusowej, wykonanie oświetlenia ulicznego ronda i zatoki autobusowej, usunięcie kolizji sieci teletechnicznej i elektroenergetycznej z układem drogowym, wykonanie wyspy spowalniającej ruch, wykonanie poboczy z destruktu bitumicznego i mieszanki optymalnej, wybudowanie chodnika, remont i czyszczenie przepustów, wykonanie oznakowania pionowego i poziomego, przebudowę zjazdów.
Parametry techniczne: klasa techniczna - Z, kategoria ruchu - KR3, obszar zabudowany i niezabudowany, prędkość projektowa - 40 km/h, długość odcinka objętego przebudową 5,7 km, szerokość jezdni poza obszarem zabudowanym - 6,0 m, a w obszarze zabudowanym 6,5 m, szerokość pasa ruchu 3,0/3,25, UWAGA:!!!
Szczegółowe Specyfikacje Techniczne, dokumentacje projektowe wraz z uzgodnieniami zamieszczone na stronie internetowej dotyczą 18,375 km odcinka drogi 2314C; podczas analizy dokumentacji proszę o branie pod uwagę tylko i wyłącznie 5,7 km odcinka tj. od km 12+675 do km 18+375 przedmiotowej drogi. Wykonanie robót budowlanych:realizacja robót budowlanych objętych przedmiotem zamówienia musi być zgodna z zatwierdzoną dokumentacją tj. Projektem Budowlanym, Projektem Wykonawczym, Szczegółowymi Specyfikacjami Technicznymi, SIWZ, kosztorysem ofertowym oraz projektem umowy. Zamawiający przekaże wykonawcy niezbędną dokumentację w wersji papierowej na jego pisemny wniosek. W sprawach nieuregulowanych należy stosować się do obowiązujących warunków technicznych, norm państwowych, branżowych, przepisów prawa budowlanego oraz sztuki inżynierskiej. Wykonanie robót będzie się uważać za zakończone, jeżeli odbiór nastąpi bez usterek, zostaną zakończone wszystkie prace wchodzące w przedmiot zamówienia, do wykonania zamówienia Wykonawca zobowiązany jest użyć materiałów gwarantujących odpowiednią jakość, o parametrach technicznych i jakościowych odpowiadających właściwościom materiałów przyjętych w dokumentacji projektowej,
użyte w dokumentacji projektowej lub w jakimkolwiek dokumencie będącym częścią SIWZ, nazwy materiałów i urządzeń nie są obowiązujące i należy je traktować, jako propozycje projektanta. We wszystkich przypadkach w których projektant wskazał znaki towarowe, patenty lub pochodzenie elementów przedmiotu zamówienia mają one jedynie za zadanie sprecyzowanie oczekiwań jakościowych i technologicznych Zamawiającego. Wykonawca może zastosować materiały i urządzenia równoważne o parametrach techniczno-użytkowych odpowiadających co najmniej parametrom materiałów i urządzeń zaproponowanych w projektach. Udowodnienie, że proponowane materiały i urządzenia są równoważne spoczywa na Wykonawcy na etapie składania ofert. Dokumenty potwierdzające należy załączyć do oferty, Wykonawca ma obowiązek posiadać w stosunku do użytych materiałów i urządzeń dokumenty potwierdzające pozwolenie na zastosowanie/wbudowanie (atesty, certyfikaty, aprobaty techniczne, świadectwa jakości). Wykonawca przekaże wymienione w zdaniu wcześniejszym dokumenty w dniu zgłoszenia zakończenia robót i okaże na każde żądanie Zamawiającego i inspektora nadzoru w trakcie trwania robót,
Wykonawca zabezpieczy składowane tymczasowo na placu budowy materiały i urządzenia - do czasu ich wbudowania - przed zniszczeniem, uszkodzeniem albo utratą jakości, właściwości lub parametrów, oraz udostępni do kontroli przez inspektora nadzoru, Wykonawca jest odpowiedzialny za utylizację lub przekazanie do utylizacji materiałów pochodzących z rozbiórki lub wytworzonych odpadów dla innego podmiotu wraz ze wskazaniem miejsca i sposobu utylizacji lub innego wykorzystania tych materiałów lub odpadów, wyroby budowlane użyte do wykonania robót muszą odpowiadać wymaganiom określonym w powszechnie obowiązujących przepisach prawam Wykonawca udzieli gwarancji jakości na warunkach określonych w załączniku nr 10 do SIWZ, poprzez wystawienie w formie papierowej karty gwarancji jakości wykonanych robót, Wykonawca jest zobowiązany do sporządzenia, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami, projektu czasowej organizacji ruchu i stosowania jej przy realizacji zadania, w przypadku, gdy Zamawiający w niniejszym postępowaniu opisał przedmiot zamówienia za pomocą norm, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów odniesienia, o których jest także mowa w art. 30 ust. 1-3 ustawy PZP, dopuszcza się także rozwiązania równoważne opisywanym, gdy wykonawca składając ofertę będzie powoływał się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. W takim przypadku należy w ofercie lub w trakcie realizacji zamówienia wykazać w formie dokumentów/rysunków/innych norm, że zaproponowane rozwiązanie równoważne spełnia wszystkie oczekiwane przez Zamawiającego parametry w stopniu nie gorszym od tych, opisanych w niniejszej SIWZ. W przypadku zaoferowania tych rozwiązań w ofercie, należy dokumenty /zestawienia/rysunki/normy inne załączyć do oferty. Identyczna zasada i wymaganie będą obowiązywały w trakcie realizacji zamówieni z zastrzeżeniem uzyskania pisemnej zgody Zamawiającego. |