Dostawa i uruchomienie zespołu spalinowo - elektrycznego (ZSE) do kompleksu wojskowego w Nowej Dębie

Data publikacji 2016-06-28
Data zakończenia 2016-07-11 13:00:00
Instytucja Rejonowy Zarząd Infrastruktury w Lublinie
Miejscowość Lublin
Województwo lubelskie

Szczegóły

Numer ogłoszenia 108543 / 2016
Typ dokumentu ZP-400
Kod CPV 311220007
Adres strony internetowej siwz
BZP Zobacz
Zależne od

Przedmiot zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest dostawa i uruchomienie 1 szt. zespołu spalinowo - elektrycznego (ZSE) o mocy 250 kVA do kompleksu wojskowego w Nowej Dębie
a)wymagania techniczno - jakościowe;
-spełnienie parametrów techniczno - jakościowych zgodnie z załączonymi wymaganiami eksploatacyjno - technicznymi - załącznik nr 1
-W związku z koniecznością spełnienia wymagań norm wypracowanych w ramach porozumienia NATO -normy STANAG 2494, STANAG 2495, STANAG 4329, NO-02-A080-2008, WYKONAWCA zobowiązany jest do oznakowania kodem kreskowym wyrobów będących przedmiotem umowy oraz ich opakowań. Kod kreskowy powinien zawierać informacje zgodnie z § 4 ust. 1 Załącznika do Decyzji Nr 3/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 3 stycznia2014 r. w sprawie wytycznych określających wymagania w zakresie znakowania kodem kreskowym wyrobów dostarczanych do resortu obrony narodowej -Dz. Urz. MON z dnia 7 stycznia 2014 r. poz.11. Przedmiot umowy zakwalifikowany jest do grupy materiałowej 5. Kod kreskowy umieszczony na opakowaniu jednostkowym wyrobu powinien mieć wymiary zgodne z globalnym międzynarodowym i międzybranżowym systemem GS1 (ang. Global System One). Specyfikacja generalna GS1 oraz dokumenty pomocnicze dla dostawcy dostępne są na stronach internetowych www.gs1.orgi www.gs1pl.org. Dostawca najpóźniej 14 dni przed dostawą towaru dostarczy Zamawiającemu na nośniku CD-DVD w wersji elektronicznej (format MS Excel) karty wszystkich dostarczanych wyrobów. Wzór karty określa załącznik nr 6 do Decyzji Nr 3/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 3 stycznia 2014 roku.
W przypadku, gdy Dostawca nie jest producentem danego wyrobu, obowiązek pozyskania niezbędnych danych do wypełnienia karty wyrobu spoczywa na Wykonawcy. Wyrób oznakowany nieprawidłowo nie zostanie przyjęty do magazynu Zamawiającego.
b) rodzaj dokumentu potwierdzającego parametry eksploatacyjno- techniczne wymaganego od Dostawcy:
Do oferty:
- opis parametrów techniczno-jakościowych - zał. nr a),
- oświadczenie gwarancyjne - zał. nr b),
Do dostawy: Dostawca dołączy dokumentację zawierającą:
- szczegółową instrukcję budowy i użytkowania, obsługiwania, konserwacji, serwisową napraw, przechowywania,
- książkę gwarancyjną,
- katalog części zamiennych silnika, prądnicy i układów automatyki, wykonaną w wydaniu książkowym oraz na nośniku komputerowym CD-ROM w języku polskim.
I.2. Ogólne warunki dostawy:

Dostawca najpóźniej 14 dni przed dostawą towaru dostarczy Zamawiającemu na nośniku CD - DVD w wersji elektronicznej (format MS Excel) kartę dostarczanego wyrobu. Wzór karty określa załącznik nr 6 do Decyzji Nr 3/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 3 stycznia 2014 roku. W przypadku, gdy Dostawca nie jest producentem danego wyrobu, obowiązek pozyskania niezbędnych danych do wypełnienia karty wyrobu spoczywa na Wykonawcy. Wyrób oznakowany nieprawidłowo nie zostanie przyjęty do magazynu Zamawiającego.
Dostarczony sprzęt powinien być oznakowany kodem kreskowym wg systemu GS1 zgodnie z Decyzją Nr 3/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 3 stycznia 2014 r. w sprawie Wytycznych określających wymagania w zakresie znakowania kodem kreskowym wyrobów dostarczanych do resortu obrony narodowej.
Dostawca zobowiąże się do zorganizowania dostawy towaru określonego w umowie własnym transportem i na własny koszt wraz z rozładunkiem do ul. Anieli Krzywoń 1 39-460 Nowa Dęba od poniedziałku do piątku w godzinach od 7.00 do 14.00,
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia i warunki realizacji przedstawiają:

a.wymagania eksploatacyjno - techniczne - zał. nr 1 do SIWZ
b.klauzula kodyfikacyjna - zał. nr 2 do SIWZ
c.klauzula jakościowa dla dostawców krajowych - zał. nr 3 do SIWZ
d.klauzula jakościowa dla dostawców zagranicznych z krajów należących do NATO lub krajów z którymi podpisano porozumienie MOU - zał. nr 4 do SIWZ
e.klauzula jakościowa dla dostawców z krajów nie należących do NATO (z którymi Polska nie ma podpisanego porozumienia MOU) - zał. nr 5 do SIWZ
f.wzór umowy - zał. nr 6 do SIWZ

I.3. Ogólne warunki realizacji przedmiotu zamówienia:
1.ZAMAWIAJĄCY zobowiązuje się w ciągu 5 (pięciu) dni od podpisania umowy wystąpić do Wojskowego Centrum Normalizacji, Jakości i Kodyfikacji
o wyznaczenie Rejonowego Przedstawicielstwa Wojskowego. Zamawiający powiadomi Dostawcę o wyznaczonym RPW z podaniem adresu, pisemnie
w ciągu 7 dni od momentu wyznaczenia RPW przez Wojskowego Centrum Normalizacji, Jakości i Kodyfikacji. Zamawiający prześle do wyznaczonego RPW dokumentacje związaną z odbiorem (umowa, WET)
2.DOSTAWCA zgodnie z ustawą z dnia 17 listopada 2006r. o systemie oceny zgodności wyrobów przeznaczonych na potrzeby obronności i bezpieczeństwa państwa (Dz. U.z 2006r. nr 235, poz. 1700 -z późniejszymi zmianami)
i Rozporządzeniem MON z dnia 11.01.2013r. w sprawie szczegółowego wykazu wyrobów podlegających ocenie zgodności oraz sposobu i trybu przeprowadzania oceny zgodności wyrobów przeznaczonych na potrzeby obronności państwa (D.U. z 2013r. poz. 136) umożliwi przedstawicielowi Rejonowego Przedstawicielstwa Wojskowego (RPW) dokonania oceny zgodności i odbioru przedmiotu umowy zgodnie z wymaganiami wskazanymi w załączniku nr 1 do wniosku
3.DOSTAWCA zapewni dostęp przedstawicielowi RPW do specyfikacji technicznej wyrobu i/lub dokumentów potwierdzających zgodność przedmiotu umowy z wymaganiami Zamawiającego
4.Wszystkie wymagania jakościowe umowy podlegają nadzorowaniu jakości realizowanemu przez Rejonowe Przedstawicielstwo Wojskowe zgodnie
z wymaganiami AQAP 2120 - zapis dotyczy dostawcy krajowego (dla innych dostawców zgodnie z zapisami klauzul jakościowych stanowiących załączniki nr 4
5 do SIWZ)
5.O terminie dostawy Dostawca ma obowiązek powiadomić Zamawiającego z 14 - dniowym wyprzedzeniem, na nr tel. podany w umowie lub pisemnie na nr fax: podany w umowie
6.Z czynności odbioru przedmiotu umowy zostanie sporządzony protokół odbioru podpisany przez komisję Zamawiającego, przedstawicieli użytkownika
i Dostawcę w miejscu dostawy.
W/w komisja dokona protokolarnego odbioru przedmiotu umowy
poprzez :
6.1.odbiór jakościowo-ilościowy wykonany przez RPW na dostarczony przedmiot umowy
6.2.sprawdzenie dokumentacji załączonej do ZSE wymienionej w pkt I b) SIWZ
6.3.sprawdzenie zgodności numerów identyfikujący ZSE
6.4.sprawdzenie montażu w miejscu docelowym z podłączeniem linią kablową sieci energetycznej oraz odbiorników do rozdzielni i próbnym uruchomieniu agregatu. W tym celu DOSTAWCA zapewni niezbędną ilość paliwa.
6.5.sprawdzenie protokołu ze szkolenia stanowiskowego pracowników użytkownika z zakresu obsługi, eksploatacji i podstawowych napraw wyrobu
7.W przypadku braku możliwości podłączenia do sieci energetycznej i rozdzielni komisja dokona protokolarnego odbioru przedmiotu umowy po :
7.1.odbiorze jakościowo-ilościowym wykonanym przez RPW na dostarczony przedmiot umowy
7.2.sprawdzeniu dokumentacji załączonej do ZSE wymienionej w pkt I b) SIWZ
7.3.sprawdzeniu zgodności numerów identyfikujący ZSE
7.4.sprawdzeniu montażu w miejscu docelowym i próbnym uruchomieniu agregatu. W tym celu DOASTAWCA zapewni niezbędną ilość paliwa.
7.5.sprawdzenie protokołu ze szkolenia stanowiskowego pracowników użytkownika z zakresu obsługi, eksploatacji i podstawowych napraw wyrobu
8.Zakończenie dostawy i podpisanie protokołu końcowego odbioru bez uwag, będzie podstawą do wystawienia faktury VAT.
Podstawą wystawienia faktury jest:
8.1.odbiór agregatów przez RPW potwierdzony protokołem odbioru spisanym przez przedstawicieli RPW i DOSTAWCY
8.2.komisyjny odbiór dokumentacji (wymienionej w pkt I b) SIWZ przez 3-osobową komisję zamawiającego i przedstawiciela użytkownika potwierdzony protokołami odbioru dokumentacji
8.3.podłączenie wraz z rozruchem ZSE przez wykonawcę potwierdzone protokołem uruchomienia podpisanym przez 3-osobową komisję zamawiającego, przedstawiciela użytkownika i DOSTAWCĘ
8.4.przeprowadzenie przez DOSTAWCĘ szkolenia stanowiskowego dla czterech pracowników użytkownika w miejscu dostawy potwierdzone protokołem szkolenia podpisanym przez 3-osobową komisję zamawiającego, przedstawiciel użytkownika i DOSTAWCĘ.
8.5.sporządzenie protokołu końcowego podpisanego przez 3-osobową komisję zamawiającego, przedstawiciela użytkownika i DOSTAWCĘ
9.Zamawiający dokona sprawdzenia towaru w dniu dostawy, o stwierdzonych wadach powiadomi Dostawcę wyznaczając termin na ich usunięcie.
I.4. Okres rękojmi i gwarancji:
1.Dostawca jest odpowiedzialny z tytułu rękojmi za wady fizyczne przedmiotu
umowy na zasadach określonych w przepisach Kodeksu Cywilnego
2.Dostawca udzieli gwarancji na poprawność pracy ZSE zgodnie
z Wymaganiami eksploatacyjno-technicznymi na minimum 2 lata.
3.Dostawca udzieli gwarancji na powłoki lakiernicze zewnętrzne i wewnętrzne kontenera na 5 lat
4.Dostawca odpowiada za wady prawne i fizyczne, ujawnione w dostarczonym towarze oraz ponosi z tego tytułu wszelkie zobowiązania. Dostawca jest również odpowiedzialny względem zamawiającego, jeżeli dostarczony towar:
a)Stanowi własność osoby trzeciej, albo jest obciążony prawem osoby trzeciej,
b)Ma wadę zmniejszającą jego wartość lub użyteczność, wynikającą z jego przeznaczenia, albo nie ma właściwości wymaganych przez Zamawiającego.
5.Wykonawca wystawi książkę gwarancyjną w języku polskim ze wskazanym okresem gwarancji, jakim jest objęty ZSE oraz powłoka lakiernicza kontenera.
6.Wszystkie wady ujawnione w okresie gwarancji zostaną usunięte na podstawie karty gwarancyjnej.
7.Warunki i tryb zgłaszania reklamacji muszą być zawarte w karcie gwarancyjnej.
8.Wszelkie koszty oraz odpowiedzialność związane z reklamacjami ponosi Dostawca.
9.Utrata roszczeń z tytułu wad fizycznych nie następuje pomimo upływu terminu gwarancji, jeżeli Dostawca wadę zataił.
10.Z chwilą podpisania protokołu odbioru ZSE przez komisję Zamawiającego
i Użytkownika sprawy związane z przeglądami, naprawami gwarancyjnymi i innymi roszczeniami są w gestii właściciela ZSE - 33 WOG Nowa Dęba.
11.Dostawca przeprowadzi na własny koszt szkolenie teoretyczne oraz praktyczne operatorów (4 osoby) z zakresu obsługi eksploatacji
i podstawowych napraw wyrobu w miejscu zamontowania ZSE. Szkolenie należy zakończyć egzaminem. Każda ze szkolonych osób powinna otrzymać zaświadczenie o ukończeniu szkolenia w przypadku uzyskania pozytywnego wyniku z egzaminu.
I.5. Wstęp OBCOKRAJOWCÓW do obiektów wojskowych może być realizowany wyłącznie na podstawie POZWOLEŃ wydanych na zasadach określonych w decyzji nr 21/MON z dnia 10 lutego 2012 r. Ministra Obrony Narodowej w sprawie planowania i realizowania przedsięwzięć współpracy międzynarodowej w resorcie obrony narodowej (Dz. Urz. MON poz. 33).

Powyższe ma również zastosowanie do czynności OTWARCIA OFERT - OBCOKRAJOWCY będą wpuszczani do obiektów wojskowych na otwarcie ofert po uzyskaniu ww POZWOLEŃ.

I.6. WYKONAWCA NIERZETELNY

1.Zamawiający na podstawie art. 24 ust. 2a ustawy WYKLUCZY z postępowania
o udzielenie zamówienia wykonawcę, który w okresie 3 lat przed wszczęciem postępowania, w sposób zawiniony poważnie naruszył obowiązki zawodowe, w szczególności, gdy wykonawca w wyniku zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa nie wykonał lub nienależycie wykonał zamówienie, co zamawiający wykaże za pomocą dowolnych środków dowodowych.
2.Zamawiający NIE WYKLUCZY z postępowania o udzielenie zamówienia wykonawcy, który udowodni, że podjął konkretne środki techniczne, organizacyjne i kadrowe, które mają zapobiec zawinionemu i poważnemu naruszaniu obowiązków zawodowych w przyszłości oraz naprawił szkody powstałe w wyniku naruszenia obowiązków zawodowych lub zobowiązał się do ich naprawienia

Dodatkowe informacje

Biuletyn 1
Nazwa Rejonowy Zarząd Infrastruktury w Lublinie
Ulica ul. Lipowa 1a
Nr domu 1a
Miejscowość Lublin
Kod Pocztowy 20-020
Województwo lubelskie
Tel 261 183 530
Fax 261 183 501
Regon 43026882400000
E-mail rzilublin.zampub@wp.mil.pl
Obowiązkowa Tak
Dotyczy 1
Rodzaj zamówienia Podmiot prawa publicznego
Rodz zam D
Czy częsci Nie
Czy dopusza się złożenie oferty wariantowej Nie
Czy dialog Nie
Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających Nie
Czas D
Data zakończenia 15/11/2016
Wadium 1. Oferta musi być zabezpieczona wadium o wartości 4 100,00 zł; (słownie: cztery tysiące sto 00/100 złotych) 2. Wadium może być wniesione w jednej lub w kilku następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. 3. Wadium w formie pieniężnej należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Rejonowego Zarządu Infrastruktury w Lublinie, 20-020 Lublin, ul. Lipowa 1a, konto nr: 92 1010 1339 0043 0113 9120 0000 Wadium musi być wniesione najpóźniej do godz. 1300 dnia 2016- 07- 11r. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w wyżej wymienionym terminie znajdzie się na rachunku bankowym Rejonowego Zarządu Infrastruktury w Lublinie. 4. Wadium w formie: poręczenia bankowego, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeniach udzielanych przez podmioty o których mowa w ustawie o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, należy złożyć oddzielnie w formie oryginału w pok. nr 103 (kancelaria), w siedzibie Rejonowego Zarządu Infrastruktury w Lublinie, 20-020 Lublin, ul. Lipowa 1a, najpóźniej do godz. 1300 dnia 2016- 07 - 11 r. Z treści gwarancji (poręczenia) musi jednoznacznie wynikać: a. jaki jest sposób reprezentacji Gwaranta. Gwarancja musi być podpisana przez upoważnionego (upełnomocnionego) przedstawiciela Gwaranta. Podpis winien być sporządzony w sposób umożliwiający jego identyfikację np. złożony wraz z imienną pieczątką lub czytelny (z podaniem imienia i nazwiska). b. bezwarunkowe - na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Rejonowy Zarząd Infrastruktury w Lublinie, 20-020 Lublin, ul. Lipowa 1a, w terminie związania ofertą - zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Rejonowemu Zarządowi Infrastruktury w Lublinie, 20-020 Lublin, ul. Lipowa 1a, pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ustawy Prawo zamówień publicznych. 5. Wykonawca, który nie wniesie wadium lub nie zabezpieczy oferty akceptowalną formą wadium zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą. 6. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ustawy prawo zamówień publicznych. 7. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 8. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 9. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ustawy prawo zamówień publicznych, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 10. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5 ustawy, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 11. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; b) nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy; c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
Zaliczka Nie
Oswiadczenia wykluczenia 1 Tak
Oswiadczenia wykluczenia 2 Tak
Dok grup kap 1 Tak
Dokument podmiotów Tak
Dok podm zag 3 Tak
Dok potw 1 Tak
Niepełnosprawne Nie
Kod trybu zamówienia PN
Czy zmiana umowy Tak
Zmiana umowy Zamawiający dopuszcza ewentualną zmianę terminu wykonania zamówienia w przypadku gdy termin odbioru ZSDE przez RPW uniemożliwi wykonanie zamówienia w wyznaczonym terminie, nie dłużej jednak jak do dnia 15.12.2016r.. W takim przypadku Wykonawca zobowiązany będzie do udokumentowania, iż opóźnienie w realizacji przedmiotu umowy wynika z przyczyn od niego niezależnych
Kod kryterium B
Kryt 1p 60
Kryt 2 okres gwarancji na ZSE
Kryt 2p 25
Kryt 3 termin realizacji zamówienia w dniach roboczych tj. od pon.do pt.
Kryt 3p 15
Adres strony internetowej siwz www.rzilublin.wp.mil.pl
Adres uzyskania siwz Rejonowy Zarząd Infrastruktury w Lublinie, ul. Lipowa 1A, 20-020 Lublin, pokój nr 117, po uprzedniej zapłacie-przelewie na konto Zamawiającego, lub bez opłat ze trony internetowej Zamawiającego
Data składania wniosków 11/07/2016
Godzina składania wniosków 13:00
Miejsce Rejonowy Zarząd Infrastruktury w Lublinie, ul. Lipowa 1A, 20-020 Lublin, pokój nr 103 (kancelaria). Oferty nadesłane pocztą również obowiązuje ww. termin
Termin Obowiązuje termin
Termin związania ofertą 30
Czy unieważnienie Nie
Repozytorium wiedzy Urzędu Zamówień Publicznych  

Niezbędnik każdego uczestnika postępowania przetargowego - zebrane w jednym miejscu wszystkie najważniejsze dokumenty prawne...

Gwarancja ceny artykułów biurowych - pętla na szyi?  

W postępowaniach przetargowych podanie najniższej ceny jest w dalszym ciągu głównym, a często jedynym kryterium...

Nowa linia długopisów SCHNEIDER Slider Xite, XB  

Długopisy SCHNEIDER Slider Xite, XB wyposażone w wymienny wkład Slider 710 XB to idealne narzędzie do codziennej pracy w...

przetargibiurowe.pl  (+48) 600 092 062

Godziny pracy:  Biuro, live chat: 800 - 1700  Wsparcie online: 24h

Michał Troc Biuro obsługi klienta  

Szanowni Klienci! Drodzy Państwo!

Dbamy o Twoją prywatność

Zanim klikniesz „Przejdź do serwisu”, prosimy o przeczytanie tej informacji. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas i naszych zaufanych partnerów oraz przekazujemy informacje o naszej polityce prywatności w tym o tzw. cookies. Klikając „Przejdź do serwisu”, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez nas i naszych zaufanych partnerów, Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowych, w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych w celu ustalenia Twoich potencjalnych zainteresowań dla dostosowania reklamy i oferty), w tym na umieszczanie tzw. cookies na Twoich urządzeniach i ich odczytywanie, kliknij przycisk „Przejdź do serwisu”.

Jeśli nie chcesz wyrazić zgody lub ograniczyć jej zakres, kliknij „Szczegóły”, gdzie znajdziesz wszelkie informacje o tym jak to zrobić . Te same informacje znajdziesz także na podstronie z naszą polityką prywatności obowiązującą od 25 maja 2018.

W przypadku użytkowników zalogowanych, ważna jest Państwa wcześniejsza zgoda której udzieliliście podczas zakładania konta. Każda Państwa zgoda jest dobrowolna i można ją w dowolnym momencie wycofać.

Polityka prywatności (rozwiń) Klauzula Informacyjna (rozwiń) Lista Zaufanych Partnerów (rozwiń)