Dostawa oprogramowania komputerowego do Instytutu Agrofizyki im. B. Dobrzańskiego Polskiej Akademii Nauk w Lublinie

Data publikacji 2017-04-04
Data zakończenia 2017-04-12 12:00:00
Instytucja Instytut Agrofizyki im. B. Dobrzańskiego Polskiej Akademii Nauk w Lublinie
Miejscowość Lublin
Województwo lubelskie
Branża
  • Analityczne lub naukowe pakiety oprogramowania,
  • Pakiety oprogramowania statystycznego

Szczegóły

Numer ogłoszenia 58609 / 2017
Typ dokumentu ZP-400
Kod CPV 484630001, 484610007
Adres strony internetowej siwz

Przedmiot zamówienia

1.Przedmiotem zamówienia jest Dostawa oprogramowania komputerowego do Instytutu Agrofizyki im. B. Dobrzańskiego Polskiej Akademii Nauk w Lublinie. 2.Wartość zamówienia: poniżej kwot określonych na podstawie przepisów art. 11 ust 8 Pzp.
2.Zakres zamówienia obejmuje dostawę do Instytutu Agrofizyki im. B. Dobrzańskiego Polskiej Akademii Nauk w Lublinie:
Część I – Oprogramowanie do analiz statystycznych – 1 szt.
Część – II – Oprogramowanie do analiz przestrzenno – spektralnych – 1 szt.
3.CPV:
Część I – 48463000-1 Pakiety oprogramowania statystycznego
Część II – 48461000-7 Analityczne lub naukowe pakiety oprogramowania
4.Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi Załącznik nr 1A do SIWZ – Opis przedmiotu zamówienia (część I) i Załącznik nr 1B - Opis przedmiotu zamówienia(część II) do SIWZ.
5.Wymagania dotyczące przedmiotu zamówienia:
5.1.Zamawiający wymaga dostawy sprzętu fabrycznie nowego, nieuszkodzonego,
nie regenerowanego, nie będącego uprzednio przedmiotem wystaw i prezentacji, kompletnego o gotowego do użycia po zamontowaniu (tj. bez jakichkolwiek dodatkowych zakupów i inwestycji), nieobciążonego prawami osób lub podmiotów trzecich.
5.2.Warunki gwarancji i serwisu nie mogą być gorsze od warunków gwarancji i serwisu producenta oferowanego sprzętu.
6.Rozwiązania równoważne:
1)Ilekroć w opisie przedmiotu zamówienia zawartym w SIWZ wskazane zostały normy, znaki towarowe, patenty, pochodzenie, aprobaty lub specyfikacje techniczne należy rozumieć je tylko jako przykładowe, Zamawiający dopuszcza rozwiązania (oferty) równoważne.
2)Za ofertę równoważną Zamawiający uzna tę, która spełnia wszystkie wymagania Zamawiającego określone w opisie przedmiotu zamówienia zawartym w Szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia tj. w załączniku nr 1A i 1B do SIWZ oraz Zestawieniu wymaganych parametrów użytkowych stanowiących załącznik nr 6A i 6B do SIWZ, których standardy, parametry techniczne i funkcjonalne są identyczne lub lepsze niż wskazane w ww. zał. do SIWZ.
3)Ewentualne wskazane przez Zamawiającego nazwy, producenta mają na celu określenie klasy funkcjonalności, przeznaczenia sprzętu produktu będącego przedmiotem zamówienia i służą ustaleniu standardu nie wskazują natomiast na konkretny wyrób lub konkretnego producenta.
4)Wykonawca, który powoła się na rozwiązania równoważne, jest obowiązany wykazać, że oferowany przez niego przedmiot zamówienia spełnia wymagania określone przez Zamawiającego.
5)W przypadku wątpliwości Zamawiającego związanych ze stwierdzeniem równoważności złożonej oferty wszelkie obowiązki związane z potwierdzeniem równoważności spoczywają na Wykonawcy.
10.Wykonawca może złożyć ofertę na dowolną ilość zadań (ofert częściowych).
11.Wykonawca składający ofertę na wykonanie więcej niż jednej części winien podać w ofercie warunki wykonania każdej części zamówienia oddzielnie.
12.Dodatkowe informacje dotyczące zamówienia:
1)Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.
2)Zamawiający nie przewiduje zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 ustawy.
3)Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych.
4)Zamawiający nie przewiduje aukcji elektronicznej.
5)Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu.
6)Zamawiający nie określa w opisie przedmiotu zamówienia wymagań określonych w art. 29 ust. 3 a ustawy Pzp.
7)Zamawiający nie przewiduje wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3b i art. 29 ust.4 Pzp.
8)Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy/om. Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom i podania przez Wykonawcę firm podwykonawców. Informację w tym zakresie należy umieścić na formularzu ofertowym ( załącznik nr 2 do SIWZ). W przypadku braku wskazania w formularzu ofertowym części zamówienia, której wykonanie będzie powierzone podwykonawcom, przyjmuje się, że całość zamówienia zostanie zrealizowana siłami własnymi Wykonawcy. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez wykonawcę kluczowych części zamówienia.

Opis

Część I – Oprogramowanie do analiz statystycznych – 1 szt.
Źródło finansowania: Środki własne Instytutu Agrofizyki im. B. Dobrzańskiego Polskiej Akademii Nauk
CPV: 48463000-1 Pakiety oprogramowania statystycznego
Oprogramowania do analiz statystycznych - 1 sztuka
Nazwa Opis minimalnych wymagań:
Wymagania użytkowe oprogramowania: - z najnowszej wersji oprogramowania (rozszerzony pakiet akademicki) mogą korzystać przez okres 36 miesięcy do celów edukacyjnych i badawczych wszyscy pracownicy i studenci Instytutu;
- możliwość instalacji oraz korzystania z oprogramowania na domowych komputerach pracowników oraz studentów Instytutu;
- polskojęzyczne środowisko pracy w programie;
- uaktualnienia do nowych wersji w czasie obowiązywania umowy (bez dodatkowych opłat);
- użytkownicy mają prawo do pomocy technicznej bez wnoszenia dodatkowych opłat (pomoc techniczna jest świadczona za pośrednictwem poczty elektronicznej i telefonicznie w godzinach pracy biura Dostawcy);
- mozliwość instalacji zarówno sieciowo, jak i na pojedynczych stanowiskach.
Środowisko pracy
z programem
i korzystanie
z zewnętrznych danych - Dane mogą być składowane w arkuszu danych umożliwiającym interakcyjne wprowadzanie i przekształcanie danych (sortowanie, transformacje zmiennych, ułóż w stertę/rozrzuć po zmiennych) oraz import i eksport danych (m.in. z plików Excel i plików tekstowych lub równoważnych).
- Oprogramowanie ma możliwość łączenia z bazami danych przez OLE DB.
- Wczytywanie i zapis danych w formacie Excel (w wersji 2003 .xls, 2007 xlsx oraz 2010 xlsx), tekstowym, html lub równoważnych formatach.
- Wczytywanie i zapis plików danych w formatach: STATISTICA, SPSS, SAS, JMP, Minitab lub równoważnych.
- Oprogramowanie zawiera wbudowany, zgodny ze standardami język programowania Visual Basic, który umożliwia dostęp programowy do funkcji programu, programowanie własnych procedur analitycznych (w tym węzłów analizy wykorzystywanych w przestrzeni roboczej data mining) oraz automatyzację prac.
- Dostęp do aplikacji poprzez interfejs COM.
- Oprogramowanie działa na stanowisku komputerowym pod kontrolą systemu operacyjnego Windows Vista/7/8/10 i ich odpowiednikach serwerowych.
- Możliwość instalacji wersji dedykowanej pod 32- lub 64- bitowy system operacyjny używany przez zamawiającego.
Zarządzanie wynikami - Oprogramowanie ma możliwość tworzenia raportów z analizy, z możliwością zapisania w formacie PDF.
- Przesyłanie wyników (tabel, wykresów) do dokumentów edytora tekstowego (np. MsWord lub równoważny).
- Możliwość ustawienia wynikowych tabel jako dane wejściowe dla kolejnych analiz.
- Raport otrzymywany przy pomocy oprogramowania przypomina dokument edytora tekstu, a poszczególne obiekty (np. wykresy, arkusze, arkusz czy wykres MS Excel) umieszczane są w nim kolejno, jeden za drugim. Wszystkie raporty mogą być zapisywane nie tylko we własnym formacie oprogramowania, ale także w postaci plików RTF, HTML.
- Oprogramowanie ma pozwalać na zapis wszystkich dokumentów (arkuszy danych i wyników, raporty) w postaci plików HTML, gotowych do opublikowania w Internecie lub Intranecie.
- Możliwość aktualizacji wykresów utworzonych po ich wstawieniu do dokumentu edytora tekstowego (tzn. wykresy mogą być wstawiane jako obiekty OLE).
- Możliwość aktualizacji utworzonych wykresów po zmianie danych źródłowych automatycznie lub ręcznie przez użytkownika (nie dotyczy map).
- Możliwość edycji wykresów po ich utworzeniu.
Wymagana funkcjonalność oprogramowania Oprogramowanie udostępnnia w jednym środowisku użytkownika następujące funkcje analityczne:
1. Statystyki podstawowe i tabele
2. Możliwość wykonywania analiz w grupach
3. Wykresy: histogramy, wykresy rozrzutu, wykres workowy, wykresy średnia i błędy, wykresy ramka-wąsy, wykres składowych zmienności, wykresy zakresu, wykres rozrzutu z błędem, obrazkowe wykresy rozrzutu, wykresy rozrzutu z rysunkami, wykresy rozrzutu z histogramami, wykresy normalności, wykresy kwantyl-kwantyl, wykresy prawdopodobieństwo-prawdopodobieństwo, wykresy słupkowe/kolumnowe, wykresy liniowe, wykresy sekwencyjne/nakładane, wykresy kołowe, wykresy brakujących danych i spoza zakresu, histogramy dwóch zmiennych, wykresy powierzchniowe, wykresy warstwicowe, wykresy waflowe, wykresy trójkątne, skategoryzowane wykresy XYZ, skategoryzowane wykresy trójkątne, wykresy macierzowe, wykresy obrazkowe, wykresy XYZ 3W, wykresy trójkątne 3W
4. Dopasowanie rozkładów
5. Regresja wieloraka
6. Analiza wariancji (ANOVA)
7. Statystyki nieparametryczne
8. Ogólne modele liniowe
9. Uogólnione modele liniowe i nieliniowe
10. Ogólne modele regresji
11. Modele cząstkowych najmniejszych kwadratów
12. Komponenty wariancyjne
13. Analiza przeżycia
14. Estymacja nieliniowa
15. Linearyzowana regresja nieliniowa
16. Analiza log-liniowa tabel liczności
17. Szeregi czasowe i prognozowanie
18. Modelowanie równań strukturalnych
19. Analiza skupień
20. Analiza czynnikowa
21. Składowe główne i klasyfikacja
22. Algorytm NIPALS dla analizy składowych głównych i metody cząstkowych najmniejszych kwadratów
23. Analiza kanoniczna
24. Analiza rzetelności i pozycji
25. Drzewa klasyfikacyjne
26. Analiza korespondencji
27. Skalowanie wielowymiarowe
28. Analiza dyskryminacyjna
29. Ogólne modele analizy dyskryminacyjnej
30. Analiza mocy testów
31. Sieci neuronowe
32. Dobór i eliminacja zmiennych (dla dużych zbiorów danych)
33. Analiza koszykowa
34. Interakcyjne drążenie danych
35. Analiza skupień uogólnioną metodą EM i k-średnich
36. Uogólnione modele addytywne (GAM)
37. Ogólne modele drzew klasyfikacyjnych i regresyjnych (GTrees)
38. Ogólne modele CHAID (Chi-square Automatic Interaction Detection)
39. Interakcyjne drzewa klasyfikacyjna i regresyjne
40. Wzmacniane drzewa klasyfikacyjne i regresyjne (Boosted Rrees)
41. Multivariate Adaptive Regression Splines (MAR Splines)
42. Obliczanie dobroci dopasowania
43. Szybkie wdrażanie modeli predykcyjnych
44. Naiwny klasyfikator Bayesa
45. Support Vector Machines
46. Metoda k-najbliższych sąsiadów
47. Łączenie grup (klas) z wykorzystaniem algorytmu CHAID
48. ICA (Independent Component Analysis)
49. Losowy las (Random Forests)
50. Standardowe karty kontrolne: karta X średniego i R, karta X średniego i S, karta pojedynczych obserwacji i ruchomego rozstępu (I/MR), karta sum skumulowanych (CUSUM), karta średniej ruchomej (MA), karta wykładniczo ważonej średniej ruchomej (EWMA), karty dla pomiarów alternatywnych (C, U, Np, P), karta Pareto, karty wielowymiarowe, karty wielotorowe
51. Interaktywne zaznaczanie i etykietowanie punktów
52. Przypisywanie przyczyn i działań
53. Elastyczny, dostosowywalny system alarmowania
54. Praca inżyniera i operatora; zabezpieczanie hasłem
55. Karty krótkich serii
56. Karty wieloźródłowe (zgrupowane i zgrupowane krótkich serii)
57. Wskaźniki zdolności, wykonania i linie kontrolne dla rozkładów innych niż normalny
58. Karty kontrolne w czasie rzeczywistym; zewnętrzne źródła danych
59. Wielowymiarowe karty kontrolne Kart T^2 Hotellinga
60. Wielowymiarowe karty kontrolne Wieloźródłowych (zgrupowanych) kart T^2 Hotellinga
61. Wielowymiarowe karty kontrolne wykładniczo ważonej średniej ruchomej (MEWMA)
62. Wielowymiarowe karty sum skumulowanych (MCUSUM)
63. Karta uogólnionej wariancji
64. Analiza zdolności procesu: wskaźniki zdolności procesów (np. Cp, Cr, Cpk, Cpl, Cpu, K, Cpm, Pp, Pr, Ppk, Ppl, Ppu i inne),
65. Plany badania i analiza powtarzalności i odtwarzalności pomiarów (R&R)
66. Analiza Weibulla
67. Analiza doświadczenia: Ogólne możliwości
68. Analiza resztowa i przekształcenia
69. Optymalizacja pojedynczej lub wielu wielkości wyjściowych:
70. Standardowe plany frakcyjne dwuwartościowe 2(k-p)
71. Plany frakcyjne 2(k-p) o najmniejszej aberracji i maksymalnym nieuwikłaniu
72. Plany eliminacyjne (Placketta-Burmana)
73. Plany frakcyjne trójwartościowe typu 3(k-p) z podziałem na bloki oraz plany Boxa-Behnkena
74. Plany centralne kompozycyjne (powierzchnia odpowiedzi)
75. Plany kwadratów łacińskich
76. Doświadczenia wg metody Taguchi
77. Plany dla mieszanin i powierzchni o podstawie trójkątnej
78. Plany dla ograniczonych powierzchni i mieszanin
79. Plany D i A-optymalne
80. Funkcjonalność text mining
81. Analiza dokumentów zapisanych w formacie MS Word
82. Zliczanie wystąpień słów
83. Różne miary częstości występowania słów : prosta częstość, częstość binarna (ang. binary frequency), odwrotna częstość dokumentowa (ang. inverse document frequency), częstość logarytmiczna
84. Możliwość określania własnej stop-listy
85. Możliwość określania synonimów
86. Wykonywanie rozkładu według wartości osobliwych (ang. singular value decomposition) dla miar częstości występowania słów w zbiorze dokumentów
87. Analiza podstawowych przyczyn
88. Optymalizacja wielkości wyjściowych
89. Ogólna optymalizacja
90. Wdrażanie modelu MSPC
91. Analiza składowych głównych (PCA)
92. Cząstkowe najmniejsze kwadraty (PLS)
93. Wielokierunkowe cząstkowe najmniejsze kwadraty wg partii (BMPLS)
94. Wielokierunkowa analiza składowych głównych według czasu (TMPCA)
95. Wielokierunkowe cząstkowe najmniejsze kwadraty wg czasu (TMPLS)
96. Wykrywanie reguł asocjacji
97. Analiza sekwencji
98. Analiza skojarzeń
99. Wykresy zmienności,
100. Wykresy wielokrotne, pozwalające bezpośrednio porównywać wiele zmiennych zależnych,
101. Komponenty wariancyjne z przedziałami ufności,
102. Elastyczne operowanie wieloma zmiennymi zależnymi: jednoczesne analizowanie wielu zmiennych wg tego samego lub różnych planów,
103. Wykresy komponentów wariancyjnych
104. Tabele raportujące
Szkolenie z zakresu funkcjonalności oprogramowania w wybranych modułach Program szkolenia:
Wprowadzenie do data mining
- Data mining – definicja, zastosowania, metody
- Data mining a statystyka
- Projekty data mining
- Etapy realizacji projektów data mining
• Wprowadzenie do Statistica Data Miner
• Przykłady wykorzystania wybranych metod data mining
- Sieci neuronowe
- Drzewa decyzyjne
- Uogólniona analiza skupień
• Pomoc w doborze metod statystycznych w badaniach własnych uczestników prezentacji

Zamawiający wymaga aby szkolenie było przeprowadzone zgodnie przedstawionym palnem i zgodnie z przedstawionymi ofertami trwało min 4,5 godziny. Zamawijąacy wymaga aby ostatnie 30 min szkolenia było zaplanowane na pomoc w badaniach własnych uczestników prezentacji.
Wsparcie techniczne 36 miesięcy
Kryteria oceny:
Cena – 60 %
Termin dostawy: 10 % - maksymalnie do 30 dni
Kryterium jakościowe:
- Okres wsparcia technicznego – rozszerzony do 48 mies. (TAK / NIE) - 10 %
- Wsparcie techniczne w języku polskim (TAK / NIE) - 20 %
Część – II – Oprogramowanie do analiz przestrzenno – spektralnych – 1 szt.
Źródło finansowania: Narodowe Centrum Badań i Rozwoju w ramach programu „Środowisko naturalne, rolnictwo i leśnictwo” BIOSTRATEG pt. ”Opracowanie innowacyjnej metody monitorowania stanu agrocenozy z wykorzystaniem teledetekcyjnego systemu wiatrakowca, w aspekcie rolnictwa precyzyjnego”
CPV: 48461000-7 Analityczne lub naukowe pakiety oprogramowania
Oprogramowanie do analiz przestrzenno-spektralnych – 1 sztuka
Nazwa podzespołu / parametry: Opis minimalnych wymagań:
Zastosowanie Licencja na 1 równoczesny proces tzn. licencjobiorca (administrator) będzie decydował czy licencja będzie aktywowana na pojedynczym stanowisku czy na serwerze jako licencja sieciowa.
Najnowsza wersja oprogramowania do przetwarzania danych rastrowych, które powinno współpracować z
danymi hiperspektralnymi uzyskiwanymi w możliwie szerokim zakresie formatów rastrowych, wektorowych i video.
Opis Oprogramowanie może by wykorzystywane w różnych środowiskach systemów operacyjnych. Program ma służyć do wykonywania podstawowych funkcji, takich jak:
• korekcja spektralna;
• klasyfikacje wielospektralne;
• filtrowanie przestrzenne;
• rejestracja obrazów (kalibracja obrazu do odwzorowania kartograficznego);
• transformacje składowych głównych;
• analizy statystyczne;
• wyznaczanie wskaźników roślinności, np. NDVI;
• pozyskiwanie danych wektorowych metodą segmentacji wyników klasyfikacji;
• konwersja danych rastrowych na wektorowe i wektorowych na rastrowe;
• uszczegółowienie panchromatyczne;
• mozaikowanie;
• wizualizacje i animacje 3D.
Oprogramowanie powinno wykonywać proste operacje na danych wektorowych i zapis wyników pracy do formatu pliku Shape (Shapefile).
Powinno posiadać przyjazne środowisko programistyczne IDL. Możliwość rozbudowywania o własne procesy przetwarzania obrazów. Ma posiadać zawansowane narzędzia do przeglądania, przetwarzania, wyszukiwania, analizowania i udostępniania informacji pozyskanych z obrazów.

Poniższe formaty danych, które ma obsługiwać program potrzebne przetwarzania danych z urządzeń hiperspektralnych:
• graficzne pili typu (.dat, .img)
graficzne pliki typu raster (ats*.n1, asa*.n1, mer*.n1)
• inne fotmaty obsłuiwane przez program:
• *_mtl.tif
• *_mtl_l1t.tif
• *_mtl_l1gst.txt
• .l1r
• *_l1t.tif
• .ers
• .ige, .img
• .1a
• .1b
• dat*.001
• dat*.001
• .sde
• .gdb
• .mdb
• hdr.adf
• hdr.adf
• .jpg
• .tif
• .png
• .jpg
• .tif
• .png
• .dim
• *.xml
• *.xml
• .pvl
• *_metadata.txt
• .til
• .gif
Okres działania programu Bezterminowy
Okres wsparcia technicznego 12 miesięcy
Kryteria oceny:
Cena – 60%
Termin dostawy: maksymalnie do 14 dni – 10%
Okres wsparcie technicznego: Rozszerzenie wsparcia technicznego z 12 na 24 miesiące – 30%

Dodatkowe informacje

Biuletyn 2017
Nazwa Instytut Agrofizyki im. B. Dobrzańskiego Polskiej Akademii Nauk w Lublinie
Ulica ul. Doświadczalna
Nr domu 4
Miejscowość Lublin
Kod Pocztowy 20290
Panstwo Polska
Województwo lubelskie
Tel 081 7445061 w. 110
Fax 817 445 067
Email ebronisz@ipan.lublin.pl
Adres strony url www.ipan.lublin.pl
Regon 32638000000
Obowiązkowa Tak
Zamieszczanie obowiazkowe Tak
Dotyczy 1
Rodzaj zamówienia inny:
Czy wymagane przeslanie ofert Tak
Wymagane przeslanie ofert inny pisemnie, doręczenie do siedziby Zamawiającego
Czy podzielone na czesci Tak
Oferty lub wnioski Wszystkie
Dopuszczone wymagane przeslanie ofert adres Instytut Agrofizyki im. Bohdana Dobrzańskiego Polskiej Akademii Nauk w Lublinie, ul. Doświadczalna 4, bud. A, pok. 18 (sekretariat).
Numer referencyjny A-2401-9/2017
Rodz zam D
Okres2c 30
Szacunkowa wart zam calosc 91000.00
Waluta calosc PLN
Czy przewiduje udzielenie zamowien 67 Nie
Czas O
Informacje na temat katalogow TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA: Dot. części I Zamawiający wymaga, aby przedmiot zamówienia (dla części I) został zrealizowany w terminie maksymalnie do 30 dni kalendarzowych licząc od daty zawarcia umowy. Dot. części II Zamawiający wymaga, aby przedmiot zamówienia (dla części II) został zrealizowany w terminie maksymalnie do 14 dni kalendarzowych licząc od daty zawarcia umowy. Termin wykonania zamówienia będzie oceniany zgodnie z zasadami określonymi w rozdziale 13. Dot. części I 1) W powyższym kryterium oceniana będzie łączna długość terminu dostawy. Zamawiający odniesie wartości z poszczególnych ofert do minimalnego oczekiwanego przez Zamawiającego terminu dostawy, czyli 9 dni, natomiast nie może być on dłuższy niż 30 dni. TD = (30 dni – Tob) : 21 dni x 10 pkt gdzie: TD – przyznane punkty; Tob – termin oferty badanej (wyrażony w dniach). 2) Każdy wykonawca będzie oceniany w kryterium „termin dostawy” w skali od 0 do 10 punktów UWAGA!!! • Zamawiający informuje, że w przypadku określenia przez Wykonawcę terminu dostawy krótszego niż 9 dni, Zamawiający przyjmie do obliczeń w kryterium oceny ofert „Termin dostawy” wartość 9 dni, natomiast termin wskazany przez Wykonawcę będzie wiążący do realizacji przez Niego zamówienia. • W przypadku określenia przez Wykonawcę terminu dostawy dłuższego niż 30 dni, oferta będzie odrzucona, jako niezgodna z SIWZ. • Termin dostawy będzie liczony od dnia zawarcia umowy. • Brak wskazania/wpisania w Formularzu oferty terminu dostawy, skutkować będzie przyjęciem przez Zamawiającego, że Wykonawca oferuje najdłuższy (maksymalny akceptowany przez Zamawiającego) termin dostawy, czyli 30 dni. Zaoferowanie terminu realizacji niezgodnego z wytycznymi Zamawiającego będzie skutkować odrzuceniem oferty zgodnie z art. 89 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp, jako niezgodnej z treścią SIWZ. Wykonawca zobowiązany jest w ofercie wyrazić oferowany termin realizacji w dniach. W przypadku podania terminu realizacji w innej postaci Zamawiający dokona stosownych przeliczeń opierając się na postanowieniach Kodeksu cywilnego dotyczących tygodnia, miesiąca. Wykonawca w oferowanym terminie realizacji zamówienia musi uwzględnić wszelkie ryzyka jakie mógł przewidzieć doświadczony Wykonawca, a w szczególności ryzyka związane z realizacją przedmiotu zamówienia. Dot. części II 1) W powyższym kryterium oceniana będzie łączna długość terminu dostawy. Zamawiający odniesie wartości z poszczególnych ofert do minimalnego oczekiwanego przez Zamawiającego terminu dostawy, czyli 2 dni, natomiast nie może być on dłuższy niż 14 dni. TD = (14 dni – Tob) : 12 dni x 10 pkt gdzie: TD – przyznane punkty; Tob – termin oferty badanej (wyrażony w dniach). 2) Każdy wykonawca będzie oceniany w kryterium „termin dostawy” w skali od 0 do 10 punktów UWAGA!!! • Zamawiający informuje, że w przypadku określenia przez Wykonawcę terminu dostawy krótszego niż 2 dni, Zamawiający przyjmie do obliczeń w kryterium oceny ofert „Termin dostawy” wartość 2 dni, natomiast termin wskazany przez Wykonawcę będzie wiążący do realizacji przez Niego zamówienia. • W przypadku określenia przez Wykonawcę terminu dostawy dłuższego niż 14 dni, oferta będzie odrzucona, jako niezgodna z SIWZ. • Termin dostawy będzie liczony od dnia zawarcia umowy. • Brak wskazania/wpisania w Formularzu oferty terminu dostawy, skutkować będzie przyjęciem przez Zamawiającego, że Wykonawca oferuje najdłuższy (maksymalny akceptowany przez Zamawiającego) termin dostawy, czyli 14 dni. Zaoferowanie terminu realizacji niezgodnego z wytycznymi Zamawiającego będzie skutkować odrzuceniem oferty zgodnie z art. 89 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp, jako niezgodnej z treścią SIWZ. Wykonawca zobowiązany jest w ofercie wyrazić oferowany termin realizacji w dniach. W przypadku podania terminu realizacji w innej postaci Zamawiający dokona stosownych przeliczeń opierając się na postanowieniach Kodeksu cywilnego dotyczących tygodnia, miesiąca. Wykonawca w oferowanym terminie realizacji zamówienia musi uwzględnić wszelkie ryzyka jakie mógł przewidzieć doświadczony Wykonawca, a w szczególności ryzyka związane z realizacją przedmiotu zamówienia.
Okreslenie warunkow Zamawiający nie określa szczegółowego sposobu oceny spełniania tego warunku
Sytuacja finansowa okreslenie warunkow Zamawiający nie określa szczegółowego sposobu oceny spełniania tego warunku
Zdolnosc techniczna okreslenie warunkow Zamawiający nie określa szczegółowego sposobu oceny spełniania tego warunku
Czy zamawiajacy przewiduje wykluczenie Tak
Art 24 ust 5 pkt 1 Tak
Czy oswiadczenie niepodleganiu wykluczenia Tak
Wykaz dokumentow zaswiadczen Odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp.
Inne dokumenty niewymienione 6.WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW, POTWIERDZAJĄCYCH SPEŁNIANIENIE WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ BRAK PODSTAW WYKLUCZENIA: A)Dokumenty i oświadczenia składane wraz z ofertą: 1.Do oferty każdy Wykonawca musi dołączyć aktualne na dzień składania ofert oświadczenie w zakresie wskazanym w Załączniku nr 3 do SIWZ. Informacje zawarte w oświadczenie stanowić będą wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu. 2.Dokumenty, z których wynikać będzie, że osoba (osoby) podpisująca ofertę jest upoważniona do reprezentowania Wykonawcy w postępowaniu i zaciągania zobowiązań w wysokości odpowiadającej cenie oferty. 3.W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie, o którym mowa w pkt 1, składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenie ma potwierdzać spełnianie warunków udziału w postępowaniu, brak podstaw do wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postepowaniu, oraz brak podstaw wykluczenia. 4.Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu, zamieszcza informację o podwykonawcach w oświadczeniu, o którym mowa w pkt. 1. B)Oświadczenie składane po otwarciu ofert, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp: 5.Wykonawca, w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej Zamawiającego informacji z otwarcia ofert, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp (zgodnie ze wzorem stanowiącym Załącznik nr 4 do SIWZ); W przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, Wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu (w formie oryginału) C)Dokumenty i oświadczenia składane na wezwanie Zamawiającego: 6.Zamawiający przed udzieleniem zamówienia, wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni terminie, aktualnych na dzień złożenia następujących oświadczeń lub dokumentów (zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 roku w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz. U. z 2016 r. poz. 1126): 6.1. W zakresie wykazania braku podstaw do wykluczenia, określonych w Rozdziale 5a SIWZ, wykonawca złoży: •odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp. 6.2.Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w Rozdziale 6 pkt 6.1. SIWZ, składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 6.3. Jeżeli w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentu/ów, o którym mowa w punkcie poprzedzającym SIWZ, zastępuje się go dokumentem zawierającym oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Dokument powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 6.4.W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu. 6.5.Jeżeli jest to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia, Zamawiający może na każdym etapie postępowania wezwać Wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych oświadczeń lub dokumentów potwierdzających, że nie podlegają wykluczeniu, spełniają warunki udziału w postępowaniu, a jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio oświadczenia lub dokumenty nie są już aktualne, do złożenia aktualnych oświadczeń lub dokumentów. D)Informacje dotyczące procedury oraz formy dokumentów: 7.W niniejszym postępowaniu Zamawiający, zgodnie z art. 24 aa ustawy pzp, zastosuje tzw. procedurę odwróconą, zgodnie z którą najpierw dokona oceny ofert pod kątem przesłanek odrzucenia oferty na podstawie art. 89 ust. 1 ustawy pzp oraz kryteriów oceny ofert opisanych w SIWZ, a następnie zbada, czy Wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza, nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu, czyli dokona oceny podmiotowej Wykonawcy badając oświadczenie wstępne, a następnie zażąda przedłożenia dokumentów w trybie art. 26 ust. 2 ustawy pzp. 8.Jeżeli Wykonawca nie złoży oświadczenia, o którym mowa w Rozdziale 6 lit. A, oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy pzp, lub innych dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia postepowania, oświadczenia lub dokumenty są niekompletne, zawierają błędy lub budzą wątpliwości Zamawiającego, Zamawiający wezwie do ich złożenia, uzupełnienia, poprawienia w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia oferta Wykonawcy podlegałaby odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. 9.Jeżeli Wykonawca nie złożył wymaganych pełnomocnictw albo złożył wadliwe pełnomocnictwa, Zamawiający wezwie do ich złożenia w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia oferta Wykonawcy podlegałaby odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. 10.Oświadczenia, o których mowa w Rozporządzeniu Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 roku w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy w postepowaniu o udzielenie zamówienia publicznego (Dz. U z 2016 r., poz. 1126), dotyczące Wykonawcy i innych podmiotów, na których zdolnościach lub sytuacji polega Wykonawca na zasadach określonych w art. 22 a ustawy oraz dotyczące podwykonawców, składane są w oryginale. 11.Dokumenty, o których mowa w Rozporządzeniu, inne niż oświadczenia, o których mowa w pkt. 10, składane są w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. 12.Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonuje odpowiednio Wykonawca, podmiot, na którego zdolnościach lub sytuacji polega Wykonawca, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego lub podwykonawca, w zakresie dokumentów, które każdego z nich dotyczą. 13.Poświadczenie za zgodność z oryginałem musi nastąpić w formie pisemnej. 14.Gdy przedstawiona kopia dokumentu będzie nieczytelna lub będzie budziła wątpliwość ,co do jej prawdziwości, Zamawiający może zażądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentów, o których mowa w Rozporządzeniu. 15.Dokumenty sporządzone w języku obcym należy złożyć wraz z tłumaczeniem na język polski. 16.W zakresie nieuregulowanym w SIWZ, zastosowanie mają przepisy Rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 roku w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego (Dz. U z 2016 r., poz. 1126)
Czy wadium Nie
Czy przewiduje udzielenie zaliczek Nie
Czy dopuszcza zlozenie katalogow elektronicznych Nie
Czy wymaga zlozenie katalogow elektronicznych Nie
Czy wymaga zlozenie oferty wariantowej Nie
Czy dopuszcza zlozenie oferty wariantowej Nie
Czy dopuszcza zlozenie oferty wariantowej zasadniczej Nie
Kod trybu zamówienia PN
Czy zmiana umowy Nie
Kryt 0 Cena oferty
Kryt 0p 60
Czy będzie aukcja Nie
Data składania wniosków 12/04/2017
Godzina składania wniosków 12:00
IV 4 4 jezyki polski
Termin on
Termin związania ofertą 30
Zastosowanie procedury pzp Tak
IV 3 1 Przewidziane jest zastrzezenie Nie
IV 3 1 Przewidziany podzial Nie
IV 3 2 PodzialDialogu Nie
IV 6 6 10.OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWANIA OFERTY. 1.Oferta musi zawierać następujące oświadczenia i dokumenty: a) prawidłowo wypełniony formularz ofertowy sporządzony wg wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do SIWZ, zawierający w szczególności: wskazanie oferowanego przedmiotu zamówienia, łączną ceną ofertową brutto, zobowiązanie dotyczące terminu realizacji zamówienia, okresu gwarancji i warunków płatności, oświadczenie o okresie związania ofertą oraz o akceptacji wszystkich postanowień SIWZ i wzoru umowy bez zastrzeżeń, b) prawidłowo wypełniony Zestawienie wymaganych parametrów technicznych i użytkowych dla zadania na które jest składana oferta (sporządzony wg wzoru określonego odpowiednio w załączniku nr 6A i 6B do SIWZ) c) dokumenty i oświadczenia wymagane do złożenia wraz z ofertą określone w Rozdziale 6 lit. A SIWZ 2.Oferta musi być napisana w języku polskim, na maszynie do pisania, komputerze lub inną trwałą techniką oraz podpisana przez osobę lub osoby upoważnione do podejmowania zobowiązań w imieniu Wykonawcy zgodnie z wpisem o reprezentacji w stosownym dokumencie uprawniającym do występowania w obrocie prawnym lub udzielonym pełnomocnictwem. Osoba/y podpisujące ofertę muszą być upoważnione do reprezentowania Wykonawcy na zewnątrz i zaciągania zobowiązań w wysokości odpowiadającej cenie oferty. 3.W przypadku podpisania oferty oraz poświadczenia za zgodność z oryginałem kopii dokumentów przez osobę nie wymienioną w dokumencie rejestracyjnych (ewidencyjnym) Wykonawcy, osoba ta powinna posiadać stosowne pełnomocnictwo wystawione w oryginale lub kopii poświadczonej notarialnie. Z pełnomocnictwa musi jednoznacznie wynikać do jakich czynności prawnych dana osoba/y została/y umocowana/e (w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem) 4.Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski. 5.Wykonawca ma prawo złożyć tylko jedną ofertę, zawierającą jedną, jednoznacznie opisana propozycję. Złożenie większej liczby ofert spowoduje odrzucenie wszystkich ofert złożonych przez danego Wykonawcę. 6.Treść oferty musi odpowiadać treści SIWZ. Zamawiający nie wyraża zgody na złożenie oferty w formie elektronicznej. 7.Wykonawca poniesie wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty. 8.Zaleca się, aby wszystkie strony oferty były zszyte w sposób trwały, zapobiegający możliwość dekompletacji zawartości oferty oraz aby wszystkie, zapisane strony oferty wraz z załącznikami były ponumerowane. 9.Poprawki lub zmiany w ofercie muszą być naniesione czytelnie oraz opatrzone podpisem osoby podpisującej ofertę. 10.Ofertę należy złożyć w zamkniętej kopercie. Całość oferty powinna być złożona w formie uniemożliwiającej jej przypadkowe zdekompletowanie. 11.Wykonawca powinien umieścić ofertę w zewnętrznej i wewnętrznej kopercie z tym, że: 1.zewnętrzna koperta powinna być zaadresowana na Zamawiającego i zawierać oznaczenie: oferta na: „Dostawę oprogramowania komputerowego do Instytutu Agrofizyki im. B. Dobrzańskiego Polskiej Akademii Nauk w Lublinie A-2401-9/2017. Nie otwierać przed terminem składania ofert.” – bez nazwy i pieczątki wykonawcy; 2.koperta wewnętrzna powinna zawierać ofertę i być zaadresowana na wykonawcę, tak aby można było odesłać ofertę w przypadku jej wycofania lub wpłynięcia po terminie. 12.Zamawiający informuje, że zgodnie z art. 8 w zw. z art. 96 ust. 3 ustawy Pzp oferty składane w postępowaniu o zamówienie publiczne są jawne i podlegają udostepnieniu od chwili ich otwarcia, z wyjątkiem informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 roku o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U. z 2003 r., Nr 153, poz. 1503 z późn. zm.), jeśli Wykonawca w terminie składania ofert zastrzegł, że nie mogą być one udostępniane i jednocześnie wykazał, że zastrzeżone informacje stanowią tajemnice przedsiębiorstwa. 13. Zamawiający zaleca, aby informacje zastrzeżone, jako tajemnica przedsiębiorstwa były przez Wykonawcę złożone w oddzielnej wewnętrznej kopercie z oznakowaniem „tajemnica przedsiębiorstwa”, lub spięte oddzielnie od pozostałych, jawnych elementów oferty. Brak jednoznacznego wskazania, które informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa oznaczać będzie, że wszelkie oświadczenia i zaświadczenia składane w trakcie niniejszego postępowania są jawne bez zastrzeżeń. 14.Zastrzeżenie informacji, które nie stanowią tajemnicy przedsiębiorstwa w rozumieniu ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U. z 2003 r., Nr 153, poz. 1503 z późn. zm.) będzie traktowane, jako bezskuteczne i skutkować będzie ich odtajnieniem. 15.Zamawiający informuje, że w przypadku kiedy Wykonawca otrzyma od niego wezwanie w trybie art. 90 ustawy Pzp, a złożone przez niego wyjaśnienia i/lub dowody stanowić będą tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U. z 2003 r., Nr 153, poz. 1503 z późn. zm.) Wykonawcy będzie przysługiwało prawo zastrzeżenia ich jako tajemnica przedsiębiorstwa. Przedmiotowe zastrzeżenie zamawiający uzna za skuteczne wyłącznie w sytuacji, kiedy Wykonawca oprócz samego zastrzeżenia, jednocześnie wykaże, iż dane informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa. 16.Wykonawca może, przed upływem terminu do składania ofert zmienić, poprawić, modyfikować, uzupełniać lub wycofać ofertę. Powiadomienie o zamiarze wprowadzenia zmian, poprawek, modyfikacji, uzupełnień lub wycofaniu oferty należy przygotować i oznaczyć zgodnie z postanowieniami Rozdziału 10 pkt 11), a zewnętrzną kopertę dodatkowo oznaczyć napisem " ZMIANA" lub " WYCOFANIE". 17.Koperty oznaczone „ZMIANA” zostaną otwarte przy otwieraniu oferty Wykonawcy, który wprowadził zmiany i po stwierdzeniu poprawności procedury dokonywania zmian, zostaną dołączone do oferty. 18.Wykonawca ma prawo przed terminem składania ofert wycofać się z postępowania poprzez złożenie pisemnego powiadomienia, według tych samych zasad jak wprowadzanie zmian i poprawek z napisem na kopercie „WYCOFANIE”. Koperty oznakowane w ten sposób nie będą otwierane. 19.Wartości pieniężne wskazane w dokumentach złożonych w celu wykazania przez Wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa powyżej, podane w walutach obcych, Wykonawca przeliczy na złote polskie wg średniego kursu walut NBP z dnia opublikowania ogłoszenia o niniejszym postępowaniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. 20.Oferta, której treść nie będzie odpowiadać treści SIWZ, z zastrzeżeniem art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp zostanie odrzucona (art. 89 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp). Wszelkie niejasności i wątpliwości dotyczące treści zapisów w SIWZ należy wyjaśnić z Zamawiającym przed terminem składania ofert w trybie przewidzianym w Rozdziale 7 SIWZ. Przepisy ustaw Pzp nie przewidują negocjacji warunków udzielenia zamówienia, w tym zapisów projektu umowy, po terminie otwarcia ofert. 21.Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełnienia, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniach, według wzoru stanowiącego Załącznik 3 do SIWZ. 22.W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców: 1)Każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie składa oświadczenia, w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw do wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia oraz pełnomocnictwo, o którym mowa w ust. 3. 2)Formularz ofertowy, o którym mowa w pkt 1 lit. a) składany przez pełnomocnika Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenia zamówienia. 3)Poza dokumentami wymienionymi w pkt 1 i 2 Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia powinni załączyć do oferty oryginał pełnomocnictwa celem ustalenia: a) Wykonawcy – pełnomocnika uprawnionego do występowania w imieniu grupy Wykonawców, b) Wykonawców ubiegających się wspólnie o przedmiotowe zamówienie publiczne (wymienionych z nazwy wraz z określeniem adresu siedziby) Wykonawcy zobowiązani są do ustanowienia pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego. Treść pełnomocnictwa powinna dokładnie określać zakres umocowania. Dokument pełnomocnictwa powinien zostać podpisany przez wszystkich Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, w tym Wykonawcę pełnomocnika. Podpisy muszą być złożone przez osoby uprawnione do składania oświadczeń woli. Wszelka korespondencja oraz rozliczenia dokonywane będą wyłącznie z pełnomocnikiem. Oferta musi być podpisana w taki sposób, aby prawnie zobowiązywała wszystkich Wykonawców występujących wspólnie. Zapisy dotyczące uwag odnośnie formy składanych dokumentów wymaganych od Wykonawcy mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania za granicą stosuje się odpowiednio. 23.Dokumenty powinny być sporządzone ściśle z zaleceniami oraz przedstawionymi przez Zamawiającego wzorcami – załącznikami, a w szczególności zawierać wszystkie informacje oraz dane. 24.Właściwym i obowiązującym prawem do stosowania przy przeprowadzaniu przedmiotowego postępowania jest prawo polskie. 25.W przypadku złożenia oferty w innym miejscu niż wyznaczone lub braku odpowiedniego oznakowania koperty, czy nieprawidłowego zaadresowania koperty, Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za zdarzenia wynikające z powyższych działań Wykonawcy, np. przypadkowe otwarcie oferty przed wyznaczonym terminem składania ofert, jej nie otwarcie w trakcie publicznego otwarcia ofert lub złe skierowanie przesyłki 12.OPIS SPOSOBU OBLICZENIA CENY OFERTY. 1)Rozliczenia między Zamawiającym a wykonawcą będą dokonywane w polskich złotych (PLN) . 2)Ceną podlegającą ocenie, w zakresie poszczególnych zadań, jest cena oferty brutto, inaczej zwana ceną ofertową. 3)Przez cenę należy rozumieć cenę w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 1 i ust. 2 ustawy z dnia 9 maja 2014 r. o informowaniu o cenach towarów i usług (Dz. U.z 2014r., poz. 915 ). Jest to wartość wyrażona w jednostkach pieniężnych, którą Zamawiający jest obowiązany zapłacić Wykonawcy za towar lub usługę; w cenie uwzględnia się podatek od towarów i usług oraz podatek akcyzowy, jeżeli na podstawie odrębnych przepisów sprzedaż towaru (dostawy) podlega temu obciążeniu. 4)Ceną ofertową ma być cena za zrealizowanie przedmiotu zamówienia zgodnie z jego opisem zawartym w opisie przedmiotu zamówienia zawartym w Szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia tj. w załączniku nr 1A i 1B do SIWZ, a także we wzorach umów stanowiących załącznik nr 6A i 6B do niniejszej SIWZ. Cena oferty uwzględniać ma nie tylko wartość samej dostawy przedmiotu zamówienia, podatek od towarów i usług, ale również wszystkie inne składniki wynikające z należytej realizacji przedmiotu umowy, w tym w szczególności transport, opakowanie, ubezpieczenie towaru, opusty, rabaty, dojazd pracowników firmy w celu zainstalowania i uruchomienia przedmiotu zamówienia, przeszkolenia pracowników Zamawiającego, świadczenie usług serwisowych, oraz wszelkie inne koszty, konieczne dla zrealizowania przedmiotu zamówienia zgodnie z jego opisem i postanowieniami wzoru umowy. 5)Cena, o której mowa w pkt 3), jest ostateczną ceną, jaką Zamawiający zapłaci za zrealizowanie przedmiotu zamówienia na warunkach określonych we wzorze umowy. Każdy z Wykonawców może zaproponować tylko jedną cenę ofertową i nie może jej zmienić. 6)Cenę ofertową dla każdej części zamówienia osobno, należy podać cyfrowo i słownie w polskiej walucie (PLN) na formularzu oferty stanowiącym załącznik nr 2 do niniejszej SIWZ. Wykonawca podaje cenę ofertową netto i brutto (z podatkiem VAT). 7)Cena ma być podana z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku. Wszelkie obliczenia należy dokonać z dokładnością do pełnych groszy (z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, zarówno przy kwotach netto, VAT i brutto), przy czym końcówki poniżej 0,5 grosza pomija się, a końcówki 0,5 grosza i wyższe zaokrągla się do 1 grosza. 8)Prawidłowe ustalenie stawki podatku VAT leży po stronie Wykonawcy. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca obliczając cenę oferty stosował stawki VAT zgodnie ze stanem prawnym obowiązującym na dzień składania ofert. 9)Jeżeli złożono ofertę, której wybór prowadziłby do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług w zakresie dotyczącym wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów, Zamawiający w celu oceny takiej oferty doliczy do przedstawionej w niej ceny podatek od towarów i usług, który miałby obowiązek rozliczyć zgodnie z obowiązującymi przepisami. Wykonawca, składając ofertę, informuje Zamawiającego, czy wybór oferty będzie prowadzić do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego, wskazując nazwę (rodzaj) towaru lub usługi, których dostawa lub świadczenie będzie prowadzić do jego powstania, oraz wskazując ich wartość bez kwoty podatku
IV 6 5 Nie
Czy unieważnienie Tak
Repozytorium wiedzy Urzędu Zamówień Publicznych  

Niezbędnik każdego uczestnika postępowania przetargowego - zebrane w jednym miejscu wszystkie najważniejsze dokumenty prawne...

Gwarancja ceny artykułów biurowych - pętla na szyi?  

W postępowaniach przetargowych podanie najniższej ceny jest w dalszym ciągu głównym, a często jedynym kryterium...

Nowa linia długopisów SCHNEIDER Slider Xite, XB  

Długopisy SCHNEIDER Slider Xite, XB wyposażone w wymienny wkład Slider 710 XB to idealne narzędzie do codziennej pracy w...

przetargibiurowe.pl  (+48) 600 092 062

Godziny pracy:  Biuro, live chat: 800 - 1700  Wsparcie online: 24h

Michał Troc Biuro obsługi klienta  

Szanowni Klienci! Drodzy Państwo!

Dbamy o Twoją prywatność

Zanim klikniesz „Przejdź do serwisu”, prosimy o przeczytanie tej informacji. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas i naszych zaufanych partnerów oraz przekazujemy informacje o naszej polityce prywatności w tym o tzw. cookies. Klikając „Przejdź do serwisu”, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez nas i naszych zaufanych partnerów, Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowych, w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych w celu ustalenia Twoich potencjalnych zainteresowań dla dostosowania reklamy i oferty), w tym na umieszczanie tzw. cookies na Twoich urządzeniach i ich odczytywanie, kliknij przycisk „Przejdź do serwisu”.

Jeśli nie chcesz wyrazić zgody lub ograniczyć jej zakres, kliknij „Szczegóły”, gdzie znajdziesz wszelkie informacje o tym jak to zrobić . Te same informacje znajdziesz także na podstronie z naszą polityką prywatności obowiązującą od 25 maja 2018.

W przypadku użytkowników zalogowanych, ważna jest Państwa wcześniejsza zgoda której udzieliliście podczas zakładania konta. Każda Państwa zgoda jest dobrowolna i można ją w dowolnym momencie wycofać.

Polityka prywatności (rozwiń) Klauzula Informacyjna (rozwiń) Lista Zaufanych Partnerów (rozwiń)