GuidZP400 |
5fe6b52b-b1f5-4d11-a00b-7dace4c3419c
|
Biuletyn |
511164-N-2017
|
Zamawiajacy nazwa |
Miejska Biblioteka Publiczna im. M. Nogajowej
|
Regon |
108679400000
|
Zamawiajacy adres ulica |
1 Maja
|
Zamawiajacy adres numer domu |
27
|
Zamawiajacy miejscowosc |
Czeladź
|
Zamawiajacy kod pocztowy |
41-250
|
Zamawiajacy panstwo |
Polska
|
Zamawiajacy wojewodztwo |
śląskie
|
Zamawiajacy telefon |
32 2651002
|
Zamawiajacy fax |
32 2651002
|
Zamawiajacy email |
dyrekcja.mbp@mbp.czeladz.pl
|
Adres strony url |
www.kopalniakulturyczeladz@gmail.com
|
Adres strony internetowej |
www.kopalniakulturyczeladz@gmail.com
|
Zamieszczanie obowiazkowe |
1
|
Ogloszenie dotyczy |
1
|
Czy finansowane z unii |
2
|
Czy ubiegac zaklady pracy |
2
|
Minimalny procent zatrudnienia |
0%
|
Rodzaj zamawiajacego |
3
|
Dostep dokumentow zamowienia |
www.kopalniakulturyczeladz@gmail.com
|
Zamieszczona bedzie specyfikacja |
www.kopalniakulturyczeladz@gmail.com
|
Wymagane przeslanie ofert inny |
Ofertę należy złożyć w formie pisemnej
|
Dopuszczone wymagane przeslanie ofert adres |
Miejska Biblioteka Publiczna im. Marii Nogajowej w Czeladzi ul. 1 Maja 27, 41-250 Czeladź, pokój nr 1 sekretariat
|
Nazwa nadana zamowieniu |
Dostawa, montaż, uruchomienie nagłośnienia kinowego i estradowego oraz cyfrowego systemu kinowego wraz z jego dostrojeniem dla Miejskiej Biblioteki Publicznej im. Marii Nogajowej w Czeladzi
|
Numer referencyjny |
ZP/1/2017
|
Rodzaj zamowienia |
1
|
Okreslenie przedmiotu |
1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa, montaż, uruchomienie nagłośnienia kinowego i estradowego oraz cyfrowego systemu kinowego wraz z jego dostrojeniem dla Miejskiej Biblioteki Publicznej im. Marii Nogajowej w Czeladzi. Miejsce montażu - Kopalnia Kultury ul. Trznadla 1, 41-253 Czeladź
2. Przedmiot zamówienia obejmuje:
2.1. Dostawa - Kinotechnika 2D .
1) Projektor cyfrowy DCI - 1 szt.
2) Platforma do montażu projektora1 szt.
3) Procesor dźwięku kinowego - 1 szt.
4) Montaż, podłączenie, uruchomienie, regulacje, szkolenie personelu min 4 osoby - 1 kpl.
2.2. Dostawa - Nagłośnienie.
1) Zestaw głośnikowy surround - 14 szt.
2) Wzmacniacz mocy 4x1000W - 1 szt.
3) Wzmacniacz mocy 2x900W - 1 szt.
4) Zestaw głośnikowy szerokopasmowy typ 1 - 4 szt.
5) Zestaw głośnikowy szerokopasmowy typ 2 – 2 szt.
6) Zestaw głośnikowy niskotonowy - 4 szt.
7) Wzmacniaczy mocy z DSP - 1 szt.
8) Uchwyt typu clamp - 4 szt.
9) Rama montażowa - 4 szt.
10) Cyfrowa konsoleta foniczna - 1 szt.
11) Jednostka 48 wejść, 16 wyjść - 1 szt.
12) Konwerter AES50 - 1 szt.
13) Karta DANTE - 1 szt.
14) Skrzynia transportowa - 2 szt.
15) Montaż, podłączenie, uruchomienie, strojenie, szkolenie personelu min. 4 osoby - 1 kpl.
3. Informacje dodatkowe
1) Wykonawca dostarczy, zainstaluje wyżej wymieniony sprzęt, uruchomi i zestroi zestaw kina cyfrowego i nagłośnienia.
2) Urządzenia muszą być fabrycznie nowe, oryginalne, nieuszkodzone, zaopatrzone w instrukcje obsługi w języku polskim, wyposażone w oryginalne (fabrycznie dostarczone) przewody, akcesoria, oprogramowanie, dokumentacje i opakowania.
3) Zamawiający wymaga aby Wykonawca po dokonaniu ustawienia, instalacji i uruchomieniu sprzętu dokonał przeszkolenia pracowników Zamawiającego w zakresie obsługi dostarczonego sprzętu. Program szkolenia musi obejmować teoretyczne i praktyczne szkolenie osób, które będą obsługiwać dostarczony sprzęt.
4) Zamawiający wymaga aby Wykonawca udzielił Zamawiającemu:
- co najmniej 24-miesięcznego okresu gwarancyjnego jakości na przedmiot zamówienia (licząc od daty protokolarnego przekazania i przyjęcia przez Zamawiającego dostarczonego sprzętu na bezawaryjną pracę dostarczonego sprzętu bez jakichkolwiek wyłączeń), obejmującej wady materiałowe i fabryczne;
- co najmniej 24-miesięcznego okresu rękojmi;
- wykonania działań gwarancyjnych, z tytułu rękojmi oraz serwisowych w okresie gwarancji, rękojmi środkami i na koszt Wykonawcy, łącznie z kosztami: transportu, dojazdu, delegacji, części, itp. Do ewentualnych napraw Wykonawca będzie stosował jedynie oryginalne części zamienne i materiały eksploatacyjne zalecane przez producenta urządzenia;,
- naprawy gwarancyjnej (reakcja serwisu) w ciągu 48 godzin od dnia zgłoszenia przez Zamawiającego (pisemnie, faksem, mailem). Okres gwarancji zostanie przedłużony
o czas przeznaczony na naprawę;
- dokonania napraw gwarancyjnych urządzeń w siedzibie Zamawiającego, a w przypadku konieczności naprawy poza siedzibą, Wykonawca zapewni opakowania na czas transportu – Zamawiający nie przechowuje opakowań po sprzęcie;
- w okresie gwarancji Wykonawca wykona przegląd techniczny co najmniej raz w roku (w ramach zamówienia i w ramach wynagrodzenia ofertowego) dostarczonych urządzeń i ich strojenie;
- Zamawiający wymaga sporządzenia zestawienia oferowanego sprzętu zgodnie z treścią załącznika do SIWZ;
- serwis gwarancyjny w okresie trwania gwarancji jakości udzielonej przez Wykonawcę jest bezpłatny;
- jeżeli do wykonywania obsługi okresowej oraz usunięcia typowych niesprawności sprzętu wymagane są specjalistyczne narzędzia lub przyrządy, musza być one dostarczone w komplecie wraz ze sprzętem;
- nie wynikająca z winy Zamawiającego trzykrotna awaria tego samego urządzenia/sprzętu, tej samej części lub tego samego podzespołu urządzenia/sprzętu w okresie gwarancji, skutkować będzie ich wymianą na nowe – wolne od wad przez Wykonawcę i na jego koszt;
5) Wszystkie urządzenia muszą być zgodne z obowiązującymi normami bezpieczeństwa. Urządzenia wymagające zasilania elektrycznego muszą być przystosowane do obowiązujących w Polsce parametrów zasilania.
6) Wykonawca/jego przedstawiciel jest zobowiązany uczestniczyć podczas pierwszej projekcji u Zamawiającego.
7) Wykonawca powinien być autoryzowanym przedstawicielem producenta w zakresie montażu i serwisowania kinowych projektorów cyfrowych.
8) Na wniosek Wykonawcy Zamawiający umożliwi odbycie wizji lokalnej. O terminie wizji lokalnej Zamawiający poinformuje wszystkich zainteresowanych zamieszczając stosowną informację na własnej stronie internetowej.
9) Najpóźniej w dniu dostawy wykonawca dostarczy Zamawiającemu:
- certyfikat potwierdzający, że wykonawca jest autoryzowanym przedstawicielem producenta w zakresie montażu i serwisowania kinowych projektorów cyfrowych.
- Karty katalogowe oferowanych urządzeń potwierdzające zgodność oferowanych urządzeń z parametrami określonymi w przedmiocie zamówienia.
- certyfikaty bezpieczeństwa oraz dokumenty wymagane przez prawo, potwierdzające dopuszczenie przedmiotu zamówienia do używania na terenie Polski. Dokumenty powinny potwierdzać opisane w specyfikacji istotnych warunków zamówienia parametry techniczne i jakościowe przedmiotu zamówienia. Cały sprzęt, stanowiący przedmiot zamówienia, powinien posiadać świadectwa bezpieczeństwa CE.
10) Oferowany sprzęt powinien być odpowiedni do wymiarów i warunków sali kinowej, która posiada następujące parametry:
a) liczba miejsc – 260
b) długość sali – 18,94 m
c) wysokość sali – 5,46 m
d) odległość projekcyjna – 18,1 m
e) wymiar ekranu – 5,83 m x 3,8 m
4. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera Załącznik nr 8 do SIWZ.
5. Rozwiązania równoważne
Ilekroć w specyfikacji istotnych warunków zamówienia (dalej SIWZ), umowie, Opisie Przedmiotu Zamówienia (dalej OPZ) i innych załącznikach, jest mowa o „produkcie, materiale czy systemie typu lub np…” należy przez to rozumieć produkt, materiał czy system taki jak zaproponowany lub inny o standardzie i parametrach technicznych nie gorszych niż zaproponowany. Wszystkie użyte w SIWZ. Umowie, OPZ i innych załącznikach, znaki handlowe, towarowe, przywołania patentów, nazwy modeli, numery katalogowe służą jedynie do określenia cech technicznych i jakościowych materiałów a nie są wskazaniem na producenta. Użyte wszelkie nazwy handlowe w opisie przedmiotu zamówienia Zamawiający traktuje jako informację uściślającą, która została użyta wyłącznie w celu przybliżenia potrzeb Zamawiającego. Dopuszcza się użycie do realizacji zamówienia produktów równoważnych,
w stosunku do ich jakości, docelowego przeznaczenia i spełnianych funkcji i walorów użytkowych. Przez jakość należy rozumieć zapewnienie minimalnych parametrów funkcjonalnych produktu wskazanego w SIWZ, umowie, OPZ i innych załącznikach.
Zgodnie z art. 30 ust. 4 Ustawy Pzp Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywane w SIWZ, umowie, OPZ oraz załącznikach do SIWZ, za pomocą norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 Ustawy Pzp, w tym dokumenty równoważne.
Zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy Pzp „Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez zamawiającego”. Równoważność pod względem parametrów technicznych, użytkowych oraz eksploatacyjnych ma w szczególności zapewnić uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w niniejszej SIWZ.
|
Cpv glowny przedmiot |
32342400-6
|
Szacunkowa wartosc zamowienia calosc |
0,00
|
Czy przewiduje udzielenie zamowien 67 |
1
|
Okres w dniach |
20
|
Okreslenie warunkow |
Zamawiający nie określa warunku udziału w postępowaniu w tym zakresie.
|
Sytuacja finansowa okreslenie warunkow |
Zamawiający nie określa warunku udziału w postępowaniu w tym zakresie.
|
Zdolnosc techniczna okreslenie warunkow |
2.1. zdolności technicznej lub zawodowej.
2.1.1. Zdolność techniczna. Za minimalny poziom uznane zostanie, wykazanie przez Wykonawcę, że:
1) w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał
w sposób należyty:
1.1. co najmniej dwa (2) zamówienia polegające na dostawie, montażu
i uruchomieniu kinowego sprzętu cyfrowego zgodnego ze standardami DCI, o łącznej wartości nie mniejszej 140 000,00 zł brutto;
1.2. co najmniej dwa (2) zamówienia polegające na dostawie, montażu, uruchomieniu i strojeniu systemu nagłośnienia Line Array między innymi dla obiektów kulturalnych np. domy kultury, opery, filharmonie, teatry muzyczne, teatry, sale koncertowe, kina itp., o łącznej wartości nie mniejszej niż 250 000,00 zł brutto.
Zamawiający dopuszcza wykazanie realizacji zamówień opisanych powyżej w ppkt 1.1. i 1.2 w ramach umów w których przedmiotem zamówienia była dostawa, montaż, uruchomienie kinowego sprzętu cyfrowego zgodnego ze standardami DCI wraz z dostawą, montażem, uruchomieniem i strojeniem systemu nagłośnienia Line Array. W takim przypadku Wykonawca powinien wskazać oddzielnie wartość poszczególnych dostaw, aby Zamawiający mógł jednoznacznie stwierdzić, spełnienie warunku co do wartości poszczególnych dostaw.
2.1.2. Zdolność zawodowa. Za minimalny poziom zdolności zawodowej uznane zostanie, skierowanie do realizacji zamówienia publicznego osoby, posiadające:
1) minimalne kwalifikacje, doświadczenie, wykształcenie:
1.1. min. 1 osoba posiadająca certyfikat z zakresu diagnostyki i serwisowania projektorów cyfrowych wystawiony przez producenta kinowych projektorów cyfrowych;
1.2. min. 1 osoba - : - specjalista w zakresie elektroakustyk, - posiada wykształcenie wyższe techniczne o specjalności akustyka lub inżynieria dźwięku, - 5 letnie doświadczenie zawodowe (akustyka)
Uwaga.
1) Jeżeli zakres dostaw przedstawionych w dokumencie złożonym na potwierdzenie, że dostawa została wykonana w sposób należyty jest szerszy od powyżej określonego przez Zamawiającego należy
w wykazie wykonanych dostaw podać wartość dostaw odpowiadających zakresowi warunku.
2) Wartości podane w dokumentach potwierdzających spełnienie warunku w walutach innych niż wskazane przez Zamawiającego Wykonawca przeliczy wg średniego kursu NBP na dzień opublikowania ogłoszenia o zamówieniu dotyczącego niniejszego postępowania.
3) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia spełnianie warunków wskazanych powyżej Wykonawcy wykazują łącznie.
4) W przypadku, gdy Wykonawca polega na zasobach innych podmiotów przy wykazaniu spełniania warunku doświadczenia, zobowiązany jest wykazać udział tych podmiotów w wykonaniu zamówienia.
5) Zamawiający nie wprowadza zastrzeżenia, o którym mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp.
6) Zamawiający dopuszcza łączenia funkcji dla wyżej wymaganego personelu.
|
Czy zamawiajacy przewiduje wykluczenie |
1
|
Art 24 ust 5 pkt 1 |
1
|
Art 24 ust 5 pkt 8 |
1
|
Czy oswiadczenie niepodleganiu wykluczenia |
1
|
Wykaz dokumentow zaswiadczen |
2. Oświadczenia lub dokumenty potwierdzające brak podstaw wykluczenia.
1) zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania, lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu;
2) zaświadczenia właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz
z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu;
3) odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp.
Uwaga do pkt XI.
1. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa:
1) w pkt XI ust. 2 pkt 1), 2) i 3) SIWZ – składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju,
w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:
a) nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu;
b) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości.
2. Dokument, o którym mowa w pkt 1) lit. b) Uwag do pkt XI SIWZ, powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Dokumenty, o których mowa w pkt 1) lit. a), powinny być wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem tego terminu.
3. Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 1), zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Regulację ust. 2 stosuje się.
4. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu.
5. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu składa dokumenty o których mowa w pkt XI ust. 1 pkt 1) i 2) SIWZ w zakresie, w jakim powołuje się na zasoby tych podmiotów, a w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia składa dokumenty o których mowa w pkt XI ust. 2 pkt 1), 2) i 3) SIWZ.
|
Zakresie warunkow udzialu |
1. Oświadczenia lub dokumenty potwierdzające spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
1) wykaz dostaw wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te dostawy zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego dostawy były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert - wzór wykazu stanowi załącznik nr 5 do SIWZ
2) wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami - wzór wykazu stanowi załącznik nr 6 do SIWZ.
|
Zastosowanie procedury pzp |
1
|
Zmiana umowy |
1
|
Zmiana umowy tekst |
1. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania istotnych zmian postanowień zawartej umowy, w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy,
w zakresie:
1) zmiany terminu wykonania zamówienia oraz terminów pośrednich, w następujących przypadkach:
a) wystąpienie siły wyższej rozumianej jako wystąpienie zdarzenia nadzwyczajnego, zewnętrznego, niemożliwego do przewidzenia i zapobieżenia, którego nie dało się uniknąć nawet przy zachowaniu najwyższej staranności, a które uniemożliwia Wykonawcy wykonanie jego zobowiązania w całości lub części. W razie wystąpienia siły wyższej Strony Umowy zobowiązane są dołożyć wszelkich starań w celu ograniczenia do minimum opóźnienia w wykonywaniu swoich zobowiązań umownych, powstałego na skutek działania siły wyższej.
b) konieczność wykonania zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 7 Pzp, których realizacja jest niezbędna z punktu widzenia prawidłowego wykonania oraz zakończenia umowy wraz ze wszystkimi konsekwencjami występującymi w związku z przedłużeniem tego terminu;
c) niezawinionych przez Wykonawcę opóźnień leżących po stronie producenta;
d) zmian wynikających z postępu technicznego bądź technologicznego, aktualizacji parametrów technicznych urządzeń, a także innych zmian wynikających
z nieprzewidywalnych istotnych okoliczności, których wprowadzenie będzie korzystne dla Zamawiającego;
e) wystąpienia zdarzeń na które strony umowy nie mają wpływu, a które uniemożliwiają przy normalnym tempie pracy wykonanie przedmiotu umowy w terminie;
f) wystąpienie okoliczności, których Strony umowy nie były w stanie przewidzieć pomimo zachowania należytej staranności;
g) wystąpienie okoliczności, o których mowa w art. 144 ust. 1 pkt 2-6 ustawy Pzp.
2) inne zmiany do umowy mogące skutkować zmianą wynagrodzenia i/lub terminu :
a) zmiany wynikające z postępu technicznego bądź technologicznego, aktualizacji parametrów, a także innych zmian wynikających z nieprzewidywalnych istotnych okoliczności, których wprowadzenie będzie korzystne dla Zamawiającego;
b) zmiany kluczowego personelu Wykonawcy lub Zamawiającego na skutek zdarzeń losowych, zmian kadrowo-personalnych, utraty wymaganych uprawnień, utraty stanowiska. Zmiana kluczowego personelu Wykonawcy może nastąpić wyłącznie pod warunkiem okazania uprawnień co najmniej równoważnych w odniesieniu do wskazanych w SIWZ;
c) wprowadzenie dodatkowego personelu Wykonawcy lub podwykonawcy z przyczyn o obiektywnym charakterze, zaakceptowanych przez Zamawiającego pod warunkiem spełnienia warunków w zakresie nie mniejszym niż wymagane w SIWZ,
d) wprowadzenie przez Wykonawcę podwykonawcy pomimo deklaracji w ofercie wykonania zamówienia siłami własnymi,
e) zmiany podwykonawców na zasobach, których Wykonawca opierał się wykazując spełnianie warunków udziału w postępowaniu pod warunkiem, że nowy podwykonawca wykaże spełnianie warunków w zakresie nie mniejszym niż wskazany na etapie postępowania o zamówienie publiczne dotychczasowy podwykonawca,
f) ograniczenia przedmiotu zamówienia, w szczególności w przypadku kiedy Zamawiający nie mógł takiej sytuacji przewidzieć,
g) poprawa jakości, walorów użytkowych lub innych parametrów charakterystycznych dla danego elementu urządzenia lub zmiana technologii, w szczególności na skutek wystąpienia uwarunkowań technicznych odmiennych od opisanych w OPZ.
3) w pozostałym zakresie do zmian do umowy stosuje się art. 144 ust.1 pkt.2 pkt 3, pkt 4, pkt 5, pkt 6 ust. 1A, ust. 1b, ust. 1c, ust. 1d, ust.1e, oraz ust. 2 i ust. 3 ustawy Pzp.
|
IV 4 4 data |
2017-05-31T00:00:00+02:00
|
IV 4 4 godzina |
11:30
|
IV 4 4 jezyki |
PL
|
IV 4 5 okres |
30
|
IV 6 6 |
I. Poleganie na zasobach innych podmiotów- zgodnie z art. 22a ustawy Pzp:
1. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych.
2. Zamawiający jednocześnie informuje, iż „stosowna sytuacja” o której mowa w pkt 1 powyżej wystąpi wyłącznie w przypadku, kiedy:
1) wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów udowodni zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia,
2) zamawiający oceni, czy udostępniane wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz zbada, czy nie zachodzą, wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13–22 i ust. 5 ustawy Pzp (w zakresie określonym w pkt IX ust. 2 ppkt 2.1), 2.2) SIWZ),
3) w odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane
4) z zobowiązania lub innych dokumentów potwierdzających udostępnienie zasobów przez inne podmioty musi bezspornie i jednoznacznie wynikać w szczególności:
- zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu;
- sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia; - zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego;
- czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty, których wskazane zdolności dotyczą.
5) Wykonawca, który polega na sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, odpowiada solidarnie z podmiotem, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, za szkodę poniesioną przez zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy.
6) Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuacja ekonomiczna lub finansowa, podmiotu, o którym mowa w pkt.1 nie potwierdzają spełnienia przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, zamawiający żąda, aby wykonawca w terminie określonym przez zamawiającego:
a) zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub
b) zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuację finansową lub ekonomiczną, o których mowa w pkt. 1.
II. 1. W celu wstępnego potwierdzenia spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw wykluczenia Zamawiający żąda:
1) aktualnego na dzień składania ofert oświadczenia wykonawcy składanego na podstawie art. 25a ust. 1 ustawy Pzp dotyczącego spełniania warunków udziału w postępowaniu,
o treści zgodnej z określoną we wzorze stanowiącym załącznik nr 2 do SIWZ,
2) aktualnego na dzień składania ofert oświadczenia wykonawcy składanego na podstawie art. 25a ust. 1 ustawy Pzp potwierdzającego, że wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, o treści zgodnej z określoną we wzorze stanowiącym załącznik nr 3 do SIWZ,
3) w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, oświadczenia wykonawcy o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej o której mowa w art. 22 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp, o treści zgodnej z określoną we wzorze stanowiącym załącznik nr 4 do SIWZ.
III. 2. Ponadto do oferty należy załączyć:
1) wypełniony Formularz oferty - wg wzoru określonego w załączniku nr 1 do SIWZ,
2) Pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy – jeżeli zostało ustanowione, bądź do reprezentowania Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie przedłożone
w formie oryginału lub kopii poświadczonej przez notariusza (dotyczy również spółki cywilnej),
3) dokument(-y), np. zobowiązanie podmiotów, na zasobach których Wykonawca będzie polegał w trybie art. 22a ustawy Pzp, do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia.
Dokument ten powinien w szczególności zawierać następujące informacje:
- zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu,
- sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego,
- zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego,
- czy podmiot, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane, których wskazane zdolności dotyczą.
Uwaga.
1) Informację o podmiotach, na zdolnościach lub sytuacji których Wykonawca polega na zasadach określonych w art. 22a ust. 1 ustawy pzp, należy zawrzeć w oświadczeniach, o których mowa powyżej w pkt. X ust. 1 pkt 1) i 2) SIWZ.
2) W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują dostawy/usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
IV. 1. Wykonawca nie jest obowiązany do złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 i 3 ustawy Pzp, jeżeli Zamawiający posiada oświadczenia lub dokumenty dotyczące tego wykonawcy lub może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2014 r. poz. 1114 oraz z 2016 r. poz. 352).
2. Oświadczenia, o których mowa w Rozporządzeniu dotyczące wykonawcy i innych podmiotów, na których zdolnościach lub sytuacji polega wykonawca na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp oraz dotyczące podwykonawców, składane są w oryginale.
3. Dokumenty, o których mowa w Rozporządzeniu, inne niż oświadczenia, składane są w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem.
4. Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonuje odpowiednio wykonawca, podmiot, na którego zdolnościach lub sytuacji polega wykonawca, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie
zamówienia publicznego albo podwykonawca, w zakresie dokumentów, które każdego z nich dotyczą.
5. Poświadczenie za zgodność z oryginałem następuje w formie pisemnej lub w formie elektronicznej.
6. Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentów, o których mowa w rozporządzeniu, innych niż oświadczenia, wyłącznie wtedy, gdy złożona kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości.
7. Jeżeli z uzasadnionej przyczyny Wykonawca nie może złożyć dokumentów dotyczących sytuacji finansowej lub ekonomicznej wymaganych przez zamawiającego, może złożyć inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdza spełnianie opisanego przez zamawiającego warunku udziału w postępowaniu lub kryterium selekcji.
8. Jeżeli wykonawca nie złożył oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy Pzp, oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, lub innych dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia postępowania, oświadczenia lub dokumenty są niekompletne, zawierają błędy lub budzą wskazane przez zamawiającego wątpliwości,
zamawiający wzywa do ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub do udzielania wyjaśnień
w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub udzielenia wyjaśnień oferta wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania.
9. Jeżeli wykonawca nie złożył wymaganych pełnomocnictw albo złożył wadliwe pełnomocnictwa, zamawiający wzywa do ich złożenia w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia oferta wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania.
V. 3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia
1. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia powinni spełniać warunki udziału w postępowaniu określone w punkcie IX niniejszej SIWZ oraz złożyć dokumenty i oświadczenia potwierdzające spełnianie tych warunków zgodnie z zapisami zawartymi w punkcie X SIWZ.
2. W przypadku, Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia dokumenty, o których mowa:
1) w pkt X ust. 1 pkt 2) i 3) SIWZ oraz w pkt XI ust. 2 pkt 1), 2) i 3) SIWZ należy przedłożyć odrębnie dla każdego z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie
zamówienia;
2) w pkt XI ust. 1 pkt 1), 2) SIWZ Wykonawcy składają tak, aby wykazać, że wspólnie spełniają warunki udziału w postępowaniu;
3) w pkt X ust. 2 SIWZ Wykonawcy składają łącznie;
4) w pkt. X ust. 1 pkt 1) SIWZ wszyscy Wykonawcy składają odrębnie
3. Ponadto ww. Wykonawcy ustanawiają Pełnomocnika do reprezentowania ich w niniejszym postępowaniu albo reprezentowania ich w postępowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
4. Wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z Pełnomocnikiem.
5. Jeżeli oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego zostanie wybrana, Zamawiający żąda złożenia przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego umowy regulującej współpracę tych Wykonawców.
VI. 1. Wykonawca, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza jest zobowiązany wnieść zabezpieczenie należytego wykonania umowy w wysokości 10 % ceny całkowitej podanej w ofercie.
VII. Pouczenie o środkach ochrony prawnej przysługujących Wykonawcy w toku postępowania o udzielenie zamówienia
1. Środki ochrony prawnej określone w dziale VI ustawy przysługują Wykonawcy, a także innemu podmiotowi, jeżeli ma lub miał interes w uzyskaniu danego zamówienia oraz poniósł lub może ponieść szkodę w wyniku naruszenia przez zamawiającego przepisów niniejszej ustawy.
2. Środki ochrony prawnej wobec ogłoszenia o zamówieniu oraz specyfikacji istotnych warunków zamówienia przysługują również organizacjom wpisanym na listę, o której mowa w art. 154 pkt 5 ustawy Pzp.
3. Odwołanie – przysługuje wyłącznie od niezgodnej z przepisami ustawy czynności zamawiającego podjętej w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub zaniechania czynności, do której zamawiający jest zobowiązany na podstawie ustawy.
4. Odwołanie przysługuje wyłącznie wobec czynności:
1) określenia warunków udziału w postępowaniu
2) wykluczenia odwołującego z postępowania o udzielenie zamówienia;
3) odrzucenia oferty odwołującego;
4) opisu przedmiotu zamówienia;
5) wyboru najkorzystniejszej oferty.
5. Odwołanie powinno wskazywać czynność lub zaniechanie czynności zamawiającego, której zarzuca się niezgodność z przepisami ustawy, zawierać zwięzłe przedstawienie zarzutów, określać żądanie oraz wskazywać okoliczności faktyczne i prawne uzasadniające wniesienie odwołania.
6. Odwołanie wnosi się do Prezesa Izby w formie pisemnej lub w postaci elektronicznej podpisane bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu lub równoważnego środka, spełniającego wymagania dla tego rodzaju podpisu.
7. Odwołujący przesyła kopię odwołania Zamawiającemu w terminie i na zasadach określonych w art. 180 ust. 5 ustawy Pzp.
8. Wykonawca może w terminie przewidzianym do wniesienia odwołania poinformować zamawiającego o niezgodnej z przepisami ustawy czynności podjętej przez niego lub zaniechaniu czynności, do której jest on zobowiązany na podstawie ustawy, na które nie przysługuje odwołanie na podstawie art. 180 ust. 2 ustawy Pzp.
9. Termin do wniesienia odwołania: w terminie 5 dni od dnia przesłania informacji
o czynności zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia – jeżeli zostały przesłane w sposób określony w art. 180 ust. 5 ustawy Pzp zdanie drugie, albo w terminie 10 dni – jeżeli zostały przesłane w inny sposób.
10. Odwołanie wobec treści ogłoszenia o zamówieniu oraz wobec postanowień specyfikacji istotnych warunków zamówienia, wnosi się w terminie 5 dni od dnia zamieszczenia ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych lub specyfikacji istotnych warunków zamówienia na stronie internetowej.
11. W przypadku wniesienia odwołania wobec treści ogłoszenia o zamówieniu lub postanowień specyfikacji istotnych warunków zamówienia zamawiający może przedłużyć termin składania ofert lub termin składania wniosków.
12. W przypadku wniesienia odwołania po upływie terminu składania ofert bieg terminu związania ofertą ulega zawieszeniu do czasu ogłoszenia przez Izbę orzeczenia.
|