Sukcesywne dostawy leków do Wojewódzkiego Zespołu Reumatologicznego im. dr Jadwigi Titz-Kosko w Sopocie w podziale na następujące 4 pakiety

Data publikacji 2017-05-19
Data zakończenia 2017-05-29 00:00:00
Instytucja Wojewódzki Zespół Reumatologiczny im. dr Jadwigi Titz-Kosko
Miejscowość Sopot
Województwo pomorskie
Branża
  • Rejestratory z taśmą magnetyczną

Szczegóły

Numer ogłoszenia 512486-N-2017
Typ dokumentu ZP-400
Kod CPV 323321000
Adres strony internetowej siwz
BZP Zobacz

Przedmiot zamówienia

Sukcesywne dostawy leków do Wojewódzkiego Zespołu Reumatologicznego im. dr Jadwigi Titz-Kosko w Sopocie w podziale na następujące 4 pakiety:
PAKIET NR 1 RÓŻNE PRODUKTY LECZNICZE
PAKIET NR 2 – ETANERCEPTUM
PAKIET NR 3 – ADALIMUMABUM
PAKIET NR 4 –RÓŻNE PRODUKTY LECZNICZE

Dodatkowe informacje

GuidZP400 a2c0a71f-5e24-478a-b5d1-10fc047d15a1
Biuletyn 512486-N-2017
Zamawiajacy nazwa Wojewódzki Zespół Reumatologiczny im. dr Jadwigi Titz-Kosko
Regon 19258779500000
Zamawiajacy adres ulica ul. Grunwaldzka
Zamawiajacy adres numer domu 42372
Zamawiajacy miejscowosc Sopot
Zamawiajacy kod pocztowy 81759
Zamawiajacy panstwo Polska
Zamawiajacy wojewodztwo pomorskie
Zamawiajacy telefon 585 557 528
Zamawiajacy fax 58 5557528, 58 5511426
Zamawiajacy email zamowienia@wzr.com.pl
Adres strony url www.wzr.bip.gov.pl
Zamieszczanie obowiazkowe 1
Ogloszenie dotyczy 1
Czy finansowane z unii 2
Czy ubiegac zaklady pracy 2
Minimalny procent zatrudnienia 0%
Rodzaj zamawiajacego 3
Czy dostep dokumentow zamowienia 1
Dostep dokumentow zamowienia www.wzr.bip.gov.pl
Czy zamieszczona bedzie specyfikacja 1
Zamieszczona bedzie specyfikacja www.wzr.bip.gov.pl
Czy wymagane przeslanie ofert 1
Wymagane przeslanie ofert inny w formie pisemnej
Dopuszczone wymagane przeslanie ofert adres Wojewódzki Zespół Reumatologiczny im. dr Jadwigi Titz – Kosko ul. Grunwaldzka 1-3 81-759 Sopot Sekretariat, II piętro
Nazwa nadana zamowieniu Sukcesywne dostawy leków do Wojewódzkiego Zespołu Reumatologicznego im. dr Jadwigi Titz-Kosko w Sopocie w podziale na następujące 4 pakiety
Numer referencyjny N/2/17
Rodzaj zamowienia 1
Czy podzielone na czesci 1
Okreslenie przedmiotu Sukcesywne dostawy leków do Wojewódzkiego Zespołu Reumatologicznego im. dr Jadwigi Titz-Kosko w Sopocie w podziale na następujące 4 pakiety: PAKIET NR 1 RÓŻNE PRODUKTY LECZNICZE PAKIET NR 2 – ETANERCEPTUM PAKIET NR 3 – ADALIMUMABUM PAKIET NR 4 –RÓŻNE PRODUKTY LECZNICZE
Cpv glowny przedmiot 32332100-0
Szacunkowa wartosc zamowienia calosc 207907,30
Waluta calosc pln
Data zakonczenia 2017-11-30T00:00:00+01:00
Okreslenie warunkow Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca posiada kompetencji lub uprawnień do prowadzenia działalności zawodowej w zakresie obrotu produktami leczniczymi - tj. posiadania zezwolenia na obrót produktami leczniczymi, na które składa ofertę.
Sytuacja finansowa okreslenie warunkow Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca posiada: sytuację ekonomiczną i finansową zapewniającą wykonanie zamówienia w postaci ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, o wartości minimum 100.000,00 zł sumy gwarancyjnej ubezpieczenia.
Zdolnosc techniczna okreslenie warunkow Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca posiada: zdolności techniczną lub zawodową w zakresie doświadczenia w postaci należytego wykonania, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywania, co najmniej dwóch dostaw produktów leczniczych w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie.
Art 24 ust 5 pkt 1 1
Art 24 ust 5 pkt 2 1
Art 24 ust 5 pkt 4 1
Art 24 ust 5 pkt 8 1
Czy oswiadczenie niepodleganiu wykluczenia 1
Wykaz dokumentow zaswiadczen 1. Dotyczy Wykonawców mających siedzibę a terytorium RP: Odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp. 2. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt. 1. składa składa informację z odpowiedniego rejestru albo, w przypadku braku takiego rejestru, inny równoważny dokument wydany przez właściwy organ sądowy lub administracyjny kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania -wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 3. Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 2. zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. 4. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu. 5. Zamawiający w niniejszym postępowaniu będzie żądał od wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w punktach 1 i odpowiednio 2.-4. 6. Zamawiający w niniejszym postępowaniu będzie żądał od wykonawcy przedstawienia dokumentów wymienionych w punktach 1 i odpowiednio 2.-4, dotyczących podwykonawcy, któremu zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia, a który nie jest podmiotem, na którego zdolnościach lub sytuacji wykonawca polega na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp. 7. W przypadku wskazania przez wykonawcę dostępności oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w § 2, § 5 i § 7 rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzaju dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz.U.2016.1126), w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, zamawiający pobierze samodzielnie z tych baz danych wskazane przez wykonawcę oświadczenia lub dokumenty. 8. W przypadku wskazania przez wykonawcę oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w § 2, § 5 i § 7 rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzaju dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz.U.2016.1126), które znajdują się w posiadaniu Zamawiającego, w szczególności oświadczeń lub dokumentów przechowywanych przez zamawiającego zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy Pzp, zamawiający w celu potwierdzenia okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 i 3 ustawy Pzp, korzysta z posiadanych oświadczeń lub dokumentów, o ile są one aktualne.
Zakresie warunkow udzialu 1.Zezwolenie na prowadzenie działalności objętej przedmiotem zamówienia - tj. zezwolenie na prowadzenie hurtowni farmaceutycznej albo zezwolenie na wytwarzanie jeżeli wykonawca jest wytwórcą oferowanych leków. 2.Dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną o wartości minimum 100.000,00 zł. 3.Wykaz dostaw produktów leczniczych wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy zostały wykonane oraz załączeniem dowodów określających czy te dostawy zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego dostawy były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert w postępowaniu - według wzoru stanowiącego Załącznik nr 5 do SIWZ.
Inne dokumenty niewymienione 1. Wypełniony FORMULARZ OFERTY– stanowiący Załącznik nr 1 do SIWZ. 2.Wypełniony FORMULARZ OFERTOWO – CENOWY dla pakietu, na który Wykonawca składa ofertę – stanowiący Załącznik nr 2.1 – 2.4 do SIWZ (UWAGA: Zamawiający wymaga w Formularzu Ofertowo-cenowym podania nazwy handlowej) pod rygorem odrzucenia oferty 3.Pełnomocnictwo dla osoby, która nie składa osobiście oferty w swoim imieniu lub której prawo do reprezentacji nie wynika z dokumentów rejestrowych (określonych w Rozdziale VI.1.6) SIWZ). Pełnomocnictwo musi być złożone w formie oryginału lub poświadczonej notarialnie kopii, sporządzonego przez notariusza odpisu lub wyciągu z dokumentu; wraz z dokumentem (oryginał lub poświadczona za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę kopia) uzasadniającym uprawnienie mocodawcy do reprezentowania Wykonawcy, o ile uprawnienie to nie wynika z dokumentów określonych w Rozdziale VI.1.6) SIWZ (odpisu z właściwego rejestru), treść pełnomocnictwa musi jednoznacznie określać czynności do wykonania, których pełnomocnik jest upoważniony. 4.dokument pełnomocnictwa pełnomocnika występującego w imieniu podmiotów ubiegających się o wspólne wykonanie zamówienia w przypadku składania oferty wspólnej; pełnomocnictwo musi być złożone w formie oryginału lub poświadczonej notarialnie kopii, sporządzonego przez notariusza odpisu lub wyciągu z dokumentu; treść pełnomocnictwa musi jednoznacznie określać czynności do wykonania których pełnomocnik jest upoważniony. 5.dokumenty udowadniające Zamawiającemu, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia, do wykorzystania wzór – załącznik nr 7 do SIWZ 6.Oświadczenie że podmiot, na którego zasoby powołuje się Wykonawca w postępowaniu nie podlega wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia - według wzoru stanowiącego Załącznik nr 4 do SIWZ . 7.Oświadczenie, że podwykonawca niebędący podmiotem, na którego zasoby powołuje się Wykonawca w postępowaniu nie podlega wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia - według wzoru stanowiącego Załącznik nr 4 do SIWZ 8.Oświadczenie wykonawcy o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej; w przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu. Przykładowy wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 6 do SIWZ.
Zastosowanie procedury pzp 1
Zmiana umowy 1
Zmiana umowy tekst Niedopuszczalne pod rygorem nieważności są istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, chyba że nastąpią następujące warunki zmiany umowy: - w trakcie trwania umowy ceny ulegną zmianie w przypadku zmian (także obniżka) stawek podatku VAT bezpośrednio związanych z przedmiotem zamówienia; - nastąpi objęcie danego leku ceną urzędową, wówczas obowiązuje przez ten okres cena urzędowa, chyba, że cena ofertowa jest niższa, w takim wypadku obowiązuje cena ofertowa. Również do sytuacji, w których dany lek został objęty w trakcie obowiązywania umowy cenami urzędowymi, zgodnie z obowiązującymi w tej materii przepisami, dokonanie podwyższenia cen przez Wykonawcę z powodu wzrostu stawki podatku VAT w stosunku do cen ofertowych , nie może przekraczać cen urzędowych. W razie obniżenia cen urzędowych na leki objęte niniejszą umową, ceny ulegają obniżeniu do wysokości obowiązujących w danym momencie cen urzędowych; - w sytuacji, gdy Narodowy Fundusz Zdrowia lub inny uprawniony organ obniży Zamawiającemu kwoty refundacji na leki objęte umową poniżej cen wynikających z niniejszej umowy, Zamawiający może odstąpić od niniejszej umowy, w terminie 30 dni od powzięcia wiadomości o powyższych okolicznościach, chyba że Wykonawca obniży ceny leków do wysokości kwot określonych przez Narodowy Fundusz Zdrowia lub inny uprawniony organ, a także w sytuacji, gdy Narodowy Fundusz Zdrowia rozwiąże lub zmniejszy lub nie przedłuży Zamawiającemu kontraktu refundującego ceny leków obejmujących niniejszą umowę (dotyczy pakietu nr 2 i 3); - wystąpią okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, a w związku z nimi wystąpi konieczność wprowadzenia zmian do umowy, zaś zmiany te są korzystne dla Zamawiającego i zostaną zaakceptowane przez Wykonawcę; - w przypadku wstrzymania lub zakończenia produkcji danego leku, lek ten może zostać wykreślony z umowy albo zastąpiony innym równoważnym lekiem bez zmiany dotychczasowej ceny; - w przypadku zmiany przez producenta leku wielkości opakowań, mogą ulec zmianie zapisy dotyczące opakowań, w związku z czym może ulec także zmianie cena opakowania leku w stosunku proporcjonalnym do zmiany wielkości opakowania, w sposób nie zmieniający dotychczasowej ceny za faktycznie dostarczoną miarę produktu; - wystąpią zmiany w nazwach lub adresach stron, zmiany związane z przekształceniem podmiotowym stron; - zmiany umowy są konieczne na skutek działania organów administracji lub instytucji upoważnionych do wydania decyzji albo innych aktów władczych lub nadzorczych, związanych z realizacją przedmiotu umowy; - Wykonawca zaproponuje obniżenie ceny leku lub wprowadzi upusty lub promocje cenowe zaakceptowane przez Zamawiającego; - nastąpi zmiana obowiązujących przepisów prawa związanych z przedmiotowym zamówieniem; - zaistnieje siła wyższa uniemożliwiająca okresowe wykonywanie przedmiotu umowy, oraz w pozostałych wypadkach wskazanych w art. 144 ust. 1 ustawy Pzp, przy czym wszystkie zmiany w umowie zostają potwierdzone aneksem w formie pisemnej.
IV 4 4 data 2017-05-29T00:00:00+02:00
IV 4 4 godzina 9:00
IV 4 4 jezyki polski
IV 4 5 okres 30
IV 6 6 1. Wykonawcom przysługują środki ochrony prawnej określone w Dziale VI ustawy Pzp „Środki ochrony prawnej” (art. 179 - 198g Pzp), tj. odwołanie do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej oraz skarga do sądu okręgowego właściwego dla siedziby Zamawiającego. 2. Środki ochrony prawnej (odwołanie oraz skarga) przysługują wykonawcy, a także innemu podmiotowi, jeżeli ma lub miał interes w uzyskaniu zamówienia oraz poniósł lub może ponieść szkodę w wyniku naruszenia przez Zamawiającego przepisów ustawy Pzp. Środki ochrony prawnej wobec Ogłoszenia o zamówieniu oraz SIWZ przysługują również organizacjom wpisanym na listę, o której mowa w art. 154 pkt 5) ustawy Pzp. 3. Odwołanie przysługuje wyłącznie od niezgodnej z przepisami ustawy Pzp czynności Zamawiającego podjętej w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub zaniechania czynności, do której Zamawiający jest zobowiązany na podstawie ustawy Pzp. Odwołanie powinno wskazywać czynność lub zaniechanie czynności Zamawiającego, której zarzuca się niezgodność z przepisami ustawy Pzp, zawierać zwięzłe przedstawienie zarzutów, określać żądanie oraz wskazywać okoliczności faktyczne i prawne uzasadniające wniesienie odwołania. 4. Odwołanie przysługuje wyłącznie wobec czynności: a. określenia warunków udziału w postępowaniu; b. wykluczenia odwołującego z postępowania o udzielenie zamówienia; c. odrzucenia oferty odwołującego; d. opisu przedmiotu zamówienia; e. wyboru najkorzystniejszej oferty. 5. Odwołanie wnosi się do Prezesa Izby w formie pisemnej w postaci papierowej albo w postaci elektronicznej, opatrzone odpowiednio własnoręcznym podpisem albo kwalifikowanym podpisem elektronicznym. 6. Odwołujący przesyła kopię odwołania zamawiającemu przed upływem terminu do wniesienia odwołania w taki sposób, aby mógł on zapoznać się z jego treścią przed upływem tego terminu. Domniemywa się, iż zamawiający mógł zapoznać się z treścią odwołania przed upływem terminu do jego wniesienia, jeżeli przesłanie jego kopii nastąpiło przed upływem terminu do jego wniesienia przy użyciu środków komunikacji elektronicznej. 7. Odwołanie wnosi się w terminie 5 dni od dnia przesłania informacji o czynności Zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia - jeżeli zostały przesłane w sposób określony w art. 180 ust. 5 zdanie drugie Pzp (komunikacja elektroniczna) albo w terminie 10 dni – jeżeli zostały przesłane w inny sposób. 8. Odwołanie wobec treści ogłoszenia o zamówieniu, a także wobec postanowień SIWZ wnosi się w terminie 5 dni od dnia publikacji ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych lub zamieszczenia SIWZ na stronie internetowej. 9. Odwołanie wobec czynności innych niż określone w pkt 7 i 8 XII SIWZ wnosi się w terminie 5 dni od dnia, w którym powzięto lub przy zachowaniu należytej staranności można było powziąć wiadomość o okolicznościach stanowiących podstawę jego wniesienia. 10. Wykonawca może w terminie przewidzianym do wniesienia odwołania poinformować Zamawiającego o niezgodnej z przepisami Pzp czynności podjętej przez niego lub zaniechaniu czynności, do której jest on zobowiązany na podstawie Pzp, na które nie przysługuje odwołanie na podstawie art. 180 ust. 2 ustawy Pzp. 11. Na orzeczenie Krajowej Izby Odwoławczej stronom oraz uczestnikom postępowania odwoławczego przysługuje skarga do sądu okręgowego właściwego dla siedziby Zamawiającego. 12. Skargę wnosi się za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w terminie 7 dni od dnia doręczenia orzeczenia Krajowej Izby Odwoławczej, przesyłając jednocześnie jej odpis przeciwnikowi skargi. Złożenie skargi w placówce pocztowej operatora wyznaczonego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012r. Prawo Pocztowe (Dz.U.2016.1113) jest równoznaczne z jej wniesieniem. 13. Skarga powinna czynić zadość wymaganiom przewidzianym dla pisma procesowego oraz zawierać oznaczenie zaskarżonego orzeczenia, przytoczenie zarzutów, zwięzłe ich uzasadnienie, wskazanie dowodów, a także wniosek o uchylenie orzeczenia lub o zmianę orzeczenia w całości lub w części.

Criterion

Kryteria termin dostawy
Znaczenie 40
  
Kryteria cena
Znaczenie 60
  
Repozytorium wiedzy Urzędu Zamówień Publicznych  

Niezbędnik każdego uczestnika postępowania przetargowego - zebrane w jednym miejscu wszystkie najważniejsze dokumenty prawne...

Gwarancja ceny artykułów biurowych - pętla na szyi?  

W postępowaniach przetargowych podanie najniższej ceny jest w dalszym ciągu głównym, a często jedynym kryterium...

Nowa linia długopisów SCHNEIDER Slider Xite, XB  

Długopisy SCHNEIDER Slider Xite, XB wyposażone w wymienny wkład Slider 710 XB to idealne narzędzie do codziennej pracy w...

przetargibiurowe.pl  (+48) 600 092 062

Godziny pracy:  Biuro, live chat: 800 - 1700  Wsparcie online: 24h

Michał Troc Biuro obsługi klienta  

Szanowni Klienci! Drodzy Państwo!

Dbamy o Twoją prywatność

Zanim klikniesz „Przejdź do serwisu”, prosimy o przeczytanie tej informacji. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas i naszych zaufanych partnerów oraz przekazujemy informacje o naszej polityce prywatności w tym o tzw. cookies. Klikając „Przejdź do serwisu”, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez nas i naszych zaufanych partnerów, Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowych, w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych w celu ustalenia Twoich potencjalnych zainteresowań dla dostosowania reklamy i oferty), w tym na umieszczanie tzw. cookies na Twoich urządzeniach i ich odczytywanie, kliknij przycisk „Przejdź do serwisu”.

Jeśli nie chcesz wyrazić zgody lub ograniczyć jej zakres, kliknij „Szczegóły”, gdzie znajdziesz wszelkie informacje o tym jak to zrobić . Te same informacje znajdziesz także na podstronie z naszą polityką prywatności obowiązującą od 25 maja 2018.

W przypadku użytkowników zalogowanych, ważna jest Państwa wcześniejsza zgoda której udzieliliście podczas zakładania konta. Każda Państwa zgoda jest dobrowolna i można ją w dowolnym momencie wycofać.

Polityka prywatności (rozwiń) Klauzula Informacyjna (rozwiń) Lista Zaufanych Partnerów (rozwiń)