usługi informatyczne w zakresie opracowania internetowych narzędzi do realizacji zadań merytorycznych w projektach „NAWIGACJA 50 PLUS – interdyscyplinarny model zapewnienia warunków do pracy osobom po 50 roku życia w mikro, małych i średnich firmach” WND-POWR.04.03.00-00-W236/15 który jest realizowany w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój oraz „Dobry zawód – fajne życie – popularyzacja kształcenia zawodowego w województwie podlaskim” RPPD.03.03.01-20-0078/16 który jest realizowany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014-2020

Data publikacji 2017-06-19
Data zakończenia 2017-06-27 00:00:00
Instytucja Białostocka Fundacja Kształcenia Kadr
Miejscowość Białystok
Województwo podlaskie
Branża
  • Usługi programowania oprogramowania aplikacyjnego

Szczegóły

Numer ogłoszenia 534921-N-2017
Typ dokumentu ZP-400
Kod CPV 722123318
Adres strony internetowej siwz
BZP Zobacz

Przedmiot zamówienia

I część zamówienia: usługa opracowania narzędzi / programów komputerowych do zarządzania wiekiem w przedsiębiorstwach w oparciu o koncepcję merytoryczną przekazaną przez zamawiającego w ramach projektu „NAWIGACJA 50 PLUS – interdyscyplinarny model zapewnienia warunków do pracy osobom po 50 roku życia w mikro, małych i średnich firmach” WND-POWR.04.03.00-00-W236/15 który jest realizowany w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój
II część zamówienia: usługa zaprojektowania oraz przygotowania narzędzia umożliwiającego komunikację w formie elektronicznej oraz utworzenia i aktualizowania bazy szkół z możliwością obsługi modułu wyszukiwania w ramach projektu „Dobry zawód – fajne życie – popularyzacja kształcenia zawodowego w województwie podlaskim” RPPD.03.03.01-20-0078/16 który jest realizowany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014-2020

Dodatkowe informacje

GuidZP400 8e86a2b0-f328-43f3-9627-09b4a95cf0c1
Biuletyn 534921-N-2017
Zamawiajacy nazwa Białostocka Fundacja Kształcenia Kadr
Regon ---
Zamawiajacy adres ulica Spółdzielcza
Zamawiajacy adres numer domu 8
Zamawiajacy miejscowosc Białystok
Zamawiajacy kod pocztowy 15 - 441
Zamawiajacy panstwo Polska
Zamawiajacy wojewodztwo podlaskie
Zamawiajacy telefon (085) 653 77 00,
Zamawiajacy fax (085) 732 95 05
Zamawiajacy email jzynel@bfkk.pl,
Adres strony url www.bfkk.pl
Zamieszczanie obowiazkowe 1
Ogloszenie dotyczy 1
Czy finansowane z unii 1
Nazwa projektu programu projekt "NAWIGACJA 50 PLUS – interdyscyplinarny model zapewnienia warunków do pracy osobom po 50 roku życia w mikro, małych i średnich firmach"WND-POWR.04.03.00-00-W236/15 oraz projekt „Dobry zawód – fajne życie – popularyzacja kształcenia zawodowego w województwie podlaskim” RPPD.03.03.01-20-0078/16
Czy ubiegac zaklady pracy 2
Minimalny procent zatrudnienia 0%
Rodzaj zamawiajacego 8
Rodzaj zamawiajacego inny Podmiot z art.3 ust.1 pkt 3 ustawy Prawo zamówień publicznych
Czy dostep dokumentow zamowienia 1
Dostep dokumentow zamowienia www.bfkk.pl
Czy zamieszczona bedzie specyfikacja 1
Zamieszczona bedzie specyfikacja www.bfkk.pl
Czy wymagane przeslanie ofert 1
Wymagane przeslanie ofert inny forma pisemna
Dopuszczone wymagane przeslanie ofert adres ul. Spółdzielcza 8 15-441 Białystok
Nazwa nadana zamowieniu usługi informatyczne w zakresie opracowania internetowych narzędzi do realizacji zadań merytorycznych w projektach „NAWIGACJA 50 PLUS – interdyscyplinarny model zapewnienia warunków do pracy osobom po 50 roku życia w mikro, małych i średnich firmach” WND-POWR.04.03.00-00-W236/15 który jest realizowany w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój oraz „Dobry zawód – fajne życie – popularyzacja kształcenia zawodowego w województwie podlaskim” RPPD.03.03.01-20-0078/16 który jest realizowany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014-2020
Numer referencyjny 2/INFO/POWER/RPOWP/2017
Rodzaj zamowienia 2
Czy podzielone na czesci 1
Okreslenie przedmiotu I część zamówienia: usługa opracowania narzędzi / programów komputerowych do zarządzania wiekiem w przedsiębiorstwach w oparciu o koncepcję merytoryczną przekazaną przez zamawiającego w ramach projektu „NAWIGACJA 50 PLUS – interdyscyplinarny model zapewnienia warunków do pracy osobom po 50 roku życia w mikro, małych i średnich firmach” WND-POWR.04.03.00-00-W236/15 który jest realizowany w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój II część zamówienia: usługa zaprojektowania oraz przygotowania narzędzia umożliwiającego komunikację w formie elektronicznej oraz utworzenia i aktualizowania bazy szkół z możliwością obsługi modułu wyszukiwania w ramach projektu „Dobry zawód – fajne życie – popularyzacja kształcenia zawodowego w województwie podlaskim” RPPD.03.03.01-20-0078/16 który jest realizowany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014-2020
Cpv glowny przedmiot 72212331-8
Szacunkowa wartosc zamowienia calosc 0,00
Data zakonczenia 2019-04-15T00:00:00+02:00
Zdolnosc techniczna okreslenie warunkow I. doświadczenie Wykonawcy. Zamawiający uzna niniejszy warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności przez Wykonawcę jest krótszy – w tym okresie, wykonał należycie, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych, również wykonuje co najmniej dwie usługi odpowiadające swoim rodzajem usługom będącym przedmiotem zamówienia, tj. usługi wdrożenia wraz z serwisem systemu informatycznego obsługującego działalność podmiotu, o wartości minimum: 1) dla I części zamówienia 280.000,00 zł brutto (słownie: dwieście osiemdziesiąt tysięcy zł) każda 2) dla II części zamówienia 80 000,00 zł brutto (słownie: osiemdziesiąt tysięcy zł) każda. II personel Wykonawcy (wykształcenie, kwalifikacji zawodowe osób skierowanych do realizacji zamówienia). Zamawiający uzna niniejszy warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że zatrudnia lub dysponuje zespołem projektowym, w skład którego wchodzić będzie: 1) Stanowisko (funkcja) / minimalna liczba osób: Kierownik Projektu z wykształceniem wyższym magisterskim kierunkowym IT lub zarządzaniu, posiadającym certyfikat zarządzania projektami w technologiach zwinnych Professional Scrum Master I, wydany przez niezależną jednostkę akredytowaną do wydawania tego typu certyfikatów, który uczestniczył w min. jednym wdrożeniu systemu informatycznego na stanowisku Kierownika Projektu 2) Stanowisko (funkcja) / minimalna liczba osób: zespół konsultantów wdrożeniowych przypisanych do tego projektu w liczbie min. 2 osoby z co najmniej 2-letnim doświadczeniem wdrożeniowym, gwarantującym realizację wdrożenia równolegle w kilku obszarach wdrożenia. Każda z osób powinna się wykazać doświadczeniem w udziale w co najmniej jednym projekcie informatycznym, dotyczącym wdrożenia systemu 3) Stanowisko (funkcja) / minimalna liczba osób: zespół min. 4 pracowników odpowiedzialnych za tworzenie i rozwój oprogramowania w zakresie i technologii odpowiadającym przedmiotowi zamówienia, zapewniającym możliwość modyfikacji wdrożonego systemu w zależności od potrzeb Zamawiającego i zapewniającego rozwój systemu, gwarantującym realizację wdrożenia równolegle w kilku obszarach wdrożenia.
Czy zamawiajacy przewiduje wykluczenie 1
Art 24 ust 5 pkt 1 1
Czy oswiadczenie niepodleganiu wykluczenia 1
Wykaz dokumentow zaswiadczen - informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 Pzp wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; - odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 Pzp; - oświadczenia wykonawcy o braku wydania wobec niego prawomocnego wyroku sądu lub ostatecznej decyzji administracyjnej o zaleganiu z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne albo – w przypadku wydania takiego wyroku lub decyzji - dokumentów potwierdzających dokonanie płatności tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami lub zawarcie wiążącego porozumienia w sprawie spłat tych należności, - oświadczenia wykonawcy o braku orzeczenia wobec niego tytułem środka zapobiegawczego zakazu ubiegania się o zamówienia publiczne;
Zakresie warunkow udzialu I W zakresie doświadczenia Wykonawcy: 1) wykaz usług wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, 2) dowodów określających czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert; II W zakresie personelu Wykonawcy (wykształcenie, kwalifikacji zawodowe osób skierowanych do realizacji zamówienia): 1) wykaz personelu / wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.
Czy wadium 1
Wadium I Zamawiający wymaga wniesienia wadium: 1. dla I części zamówienia w wysokości 9000,00 zł (słownie: dziewięć tysięcy zł) 2. dla II części zamówienia w wysokości 2800,00 zł (słownie: dwa tysiące osiemset zł). II Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2014 r. poz. 1804 oraz z 2015 r. poz. 978 i 1240). III Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego nr: 11 1240 5211 1111 0000 4926 5435 prowadzony przez Bank Pekao S.A. W tytule przelewu należy wskazać: „Wadium – znak postępowania 2/INFO/POWER/RPOWP/2017 część ……… zamówienia”. W wykropkowanym miejscu należy wpisać numer właściwej części zamówienia. IV Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. Za skutecznie wniesione wadium w pieniądzu Zamawiający uważa wadium, które w tym terminie znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego. V Dowód wniesienia wadium należy załączyć do oferty. VI Zamawiający odrzuci ofertę, jeżeli wadium nie zostało wniesione lub zostało wniesione w sposób nieprawidłowy.
Czy przewiduje udzielenie zaliczek 1
Przewiduje udzielenie zaliczek 1. Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia Wykonawcy zaliczki na poczet wykonania przedmiotu umowy w wysokości nieprzekraczającej 50 % kwoty brutto wysokości wynagrodzenia wykonawcy. 2. Udzielenie zaliczki może nastąpić na pisemny wniosek Wykonawcy, który zawierać będzie, co najmniej: wnioskowaną kwotę zaliczki, pożądany termin jej udzielenia oraz rodzaj, zakres i deklarowany termin realizacji części zamówienia, której finansowania dotyczy zaliczkowana kwota. 3. Wypłata zaliczki może nastąpić po podpisaniu umowy, na podstawie prawidłowo wystawionej faktury zaliczkowej, na rachunek bankowy Wykonawcy wskazany w umowie, w terminie 10 dni od dnia jej otrzymania przez Zamawiającego. 4. Ostateczną decyzję odnośnie wielkości i terminu przyznania zaliczki podejmować będzie Zamawiający.
Zmiana umowy 1
Zmiana umowy tekst 1. Wszelkie zmiany niniejszej umowy wymagają dla swej ważności formy pisemnej pod rygorem nieważności i będą dopuszczalne w granicach unormowania artykułu 144 ustawy Prawo zamówień publicznych. 2. Strony mają prawo do przedłużenia terminu wykonania zamówienia o okres trwania przyczyn, z powodu których będzie zagrożone dotrzymanie terminu wykonania zamówienia, w następujących sytuacjach: 1) jeżeli przyczyny, z powodu których będzie zagrożone dotrzymanie terminu wykonania zamówienia będą następstwem okoliczności, za które odpowiedzialności nie ponosi Wykonawca, 2) wystąpią opóźnienia w dokonaniu określonych czynności lub ich zaniechanie przez właściwe organy administracji państwowej, które nie są następstwem okoliczności, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność, 3) gdy wystąpią opóźnienia w wydawaniu decyzji, zezwoleń, uzgodnień, itp., do wydania których właściwe organy są zobowiązane na mocy przepisów prawa, jeżeli opóźnienie przekroczy okres, przewidziany w przepisach prawa, w którym ww. decyzje powinny zostać wydane oraz nie są następstwem okoliczności, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność, 4) jeżeli wystąpi brak możliwości wykonywania określonych czynności w ramach przedmiotu zamówienia z powodu nie dopuszczania do ich wykonywania przez uprawniony organ lub nakazania ich wstrzymania przez uprawniony organ, z przyczyn niezależnych od Wykonawcy, 5) wystąpienia siły wyższej uniemożliwiającej wykonanie przedmiotu zamówienia zgodnie z postanowieniami umowy. 3. Strony dopuszczają możliwość zmiany umowy w przypadku ograniczenia zakresu przedmiotu umowy przy jednoczesnym zmniejszeniu wynagrodzenia Wykonawcy, jeżeli okaże się, że niektóre elementy przedmiotu umowy będą zbędne z punktu widzenia procesu inwestycyjnego lub technologicznego.
IV 4 4 data 2017-06-27T00:00:00+02:00
IV 4 4 godzina 09:00
IV 4 5 okres 30
IV 4 17 1

Powiązane

Zalacznik czesc nr 1
Zalacznik nazwa I część zamówienia: usługa opracowania narzędzi / programów komputerowych do zarządzania wiekiem w przedsiębiorstwach w oparciu o koncepcję merytoryczną przekazaną przez zamawiającego
Zalacznik cpv glowny przedmiot 72212331-8
Szacunkowa wartosc zamowienia zal 0,0
Zalacznik data zakonczenia 2018-08-31T00:00:00+02:00
Zalacznik krotki opis (1) Opracowanie programu komputerowego do badania potrzeb szkoleniowych pracownika 50plus w ramach narzędzia: „Igła Kompasu 50+”; (2) opracowanie programu komputerowego do badania potrzeb edukacyjnych pracownika 50minus w ramach narzędzia: „Igła Kompasu 50+”; (3) opracowanie zdalnych kwestionariuszy oceny predyspozycji i preferencji zawodowych w ramach narzędzia: „Igła Kompasu 50+”; (4) opracowanie programu komputerowego Drzewo Kompetencji 50+ w ramach narzędzia: „Kompas 50+”; (5) opracowanie programu komputerowego do badania potrzeb szkoleniowych firmy w ramach narzędzia: „Kompas 50+”; (6) opracowanie programu komputerowego do dzielenia stanowisk w ramach narzędzia: „Kompas 50+”; (7) opracowanie programu komputerowego do tworzenia par/grup intermentoringu w ramach narzędzia: „Kompas 50+”
  
Zalacznik czesc nr 2
Zalacznik nazwa usługa zaprojektowania oraz przygotowania narzędzia umożliwiającego komunikację w formie elektronicznej oraz utworzenia i aktualizowania bazy szkół z możliwością obsługi modułu wyszukiwania
Zalacznik cpv glowny przedmiot 72212331-8
Szacunkowa wartosc zamowienia zal 0,0
Zalacznik data zakonczenia 2019-04-15T00:00:00+02:00
Zalacznik krotki opis (1) bieżące informacje na temat realizowanych działań, zaproszenia na spotkania i wydarzenia, seminaria, targi edukacyjno-zawodowe oraz informacje o konkursach; (2) projektowanie ścieżki kariery zawodowej uczniów w oparciu o wyniki testów kompetencji i kontakt z doradcami w oparciu o bazę danych w formie interaktywnej mapy pokieruje ucznia do szkoły kształcącej w wybranym zawodzie z możliwością prezentacji pracodawców współpracujących z platformą; (3) Strefa administracji portalem - dostępna tylko dla głównego administratora, po zalogowaniu z możliwością tworzenia oraz rozsyłania wiadomości masowych (newsletter, mailing), możliwością dodawania informacji w postaci newsów; importu listy szkół z pliku CSV - wraz z przypisanymi branżami, podziałem szkół na kategorie oraz adresami e-mail; importu listy pracodawców wraz z przypisanymi branżami; zarządzania kontami użytkowników; tworzenia / edycji kont doradców; tworzenia testu zawodowego pozwalającego określić kierunek nauczania; zarządzania plikami w postaci repozytorium plików; (4) Strefa użytkownika „uczeń” z możliwością samodzielnej rejestracji konta; przypisania użytkowników do szkoły z użyciem listy rozwijanej; logowania do systemu; edycji danych konta; zapisania do newslettera; rozwiązania testu kompetencji; dostępu do interaktywnej mapy placówek z możliwością lokalizacji bazującej na położeniu komputera (adres IP) / urządzenia mobilnego (udostępnione dane o lokalizacji GPS); bezpośredniego kontaktu z doradcą przypisanym do szkoły np. drogą mailową; zaproszenia rodzica do portalu (e-mail z linkiem do Fanpage na Facebooku, linkiem do portalu); (5) Strefa użytkownika „szkoła” z możliwością logowania do systemu; weryfikacji autentyczności danych ucznia; edycji danych konta; zapisania do newslettera; (6) Strefa użytkownika „doradca” z możliwością logowania do systemu; dostępu do listy testów kompetencji wszystkich uczniów w tym przeglądania wyników testów kompetencji konkretnego ucznia oraz wgląd do danych ucznia; wskazania terminu spotkania z uczniem w tym możliwość przeglądania terminarza w postaci kalendarza wydarzeń; zapisania do newslettera; (7) Strefa użytkownika „publiczna” z możliwością wyświetlanie informacji w postaci newsów, dostępu do interaktywnej mapy placówek; znalezienia szkoły za pomocą interaktywnej mapy przy użyciu dostępnych filtrów; odnalezienia informacji o pracodawcy za pomocą interaktywnej mapy przy użyciu dostępnych filtrów; prezentacji placówek w postaci punktów oznaczonych na mapie; wyświetlenia listy placówek pod mapą w postaci tabeli, z sortowaniem po odległości (najbliżej położone placówki na górze listy); wyświetlanie widgetów / linków prowadzących do kont w portalach społecznościowych; zapisania do newslettera; dostępu do repozytorium plików wraz możliwością pobierania dowolnego pliku; Strona główna / startowa z nawigacją do innych działów stref z możliwością prezentacji treści / odnośników na stronie startowej w postaci kafelków z możliwością korzystania za zasobów aplikacji za pomocą urządzenia mobilnego (z wyłączeniem strefy administracji).
  

Criterion

Kryteria Dyspozycyjność Wykonawcy (ilość dni w ciągu tygodniu na spotkania konsultacyjne w siedzibie Zamawiaj
Znaczenie 20,00
  
Kryteria Okres pomocy/gwarancji produktu, w tym usunięcie usterki w ciągu 24h od momentu zgłoszenia usterki p
Znaczenie 20,00
  
Kryteria Cena
Znaczenie 60,00
  
Repozytorium wiedzy Urzędu Zamówień Publicznych  

Niezbędnik każdego uczestnika postępowania przetargowego - zebrane w jednym miejscu wszystkie najważniejsze dokumenty prawne...

Gwarancja ceny artykułów biurowych - pętla na szyi?  

W postępowaniach przetargowych podanie najniższej ceny jest w dalszym ciągu głównym, a często jedynym kryterium...

Nowa linia długopisów SCHNEIDER Slider Xite, XB  

Długopisy SCHNEIDER Slider Xite, XB wyposażone w wymienny wkład Slider 710 XB to idealne narzędzie do codziennej pracy w...

przetargibiurowe.pl  (+48) 600 092 062

Godziny pracy:  Biuro, live chat: 800 - 1700  Wsparcie online: 24h

Michał Troc Biuro obsługi klienta  

Szanowni Klienci! Drodzy Państwo!

Dbamy o Twoją prywatność

Zanim klikniesz „Przejdź do serwisu”, prosimy o przeczytanie tej informacji. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas i naszych zaufanych partnerów oraz przekazujemy informacje o naszej polityce prywatności w tym o tzw. cookies. Klikając „Przejdź do serwisu”, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez nas i naszych zaufanych partnerów, Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowych, w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych w celu ustalenia Twoich potencjalnych zainteresowań dla dostosowania reklamy i oferty), w tym na umieszczanie tzw. cookies na Twoich urządzeniach i ich odczytywanie, kliknij przycisk „Przejdź do serwisu”.

Jeśli nie chcesz wyrazić zgody lub ograniczyć jej zakres, kliknij „Szczegóły”, gdzie znajdziesz wszelkie informacje o tym jak to zrobić . Te same informacje znajdziesz także na podstronie z naszą polityką prywatności obowiązującą od 25 maja 2018.

W przypadku użytkowników zalogowanych, ważna jest Państwa wcześniejsza zgoda której udzieliliście podczas zakładania konta. Każda Państwa zgoda jest dobrowolna i można ją w dowolnym momencie wycofać.

Polityka prywatności (rozwiń) Klauzula Informacyjna (rozwiń) Lista Zaufanych Partnerów (rozwiń)