Utworzenie dedykowanej strony www. - opracowanie i obsługa portalu internetowego.

Data publikacji 2017-09-29
Data zakończenia 2017-10-09 00:00:00
Instytucja Gmina - Miasto Tomaszów Mazowiecki
Miejscowość Tomaszów Mazowiecki
Województwo łódzkie
Branża
  • Usługi informatyczne: konsultacyjne, opracowywania oprogramowania, internetowe i wsparcia

Szczegóły

Numer ogłoszenia 595298-N-2017
Typ dokumentu ZP-400
Kod CPV 720000005
Adres strony internetowej siwz
BZP Zobacz

Przedmiot zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest realizacja Zadania 2. Utworzenie systemu informacji gospodarczej Poddziałania 2.2. Utworzenie dedykowanej strony www. - dotyczącego realizacji projektu pn. „Kompleksowa promocja potencjału gospodarczego Miasta Tomaszowa Mazowieckiego i Powiatu Tomaszowskiego”, dofinansowanego w ramach Umowy nr RPLD.02.02.02-10-0008/15-00 ze środków Unii Europejskiej, Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020.

2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w części III SIWZ – stanowiący jej integralną część.

Dodatkowe informacje

GuidZP400 cf77eaa1-1f4a-4be0-9e90-a63537fd69eb
Biuletyn 595298-N-2017
Zamawiajacy nazwa Gmina - Miasto Tomaszów Mazowiecki
Regon 59064831000000
Zamawiajacy adres ulica ul. POW
Zamawiajacy adres numer domu 42659
Zamawiajacy miejscowosc Tomaszów Mazowiecki
Zamawiajacy kod pocztowy 97200
Zamawiajacy panstwo Polska
Zamawiajacy wojewodztwo łódzkie
Zamawiajacy telefon 44 724 23 11
Zamawiajacy fax 44 724 43 59
Zamawiajacy email admin@tomaszow-maz.pl
Adres strony url http://www.tomaszow-maz.pl/
Ogloszenie dotyczy 1
Czy finansowane z unii 1
Nazwa projektu programu Zamówienie jest finansowane ze środków Unii Europejskiej. Zamówienie ogłoszone będzie w ramach projektu pod nazwą: „Kompleksowa promocja potencjału gospodarczego Miasta Tomaszowa Mazowieckiego i Powiatu Tomaszowskiego”, dofinansowanego w ramach Umowy nr RPLD.02.02.02-10-0008/15-00 ze środków Unii Europejskiej, Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020, Oś priorytetowa II – Innowacyjna i konkurencyjna gospodarka, Działanie II.2 – Internacjonalizacja przedsiębiorstw, Poddziałanie II.2.2 – Promocja gospodarcza regionu.
Czy ubiegac zaklady pracy 2
Minimalny procent zatrudnienia 0%
Czy przeprowadza wspolnie 1
Informacje dodatkowe zamawiajacy 1. Na podstawie art. 16 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2017 r., poz. 1579), podmioty o których mowa w rozdziale 1 ust. 1 SIWZ, wyznaczyły spośród siebie jednego zamawiającego: Gminę - Miasto Tomaszów Mazowiecki, w imieniu której działa Prezydent Miasta Tomaszowa Mazowieckiego, upoważniając go do przeprowadzenia postępowania i zawarcia umowy w ich imieniu i na ich rzecz. 2. W związku z tym, że niniejsze zamówienie jest prowadzone w całości w imieniu i na rzecz dwóch podmiotów, wszyscy zamawiający ponoszą odpowiedzialność za wypełnienie obowiązków wynikających z ustawy. 3. W ramach postępowania zawarta zostanie jedna wspólna umowa dla poszczególnych partnerów projektu tj: dla Gminy-Miasta Tomaszowa Mazowieckiego oraz Powiatu Tomaszowskiego.
Rodzaj zamawiajacego 2
Wspolne udzielanie zamowienia 1. Na podstawie art. 16 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2017 r., poz. 1579), podmioty o których mowa w rozdziale 1 ust. 1 SIWZ, wyznaczyły spośród siebie jednego zamawiającego: Gminę - Miasto Tomaszów Mazowiecki, w imieniu której działa Prezydent Miasta Tomaszowa Mazowieckiego, upoważniając go do przeprowadzenia postępowania i zawarcia umowy w ich imieniu i na ich rzecz. 2. W związku z tym, że niniejsze zamówienie jest prowadzone w całości w imieniu i na rzecz dwóch podmiotów, wszyscy zamawiający ponoszą odpowiedzialność za wypełnienie obowiązków wynikających z ustawy. 3. W ramach postępowania zawarta zostanie jedna wspólna umowa dla poszczególnych partnerów projektu tj: dla Gminy-Miasta Tomaszowa Mazowieckiego oraz Powiatu Tomaszowskiego.
Czy dostep dokumentow zamowienia 1
Dostep dokumentow zamowienia http://bip.tomaszow.miasta.pl/public/
Czy zamieszczona bedzie specyfikacja 1
Zamieszczona bedzie specyfikacja http://bip.tomaszow.miasta.pl/public/
Czy wymagane przeslanie ofert 1
Wymagane przeslanie ofert inny Składanie oferty odbywa się: - za pośrednictwem operatora pocztowego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. – Prawo pocztowe (Dz. U. poz. 1529 oraz z 2015 r. poz. 1830), - osobiście, - lub za pośrednictwem posłańca.
Dopuszczone wymagane przeslanie ofert adres ul. POW 10/16 (budynek Urzędu Miasta - kancelaria) - 97-200 Tomaszów Maz.
Nazwa nadana zamowieniu Utworzenie dedykowanej strony www. - opracowanie i obsługa portalu internetowego.
Numer referencyjny WI.271.1.20.2017.ZP
Rodzaj zamowienia 2
Okreslenie przedmiotu 1. Przedmiotem zamówienia jest realizacja Zadania 2. Utworzenie systemu informacji gospodarczej Poddziałania 2.2. Utworzenie dedykowanej strony www. - dotyczącego realizacji projektu pn. „Kompleksowa promocja potencjału gospodarczego Miasta Tomaszowa Mazowieckiego i Powiatu Tomaszowskiego”, dofinansowanego w ramach Umowy nr RPLD.02.02.02-10-0008/15-00 ze środków Unii Europejskiej, Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020. 2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w części III SIWZ – stanowiący jej integralną część.
Cpv glowny przedmiot 72000000-5
Szacunkowa wartosc zamowienia calosc 60751,26
Waluta calosc PLN
Okres w dniach 45
Informacje na temat katalogow Zamawiający, z uwagi na charakter przedmiotu zamówienia, odstępuje od obowiązku określania w opisie przedmiotu zamówienia, wymagań zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane przez zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy (art. 29 ust. 3a ustawy Pzp). Zgodnie z opinią Urzędu Zamówień Publicznych dotyczącą art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, czynności związane ze świadczeniem niektórych usług informatycznych (np.: świadczonych przez programistów, integratorów systemów etc.), w szczególności, gdy są to osoby o wysokim poziomie kompetencji, posiadające rzadkie specjalizacje i niezbędne certyfikaty potwierdzające fachowość (i których zaangażowanie do realizacji przedmiotu zamówienia jest wymagane już na etapie składania ofert, czy wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu) zasadniczo nie polegają na świadczeniu pracy. https://www.uzp.gov.pl/baza-wiedzy/interpretacja-przepisow/opinie-archiwalne/opinia-dotyczaca-art.-29-ust.-3a-ustawy-pzp
Okreslenie warunkow Zamawiający nie określa warunków udziału w postępowaniu.
Sytuacja finansowa okreslenie warunkow Zamawiający nie określa warunków udziału w postępowaniu.
Zdolnosc techniczna okreslenie warunkow a) Zamawiający uzna, iż wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, iż w okresie 3 trzech lat przed upływem terminu składania ofert, lub w okresie prowadzenia działalności, jeżeli jest krótszy, wykonał co najmniej 3 usługi polegające na wykonaniu wdrożenia autorskiego systemu CMS z wymaganą przez zamawiającego funkcjonalnością lub wykonaniu systemu do prezentacji baz danych z wymaganą przez zamawiającego funkcjonalnością na kwotę nie mniejszą niż 5 000,00 zł brutto każda usługa. Zamawiający nie dopuszcza oprogramowania opensource z powodu braku wsparcia producenta. b) Zamawiający uzna, że wykonawca spełnia warunek, jeżeli wykaże, iż dysponuje lub będzie dysponował:  min. 1 (jedną) osobą „grafika” dedykowanego do współpracy w ramach realizacji niniejszego przedmiotu zamówienia,  min. 1 (jedną) osobą „programistą” dedykowanego do współpracy w ramach realizacji niniejszego przedmiotu zamówienia.
Czy zdolnosc techniczna wymaga wykonawcow 1
Zdolnosc techniczna informacje dodatkowe 1. Ocena spełnienia powyższych warunków zostanie dokonana na podstawie przedłożonego wstępnego oświadczenia wykonawcy. 2. W przypadku złożenia przez wykonawców dokumentów zawierających dane i wartości w walutach innych niż polski złoty (PLN), zamawiający jako kurs przeliczeniowy waluty przyjmie kurs średni waluty obcej według Narodowego Banku Polskiego (www.nbp.gov.pl) z dnia zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych (BZP). W przypadku braku ogłoszenia średniego kursu waluty obcej w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w BZP, zamawiający, jako kurs przeliczeniowy przyjmie kurs ogłoszony przez Narodowy Bank Polski w najbliższym dniu po zamieszczeniu ogłoszenia w BZP. 3. Zamawiający może, na każdym etapie postępowania, uznać, że wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia. 4. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. 5. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Zobowiązanie (bądź inne, odpowiednie oświadczenie w tym zakresie) winno wyrażać w sposób wyraźny i jednoznaczny wolę udzielenia wykonawcy ubiegającemu się o zamówienie odpowiedniego zasobu – załącznik nr 4 do SIWZ. 6. Zamawiający oceni, czy udostępniane wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz zbada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13–23 pzp. 7. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. 8. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuacja ekonomiczna lub finansowa, podmiotu udostępniającego nie potwierdzają spełnienia przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu, lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, zamawiający żąda, aby wykonawca w terminie określonym przez zamawiającego: - zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub, - zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuację finansową lub ekonomiczną, o których mowa w art. 22 a ust. 1 pzp.
Czy oswiadczenie niepodleganiu wykluczenia 1
Czy oswiadczenie spelnienie kryteriow 1
Wykaz dokumentow zaswiadczen Z uwagi na fakt, że zamawiający w niniejszym postępowaniu nie wymaga przedłożenia od wykonawców ubiegających się o zamówienie publiczne przedłożenia dokumentów i oświadczeń, o których mowa w § 5 Rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 roku w sprawie dokumentów - nie wskazuje tym samym informacji o dokumentach, które powinni złożyć wykonawcy mający miejsce zamieszkania lub siedzibę poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
Zakresie warunkow udzialu Zamawiający przed udzieleniem zamówienia wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie aktualnych na dzień złożenia następujących oświadczeń lub dokumentów: 1) W celu potwierdzenia spełnienia przez wykonawców warunków udziału w postępowaniu wykonawca składa:  wykaz usług wykonanych lub wykonywanych w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert – załącznik nr 5,  wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami - załącznik nr 6. 2) Jeżeli z uzasadnionej przyczyny wykonawca nie może złożyć wymaganych przez zamawiającego dokumentów, o których mowa w rozdziale 12 ust. 8 pkt. 1 SIWZ, zamawiający dopuszcza złożenie przez wykonawcę innych odpowiednich dokumentów w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej. 3) Jeżeli wykaz, oświadczenia lub inne złożone przez wykonawcę dokumenty, o których mowa w rozdziale 12 ust. 8 pkt. 1 SIWZ budzą wątpliwości zamawiającego, może on zwrócić się bezpośrednio do właściwego podmiotu, na rzecz którego roboty budowlane, dostawy lub usługi były wykonywane, o dodatkowe informacje lub dokumenty w tym zakresie. 4) W celu oceny, czy wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy, będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte Wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, zamawiający żąda dokumentów, które określają w szczególności: zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu; sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty, których wskazane zdolności dotyczą. 5) Oświadczenia, o których mowa w rozdziale 12 ust. 8 SIWZ dotyczące wykonawcy i innych podmiotów, na których zdolnościach lub sytuacji polega wykonawca na zasadach określonych w art. 22a ustawy oraz dotyczące podwykonawców, składane są w oryginale. 6) Dokumenty, o których mowa w rozdziale 12 ust. 8 SIWZ, inne niż oświadczenia, składane są w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. 7) Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonuje odpowiednio wykonawca, podmiot, na którego zdolnościach lub sytuacji polega wykonawca, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego albo podwykonawca, w zakresie dokumentów, które każdego z nich dotyczą. 8) Poświadczenie za zgodność z oryginałem następuje w formie pisemnej. 9) Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentów, o których mowa w Rozdziale 12 SIWZ innych niż oświadczenia, wyłącznie wtedy, gdy złożona kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości. 10) Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski. 9. W przypadku, gdy wykonawca wbrew dyspozycjom zamawiającego zawartym w SIWZ załączy do oferty dokumenty podmiotowe i potwierdzające spełnienie warunków udziału w postępowaniu i jego oferta zostanie oceniona najwyżej, to wówczas zamawiający przed wyborem oferty tego wykonawcy, zażąda przedłożenia oświadczenia potwierdzającego, że złożone dokumenty pozostają one nadal aktualne. Podobne stanowisko wyrażone zostało w wyroku KIO z dnia 25 stycznia 2017 r. sygn. 103/17. 10. Zamawiający informuje zgodnie z orzeczeniem Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej z dnia 4 maja 2017 r. C-387/14 ws. Esaprojekt, że nie jest dopuszczalne, ażeby wykonawca samodzielnie wykazujący spełnianie warunku na etapie składania ofert, na etapie późniejszym (uzupełnianie dokumentów) powołał się w tym względzie na potencjał podmiotu trzeciego.
Inne dokumenty niewymienione Do oferty wykonawca dołącza: - oświadczenia stanowiące wstępne potwierdzenie, że wykonawca: ■ nie podlega wykluczeniu oraz – załącznik nr 1, ■ spełnia warunki udziału w postępowaniu – załącznik nr 2, - formularz ofertowy, - pełnomocnictwo (jeżeli dotyczy), - zobowiązanie podmiotów trzecich (jeżeli dotyczy).
Zastosowanie procedury pzp 1
Zmiana umowy 1
Zmiana umowy tekst 1. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany umowy w zakresie: 1) podwykonawstwa zgodnie z postanowieniami § 5 niniejszej umowy; 2) zmiany osób wskazanych do realizacji zamówienia ze strony wykonawcy, o ile osoby te spełniają warunki udziału w postępowaniu, 3) zmiany terminów realizacji umowy, o ile konieczność ta będzie spowodowana przyczynami niezależnymi od zamawiającego oraz od wykonawcy i pod warunkiem, że każda ze stron w ciągu 7 dni od zaistnienia tych przyczyn powiadomi drugą stronę o ich zaistnieniu, tj. w przypadku wystąpienia: a) siły wyższej, w szczególności powodzi, pożaru, trzęsienia ziemi, innych klęsk żywiołowych, działań o charakterze militarnym, jak również innych zdarzeń, na które strony nie mają wpływu, lecz które utrudniają pełne lub częściowe wypełnienie zobowiązań wymienionych w umowie i których nie da się uniknąć nawet w przypadku maksymalnej staranności stron; b) zmiany przepisów prawnych istotnych dla realizacji przedmiotu umowy; c) zmiany przepisów prawnych powodujących konieczność uzyskania dokumentów, które te przepisy narzucają; d) działania lub zaniechania osób trzecich (np. organów administracji publicznej i innych podmiotów uczestniczących w procedurze opiniowania i uchwalania). 2. Przewiduje się możliwość zmiany umowy, w przypadku gdy zaistnieje konieczność wprowadzenia zmian w wyniku zmiany wytycznych lub zaleceń instytucji, która przyznała środki na współfinansowanie projektu. 3. Przewiduje się zmiany korzystne dla zamawiającego, w szczególności zmierzające do przyspieszenia realizacji zamówienia, zmniejszające koszty.
IV 4 4 data 2017-10-09T00:00:00+02:00
IV 4 4 godzina 11:00
IV 4 4 jezyki polski
IV 4 5 okres 30
Repozytorium wiedzy Urzędu Zamówień Publicznych  

Niezbędnik każdego uczestnika postępowania przetargowego - zebrane w jednym miejscu wszystkie najważniejsze dokumenty prawne...

Gwarancja ceny artykułów biurowych - pętla na szyi?  

W postępowaniach przetargowych podanie najniższej ceny jest w dalszym ciągu głównym, a często jedynym kryterium...

Nowa linia długopisów SCHNEIDER Slider Xite, XB  

Długopisy SCHNEIDER Slider Xite, XB wyposażone w wymienny wkład Slider 710 XB to idealne narzędzie do codziennej pracy w...

przetargibiurowe.pl  (+48) 600 092 062

Godziny pracy:  Biuro, live chat: 800 - 1700  Wsparcie online: 24h

Michał Troc Biuro obsługi klienta  

Szanowni Klienci! Drodzy Państwo!

Dbamy o Twoją prywatność

Zanim klikniesz „Przejdź do serwisu”, prosimy o przeczytanie tej informacji. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas i naszych zaufanych partnerów oraz przekazujemy informacje o naszej polityce prywatności w tym o tzw. cookies. Klikając „Przejdź do serwisu”, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez nas i naszych zaufanych partnerów, Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowych, w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych w celu ustalenia Twoich potencjalnych zainteresowań dla dostosowania reklamy i oferty), w tym na umieszczanie tzw. cookies na Twoich urządzeniach i ich odczytywanie, kliknij przycisk „Przejdź do serwisu”.

Jeśli nie chcesz wyrazić zgody lub ograniczyć jej zakres, kliknij „Szczegóły”, gdzie znajdziesz wszelkie informacje o tym jak to zrobić . Te same informacje znajdziesz także na podstronie z naszą polityką prywatności obowiązującą od 25 maja 2018.

W przypadku użytkowników zalogowanych, ważna jest Państwa wcześniejsza zgoda której udzieliliście podczas zakładania konta. Każda Państwa zgoda jest dobrowolna i można ją w dowolnym momencie wycofać.

Polityka prywatności (rozwiń) Klauzula Informacyjna (rozwiń) Lista Zaufanych Partnerów (rozwiń)