GuidZP400 |
5528be99-6871-4411-b539-5d3cd415ff6d
|
Biuletyn |
628107-N-2017
|
Zamawiajacy nazwa |
Dom Pomocy Społecznej "Kombatant"
|
Regon |
103890900000
|
Zamawiajacy adres ulica |
Sternicza
|
Zamawiajacy adres numer domu |
125
|
Zamawiajacy miejscowosc |
Warszawa
|
Zamawiajacy kod pocztowy |
01-350
|
Zamawiajacy panstwo |
Polska
|
Zamawiajacy wojewodztwo |
mazowieckie
|
Zamawiajacy telefon |
226 652 239
|
Zamawiajacy fax |
226 652 285
|
Zamawiajacy email |
dpskombatant@dpskombatant.waw.pl
|
Adres strony url |
www.um.warszawa.pl (http: dpskombatant.bip.um.warszawa.pl)
|
Zamieszczanie obowiazkowe |
1
|
Ogloszenie dotyczy |
1
|
Czy finansowane z unii |
2
|
Czy ubiegac zaklady pracy |
2
|
Minimalny procent zatrudnienia |
0%
|
Rodzaj zamawiajacego |
9
|
Czy dostep dokumentow zamowienia |
1
|
Dostep dokumentow zamowienia |
www.um.warszawa.pl (http: dpskombatant.bip.um.warszawa.pl)
|
Czy zamieszczona bedzie specyfikacja |
1
|
Zamieszczona bedzie specyfikacja |
www.um.warszawa.pl (http: dpskombatant.bip.um.warszawa.pl)
|
Czy wymagane przeslanie ofert |
1
|
Wymagane przeslanie ofert inny |
forma pisemna
|
Dopuszczone wymagane przeslanie ofert adres |
Dom Pomocy Społecznej „Kombatant” ul. Sternicza 125, 01-350 Warszawa
|
Nazwa nadana zamowieniu |
Dostawy artykułów spożywczych i mrożonek do Domu Pomocy Społecznej „Kombatant” w Warszawie
|
Numer referencyjny |
ZP 5-2017
|
Rodzaj zamowienia |
1
|
Czy podzielone na czesci |
1
|
Okreslenie przedmiotu |
Przedmiotem zamówienia są sukcesywne dostawy artykułów spożywczych
i mrożonek do Domu Pomocy Społecznej „Kombatant” w Warszawie
odpowiadających jakościowo szczegółowym normom handlowym (branżowym)
i ogólnej normie handlowej określonych w obowiązujących przepisach prawa.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w kalkulacji cenowej odpowiednio dla danej części na którą składana jest oferta:
1) Kalkulacja cenowa dla części nr 1 - Dostawy artykułów spożywczych – załącznik nr 4A do SIWZ
2) Kalkulacja cenowa dla części nr 2 - Dostawy mrożonek – załącznik nr 4B do SIWZ.
Za ofertę częściową uważa się ofertę złożoną na pełen asortyment dla danej części. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert niekompletnych (częściowych) w obrębie danej części.
Liczba części zamówienia, na którą Wykonawca może złożyć ofertę: oferty można składać w odniesieniu do jednej lub wszystkich części zamówienia
Zamawiający dopuszcza możliwość składania ofert równoważnych.
Nazwy własne użyte w opisie przedmiotu zamówienia poszczególnych artykułów w Kalkulacji cenowej, określające typ produktu lub producenta, zostały podane przykładowo a ich wskazanie ma na celu określenie minimalnych oczekiwanych parametrów jakościowych a wskazana marka lub nazwa handlowa określa klasę produktu, a nie konkretnego producenta. Zamawiający dopuszcza zastosowanie produktów równoważnych tzn. nie gorszych w zakresie składu surowcowego niż produkty wskazane w opisie przedmiotu zamówienia.
Za ofertę równoważną Zamawiający uzna taką, w której Wykonawca oferuje artykuły o tożsamej zawartości składników oraz porównywalnych wartościach odżywczych i energetycznych do tych, które zostały sprecyzowane w opisie poszczególnych pozycji w Kalkulacji cenowej, oznaczone innym znakiem towarowym, patentem lub pochodzeniem. Muszą to być artykuły odpowiadające pod względem norm i jakości artykułom wskazanym przez Zamawiającego w opisie poszczególnych pozycji w Kalkulacji cenowej, a także posiadające nie gorsze cechy jakościowe w zakresie wydajności oraz zbliżone walory smakowe.
Wykonawca oferując artykuł żywnościowy jako równoważny do opisanego w Kalkulacji cenowej jest zobowiązany zachować minimalne wymagania podane w opisie przedmiotu zamówienia dla danego artykułu. W przypadku wystąpienia wątpliwości Zamawiającego, co do zaoferowanych produktów równoważnych, udowodnienie równoważności leży po stronie Wykonawcy. Wykonawca składający tzw. ofertę równoważną ma obowiązek dopisać „artykuł równoważny” obok nazwy producenta/nazwy własnej oferowanego artykułu w Kalkulacji cenowej, w przypadku wątpliwości Zamawiającego co do równoważności artykułu, Wykonawca na wezwanie Zamawiającego przedstawi odpowiednie dokumenty potwierdzające równoważność artykułu oferowanego z artykułem sprecyzowanym przez Zamawiającego. Produkt równoważny musi spełniać warunek co do wskazanego w opisie (Kalkulacji cenowej) opakowania, jeżeli zostało podane (pojemność/waga/opakowanie – ilość szt.).
Zamawiający wymaga, aby realizacja przedmiotu zamówienia następowała:
1) z miejsca składowania / magazynowania asortymentu składającego się
na przedmiot zamówienia posiadającego aktualną decyzję wydaną przez właściwy organ Państwowej Inspekcji Sanitarnej dotyczącą zatwierdzenia zakładu (magazynu) podlegającego urzędowej kontroli organów Państwowej Inspekcji Sanitarnej, w zakresie produkcji (jeśli Wykonawca jest producentem) składowania, konfekcjonowania i obrotu artykułami spożywczymi i mrożonymi lub w zakresie składowania, konfekcjonowania
i obrotu artykułami spożywczymi i/lub mrożonymi (jeśli Wykonawca nie jest producentem),
2) przy użyciu co najmniej 2 środków transportu posiadających aktualną decyzje lub zaświadczenie lub opinię wydaną przez właściwy organ Państwowej Inspekcji Sanitarnej dotyczącą spełnienia przez środek transportu wymagań koniecznych do zapewnienia higieny w obrocie artykułami żywnościowymi w zakresie przystosowania do przewozu artykułów objętych przedmiotem niniejszego zamówienia tj. rodzaj żywności zgodny z przedmiotem zamówienia.
|
Cpv glowny przedmiot |
15800000-6
|
Szacunkowa wartosc zamowienia calosc |
0,00
|
Data zakonczenia |
2018-12-31T00:00:00+01:00
|
Okreslenie warunkow |
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy:
1) posiadają zgłoszoną działalność gospodarczą w zakresie produkcji, składowania, konfekcjonowania i obrotu artykułami rolno-spożywczymi, zgodnie z ustawą z dnia 21 grudnia 2000 r. o jakości handlowej artykułów rolno-spożywczych,
2) posiadają zgłoszoną działalność podlegającą urzędowej kontroli organów
Państwowej Inspekcji Sanitarnej, zgodnie z ustawą z dnia 25 sierpnia 2006 r.
o bezpieczeństwie żywności i żywienia lub posiadają zgłoszoną działalność
rejestrowaną związaną z produkcją, przetwarzaniem i dystrybucją produktów
pochodzenia zwierzęcego, zgodnie z ustawą z dnia 16 grudnia 2005 r. o
produktach pochodzenia zwierzęcego.
|
Sytuacja finansowa okreslenie warunkow |
sytuacji ekonomicznej lub finansowej;
Zamawiający określa minimalne wymagania w zakresie w/w warunku:
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy posiadają odpowiednie ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej tj. są ubezpieczeni od odpowiedzialności cywilnej (deliktowej, kontraktowej) w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną co najmniej:
a) 100 000,00 zł w przypadku składania oferty na część nr 1 - Dostawy artykułów spożywczych
b) 60 000,00 zł w przypadku składania oferty na część nr 2 – Dostawy
mrożonek
|
Sytuacja finansowa informacje dodatkowe |
Spełnienie warunku udziału w postępowaniu należy wykazać oddzielnie dla każdej z części na którą składana jest oferta.
|
Zdolnosc techniczna okreslenie warunkow |
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy:
1) wykonali lub wykonują w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonali lub wykonują należycie co najmniej jedno zamówienia (jedna dostawa, jedna umowa - dla potrzeb w/w warunku nie podlegają sumowaniu zamówienia realizowane po sobie w bezpośrednim odstępie czasu, jak również zamówienia udzielane w częściach) odpowiadające swoim rodzajem i wartością dostawom stanowiącym przedmiot zamówienia tj. związane z dostarczaniem:
1.1) artykułów spożywczych w przypadku składania oferty na część nr 1 –
artykuły różne
1.2) mrożonek w przypadku składania oferty na część nr 2 – mrożonki
przy czym wartość zrealizowanego lub realizowanego zamówienia
ma wynosić co najmniej:
1.1.1) 100000,00 zł z podatkiem VAT w przypadku składania oferty
na część nr 1
1.2.1) 60000,00 zł z podatkiem VAT w przypadku składania oferty na część
nr 2.
Spełnienie warunku udziału w postępowaniu należy wykazać oddzielnie dla każdej z części na którą składana jest oferta.
2) dysponują co najmniej 1 (jednym) miejscem składowania / magazynowania asortymentu a) składającego się na przedmiot zamówienia posiadającego aktualną decyzję wydaną przez właściwy organ Państwowej Inspekcji Sanitarnej dotyczącą zatwierdzenia zakładu (magazynu) podlegającego urzędowej kontroli organów Państwowej Inspekcji Sanitarnej, w zakresie produkcji (jeśli Wykonawca jest producentem) składowania, konfekcjonowania i obrotu artykułami rolno-spożywczymi lub w zakresie składowania, konfekcjonowania i obrotu artykułami rolno-spożywczymi (jeśli Wykonawca nie jest producentem) lub decyzję wydaną przez właściwy organ Inspekcji Weterynaryjnej dotyczącą zatwierdzenia zakładu prowadzącego sprzedaż bezpośrednią produktów pochodzenia zwierzęcego (ze wskazaniem produktów pochodzących z zakładu, które mogą być wprowadzane na rynek na terytorium RP),
3) dysponują co najmniej 2 (dwoma) środkami transportu posiadającymi aktualną decyzje lub zaświadczenie lub opinię wydane przez właściwy organ Państwowej Inspekcji Sanitarnej albo Inspekcji Weterynaryjnej dotyczące spełnienia przez środek transportu wymagań koniecznych do zapewnienia higieny w obrocie artykułami żywnościowymi w zakresie przystosowania
do przewozu artykułów objętych przedmiotem niniejszego zamówienia.
|
Czy zamawiajacy przewiduje wykluczenie |
1
|
Art 24 ust 5 pkt 1 |
1
|
Czy oswiadczenie niepodleganiu wykluczenia |
1
|
Wykaz dokumentow zaswiadczen |
Odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji
o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu
o art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy.
|
Zakresie warunkow udzialu |
1. Potwierdzenie zgłoszenia właściwemu organowi Inspekcji Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych podjęcia działalności gospodarczej w zakresie produkcji, składowania, konfekcjonowania i obrotu artykułami rolno-spożywczymi, zgodnie z ustawą z dnia 21 grudnia 2000 r. o jakości handlowej artykułów rolno-spożywczych.
2. Aktualna decyzja lub zaświadczenie lub opinia właściwego organu Państwowej Inspekcji Sanitarnej, zgodnie z ustawą z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia w sprawie wpisu do rejestru oraz zatwierdzenia zakładu podlegających urzędowej kontroli organów Państwowej Inspekcji Sanitarnej w zakresie produkcji (jeśli Wykonawca jest producentem) składowania, konfekcjonowania i obrotu artykułami spożywczymi i/lub mrożonymi lub w zakresie składowania, konfekcjonowania i obrotu artykułami spożywczymi i/lub mrożonymi (jeśli Wykonawca nie jest producentem).
3. Dokumenty potwierdzające, że Wykonawca jest ubezpieczony
od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną określoną przez Zamawiającego.
4. Wykaz dostaw wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te dostawy zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego dostawy były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, wg wzoru stanowiącego załącznik nr 6 do SIWZ.
5. Wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu lub urządzeń technicznych dostępnych
Wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego wraz
z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami – wg wzoru
stanowiącego załącznik nr 7 do SIWZ.
|
Inne dokumenty niewymienione |
1.Oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu – wg wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do SIWZ, które należy załączyć do oferty.
2.Wypełniony i podpisany formularz ofertowy - wg wzoru stanowiącego załącznik nr 5 do SIWZ.
3.. Wypełniona kalkulacja cenowa (opis przedmiotu zamówienia) - wg wzoru
stanowiącego załącznik nr 4A i 4B do SIWZ.
4.Zobowiązanie podmiotu trzeciego, o którym mowa w art. 22a ustawy, jeżeli Wykonawca będzie korzystał z zasobów podmiotu trzeciego.
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w § 5 rozporządzeniu Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu
o udzielenie zamówienia: pkt 2 ww. Rozporządzenia – składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:
a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości.
Dokumenty, o których mowa w lit. a, powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu.
Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub
w kraju, w którym miejsce zamieszkania mają osoby, których dotyczą dokumenty, nie wydaje się dokumentów, o których mowa powyżej, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, odpowiednio wykonawcy, ze wskazaniem osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczeniem tych osób, złożonym przed notariuszem lub przed właściwym - ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tych osób - organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego.
Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału
w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych.
Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia.
Zamawiający ocenia, czy udostępniane Wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają
na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13–22 i ust. 5 pkt 1ustawy.
Wykonawca, który polega na sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, odpowiada solidarnie z podmiotem, który zobowiązał się
do udostępnienia zasobów, za szkodę poniesioną przez Zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy.
Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuacja ekonomiczna lub finansowa, podmiotu, o którym mowa w pkt 10.1 SIWZ, nie potwierdzają spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, zamawiający żąda, aby Wykonawca w terminie określonym przez Zamawiającego:
1) zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub
2) zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuację finansową lub ekonomiczną, o których mowa w pkt.10.1.SIWZ.
Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia, w tym przypadku ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Przepisy dotyczące Wykonawcy stosuje się odpowiednio do Wykonawców. Dokument pełnomocnictwa musi być załączony do oferty
i zawierać w szczególności wskazanie: postępowania o zamówienie publiczne, którego dotyczy, wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, ustanowionego Pełnomocnika oraz zakres jego umocowania, obejmujący przede wszystkim:
1) reprezentowanie konsorcjum w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego,
2) zaciąganie w imieniu konsorcjum zobowiązań,
3) złożenie oferty wspólnie,
4) prowadzenie korespondencji i podejmowanie zobowiązań związanych
z postępowaniem o zamówienie publiczne.
Dokument pełnomocnictwa musi być podpisany w imieniu wszystkich wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, w tym wykonawcę ustanowionego jako Pełnomocnika i przez osoby uprawnione do składania oświadczeń woli wymienione we właściwym rejestrze lub ewidencji Wykonawcy.
|
Zastosowanie procedury pzp |
1
|
Zmiana umowy |
1
|
Zmiana umowy tekst |
Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy
w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy w następującym zakresie:
1) przenoszenia ilości poszczególnych produktów między pozycjami kalkulacji cenowej przy zachowaniu łącznej ceny umowy z podatkiem VAT,
2) zmiany gramatur poszczególnych pozycji przedmiotu zamówienia lub zmiana dostarczanego produktu na inny - w przypadku wycofania z obrotu na rynku lub zaprzestania produkcji, pod warunkiem zaproponowania produktu równoważnego, z zastrzeżeniem niezmienności cen jednostkowych (w przypadku zwiększenia gramatur/opakowań) lub ich stosunkowemu obniżeniu (w przypadku zmniejszenia gramatur/opakowań),
3) zmiany środka transportu przy pomocy którego Wykonawca będzie realizował zamówienie – w przypadku, gdy Wykonawca nie będzie korzystać
przy wykonywaniu zamówienia ze środka transportu wskazanego w wykazie stanowiącym załącznik do oferty (gdy ulegnie awarii lub w przypadku utraty decyzji lub opinii lub zaświadczenia ) obowiązany jest wskazać inny środek transportu przystosowany do przewozu przedmiotu zamówienia, posiadający wymagane decyzje lub opinie lub zaświadczenia wydane przez Państwową Inspekcję Sanitarną lub organ Inspekcji Weterynaryjnej i przedstawi je Zamawiającemu w postaci ich kserokopii,
4) obniżenia ceny płaconej przez Zamawiającego,
5) zmianie powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu umowy,
6) sprostowania oczywistych omyłek pisarskich i rachunkowych.
Do dokonania zmiany wymagane jest zawarcie stosownego aneksu.
|
IV 4 4 data |
2017-12-14T00:00:00+01:00
|
IV 4 4 godzina |
10:00
|
IV 4 5 okres |
30
|