GuidZP400 |
a6bbb5fd-0d9c-4169-83b4-c46718da8e41
|
Biuletyn |
506655-N-2018
|
Zamawiajacy nazwa |
Gmina Bytom reprezentowana przez Prezydenta Miasta
|
Zamawiajacy adres ulica |
ul. Parkowa
|
Zamawiajacy adres numer domu |
2
|
Zamawiajacy miejscowosc |
Bytom
|
Zamawiajacy kod pocztowy |
41902
|
Zamawiajacy panstwo |
Polska
|
Zamawiajacy wojewodztwo |
śląskie
|
Zamawiajacy telefon |
322 836 301
|
Zamawiajacy fax |
322 836 344
|
Zamawiajacy email |
zamowienia@um.bytom.pl
|
Adres strony url |
http://bip.um.bytom.pl/
|
Zamieszczanie obowiazkowe |
1
|
Ogloszenie dotyczy |
1
|
Czy finansowane z unii |
2
|
Czy ubiegac zaklady pracy |
2
|
Minimalny procent zatrudnienia |
0%
|
Rodzaj zamawiajacego |
2
|
Czy dostep dokumentow zamowienia |
1
|
Dostep dokumentow zamowienia |
http://bip.um.bytom.pl/
|
Czy zamieszczona bedzie specyfikacja |
1
|
Zamieszczona bedzie specyfikacja |
http://bip.um.bytom.pl/
|
Czy wymagane przeslanie ofert |
1
|
Wymagane przeslanie ofert inny |
osobiście, za pośrednictwem operatora pocztowego lub posłańca
|
Dopuszczone wymagane przeslanie ofert adres |
Urząd Miejski w Bytomiu, 41-902 Bytom, ul.Parkowa 2, Kancelaria Urzędu (pokój nr 128)
|
Nazwa nadana zamowieniu |
Zakup materiałów eksploatacyjnych do drukarek
|
Numer referencyjny |
PA.271.1.2.2018
|
Rodzaj zamowienia |
1
|
Okreslenie przedmiotu |
1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa (zakup, transport, wniesienie i rozładunek) fabrycznie nowych, oryginalnych lub produktów równoważnych, nieużywanych, wolnych od wad, kompletnych, oryginalnie zapakowanych (w opakowaniu tekturowym), nie noszących śladów otwierania ani uszkodzeń materiałów eksploatacyjnych do drukarek, określonych w załączniku nr 4 do siwz.
2. Wykonawca w ramach realizacji nin. zamówienia zobowiązany będzie również do odbioru z siedziby Zamawiającego zużytych materiałów eksploatacyjnych do drukarek i ich utylizacji.
3. Miejscem dostawy materiałów eksploatacyjnych oraz odbioru materiałów zużytych będzie pomieszczenie w budynku Urzędu Miejskiego w Bytomiu przy ul. Smolenia 35 pokój nr 126 I piętro (w budynku brak windy).
4. Zamawiający informuje, że dopuszcza składanie ofert na materiały jakościowo równoważne, spełniające równoważne parametry, za wyjątkiem poz. 48, 57 i 99 załącznika nr 4 do siwz.
Przez produkt równoważny (zamiennik) Zamawiający rozumie produkt fabrycznie nowy (wykonany z elementów, które nie są bezprawnym odwzorowaniem elementów tonerów/atramentów/taśm oryginalnych producentów drukarek, lub z pełno-wartościowych komponentów z odzysku nie noszących śladów uszkodzenia), kompatybilny ze sprzętem, do którego jest zamówiony, o parametrach takich samych bądź lepszych (odpowiednio wydajność, pojemność, objętość, trwałość, chip elektroniczny) w stosunku do oryginału produkowanego przez producenta urządzenia.
5. Zaoferowane produkty równoważne muszą być w pełni kompatybilne z urządzeniem, do jakiego będą przeznaczone tzn. pozwalać na wykorzystywanie wszystkich możliwości technicznych urządzenia oferowanych przez producenta oraz pełne monitorowanie stanu zużycia tonera/atramentu (jeśli urządzenie taką funkcję posiada). Oferowane materiały eksploatacyjne do drukarek nie mogą powodować ograniczeń funkcji i możliwości sprzętu, muszą spełniać wszystkie wymagane parametry techniczne, funkcjonalne i użytkowe.
6. Zaproponowane produkty równoważne winny działać analogicznie jak produkty oryginalne producenta drukarki.
7. Zaoferowany przez Wykonawcę produkt równoważny nie może naruszać praw patentowych producentów oryginalnych materiałów.
8. Jeżeli w trakcie trwania umowy Zamawiający stwierdzi, że wydajność, jakość lub niezawodność dostarczonych produktów nie spełnia parametrów towaru oryginalnego, Wykonawca zobowiązany będzie do gwarancyjnej wymiany produktu na nowy , wolny od wad, w terminie 3 dni roboczych od momentu zgłoszenia przez Zamawiającego o wadliwym produkcie (zgłoszenie dokonane zostanie – wg wyboru Zamawiającego – pisemnie, fax-em lub drogą elektroniczną).
9. W przypadku usterki wywołanej przez zastosowanie dostarczonego materiału eksploatacyjnego Wykonawca zobowiązany zostanie do pokrycia kosztów serwisowania (naprawy) urządzenia drukującego, a w przypadku wystąpienia uszkodzenia niemożliwego do usunięcia, wymiany sprzętu na nowy, co najmniej
o takich samych parametrach technicznych i tego samego producenta co uszkodzony sprzęt.
Za podstawę żądania przez Zamawiającego naprawy sprzętu (włączając w to naprawę bębna lub głowicy) uważa się pisemną lub przesłaną drogą elektroniczną bądź fax-em opinię serwisu drukarek, z którym Zamawiający ma podpisaną umowę serwisową nt. przyczyn jej uszkodzenia.
Wymiana sprzętu na nowy winna nastąpić w terminie do 30 dni kalendarzowych liczonych od dnia powiadomienia Wykonawcy o konieczności jego zakupu, dokonanego – wg wyboru Zamawiającego - pismem, fax-em lub drogą elektroniczną. W przypadku bezskutecznego upływu powyższego terminu nowy sprzęt zostanie zakupiony przez Zamawiającego, a Wykonawca zostanie obciążony jego kosztami.
Powyższe zapisy odnoszą się również do urządzeń drukujących objętych gwarancją producenta, bądź gwarancją serwisową.
10. Materiały eksploatacyjne winny być umieszczone w oryginalnym opakowaniu
(opakowaniu tekturowym) producenta materiałów eksploatacyjnych opatrzonym etykietką zawierającą numer katalogowy, termin przydatności i listę kompatybilności. Muszą posiadać znak firmowy i określenie pochodzenia (producenta materiałów eksploatacyjnych).
11. Wykonawca zobowiązany będzie udzielić Zamawiającemu 12 miesięcznego okresu gwarancji na materiały eksploatacyjne liczone od daty ich dostarczenia do siedziby Zamawiającego.
12. Termin przydatności do użycia materiałów eksploatacyjnych winien wynosić
co najmniej 12 miesięcy od daty dostarczenia materiałów eksploatacyjnych do siedziby Zamawiającego.
13. Wykonawca zobowiązany będzie udzielić Zamawiającemu dożywotnią gwarancję na jakość druku materiałów eksploatacyjnych.
14. Wykonawca zobowiązany będzie udzielić Zamawiającemu 12 miesięcznej rękojmi na wykonaną dostawę materiałów eksploatacyjnych, liczoną od dnia zakończenia realizacji umowy. Przepisy Kodeksu cywilnego stosuje się odpowiednio.
15. Termin przydatności winien być podany na opakowaniu przez producenta lub wykonawcę.
16. Wykonawca zobowiązany będzie potwierdzić, poprzez złożenie (na wezwanie Zamawiającego) opisu oferowanych materiałów eksploatacyjnych, że oferowane dostawy spełniają wymagania określone przez zamawiającego w opisie przedmiotu zamówienia stanowiącym załącznik nr 4 do siwz.
W przypadku oferowania materiałów równoważnych, Wykonawca winien wykazać,
że oferowany towar spełnia wymagania określone przez Zamawiającego (wykonawca winien wskazać symbol katalogowy producenta materiału eksploatacyjnego do danego typu drukarki). Oferowany produkt równoważny nie może naruszać praw patentowych producentów oryginalnych materiałów.
17. Wykonawca zobowiązany jest zaoferować termin dostawy jednostkowej do siedziby Zamawiającego wynoszący maksymalnie 7 dni roboczych (vide: § 7 ust. 3 postanowień umownych).
18. Szczegółowy opis przedmiotu umowy oraz sposób jego realizacji określono
w postanowieniach umownych, które stanowią załącznik nr 3 do siwz.
19. Pozycja główna wg Wspólnego Słownika Zamówień Publicznych:
30192113-6 wkłady drukujące
20. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych.
21. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowej części zamówienia.
22. Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 7 ustawy Prawo zamówień publicznych.
|
Cpv glowny przedmiot |
30192113-6
|
Szacunkowa wartosc zamowienia calosc |
0,00
|
Data zakonczenia |
2018-11-15T00:00:00+01:00
|
Zdolnosc techniczna okreslenie warunkow |
DOŚWIADCZENIE WYKONAWCY
Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że nie wcześniej niż w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie wykonał co najmniej jedną umowę na dostawę (zakup wraz z transportem) materiałów eksploatacyjnych do drukarek o wartości
co najmniej 120 000,00 zł brutto oraz załączy dowody, że dostawa została wykonana należycie.
Dla zamówień zrealizowanych w innej walucie niż PLN, Wykonawca winien dokonać przeliczenia wartości zgodnie z średnim kursem Narodowego Banku Polskiego z dnia zawarcia umowy. W przypadku braku średniego kursu NBP z dnia zawarcia umowy należy dokonać przeliczenia podanych kwot z waluty obcej na ich równowartość
w PLN po średnim kursie NBP ostatnio obowiązującym przed dniem zawarcia umowy
z podaniem daty kursu.
Dowodami, o których mowa powyżej są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego dostawy były wykonane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy.
Jeżeli przedmiot dostawy obejmował jeszcze inne rodzaje dostaw należy podać wartość dotyczącą wyłącznie dostaw materiałów eksploatacyjnych do drukarek.
W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunek zostanie spełniony, jeżeli co najmniej jeden z wykonawców potwierdzi spełnienie łącznie wszystkich elementów danego warunku (tzn. potencjały wykonawców nie sumują się).
|
Zdolnosc techniczna informacje dodatkowe |
1.Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do zamówienia lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych, przy czym stosowna sytuacja w niniejszym postępowaniu wystąpi wyłącznie w przypadku gdy:
a) Wykonawca, który polega na zdolnościach innych podmiotów udowodni Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia oraz, że stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów. W tym celu wykonawca winien złożyć dokument, który określa w szczególności:
- zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu,
- sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia,
- zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia,
- czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu zrealizuje roboty budowlane/usługi, których wskazane zdolności dotyczą.
Dokumentem, o którym mowa powyżej może być zobowiązanie tych podmiotów do oddania wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia (można wykorzystać załącznik nr 5 do siwz).
b) Zamawiający oceni, czy udostępniane wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz zbada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13–22 i ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp.
2.Zamawiający może, na każdym etapie postępowania, uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.
|
Czy zamawiajacy przewiduje wykluczenie |
1
|
Art 24 ust 5 pkt 1 |
1
|
Czy oswiadczenie niepodleganiu wykluczenia |
1
|
Wykaz dokumentow zaswiadczen |
Zamawiający, przed udzieleniem zamówienia wezwie Wykonawcę, którego oferta zostanie najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni terminie, aktualnych na dzień złożenia następujących oświadczeń i dokumentów w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia wykonawcy z udziału w postępowaniu - odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy pzp.
UWAGA :
a)Dokument o których mowa powyżej Wykonawca zobowiązany będzie przedłożyć również w stosunku do każdego z podmiotów na których zdolnościach polega w odniesieniu do warunku udziału w postępowaniu.
b)W przypadku, gdy do przetargu przystępują wykonawcy działający wspólnie (konsorcjum, spółka cywilna) dokument, o których mowa powyżej przedłożyć zobowiązany będzie każdy z podmiotów wchodzących w skład konsorcjum (każdy z wspólników spółki cywilnej).
Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu określonego w cz.VI pkt 5 ppkt 1 składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzające że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
Jeżeli w kraju, w którym wykonawca na siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów,
o których mowa powyżej , zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby z zachowaniem terminów ich wystawienia określonych powyżej.
|
Zakresie warunkow udzialu |
Zamawiający, przed udzieleniem zamówienia wezwie Wykonawcę, którego oferta zostanie najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni terminie, aktualnych na dzień złożenia następujących oświadczeń i dokumentów w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu - wykazu dostaw wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te dostawy zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego dostawy były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy;
w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert (wzór Wykazu zostanie załączony do Wezwania).
|
Wykaz potwierdzenie okolicznosci |
Wykonawca zobowiązany będzie potwierdzić, poprzez złożenie (na wezwanie Zamawiającego) opisu oferowanych materiałów eksploatacyjnych, że oferowane dostawy spełniają wymagania określone przez zamawiającego w opisie przedmiotu zamówienia stanowiącym załącznik nr 4 do siwz.
W przypadku oferowania materiałów równoważnych, Wykonawca winien wykazać, że oferowany towar spełnia wymagania określone przez Zamawiającego (wykonawca winien wskazać symbol katalogowy producenta materiału eksploatacyjnego do danego typu drukarki). Oferowany produkt równoważny nie może naruszać praw patentowych producentów oryginalnych materiałów.
Zamawiający, przed udzieleniem zamówienia wezwie Wykonawcę, którego oferta zostanie najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni terminie, aktualnych na dzień złożenia następujących oświadczeń i dokumentów w celu potwierdzenia, że oferowane dostawy odpowiadają wymaganiom określonym przez Zamawiającego - dokumentu potwierdzającego, że oferowane dostawy spełniają wymagania określone przez Zamawiającego, tj. złożenie opisu oferowanych materiałów eksploatacyjnych (wzór Dokumentu zostanie załączony do Wezwania),
Wykonawca winien mieć na uwadze opis przedmiotu zamówienia określony w załączniku nr 4 do siwz oraz zapis cz.III pkt 16 specyfikacji.
|
Inne dokumenty niewymienione |
Oferta winna składać się z:
1) formularza oferty wraz z formularzem cenowym, stanowiącym jego integralną część - załącznik nr 1 do siwz,
2) oświadczeń, o których mowa odpowiednio w cz.VI pkt 1 i 2 siwz
oraz jeżeli dotyczy:
1) pełnomocnictwa do działania w imieniu wykonawcy, jeżeli do reprezentowania wykonawcy wskazano inną osobę niż upoważnioną z mocy prawa – oryginał lub kopia poświadczona za zgodność z oryginałem przez notariusza;
2) dokumentu potwierdzającego ustanowienie pełnomocnika zgodnie z art. 23 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych w przypadku, gdy do przetargu przystępują wykonawcy działający wspólnie – oryginał lub kopia poświadczona za zgodność z oryginałem przez notariusza;
3) dokumentu, o których mowa w cz. V pkt 5 siwz, zawierającego informacje określone w załączniku nr 5 do siwz ;
4) informacji, czy wybór oferty będzie prowadzić do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego, wskazując nazwę (rodzaj) towaru lub usługi, których dostawa lub świadczenie będzie prowadzić do jego powstania oraz wskazując ich wartość bez kwoty podatku, zgodnie z cz.XII pkt 7 siwz.
|
Zastosowanie procedury pzp |
1
|
Zmiana umowy |
1
|
Zmiana umowy tekst |
1. Zakazuje się zmian postanowień umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, chyba że zachodzi co najmniej jedna z poniższych okoliczności. Strony przewidują możliwość:
1) zmiany strony umowy w sytuacji następstwa prawnego wynikającego
z odrębnych przepisów,
2) zmiany Wykonawcy:
a) w wyniku połączenia, podziału, przekształcenia, upadłości, restrukturyzacji lub nabycia Wykonawcy lub jego przedsiębiorstwa, o ile nowy Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu, nie zachodzą wobec niego podstawy wykluczenia oraz nie pociąga to za sobą innych istotnych zmian umowy,
b) w wyniku przejęcia przez Zamawiającego zobowiązań Wykonawcy względem jego podwykonawców,
3) zmiana wynagrodzenia Wykonawcy ( w tym cen jednostkowych) brutto,
w przypadku zmiany przepisów obowiązujących dot. podatku Vat,
4) zmiana podwykonawcy i/lub części wykonywanego przez niego zakresu usługi, bądź wprowadzenie nowego podwykonawcy,
5) zmiany postanowień umowy, których konieczność wprowadzenia jest wynikiem zmian obowiązującego prawa bądź działań organów państwowych, samorządowych, sądowych lub administracyjnych,
6) wprowadzenia do umowy zmian dotyczących realizacji dodatkowych dostaw od dotychczasowego Wykonawcy nieobjętych umową, o ile stały się niezbędne i zostały spełnione łącznie następujące warunki:
a) zmiana Wykonawcy nie może zostać dokonana z powodów ekonomicznych lub technicznych, w szczególności dotyczących zmienności lub interoperacyjności sprzętu, usług lub instalacji, zamówionych w ramach niniejszej umowy,
b) zmiana wykonawcy spowodowałaby istotną niedogodność lub znaczne zwiększenie kosztów dla zamawiającego,
c) wartość każdej kolejnej zmiany nie przekracza 50 % wartości umowy określonej pierwotnie w § 11 ust.1 umowy,
7) dokonania zmiany postanowień umownych, pod warunkiem łącznego spełnienia poniższych warunków:
a) konieczność zmiany umowy spowodowana jest okolicznościami, których Zamawiający, działając z należytą starannością, nie mógł przewidzieć,
b) wartość zmiany nie przekracza 50% wartości umowy określonej pierwotnie
w § 11 ust.1 umowy,
8) wprowadzenia zmian nieistotnych, niezależnie od ich wartości, z zastrzeżeniem art.144 ust.1e ustawy Prawo zamówień publicznych,
9) wprowadzenia zmian, których łączna wartość jest mniejsza niż kwoty określone
w przepisach wydanych na podstawie art.11 ust.8 ustawy Prawo zamówień publicznych i jest mniejsza od 10 % wartości umowy określonej pierwotnie w § 11 ust.1 umowy,
2. Dokonanie zmiany umowy w zakresie jw. wymaga uprzedniego złożenia na piśmie wniosku wykazującego zasadność wprowadzenia zmian i zgody Stron umowy na jej dokonanie.
3. Wszelkie zmiany nin. umowy wymagają – pod rygorem nieważności – zachowania formy pisemnej w postaci aneksu.
|
IV 4 4 data |
2018-01-25T00:00:00+01:00
|
IV 4 4 godzina |
09:00
|
IV 4 4 jezyki |
język polski
|
IV 4 5 okres |
30
|