GuidZP400 |
3cfc5538-5531-42ff-98ab-228c9f551722
|
Biuletyn |
537995-N-2018
|
Zamawiajacy nazwa |
Instytut Adama Mickiewicza
|
Regon |
14047007100000
|
Zamawiajacy adres ulica |
ul. Mokotowska
|
Zamawiajacy adres numer domu |
25
|
Zamawiajacy miejscowosc |
Warszawa
|
Zamawiajacy kod pocztowy |
00560
|
Zamawiajacy panstwo |
Polska
|
Zamawiajacy wojewodztwo |
mazowieckie
|
Zamawiajacy telefon |
224 476 100
|
Zamawiajacy fax |
224 476 152
|
Zamawiajacy email |
iam@iam.pl
|
Adres strony url |
www.iam.pl
|
Zamieszczanie obowiazkowe |
1
|
Ogloszenie dotyczy |
1
|
Czy finansowane z unii |
2
|
Czy ubiegac zaklady pracy |
2
|
Minimalny procent zatrudnienia |
0%
|
Rodzaj zamawiajacego |
8
|
Rodzaj zamawiajacego inny |
Państwowa Instytucja Kultury
|
Czy dostep dokumentow zamowienia |
1
|
Dostep dokumentow zamowienia |
www.iam.pl
|
Czy zamieszczona bedzie specyfikacja |
1
|
Zamieszczona bedzie specyfikacja |
https://iam.pl/pl/bip/przetargi
|
Czy wymagane przeslanie ofert |
1
|
Wymagane przeslanie ofert inny |
pisemnie
|
Dopuszczone wymagane przeslanie ofert adres |
Instytut Adama Mickiewicza, ul. Mokotowska 25, 00-560 Warszawa
|
Nazwa nadana zamowieniu |
Przygotowanie koncepcji wizualno-kreatywnej i założeń graficzno-funkcjonalnych projektu multimedialnego „Where is Poland?” oraz jego wdrożenie w formie aplikacji internetowej, wraz z dwuletnią gwarancją dla wdrożonego produktu.
|
Numer referencyjny |
20/IAM/2018/03
|
Rodzaj zamowienia |
2
|
Okreslenie przedmiotu |
1. Przedmiotem zamówienia jest: przygotowanie koncepcji wizualno-kreatywnej i założeń graficzno-funkcjonalnych projektu multimedialnego „Where is Poland?” oraz jego wdrożenie w formie aplikacji internetowej zgodnej z Załącznikiem nr 7 do SIWZ, wraz z dwuletnią gwarancją dla wdrożonego produktu (liczoną od dnia odbioru projektu przez Zamawiającego), Załącznik nr 8 do SIWZ), a w szczególności wykonania prac polegających na:
1) Przygotowaniu projektu architektury informacji, bazującego na informacjach zgromadzonych w projekcie – załączniki nr 7 i 9 do SIWZ;
2) Przygotowaniu interaktywnej makiety uwzględniającej co najmniej 2 główne sposoby nawigacji oraz co najmniej 5 form wizualizacji danych;
3) Przygotowaniu, na podstawie projektu architektury informacji, trzech koncepcji wizualno-kreatywnych prezentujących koncepcję, zgodnie z którą można wykonać projekt tak, aby spełniał założenia zapisane w Załączniku nr 7 do SIWZ, w szczególności:
a. Był przystępny i jasny oraz łatwy w nawigowaniu dla grupy docelowej,
b. W spójny i jednolity sposób prezentował informacje zebrane w projekcie,
c. Był atrakcyjny wizualnie i nadążał za bieżącymi trendami tworzenia stron www.
4) Przygotowaniu finalnego projektu graficznego, prezentującego wybraną koncepcję wraz z uwzględnionymi wszelkimi uwagami zespołu projektowego. Zadanie zakłada, że w jego skład wchodzi m.in.:
a. Przygotowanie key visual projektu,
b. Przygotowanie projektu graficznego serwisu WWW, uwzględniającego wymagania techniczne związane z technologią RWD (co najmniej 3 wielkości ekranu),
c. Przygotowanie mikrointerakcji (wszelkie animacje, preloadery, hovery i inne efekty podnoszące jakość projektu na poziomie wizualnym).
5) Przetestowaniu prototypu pod kątem funkcjonalnym i użytkowym, weryfikacja User Experience, wprowadzenie ewentualnych poprawek i zmian;
6) Cięciu szablonów strony zgodnie z przygotowanym projektem wizualnym;
7) Technicznym wdrożeniu całości projektu graficznego;
8) Umieszczenie w obrębie serwisu treści przekazanych przez zespół projektowy – w tym wykonywanie zmian w obrębie treści w dowolnym momencie projektu, zgodnie z ustaleniami ze spotkań oraz bieżącej komunikacji projektowej;
9) Wykonaniu serwisu w taki sposób, aby był on dostępny na sprzęcie słabszej klasy – nie wymagał dużej wydajności np. na poziomie WebGL. Jako sprzęt słabszej klasy Zamawiający rozumie:
a. Dwurdzeniowy procesor 1.6GHz
b. karta graficzna wbudowana w płytę główna klasy Intel HD Graphics 4000.
10)W przypadku aplikacji webowej projekt musi uwzględniać działanie na minimum 3 ostatnich wersjach przeglądarek: Chrome, Firefox, Edge, Safari;
11)Wykonaniu serwisu tak, aby wszystkie funkcjonalności dostępne w wersji desktop, były również dostępne w wersji mobile;
12)Wykonaniu systemu zgodnie z wymogami WCAG 2.0/ARIA – zarówno na poziomie wizualnym, poprzez wdrożenie specjalnej wersji szablonu, jak i na warstwie technicznej, dodając do szablonu wszelkie niezbędne elementy ułatwiające poruszanie się po stronie osobom niepełnosprawnym – również w wersji nieprzystosowanej wizualnie do ich potrzeb;
13)Wdrożeniu wszelkiego typu animacji, efektów, preloaderów, zaprojektowanych na poziomie graficznym;
14)Integracji z wszelkimi wymaganymi serwisami społecznościowymi – zakres do zdefiniowania na poziomie projektu graficznego;
15)Konfiguracja zabezpieczeń w systemie oraz jego aktualizacji;
16)Przekazania wytycznych związanych z warstwą hardware wymaganą do bezproblemowego działania systemu
17)Przygotowania workflowu developerskiego skupiającego się na automatyzacji wdrożeń poprzez korzystanie z repozytorium kodu, kolejki zadań, skryptów/mechanizmów automatyzujących wdrożenia kolejnych wersji serwisu (CI).
|
Cpv glowny przedmiot |
72413000-8
|
Szacunkowa wartosc zamowienia calosc |
0,00
|
Data zakonczenia |
2018-10-15T00:00:00+02:00
|
Informacje na temat katalogow |
Przedmiot zamówienia w zakresie wdrożenia i uruchomienia aplikacji internetowej powinien zostać całkowicie zrealizowany do dnia 15 października 2018 roku. Po wdrożeniu i uruchomieniu aplikacji Wykonawca udzieli również 24 miesięcznej gwarancji na gotową aplikacje. Zakres gwarancji opisany został w Załączniku nr 8 do SIWZ.
|
Okreslenie warunkow |
Zamawiający nie stawia szczegółowego warunku w ww. zakresie.
|
Sytuacja finansowa okreslenie warunkow |
Zamawiający nie stawia szczegółowego warunku w ww. zakresie.
|
Zdolnosc techniczna okreslenie warunkow |
Wykonawca zobowiązany jest wykazać, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał lub wykonuje należycie, co najmniej:
i. Trzy projekty z zakresu wytwarzania serwisów internetowych wraz z projektowaniem User Experience lub projektowania graficznego, o wartości nie mniejszej niż 100 000 PLN brutto każdy;
ii.Projekt kreatywnego, nowatorskiego WWW, o innowacyjnej nawigacji, opierającego się na prezentowaniu danych i powiązań istniejących pomiędzy nimi;
iii.Trzy projekty dla instytucji związanych z kreacją, rozwojem marki lub brandingu.
Ponadto Wykonawca wykaże, że dysponuje co najmniej 6-osobowym zespołem, który będzie realizował przedmiot zamówienia, w tym zapewni:
a. Menadżera projektu, posiadającego:
i. ukończone studia magisterskie w zakresie informatyki, zarządzania, lub pokrewne,
ii. co najmniej pięcioletnie doświadczenie zawodowe – w tym udział w projektach informatycznych o wartości co najmniej 100 000 PLN brutto potwierdzone referencjami;
b. Głównego projektanta User Experience, posiadającego:
i. ukończone studia magisterskie z informatyki, psychologii, lub pokrewne
ii. co najmniej pięcioletnie doświadczenie zawodowe
iii. udział w co najmniej 3 projektach informatycznych o wartości co najmniej 100 000 PLN brutto w okresie ostatnich 4 lat, w tym co najmniej w jednym projekcie realizowanym na zamówienie instytucji kultury;
c. Projektanta graficznego, posiadającego:
i. ukończone studia z zakresu projektowania grafiki lub pokrewne
ii. co najmniej trzyletnie doświadczenie zawodowe
iii. wiodący udział w co najmniej dwóch projektach informatycznych o wartości co najmniej 100 000 PLN brutto w ciągu ostatnich czterech lat
iv. wiodący udział w projektach z zakresu systemów identyfikacji wizualnej;
d. Programistę backend, posiadającego:
i. ukończone studia inżynierskie lub wyższe w zakresie informatyki
ii. co najmniej pięcioletnie doświadczenie zawodowe
iii. wiodący udział w co najmniej trzech projektach o wartości 100 000 PLB brutto w okresie ostatnich trzech lat;
e. Programistę frontend, posiadającego:
i. co najmniej pięcioletnie doświadczenie zawodowe
ii. biegłą znajomość HTML5, JavaScript, PHP, Frameworków frontendowych React lub Angular lub Vue, biegłą znajomość biblioteki jQuery, znajomość bibliotek Bourbon i Neat, znajomość technologii takich jak Yeoman, Gulp, Bower
f. Testera, posiadającego co najmniej dwuletnie doświadczenie zawodowe w zakresie testowania aplikacji webowych.
Kompetencje ww. członków zespołu mogą być łączone ze sobą, jednak nie więcej niż w dwóch wskazanych powyżej zakresach jednocześnie
|
Czy zdolnosc techniczna wymaga wykonawcow |
1
|
Czy oswiadczenie niepodleganiu wykluczenia |
1
|
Zakresie warunkow udzialu |
1. Do oferty każdy wykonawca musi dołączyć aktualne na dzień składania ofert oświadczenie w zakresie wskazanym w załączniku nr 3 do SIWZ. Informacje zawarte w oświadczeniu będą stanowić wstępne potwierdzenie, że wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu.
2. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców oświadczenie o którym mowa w art. 6 ust. 1 niniejszej SIWZ składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenie te ma potwierdzać spełnianie warunków udziału w postępowaniu, brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu, brak podstaw wykluczenia.
3. Zamawiający żąda, aby wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o podwykonawcach w oświadczeniu, o którym mowa w art. 6 ust. 1 niniejszej SIWZ.
4. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełnienia - w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby - warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu, o którym mowa w art. 6 ust. 1 niniejszej SIWZ.
5. Zamawiający przed udzieleniem zamówienia, wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie aktualnych na dzień złożenia następujących oświadczeń lub dokumentów:
A) wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie. Przedłożone dokumenty muszą potwierdzać w sposób bezsporny spełnienie warunku określonego w Art. 5, ust. 1 pkt 2 lit. c), wzór wykazu stanowi Załącznik nr 2 do SIWZ.
Dowodami, o których mowa powyżej są:
• referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot na rzecz którego dostawy lub usługi były wykonywane lub są wykonywane, z tym, że w odniesieniu do nadal wykonywanych dostaw lub usług okresowych lub ciągłych referencje lub inne dokumenty powinno być wydane nie wcześniej niż na 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu;
• w przypadku usług lub dostaw – inne dokumenty – jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać dokumentów o których mowa powyżej.
Dokumenty muszą być wystawione przez Zamawiającego zamówienie/ Odbiorcę zamówienia.
W przypadku, gdy Zamawiający (IAM) jest podmiotem, na rzecz którego usługi wskazane w wykazie, o którym mowa powyżej zostały wcześniej wykonane, Wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dokumentów potwierdzających, czy zamówienia zostały wykonane lub są wykonywane należycie.
B) wykaz osób, które będą realizować przedmiotowe zamówienie, zawierający informację o podstawie dysponowania tymi osobami wraz z informacją na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności. Przedłożony dokument musi potwierdzać w sposób bezsporny spełnienie warunku określonego w Art.5 ust. 1 pkt 2 lit c) , wzór wykazu stanowi Załącznik nr 6 do SIWZ.
|
Inne dokumenty niewymienione |
Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, przekaże zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy PZP. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 4 do SIWZ.
|
Zastosowanie procedury pzp |
1
|
IV 4 4 data |
2018-04-12T00:00:00+02:00
|
IV 4 4 godzina |
11:00
|
IV 4 4 jezyki |
polski
|
IV 4 5 okres |
30
|
IV 6 6 |
Ad. b) W kryterium “koncepcji kreatywnej w zakresie innowacyjności, zgodności ze scenariuszem i wartości dodatkowej wnoszonej do projektu” wykonawca może uzyskać maksymalnie 50 pkt.
Punkty będą przyznawane przez komisję przetargową, w skład której może być włączony zewnętrzny ekspert, w skali od 0 do 50 pkt., na podstawie dołączonego do oferty przez Wykonawcę projektu graficznego (rozumianego jako rysunek/makietę/pliki graficzne) wraz z dokładnym opisem tekstowym oraz na podstawie prezentacji bezpośredniej przed Komisją. Komisja szczególną uwagę będzie zwracać na następujące elementy:
a) Staranność przyłożoną do opracowania jednego z rozdziałów scenariusza, rozpisanie punktów styku z użytkownikiem, model persony, która może być odbiorcą danego rozdziału wraz z określeniem value proposition dla tej persony– max 20 pkt
b) Atrakcyjność i spójność prezentacji danego rozdziału – max 20 pkt
c) Analiza istniejących serwisów o podobnym charakterze – max 10 pkt.
Ad. c) W kryterium ” oceny metodyki procesu wytwarzania projektu pod kątem jego zgodności z modelem UCD”– wykonawca może uzyskać maksymalnie 25 pkt.
Punkty będą przyznawane przez komisję przetargową w skali od 0 do 25 pkt., na podstawie złożonego przez Wykonawcę opisu tekstowego. Komisja szczególną uwagę będzie zwracać na następujące elementy:
a) Szczegółowość opisu metodyki proponowanego procesu wdrażania– podział na etapy, zakresy odpowiedzialności w zespole, wykorzystanie najlepszych praktyk na warstwie technologicznej i na poziomie zarządzania projektami, propozycje kanałów komunikacji pozwalających na zminimalizowanie opóźnień dla danego typu zmiany, opis prototypowania oraz testowania częściowych rozwiązań - max 15 pkt
b)Odniesienia do publikacji związanych z tematem, prezentujących najlepsze praktyki w zakresie opisywanego tematu - max 5 pkt
c)Opis problemów mogących występować przy zastosowaniu proponowanej metodyki, wraz z ryzykiem ich wystąpienia i metodami zapobiegania tym problemom – max 5 pkt.
Celem przyznania punktów ofertom za kryteria Ad. b) Wykonawcy zostaną drogą mailową oraz telefonicznie zaproszeni przez Zamawiającego na spotkania (prezentacje) z Komisją Przetargową.
Spotkania (prezentacje) będą odbywały się w siedzibie Zamawiającego, tj. ul. Mokotowska 25, 00-560 Warszawa. Kolejność spotkań będzie zależna od kolejności wpływu ofert. Przy czym pierwsze spotkanie (prezentacja) odbędzie w terminie ustalonym przez Zamawiającego tj. najwcześniej w 4 dniu roboczym po dniu otwarcia ofert o godz. 11.00, a kolejne co godzinę do godziny 16.00. W przypadku wpłynięcia większej liczby ofert spotkania (prezentacje) odbywać się będą w kolejnych dniach roboczych. Godziny spotkań wynikające z powyższych zapisów mogą ulec zmianie, w przypadku akceptacji nowych godzin przez Zamawiającego i Wykonawcę.
Uczestnikami spotkania ze strony Wykonawcy powinny być pierwsze trzy osoby wymienione w zespole projektowym ,które będę pełniły obowiazki Menadżera projektu, Głównego projektanta User Experience oraz Projektanta graficznego. Minimalna dopuszczalna opcja uczestników spotkania ze strony Wykonawcy to dwie osoby z wymienionych powyżej trzech osób w dowolnej konfiguracji.
W przypadku nie stawienia się Wykonawcy na spotkanie (prezentacje), o którym mowa wyżej, Wykonawca otrzyma 0 punktów w każdym z ocenianych na spotkaniu kryteriów, ze wszystkimi tego konsekwencjami.
Zarówno wymieniony powyżej projekt graficzny jak i opis tekstowy powinny zostać dołączone do oferty, ponieważ nie będą podlegały uzupełnieniu. W przypadku niezłożenia któregokolwiek z tych dwóch dokumentów oferta wykonawcy będzie uznana jako niezgodna z treścią SIWZ.
Ofertą najkorzystniejszą będzie oferta, która uzyska łącznie ze wszystkich kryteriów najwyższą liczbę punktów.
2.Zamawiający zastrzega sobie prawo do odrzucenia oferty na podstawie art. 89 ust.1 pkt.2 Ustawy Prawo zamówień publicznych, w przypadku gdy oceniana oferta uzyska mniej niż 50 pkt łącznie we wszystkich kryteriach.
3. Na podstawie art. 36 ust. 4 ustawy Pzp Wykonawca jest zobowiązany umieścić w składanej ofercie
informację o części zamówienia, którą zamierza powierzyć podwykonawcom. Zamawiający nie
zastrzega żadnej części zamówienia, która nie może być powierzona podwykonawcom. 2. Wykonawca
może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania
zamówienia, zdolnościach finansowych lub ekonomicznych innych podmiotów, niezależnie od
charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest
udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w
szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do
dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia Jedynie złożenie oryginału dokumentu zawierającego podpis upoważnionej osoby pod treścią oświadczenia,
spełnia wymóg formy pisemnej zobowiązania, określonej w art. 26 ust. 2b Pzp. Podmiot, który
zobowiązał się do udostępnienia swoich zasobów odpowiada solidarnie z wykonawcą za szkodę
zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba, że za nieudostępnienie
zasobów nie ponosi winy. Dokument, z którego będzie wynikać zobowiązanie podmiotu trzeciego
powinien wyrażać w sposób wyraźny i jednoznaczny wolę udzielenie wykonawcy, ubiegającemu się o
zamówienia odpowiedniego zasobu oraz wskazywać: a) jaki jest zakres dostępnych wykonawcy
zasobów, b) w jaki sposób zostaną wykorzystane zasoby innego podmiotu, przez wykonawcę, przy
wykonywaniu zamówienia, c) jakiego charakteru stosunki będą łączyły wykonawcę z innym
podmiotem, d) jaki jest zakres i w jakim okresie inny podmiot będzie brał udział przy wykonywaniu
zamówienia. 3. Jeżeli oferta jest składana przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie
zamówienia, Wykonawcy ci ponoszą solidarną odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte
wykonanie zobowiązania. 4. Oferta Wykonawców, którzy będą ubiegać się wspólnie o udzielenie
zamówienia musi być podpisana w taki sposób, aby prawnie zobowiązywała wszystkich Wykonawców
występujących wspólnie. 5. W przypadku oferty składanej przez Wykonawców ubiegających się
wspólnie o udzielenie zamówienia do oferty musi być załączony dokument ustanawiający
pełnomocnika Wykonawców występujących wspólnie do reprezentowania ich w postępowaniu o
udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie
zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo musi być złożone w formie oryginału lub notarialnie
potwierdzonej kopii. 6. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie
zamówienia oraz w przypadku podmiotów, o których mowa w art. 6 ust. 10 siwz, kopie dokumentów
dotyczących odpowiednio Wykonawcy lub tych podmiotów są poświadczane za zgodność z
oryginałem przez wykonawcę lub te podmioty. 7.Jeżeli zostanie wybrana oferta Wykonawców
ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, Wykonawcy zobowiązani są dostarczyć
Zamawiającemu w terminie przez niego wyznaczonym umowę regulującą ich współpracę. Umowa
regulująca współpracę Wykonawców składających wspólnie ofertę powinna określać m.in.: 1)
podmioty składające ofertę; 2) cel gospodarczy, dla którego została zawarta umowa; 3) zasady
reprezentacji i prowadzenia spraw; 4) oznaczenie czasu trwania umowy (wymaga się, aby czas trwania
umowy był nie krótszy niż okres realizacji zamówienia oraz okres gwarancji i/lub rękojmi. 8. Brak
przedstawienia dokumentu, o którym mowa w ust 4 Zamawiający potraktuje jako uchylenie się od
podpisania umowy, w takim przypadku Zamawiający wybierze ofertę najkorzystniejszą spośród
pozostałych ofert. 9.W przypadku, gdy Wykonawca, którego oferta została wybrana jako
najkorzystniejsza, uchyla się od zawarcia umowy, Zamawiający będzie mógł wybrać ofertę
najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert, bez przeprowadzenia ich ponownego badania i oceny chyba, że zachodzą przesłanki, o których mowa w art. 93 ust. 1 ustawy Pzp.
|