Rozbudowa wystawy stałej rezerwatu archeologicznego Genius Loci na Ostrowie Tumskim

Data publikacji 2018-12-06
Data zakończenia 2018-12-19 00:00:00
Instytucja Muzeum Archeologiczne w Poznaniu
Miejscowość Poznań
Województwo wielkopolskie
Branża
  • Sprzęt telewizyjny i audiowizualny

Szczegóły

Numer ogłoszenia 658407-N-2018
Typ dokumentu ZP-400
Kod CPV 323200002
Adres strony internetowej siwz
BZP Zobacz

Przedmiot zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest modernizacja wystawy stałej w Muzeum Genius Loci, zgodnie z projektem
wykonawczym. W zakres zadania wchodzi: a) dostawa urządzeń audiowizualnych i komputerowych
(projekcja, nagłośnienie, sterowanie), b) ułożenie niezbędnego okablowania zasilającego, sygnałowego i
sterującego, montaż urządzeń w obiekcie, c) rozbudowa i modyfikacja istniejącego oprogramowania
systemu centralnego sterowania, d) wykonanie gabloty i obudów hologramów, e) zagospodarowanie
placyku przy Rezerwacie, obejmujące wykonanie placyku, zewnętrznej makiety grodu poznańskiego i
ławek, f) sporządzenie dokumentacji powykonawczej, g) szkolenie pracowników Zamawiającego w
zakresie obsługi dostarczonego sprzętu w wymiarze co najmniej 3x3godz. Wszystkie urządzenia i
elementy dostarczone w ramach wykonywania zamówienia muszą być fabrycznie nowe, z produkcji
seryjnej, pochodzić z kanałów oficjalnej dystrybucji z przeznaczeniem dla użytkowników na terytorium
Rzeczypospolitej Polskiej i spełniać wszelkie warunki dopuszczenia do obrotu określone przepisami
prawa dla tego rodzaju urządzeń. Wybrany Wykonawca będzie zobowiązany do wykonania przedmiotu
Umowy w terminie i w sposób przewidziany w umowie, zgodnie z zasadami wiedzy technicznej i sztuką
budowlaną, właściwymi normami i przepisami prawa, w tym prawa budowlanego oraz ustawy o ochronie
osób i mienia w zakresie czynności zabezpieczenia technicznego w rozumieniu art. 3 pkt 2 tej ustawy.
Wybrany Wykonawca będzie zobowiązany udzielić gwarancji jakości: a) na wykonane prace i materiały
użyte do wykonania przedmiotu Umowy – na okres 60 miesięcy, b) na dostarczone i zainstalowane
urządzenia, w tym system projekcji wielkoekranowej oraz elementy eksploatacyjne (lampy, filtry itp.) – na okres 60 miesięcy.

Dodatkowe informacje

GuidZP400 8d31e0ae-1538-45e7-9d85-fe9ac8936a71
Biuletyn 658407-N-2018
Zamawiajacy nazwa Muzeum Archeologiczne w Poznaniu
Regon 65497700000
Zamawiajacy adres ulica ul. Wodna
Zamawiajacy adres numer domu 27
Zamawiajacy miejscowosc Poznań
Zamawiajacy kod pocztowy 61781
Zamawiajacy panstwo Polska
Zamawiajacy wojewodztwo wielkopolskie
Zamawiajacy telefon 618 528 251
Zamawiajacy fax 618 525 306
Zamawiajacy email sniady@man.poznan.pl
Adres strony url http://muzarp.poznan.pl
Zamieszczanie obowiazkowe 1
Ogloszenie dotyczy 1
Czy finansowane z unii 1
Nazwa projektu programu Zamówienie jest współfinansowane w ramach projektu pn. Tu się wszystko zaczęło – ekspozycja świadectw początków państwowości polskiej na Ostrowie Tumskim w Poznaniu, realizowanego w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego 2014-2020 w partnerstwie z Archidiecezją Poznańską i Miastem Poznań.
Czy ubiegac zaklady pracy 2
Minimalny procent zatrudnienia 0%
Rodzaj zamawiajacego 8
Rodzaj zamawiajacego inny samorządowa instytucja kultury
Czy zamieszczona bedzie specyfikacja 1
Zamieszczona bedzie specyfikacja http://bip.poznan.pl/bip/zamowienia-publiczne/
Czy wymagane przeslanie ofert 1
Wymagane przeslanie ofert inny na piśmie (w formie papierowej) - osobiście, za pośrednictwem poczty lub kuriera
Dopuszczone wymagane przeslanie ofert adres Muzeum Archeologiczne w Poznaniu, ul. Wodna 27, 61-781 Poznań
Nazwa nadana zamowieniu Rozbudowa wystawy stałej rezerwatu archeologicznego Genius Loci na Ostrowie Tumskim
Numer referencyjny MAP-3/18
Rodzaj zamowienia 1
Okreslenie przedmiotu Przedmiotem zamówienia jest modernizacja wystawy stałej w Muzeum Genius Loci, zgodnie z projektem wykonawczym. W zakres zadania wchodzi: a) dostawa urządzeń audiowizualnych i komputerowych (projekcja, nagłośnienie, sterowanie), b) ułożenie niezbędnego okablowania zasilającego, sygnałowego i sterującego, montaż urządzeń w obiekcie, c) rozbudowa i modyfikacja istniejącego oprogramowania systemu centralnego sterowania, d) wykonanie gabloty i obudów hologramów, e) zagospodarowanie placyku przy Rezerwacie, obejmujące wykonanie placyku, zewnętrznej makiety grodu poznańskiego i ławek, f) sporządzenie dokumentacji powykonawczej, g) szkolenie pracowników Zamawiającego w zakresie obsługi dostarczonego sprzętu w wymiarze co najmniej 3x3godz. Wszystkie urządzenia i elementy dostarczone w ramach wykonywania zamówienia muszą być fabrycznie nowe, z produkcji seryjnej, pochodzić z kanałów oficjalnej dystrybucji z przeznaczeniem dla użytkowników na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej i spełniać wszelkie warunki dopuszczenia do obrotu określone przepisami prawa dla tego rodzaju urządzeń. Wybrany Wykonawca będzie zobowiązany do wykonania przedmiotu Umowy w terminie i w sposób przewidziany w umowie, zgodnie z zasadami wiedzy technicznej i sztuką budowlaną, właściwymi normami i przepisami prawa, w tym prawa budowlanego oraz ustawy o ochronie osób i mienia w zakresie czynności zabezpieczenia technicznego w rozumieniu art. 3 pkt 2 tej ustawy. Wybrany Wykonawca będzie zobowiązany udzielić gwarancji jakości: a) na wykonane prace i materiały użyte do wykonania przedmiotu Umowy – na okres 60 miesięcy, b) na dostarczone i zainstalowane urządzenia, w tym system projekcji wielkoekranowej oraz elementy eksploatacyjne (lampy, filtry itp.) – na okres 60 miesięcy.
Cpv glowny przedmiot 32320000-2
Szacunkowa wartosc zamowienia calosc 0,00
Informacje na temat katalogow Termin wykonania przedmiotu Umowy ustala się na 150 dni od dnia podpisania umowy. W ramach wykonania przedmiotu Umowy wyróżnia się następujące etapy: Etap I – prace wewnątrz obiektu Rezerwatu – termin wykonania: do 90 dni od dnia podpisania umowy. Etap II – prace do wykonania na zewnątrz obiektu Rezerwatu (wykonanie makiety zewnętrznej i placu do zajęć edukacyjnych wraz z pracami towarzyszącymi) – termin wykonania: do 150 dni od dnia podpisania umowy.
Zdolnosc techniczna okreslenie warunkow Za spełniających ten warunek Zamawiający uzna Wykonawców, którzy wykażą, że: a) wykonali należycie w okresie ostatnich trzech lat przed terminem składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej 3 dostawy wraz z montażem i przeszkoleniem użytkowników systemów audiowizualnych i systemów centralnego sterowania, o łącznej wartości co najmniej 1.000.000,00 (jeden milion) zł brutto, w tym jedno zadanie o wartości co najmniej 500.000,00 (pięćset tysięcy) zł brutto. UWAGA: W przypadku, gdy złożone przez Wykonawców dokumenty na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu będą zawierały kwoty wyrażone w walutach innych niż PLN, do oceny spełniania każdego warunku zawierającego daną kwotę lub wartość, wielkości te Wykonawca przeliczy po średnim kursie waluty obcej ogłoszonym przez NBP w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych lub w kolejnym dniu, jeżeli w dniu publikacji ogłoszenia NBP nie ogłosi średnich kursów walut. b) dysponują następującymi osobami przewidzianymi do wykonywania zamówienia: b1) co najmniej jedną osobą przewidzianą do pełnienia funkcji koordynatora realizacji zamówienia, posiadającą co najmniej 5-letnie doświadczenie w zakresie kierowania lub koordynowania dostaw wraz z montażem i przeszkoleniem użytkowników systemów audiowizualnych z systemami centralnego sterowania, obejmujące co najmniej 3 usługi tego rodzaju o wartości koordynowanych prac co najmniej 300.000,00 zł (trzysta tysięcy zł) każda z tych usług; b2) co najmniej jedną osobą przewidzianą do pełnienia funkcji kierownika budowy, posiadającą uprawnienia do kierowania robotami w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń, spełniającej wymagania, o których mowa w art. 37c ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (tekst jednolity: Dz. U. z 2018r. poz. 2067) oraz posiadającej co najmniej 5-letnie doświadczenie w kierowaniu robotami budowlanymi w ww. specjalności; b3) co najmniej jedną osobą przewidzianą do pełnienia funkcji kierownika robót elektrycznych, posiadającą uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń, spełniającej wymagania, o których mowa w art. 37c ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami oraz posiadającej co najmniej 5-letnie doświadczenie w kierowaniu robotami budowlanymi w ww. specjalności; b4) co najmniej jedną osobą – specjalistą ds. systemów nagłośnieniowych, posiadającą co najmniej 5-letnie doświadczenie w zakresie instalacji takich systemów oraz posiadającą certyfikat lub inny dokument wystawiony przez producenta lub dystrybutora oferowanych urządzeń, potwierdzający kwalifikacje tej osoby w zakresie programowania, strojenia i kalibracji oferowanych systemów nagłośnieniowych; b5) co najmniej jedną osobą – specjalistą ds. projektorów multimedialnych, posiadającą co najmniej 5-letnie doświadczenie w zakresie instalacji takich projektorów oraz posiadającą certyfikat lub inny dokument wystawiony przez producenta lub dystrybutora oferowanych urządzeń, potwierdzający kwalifikacje tej osoby w zakresie programowania, strojenia i kalibracji oferowanych projektorów multimedialnych; b6) co najmniej jedną osobą – specjalistą ds. systemów sterowania, posiadającą co najmniej 5-letnie doświadczenie w zakresie instalacji takich systemów oraz posiadającą certyfikat lub inny dokument wystawiony przez producenta lub dystrybutora oferowanych urządzeń, potwierdzający kwalifikacje tej osoby w zakresie programowania, strojenia i kalibracji oferowanych systemów sterowania. Zamawiający dopuszcza wykazanie spełniania ww. warunków za pomocą osób posiadających kwalifikacje spełniające wymagania więcej niż jednego z tych warunków.
Czy zdolnosc techniczna wymaga wykonawcow 1
Zdolnosc techniczna informacje dodatkowe Wskazanie imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób: zgodnie z sekcją III.1.3 ogłoszenia.
Czy zamawiajacy przewiduje wykluczenie 1
Art 24 ust 5 pkt 1 1
Art 24 ust 5 pkt 8 1
Czy oswiadczenie niepodleganiu wykluczenia 1
Wykaz dokumentow zaswiadczen a) odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy; b) zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert lub inny dokument potwierdzający, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; c) zaświadczenie właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo inny dokument potwierdzający, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, lub inny dokument potwierdzający, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; UWAGA: Jeżeli Wykonawca polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, Zamawiający zażąda od Wykonawcy przedstawienia dokumentów wskazanych pod lit. a) – c) także dla tych podmiotów. d) Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów: a. o których mowa pod. lit. a) b) i c), składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: - że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. - nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne. Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa pod. lit. a)-c), zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby.
Zakresie warunkow udzialu a) w celu potwierdzenia spełniania warunku określonego w sekcji III.1.3 lit. a) ogłoszenia – wykaz dostaw wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te dostawy zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego dostawy były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert; b) w celu potwierdzenia spełniania warunku określonego w sekcji III.1.3 lit. b) ogłoszenia – wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług wskazanych w sekcji III.1.3 lit. b) ogłoszenia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień i doświadczenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.
Inne dokumenty niewymienione 1) wypełniony i podpisany formularz ofertowy – załącznik nr 2 do siwz wraz z arkuszem technicznym - zał. nr 2a do siwz; 2) jeżeli zasady reprezentacji nie wynikają jednoznacznie z dokumentu rejestracyjnego (ewidencyjnego), wymaga się załączenia do oferty pełnomocnictwa, w formie oryginału lub potwierdzonej notarialnie kopii, wskazującego osobę uprawnioną do reprezentowania Wykonawcy. 3) w przypadku składania oferty wspólnie przez dwóch lub więcej Wykonawców – pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawców składających ofertę wspólnie w postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy (w formie oryginału lub potwierdzonej notarialnie kopii; 4) zobowiązanie lub inne dokumenty potwierdzające udostępnienie zasobów przez inne podmioty (jeżeli dotyczy); 5) oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej;
Czy wadium 1
Wadium Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 15.000,00 zł (piętnaście tysięcy zł 00/100). Szczegółowe zasady wnoszenia wadium zostały opisane w specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
Zastosowanie procedury pzp 1
Zmiana umowy 1
Zmiana umowy tekst Zamawiający przewiduje dopuszczalność zmiany postanowień zawartej Umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w następującym zakresie: 1) w przypadku braku możliwości realizacji Umowy za pomocą osoby wskazanej w §2 ust. 4 umowy – zmiany na inną osobę, pod warunkiem, iż zaproponowana przez Wykonawcę osoba posiada uprawnienia i doświadczenie wymagane dla pełnienia danej funkcji wskazane w treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Zamawiający wyrazi zgodę na pełnienie przez zaproponowaną osobę określonej funkcji wyłącznie w przypadku wykazania przez Wykonawcę posiadania przez tę osobę wymaganych uprawnień i doświadczeni oraz przedstawienia wyjaśnienia przyczyn proponowanej zmiany. 2) zmiany podwykonawcy, zmiany zakresu podwykonywanych prac lub rezygnacji z podwykonawcy, przy pomocy którego Wykonawca realizuje przedmiot Umowy, po uprzedniej akceptacji Zamawiającego, zgodnie z warunkami określonymi w §12 umowy. 3) zmiany rodzaju materiałów, z których będą wykonywanie prace, w przypadku niedostępności materiału lub urządzenia na rynku lub zaprzestania produkcji materiału lub urządzenia, wycofania i wprowadzenia przez producenta materiału lub urządzenia o parametrach i cechach użytkowych takich samych lub lepszych lub jakościowo wyższych lub technologicznie nowszych. Zmiana rodzaju materiału lub urządzenia wymaga pisemnej zgody Zamawiającego, uzyskanie której wymaga przedstawienia przez Wykonawcę szczegółowego uzasadnienia proponowanej zmiany. Zmiana materiału lub urządzenia nie powoduje podwyższenia wynagrodzenia określonego w umowie, a zmiana materiałów może nastąpić pod warunkiem, że wynika z zasad wiedzy technicznej. Postanowienia §2 ust. 13 umowy stosuje się odpowiednio. 4) wydłużenia terminu wykonania przedmiotu Umowy lub etapu w przypadku wstrzymania wykonania prac przez Zamawiającego z przyczyn niezależnych od Wykonawcy lub w przypadku działania siły wyższej – o okres nie dłuższy niż okres wstrzymania prac lub czas działania siły wyższej. 5) wydłużenia terminu wykonania przedmiotu umowy lub etapu w przypadku czasowej, niemożliwej do przewidzenia przez Wykonawcę niedostępności urządzenia na rynku – o okres nie dłuższy niż okres niedostępności, pod warunkiem, że brak jest możliwości zastosowania urządzenia zamiennego. 5) wszelkich zmian dostosowujących Umowę do zmienionych przepisów, w przypadku, gdy nastąpi zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa, mających wpływ na realizację umowy, jeżeli Wykonawca wykaże, że zmiany te miały wpływ na koszty wykonania przez niego przedmiotu Umowy. Zmiana jest dopuszczalna, jeżeli Wykonawca udowodni, przedstawiając odpowiednie dokumenty, że w związku ze zmianą przepisów i z jej powodu wzrósł koszt realizacji Umowy, oraz udowodni wysokość wpływu zmian na koszty wykonania przez niego zamówienia oraz udowodni, że zmiany przepisów nie mógł, przy dochowaniu należytej staranności, przewidzieć. W takiej sytuacji dopuszczalna jest zmiana wysokości wynagrodzenia Wykonawcy w stopniu nie większym niż wpływ, jaki zaistniała zmiana przepisów miała na koszt realizacji niewykonanej części przedmiotu umowy. 6) Innych zmian niż wyżej wymienione, pod warunkiem, że zmiany te będą dopuszczalne w świetle art. 144 ustawy Pzp, w tym w szczególności zmian, które nie są istotne w rozumieniu art. 144 ust. 1 lit. e) ustawy.
IV 4 4 data 2018-12-19T00:00:00+01:00
IV 4 4 godzina 10:45
IV 4 4 jezyki język polski
IV 4 5 okres 30

Criterion

Kryteria Czas reakcji serwisowej
Znaczenie 20,00
  
Kryteria Cena
Znaczenie 60,00
  
Kryteria Siła światła projektorów
Znaczenie 20,00
  
Repozytorium wiedzy Urzędu Zamówień Publicznych  

Niezbędnik każdego uczestnika postępowania przetargowego - zebrane w jednym miejscu wszystkie najważniejsze dokumenty prawne...

Gwarancja ceny artykułów biurowych - pętla na szyi?  

W postępowaniach przetargowych podanie najniższej ceny jest w dalszym ciągu głównym, a często jedynym kryterium...

Nowa linia długopisów SCHNEIDER Slider Xite, XB  

Długopisy SCHNEIDER Slider Xite, XB wyposażone w wymienny wkład Slider 710 XB to idealne narzędzie do codziennej pracy w...

przetargibiurowe.pl  (+48) 600 092 062

Godziny pracy:  Biuro, live chat: 800 - 1700  Wsparcie online: 24h

Michał Troc Biuro obsługi klienta  

Szanowni Klienci! Drodzy Państwo!

Dbamy o Twoją prywatność

Zanim klikniesz „Przejdź do serwisu”, prosimy o przeczytanie tej informacji. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas i naszych zaufanych partnerów oraz przekazujemy informacje o naszej polityce prywatności w tym o tzw. cookies. Klikając „Przejdź do serwisu”, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez nas i naszych zaufanych partnerów, Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowych, w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych w celu ustalenia Twoich potencjalnych zainteresowań dla dostosowania reklamy i oferty), w tym na umieszczanie tzw. cookies na Twoich urządzeniach i ich odczytywanie, kliknij przycisk „Przejdź do serwisu”.

Jeśli nie chcesz wyrazić zgody lub ograniczyć jej zakres, kliknij „Szczegóły”, gdzie znajdziesz wszelkie informacje o tym jak to zrobić . Te same informacje znajdziesz także na podstronie z naszą polityką prywatności obowiązującą od 25 maja 2018.

W przypadku użytkowników zalogowanych, ważna jest Państwa wcześniejsza zgoda której udzieliliście podczas zakładania konta. Każda Państwa zgoda jest dobrowolna i można ją w dowolnym momencie wycofać.

Polityka prywatności (rozwiń) Klauzula Informacyjna (rozwiń) Lista Zaufanych Partnerów (rozwiń)