Zakup i dostawa produktów garmażeryjnych oraz pieczywa do kuchni Przedszkola nr 420 „Nasza Bajka” w Warszawie w 2019 r.

Data publikacji 2018-12-07
Data zakończenia 2018-12-17 00:00:00
Instytucja Przedszkole Nr 420
Miejscowość Warszawa
Województwo mazowieckie
Branża
  • Żywność, napoje, tytoń i produkty pokrewne,
  • Pieczywo, świeże wyroby piekarskie i ciastkarskie,
  • Przetworzone produkty spożywcze

Szczegóły

Numer ogłoszenia 658794-N-2018
Typ dokumentu ZP-400
Kod CPV 150000006, 158943004, 158100009
Adres strony internetowej siwz
BZP Zobacz

Przedmiot zamówienia

1) Przedmiotem Zamówienia jest zakup i dostawa produktów garmażeryjnych i pieczywa do kuchni Przedszkola nr 420 „Nasza Bajka” w Warszawie w 2019 r., tj. sprzedaż i dostawa artykułów określonych w Częściach od nr 1 do nr 2. 2) Zamówienie będzie realizowane w następujących częściach: Część nr 1 – Wyroby garmażeryjne, Część nr 2 – Pieczywo. 3) Dostawy odbywać się będą sukcesywnie, według zapotrzebowania Zamawiającego, które będą realizowane zgodnie z zamówieniem składanym pisemnie, telefonicznie lub przy użyciu środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (tekst jednolity Dz. U. z 2017 r. poz. 1219 ze zm., dalej jako „ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną”) przez osobę upoważnioną przez Zamawiającego w terminie nie dłuższym niż 12 – 24 godziny licząc od godziny złożenia zamówienia, a w przypadku pieczywa w terminie nie dłuższym niż 12 godzin licząc od godziny złożenia zamówienia. W przypadku zamówienia złożonego telefonicznie, osoba upoważniona przez Zamawiającego niezwłocznie potwierdzi dane zamówienie na piśmie lub przy użyciu środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną. 4) Wykonawca wszystkie dostawy do Zamawiającego realizował będzie w wyznaczonym terminie przez Zamawiającego od poniedziałku do piątku w godzinach od 6.00 do 6.30. W wyjątkowych sytuacjach zmiana dnia i godziny dostawy jest możliwa po uprzednim telefonicznym uzgodnieniu pomiędzy Wykonawcą, a Zamawiającym. Strona inicjująca zmianę dnia i godziny dostawy zobowiązana jest do potwierdzenia tej zmiany na piśmie lub przy użyciu środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną. 5) Wykonawca zobowiązuje się do elastycznego i niezwłocznego reagowania na zwiększone lub zmniejszone potrzeby Zamawiającego w stosunku do danego asortymentu lub całości dostawy. W szczególności, w przypadku zwiększenia zapotrzebowania Zamawiającego po złożeniu zamówienia, Wykonawca jest zobowiązany do uwzględnienia powyższej zmiany i dostawę brakującej części zamówienia w terminie dostawy pierwotnego zamówienia nie później niż w terminie do 60 minut od chwili zgłoszenia przez Zamawiającego zwiększonego zapotrzebowania, pod warunkiem, iż zgłoszenie takiej okoliczności nastąpiło nie później niż do godziny 9.30 w dniu dokonania dostawy obejmującej pierwotne zamówienie i po dokonaniu odbioru pierwotnego zamówienia. 6) Każda dostawa winna zawierać wszystkie zamówione artykuły. Zamawiający nie wyraża zgody na dzielenie zamówionej dostawy na części. 7) Zamawiający po stwierdzeniu niezgodności ilościowych lub wad jakościowych zrealizowanej dostawy, odmówi przyjęcia zakwestionowanej partii towaru i zażąda wymiany na wolny od wad i zgodny ilościowo z pierwotnym zamówieniem z zachowaniem zasady równoważności i równowartości w terminie nie dłuższym niż 60 minut od chwili stwierdzenia nieprawidłowości w dostawie. W takim przypadku Zamawiający nie będzie wszczynał procedury reklamacyjnej. Zamienna partia towaru podlega odbiorowi ilościowemu i jakościowemu. 8) W przypadku nie uznania oceny Zamawiającego co do kwestionowanej ilości towaru lub jego jakości przez przedstawiciela Wykonawcy, niedostarczenia zamówionego towaru, a także niedokonania jego wymiany na towar właściwy w terminie wskazanym powyżej, Zamawiający ma prawo dokonania zakupu interwencyjnego zamówionego towaru w dowolnej jednostce handlowej lub u dowolnego dostawcy. 9) Termin realizacji zamówienia: od dnia zawarcia umowy do dnia 31 grudnia 2019 r. (dotyczy Części nr 1 – Części nr 2) lub do wyczerpania kwoty, o której mowa w §3 ust. 1 umowy, w zależności od tego które z ww. zdarzeń nastąpi pierwsze.

Dodatkowe informacje

GuidZP400 ee3d2ea8-1885-416c-9809-586174ebce12
Biuletyn 658794-N-2018
Zamawiajacy nazwa Przedszkole Nr 420
Regon 14733129500000
Zamawiajacy adres ulica ul. św. Urszuli Ledóchowskiej
Zamawiajacy adres numer domu 8
Zamawiajacy miejscowosc Warszawa
Zamawiajacy kod pocztowy 02972
Zamawiajacy panstwo Polska
Zamawiajacy wojewodztwo mazowieckie
Zamawiajacy telefon 22 397 22 77
Zamawiajacy email sekretariat420@gmail.com
Adres strony url www.przedszkole420.waw.pl
Zamieszczanie obowiazkowe 1
Ogloszenie dotyczy 1
Czy finansowane z unii 2
Czy ubiegac zaklady pracy 2
Minimalny procent zatrudnienia 0%
Rodzaj zamawiajacego 9
Czy dostep dokumentow zamowienia 1
Dostep dokumentow zamowienia www.przedszkole420.waw.pl
Czy zamieszczona bedzie specyfikacja 1
Zamieszczona bedzie specyfikacja www.przedszkole420.waw.pl
Nazwa nadana zamowieniu Zakup i dostawa produktów garmażeryjnych oraz pieczywa do kuchni Przedszkola nr 420 „Nasza Bajka” w Warszawie w 2019 r.
Numer referencyjny ZP/0003/2018
Rodzaj zamowienia 1
Czy podzielone na czesci 1
Maksymalna liczba czesci jednemu wykonawcy 2
Okreslenie przedmiotu 1) Przedmiotem Zamówienia jest zakup i dostawa produktów garmażeryjnych i pieczywa do kuchni Przedszkola nr 420 „Nasza Bajka” w Warszawie w 2019 r., tj. sprzedaż i dostawa artykułów określonych w Częściach od nr 1 do nr 2. 2) Zamówienie będzie realizowane w następujących częściach: Część nr 1 – Wyroby garmażeryjne, Część nr 2 – Pieczywo. 3) Dostawy odbywać się będą sukcesywnie, według zapotrzebowania Zamawiającego, które będą realizowane zgodnie z zamówieniem składanym pisemnie, telefonicznie lub przy użyciu środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (tekst jednolity Dz. U. z 2017 r. poz. 1219 ze zm., dalej jako „ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną”) przez osobę upoważnioną przez Zamawiającego w terminie nie dłuższym niż 12 – 24 godziny licząc od godziny złożenia zamówienia, a w przypadku pieczywa w terminie nie dłuższym niż 12 godzin licząc od godziny złożenia zamówienia. W przypadku zamówienia złożonego telefonicznie, osoba upoważniona przez Zamawiającego niezwłocznie potwierdzi dane zamówienie na piśmie lub przy użyciu środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną. 4) Wykonawca wszystkie dostawy do Zamawiającego realizował będzie w wyznaczonym terminie przez Zamawiającego od poniedziałku do piątku w godzinach od 6.00 do 6.30. W wyjątkowych sytuacjach zmiana dnia i godziny dostawy jest możliwa po uprzednim telefonicznym uzgodnieniu pomiędzy Wykonawcą, a Zamawiającym. Strona inicjująca zmianę dnia i godziny dostawy zobowiązana jest do potwierdzenia tej zmiany na piśmie lub przy użyciu środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną. 5) Wykonawca zobowiązuje się do elastycznego i niezwłocznego reagowania na zwiększone lub zmniejszone potrzeby Zamawiającego w stosunku do danego asortymentu lub całości dostawy. W szczególności, w przypadku zwiększenia zapotrzebowania Zamawiającego po złożeniu zamówienia, Wykonawca jest zobowiązany do uwzględnienia powyższej zmiany i dostawę brakującej części zamówienia w terminie dostawy pierwotnego zamówienia nie później niż w terminie do 60 minut od chwili zgłoszenia przez Zamawiającego zwiększonego zapotrzebowania, pod warunkiem, iż zgłoszenie takiej okoliczności nastąpiło nie później niż do godziny 9.30 w dniu dokonania dostawy obejmującej pierwotne zamówienie i po dokonaniu odbioru pierwotnego zamówienia. 6) Każda dostawa winna zawierać wszystkie zamówione artykuły. Zamawiający nie wyraża zgody na dzielenie zamówionej dostawy na części. 7) Zamawiający po stwierdzeniu niezgodności ilościowych lub wad jakościowych zrealizowanej dostawy, odmówi przyjęcia zakwestionowanej partii towaru i zażąda wymiany na wolny od wad i zgodny ilościowo z pierwotnym zamówieniem z zachowaniem zasady równoważności i równowartości w terminie nie dłuższym niż 60 minut od chwili stwierdzenia nieprawidłowości w dostawie. W takim przypadku Zamawiający nie będzie wszczynał procedury reklamacyjnej. Zamienna partia towaru podlega odbiorowi ilościowemu i jakościowemu. 8) W przypadku nie uznania oceny Zamawiającego co do kwestionowanej ilości towaru lub jego jakości przez przedstawiciela Wykonawcy, niedostarczenia zamówionego towaru, a także niedokonania jego wymiany na towar właściwy w terminie wskazanym powyżej, Zamawiający ma prawo dokonania zakupu interwencyjnego zamówionego towaru w dowolnej jednostce handlowej lub u dowolnego dostawcy. 9) Termin realizacji zamówienia: od dnia zawarcia umowy do dnia 31 grudnia 2019 r. (dotyczy Części nr 1 – Części nr 2) lub do wyczerpania kwoty, o której mowa w §3 ust. 1 umowy, w zależności od tego które z ww. zdarzeń nastąpi pierwsze.
Cpv glowny przedmiot 15000000-6
Szacunkowa wartosc zamowienia calosc 0,00
Data zakonczenia 2019-12-31T00:00:00+01:00
Informacje na temat katalogow Termin realizacji zamówienia: od dnia zawarcia umowy do dnia 31 grudnia 2019 r. (dotyczy Części nr 1 – Części nr 2) lub do wyczerpania kwoty, o której mowa w §3 ust. 1 umowy, w zależności od tego które z ww. zdarzeń nastąpi pierwsze.
Czy zamawiajacy przewiduje wykluczenie 1
Art 24 ust 5 pkt 1 1
Art 24 ust 5 pkt 2 1
Art 24 ust 5 pkt 4 1
Czy oswiadczenie niepodleganiu wykluczenia 1
Wykaz dokumentow zaswiadczen Aktualne na dzień składania oferty oświadczenie potwierdzające, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu, składane na podstawie art. 25a ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity: Dz. U. z 2018 r. poz. 1986 ze zm. - zwanej dalej "ustawą").
Inne dokumenty niewymienione Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23) ustawy, chyba że stosowne oświadczenie Wykonawca złożył w ofercie. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.
Zastosowanie procedury pzp 1
Zmiana umowy 1
Zmiana umowy tekst Zmiany postanowień umowy w stosunku do treści oferty, zostały określone w treści Załącznika nr 2 do SIWZ.
IV 4 4 data 2018-12-17T00:00:00+01:00
IV 4 4 godzina 09:30
IV 4 4 jezyki Język polski.
IV 4 5 okres 30
IV 6 6 Miejsce składania ofert: Przedszkole nr 420 "Nasza Bajka" w Warszawie, ul. św. Urszuli Ledóchowskiej 8, 02-972 Warszawa. Aktualny adres e-mail Zamawiającego: Sekretariat@Przedszkole420.waw.pl

Powiązane

Zalacznik czesc nr 1
Zalacznik nazwa Dostawa wyrobów garmażeryjnych.
Zalacznik cpv glowny przedmiot 15894300-4
Szacunkowa wartosc zamowienia zal 0,00
Zalacznik data zakonczenia 2019-12-31T00:00:00+01:00
Zalacznik krotki opis 1) Przedmiotem Zamówienia jest dostawa produktów garmażeryjnych do kuchni Przedszkola nr 420 „Nasza Bajka” w Warszawie w 2019 r. 2) Dostawy odbywać się będą sukcesywnie, według zapotrzebowania Zamawiającego, które będą realizowane zgodnie z zamówieniem składanym pisemnie, telefonicznie lub przy użyciu środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (tekst jednolity Dz. U. z 2017 r. poz. 1219 ze zm., dalej jako „ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną”) przez osobę upoważnioną przez Zamawiającego w terminie nie dłuższym niż 12 – 24 godziny licząc od godziny złożenia zamówienia, a w przypadku pieczywa w terminie nie dłuższym niż 12 godzin licząc od godziny złożenia zamówienia. W przypadku zamówienia złożonego telefonicznie, osoba upoważniona przez Zamawiającego niezwłocznie potwierdzi dane zamówienie na piśmie lub przy użyciu środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną. 3) Wykonawca wszystkie dostawy do Zamawiającego realizował będzie w wyznaczonym terminie przez Zamawiającego od poniedziałku do piątku w godzinach od 6.00 do 6.30. W wyjątkowych sytuacjach zmiana dnia i godziny dostawy jest możliwa po uprzednim telefonicznym uzgodnieniu pomiędzy Wykonawcą, a Zamawiającym. Strona inicjująca zmianę dnia i godziny dostawy zobowiązana jest do potwierdzenia tej zmiany na piśmie lub przy użyciu środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną. 4) Wykonawca zobowiązuje się do elastycznego i niezwłocznego reagowania na zwiększone lub zmniejszone potrzeby Zamawiającego w stosunku do danego asortymentu lub całości dostawy. W szczególności, w przypadku zwiększenia zapotrzebowania Zamawiającego po złożeniu zamówienia, Wykonawca jest zobowiązany do uwzględnienia powyższej zmiany i dostawę brakującej części zamówienia w terminie dostawy pierwotnego zamówienia nie później niż w terminie do 60 minut od chwili zgłoszenia przez Zamawiającego zwiększonego zapotrzebowania, pod warunkiem, iż zgłoszenie takiej okoliczności nastąpiło nie później niż do godziny 9.30 w dniu dokonania dostawy obejmującej pierwotne zamówienie i po dokonaniu odbioru pierwotnego zamówienia. 5) Każda dostawa winna zawierać wszystkie zamówione artykuły. Zamawiający nie wyraża zgody na dzielenie zamówionej dostawy na części. 6) Zamawiający po stwierdzeniu niezgodności ilościowych lub wad jakościowych zrealizowanej dostawy, odmówi przyjęcia zakwestionowanej partii towaru i zażąda wymiany na wolny od wad i zgodny ilościowo z pierwotnym zamówieniem z zachowaniem zasady równoważności i równowartości w terminie nie dłuższym niż 60 minut od chwili stwierdzenia nieprawidłowości w dostawie. W takim przypadku Zamawiający nie będzie wszczynał procedury reklamacyjnej. Zamienna partia towaru podlega odbiorowi ilościowemu i jakościowemu. 7) W przypadku nie uznania oceny Zamawiającego co do kwestionowanej ilości towaru lub jego jakości przez przedstawiciela Wykonawcy, niedostarczenia zamówionego towaru, a także niedokonania jego wymiany na towar właściwy w terminie wskazanym powyżej, Zamawiający ma prawo dokonania zakupu interwencyjnego zamówionego towaru w dowolnej jednostce handlowej lub u dowolnego dostawcy. 8) Termin realizacji zamówienia: od dnia zawarcia umowy do dnia 31 grudnia 2019 r. lub do wyczerpania kwoty, o której mowa w §3 ust. 1 umowy, w zależności od tego które z ww. zdarzeń nastąpi pierwsze.
  
Zalacznik czesc nr 2
Zalacznik nazwa Dostawa pieczywa
Zalacznik cpv glowny przedmiot 15810000-9
Szacunkowa wartosc zamowienia zal 0,00
Zalacznik data zakonczenia 2019-12-31T00:00:00+01:00
Zalacznik krotki opis 1) Przedmiotem Zamówienia jest dostawa pieczywa do kuchni Przedszkola nr 420 „Nasza Bajka” w Warszawie w 2019 r. 2) Dostawy odbywać się będą sukcesywnie, według zapotrzebowania Zamawiającego, które będą realizowane zgodnie z zamówieniem składanym pisemnie, telefonicznie lub przy użyciu środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (tekst jednolity Dz. U. z 2017 r. poz. 1219 ze zm., dalej jako „ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną”) przez osobę upoważnioną przez Zamawiającego w terminie nie dłuższym niż 12 – 24 godziny licząc od godziny złożenia zamówienia, a w przypadku pieczywa w terminie nie dłuższym niż 12 godzin licząc od godziny złożenia zamówienia. W przypadku zamówienia złożonego telefonicznie, osoba upoważniona przez Zamawiającego niezwłocznie potwierdzi dane zamówienie na piśmie lub przy użyciu środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną. 3) Wykonawca wszystkie dostawy do Zamawiającego realizował będzie w wyznaczonym terminie przez Zamawiającego od poniedziałku do piątku w godzinach od 6.00 do 6.30. W wyjątkowych sytuacjach zmiana dnia i godziny dostawy jest możliwa po uprzednim telefonicznym uzgodnieniu pomiędzy Wykonawcą, a Zamawiającym. Strona inicjująca zmianę dnia i godziny dostawy zobowiązana jest do potwierdzenia tej zmiany na piśmie lub przy użyciu środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną. 4) Wykonawca zobowiązuje się do elastycznego i niezwłocznego reagowania na zwiększone lub zmniejszone potrzeby Zamawiającego w stosunku do danego asortymentu lub całości dostawy. W szczególności, w przypadku zwiększenia zapotrzebowania Zamawiającego po złożeniu zamówienia, Wykonawca jest zobowiązany do uwzględnienia powyższej zmiany i dostawę brakującej części zamówienia w terminie dostawy pierwotnego zamówienia nie później niż w terminie do 60 minut od chwili zgłoszenia przez Zamawiającego zwiększonego zapotrzebowania, pod warunkiem, iż zgłoszenie takiej okoliczności nastąpiło nie później niż do godziny 9.30 w dniu dokonania dostawy obejmującej pierwotne zamówienie i po dokonaniu odbioru pierwotnego zamówienia. 5) Każda dostawa winna zawierać wszystkie zamówione artykuły. Zamawiający nie wyraża zgody na dzielenie zamówionej dostawy na części. 6) Zamawiający po stwierdzeniu niezgodności ilościowych lub wad jakościowych zrealizowanej dostawy, odmówi przyjęcia zakwestionowanej partii towaru i zażąda wymiany na wolny od wad i zgodny ilościowo z pierwotnym zamówieniem z zachowaniem zasady równoważności i równowartości w terminie nie dłuższym niż 60 minut od chwili stwierdzenia nieprawidłowości w dostawie. W takim przypadku Zamawiający nie będzie wszczynał procedury reklamacyjnej. Zamienna partia towaru podlega odbiorowi ilościowemu i jakościowemu. 7) W przypadku nie uznania oceny Zamawiającego co do kwestionowanej ilości towaru lub jego jakości przez przedstawiciela Wykonawcy, niedostarczenia zamówionego towaru, a także niedokonania jego wymiany na towar właściwy w terminie wskazanym powyżej, Zamawiający ma prawo dokonania zakupu interwencyjnego zamówionego towaru w dowolnej jednostce handlowej lub u dowolnego dostawcy. 8) Termin realizacji zamówienia: od dnia zawarcia umowy do dnia 31 grudnia 2019 r. lub do wyczerpania kwoty, o której mowa w §3 ust. 1 umowy, w zależności od tego które z ww. zdarzeń nastąpi pierwsze.
  

Criterion

Kryteria Cena
Znaczenie 98,00
  
Kryteria Termin płatności faktury
Znaczenie 2,00
  
Repozytorium wiedzy Urzędu Zamówień Publicznych  

Niezbędnik każdego uczestnika postępowania przetargowego - zebrane w jednym miejscu wszystkie najważniejsze dokumenty prawne...

Gwarancja ceny artykułów biurowych - pętla na szyi?  

W postępowaniach przetargowych podanie najniższej ceny jest w dalszym ciągu głównym, a często jedynym kryterium...

Nowa linia długopisów SCHNEIDER Slider Xite, XB  

Długopisy SCHNEIDER Slider Xite, XB wyposażone w wymienny wkład Slider 710 XB to idealne narzędzie do codziennej pracy w...

przetargibiurowe.pl  (+48) 600 092 062

Godziny pracy:  Biuro, live chat: 800 - 1700  Wsparcie online: 24h

Michał Troc Biuro obsługi klienta  

Szanowni Klienci! Drodzy Państwo!

Dbamy o Twoją prywatność

Zanim klikniesz „Przejdź do serwisu”, prosimy o przeczytanie tej informacji. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas i naszych zaufanych partnerów oraz przekazujemy informacje o naszej polityce prywatności w tym o tzw. cookies. Klikając „Przejdź do serwisu”, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez nas i naszych zaufanych partnerów, Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowych, w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych w celu ustalenia Twoich potencjalnych zainteresowań dla dostosowania reklamy i oferty), w tym na umieszczanie tzw. cookies na Twoich urządzeniach i ich odczytywanie, kliknij przycisk „Przejdź do serwisu”.

Jeśli nie chcesz wyrazić zgody lub ograniczyć jej zakres, kliknij „Szczegóły”, gdzie znajdziesz wszelkie informacje o tym jak to zrobić . Te same informacje znajdziesz także na podstronie z naszą polityką prywatności obowiązującą od 25 maja 2018.

W przypadku użytkowników zalogowanych, ważna jest Państwa wcześniejsza zgoda której udzieliliście podczas zakładania konta. Każda Państwa zgoda jest dobrowolna i można ją w dowolnym momencie wycofać.

Polityka prywatności (rozwiń) Klauzula Informacyjna (rozwiń) Lista Zaufanych Partnerów (rozwiń)