Dostawa sprzętu medycznego i wyposażenia do gabinetu ginekologicznego, okulistycznego oraz stomatologicznego w SPGOZ w Puńsku

Data publikacji 2019-06-26
Data zakończenia 2019-07-05 00:00:00
Instytucja Urząd Gminy w Puńsku
Miejscowość Puńsk
Województwo podlaskie
Branża
  • Maszyny biurowe i liczące, sprzęt i materiały, z wyjątkiem mebli i pakietów oprogramowania,
  • Meble (włącznie z biurowymi), wyposażenie, urządzenia domowe (z wyłączeniem oświetlenia) i środki czyszczące,
  • Urządzenia medyczne, farmaceutyki i produkty do pielęgnacji ciała

Szczegóły

Numer ogłoszenia 564913-N-2019
Typ dokumentu ZP-400
Kod CPV 330000000, 331641008, 331122000, 300000009, 390000002, 331150009, 331260009
Adres strony internetowej siwz
BZP Zobacz

Przedmiot zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest dostawa sprzętu medycznego i wyposażenia do gabinetu ginekologicznego, okulistycznego oraz stomatologicznego do SPGOZ w Puńsku wraz z rozładunkiem, wniesieniem, montażem, zainstalowaniem, uruchomieniem oraz dostarczeniem instrukcji stanowiskowej wraz z jej wdrożeniem.
Część 1 – Urządzenia medyczne oraz wyposażenie gabinetu ginekologicznego
Część 2 – Kolposkop
Część 3 – Ultrasonograf
Część 4 – Urządzenia biurowe
Część 5 – Meble biurowe do gabinetów i poczekalni
Część 6 – Sprzęt do gabinetu okulistycznego
Część 7 – Tomograf OCT
Część 8 – Urządzenia stomatologiczne
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, wymagane parametry i wymagania ogólne przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 4 Formularz asortymentowo-cenowy oraz załącznik nr 5 Opis przedmiotu zamówienia.

Dodatkowe informacje

GuidZP400 e73c8a2e-49df-4f3b-b5b5-6ed247d0eacd
Biuletyn 564913-N-2019
Zamawiajacy nazwa Urząd Gminy w Puńsku
Regon 53958400000000
Zamawiajacy adres ulica ul. Mickiewicza
Zamawiajacy adres numer domu 23
Zamawiajacy miejscowosc Puńsk
Zamawiajacy kod pocztowy 16-515
Zamawiajacy panstwo Polska
Zamawiajacy wojewodztwo podlaskie
Zamawiajacy telefon 875 161 082
Zamawiajacy fax 875 161 048
Zamawiajacy email ug_punsk@poczta.onet.eu
Adres strony url http://www.ugpunsk.pl/
Zamieszczanie obowiazkowe 1
Ogloszenie dotyczy 1
Czy finansowane z unii 1
Nazwa projektu programu Projekt nr LT-PL-3R-253 „Wzmacnianie współpracy w zakresie wsparcia starzejącego się społeczeństwa i usług socjalnych” realizowanego w ramach Programu INTERREG V-A Litwa-Polska 2014-2020 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego
Czy ubiegac zaklady pracy 2
Minimalny procent zatrudnienia 0%
Rodzaj zamawiajacego 2
Czy zamieszczona bedzie specyfikacja 1
Zamieszczona bedzie specyfikacja http://ug-punsk.pbip.pl/
Czy wymagane przeslanie ofert 1
Wymagane przeslanie ofert inny Ofertę składa się pod rygorem nieważności w formie pisemnej.
Dopuszczone wymagane przeslanie ofert adres Urząd Gminy Puńsk, ul. A. Mickiewicza 23, 16-515 Puńsk
Nazwa nadana zamowieniu Dostawa sprzętu medycznego i wyposażenia do gabinetu ginekologicznego, okulistycznego oraz stomatologicznego w SPGOZ w Puńsku
Numer referencyjny ZP.271.7.2019
Rodzaj zamowienia 1
Czy podzielone na czesci 1
Okreslenie przedmiotu Przedmiotem zamówienia jest dostawa sprzętu medycznego i wyposażenia do gabinetu ginekologicznego, okulistycznego oraz stomatologicznego do SPGOZ w Puńsku wraz z rozładunkiem, wniesieniem, montażem, zainstalowaniem, uruchomieniem oraz dostarczeniem instrukcji stanowiskowej wraz z jej wdrożeniem. Część 1 – Urządzenia medyczne oraz wyposażenie gabinetu ginekologicznego Część 2 – Kolposkop Część 3 – Ultrasonograf Część 4 – Urządzenia biurowe Część 5 – Meble biurowe do gabinetów i poczekalni Część 6 – Sprzęt do gabinetu okulistycznego Część 7 – Tomograf OCT Część 8 – Urządzenia stomatologiczne Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, wymagane parametry i wymagania ogólne przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 4 Formularz asortymentowo-cenowy oraz załącznik nr 5 Opis przedmiotu zamówienia.
Cpv glowny przedmiot 33000000-0
Szacunkowa wartosc zamowienia calosc 0,00
Okres w dniach 42
Okreslenie warunkow Zamawiający nie określa szczegółowych wymagań w zakresie spełniania tego warunku.
Sytuacja finansowa okreslenie warunkow Zamawiający nie określa szczegółowych wymagań w zakresie spełniania tego warunku.
Zdolnosc techniczna okreslenie warunkow Zamawiający nie określa szczegółowych wymagań w zakresie spełniania tego warunku.
Czy zamawiajacy przewiduje wykluczenie 1
Art 24 ust 5 pkt 1 1
Art 24 ust 5 pkt 2 1
Art 24 ust 5 pkt 3 1
Art 24 ust 5 pkt 4 1
Art 24 ust 5 pkt 5 1
Art 24 ust 5 pkt 6 1
Art 24 ust 5 pkt 7 1
Art 24 ust 5 pkt 8 1
Czy oswiadczenie niepodleganiu wykluczenia 1
Inne dokumenty niewymienione Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w pkt 5, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2015 r. poz. 184 z późniejszymi zmianami). Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.
Czy wadium 1
Wadium 1. Kwota wadium wynosi: 13.530,00 zł (słownie: trzynaście tysięcy pięćset trzydzieści złotych 00/100). W przypadku składania ofert na poszczególne części, kwota wadium jest sumą wadiów cząstkowych, wyszczególnionych poniżej: Część 1: 680,00 zł; Część 2: 200,00 zł; Część 3: 3 800,00 zł; Część 4: 120,00 zł; Część 5: 130,00 zł; Część 6: 2 900,00 zł; Część 7: 4 000,00 zł; Część 8: 1 700,00 zł. 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: a) Pieniądzu b) poręczeniach bankowych c) gwarancjach bankowych d) gwarancjach ubezpieczeniowych e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. 2014 r., poz. 1804 z późn. zm.) 3. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego nr 09 9354 0007 0070 0700 0420 0039 BS Sejny, o/Puńsk. 4. Wadium w pieniądzu musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert, przy czym za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej przyjmuje się termin uznania na rachunku bankowym Zamawiającego. 5. Wadium wniesione w formie innej niż pieniądz, tj.: poręczenia bankowego, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeniach udzielanych przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości, należy złożyć w formie oryginału w Sekretariacie przed upływem terminu składania ofert. Nie należy załączać oryginału dokumentu wadialnego do oferty. 6. Z treści polisy, poręczenia, gwarancji lub innego dokumentu stanowiącego wadium winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Prawo zamówień publicznych. 7. Wykonawca, który nie wniesie wadium, w tym również na przedłużony okres związania ofertą, lub nie zgodzi się na przedłużenie okresu związania ofertą, zostanie wykluczony z ubiegania się o udzielenie zamówienia publicznego. 8. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę któremu zwrócono wadium, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. 9. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. 10. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 11. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 12. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 13. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 14. Zamawiający zatrzymuje wadium, jeżeli: a) Wykonawca, którego oferta została wybrana odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie, c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
Zastosowanie procedury pzp 1
Zmiana umowy 1
Zmiana umowy tekst 1. Zamawiający na podstawie art. 144 ust. 1 ustawy PZP przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień niniejszej umowy w niżej określonych przypadkach: 1) Zmiany terminu wykonania zamówienia, jeżeli konieczność zmiany terminu nie wynika z przyczyn zależnych od Wykonawcy takich jak: a. następstwa działań administracyjnych, których nie przewidziano na etapie przygotowawczego do zamówienia, oraz innych terminów formalno-prawnych mających wpływ na terminy realizacji zamówienia, a nie wynikających z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, w tym zmiany umowy Zamawiającego z Instytucją Zarządzającą w zakresie terminów lub wysokości płatności dofinansowania realizacji projektu stanowiącego przedmiot umowy; b. zmiany przepisów prawnych istotnych dla realizacji przedmiotu umowy i mających wpływ na termin wykonania przedmiotu zamówienia; c. działania siły wyższej mającej bezpośredni wpływ na terminowość wykonania dostawy; d. konieczności podjęcia działań zmierzających do ograniczenia skutków zdarzenia losowego wywołanego przez czynniki zewnętrzne, którego nie można było przewidzieć; e. niesprzyjających warunków atmosferycznych uniemożliwiających wykonywanie dostawy; f. koniecznością wykonania zamówień dodatkowych. 2) Zmiany podwykonawców. 3) Przekształcenie, zmiana nazwy firmy Wykonawcy, 4) Zmiana numeru rachunku bankowego Wykonawcy, 5) Konieczności zmiany, w zakresie wysokości wynagrodzenia w przypadku: a. ustawowej zmiany w okresie obowiązywania umowy stawki podatku od towaru i usług VAT - w zakresie dotyczącym niezrealizowanej części umowy wynagrodzenie ryczałtowe brutto ulegnie modyfikacji stosownie do zmiany tej stawki, przy czym wynagrodzenie netto pozostaje bez zmian; b. realizacji dodatkowych dostaw przez Wykonawcę, nieobjętych zamówieniem podstawowym, o ile stały się niezbędne i zostały spełnione łącznie następujące warunki: ­ zmiana Wykonawcy nie może zostać dokonana z powodów ekonomicznych lub technicznych, w szczególności dotyczących zamienności lub interpretacyjności sprzętu, usług lub instalacji, zamówionych w ramach zamówienia podstawowego ­ zmiana Wykonawcy spowodowałaby istotną niedogodność lub znaczne zwiększenie kosztów dla Zamawiającego, ­ wartość każdej kolejnej zmiany nie przekracza 50% wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie. 6) Zmiany co do zakresu dostaw objętych umową i wysokości wynagrodzenia w przypadku, gdy ich wykonanie w całości stanie się zbędne Zamawiającemu z jakiegokolwiek powodu albo stan wypłacalności Zamawiającego spowoduje konieczność ich zaniechania. 2. Przyczyny dokonania zmian postanowień umowy oraz uzasadnienie takich zmian zostaną opisane w protokole konieczności zaakceptowanym przez strony umowy. 3. Zmiana postanowień niniejszej Umowy może nastąpić za zgodą obu stron wyrażoną na piśmie pod rygorem nieważności takiej zmiany. 4. Na mocy ustawy Prawo zamówień publicznych niedopuszczalna jest jednak, pod rygorem nieważności zmiana postanowień zawartej umowy oraz wprowadzenie nowych postanowień do umowy, niekorzystnych dla Zamawiającego, jeżeli przy ich uwzględnieniu należałoby zmienić treść oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, chyba że konieczność wprowadzenia takich zmian wynika z okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy.
IV 4 4 data 2019-07-05T00:00:00+02:00
IV 4 4 godzina 10:00
IV 4 4 jezyki Język polski
IV 4 5 okres 30

Powiązane

Zalacznik czesc nr 1
Zalacznik nazwa Urządzenia medyczne oraz wyposażenie gabinetu ginekologicznego
Zalacznik cpv glowny przedmiot 33000000-0
Szacunkowa wartosc zamowienia zal 0,00
Zalacznik okres w dniach 42
Zalacznik krotki opis Przedmiotem zamówienia jest dostawa urządzeń medycznych oraz wyposażenia gabinetu ginekologicznego wraz z rozładunkiem, wniesieniem, montażem, zainstalowaniem, uruchomieniem oraz dostarczeniem instrukcji stanowiskowej wraz z jej wdrożeniem. Przedmiot zamówienia obejmuje dostawę: 1. Szkiełka do cytologii 2. Szczoteczki ginekologiczne 3. Preparat utrwalający rozmazy biologiczne 4. Wziernik ginekologiczny S, M, L 5. Detektor tętna płodu 6. Lampa bezcieniowa zabiegowo-diagnostyczna 7. Zestaw porodowy podstawowy 8. Zestaw ginekologiczny 9. Kleszczyki biopsyjne wielorazowe 10. Kleszczyki do biopsji szyjki macicy jednorazowe 11. Zestaw do zdejmowania szwów 12. Kleszczyki typu Korcang 13. Kleszczyki naczyniowe typu Kocher 14. Pęseta 15. Nożyce 16. Pean chirurgiczny 17. Wanna dezynfekcyjna z kranikiem 18. Waga 19. Ciśnieniomierz naramienny 20. Fotel ginekologiczny 21. Kozetka lekarska 22. Stolik zabiegowy
  
Zalacznik czesc nr 2
Zalacznik nazwa Kolposkop
Zalacznik cpv glowny przedmiot 33164100-8
Szacunkowa wartosc zamowienia zal 0,00
Zalacznik okres w dniach 42
Zalacznik krotki opis Przedmiotem zamówienia jest dostawa kolposkopu do gabinetu ginekologicznego do SPGOZ w Puńsku wraz z rozładunkiem, wniesieniem, montażem, zainstalowaniem, uruchomieniem oraz dostarczeniem instrukcji stanowiskowej wraz z jej wdrożeniem.
  
Zalacznik czesc nr 3
Zalacznik nazwa Ultrasonograf
Zalacznik cpv glowny przedmiot 33112200-0
Szacunkowa wartosc zamowienia zal 0,00
Zalacznik okres w dniach 42
Zalacznik krotki opis Przedmiotem zamówienia jest dostawa ultrasonografu do gabinetu ginekologicznego do SPGOZ w Puńsku wraz z rozładunkiem, wniesieniem, montażem, zainstalowaniem, uruchomieniem oraz dostarczeniem instrukcji stanowiskowej wraz z jej wdrożeniem.
  
Zalacznik czesc nr 4
Zalacznik nazwa Urządzenia biurowe
Zalacznik cpv glowny przedmiot 30000000-9
Szacunkowa wartosc zamowienia zal 0,00
Zalacznik okres w dniach 42
Zalacznik krotki opis Przedmiotem zamówienia jest urządzeń biurowych do gabinetów SPGOZ w Puńsku wraz z rozładunkiem, wniesieniem, montażem, zainstalowaniem, uruchomieniem oraz dostarczeniem instrukcji stanowiskowej wraz z jej wdrożeniem. Urządzenia biurowe: 1. Komputer; 2. Monitor do komputera; 3. Telefon; 4. Drukarka; 5. Niszczarka dokumentów.
  
Zalacznik czesc nr 5
Zalacznik nazwa Meble do gabinetów i poczekalni
Zalacznik cpv glowny przedmiot 39000000-2
Szacunkowa wartosc zamowienia zal 0,00
Zalacznik okres w dniach 42
Zalacznik krotki opis Przedmiotem zamówienia jest dostawa mebli do gabinetów oraz poczekalni do SPGOZ w Puńsku wraz z rozładunkiem, wniesieniem oraz montażem. Meble: 1. Biurko; 2. Fotel biurowy; 3. Krzesło do poczekalni; 4. Szafka do przechowywania dokumentacji medycznej; 5. Szafka do przechowywania narzędzi medycznych.
  
Zalacznik czesc nr 6
Zalacznik nazwa Urządzenia medyczne oraz wyposażenie gabinetu okulistycznego
Zalacznik cpv glowny przedmiot 33000000-0
Szacunkowa wartosc zamowienia zal 0,00
Zalacznik okres w dniach 42
Zalacznik krotki opis Przedmiotem zamówienia jest dostawa sprzętu medycznego i wyposażenia do gabinetu okulistycznego do SPGOZ w Puńsku wraz z rozładunkiem, wniesieniem, montażem, zainstalowaniem, uruchomieniem oraz dostarczeniem instrukcji stanowiskowej wraz z jej wdrożeniem. Sprzęt medyczny i wyposażenie: 1. Wyświetlacz optotypów; 2. Kaseta duża z kompletem szkieł próbnych do badana wzroku; 3. Oprawa próbna probiercza; 4. Lampa szczelinowa; 5. Soczewki diagnostyczne; 6. Stolik elektryczny; 7. Test Ishihary; 8. Test muchy; 9. Tablica bliży; 10. Pupilometr elektryczny; 11. Oftalmoskop; 12. Perymetr komputerowy; 13. Autorefraktometr z tonometrem bezdotykowym i pachymetrem; 14. Dioptriomierz elektryczny.
  
Zalacznik czesc nr 7
Zalacznik nazwa Tomograf OCT
Zalacznik cpv glowny przedmiot 33115000-9
Szacunkowa wartosc zamowienia zal 0,00
Zalacznik okres w dniach 42
Zalacznik krotki opis Przedmiotem zamówienia jest dostawa tomografu OCT do gabinetu okulistycznego do SPGOZ w Puńsku wraz z rozładunkiem, wniesieniem, montażem, zainstalowaniem, uruchomieniem oraz dostarczeniem instrukcji stanowiskowej wraz z jej wdrożeniem.
  
Zalacznik czesc nr 8
Zalacznik nazwa Urządzenia stomatologiczne
Zalacznik cpv glowny przedmiot 33126000-9
Szacunkowa wartosc zamowienia zal 0,00
Zalacznik okres w dniach 42
Zalacznik krotki opis Przedmiotem zamówienia jest dostawa urządzeń stomatologicznych do gabinetu stomatologicznego do SPGOZ w Puńsku wraz z rozładunkiem, wniesieniem, montażem, zainstalowaniem, uruchomieniem oraz dostarczeniem instrukcji stanowiskowej wraz z jej wdrożeniem.
  

Criterion

Kryteria Termin płatności
Znaczenie 10,00
  
Kryteria Cena
Znaczenie 60,00
  
Kryteria Termin dostawy
Znaczenie 30,00
  
Repozytorium wiedzy Urzędu Zamówień Publicznych  

Niezbędnik każdego uczestnika postępowania przetargowego - zebrane w jednym miejscu wszystkie najważniejsze dokumenty prawne...

Gwarancja ceny artykułów biurowych - pętla na szyi?  

W postępowaniach przetargowych podanie najniższej ceny jest w dalszym ciągu głównym, a często jedynym kryterium...

Nowa linia długopisów SCHNEIDER Slider Xite, XB  

Długopisy SCHNEIDER Slider Xite, XB wyposażone w wymienny wkład Slider 710 XB to idealne narzędzie do codziennej pracy w...

przetargibiurowe.pl  (+48) 600 092 062

Godziny pracy:  Biuro, live chat: 800 - 1700  Wsparcie online: 24h

Michał Troc Biuro obsługi klienta  

Szanowni Klienci! Drodzy Państwo!

Dbamy o Twoją prywatność

Zanim klikniesz „Przejdź do serwisu”, prosimy o przeczytanie tej informacji. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas i naszych zaufanych partnerów oraz przekazujemy informacje o naszej polityce prywatności w tym o tzw. cookies. Klikając „Przejdź do serwisu”, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez nas i naszych zaufanych partnerów, Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowych, w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych w celu ustalenia Twoich potencjalnych zainteresowań dla dostosowania reklamy i oferty), w tym na umieszczanie tzw. cookies na Twoich urządzeniach i ich odczytywanie, kliknij przycisk „Przejdź do serwisu”.

Jeśli nie chcesz wyrazić zgody lub ograniczyć jej zakres, kliknij „Szczegóły”, gdzie znajdziesz wszelkie informacje o tym jak to zrobić . Te same informacje znajdziesz także na podstronie z naszą polityką prywatności obowiązującą od 25 maja 2018.

W przypadku użytkowników zalogowanych, ważna jest Państwa wcześniejsza zgoda której udzieliliście podczas zakładania konta. Każda Państwa zgoda jest dobrowolna i można ją w dowolnym momencie wycofać.

Polityka prywatności (rozwiń) Klauzula Informacyjna (rozwiń) Lista Zaufanych Partnerów (rozwiń)