Adaptacja dwóch pomieszczeń na cele Pracowni Skriningowej Bakteriologicznej

Data publikacji 2019-07-17
Data zakończenia 2019-08-02 00:00:00
Instytucja Instytut Biologii Medycznej Polskiej Akademii Nauk
Miejscowość Łódź
Województwo łódzkie
Branża
  • Meble laboratoryjne

Szczegóły

Numer ogłoszenia 574355-N-2019
Typ dokumentu ZP-400
Kod CPV 454530007, 391800007
Adres strony internetowej siwz
BZP Zobacz

Przedmiot zamówienia

Przedmiotem zamówienia niniejszego postępowania przetargowego jest Adaptacja pomieszczeń na potrzeby Pracowni Skriningowej Bakteriologicznej w budynku zlokalizowanym w Łodzi przy ul. Lodowej 106.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi dokumentacja projektowa oraz specyfikacja techniczna mebli laboratoryjnych - załączniki nr 2 do SIWZ.
Zamawiający zaleca udział w wizji lokalnej w dn. 19.07.2019 lub 22.07.2019 r., w godz. 09:00 – 14:00.
Zamawiający informuje, iż w przypadku zastosowania w SIWZ i jego załącznikach, , określenia przedmiotu zamówienia przez wskazanie nazw własnych, znaków towarowych, patentów, pochodzenia lub norm, ma ono na celu doprecyzowanie przedmiotu zamówienia.
Zamawiający dopuszcza składanie ofert równoważnych do opisanych poprzez wskazanie nazw własnych, znaków towarowych, patentów, pochodzenia pod warunkiem, że zaproponowane rozwiązania będą miały, co najmniej te same cechy funkcjonalne, co wskazane w SIWZ i jego załącznikach, oraz których jakość nie jest gorsza, od jakości określonej w specyfikacji produktu.
W przypadku zastosowania w opisie przedmiotu zamówienia norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji i systemów referencji technicznych, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne.
Zamawiający dopuszcza możliwość złożenia oferty częściowej:
Cz.1 - roboty remontowe i renowacyjne
Cz. 2 – meble laboratoryjne dostawa i montaż

Dodatkowe informacje

GuidZP400 7e002b60-4984-4b67-bf70-cd83f083ec06
Biuletyn 574355-N-2019
Zamawiajacy nazwa Instytut Biologii Medycznej Polskiej Akademii Nauk
Regon 10049243100000
Zamawiajacy adres ulica ul. Lodowa
Zamawiajacy adres numer domu 106
Zamawiajacy miejscowosc Łódź
Zamawiajacy kod pocztowy 93-232
Zamawiajacy panstwo Polska
Zamawiajacy wojewodztwo łódzkie
Zamawiajacy telefon 042 27-23-600
Zamawiajacy fax 042 27-23-630
Zamawiajacy email mtrendowicz@cbm.pan.pl
Adres strony url http://ibmpan.pl/pl/
Zamieszczanie obowiazkowe 1
Ogloszenie dotyczy 1
Czy finansowane z unii 2
Czy ubiegac zaklady pracy 2
Minimalny procent zatrudnienia 0%
Rodzaj zamawiajacego 8
Rodzaj zamawiajacego inny instytut naukowy Polskiej Akademii Nauk
Czy dostep dokumentow zamowienia 1
Dostep dokumentow zamowienia http://ibmpan.pl/pl/
Czy zamieszczona bedzie specyfikacja 1
Zamieszczona bedzie specyfikacja http://ibmpan.pl/pl/
Czy wymagane przeslanie ofert 1
Wymagane przeslanie ofert inny Oferty w formie pisemnej należy składać osobiście lub przesłać na adres podany poniżej
Dopuszczone wymagane przeslanie ofert adres Instytut Biologii Medycznej PAN, ul. Lodowa 106, 93-232 Łódź, pok. 104 - sekretariat
Nazwa nadana zamowieniu Adaptacja dwóch pomieszczeń na cele Pracowni Skriningowej Bakteriologicznej
Numer referencyjny ZP 403/2019
Czy podzielone na czesci 1
Okreslenie przedmiotu Przedmiotem zamówienia niniejszego postępowania przetargowego jest Adaptacja pomieszczeń na potrzeby Pracowni Skriningowej Bakteriologicznej w budynku zlokalizowanym w Łodzi przy ul. Lodowej 106. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi dokumentacja projektowa oraz specyfikacja techniczna mebli laboratoryjnych - załączniki nr 2 do SIWZ. Zamawiający zaleca udział w wizji lokalnej w dn. 19.07.2019 lub 22.07.2019 r., w godz. 09:00 – 14:00. Zamawiający informuje, iż w przypadku zastosowania w SIWZ i jego załącznikach, , określenia przedmiotu zamówienia przez wskazanie nazw własnych, znaków towarowych, patentów, pochodzenia lub norm, ma ono na celu doprecyzowanie przedmiotu zamówienia. Zamawiający dopuszcza składanie ofert równoważnych do opisanych poprzez wskazanie nazw własnych, znaków towarowych, patentów, pochodzenia pod warunkiem, że zaproponowane rozwiązania będą miały, co najmniej te same cechy funkcjonalne, co wskazane w SIWZ i jego załącznikach, oraz których jakość nie jest gorsza, od jakości określonej w specyfikacji produktu. W przypadku zastosowania w opisie przedmiotu zamówienia norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji i systemów referencji technicznych, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne. Zamawiający dopuszcza możliwość złożenia oferty częściowej: Cz.1 - roboty remontowe i renowacyjne Cz. 2 – meble laboratoryjne dostawa i montaż
Cpv glowny przedmiot 45453000-7
Szacunkowa wartosc zamowienia calosc 0,00
Czy przewiduje udzielenie zamowien 67 1
Czy przewiduje udzielenie zamowien 67 tekst Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6, stanowiących nie więcej niż 50% wartości zamówienia podstawowego i polegających na powtórzeniu podobnych robót remontowych pomieszczeń.
Data rozpoczecia 2019-09-09T00:00:00+02:00
Data zakonczenia 2019-12-20T00:00:00+01:00
Informacje na temat katalogow Zamawiający wymaga realizacji przedmiotu umowy w zakresie części 1: w terminie od 9 września 2019 do 8 listopada 2019 w zakresie części 2: w terminie do 40 dni od wykonania części 1
Zdolnosc techniczna okreslenie warunkow O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące: a) Zdolności technicznej lub zawodowej w zakresie części 1. wykonawca spełni ten warunek, jeżeli wykaże, że: w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał: co najmniej 2 roboty remontowe polegające na remoncie pomieszczeń w budynku, o wartości co najmniej 100.000,00 zł brutto każda. (Zamawiający zastrzega, iż przez jedną robotę rozumie jedną wykonaną robotę budowlaną w ramach jednej umowy/zlecenia), co potwierdzi przedstawiając dowody określające, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujące, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. b) Zdolności technicznej lub zawodowej w zakresie części 2. wykonawca spełni ten warunek, jeżeli wykaże, że: w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał: dostawy mebli laboratoryjnych z montażem, o wartości co najmniej 150.000,00 zł brutto oraz przedstawi dowody określające, czy zamówienia te zostały wykonane w sposób należyty. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunek, o którym mowa w ust. 5.1 pkt 2) lit. a niniejszej SIWZ, dotyczący wykonania 2 robót budowlanych zostanie spełniony wyłącznie wtedy, jeżeli co najmniej jeden z wykonawców spełnia ten warunek samodzielnie. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. Zamawiający informuje, iż „stosowna sytuacja”, o której mowa ust. 5.5 niniejszej SIWZ wystąpi wyłącznie w przypadku, kiedy: 1) Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów udowodni zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. 2) Zamawiający oceni, czy udostępniane wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz zbada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24ust.1 pkt13–22 i ust. 5pkt 1 i 8. 3) W odniesieniu do warunku dotyczącego doświadczenia, wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują zamówienie, do realizacji którego te zdolności są wymagane. W celu oceny, czy wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy PZP, będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, zamawiający żąda dokumentów, które określają w szczególności: 1) zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu; 2) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; 3) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; 4) czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane, których wskazane zdolności dotyczą.
Czy zamawiajacy przewiduje wykluczenie 1
Art 24 ust 5 pkt 1 1
Czy oswiadczenie niepodleganiu wykluczenia 1
Wykaz dokumentow zaswiadczen a) odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy PZP - – wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu, o których mowa w pkt a) – składa informację z odpowiedniego rejestru albo, w przypadku braku takiego rejestru, inny równoważny dokument wydany przez właściwy organ sądowy lub administracyjny kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający brak podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy PZP – wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
Zakresie warunkow udzialu 1) W celu potwierdzenia spełniania warunków dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej określonych w ust. 5.1 pkt 2) niniejszej SIWZ zamawiający żąda od wykonawcy: a) W zakresie części 1: Wykazu robót budowlanych, wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne dokumenty - zgodnie z załącznikiem nr 6 do SIWZ, b) W zakresie części 2: Wykazu dostaw mebli laboratoryjnych z montażem wykonanych w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, oraz dowodów określających, czy zamówienia te zostały wykonane w sposób należyty, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne dokumenty - zgodnie z załącznikiem nr 6 do SIWZ
Wykaz potwierdzenie okolicznosci W zakresie części 2 zamówienia w celu potwierdzenia, że oferowane dostawy odpowiadają wymaganiom określonym przez Zamawiającego, Zamawiający wezwie do złożenia dokumentów i certyfikatów wymienionych w załączniku 2.2 do SIWZ.
Inne dokumenty niewymienione Zgodnie z art. 24 ust. 11 ustawy PZP wykonawca, w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86. ust. 5 ustawy PZP, przekazuje zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy PZP. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 5 do SIWZ.
Czy wadium 1
Wadium Zamawiający żąda wniesienia wadium w kwocie W zakresie części 1: 2.000,00 zł W zakresie części 2: 2.000,00 zł Wadium może być wnoszone w jednej lub w kilku następujących formach, o których mowa w art. 45 ust. 6 ustawy PZP: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. Wadium w formie pieniądza należy wnieść przelewem na konto w wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy zamawiającego: Bank Gospodarstwa Krajowego Oddział w Łodzi 56 1130 1163 0014 7068 1520 0018 z zaznaczeniem „Wadium – 403/2019 – Adaptacja pomieszczeń na potrzeby Pracowni Skriningowej Bakteriologicznej, cz. …”. Kopię polecenia przelewu lub wydruk z przelewu elektronicznego zaleca się złożyć wraz z ofertą. Skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu następuje z chwilą uznania środków pieniężnych na rachunku bankowym zamawiającego, o którym mowa w ust. 8.3, przed upływem terminu składania ofert (tj. przed upływem dnia i godziny wyznaczonej, jako ostateczny termin składania ofert)
Zmiana umowy 1
Zmiana umowy tekst W zakresie części 1 zamówienia: Umowa może ulec zmianie w szczególności w zakresie zapisów obejmujących: termin zakończenia realizacji przedmiotu zamówienia, zastosowane materiały do realizacji przedmiotu zamówienia, podmioty odpowiedzialne za wykonanie przedmiotu zamówienia, podwykonawców, wysokość wynagrodzenia za wykonanie przedmiotu zamówienia. Zmiany umowy, o których mowa w § 14 ust. 1 dopuszczalne są w szczególności w przypadku: a) działania siły wyższej (za siłę wyższą nie uznaje się np. warunków atmosferycznych adekwatnych do strefy klimatycznej miejsca inwestycji, strajków, zmiany cen surowców i materiałów, itp.), b) utraty przez Zamawiającego źródła finansowania inwestycji w całości lub w części, c) gdy z uwagi na konieczność realizacji robót dodatkowych lub zamiennych dojdzie do konieczności wstrzymania lub opóźnienia prac na obiekcie; d) zmian organizacyjnych polegających w szczególności na zmianie, podwykonawców, grup wykonawców i innych podmiotów współpracujących przy realizacji zamówienia pod warunkiem, że ich uprawnienia, potencjał ekonomiczny, wykonawczy i doświadczenie nie są gorsze od tych, jakie posiadają podmioty zamieniane - za wyjątkiem zmiany osób przewidzianej w § 4 ust. 7, która nie stanowi zmiany umowy; e) gdy konieczność zmiany jest spowodowana wystąpieniem niezależnych od stron okoliczności, których nie można było przy dołożeniu należytej staranności przewidzieć w chwili zawarcia umowy, a które uniemożliwiają prawidłową realizację przedmiotu umowy zgodnie z jej postanowieniami, f) zmiany lidera konsorcjum Wykonawcy lub podmiotu fakturującego roboty, g) braku dostępności na rynku specjalistycznych materiałów budowlanych, h) konieczności lub techniczno-ekonomicznej zasadności zastosowania niegorszych materiałów i urządzeń, i) wydania decyzji administracyjnych lub innych aktów władzy (decyzja władz publicznych, w tym oczekiwanie na nieprzewidziane wcześniej konieczne wyniki ekspertyz, wyrok sądu itp.) jeśli ich wydanie nastąpiło na skutek okoliczności niezależnych od Wykonawcy, j) wprowadzenia na rynek w trakcie trwania umowy nowych materiałów lub urządzeń o lepszych parametrach technicznych lub użytkowych lub decyzji Zamawiającego o zastosowaniu innej technologii wykonania prac lub zastosowanych materiałów; k) zmiany ilości, charakteru, standardu lub technologii wykonania robót lub zlecenia robót dodatkowych lub zamiennych, l) opóźnienia powyżej ustawowych terminów wydania przez organy administracji publicznej pozwoleń, zezwoleń, zgód, z przyczyn nie leżących po stronie Wykonawcy, m) opóźnienie, utrudnienie lub przerwanie robót lub ich części spowodowane przez władze administracyjne, wynikające z przyczyn, za które Wykonawca nie ponosi odpowiedzialności, n) zawieszenia lub wstrzymania robót na żądanie Zamawiającego, o) uzyskania przez Zamawiającego dodatkowych środków finansowych na realizację zamówienia; p) zgodnej woli przyspieszenia realizacji lub uzgodnienia pomiędzy stronami zmiany terminów realizacji poszczególnych prac, q) zmian, o których mowa w art.144 ust. 1 pkt 2-6 ustawy prawo zamówień publicznych. r) Ekonomicznej lub organizacyjnej zasadności skoordynowania terminów realizacji prac objętych niniejszą umową z innymi inwestycjami Zamawiającego; s) Rezygnacji przez Zamawiającego z realizacji niektórych zakresów prac lub dostaw. W zakresie części 2 zamówienia: 1. Przewiduje się możliwość dokonania zmian w Umowie na warunkach określonych w niniejszym paragrafie. Wystąpienie którejkolwiek z okoliczności wskazanych w niniejszym paragrafie nie stanowi zobowiązania Stron do wprowadzenia zmiany. 2. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany terminów realizacji zamówienia, jeżeli uzasadnione to będzie sytuacją finansową Zamawiającego lub warunkami organizacyjnymi leżącymi po stronie Zamawiającego; 3. Zamawiający dopuszcza zmiany terminów płatności wynikające z wszelkich zmian wprowadzanych do Umowy, a także zmiany niezależne od nich, o ile nie spowodują konieczności zapłaty Wykonawcy odsetek lub wynagrodzenia w większej kwocie. 4. Zamawiający dopuszcza ponadto wprowadzenie zmian w przypadku: a) wystąpienia siły wyższej co uniemożliwia wykonanie przedmiotu Umowy zgodnie jej zapisami.
IV 4 4 data 2019-08-02T00:00:00+02:00
IV 4 4 godzina 13:00
IV 4 4 jezyki język polski
IV 4 5 okres 30

Powiązane

Zalacznik czesc nr 1
Zalacznik nazwa roboty remontowe i renowacyjne
Zalacznik cpv glowny przedmiot 45453000-7
Szacunkowa wartosc zamowienia zal 0,00
Zalacznik krotki opis remont pomieszczeń laboratoryjnych nr 210, nr 211 wraz z przebudową instalacji: 1. wody, 2. kanalizacji 3. elektrycznej, 4. teletechnicznej, 5 wentylacji schładzającej 6. instalacją gazu zlokalizowane w budynku Instytutem Biologii Medycznej Polskiej Akademii Nauk w Łodzi przy ul. Lodowej 106
  
Zalacznik czesc nr 2
Zalacznik nazwa Meble laboratoryjne
Zalacznik cpv glowny przedmiot 39180000-7
Szacunkowa wartosc zamowienia zal 0,00
Zalacznik data zakonczenia 2019-12-20T00:00:00+01:00
Zalacznik krotki opis meble laboratoryjne dostawa i montaż
  

Criterion

Kryteria cena
Znaczenie 60,00
  
Kryteria wydłużenie okresu gwarancji i rękojmi
Znaczenie 40,00
  
Repozytorium wiedzy Urzędu Zamówień Publicznych  

Niezbędnik każdego uczestnika postępowania przetargowego - zebrane w jednym miejscu wszystkie najważniejsze dokumenty prawne...

Gwarancja ceny artykułów biurowych - pętla na szyi?  

W postępowaniach przetargowych podanie najniższej ceny jest w dalszym ciągu głównym, a często jedynym kryterium...

Nowa linia długopisów SCHNEIDER Slider Xite, XB  

Długopisy SCHNEIDER Slider Xite, XB wyposażone w wymienny wkład Slider 710 XB to idealne narzędzie do codziennej pracy w...

przetargibiurowe.pl  (+48) 600 092 062

Godziny pracy:  Biuro, live chat: 800 - 1700  Wsparcie online: 24h

Michał Troc Biuro obsługi klienta  

Szanowni Klienci! Drodzy Państwo!

Dbamy o Twoją prywatność

Zanim klikniesz „Przejdź do serwisu”, prosimy o przeczytanie tej informacji. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas i naszych zaufanych partnerów oraz przekazujemy informacje o naszej polityce prywatności w tym o tzw. cookies. Klikając „Przejdź do serwisu”, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez nas i naszych zaufanych partnerów, Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowych, w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych w celu ustalenia Twoich potencjalnych zainteresowań dla dostosowania reklamy i oferty), w tym na umieszczanie tzw. cookies na Twoich urządzeniach i ich odczytywanie, kliknij przycisk „Przejdź do serwisu”.

Jeśli nie chcesz wyrazić zgody lub ograniczyć jej zakres, kliknij „Szczegóły”, gdzie znajdziesz wszelkie informacje o tym jak to zrobić . Te same informacje znajdziesz także na podstronie z naszą polityką prywatności obowiązującą od 25 maja 2018.

W przypadku użytkowników zalogowanych, ważna jest Państwa wcześniejsza zgoda której udzieliliście podczas zakładania konta. Każda Państwa zgoda jest dobrowolna i można ją w dowolnym momencie wycofać.

Polityka prywatności (rozwiń) Klauzula Informacyjna (rozwiń) Lista Zaufanych Partnerów (rozwiń)