ATiK – usługa wsparcia technicznego dla urządzeń sieciowych LAN oraz urządzeń serwerowych

Data publikacji 2020-03-23
Data zakończenia 2020-04-03 00:00:00
Instytucja Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych w Warszawie
Miejscowość Warszawa
Województwo mazowieckie
Branża
  • Usługi w zakresie konserwacji i wsparcia systemów

Szczegóły

Numer ogłoszenia 525996-N-2020
Typ dokumentu ZP-400
Kod CPV 722500002
Adres strony internetowej siwz
BZP Zobacz

Przedmiot zamówienia

Przedmiotem Zamówienia jest świadczenie przez Wykonawcę usług asysty technicznej i konserwacji sprzętu oraz oprogramowania (dalej: ATiK). Zakres prac prowadzonych przez Wykonawcę obejmował będzie w szczególności realizację usług związanych z:
1. Usuwaniem wykrytych Wad w tym w szczególności wsparciem w usuwaniu oraz usuwaniem Awarii z wyłączeniem serwisowych napraw Urządzeń.
2. Dostarczaniem Rozwiązań Tymczasowych / Obejść dla Awarii, których nie uda się rozwiązać w terminie określonym w SLA.
3. Realizowaniem prac związanych z wgrywaniem poprawek i nowych wersji oprogramowania wewnętrznego Urządzeń w siedzibie Zamawiającego wraz z testowaniem i dostosowywaniem konfiguracji Urządzeń zapewniającej prawidłowe działanie wszystkich wykorzystywanych funkcjonalności.
4. Realizowaniem prac rozwojowych w zakresie zmian konfiguracji i rekonfiguracji Urządzeń.
5. Wspieraniem Zamawiającego w analizowaniu, identyfikowaniu i obsłudze Incydentów w roli III linii wsparcia.
6. Wspieranie Zamawiającego w bieżącym dokonywaniu analiz, wykonywaniu raportów oraz przygotowywaniem statystyk.
7. Dokonywaniem okresowych analiz konfiguracji oraz wykorzystania Urządzeń, przygotowywanie w tym zakresie analiz, raportów, statystyk, wytycznych, podejmowanie czynności zaradczych
w zakresie optymalizacji konfiguracji oraz identyfikowanie Incydentów.
8. Udzielaniem wsparcia Zamawiającemu w zakresie zgłoszeń serwisowych realizowanych w ramach gwarancji producenta Urządzeń.
9. Udzielaniem wsparcia Zamawiającemu w zakresie kontaktów z innymi podmiotami lub instytucjami.
10. Udzielaniem pisemnych oraz telefonicznych konsultacji zgłaszanych przez Zamawiającego,
m.in. w sprawach związanych z bieżącym działaniem Urządzeń, doradztwem technicznym oraz
w zakresie tematów dotyczycących zmian oraz rozwoju infrastruktury Zamawiającego.
11. Realizowanie warsztatów, instruktaży dla pracowników Zamawiającego w zakresie obsługi i konfiguracji Urządzeń.

Dodatkowe informacje

GuidZP400 dc97de85-dd53-4ef1-891a-60e1edfd6102
Biuletyn 525996-N-2020
Zamawiajacy nazwa Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych w Warszawie
Regon ---00000000000
Zamawiajacy adres ulica al. Jana Pawła II
Zamawiajacy adres numer domu 13
Zamawiajacy miejscowosc Warszawa
Zamawiajacy kod pocztowy 00-828
Zamawiajacy panstwo Polska
Zamawiajacy wojewodztwo mazowieckie
Zamawiajacy telefon 225 055 494
Zamawiajacy fax 225 055 275
Zamawiajacy email Zamowienia_Publiczne@pfron.org.pl
Adres strony url http://www.pfron.org.pl/
Zamieszczanie obowiazkowe 1
Ogloszenie dotyczy 1
Czy finansowane z unii 2
Czy ubiegac zaklady pracy 2
Minimalny procent zatrudnienia 0%
Czy dostep dokumentow zamowienia 1
Dostep dokumentow zamowienia http://bip.pfron.org.pl/zamowienia-publiczne/ponizej-progu-okreslonego-w-art-11-ust-8-ustawy-pzp/
Czy zamieszczona bedzie specyfikacja 1
Zamieszczona bedzie specyfikacja http://bip.pfron.org.pl/zamowienia-publiczne/ponizej-progu-okreslonego-w-art-11-ust-8-ustawy-pzp/
Czy wymagane przeslanie ofert 1
Wymagane przeslanie ofert inny w formie pisemnej
Dopuszczone wymagane przeslanie ofert adres Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych al. Jana Pawła II 13, 00-828 Warszawa (kancelaria – parter)
Nazwa nadana zamowieniu ATiK – usługa wsparcia technicznego dla urządzeń sieciowych LAN oraz urządzeń serwerowych
Numer referencyjny ZP/03/20
Rodzaj zamowienia 2
Okreslenie przedmiotu Przedmiotem Zamówienia jest świadczenie przez Wykonawcę usług asysty technicznej i konserwacji sprzętu oraz oprogramowania (dalej: ATiK). Zakres prac prowadzonych przez Wykonawcę obejmował będzie w szczególności realizację usług związanych z: 1. Usuwaniem wykrytych Wad w tym w szczególności wsparciem w usuwaniu oraz usuwaniem Awarii z wyłączeniem serwisowych napraw Urządzeń. 2. Dostarczaniem Rozwiązań Tymczasowych / Obejść dla Awarii, których nie uda się rozwiązać w terminie określonym w SLA. 3. Realizowaniem prac związanych z wgrywaniem poprawek i nowych wersji oprogramowania wewnętrznego Urządzeń w siedzibie Zamawiającego wraz z testowaniem i dostosowywaniem konfiguracji Urządzeń zapewniającej prawidłowe działanie wszystkich wykorzystywanych funkcjonalności. 4. Realizowaniem prac rozwojowych w zakresie zmian konfiguracji i rekonfiguracji Urządzeń. 5. Wspieraniem Zamawiającego w analizowaniu, identyfikowaniu i obsłudze Incydentów w roli III linii wsparcia. 6. Wspieranie Zamawiającego w bieżącym dokonywaniu analiz, wykonywaniu raportów oraz przygotowywaniem statystyk. 7. Dokonywaniem okresowych analiz konfiguracji oraz wykorzystania Urządzeń, przygotowywanie w tym zakresie analiz, raportów, statystyk, wytycznych, podejmowanie czynności zaradczych w zakresie optymalizacji konfiguracji oraz identyfikowanie Incydentów. 8. Udzielaniem wsparcia Zamawiającemu w zakresie zgłoszeń serwisowych realizowanych w ramach gwarancji producenta Urządzeń. 9. Udzielaniem wsparcia Zamawiającemu w zakresie kontaktów z innymi podmiotami lub instytucjami. 10. Udzielaniem pisemnych oraz telefonicznych konsultacji zgłaszanych przez Zamawiającego, m.in. w sprawach związanych z bieżącym działaniem Urządzeń, doradztwem technicznym oraz w zakresie tematów dotyczycących zmian oraz rozwoju infrastruktury Zamawiającego. 11. Realizowanie warsztatów, instruktaży dla pracowników Zamawiającego w zakresie obsługi i konfiguracji Urządzeń.
Cpv glowny przedmiot 72250000-2
Szacunkowa wartosc zamowienia calosc 574958,00
Waluta calosc PLN
Okres w miesiacach 12
Informacje na temat katalogow 1. Zamawiający nie przewiduje możliwości składania ofert wariantowych. 2. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych. 3. Zamawiający nie przewiduje aukcji elektronicznej. 4. Zamawiający nie przewiduje ustanowienia dynamicznego systemu zakupów. 5. Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej. 6. Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 ustawy. 7. Zamawiający żąda wniesienia wadium. 8. Zamawiający przewiduje zastosowanie art. 24 aa ustawy, tj. dokona oceny ofert, a następnie zbada, czy Wykonawca którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza, nie podlega wykluczeniu. 9. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, Zamawiający informuje, że:  administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych, z siedzibą w Warszawie (00-828), al. Jana Pawła II 13;  z inspektorem ochrony danych w Państwowym Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych może Pan/Pani skontaktować się za pośrednictwem adresu e-mail: iod@pfron.org.pl;  Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu  przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na ATiK – usługa wsparcia technicznego dla urządzeń sieciowych LAN oraz urządzeń serwerowych prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego;  Podstawę prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych stanowią: 1. art. 6 ust. 1 lit. b RODO, jako że przetwarzanie jest niezbędne do podjęcia działań na Pani/Pana żądanie przed zawarciem umowy w zakresie rozpatrzenia złożonej przez Panią/Pana oferty i ewentualnie wykonania umowy zawartej pomiędzy Panią/Panem a PFRON w przypadku wyboru Pani/Pana oferty jako najkorzystniejszej w toku prowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego,  art. 6 ust. 1 c RODO, jako że przetwarzanie jest niezbędne do realizacji obowiązku prawnego ciążącego na PFRON w zakresie w jakim przebieg procesu wyboru wykonawcy musi spełniać wymagania wynikające z ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. prawo zamówień publicznych (t.j. Dz.U. z 2019 r., poz. 1843), dalej „ustawa Pzp”,odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 8 oraz art. 96 ust. 3 ustawy Pzp;  Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane jako element protokołu o udzielenie zamówienia, zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania protokołu obejmuje cały czas trwania umowy;  Niezależnie od powyższego Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres umożliwiający ewentualne zakwestionowanie przez Panią/Pana wyniku postępowania,  W przypadku zawarcia umowy pomiędzy Panią/Panem a PFRON na skutek złożonej przez Panią/Pana oferty, Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres realizacji umowy oraz ewentualnie przedawnienia roszczeń związanych z wykonaniem umowy zawartej pomiędzy Panią/Panem a PFRON oraz trwania obowiązków prawnopodatkowych nałożonych na PFRON, w szczególności wynikających z ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (t.j. Dz.U. z 2018 r., poz. 395 ze zm.);  obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencją niepodania danych w zakresie wynikającym z niniejszego SIWZ będzie odrzucenie Pani/Pana oferty na zasadach wynikających z ustawy Pzp;  w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;  w zakresie wynikającym z treści RODO i w granicach tam wskazanych, posiada Pani/Pan: − na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących; − na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych *; − na podstawie art. 17 RODO prawo do usunięcia danych osobowych, − na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych; − na podstawie art. 20 RODO prawo do przenoszenia danych; − na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, − prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy o ochronie danych osobowych, w tym przepisy RODO. * Wyjaśnienie: skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników.
Okreslenie warunkow Zamawiający odstępuje od opisu sposobu określenia spełniania warunków w tym zakresie
Sytuacja finansowa okreslenie warunkow Zamawiający odstępuje od opisu sposobu określenia spełniania warunków w tym zakresie
Zdolnosc techniczna okreslenie warunkow 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy: 1a. którzy wykażą, że nie zachodzą wobec nich przesłanki określone w art. 24 ust. 1 pkt. 12-23 ustawy oraz przesłanki określone w art. 24 ust. 5 pkt 1 i pkt 8 ustawy tj.: 1) w stosunku do którego otwarto likwidację, w zatwierdzonym przez sąd układzie w postępowaniu restrukturyzacyjnym jest przewidziane zaspokojenie wierzycieli przez likwidację jego majątku lub sąd zarządził likwidację jego majątku w trybie art. 332 ust. 1 ustawy z dnia 15 maja 2015 r. – Prawo restrukturyzacyjne lub którego upadłość ogłoszono, z wyjątkiem wykonawcy, który po ogłoszeniu upadłości zawarł układ zatwierdzony prawomocnym postanowieniem sądu, jeżeli układ nie przewiduje zaspokojenia wierzycieli przez likwidację majątku upadłego, chyba że sąd zarządził likwidację jego majątku w trybie art. 366 ust. 1 ustawy z dnia 28 lutego 2003 r. – Prawo upadłościowe; 2) który naruszył obowiązki dotyczące płatności podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, co zamawiający jest w stanie wykazać za pomocą stosownych środków dowodowych, z wyjątkiem przypadku, o którym mowa w art. 24 ust. 1 pkt 15 ustawy, chyba że Wykonawca dokonał płatności należnych podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłaty tych należności. 1b. spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące: 1) kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów. Zamawiający odstępuje od opisu sposobu określenia spełniania warunków w tym zakresie. 2) sytuacji ekonomicznej lub finansowej. Zamawiający odstępuje od opisu sposobu określenia spełniania warunków w tym zakresie; 3) zdolności technicznej lub zawodowej. Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że: a) w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonuje należycie co najmniej 3 usługi ATiK świadczone dla urządzeń (serwerów lub macierzy dyskowych lub przełączników sieci LAN, lub przełączników sieci SAN – oddzielnie lub łącznie o wartości każdej z tych usług wynoszącej co najmniej 100.000 złotych brutto; b) dysponuje lub będzie dysponował osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia publicznego posiadającymi następujące kwalifikacje zawodowe i doświadczenie: - co najmniej dwoma osobami, które posiadają kwalifikacje potwierdzone certyfikatem Huawei HCIE – dla urządzeń sieciowych lub równoważnym, wydanym przez uprawniony podmiot niezależny od Wykonawcy; - co najmniej jedną osobą, która posiada kwalifikacje potwierdzone certyfikatem Huawei HCNA – dla urządzeń sieciowych lub równoważnym, wydanym przez uprawniony podmiot niezależny od Wykonawcy; - co najmniej dwoma osobami, które posiadają kwalifikacje potwierdzone certyfikatem Huawei HCNP – Storage lub HCIP - Storage lub równoważnym, wydanym przez uprawniony podmiot niezależny od Wykonawcy; - co najmniej jedną osobą, która posiada kwalifikacje potwierdzone certyfikatem Huawei HCNA – Storage lub HCIA - Storage lub równoważnym, wydanym przez uprawniony podmiot niezależny od Wykonawcy; - co najmniej dwoma osobami, które posiadają kwalifikacje potwierdzone certyfikatem Huawei HCS – Field Server lub równoważnym, wydanym przez uprawniony podmiot niezależny od Wykonawcy; - co najmniej dwoma osobami, które posiadają kwalifikacje potwierdzone certyfikatem VMware VCAP6.5-DCV lub równoważnym, wydanym przez uprawniony podmiot niezależny od Wykonawcy; UWAGA: Zamawiający nie dopuszcza możliwości sumowania wartości kilku usług w celu spełnienia powyższych warunków. UWAGA: Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia powyższy warunek udziału w postępowaniu tylko w przypadku, gdy wykaże spełnienie wszystkich powyższych wymagań. UWAGA: W przypadku, gdy w ramach realizacji usług, poza zakresem wykonanych usług wymaganym przez Zamawiającego, były wykonywane również inne świadczenia (np. szkolenia, dostawa licencji, dostawa sprzętu itp.), wykazana musi zostać wartość dotycząca wyłącznie tej części usługi, której dotyczy warunek. 2. Na podstawie art. 24aa. ustawy Zamawiający najpierw dokona oceny ofert, a następnie zbada, czy Wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza, nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. Jeżeli Wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza, będzie uchylał się od zawarcia umowy lub nie wniesie wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, Zamawiający zbada, czy nie podlega wykluczeniu oraz czy spełnia warunki udziału w postępowaniu Wykonawca, który złożył ofertę najwyżej ocenioną spośród pozostałych ofert. 3. Ocena spełniania warunków wymaganych od Wykonawcy zostanie dokonana na podstawie dokumentów i oświadczeń. Zamawiający dokona oceny wstępnej na podstawie oświadczenia złożonego przez Wykonawcę, stanowiącego Załącznik nr 3 do SIWZ. Wykonawca, którego oferta zostanie najwyżej oceniona będzie wezwany do złożenia dokumentów i oświadczeń wskazanych w SIWZ zgodnie z ustawą wraz z aktami wykonawczymi. Z treści załączonych dokumentów i oświadczeń winno jednoznacznie wynikać, że Wykonawca spełnia ww. warunki. 4. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków, o których mowa w pkt 1b ppkt 3 w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. 5. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów udowodni Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. 6. Zamawiający oceni, czy udostępniane Wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe, pozwalają na wykazanie przez Wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz zbada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13–22. 7. W odniesieniu do warunków dotyczących kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. 8. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, warunek określony w pkt 1b ppkt 3) winien spełniać co najmniej jeden z tych Wykonawców albo wszyscy Wykonawcy wspólnie. 9. Warunek określony w pkt 1a powinien spełniać każdy z Wykonawców samodzielnie. 10. W przypadku gdy złożone przez Wykonawcę dokumenty, oświadczenia dotyczące warunków udziału w postępowaniu zawierają informacje w innych walutach niż określono w SIWZ, Zamawiający jako kurs przeliczeniowy waluty przyjmie kurs NBP z dnia publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych (BZP). Jeżeli w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu nie będzie opublikowany średni kurs walut przez NBP, Zamawiający przyjmie kurs przeliczeniowy z ostatniej opublikowanej tabeli kursów NBP przed dniem publikacji ogłoszenia o zamówieniu w BZP.
Czy zdolnosc techniczna wymaga wykonawcow 1
Czy zamawiajacy przewiduje wykluczenie 1
Art 24 ust 5 pkt 1 1
Art 24 ust 5 pkt 8 1
Czy oswiadczenie niepodleganiu wykluczenia 1
Wykaz dokumentow zaswiadczen wymagane jest złożenie: c) informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 ustawy, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; d) zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; e) zaświadczenia właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; f) odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy; g) oświadczenia wykonawcy o braku wydania wobec niego prawomocnego wyroku sądu lub ostatecznej decyzji administracyjnej o zaleganiu z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne albo – w przypadku wydania takiego wyroku lub decyzji – dokumentów potwierdzających dokonanie płatności tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami lub zawarcie wiążącego porozumienia w sprawie spłat tych należności; h) oświadczenia wykonawcy o braku orzeczenia wobec niego tytułem środka zapobiegawczego zakazu ubiegania się o zamówienie publiczne; i) oświadczenia wykonawcy o niezaleganiu z opłacaniem podatków i opłat lokalnych, o których mowa w ustawie z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych. Ponadto Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy, przekaże zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy – Załącznik nr 4 do SIWZ. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.
Zakresie warunkow udzialu wymagane jest złożenie:a) wykazu usług potwierdzający spełnianie warunku określonego w rozdziale V ust. 1 pkt. 1b ppkt. 3) litera a) SIWZ. Usługi powinny być wykonane a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywane należycie w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów na rzecz których usługi te zostały wykonane. Do wykazu należy załączyć dowody potwierdzające, że wymienione usługi zostały wykonane należycie, w szczególności referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy. W przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. Wykaz należy sporządzić według Załącznika nr 5 do SIWZ. b) wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego potwierdzający spełnianie warunku określonego w rozdziale V ust. 1 pkt. 1b ppkt. 3) litera b) SIWZ, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia, niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami – Załącznik nr 5A do SIWZ;
Inne dokumenty niewymienione 11. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w ust. 2 pkt c-f: 1) ust. 2 pkt c – składa informację z odpowiedniego rejestru albo, w przypadku braku takiego rejestru, inny równoważny dokument wydany przez właściwy organ sądowy lub administracyjny kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dotyczy informacja albo dokument, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21; 2) ust. 2 pkt d–f – składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, b) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. 12. Dokumenty, o których mowa w ust. 11 pkt 1 i pkt 2 ppkt b, powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. Dokument, o którym mowa w ust. 11 pkt 2 ppkt a, powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem tego terminu. 13. Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ust. 11 pkt 1, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Ustęp 11 pkt 2 powyżej stosuje się. 14. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu. 15. Wykonawca mający siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w odniesieniu do osoby mającej miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, której dotyczy dokument wskazany w ust. 2 pkt c, składa dokument, o którym mowa w ust. 11 pkt 1, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 14 i 21 ustawy. 16. Jeżeli w kraju, w którym miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument miał dotyczyć, nie wydaje się takich dokumentów, zastępuje się go dokumentem zawierającym oświadczenie tej osoby złożonym przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na miejsce zamieszkania tej osoby. Dokumenty, o których mowa w ust. 11 pkt 1 i pkt 2 ppkt b, powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. 17. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów kraju, w którym miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu.
Czy wadium 1
Wadium 1. Zamawiający żąda wniesienia wadium w wysokości 10.000,00 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych zero groszy) 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 2.1. w pieniądzu przelewem na rachunek bankowy: BGK I O/Warszawa 68 1130 1017 0019 9361 9020 0005 z dopiskiem: „Wadium – ATiK – usługa wsparcia technicznego dla urządzeń sieciowych LAN oraz urządzeń serwerowych” 2.2. poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że zobowiązanie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 2.3. gwarancjach ubezpieczeniowych, 2.4. gwarancjach bankowych, 2.5. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. 3. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. Wadium musi zabezpieczać ofertę przez cały okres związania ofertą, począwszy od dnia, w którym upływa termin składania ofert. 4. Wadium, z wyjątkiem przelewu pieniężnego, składa się w oryginale w siedzibie PFRON al. Jana Pawła II 13, 00-828 Warszawa, Kancelaria - parter najpóźniej przed upływem terminu składania ofert. Wskazane jest, aby kopia dokumentu stanowiąca dowód wniesienia wadium potwierdzona za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę, była dołączona do oferty. 5. W przypadku wadium wnoszonego w formie gwarancji lub poręczenia treść dokumentu ma zawierać zobowiązanie, odpowiednio podmiotu udzielającego gwarancji lub poręczyciela, do bezwarunkowej, nieodwołalnej zapłaty wymaganej kwoty gwarancji lub poręczenia na pierwsze żądanie pisemne Zamawiającego w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a ustawy i art. 46 ust. 5 ustawy. W dokumencie tym gwarant/poręczyciel nie może uzależniać dokonania zapłaty od spełniania przez beneficjenta (PFRON) dodatkowych warunków lub przedłożenia dodatkowych dokumentów z wyjątkiem dokumentu potwierdzającego umocowanie do działania w imieniu PFRON. 6. Wadium wnoszone w pieniądzu musi wpłynąć na wskazany w pkt 2.1 powyżej rachunek bankowy Zamawiającego najpóźniej przed upływem terminu składania ofert. Za termin wniesienia wadium w pieniądzu przyjmuje się termin uznania kwoty wadium na podanym wyżej rachunku bankowym. Wskazane jest, aby kopia dokumentu potwierdzającego transfer środków pieniężnych, potwierdzona za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę, stanowiąca dowód wniesienia wadium, była dołączona do oferty. 7. Oferta Wykonawcy, która nie będzie zabezpieczona wadium w formie, o której mowa w pkt 2 powyżej, zostanie przez Zamawiającego odrzucona na podstawie art. 89 ust. 7b ustawy. 8. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 9. Zamawiający dokona niezwłocznie zwrotu wadium, jeżeli zajdą przesłanki określone w art. 46 ust. 1, ust. 1a i ust. 2 ustawy. 10. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 11. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszt prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 12. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 12.1. odmówił podpisania Umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, 12.2. nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania Umowy, 12.3. zawarcie Umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 13. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złoży oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy, co powoduje brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej.
Zastosowanie procedury pzp 1
Zmiana umowy 1
Zmiana umowy tekst 5. W zawartej Umowie zmianie mogą ulec zapisy w następujących przypadkach: 5.1. zmian powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu Umowy - w zakresie dostosowania postanowień Umowy do zmiany przepisów prawa; 5.2. zmiany wynagrodzenia należnego Wykonawcy z powodu okoliczności innych niż zmiana zakresu świadczenia Wykonawcy; 5.3. jeśli wystąpi konieczność rezygnacji z realizacji części lub całości zamówienia podyktowana zaistnieniem siły wyższej; 5.4. zmniejszenia wynagrodzenia na skutek zmniejszenia zakresu przedmiotu Umowy, z powodu rezygnacji z części przedmiotu Umowy z przyczyn, których nie można było przewidzieć w momencie zawarcia Umowy lub z powodu odstąpienia od niej. W takim przypadku Wykonawca otrzyma wyłącznie wynagrodzenie należne z tytułu wykonania części Umowy; 5.5. możliwości zastosowania nowszych i korzystniejszych dla Zamawiającego rozwiązań technologicznych lub technicznych, niż te istniejące w chwili podpisania Umowy, niepowodujących zmiany przedmiotu Umowy - w zakresie dostosowania postanowień Umowy do zmiany tych rozwiązań; 5.6. zmiany strategicznych założeń organizacyjnych lub systemowych Zamawiającego. 6. Warunkiem dokonania zmian, o których mowa w pkt 5 powyżej jest zgoda Stron i złożenie wniosku przez Stronę inicjującą zmianę. Wniosek powinien zawierać: a) opis propozycji zmiany, b) uzasadnienie zmiany, c) opis wpływu zmiany na termin wykonania Umowy.
IV 6 1 srodki ochrony 1. Wykonawca zobowiązuje się do zachowania w poufności wszelkich informacji i danych, jakie uzyskał w związku z wykonywaniem Umowy, oraz informacji, co do których może powziąć podejrzenie, iż są poufnymi informacjami albo danymi lub są jako takie traktowane przez Zamawiającego. 2. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości co do charakteru danej informacji lub danych, przed ich ujawnieniem lub uczynieniem dostępną, Wykonawca zwróci się na piśmie do Zamawiającego o wskazanie, czy informację tę ma traktować jako poufną. 3. Wykonawca zobowiązuje się do ochrony przed nieuprawnionym ujawnieniem wszystkich danych i informacji uzyskanych w trakcie realizacji Umowy, w szczególności dotyczących Zamawiającego oraz jego pracowników i podmiotów z Zamawiającym współpracujących, jakie Wykonawca uzyska w toku realizacji Umowy, zarówno w czasie jej wykonywania, jak i po zrealizowaniu Umowy. 4. Wszelkie informacje o Zamawiającym uzyskane przez Wykonawcę w związku z realizacją prac będących przedmiotem Umowy mogą być wykorzystane tylko w celu wykonania tych prac. 5. Wykonawca obowiązany jest dołożyć najwyższej staranności w celu przestrzegania postanowień niniejszego paragrafu przez swoich pracowników oraz osoby działające na jego zlecenie lub w jego interesie, bez względu na podstawę prawną związku tych osób ze Stroną. 6. Obowiązki określone w tym paragrafie nie dotyczą: 1) informacji publicznie dostępnych, 2) informacji, które były znane Wykonawcy przed otrzymaniem od Zamawiającego, 3) obowiązku ujawnienia wynikającego z obowiązujących przepisów prawa. 7. W przypadku rozwiązania lub wygaśnięcia Umowy oraz w przypadku odstąpienia od Umowy, Wykonawca jest zobowiązany do zwrotu Zamawiającemu lub do zniszczenia za pisemną zgodą Zamawiającego wszelkich materiałów, jakie otrzymał w związku z wykonywaniem tej Umowy. 8. Wykonawca zobowiązuje się nie kopiować, nie powielać ani w jakikolwiek sposób nie rozpowszechniać, jakichkolwiek informacji, danych i materiałów, za wyjątkiem przypadków, w jakich jest to konieczne w celach realizacji Umowy i zgodne z obowiązującymi przepisami prawa. 9. Wykonawca odpowiada za szkodę wyrządzoną Zamawiającemu przez ujawnienie, przekazanie, wykorzystanie, zbycie lub oferowanie do zbycia informacji otrzymanych od Zamawiającego, wbrew postanowieniom Umowy. Zobowiązanie to wiąże Wykonawcę również po jej rozwiązaniu, wygaśnięciu lub odstąpieniu od niej, bez względu na przyczynę. 10. Dane i informacje pozyskane w trakcie realizacji przedmiotu Umowy mogą być udostępniane na uprawnione żądanie sądu lub organu administracji po uprzednim pisemnym poinformowaniu Zamawiającego o żądaniu ujawnienia. 11. W razie wystąpienia przez osobę trzecią z jakimikolwiek roszczeniami skierowanymi do Zamawiającego z tytułu naruszenia poufności przekazanych Wykonawcy informacji, jak również dóbr osobistych, Wykonawca zobowiązuje się do pokrycia wszelkich kosztów związanych z dochodzeniem roszczeń przez osoby trzecie, w tym zasądzonych kwot odszkodowania oraz kosztów obsługi prawnej, w terminie 14 dni od dnia doręczenia Wykonawcy wezwania do zapłaty. W przypadku zapłaty przez Zamawiającego jakiejkolwiek kwoty tytułem zaspokojenia roszczenia osoby trzeciej, Zamawiającemu przysługuje roszczenie regresowe względem Wykonawcy.
IV 4 4 data 2020-04-03T00:00:00+02:00
IV 4 4 godzina 12:00
IV 4 5 okres 30
IV 6 6 1. Oferta musi być przedstawiona zgodnie z zasadami określonymi w ustawie i odpowiadać treści niniejszej SIWZ. 2. Ofertę stanowi wypełniony i podpisany Formularz ofertowy sporządzony zgodnie z Załącznikiem nr 2 do SIWZ. 3. Do oferty należy dołączyć: a) oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu i o braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy (Załącznik 3 do SIWZ); b) pełnomocnictwo do podpisania oferty, względnie do podpisania innych dokumentów składanych wraz z ofertą, o ile prawo to nie wynika z innych dokumentów lub pełnomocnictw złożonych wraz z ofertą; c) zobowiązanie podmiotu trzeciego, o którym mowa w rozdziale VI pkt 1 SIWZ – jeżeli Wykonawca polega na zasobach podmiotu trzeciego. Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy z zastrzeżeniem, iż kluczowa część zamówienia, to jest: nadzór i koordynowanie prac związanych z realizacją przedmiotu zamówienia podlega osobistemu wykonaniu przez Wykonawcę. Otwarcie ofert nastąpi w dniu 03.04.2020 r. o godz. 15:00 w: Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych 01-217 Warszawa, ul. Kolejowa 19, pokój nr 311. Formalności, jakie Wykonawca oferty najkorzystniejszej musi dopełnić przed zawarciem Umowy Wykonawca na wezwanie Zamawiającego w terminie przez niego wyznaczonym ma obowiązek: a) wskazać osobę/osoby uprawnione do podpisania Umowy wraz z dokumentami uprawniającymi te osoby do podpisania Umowy, o ile nie wynika to ze złożonych wraz z ofertą dokumentów, b) przedstawić dokument potwierdzający, że Wykonawca jest zarejestrowanym autoryzowanym partnerem producenta urządzeń wymienionych w załączniku nr 1 do SIWZ, c) podać numer rachunku bankowego, na który będzie przelana należność z tytułu wykonania zamówienia oraz wszelkie informacje niezbędne do wypełnienia treści Umowy, d) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, dostarczyć Umowę regulującą współpracę tych Wykonawców (zgodnie z art. 23 ust. 4 ustawy) Umowa taka powinna określać Strony Umowy, cel działania, sposób współdziałania, zakres prac przewidzianych do wykonania każdemu z nich, solidarną odpowiedzialność za wykonanie przedmiotu zamówienia, oznaczenie czasu trwania (obejmującego okres realizacji przedmiotu zamówienia, gwarancji i rękojmi), wykluczenie możliwości wypowiedzenia Umowy przez któregokolwiek z jego członków do czasu wykonania zamówienia oraz zawierającą upoważnienie dla jednego z nich do składania i przyjmowania oświadczeń wobec Zamawiającego w imieniu wszystkich Wykonawców, a także do otrzymywania należnych płatności. Wykonawca zobowiązany będzie do wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy najpóźniej przed wyznaczonym przez Zamawiającego terminem podpisania umowy. Wartość zabezpieczenia należytego wykonania umowy wyniesie 10% ceny całkowitej brutto podanej w ofercie. Każdemu Wykonawcy, a także innemu podmiotowi, jeżeli ma lub miał interes w uzyskaniu danego zamówienia oraz poniósł lub może ponieść szkodę w wyniku naruszenia przez Zamawiającego przepisów ustawy przysługują środki ochrony prawnej przewidziane w dziale VI ustawy jak dla postępowań poniżej kwoty określonej w przepisach wykonawczych wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy. Środki ochrony prawnej wobec ogłoszenia o zamówieniu oraz SIWZ przysługują również organizacjom wpisanym na listę, o której mowa w art. 154 pkt 5 ustawy.

Criterion

Kryteria cena
Znaczenie 50,00
  
Kryteria cena za jedną roboczogodzinę
Znaczenie 10,00
  
Kryteria skrócenie czasu w zakresie SLA
Znaczenie 40,00
  
Repozytorium wiedzy Urzędu Zamówień Publicznych  

Niezbędnik każdego uczestnika postępowania przetargowego - zebrane w jednym miejscu wszystkie najważniejsze dokumenty prawne...

Gwarancja ceny artykułów biurowych - pętla na szyi?  

W postępowaniach przetargowych podanie najniższej ceny jest w dalszym ciągu głównym, a często jedynym kryterium...

Nowa linia długopisów SCHNEIDER Slider Xite, XB  

Długopisy SCHNEIDER Slider Xite, XB wyposażone w wymienny wkład Slider 710 XB to idealne narzędzie do codziennej pracy w...

przetargibiurowe.pl  (+48) 600 092 062

Godziny pracy:  Biuro, live chat: 800 - 1700  Wsparcie online: 24h

Michał Troc Biuro obsługi klienta  

Szanowni Klienci! Drodzy Państwo!

Dbamy o Twoją prywatność

Zanim klikniesz „Przejdź do serwisu”, prosimy o przeczytanie tej informacji. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas i naszych zaufanych partnerów oraz przekazujemy informacje o naszej polityce prywatności w tym o tzw. cookies. Klikając „Przejdź do serwisu”, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez nas i naszych zaufanych partnerów, Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowych, w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych w celu ustalenia Twoich potencjalnych zainteresowań dla dostosowania reklamy i oferty), w tym na umieszczanie tzw. cookies na Twoich urządzeniach i ich odczytywanie, kliknij przycisk „Przejdź do serwisu”.

Jeśli nie chcesz wyrazić zgody lub ograniczyć jej zakres, kliknij „Szczegóły”, gdzie znajdziesz wszelkie informacje o tym jak to zrobić . Te same informacje znajdziesz także na podstronie z naszą polityką prywatności obowiązującą od 25 maja 2018.

W przypadku użytkowników zalogowanych, ważna jest Państwa wcześniejsza zgoda której udzieliliście podczas zakładania konta. Każda Państwa zgoda jest dobrowolna i można ją w dowolnym momencie wycofać.

Polityka prywatności (rozwiń) Klauzula Informacyjna (rozwiń) Lista Zaufanych Partnerów (rozwiń)